►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
« Ar fi fost un moment bun pentru curiozitate
Știri despre tehnologie și coronavirus și criză – 23 aprilie 2020 »
Președintele a anunțat că măsurile de restricție vor fi relaxate începând cu 15 mai. Nu au fost date detalii precise despre ce înseamnă asta, a fost mai degrabă un fel de save the date, dar s-a spus că vom putea ieși din casă fără declarații ppr, dar purtând obligatoriu mască în locuri aglomerate (sau peste tot?).
Eu mă aștept și la alte eliminări de restricții. Cred că persoanele în vârstă vor putea ieși oricând din casă, probabil vom vedea redeschideri de localuri cu limite de persoane prezente înăuntru șamd.
Nu sunt împotriva măsurii. Sunt conștient că economia trebuie să meargă și că oamenii nu mai rezistau multă vreme în condițiile de acum. The spice must flow. Măsurile se relaxează pentru că spitalele s-au pus la punct, lumea a fost informată despre covid-19, s-a creat și o disciplină legată de igienă șamd.
Problema este că riscul fiecăruia dintre noi de a se infecta cu acest virus crește după 15 mai. Și autoritățile știu asta, dar aleg să o permită pentru că, după cum spuneam mai sus, spitalele fac față, există mai multe provizii medicale, mai importăm niște ventilatoare șamd.
Ce se întâmplă însă când începe școala? Un elev bolnav, dar fără simptome, își îmbolnăvește toți colegii de clasă în vreo două zile. Acei copii se duc acasă și își îmbolnăvesc părinții. De la un singur caz este foarte ușor să ajungi la vreo 50 noi în câteva zile. Adică înțeleg că-i obositor să stați voi cu copiii acasă toată ziua, dar ce gânduri aveți legat de 15 mai? Îi lăsați la grădinițe sau școli sau licee fără nici o grijă?
Riscul fiecăruia dintre noi crește dacă, după relaxarea măsurilor, avem contact cu frizerul, ieșim mai des la cumpărături off-line pentru a nu mai sta noaptea să prindem slot la Mega Image șamd. Poate că în loc de work from home permanent se va merge și la birou câte 2 zile pe săptămână, iar transportul în comun va fi mai aglomerat, la fel și chioșcul de unde-ți cumperi un sandviș la prânz.
Iar dacă riscul unei persoane de a se îmbolnăvi crește, ar trebui să evităm și mai mult contactul cu persoanele în vârstă. Acum, de exemplu, eu mă duc fără teamă la părinții mei pentru că în ultimele 5 zile am avut contact doar cu un curier, iar tranzacția de colet s-a terminat în 5 secunde și o igienizare ulterioară. Șansele să fi luat acum virusul sunt practic zero. Mai sunt practic zero după ce oamenii încep să iasă mai mult și să interacționeze mai mult? Eu zic că nu; eu zic că au crescut.
Relaxarea, însă, trebuie făcută. Menținerea măsurilor din prezent ar fi tot mai greu de justificat. Dacă le relaxăm și apare o creștere masivă de noi cazuri în jur de 30 mai, se poate bloca din nou totul și n-ar mai putea comenta nimeni că restricțiile nu sunt bune, că tocmai va fi fost dovedit că sunt.
Întreaga situație, de fapt, începe să semene cu una în care populația țării este o mulțime de cobai pentru a vedea dacă epidemia s-a stabilizat sau nu.
Apropo, nu vă așteptați la relaxarea din 15 mai a măsurilor legate de adunări publice și festivaluri. S-ar putea ca, inclusiv pentru restaurante, să fie permisă reluarea activității doar la terase în exterior. Vom vedea ce se anunță.
« Ar fi fost un moment bun pentru curiozitate
Știri despre tehnologie și coronavirus și criză – 23 aprilie 2020 »
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
50 comentarii
23/04/2020 la 7:21 AM
Urmeaza adevarata pandemie :)
varucu(Citează)
23/04/2020 la 12:40 PM
Pai nu au iesit la cifre mortii, vin prea putini bani de la oiemes.
ionica(Citează)
23/04/2020 la 7:31 AM
Dupa 15 mai va fi scapa cine poate pentru ca spitalele tot in rahat sunt:
– doctorii tot refuza sa poarte echipament de protectie sau sa se testeze
– medicamente tot nu sunt si oricum nu se stie care sunt bune
– nozocomialele abunda si s-au diversificat dupa zeci de mii de pacienti
Cine se spala pe maini are o sansa, restul cum o fi mostenirea genetica.
Gaelex(Citează)
23/04/2020 la 7:47 AM
“Măsurile se relaxează pentru că spitalele s-au pus la punct” )))))))))
E bine sa incepi ziua cu o gluma.
Pana una alta am ajuns vedete mondiale prin nr de amenzi date de militie. Asta e tot ce-au reusit imbecilii de la putere sa faca.
BlackSkull(Citează)
23/04/2020 la 8:06 AM
Deci aia care au dat amenzi sunt vinovatii, nu imbecilii care nu au fost in stare sa completeze o hartie si apoi s-au luat si in gura cu politia. Am ajuns vedete mondiale la amenzi pentru ca suntem nesimititi, indolenti, ne place cu “merge si asa” si “lasa sefu’ ca o rezolvam cumva”.
De asta avem atatia morti pe sosele, de la tampitii care cred ca legea e pentru altii, nu pentru ei. De la dobitocii care au “auzit” ei pe internet ca pot sa conteste amenda daca nu s-a legitimat politistul, de la aia care cred ca daca nu e pe pana roata, chiar daaca se vad sarmele, e ok sa mergi asa. Marlanii aia care nu stau la coada la semafor sau la bariera sunt aceiasi cu marlanii care au luat acum amenzi sau se plang ca s-au dat amenzi.
georgel007(Citează)
23/04/2020 la 10:12 AM
Ti se pare ca au venit in casa la oamenii care respectau regulile si i-au amendat? dar la ei, cei care au stat si vor mai sta si de acum incolo pe strada sa se asigure de respectarea regulilor nu va ganditi? Hai sa invatam sa ii respectam mai mult pentru ca pana una alta ei isi faceau doar datoria. Daca idiotii stateau in casa asa cum trebuie, aveam mult mai putine cazuri. Va fi jale din 15 mai. Daca vi se par masuri exagerate, uitati-va la regulile de la sarbi….si acolo nu s-a mai agitat nimeni.
Silviu(Citează)
23/04/2020 la 7:55 AM
problema e daca s-au stabilit tarifele de spaga pt covid.
Giovani(Citează)
23/04/2020 la 8:16 AM
Aia cu “un elev fara simptome isi imbolnaveste toata clasa” e mai cusuta cu ata alba. Daca nu tuseste nu prea are cum sa raspandeasca boala, doar nu se pupa pe gura cu toti :))
Catalin(Citează)
23/04/2020 la 8:38 AM
Ti-ai trimite copilul la scoala daca ai sti ca in clasa are un coleg bolnav, chiar daca nu “se pupa”cu el ?
Doru(Citează)
23/04/2020 la 8:46 AM
in autobuz te pupi cu lumea? la munca te pupi cu lumea?
esti p ro st rau
florin(Citează)
23/04/2020 la 1:17 PM
@Catalin: dupa atata apa prin media pe tema asta tu atat ai inteles? Ca poti lua virusul doar daca te pupi cu cineva pe gura?
De ce nu le explici asta si medicilor, personalului medical, ba chiar si preotilor aia care deja au luat virusul asa doar stand pe langa cineva si sigur nu s-au pupat nici pe obraz unii dintre ei.
Pentru mine esti un caz din cauza caruia s-ar putea extinde mai departe boala.
(Citim si nu intelegem ce citim, auzim dar nu putem prelucra ceea ce auzim. Functionalitate…)
un om(Citează)
23/04/2020 la 3:23 PM
Ba fratilor, dar voi nu aveti prea multe pretentii de la un om care si-a ales ca avatar pe El Profesor din Casa del Manel ?
N(Citează)
23/04/2020 la 8:34 AM
Mare greseala a lui Iohannis ca a pronuntat o data fixa. Acum toata lumea asteapta data de 15 mai si se va relaxa automat cand vine ea, psihologic vorbind.
Ceea ce nu e bine, sunt de acord ca va creste nr de imbolnaviri. Mai ales daca dau drumul la scoli.
Marean(Citează)
23/04/2020 la 8:40 AM
Nu cred ca se vor deschide scolile.
Daca da, ar fi o greseala imensa.
Doru(Citează)
23/04/2020 la 9:15 AM
N-are cum sa nu pronunte o data fixa. Trebuie sa planifici masurile si sa le anunti din timp, sa se poata pregati oamenii.
Giani Mucea(Citează)
23/04/2020 la 12:42 PM
pai inteleg ca 15 mai de fapt nu e batuta in cuie, au fost foarte multi “daca” in discursul lui KWI
Marean(Citează)
23/04/2020 la 8:53 AM
Pleci de la o premisa gresita. Eu de unde stiu ca e bolnav? Si daca stiu eu, nu mai stiu si altii, de exemplu invatatoarea / educatoarea / asistenta care vor lua masurile necesare.
Catalin(Citează)
23/04/2020 la 6:11 PM
Tu ai pornit discutia de la paragraful asta: “un elev fara simptome isi imbolnaveste toata clasa”.
Asadar nici tu, invatatoarea/educatoarea/asistenta nu stiti ca este bolnav copilul.
Eee… acel copil bolnav se sterge la nas cu mana (este copil, nu foloseste intotdeauna un servetel). Apoi pune mana pe jucariile comune, jucarii pe care mai pun mana alti 10 copii. Ulterior 5 din cei 10 copii se sterg la gura sau se scarpina la ochi cu mana murdara.
Uite cum deja pana la ora pranzului ai ajuns la 6 copii infectati. A doua zi, fiecare dintre cei 6 copii mai infecteaza prin diverse activitati inca 2-3 copii fiecare.
Si uite cum in 2 zile am ajuns la 20 de copii.
Care se duc acasa si … ce crezi? Vor transmite mai departe boala catre parinti.
Andrei G(Citează)
23/04/2020 la 9:06 AM
am 2 copii la gradinita si clar nu ii vom duce la cursuri pentru o luna cat mai este din anul scolar.
vedem dupa 15 septembrie cum e treaba
ovidiu(Citează)
23/04/2020 la 1:03 PM
Eu pur și simplu nu înțeleg de ce nu închid anul școlar pentru anii neterminali.
Em(Citează)
23/04/2020 la 2:01 PM
Vacanta de 3 luni e o mare prostie. Copiii uita ce au invatat si trebuie sa pierzi mai mult timp la inceputul anului sa le aduci aminte. O luna jumatate sau doua sunt mult mai decente ca durata.
Acum imagineaza-ti ce inseamna vacanta de 6 luni pentru copii. Practic anul asta ar trebui repetat. Si nu numai asta, dar se anunta o revenire a virusului in toamna, deci se prelungeste vacanta la 8 luni, apoi un an.
As intelege daca prelungirea inchiderii scolilor ar fi necesara pentru a afla mai multe informatii despre virus, pentru a depasi un varf sau pentru a elimina virusul complet. Dar nu e cazul aici.
Realitatea e ca in urmatorii ani oamenii vor fi nevoiti sa se adapteze si sa foloseasca “pauzele” cat mai eficient. Scolile ar trebui deschise treptat la interval de 2-3 saptamani.
Giani Mucea(Citează)
23/04/2020 la 9:09 AM
Radule tu esti incredibil de fricos. Dupa 15 mai se termina cu parnaiala asta generalizata si atat. N-o sa te scoata nimeni cu japca din casa, poti sa te auto-izolezi pana cand vrei tu.
sin(Citează)
23/04/2020 la 9:26 AM
Masca va fi obligatorie in spatiile publice inchise. In Iasi facem asta de 3 saptamani.
Nu e obligatoriu un anumit tip de masca, deci merg inclusiv cele textile atata timp cat acopera si nasul, nu doar gura. Ideea e ca daca ai, se reduce posibilitatea sa dai mai departe cu ~70-80%. Bine asta dupa anumite studii, WHO inca nu recomanda, dar tot ei ziceau ca nu transmite de la om la om.
alex(Citează)
23/04/2020 la 9:30 AM
Nu cred ca te imbolnavesti daca nu-ti tuseste cineva in nas, dar in fine, cum consideri. Voi la servici va tusiti unul in fata altuia? P.S.: Merci de compliment.
Catalin(Citează)
23/04/2020 la 9:40 AM
Te îmbolnăvești daca stai mai mult de 15 minute la câțiva metri si persoana respectiva iti vorbește, copiii vor sta îngrămădiți, se vor juca, isi vor duce mana la ochi, la gura etc. In America s-au imbalnavit unii pentru ca au fost la o slujba religioasa unde s-au cantat imnuri religioase, fiind spatiul inchis s-a raspandit bine virusul.
Eu cred ca mai devreme sau mai tarziu ar trebui sa acceptam ca ne vom infecta cu totii, exact la bolile copilariei cand daca avea un coleg atunci se infecta toata clasa. Parintii ar trebui sa iti tina departe copiii de persoanele in varsta si persoanele obeze sau cu diabet.
In Iasi, Galati, Maramures, Vaslui, Hunedoara, Suceava si Botosani deja este obligatorie masca sau esarfa pe gura in spatiile inchise, Cehia a aplicat aceasta metoda de 2 luni si a redus numarul de persoane infectate.
george(Citează)
23/04/2020 la 12:00 PM
Credința ta intră în contradicție cu realitatea.
Aici poți vedea cum împrăștie stropi cineva care vorbește fără mască. Nu tușește, nu scuipă, doar vorbește.
AI_core(Citează)
23/04/2020 la 9:49 AM
Ma ingrijoreaza discutiile despre relaxarea masurilor pentru ca nu vad ca lucrurile o iau intr-o directive buna nici in alte tari lovite de pandemie inaintea noastra (scadere cazuri, scadere decese, un posibil vaccin).
Am 2 copii in grupa mare si nu se vor reintoarce la gradinita. Oricum era un focar de boli gradinita aia, o saptamana se duceau sanatoase si 2 saptamani erau racite, asa ca nu e nici o pierdere.
Spitalele sunt tot la fel de jalnice ca si pana acum si nu am nici o incredere in sistemul medical. Nu vreau sa ajung in spital.
Sanatate tuturor!
maddy(Citează)
23/04/2020 la 9:57 AM
In majoritatea tarilor din EU au scazut decesele si cazurile.
Giani Mucea(Citează)
23/04/2020 la 9:53 AM
“”După 15 mai, toată lumea va fi obligată să poarte măști de protecție în spațiile publice închise și atunci când folosim transportul public în comun.”” …cred ca e destul de clar unde e nevoie sa porti masca..
Alin(Citează)
23/04/2020 la 10:51 AM
….asa cum cum va stabili… Guvernul….
theSame(Citează)
23/04/2020 la 9:59 AM
P(Citează)
23/04/2020 la 10:18 AM
Trebuie facute reguili pentru mersul la lucru, mersul in transportul in comun, mersul la film, mersul la biserica etc.
Ar face bine sa foloseasca timpul asta ca sa creeze regulile de dupa.
mac gregor(Citează)
23/04/2020 la 10:30 AM
Adica nu se transmite virusul si prin aer daca nu tusesti ? Dar daca il ai pe maini ?
Si daca apuci sa tusesti ce faci ?
Om bun(Citează)
23/04/2020 la 10:50 AM
Rridicarea restrictiilor ma deranjeaza pt ca o sa ii dea (probabil) sefului meu libertatea sa ma cheme la birou, cand eu as prefera sa lucrez de acasa in continuare si, in general, sa continui autoizolarea. Ma mai deranjeaza ca o sa se aglomereze din nou strazile si transportul in comun, pe care nu o sa le mai pot evita daca va trebui sa ma intorc la birou.
Nu am copii, dar daca as avea m-ar deranja ca din 1 iunie (dupa cum se vehiculeaza pt copiii din clasa a 8-a si a 12-a) va trebui sa il trimit la scoala, ca sa nu primeasca absente si sa se poate pregati pt bac / capacitate.
Cu siguranta este prea devreme sa se ridice restrictiile, nu suntem suficient de disciplinati sa respectam masurile impuse zilele astea daca nu vor mai fi obligatorii. Si cum am aratat mai sus, vor exista cazuri in care cei care ar dori sa continue distantarea sociala, nu vor mai putea.
A.(Citează)
23/04/2020 la 11:15 AM
Pana atunci ai timp sa vezi ce se va intampla in Danemarca, Norvegia si in tarile pe unde se redeschid scolile zilele astea. Ca idee Danemarca a inceput cu scolile. Din focarele initiale nici unu nu a fost in scoli. In Lombardia focarul a fost intr-un spital, in Tirol intr-un bar. Eu nu am auzit ca undeva in lume focarul sa fie o scoala, nu zic ca nu e posibil dar momentan pare ca alte locuri pot fi mai usor focare.
De fapt asta e un sfat pentru orice restrictie, daca vreti sa vedeti cum va fi la noi, urmariti ce se intampla in tarile din vest. Noi suntem cu ~2 saptamani in urma.
alex(Citează)
23/04/2020 la 11:24 AM
Salut te urmăresc în fiecare seară pe YouTube.,.felicitări pentru filmulețe 👍
Referitor la ce spui tu pe blog ,da ai dreptate ….și eu cred la fel ..dar să vedem ce vor face toți acei români care sau plictisit de moarte, în casă,și care se tot bat cu pumnul în piept că totul e o conspirație,că nu există nimic… să-i lăsăm în pace…fiecare e stăpân pe viața lui…..noi restul vom fi (cred)și vom incerca sa fim la fel de precauți și cerebrali 👍😉.O zi buna
robertino s.(Citează)
23/04/2020 la 11:27 AM
2 luni a fost timp sa se constientizeze ca e de rau.
Oricum, Firea a inceput sa țipe că e nașpa că se deschid școlile, folosind urmatorele expresii: “a fi o nenorocire”, “Ne-a ferit Cerul până acum!”, “Copii cu masca de protecție la școală mi se pare o imagine dureroasă. Sfâșietoare”
Cum Firea a tot fost călare pe situație până acum, empiric, as zice ca e bine.
nashu_mare(Citează)
23/04/2020 la 12:58 PM
daca se leaga cate o icoana la gatul fiecarui copil, ar trebui sa fi ok. seful clasei trebuie sa aiba icoana sfintita.
Giovani(Citează)
23/04/2020 la 12:01 PM
Finally un articol despre COVID-19 de la tine cu care sunt de acord.
Da si eu văd o problemă cu redeschiderea asta, toți știm cât de mult se vor respecta regulile. De exemplu am o prietenă care a avut un oficiu la CAB acum două săptămâni, regula afisata era ca se striga cazul si se intră unul câte unul, dar cine să respecte regula, mai toți avocații s-au îngrămădit, au stat la vorbe, nu tu stat la rand frumos, atunci ce ne așteptăm, asa e majoritatea.
Credeți ca copiii daca se întorc pe 1 iunie la școala o sa țină distanță in pauză nu o sa dea jos masca? Poate ca o sa fie dar mulți nu vor respecta regulile de distanțare, o sa fie unul bolnav fara simptome care le va da boala prin droplets, ca nu doar prin tușit se dă si prin alte metode.
Eu inca nu m-am decis daca merg pe 15 mai la frizer sa fiu primul sau mai stau asa cu părul. Eu voi continua sa am grija si dupa ce ieșit din starea de urgență singura diferență va fi ca voi ieși din cand in cand cu bicicletă sa fac mișcare
Tom(Citează)
23/04/2020 la 12:55 PM
Abia după 15 mai începe covidul cum trebuie. Deschidere școală pentru o luna, doamne ce penibil :)))
pmk(Citează)
23/04/2020 la 1:23 PM
pfff.. v-a dat KWI o data si toata lumea a sarit pe ea.. tot fb e plin de intrebari, de glume. ce facem pe 15 mai, unde mergem. wuaa..
zic sa stati linisit, ca nu vor fi festivaluri vara asta, nu vor fi petreceri malluri sau teatre si filme. Cel mult.. zic cel mult, se va putea circula mai liber, dar si atunci cu masuri (pe care multi nu le vor respecta pt ca se stie.. )
gabi(Citează)
23/04/2020 la 2:20 PM
Observ că mai toți pe-aici sînt speriați și nu au ieșit deloc din casă… nici la plimbare nici pe bicicletă… plutește cumva pe străzi un nor cu covid?
Mai relaxați-vă, băieți…
Nu e cazul să stai închis între 4 pereți, nu iei virusul în momentul în care ai ieșit pe stradă.
Emil C(Citează)
23/04/2020 la 3:07 PM
esti tu asa sigur?
da o tura prin spital si mai vorbim dupa
ovidiu(Citează)
23/04/2020 la 3:15 PM
Omu zice de strazi, tu zici de spital. Logica brici.
alex(Citează)
23/04/2020 la 3:48 PM
Relaxarea asta de la 15 mai e o prostie. Probabil ca nu vom mai avea nevoie de declarație dar in rest nu vad ce relaxare. Eu unul as prelungi statea de urgenta pana pe 15 iunie. Ce relaxare pe 15 mai cand noi nu am ajuns inca la vârf ?
Deschiderea școlilor e o gluma proasta. Parerea mea e ca școala ar trebui redeschisa in septembrie 2021 si in perioada asta un parinte obligatoriu acasa. In mod normal ar trebui deschisă in septembrie 2020 dar avand in vedere ca va mai veni un val ni știu cum va fi cu o noua intrerupere.
Catalin(Citează)
23/04/2020 la 4:30 PM
Eu zic sa punem pauza la lume vreo 2 ani. Punem pauza, nu mai mancam, nu mai bem apa, nu ne mai imbolnavim. Dupa aia reluam totul cum era.
Voi va auziti? Sa ramana un parinte acasa, si ca sa iti umpli tu mațu cine o sa mai munceasca? Mancarea aia pe care o cumparati voi din supermarket nu poate fi produsa prin WFH. Pastilele alea pe care le iau bolnavii nu pot fi produse prin WFH. Rafturile alea din supermarket, nu pot fi umplute prin WFH. Si cel mai important, doctorii aia care isi risca mai mult sau mai putin viata prin spitale, nu te pot trata de acasa de la ei.
Cu ideile astea poti sa te duci la Streinu Cercel, sigur o sa va intelegeti bine.
Da, e un risc sa te imbolnavesti, da e un risc ca un copil sa infecteze pe altul. Dar nu putem trai din stat in casa. Virusul nu dispare peste noapte doar pentru ca stam in casa. Tinand un copil in parnaie in casa 2 ani de zile ii distrugi sistemul imunitar, pana si detinutii mai ies la plimbare prin curte. Plus nivelul de anxietate care tot creste. Plus stres. Pare simplu si frumos, sa stam in case 2 ani, dar e foarte greu.
alex(Citează)
23/04/2020 la 6:46 PM
Eu zic să stați toți în casă, ăștia disperați. Da’ să nu cumva să ieșiți fro doi ani, să nu luați molima. Aia care au copii de școală, țineți-i și pe ei în casă. Doi ani. Au timp să facă liceul pînă la doojde ani.
Emil C(Citează)
23/04/2020 la 7:03 PM
OK. Si tu care zici ca e solutia ?
Catalin(Citează)
23/04/2020 la 7:01 PM
Cine zice 2 ani si cine zice ca nu mai munceste nimeni ?
Catalin(Citează)
24/04/2020 la 10:09 AM
voi cand auziti cuvantul relaxare in capul vostru suna a anulare restrictii
trebuie sa mai ridice din restrictii ca sa mai mearga ceva in lumea asta.
cel mai probabil nu o sa dea drumul la adunari mai mari de 10 persoane, o sa fie lumea obligata sa poarta masca s.a.m.d.
da, o sa creasca riscul de imbolanvire dar o sa creasca minim pentru cei care respecta indicatiile: igiena, masca, distantare sociala etc.
my 2 cents in legatura cu scoala e ca nu trebuie sa deschida doar facultati/licee, acolo unde elevii sunt constienti de pericole si respecta indicatiile primite
un exemplu bun de functionare a restrictiilor sunt chiar hipermarket-urile care nu au devenit focar de infectie mai ales pentru angajatii care au contact toata ziua cu cumparatorii
lupy(Citează)