►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
« Știri despre tehnologie și coronavirus și criză – 15 aprilie 2020
Noile OnePlus 8 și 8 Pro se apropie la preț de concurența lor directă »
Treaba asta mi se pare importantă și îngrijorătoare. O femeie din Carolina de Nord care stătea izolată de 3 săptămâni la domiciliu a fost coronavirusul. (link)
Femeia avea o boală auto-imună, așa că a luat măsuri suplimentare de protecție și nu mai ieșise din casă de la începutul epidemiei în zona ei.
Cele mai mari șanse sunt să fi luat boala de la o vecină care-i făcea cumpărăturile și i le lăsa la intrarea în casă. Femeia respectivă a fost depistată ulterior cu coronavirus, dar cum cele două nu se întâlneau de fapt, probabilitatea mare este ca virusul să fi fost transmis prin intermediul cumpărăturilor sau pungilor respective.
Așa că da, să-ți igienizezi toate coletele aduse din afara casei, indiferent dacă le aduci tu sau curierii, nu este paranoia, ci ceva ce te-ar putea ajuta cu adevărat. Un ghid găsiți aici. Am văzut că și la cumpărături foarte mulți oameni poartă mănuși, de altfel, deci ideea oricum era aplicată de mulți oameni.
Update: ca să fie clar, după ce mulți ați spus în comentarii că e posibil ca femeia respectivă să se fi infectat de la altceva: da, e posibil să fi luat din altă sursă. E posibil să fi luat de pe colete. Nimeni nu va ști exact ce s-a întâmplat. Nu strică să vă igienizați cumpărăturile, cum de fapt recomandă de multă vreme ghidurile oficiale ale statului român.
Un alt articol, de fapt un studiu făcut de CDC privind răspândirea virusului prin aerosoli și pe suprafețe în spitalele chinezești, găsește următoarele date: o distanță sigură între oameni este mai degrabă 4 metri, nu 1 sau 2 metri cum se tot zice. Apoi, că virusul poate fi purtat pe tălpile pantofilor dintr-o zonă în alta. Update: studiul nu zice dacă virusul mai era și activ, ci doar că a fost purtat pe tălpi.
Eu de asta spuneam că îmi dezinfectam tălpile pantofilor la revenirea în casă. Pur și simplu mă descalț imediat după ce intru, mă spăl bine, apoi ridic pantofii și dau pe talpa lor cu alcool sau clor dintr-un pulverizator. Atenție să nu utilizați o substanță care ar putea strica materialul sau culoarea.
Treaba asta cu pantofii o făceam într-o oarecare măsură dinainte de epidemie pentru că, după cum am mai spus deja de multe ori, oricum îmi luam multe măsuri de igienă. Am o pereche separată de papuci pentru mers la ghena de gunoi, de exemplu. Îi iau când ies din apartament, îl las lângă ușă când mă întorc. Nu văd nici un motiv să merg peste tot prin casă cu papucii cu care am ieșit pe scara blocului.
« Știri despre tehnologie și coronavirus și criză – 15 aprilie 2020
Noile OnePlus 8 și 8 Pro se apropie la preț de concurența lor directă »
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
69 comentarii
15/04/2020 la 11:51 AM
pai daca statea separata de sotul ei inseamna ca sotul ei iesea din casa, ca daca ar fi stat in casa nu era nevoie sa fie separati.
deci probabil a luat virusul de la sotul ei.
prezic ca stirea o sa fie retractata sau modificata in viitorul apropiat, daca e corecta informatia cu separatia de sot.
Altfel da, e posibil sa iei de pe colete si de pe pantofi, sigur ca e, si eu dezinfectez coletele iar pantofii ii las la usa. Teoretic mi-am propus sa dau cu clor pe ei dar practic am facut asta doar de 2 ori.
E posibil dar mai putin probabil. Va veni un moment in care vom renunta sa mai facem asta sau vom mai relaxa procedura, oricum eu am facut dermatita deja de la dezinfectat si spalat pe maini.
Marean(Citează)
15/04/2020 la 11:56 AM
PS vezi ca New York Post este un tabloid, nu este New York Times.
Marean(Citează)
15/04/2020 la 12:20 PM
Nu obligatoriu. Ar fi precizat asta clar dacă era problema, probabil.
Sunt de acord că e foarte puțin probabil. Dar dacă o poți face, de ce nu?
Și eu am avut probleme de piele de la clor, la un moment dat avea mâinile roșii după ce am rupt cu mâinile niște carton și m-am tot zgâriat băgând mâna în el după ce-l dădusem cu clor. Am trecut la alcool sau poți purta mănuși de bucătărie.
nwradu(Citează)
15/04/2020 la 1:00 PM
Radu, articolul tau din NYPost este bazat pe articolul din WCNC-TV link-uit in primul rand. Vad ca articolul respectiv nu mai poate fi accesat, dar citeste-l macar sumar https://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:tBUFG2Lk0fUJ:https://www.wcnc.com/article/news/health/coronavirus/charlotte-woman-hasnt-left-her-house-in-three-weeks-but-tested-positive-for-covid-19/275-77707b1d-fd2f-4a36-bf3e-16beca4104c4+&cd=1&hl=en&ct=clnk&gl=ro .
In response to this story, viewers have shared questions about Rachel Brummert. WCNC’s Nate Morabito has compiled a list of frequently asked questions to spread facts, not fear.
When did she start self-quarantine?
Around March 15. She left the house once since to visit a pharmacy on March 18.
When did symptoms first show?
She says symptoms first showed around March 22, but it was unclear if it was COVID-19 at that time. Brummert says she experienced headaches, cough, fever, loss of smell and taste and shortness of breath.
De unde vine concluzia certa ca a luat virusul de pe pachete?
alex(Citează)
15/04/2020 la 1:12 PM
Asta e concluzia din articolul citat de mine.
nwradu(Citează)
15/04/2020 la 1:48 PM
Radu, asta e concluzia pe care ti-ai insusit-o. E ok? Daca tipa a intrat in “izolare” in 15 martie, in 18 a si iesit pe afara, apoi in 22 avea simptome…cam de unde pana unde cineva isi mai poate pune intrebarea “oare cum a luat virusu?” Serios acum. Chiar e nevoie de cititori sa clarifice in comentarii aspecte esentiale, pe care tu cumva le-ai omis? Nici nu se mai poate numi ca tipa a stat in izolare, daca ea dupa 2 zile a iesit afara si dupa alte 4 avea simptome.
John(Citează)
15/04/2020 la 2:11 PM
Radu, in NYPost doar prezinta pasii facuti de persoana respectiva, se feresc din a-si da cu presupusul referitor la sursa infectarii. Poti sa identifici o propozitie acolo care sa spuna “probabil a luat de pe pachete”?
De aceea spun, concluzia “Cele mai mari șanse sunt să fi luat boala de la o vecină care-i făcea cumpărăturile și i le lăsa la intrarea în casă.” este a ta si eram curios pe ce e bazata. Doar presupui?
PS: nu fac parte din grupul celor care doar cauta prilej sa te atace, te citesc zilnic cu placere; contrazic ideea, nu persoana.
alex(Citează)
15/04/2020 la 2:50 PM
Bine, nu dezinfecta nimic. Eu, ca și statul român, o să recomand în continuare tuturor să dezinfecteze cumpărăturile, așa cum fac și eu.
nwradu(Citează)
15/04/2020 la 11:53 AM
Durează mult spălatul tuturor cumpărăturilor ambalate în plastic și dezinfectarea celorlalte, e stresant, dar e reconfortant pentru psihic.
La fel fac și eu cu încălțămintea, inclusiv cu dusul la gunoi.
Tocmai am primit un colet de la emag și l-am fâsâit bine cu alcool, l-am lăsat să se usuce și umblu la el mai târziu.
Ar fi păcat să fiu izolată de 6 săptămâni și să iau virusul de pe o cutie cu măști de protecție, culmea.
Gabi(Citează)
15/04/2020 la 12:00 PM
De acum in colo o sa fiu mai atent cu produsele cumparate. Bine, poate ca nu cu cele cumparate din supermarket, dar cu cele comandate online cu siguranta.
P.S.: Indeparteaza-te de papucii aia, poate o sa sune ciudat, dar toti avem perechea aia de papuci.
Catalin(Citează)
15/04/2020 la 12:46 PM
Cred că alea din supermarket sunt mai importante. Adică le mânuiesc cam același număr de lucrători comerciali, dar prin fața lor la raft mai trec apoi zeci de clienți.
nwradu(Citează)
16/04/2020 la 2:28 PM
Si eu cred la fel, sunt mai multe sanse ca un produc cumparat din magazin sa fie purtator de virusuri.
La cele livrate online (mai ales daca este vorba de electronice) sunt sanse ca produsele sa stea cateva zile in depozit fara sa le atinga nimeni. Si chiar si atunci cand le atinge cineva, sunt doar vreo 4-5 persoane care manipuleaza marfa in total.
Andrei G(Citează)
16/04/2020 la 2:33 PM
La transport cred că se pot contamina, nu în depozit.
nwradu(Citează)
15/04/2020 la 12:11 PM
Esti panicard.
Urmele se mai gasesc, dar cand au incercat sa-l activeze, nu au putut.
raiiar(Citează)
15/04/2020 la 12:20 PM
Ce-am zis eu este deja o recomandare oficială a DSU. Acum doar au apărut și exemple și studii care spun că acele precauții sunt justificate.
nwradu(Citează)
15/04/2020 la 12:18 PM
normal ca se poate lua de pe colete, e la mintea gainii, dar cred ca se poate lua foarte bine si din macarea livrata acasa.
Giovani(Citează)
15/04/2020 la 12:23 PM
De aia evit anumite tipuri de mâncăruri livrate (am comandat de 2 ori în 4 săptămâni) și iau măsuri speciale.
nwradu(Citează)
15/04/2020 la 12:35 PM
nu stiu de ce va mai agitati.. o sa primiti virusul acasa cu o lumanare la sfarsitul saptamanii.
tot ce a fost facut pana acum a fost inutil :)))
gabi(Citează)
15/04/2020 la 12:56 PM
Femeia se autoizola da statea cu barbasu in casa… In camere diferite. Ok, dar aveau totul diferit? Bucatarie diferita, baie diferita?
Devii panicard si raspandesti panica aiurea.
Un experiement facut de o echipa din Germania: https://www.youtube.com/watch?v=8CyRosaAdQo&t=7s
Virusul se gaseste pe suprafete, dar ca sa te omoare trebuie sa fie si viu. Ei nu au reusit in conditii ideale (de laborator) sa il inmulteasca.
alex(Citează)
16/04/2020 la 10:27 AM
Este o recomandare oficială a guvernului să cureți toate cumpărăturile înainte de a le despacheta. https://stirioficiale.ro/informatii/recomandari-privind-conduita-de-preventie-in-perioada-sarbatorilor-pascale
nwradu(Citează)
15/04/2020 la 1:01 PM
eu nu pot duce asta cu dezinfectatul la nivelul asta. fac cumparaturi, un cos d-ala mare de 400 de lei. ar trebui sa iau fiecare ambalaj, rosie sau punga sa o dau cu spirt?
Dumnezeule, nu pot face asta, si nu cred ca e logic asa. Ca sa nu mai zic ca, atunci cand o sa ni se permita sa iesim, o sa ne-o furam ca in codru la prima adiere de vant, ca anticorpi de unde zilele astea. crescuti la incubator, ca puii.
rivi(Citează)
15/04/2020 la 2:26 PM
O sa ni se permita sa iesim peste o luna, maxim 2, nu peste 5 ani.
Si vezi ca ai voie sa iesi din casa, deci nu ai cum sa ti-o furi ca-n codru.
GabrielG(Citează)
16/04/2020 la 2:30 PM
@GabrielG, ai voie sa iesi in anumite conditii, dar se recomanda sa stai cat mai mult in casa.
Eu de exemplu am iesit acum 3 zile dupa mai mult de 2 saptamani de stat in casa. Si mi-am facut cumparaturi pentru urmatoarele 2 saptamani.
Andrei G(Citează)
15/04/2020 la 1:12 PM
M-am tot gandit la problema luarii virusului de pe suprafete sau haine, pantofi, etc:
Daca ar fi asa, nu cumva ar trebui sa avem multe cazuri in randul personalului medical?
Doctorii, asistentele, brancardierii, etc chiar daca au masca, halat si manusi umbla de la sectie la sectie , de la etaj la etaj, incaltati poate cu incaltamintea de acasa si s-ar imbolnavi mult mai repede ei si familiile lor.
Sau se duc in vestiar, se schimba, intra cu protectiile de incaltaminte daca ar avea si in zonele de acest fel si tot s-ar transmite mult mai mult in randul lor si al familiei.
dny(Citează)
15/04/2020 la 1:27 PM
pai si nu avem multe cazuri in randul personalului medical?!
avem la fel de multe cazuri (procentual) ca in Spania, unde epidemia este la un cu totul alt nivel de intensitate.
Marean(Citează)
16/04/2020 la 9:22 AM
@dny: asa-i ca nu ai fost prin spitale? Medicii si asistentele nu intra pe tura avand asupra lor incaltamintea si hainele de acasa. Mai intai merg in vestiar si se schimba, dezinfecteaza hainele de lucru. Chiar si asa, cand intra pe diverse sectii (cardiologie, chirurgie) vor pune peste incaltamintea de lucru niste botosei din ceva material subtire de plastic (la fel trebuie sa procedeze si vizitatorii pacientilor). La iesire, se dau jos si se arunca. Cand se intra la ATI exista proceduri mai drastice. Se schimba papucii, se dau unii de acolo care sunt dezinfectati de mai multe ori pe zi chiar daca nu sunt folositi. Se pune halat, boneta si manusi (dupa ce te-ai spalat pe maini si apoi dezinfectat cu o solutie).
Danyzus(Citează)
16/04/2020 la 10:29 AM
Stai o oră lângă un spital, să vezi cum iese personalul cu papucii de secție ca să-și cumpere mâncare sau țigări.
Măsurile sunt bune pe hârtie, dar trebuie și aplicate. La noi, mai ales cu ce problemă mare este și cu infecțiile nosocomiale prin spitale, nu cred că se aplicau conform regulamentului.
nwradu(Citează)
16/04/2020 la 2:32 PM
Se vede ca nu se aplicau masurile conform regulamentului. Avem spitale in care o mare parte din personalul medical este infectat cu coronavirus.
Andrei G(Citează)
15/04/2020 la 1:35 PM
True that, avem. Dar au fost luate in spital de la pacienti ce nu au declarat ca vin din zona rosie , sau ca nu au stat in carantina, etc.
Sa facem un pic exceptie de Suceava si sa ne gandim la orice alt spital din Buc care are cazuri de Covid. Daca s-ar lua imediat de pe talpa pantofilor sau orice clanta (in situatie in care nu ai stranutat sau flegmat pe ea) cazurile ar fi mult mai multe.
Doar o parere personala.
dny(Citează)
15/04/2020 la 1:43 PM
greu de spus cum stau lucrurile, spitalele nu mi se par un exemplu bun pentru ca pe de o parte ai intr-adevar foarte multi virusi dar ai si masurile de protectie cele mai puternice (din toata societatea, ma refer)
ref Suceava am vazut la TV un medic care zicea ca ei banuiesc ca s-au infectat f multi de la aparatul de acces in spital, zicea ca toata lumea trebuia sa bage un PIN acolo ca un fel de pontaj sau ceva de genul asta, adica o chestie la care nu stii daca sa razi sau sa plangi, dar oricum, o “suprafata”, asta e relevant pt discutia noastra.
Marean(Citează)
15/04/2020 la 1:50 PM
“Așa că da, să-ți igienizezi toate coletele aduse din afara casei, indiferent dacă le aduci tu sau curierii, nu este paranoia, ci ceva ce te-ar putea ajuta cu adevărat.”
E ceva diferenta intre tine de acum o luna si tine de azi. :)
alexEAT(Citează)
15/04/2020 la 2:53 PM
Acum o lună nu aveam virus aici. Dar și acum un an eu mă spălam foarte bine pe mâini, separam încălțămintea, nu mă băgam în gura oamenilor în magazine, atingi clanțele de la toalete cu niște hârtie igienică etc. Am fost mereu fan dezinfectare.
nwradu(Citează)
15/04/2020 la 1:58 PM
DSU, acest guru al medicinei moderne.
Acum serios, un studiu, stiintific, preferabil non China…exista?
Raspandirea se face intre oameni. Cand inspiri aerul expirat de unul care e purtator al virusului.
alex(Citează)
15/04/2020 la 2:49 PM
Probabil se vor face studii și în spitalele de aici, pe măsură ce va fi posibil. Momentan chinezii sunt cu 3 luni înaintea noastră și toți s-au dus acolo să studieze, ca să poată aplica aici chestiunile învățate.
nwradu(Citează)
15/04/2020 la 2:21 PM
Frate ce zici tu cu papucii de iesit la gunoi e de bun simt, zau! Cine nu face asta e cel mai jegos om cu putinta si ma astept ca nici sa nu se spele pe maini dupa ce se duce la toaleta.
GabrielG(Citează)
15/04/2020 la 2:22 PM
Deja de doua saptamani eu ma descalt pe pres, inainte sa intru in casa.
Ma descalt, iau incaltarile si le pun intr-o punga in pantofar (am copil (7 ani), se mai juca pe hol pe langa pantofar). Ma spal bine pe maini dupa.
Dan(Citează)
15/04/2020 la 3:00 PM
Bai frate, exista medici care se cofrunta zi de zi cu acest virus, cu echipament mai mult sau mai putin complet, exista multi oameni care inca muncesc pe lumea asta ca treaba sa functioneze inca, asa rau cum pare ca merge, dau exemplu doar angajatii din supermaketuri si curierii/soferii etc si noi ne izolam in casa si ne te temem ca ne infectam de pe talpile de la pantofi…., nu zice nimeni sa nu fii foarte prevazator pentru ca nu e gluma dar hai sa ne pastram ratiunea, cred ca cei mai multi oameni se descalta la intrare in casa si isi lasa incaltamintea intr-un loc fix. Si da, stau izolat cu familia de cand s-a introdus restrictia de circulatie pentru persoane si ies la cumparaturi o data pe saptamana
Tudors(Citează)
15/04/2020 la 4:58 PM
Ce legătură are faptul că unii oameni se expun unor astfel de riscuri cu riscurile la care te expui tu în casă? Aș spune chiar că, din respect pentru riscul altora, trebuie să faci tot ce-i posibil ca să nu aglomerezi tu spitalul dacă te îmbolnăvești.
Și o zici de parcă oamenii care lucrează în spitale/magazine/curierat nu se infectează, iar noi ne temem de pomană. În practică, avem sute de cadre medicale infectate în România și mulți pacienți din rândul vânzătorilor.
nwradu(Citează)
15/04/2020 la 5:39 PM
Exact asa si eu. Exista un studiu, chiar pe site la Johns Hopkins, e drept, vechi de o luna, unde zice ca virusul ramane pe suprafete pana la 3-4 zile, dar intr-o proportie foarte mica (gen 0.1%) care, teoretic, te poate infecta dar probabilitatea sa o faca scade foarte mult.
Daca ar fi asa de contagios, ar fi fost jumatate din Romania plina deja, iar Suedia tot cam pe acolo.
Octav(Citează)
16/04/2020 la 10:31 AM
Da, probabilitatea este foarte mică.
De fapt, și probabilitatea ca fix la tine să vină un curier bolnav, dar care încă nu are simptome și nu știe asta, și să tușească pe coletul tău, tu să pui mâna pe el și să iei virusul este extrem de mică.
Dar strică igienizarea asta suplimentară? Eu nu cred.
nwradu(Citează)
17/04/2020 la 8:19 AM
Depinde in ce conditii si pe ce suprafete, virusul poate sa reziste mult mai mult de 3-4 zile. La frigider spre exemplu, unde presupun ca tii mancarea, poate sa reziste pana la 14 zile. Deci cel mai probabil inca exista pe produs cand vrei sa il mananci si simpla clatire cu apa (ca presupun ca asa speli legumele si fructele) nu o sa omoare virusul.
A.(Citează)
15/04/2020 la 3:02 PM
Eu unul ma descalt si las pantofii pe presul de la intrare pe holul blocului. Stiu ca suna a taranie, dar mi se pare mai safe, mai ales ca ne tot fataime pe holul din fata usii. Cand e de dus gunoiul, iau direct adidasii.
ipo(Citează)
15/04/2020 la 3:11 PM
Cand statea in oras am pus la intrare un pres din ala de baie care absoarbe apa mai groscior si turnam solutie cu clor pe el.
Baltha Zerus(Citează)
16/04/2020 la 10:32 AM
Cred că se evaporă mult prea repede și nici nu se transferă bine pe tălpi. Doar miroase urât de pe urma ei.
nwradu(Citează)
15/04/2020 la 4:16 PM
Daca tot vreti sa va paziti de virusi nu e neparat sa folositi alcool sau clor la incaltaminte. O spalare buna cu apa si sapun poate ajuta mai mult decat clorinarea sau stropirea cu alcool. Pentru ambele dezinfectari este nevoie de atentie la cat de veche este solutie si cum a fost pastrata.
O solutie de apa de javel (clor in diverse forme dizolvat in apa) isi pierde calitatile destul de repede si trebuie periodic improspatata.
O solutie alcoolica la fel de cate ori se deschide capacul la sticla de spirt se mai pierde o parte din alcool si tot asa.
Recomand pentru papuci spalare cu sapun o sa va arate si incaltarile mai curate.
un om(Citează)
15/04/2020 la 8:55 PM
Este posibil să-ți cada un avion peste bloc? Este! Și dacă nu ma înșel mai și locuiești la ultimul etaj!! Eu zic ca după pandemie sa te muti într-o peșteră.
Pe bune, rațiunea ar trebui sa primeaze în asemenea momente, nu emoționalul. Nu mai stau sa explic pt ca e degeaba, tot se va găsi vreun panicat irațional sa de-a replica, fără argumente, dar care eventual sa jicneasca.
EGO(Citează)
16/04/2020 la 10:38 AM
Efortul și costul de a mă muta în peșteră este foarte mic. Efortul și costul de a igieniza niște pachete este infim, îmi ia 5 minute la fiecare câteva zile.
Asta e diferența.
Ca analogie, este o șansă mare să mor în accidente auto, că mor mulți români în așa ceva. Pot renunța complet la a circula cu mașina? Nu, e prea complicat, acel risc în accept.
Exemplul tău intră în categoria whataboutism sau echivalentă falsă:
https://en.wikipedia.org/wiki/Whataboutism
https://en.wikipedia.org/wiki/False_equivalence
nwradu(Citează)
16/04/2020 la 12:16 AM
Ce tipuri eviți mai exact? Sushi/crudități?
Mark(Citează)
16/04/2020 la 10:43 AM
Sushi da, dar nu pentru că ar fi crud.
Încerc să evit acele localuri unde îmi închipui că mâncarea stă în spațiu descoperit și se vântură foarte mulți oameni pe acolo. De exemplu, pe la pizza toppingurile stau la vedere în caserole, iar prin localuri trec mereu câte 5-10 livratori ca să ia produse la livrat. Cutiile alea stau de obicei într-o mare stivă la vedere.
Evit și shaorma din același motiv.
Prefer un burger, acolo îmi închipui că este un bucătar care-l prepară, îl ambalează, vine livratorul și-l ridică. Contact, deci, cu mai puțini oameni.
Sau ceva gătit integral termic și pe care-l pot reîncălzi și eu după livrare, de exemplu o ciorbă sau pui prăjit.
Așa îmi închipui eu lucrurile. Posibil să stea diferit în practică.
nwradu(Citează)
16/04/2020 la 3:02 PM
Bucatarul ala, dupa ce prepara frumos burgerul, poate stranuta (involuntar) pe el si sa nu-si mai bata capul sa faca altul. Mancarea livrata mi se pare de departe cea mai riscanta chestie in perioada asta, oriunde ar fi facuta si oricata incredere ai avea in oamenii aia.
Singurul mod in care ai control total e cand iei ingredientele, le speli si le prepari tu.
Giani Mucea(Citează)
16/04/2020 la 3:07 PM
Asta e valabil la orice, nu doar la burgeri. Alternativa ar fi mâncare gătită integral, precum ciorbă, pui cu mazăre și altele pe care le poți încălzi și tu la 100 de grade apoi.
nwradu(Citează)
16/04/2020 la 3:16 PM
Pizza aia cand e in restaurant, inainte de livrare, are o temperatura la care nu traieste virusul asta.
nashu_mare(Citează)
16/04/2020 la 3:23 PM
Da, ce poate fi reincalzit complet e ok. Pizza nu stiu ce sa zic, o fi ea calda in restaurant dar tot e ambalata de cineva. Mi se pare totusi riscant. In plus, nu e greu sa faci o pizza.
Giani Mucea(Citează)
16/04/2020 la 3:26 PM
Ba e foarte greu să faci pizza ca la carte. Ușor este să faci un fel de salată de legume pusă pe aluat, cum am tot văzut pe net zilele astea.
Mă întreb dacă poți pune pizza cu tot cu cutie în cuptor pentru câteva minute. Preîncins la 100 grade (sau 80, whatever).
nwradu(Citează)
16/04/2020 la 3:34 PM
Dificultatea tine de temperatura cuptorului si lipsa fumului. Chiar si asa, am mancat acasa pizza mult mai buna decat in multe pizzerii din Bucuresti. Evident, nu perfecta pentru ca inca nu am kamado sa pot scoate aproape 1000 C din el.
Presupun ca o poti reincalzi dar dai in problema de mai sus.
Giani Mucea(Citează)
16/04/2020 la 3:39 PM
Ce problemă? Temperatura cuptorului? N-ai nevoie de una mare.
Pizza bună vine întâi din aluat bine făcut și dospit vreo zi, zic experții, și apoi din posibilitatea de a-l coace fără ca ingredientele de pe ea să fie supra-coapte în același timp. O brânza fără multă apă ajută, mai ales dacă o ții la rece înainte de a o pune pe pizza.
Și ketchup de calitate, desigur.
nwradu(Citează)
16/04/2020 la 4:40 PM
Traditional, aia facuta in cuptor cu lemne ajunge si la 1000 C si e gata in sub 1 minut. Cuptorul meu ajunge doar la 300 din pacate. Asta e singura mea limitare, in rest ce am facut acasa pana acum a iesit cum trebuie.
Daca vrei sa faci o schimbare, iti recomand curry ketchup. E amestecul perfect de gusturi: pizza italiana si currywurst german.
Giani Mucea(Citează)
17/04/2020 la 8:27 AM
Eu bag orice comand la cuptor, 200 grade, pt 5 minute (fara ventilatie). Inteleg ca virusul moare la 60 de grade in 30 de minute, am presupun ca 5 la 200 e suficient. Aproape orice comand merge reincalzit asa (pizza, burgeri, coaste, mancare gatita), devine un pic mai uscat dar nu dramatic. Ceea ce nu poate fi reincalzit (ex. sushi), nu comand :) Ah si mare grija la ambalajele biodegradabile, din experienta proprie pot sa ca zic ca se topesc la cuptor :))
A.(Citează)
16/04/2020 la 9:02 AM
Mi se pare foarte trist ca nu poți accepta alta opinie. Agree to disagree e un principiu de baza al democrației.
Mi se pare ca nu-ți face bine carantina și te-a făcut megaparanoic. Te citeam cu plăcere pentru știri tech dar revin cu din ce in ce mai mare scârbă.
Probabil ca nu o sa ma fac și ma mut la cronica
Zodrac(Citează)
16/04/2020 la 9:26 AM
Acceptat altă opinie nu înseamnă că trebuie să fiu de acord cu acea opinie. Am luat la cunoștință, e altă opinie, nu m-a convins.
nwradu(Citează)
16/04/2020 la 9:32 AM
“Este de preferat să dezinfectați ambalajele produselor cumpărate înainte de a le despacheta și să spălați fructele și legumele înainte de a le depozita.”
Recomandare oficială a guvernului. Alți “megaparanoici”. https://stirioficiale.ro/informatii/recomandari-privind-conduita-de-preventie-in-perioada-sarbatorilor-pascale
nwradu(Citează)
16/04/2020 la 10:40 AM
Ești sigur, de asemenea, că nu citeai doar pentru niște linkuri care nu prezintă opinii? Iar cum dai de o opinie contrară cu a ta, te superi pentru că ești sigur că a ta este cea corectă și deci sigur altele sunt greșite?
nwradu(Citează)
16/04/2020 la 2:51 PM
Hahahaha, e ciudat cum accepti tu alta opinie si mi-ai scris 3 comentarii la ea care exprima toate frustrare. Radu, calmeaza-te. Respira adanc si intelege ca eu nu vreau sa iti demonstrez nimic. Ti-am spus doar parerea mea. Nu incerca sa ma convingi sa o schimb pentru ca asta nu inseamna ca o accepti
Zodrac(Citează)
16/04/2020 la 2:58 PM
Accept să ascult alte opinii, de asta le poate exprima oricine pe aici, dar nu înseamnă că voi fi automat de acord cu ele. Dar n-am nimic cu oamenii respectivi. Tu pari în schimb să refuzi ideea că altcineva poate avea o opinie diferită de a ta. Dacă are una diferită, sigur se înșală, asta pare că zici.
Nu mai zic de ironia din “ar trebui să accepți și alte opinii. Pentru că nu o accepți pe a mea, eu nu mai citesc”.
nwradu(Citează)
16/04/2020 la 3:12 PM
daca asta intelegi tu, e ok pentru mine. Eu incerc sa exprim altceva dar probabil nu ma pot face inteles. Nu mai insist. E interesant cum poti judeca pe cineva dupa 3 comentarii.
Zodrac(Citează)
16/04/2020 la 3:19 PM
Păi după ce altceva să judec? Ai scris ceva, ți-am spus ce-am înțeles eu din mesajul tău. Poți să nuanțezi sau să reformulezi.
nwradu(Citează)
16/04/2020 la 3:49 PM
da, e o problema asta cu “a accepta alta opinie”, in sensul ca in general am observat ca lumea nu intelege ce inseamna si crede ca a accepta o opinie inseamna sa nu o contrazici.
nu dragilor, a accepta o opinie inseamna doar a ii permite sa fie exprimata si atat.
de exemplu, pe acest blog, a accepta o opinie (din partea proprietarului blogului) inseamna permiterea publicarii ei si atat, nimic in plus.
dar odata publicata, orice opinie devin tinta judecatii tuturor celor care o citesc, deci oricine poate (si e bine ) sa o contrazica, evident inclusiv proprietarul blogului.
Marean(Citează)
16/04/2020 la 8:52 PM
Uite de asta nwradu este unul dintre putinele bloguri pe care le citesc cu placere.
Doru(Citează)
17/04/2020 la 1:01 PM
Normal ca trebuie dezinfectate toate ambalajele, sau macar lasate cateva zile.. Stirea nu vad sa aiba legatura
Marius(Citează)