►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・PC Garage・Flip・Secom・Altex. 📺YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
eMAG a listat noul iPhone SE 2 la precomandă, cu livrare începând cu 1 mai. Care-i zi nelucrătoare, deci așteptați-vă la livrări după 4 mai.
Prețurile sunt:
Practic, cum mă așteptam din conversie. Sunt și la Altex, Orange, Vodafone.
Noul iPhone SE este o soluție foarte bună în zona mid-range. Ecran de 4,7 inchi, dar chipsetul nou A13, o singură cameră foto, dar bună, carcasă IP67, wireles charging… tot ce trebuie.
Discuția mare este aici, dar concluzia mea a fost că se va vinde foarte bine acest telefon, fiind mulți cei care își doresc stabilitatea iOS, faptul că pot avea update-uri încă vreo 4 ani în viitor sau pur și simplu nu au nevoie de 3 camere foto și alte elemente de pe flagship-uri. Cam la același preț puteți lua iPhone 8, dar SE-ul are un chipset mult mai nou și o cameră mai bine reglată, printre alte avantaje.
Vedeți că unele site-uri încă listează prima generație iPhone SE la același preț cu cea nouă, pentru că de ce nu. Ca să le deosebiți, uitați-vă în specificații după chipsetul A13 Bionic, nu versiunea veche A9.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
55 comentarii
17/04/2020 la 5:45 PM
Nu era ideal mid-range Xiaomi Mi Note 8 Pro? Și poți sa iei 2 in banii de un iPhone.
Oricum, trebuie sa fii un pic analfabet funcțional ca să iei un telefon castrat când în aceeași bani găsești flagship de la alte branduri.
De exemplu Huawei P30 Pro, care e cam cea mai ok alegere în aceeași bani.
Gaelex(Citează)
17/04/2020 la 6:12 PM
Lasă că am dat eu 900 de euro pe un Samsung Note 9 și după câteva luni se mișcă în reluare. Huawei fără serviciile Google este o glumă și fără update-uri.
Prefer să dau 2400 RON pe acest model decât să-mi iau țeapă cu ”flagship-urile” recomandate de tine.
”Flagship-urile” tale sunt telefoane scumpe care funcționează ieftin. Spun asta după 5 ani de Android.
Claudiu(Citează)
17/04/2020 la 6:41 PM
P30pro inca este un telefon foarte bun, are update-uri de securitate la zi si android 10 iar la pretul de 2600 lei este un bestbuy. Si iphoneul este o oferta foarte buna si daca are camera foto buna clar merita pentru cei ce prefera ios.
Faramura(Citează)
17/04/2020 la 6:49 PM
Eu mi-aș lua Xiaomi-ul dacă aș avea 1.000 de lei, da. Este foarte bun. Probabil și în 1.500 de lei tot pe acesta l-aș alege și aș rămâne cu bani.
iPhone-ul acesta costă 2.399 lei. Cred că ar trebui comparat cu telefoane similare ca preț. Eu aș cumpăra poate OnePlus 8 sau un S10 cu acești bani, pentru că, după cum explicam înainte, n-aș avea răbdarea de a trece la iPhone de la Android.
nwradu(Citează)
17/04/2020 la 7:08 PM
Claudiu o glumă e ce spui tu. Știu că pe internet nu costa nimic sa dai cu părerea dar încearcă să nu dai cu ea in gard…( Probabil că nu ai înțeles așa că îți explic p 30 are Google). Daca vrei sa nu se blocheze ia cu butoane
Radu M.(Citează)
17/04/2020 la 7:11 PM
Nu am avut încă telefon Huawei, am tableta lor M5 și mi se pare genială. Și nu recomand modelele lor care nu au servicii google.
Am experiență cu 3 telefoane Xiaomi: Redmi 4x, Note 7 și Mi A2. Lumea care le folosește este mulțumită de ele și mi-aș lua și pentru mine dacă ar avea certificare IP68.
Gaelex(Citează)
17/04/2020 la 7:18 PM
Bai nu stiu cum sa mai zic si sa ma repet.. NU VA MAI LUATI SAMSUNG!!!!!! Sunt niste mizerii de telefoane. Toate. Da or arata bine da or avea hardware bun dar softul e o cretinitate de nedescris. In maxim 6 luni (daca ai noroc) va merge prost si incredibil de prost. Telefoanele sunt capabile dar sunt ingenuncheate de softul scris prost. Bine, e si gandit sa nu tina ca hei nu ti-ai mai cumpara noul model nu?
Nu stiu de ce oamenii cunosc doar doua marci de telefoane: Apple si Samsung. Incercati un Oneplus cu soft curat care merge ca-n prima zi si dupa 2 3 ani. Xiaomi face telefoane decente dar mai dau si ei chix la softul lor din cand in cand.
De cealalta parte sunt aia care au avut/au numai iphone si cand incearca un android incearca ori un samsung ori alta marca dar cel mai ieftin telefon de la ei sau maxim midrange si pe urma urla ca sunt niste mizerii si nu merg la fel de bine ca apple. Este o mare dovada de inteligenta compararea unui telefon de 1000 de euro cu unu de 150. Si da apple merge bine daca vrei sa faci poze, stat pe whastapp, instagram, tik tok si dracu mai stie ce. Daca vrei sa si lucrezi cu el te lovesti de limitarile sistemul de operare complet retard. Sa adaugi un mail de munca/orice alt mail? Pai nu, nu e in aplicatia de mail cum ar fi logic, trebuie sa intrii in setari la users adduser de acolo sa iti faci 3 cruci si 2 acatiste si speri ca isi ia setarile singur sau macar le salveaza dupa care sa intrii in aplicatia de mail sa vezi daca a mers. Because F*** logic!
/rant off
Dorin(Citează)
17/04/2020 la 7:18 PM
Cum sa compari Apple cu Xiaomi.
E ca și cum ai compara Coca Cola cu Adria Cola (flagshipul de la European Drinks) :).
Cum zicea și Radu, la banii ăștia îți iei S10 și la jumătate din bani, a51 care in performante nu este rău deloc și ar fi comparabil cu SE2, poate chiar mai bun.
Fiecare face ce vrea cu banii lui. Cum zicea și Radu , la noi încă se vinde iPhone SE. Dacă prinde o gasca e de ajuns.
Nile(Citează)
17/04/2020 la 8:31 PM
Mai bine taceai. Du-te cu petardele tale de shiaomi.
GabrielG(Citează)
17/04/2020 la 9:01 PM
@gabyyyyyyy: fra (e&re) ai intrat vreodată pe gsmarena punctcom? Sau ai impresiile bagate în cap din fabrică?
theSame(Citează)
17/04/2020 la 9:20 PM
cine inca recomanda huawei fie troleaza fie se descalifica din orice discutie inteligenta.
alxzen(Citează)
18/04/2020 la 12:30 AM
Radu, cum Doamne te asteptai dupa conversie la prețurile astea???? Care conversie? In America e 399 dolari. Ce conversie ai facut de 399 la 2400 de lei. Nici cu 10% nici din euro, nimic nu ajunge la prețul asta ,,șmecheresc,, de la noi. Diferența e imensa.
Adi(Citează)
18/04/2020 la 9:01 AM
Cum sa compari apple cu Xiaomi? Pai nu sunt facute in aceeasi fabrica?
Apple nu a cercetat nici o tehnologie niciodata, nu a inventat nimic vreodata. Doar au asamblat niste idei deja existente. Daca asta ar merita bani, orice pusti de 5 ani care se joaca Lego ar trebui sa fie milionar cel putin.
Sa dai 2400 de lei pe un midrange, adica in esenta pe un telefon marketat ca fiind mediocru, este dovada de prostie patentata.
Daca vreau calitate excelenta de productie si asamblare ma uit dupa certificarea IP, aia este cea mai clara dovada de competenta si incredere in produsul facut.
Gaelex(Citează)
18/04/2020 la 9:05 AM
Dude, nu mai da cu fake news. Apple este pe locul 6 în lume ca bani investiți în cercetare, ceea ce este uimitor având în vedere că fac doar telefoane și căști și accesorii pentru ele.
Spune-ți părerea despre un telefon și de ce nu-l vrei tu, dar nu pornind de la date false pe care le dai ca și cum ar fi adevărate.
nwradu(Citează)
18/04/2020 la 10:59 AM
Ieri aproape am cumpărat p30 pro ul dar mă mai gândesc, m-am uitat pe YouTube la niste comparații si camera din spate nu e cel mai bine stabilizata si asta m-a pus pe gânduri, in privința detaliilor, calității stă foarte bine, atât la poze cat si in video. Si are camera aia x5 care chiar te ajuta in anumite momente. Stabilizarea de la camera selfie e foarte bună. Ecranul de calitate, procesor ok chiar daca mai slab decât flagshipul SD, nu ma afectează ca nu ma joc shooter e pe telefon. La minusuri as pune ca telefonele din 2020 au trecut la memorii mai rapide si deci as da banii pe o tehnologie veche
Tom(Citează)
18/04/2020 la 12:42 PM
Banii investiti in cercetare nu sunt deloc obligatoriu echivalent cu cercetarea si descoperirile si inventiile de noi tehnologii.
Gaelex(Citează)
17/04/2020 la 6:22 PM
Mega de acord cu tine. Big up!
Gabonasu(Citează)
17/04/2020 la 6:22 PM
“Ca să le deosebiți, uitați-vă în specificații după chipsetul A13 Bionic, nu versiunea veche A9.”
Mult mai usor se deosebesc dupa forma, cel vechi are infatisarea de 5/5S, asta nou de 7/8.
PHNC(Citează)
17/04/2020 la 6:51 PM
:)
nwradu(Citează)
17/04/2020 la 6:22 PM
Mega de acord cu tine, Claudiu. Big up!
Gabonasu(Citează)
17/04/2020 la 6:33 PM
Mai degrabă mi-aș lua iPhone SE prima versiune decât Huawei. Orice Huawei 🙂
dumy(Citează)
17/04/2020 la 7:05 PM
Ți-ai ales bine nickname-ul.
Gaelex(Citează)
17/04/2020 la 7:36 PM
Mai degraba te lovesti de limitarile tale. Mai bine ai trai in prezent. Uita de experienta ta de acum 6 ani cu iPhone :)
varucu(Citează)
17/04/2020 la 9:40 PM
Era iphone 11 si nu era in stare sa salveze setarile de server la mailul de la firma. Incercat 15 minute. Pur si simplu ii puneam ip server, setam imap, smtp, port salvam ma duceam in mail imi dadea eroare de conectare ma intorceam inapoi in settings (hei, sa ne invartim dupa cap de ce sa punem toate la un loc?!) si nu mai era acelasi port si din imap acum aveam pop3. De ce? Sfantul Tim Cook poate ca stie. Am incercat si eu au incercat si toti colegii cu iphone pur si simplu nu a vrut sa salveze setarile asa cum le puneam eu. Android? Gmail -> add -> user/pass -> done. 15 secunde.
Dorin(Citează)
17/04/2020 la 9:34 PM
Întreb și eu că nu sunt la curent cu toate preturile și cu ce mai e mod range și flag ship acuma. A ajuns un mid-range, ori de cine o fi el produs, 3300 de lei? Asta înseamnă vreo 690 de Euro.
Astea sunt preturile la telefoanele “de mase” (că înțeleg că nu își mai permite toată lumea flagshipuri )?
Întreb că mi se pare că câștig cam puțini bani daca asta e situația și cred că e momentul să îmi actualizez prețurile.
Catalinx(Citează)
18/04/2020 la 12:10 AM
Începe de la 2300 de lei, nu fi rău dar tot e multișor pentru un midrange. Eu am dat 180€ pe unul și 230€ pe un altul, telefoane foarte bune la timpul lor.
DAVKO(Citează)
18/04/2020 la 10:23 AM
Știu și eu să citesc , văd că începe de la 2400, dacă te uiți atent. Dar ce, la 3300 nu e tot mid-range? Mai pun aia altceva pe el până la suma aia, în afară de spatiu de stocare nvme din ăla, un fel de microsd , pe care nu poți să îl pui tu oricum ? Întreb, că nu știu, nu mi-e clar.
Știu că mai demult erau mai ieftine mid-range-urile, dar acum sunt la preturile ăstea? Întrebarea, cum am zis , nu un rant la prețul telefoanelor, că nu imi pasă prea tare de asta per se. Dar cum am zis, încep să cred că sunt luat de fraier cu markerii oficiali CPI ( inflație) și cred că trebuie să cer mai mulți bani dacă cifrele aici stau.
Înțeleg că high endul poate să devină tot mai scumpă, dar sectorul mediu, de consum ar trebui să devină tot mai accesibil , ori nu mi se pare așa.
Catalinx(Citează)
18/04/2020 la 10:35 AM
Etalonul de pret este high-range-ul si nu imi dau seama cum ar putea sa fie altfel.
Pretul astora creste in mod natural, ca pun tehnologie din ce in ce mai scumpa in fiecare an. Asta trage in sus si pretul mid-range-urilor, ca daca diferenta de pret ar creste in timp ce diferenta tehnologica ar ramane constanta, nu ar mai cumpara destui oameni telefoane scumpe.
Asta e si problema cu pretul oneplus. Ei n-au zis ca fac telefoane de 300 eur, au zis ca fac telefoane cu specificatii de flagship dar ceva mai ieftine. Si pana acum respecta regula.
Giani Mucea(Citează)
17/04/2020 la 9:45 PM
Nefericita conversie dar previzibila, au echivalat pretul in dolari cu cel in euro la care au adaugat tva + inca ceva pe acolo.
Atentie ca MSRP e 399$ in state, ceea ce il face fenomenal de competitiv. Eu am dat 350$ pe One Plus One.
Cine e interesat si isi poate procura de prin state, go ahead aveti 1 an garantie oricum.
alxzen(Citează)
17/04/2020 la 10:05 PM
Samsung s8 de 2 ani. Merge brici, fără lag, fără nicio problema.
Marius M(Citează)
17/04/2020 la 10:46 PM
Samsung S7 si S7 Edge (eu plus sotie) de 3 ani, no problems.
Singurul lucru care ma enerveaza e Android Auto, dar acolo tine de Google.
SE-ul asta, doar mie mi se pare prea mic? 4.7″ really? E competitor la Xperia Mini sau?
Eu ma enervez la S7-le meu din cauza ecranului si are 5.1; cochetez cu ideea de a-mi lua un S7 Edge si pentru mine, nu de alta dar de la ala in sus au trecut pe gunoiul ala de aspect ratio 18.5:9.
Lung ca p#$a :|
Pyro(Citează)
19/04/2020 la 3:08 PM
Man,
Unii chiar căutam ecrane mici.
Am fost hater Apple și am ajuns sa îmi cumpăr IPhone SE pentru ca nu găseam ceva decent preț/performante care sa aibă ecran sub 5”.
In afara ca nu mai tine bateria ca in prima zi telefonul nu are nici o problema și asta după 4 ani.
Probabil in 1-2 ani o sa trec la noul model SE.
Ce îmi place la el ii simplitatea de a fi folosit, faptul ca nu are lag și faptul ca orice aplicație din app Store funcționează și pe el (spre deosebire de telefoanele cu android unde am avut surprize ca ca aplicațiile sa nu fie disponibile pentru orice model, versiune OS)
Nelu(Citează)
17/04/2020 la 10:48 PM
Samsung S7 si S7 Edge (eu plus sotie) de 3 ani, no problems.
Singurul lucru care ma enerveaza e Android Auto, dar acolo tine de Google.
SE-ul asta, doar mie mi se pare prea mic? 4.7″ really? E competitor la Xperia Mini sau?
Eu ma enervez la S7-le meu din cauza ecranului si are 5.1; cochetez cu ideea de a-mi lua un S7 Edge si pentru mine, nu de alta dar de la ala in sus au trecut pe gunoiul ala de aspect ratio 18.5:9.
Lung ca p… :|
Pyro(Citează)
17/04/2020 la 11:04 PM
Guyz, aveti unii niste comentarii de zici ca va biciuiesc producatorii telefoanelor voastre daca nu dati cu ceilalti de gard. Calm down. Unii vor 4.7 inch, altii 6.5, unii updateuri, altii camere, altii racire pe baza de aur.
Sunt nevoi diferite si produse pentru toti.
Robert(Citează)
18/04/2020 la 1:51 AM
Cu cât vinzi un iPhone după 3 ani și cu cât un flagship chinezesc? Plus că e ca la autobuzele lui Firea, să vedeți ce strâmb o să arate astea turcești peste 4 ani vs Mercedes după 10.
Oricum, dacă nu ai Mac nu prea are sens să îți iei iPhone că și ecosistemul și sinergia aia are un sens. Altfel cam 30% îl ții pe post de bibelou.
Iulian(Citează)
18/04/2020 la 7:28 AM
Daca te băsești tare pute și după mai mult timp
Radu M.(Citează)
18/04/2020 la 1:46 PM
ma doare pe mine la banana cat mai valoreaza telefonul meu dupa n ani. am un sertar plin cu telefoane. asta sau le dau altora cand ma satur de ele.
Giovani(Citează)
18/04/2020 la 7:07 AM
Subscriu, utilizez Oneplus 5T de 3 ani si se misca exact ca in prima zi.
carrera(Citează)
18/04/2020 la 10:22 AM
Mai taie din aia 3 ani ca are 2.5 ani de cand e scos. Si e normal sa nu ai probleme cu un flagship de 2.5 ani.
Legat de boala unora ca Samsung se misca prost, eu am un S7 care-l folosesc de 2 ani, plin de aplicatii, niciodata dat factory reset. Merge foarte bine. Da, nu poate juca ultimele jocuri, pentru ca e un telefon de 4 ani, dar isi face treaba de minune.
Empire(Citează)
18/04/2020 la 9:37 AM
E ceva dubios la emag. Deși iPhone Se 2 este un iPhone 8 lucrat la sală, 8-ul costă, mai departe, doar cu 100 de lei mai puțin. Tot pe emag.
De ce ți-ai lua 8?! Diferența de 100 lei este prea puțin.
motanes(Citează)
18/04/2020 la 11:30 AM
Vad ca nu zice nimeni de bateria de 1800mAh…care baterie oricum scade cu min 10%/an
Luci(Citează)
18/04/2020 la 11:35 AM
Ce-i de zis despre ea? E bateria de pe iPhone 8 pusă pe un telefon de dimensiunea lui iPhone 8, dar cu chipset care probabil consumă mai puțin.
Dacă lumea a putut utiliza iPhone 8, o să utilizeze și SE-ul la fel de bine, poate chiar mai bine.
nwradu(Citează)
18/04/2020 la 1:48 PM
bateria e foarte buna. telefonul e foarte optimizat, te tine lejer doua zile.
Giovani(Citează)
18/04/2020 la 11:38 AM
399$ e fara taxe….translatat la EU, ar insemna 399 euro+TVA…da, nu ajunge la 2400 lei, dar e cam 2300 lei aprox. 100 lei e spaga ca iti fac favoarea sa il aduca in Romania. :-)
Silviu(Citează)
18/04/2020 la 1:51 PM
pai e simplu 400x 5 lei (curs USD real) = 2000 lei + 380 lei(tva 19%) = 2380.
a se observa ca emag are adaos comercial de DOAR 20 de lei, ceea ce e de laudat.
BRAVO EMAG!!!
Giovani(Citează)
18/04/2020 la 11:43 AM
iPhone-ul asta se va vinde ca paine calda pentru ca in afara bulei de telefoane high end de >1000 eur oamenii cumpara un nume si o stabilitate. Faptul ca Apple a intrat in jocul asta mid-range cu specs relativ premium arata pe de o parte ca nu stau asa grozav in vanzari si pe de alta oarte ca vad un potential mare aici.
Urmeaza PiXel 4a la 399$ si Pixel 5 cu procesor “N-1” ca nivel Qualcomm si parerea mea ca piata smartphone-urilor va fi redefinita in urmatorii 2-3 ani. Este inadmisibil sa coste 1500 euro un high end.
Companiile gen One Plus sau Google care vor pune Android curat nu vor mai avea nevoie de super specs ca vor gestiona totul din soft.
Practic, vor reusi acum ce a reusit Apple de la lansare incoace. Si spune asta un fan Android ai utilizator de Pixel care nu va avea niciodata un Apple.
Silviu(Citează)
18/04/2020 la 11:47 AM
fals. pareri personale din auzite. uite un fapt real: samsung s7 de aproape 4 ani, zero probleme, nici hardware, nici software
lucian(Citează)
18/04/2020 la 12:47 PM
Ce face Apple *nu* este cercetare, uite aici patentele lor si la ce se aplica:
https://www.patentlyapple.com/patently-apple/patents-granted/
Absolut nimic nou, totul este asamblare de tehnologii existente.
Cercetare este un nou material pentru picior de monitor. Cercetare este un tip nou de cristale lichide pentru ecranul telefonului. Cercetare este o noua sticla care sa ii protejeze ecranul.
Nu este cercetare sa pui un senzor intr-un ceas si sa zici ca ai inventat ceva. Nu este cercetare sa configurezi un sistem multimedia si sa zici ca ai descoperit ceva nou.
Deci este perfect adevarat si incontestabil ca Apple nu face cercetare. Nu au facut nici cand procesoarele lor erau facute de IBM sau Motorola. Nu fac nici cand acum cand telefoanelor lor le fac Foxconn si ce alta fabrica le-o mai face in China.
Gaelex(Citează)
18/04/2020 la 1:41 PM
Dacă alegi să definești cercetarea ca fiind exact ce nu face Apple, bine, e treaba ta. Definiția ei este însă alta și include și găsit o metodă de a introduce un difuzor într-o nouă formă de căști sau un senzor bine calibrat într-un ceas, cu tot cu aplicația care te ajută să-l folosești mai bine.
Concluzia ta că este deci “perfect adevărat și incontestabil”, când pornești de la o definiție greșită, este falsă. Să pleci de la premize false pentru a trage o concluzie pe care o proclami adevărată este eroarea de bază în orice logică de tip p implică q.
nwradu(Citează)
18/04/2020 la 2:07 PM
Am avut 8 ani Android ca mi se luase de Apple si prostiile lor. O mare parte din prostii inca le mai au, dar ce exemple dai tu aici sunt valabile doar daca folosesti appurile native, ceea ce e o prostie. Stiu multi oameni care au iPhone pt munca, inclusiv eu, si nu avem probleme. Desigur, ecosistemul are alte bube dar pt mine cel putin, isi face treaba bine, stabil si fara batai de cap. Batai de cap avute la Android ani de zile :)
Cezar(Citează)
18/04/2020 la 2:18 PM
cercetarea Apple poate fi considerata mai concreta pe partea de design al obiectelor, al ambalajelor, si imaginii de marketing, unde ei clar inventeaza un vizual si finisaje pe care ULTERIOR le preiau ceilalti producatori. tot ce se face in Asia deriva din acest product design american. subiect pe care s-au dat si in judecata acum niste ani
lucian(Citează)
18/04/2020 la 2:32 PM
1499 la emag, Black Friday 2021
John(Citează)
18/04/2020 la 5:52 PM
gaelex, nu e articol despre tech unde sa nu ridici la cer produsele chinezesti ,
lucrezi la huawei sau esti troll de amabasada?
teo(Citează)
18/04/2020 la 5:53 PM
Ai avut noroc. S8 cumpărat în mai 2018.
După un an, îmi murea bateria la ora 13, la muncă. Și nu îl foloseam, doar mesaje și apeluri.
Din vara trecută am trecut pe OnePlus 6t. Îl încarc la 2 zile + se mișcă mai bine.
Cât timp OnePlus nu o dă de gard cu versiunile viitoare, nu voi folosi altă marcă.
Raul(Citează)
21/04/2020 la 8:33 AM
Singirul lucru bun este designul. Dar e un design de acum multi ani (cel de 6/7/8).
Ideea e ca mi se parea exceptional ca acele telefoane erau “fine”. Elegante, subtiri.
In schimb, Iphone Xs actual e gros si nu iti mai da acea senzatie.
In ceea ce priveste noul SE, e misto ca e subtirel… dar marginile alea IMENSE de sus si de jos nu cred ca mai au ce cauta in 2020.
Serj K(Citează)