►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄
Coronavirus:
Criză:
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
19 comentarii
08/04/2020 la 9:20 AM
Ultimul link:
“Noi alocăm 30% din cheltuieli pentru necesități de bază- mâncare și băutură în vreme ce europeanul mediu cheltuiește sub 15% din cheltuieli”
No shit Einstein… dar veniturile cum sunt?
alexul(Citează)
08/04/2020 la 12:20 PM
E exact ca in bancul ala cu un american, un neamt si un roman, care intra simultan cu masinile lor intr-o intersectie si si le fac praf. Americanul incepe sa se planga ca si-a distrus munca pe 3 luni, neamtul pe 6 luni, iar romanul isi smulge parul din cap, ca si-a pierdut munca pe 3 ani, privind la Loganul facut praf,
La care americanul se intreaba filozofic: Eu chiar nu inteleg de ce voi, romanii, va cumparati masini atat de scumpe!
silicon_v(Citează)
08/04/2020 la 9:23 AM
Sigur, giobul in call center, visul vietii multora. Numai ca nu.
Munca foarte multa, bani foarte putini, apreciere zero. Go get it.
IonP(Citează)
08/04/2020 la 10:17 AM
“În 15 zile se poate plăti jumătate din amendă, nu jumătate din minimul prevăzut.” Cand s-a schimbat asta, sau de ce e valabil doar in timpul starii de urgenta? Au modificat prin ordonanta?
Skyler(Citează)
08/04/2020 la 11:37 AM
Exact, au modificat prin ordonanta saptamana trecuta si se aplica incepand cu 3 aprilie. tot atunci s-au masjorat amenzile pentru persoane fizice.
Cristi(Citează)
08/04/2020 la 10:24 AM
Firmele si persoanele nu ar trebui sa doneze ca sa salveze inca o data un stat incompetent. Pe cine nu lasi sa moara, nu te lasa sa traiesti.
Gaelex(Citează)
11/04/2020 la 2:44 PM
nu donezi sa salvezi statul, Einstein, donezi da salvezi oamenii care au nevoie acum (nu maine) si sunt afectati de coruptia generalizata.
zup(Citează)
08/04/2020 la 10:25 AM
salut, daca te intereseaza am facut o extensie de Chrome in care poti sa urmaresti mai usor numarul de cazuri, decese, pacienti recuperati sau numarul de teste facute pentru o anumita tara pe care vrei sa o urmaresti (ex. Romania)
https://chrome.google.com/webstore/detail/fpepilicmaphoobgjgmoaofhaolbfhnc
Mihail(Citează)
08/04/2020 la 12:53 PM
Ce parere ai de Untold si Neversea? Organizatorii sustin ca nu se anuleaza nimic, ca totul merge conform planului. Mie personal mi se pare un pic de lipsa de respect fata de cei care au platit bilete si cazare pentru evenimentele respective. Nu vad cum s-ar putea organiza un festival ce ar aduce laolalta peste 100.000 de persoane, avand in vedere contextul in care ne aflam, chiar daca suntem la 3 luni si jumatate distanta…
Robert(Citează)
08/04/2020 la 3:58 PM
Până la urmă vor anula și ei, dacă va continua situația.
Dacă nu anulează, se ridică restricțiile, dar oamenii aleg să nu meargă și deci pierd banii de bilet, este o ușoară mârlănie, dar nu ai ce să le faci. Dacă evenimentul se organizează legal și tu nu mergi din teamă, este în întregime problema ta, exact ca și cum nu te-ai prezenta la un zbor care se efectuează.
Părerea mea este că, dacă se ridică restricțiile până la Untold, se va duce și lumea, că au chef de distracție.
nwradu(Citează)
09/04/2020 la 8:43 AM
se ridica sigur toate restrictiile pana la vara, eventual puteti lua cu voi la concerte niste cloramina de mestecat, ca sa fiti siguri.
Giovani(Citează)
08/04/2020 la 1:31 PM
Emag își bate puțin joc de clienți care caută anvelope.
Nu scriu dotul la specificațiile anvelopelor, deci se poate apela din cauza ineficientei informatiilor si la parteneri de platformă.
Caz concret: vreau anvelope iarnă dimensiune x ~250 lei/buc, firma x, dau comanda, plătesc card.
Sunt sunat dacă sunt sigur că vreau de iarnă și raspund da. Fugitiv mi se spune că sunt Dot 2012.
Mască.
Sun call-center, pt un produs propriu Emag…Raspuns: nu știm Dot…
Emag…., ce drăguți sunteți…
theSame(Citează)
08/04/2020 la 1:46 PM
Companiile aeriene nu au chef sa returneze banii ! eu am platit cu vouchere ?
io(Citează)
08/04/2020 la 2:23 PM
Radu, uite chiar ar fi interesant sa abordezi acest subiect legat de plăti pentru anumite servicii, chiar chirii, când nu sunt prestate / accesate acele servicii / locatii.
Îți dau un exemplu concret – al nostru – dar in Germania de ex sora mea are alta situație. Noi plăteam 450 EUR pe luna pentru grădinița Montessori aici in Spania. Însă din 11 Martie s-a intrat in carantina și s-au oprit cursurile. Eu am oprit de îndată și plățile, întrucât antreprenoarea cu business-ul visa ca se vor redeschide lucrurile in 2 săptămâni. Nu s-au deschis și ea are in continuare pretenția sa plătim pentu servicii pe care nu le prestează. Vine 1 Aprilie, și nu se mai iau banii automat. Și primesc un email ca trebuie sa semnam faptul ca am părăsit cursurile înainte de timp, și sa plătim penalizare 2 luni in avans. Plus Aprilie ca nu i-am anunțat. :)
Eu am răspuns simplu: nu am părăsit noi cursurile, ci voi nu le mai țineți. Când începeți, noi continuam. Practic se anulează ce zice in contract, pt ca efectiv ei nu tin cursurile. Și i-am făcut și o referință la capitolul despre force majeur in codul civil.
Sunt curios cum procedează alții. Nu doar in ce privește grădinițele sau spațiile închiriate in centre comerciale, ci in orice industrii unde contractele nu mai pot fi respectate.
Evident nu vreau sa ajung in instanța, dar conform experților in domeniu de la protecția consumatorului, nu trebuie plătit pentru servicii care nu sunt prestate.
Juniorul are 5 ani, montesorri e fără ecrane, deci online learning nu merge. Nu merge și pentru ca amândoi trebuie sa lucram de acasă acum, și facem cu schimbul – cine sta cu ambii copii, și cine lucrează. Și in final nu merge pentru ca nu pentru asta am semnat contract. Grădinița trimitea un email sau doua pe săptămâna cu vrăjeala de genul “suntem o familie etc” :-) in speranța ca cineva va continua sa plătească fără sa zică psst.
Andu(Citează)
08/04/2020 la 3:56 PM
Ai procedat gresit. Nu stiu cum e legea spaniola dar cred ca nu difera esential in definitii fata de cea romana.
Daca ai un contract incheiat cu gradinita, el trebuie onorat sau partea care nu isi mai poate indeplini obligatiile trebuie sa o notifice pe cealalta cf prevedrilor ctrct facand referire la motivul fortei majore. Forta majora se determina in contextul particular al fiecarui ctrct si al situatiei obiective in care se afla partile dpdv al contextului in care isi indeplinesc obligatiile contractuale. Forta majora dpdv ctrct nu se comunica in mass media si nu se ‘presupune’. Doar instanta e abilitata sa se pronunte daca FM exista si se aplica partilor.
Doi, inainte de a ajunge la instanta partile au obligatia (asumata prin insasi existenta unor relatii contractuale) sa incerce ajungerea la o solutie de compromis (ex tu plateai o taxa redusa, gradinita oferea remote, prin intermediul parintilor, un program educativ copiilior).
Daca gradinita va dori sa isi recupereze taxele in instanta are tot dreptul sa o faca si sanse mari sa le obtina avand in vedere modul necontractual, unilateral in care ai procedat tu. Daca ii notificai macar inainte si le cereai solutii, era altceva si era obligatie contractuala.
Ceilalti parinti cum au procedat, nu v-ati gandit la o abordare comuna?
Asa ai ramas cu riscul sa platesti prin hotarare judecatoreasca datoriile plus penalitati iar copilul sigur nu va fi reprimit la acea gradinita.
Aviz cei care cred ca doar presupunerea lor ca se aplica FM ii scuteste de obligatii contractuale! Calea medierii si apoi, eventual, a instantei.sunt singurele care ofera solutii viabile in astfel de situatii.
Tom(Citează)
08/04/2020 la 6:23 PM
Ai semi dreptate, până pe 10 martie ai beneficiat de acele servicii deci trebuie sa plătești sa zicem o treime sau jumătate de lună. Dar doi la mana in 11 trebuia sa trimiți o scrisoare la grădiniță ca nu isi mai respectă obligațiile asumate adica sa poți lasa copilul acolo dimineața pentru x ore in care sa aiba grija de el sa ii predea stiu eu ce si sa ii dea mâncare, si prin urmare consideri ca nu mai prestează serviciile asumate prin contract.
Tom(Citează)
08/04/2020 la 3:22 PM
A inceput criza si la noi.
Prelungesc contractele de leasing auto de la 3 la 4 ani, ne obliga sa luam 5 zile de vacanta (sa nu ni le luam dupa criza sau sa le vindem anul viitor) si nu mai platesc pranzul. Cine vrea poate sa lucreze mai putin (si evident sa fie platit mai putin), daca aproba managerul.
Giani Mucea(Citează)
08/04/2020 la 6:18 PM
Omul a platit de pe 13 martie pe 1 aprilie si nu a primit serviciile. Deci cine nu a respectat primul contractul?
Prin acelasi contract ambele parti aveau obligatii. Gradinita sa presteze serviciile si omul sa le plateasca. Daca gradinita nu le-a mai prestat, inseamna ca ea a fost prima care nu a mai onorat contractul.
Mie mi se pare corect cum a procedat omul. Nu cred ca exista vreo lege care sa spuna ca “Vodafone” sau “Orange” poate sa nu presteze servicii cateva luni de forta majora, dar clientul e obligat sa-si plateasca luna de luna abonamentul.
Eu sunt in aceeasi situatie cu gradinita din Romania. Am platit integral luna martie in avans, iar dupa cateva zile s-au incheiat cursurile. Cand va reincepe gradinita, chiar si daca se va intampla din septembrie, banii platiti mi se vor restitui (adica prima plata va fi mai mica).
Empire(Citează)
10/04/2020 la 12:57 PM
Era mult mai bine “Creatorii de muzica independenti”.
Razvan(Citează)