►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Uitați o dilemă filosofică: ar trebui sau nu să acceptăm ajutoare din partea Chinei în perioada următoare? Pentru că înțeleg că unele țări sau orașe din Europa le-au refuzat și trimis înapoi, dacă n-am priceput eu greșit o vorbă aruncată la tv recent.
Să dezbatem asta, că sunt curios cum gândiți și voi. Variantele ar fi următoarele.
NU, nu acceptăm ajutor de la chinezi. Virusul acesta de la ei a plecat, turiștii chinezi l-au adus în Europa, iar să acceptăm acum ajutoare medicale sau de alt tip ar putea fi văzut ca un fel de mită. “Mulțumim, ne-ați băgat în beleaua asta, acum lăsați-ne în pace!” Mai ales că, după toate informațiile, autoritățile chineze au blocat, în prima lună, semnalele de alarmă trase de medicii locali privind apariție epidemiei.
DA, pentru că avem nevoie de toate ajutoarele posibile, indiferent de unde vin. Mândria este bună, dar nu cu prețul vieților. Și dacă boala asta a plecat de la chinezi, măcar să ajute cum pot acum pe toți cei ce se luptă cu ea, mai ales că sunt ditamai țara. Plus că și noi le-am donat niște materiale medicale atunci când criza era doar în China, cândva prin februarie. Și apoi, nu-i vine poporului chinez pentru că virusul a apărut la ei. Putea să apară în Coreea sau în Malaiezia sau în Peru, la o adică, că nu putem noi controla mutațiile virusurilor.
Acestea de mai sus sunt idei la care să vă gândiți înainte de a răspunde. Eu am votat da pentru că avem nevoie de toate ajutoarele posibile și pentru că nu cred că poporul chinez își dorea toată criza asta.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
56 comentarii
09/04/2020 la 2:54 PM
Categoric DA!!!
Marius Popescu(Citează)
10/04/2020 la 10:27 AM
@Radu afirmatia cu “nu e vina poporului chinez pentru ca virusul a aparut la ei” puteai sa o pastrezi pentru tine, dar tu stii mai bine care e adevarul, dar trebuia sa zici ceva pentru ca excursiile si review-urile pentru Huawei sa poata continua pe blog, nu-i asa?
Avem nevoie de un nou plan Marshall iar China ar trebui sa plateasca pretul, eu personal nu voi mai cumpara niciun produs nou din China, de ex telefoane/electronice, voi folosi ce am pana cedeaza.
China trebuie sa plateasca pentru ce au reusit sa faca prin actiunile sau inactiunile lor privind minimizarea raspandirii virusului si a cenzurii impuse.
Eu zic ca sunt direct raspunzatori pentru situatia globala si DA avem nevoie de orice ajutor venit de oriunde.
Mihai Dobre(Citează)
09/04/2020 la 2:54 PM
Cred că ar trebui să corectezi, denumirea oficială este Republica Populară Chineză, condusă în mod monopartid de către Partidul Comunist Chinez al cărui secretar general și șeful statului din care a plecat virusul.
Vali(Citează)
09/04/2020 la 2:55 PM
Nu suntem in situatia de a refuza… din pacate…
Suntem praf si nici cu ajutoarele astea n-o sa fim mai bine…
Mandria e buna pentru vremuri mai bune….
geretus(Citează)
09/04/2020 la 2:56 PM
nu stiu cum e cu chinezii dar am vazut cum vin ajutoarele de la rusi la sarbi.
Se fac cu conferinta de presa/tam tam/ primire oficiala/ poze – cal troian de imagine.
UE a trimis 50 de tone de echipamente in China la inceputul crizei, fara mediatizare (la cererea chinezilor).’
Lectii si ajutoare de la tari unde e totul bine si sub control (china/rusia) nu ajuta pe nimeni
alxzen(Citează)
09/04/2020 la 3:20 PM
La fel e si cu cele de la chinezi, tre sa pupi mana in fata camerelor tv. Vedeti pe FB la Sorin Ionita ca a facut un fel de inventar cu aceste situatii.
In timp ce Europa ajuta mai mult.
Marean(Citează)
10/04/2020 la 9:27 AM
De la ruși, se pare ca e chiar mai mult:
https://igtds.org/2020/04/the-confirmation-of-the-conclusions-made-by-la-stampa-on-the-intelligence-gathering-nature-of-the-russian-mission-in-italy/
nashu_mare(Citează)
09/04/2020 la 3:00 PM
Si eu sunt de acord sa primim ajutor dar pe viitor eu as vrea sa evit produsele fabricate in china, sincer. M-a enervat foarte tare ca au ascuns chestia asta si ii vad direct responsabili pentru situatia in care s-a ajuns. Daca ziceau de la inceput: ba, situatia e groasa, noi incercam sa o tinem sub control, lua-ti-va masurile de precautie era super bine dar nu, ei au ascuns totul cat au putut si au infectat atatea tari. Merita trasi la raspundere cumva si asta e singurul mod prin care eu, un consumator, pot: sa evit pe cat de mult se poate sa cumpar produse facute in china.
sorin(Citează)
09/04/2020 la 3:15 PM
Da, pentru că nu suntem capabili sa producem ce avem nevoie, se vede cu ochiul clar ce e prin spitale si cate cadre medicale sunt testate pozitiv.
Da, pentru că aia fac repede tot ce este nevoie in astfel de situație in timp ce noi ne certam cu politia pe stradă că nu suntem lăsați sa facem grătare in fata blocului cu toți vecinii.
Adi(Citează)
09/04/2020 la 3:01 PM
sunt ajutoare chinezesti sosite la care nu s-a facut receptia?!
daddy(Citează)
09/04/2020 la 3:06 PM
Nota de plata este si va fi mai mare. Niste ajutoare trimise acum de ochii lumii sunt nimic comparat cu pierderile de vieti omenesti + distrugerea economiei la nivel global.
Putem primi ajutoare in conditiile in care vom continua sa blamam si sa tragem la raspundere China pentru erorile grave. In cazul in care oamenii vor incepe sa multumeasca chinezilor pentru ajutor…we are fucked
Cosmin(Citează)
09/04/2020 la 3:11 PM
Din cate am citit, China a primit donatii de PPE de la italieni cand aveau probleme. Acum le trimit inapoi italienilor, contra cost.
Da, trebuie sa accepti ajutoare de la oricine. Doar sa nu-ti faci iluzii in legatura cu motivele lor.
Giani Mucea(Citează)
09/04/2020 la 3:12 PM
Belt and road? Nu, mersi.
ipo(Citează)
09/04/2020 la 3:13 PM
Nu sunt de-acord pentru că totul este doar un exercițiu de PR.
O grămadă de țări au trimis înapoi măști pentru că erau neconforme, și alea erau plătite, cele gratis îmi imaginez că nici atât.
La fel cu ajutorul rușilor dat italiei. Au zis doctorii italieni că 80% e complet inutil și că n-au ce face cu ele, le-au adus echipamente care n-au treabă cu pandemia, ori sunt vechi expirate și un pericol real dacă s-ar folosi.
Dacă ajutorul ar fi pe bune, da, aș fi de-acord. Dar așa doar de dragul PR-ului, nu, nu are rost să riscăm vieți pentru a face PR partidului comunist chinez.
manu144x(Citează)
09/04/2020 la 3:13 PM
imi dau seama ce ajutoare ne vor trimite, daca si aia care platesc pentru ele iau teapa de la ei.
Giovani(Citează)
09/04/2020 la 3:26 PM
Intrebarea mea este cum de nu schimbam clasa politica pt ca situatia generala in tara e din cauza lor, iar astia sunt aici si ne conduc, nu la mii de kilometri.
Dincolo de asta, daca nu ai iesti it spun eu, ca cei in varsta umbla peste tot, nu doar la orele stabilite, fara masti, etc.
KMean(Citează)
09/04/2020 la 3:41 PM
Eu nu prea sunt de acord cu partea în care se face referire la faptul că virusul vine din China. Nu e o problemă că acolo a apărut, că se putea întâmpla oricărei țări (bine, nu oricărei, că nu toți mănâncă toate lighioanele pământului). China nu trebuie neapărat blamată că de la ei a plecat povestea.
Problema reală este că au ascuns gravitatea situației, iar din cauza asta ar trebui să „sufere” serios după ce trece perioada critică de acum.
PS: Dacă ajutoarele sunt de calitate și necesare, de ce nu? Evident, asta nu înseamnă că se șterge cu buretele ce s-a întâmplat.
Ciuby(Citează)
09/04/2020 la 3:53 PM
Ciuby, in trecut China a mai generat 2 sau 3 epidemii cu potential si tot nu au luat masurile care se cuvin. Si da, epidemiile din trecut aveau legatura cu coronavirusi (SARS si MERS) tot luati de la lilieci, prin diverse gazde…
Problema este ca nu au luat nicio masura sa stopeze mancatul de animale salbatice (printre care si faimoasa “supa de liliac”) si ca au ascuns amploarea dezastrului sub pres! Sunt 100% vinovati de pandemie si eu i-as acuza, in primul rand, de genocid.
In ceea ce priveste ce trimit ei acum in Europa, latinii aveau o vorba: “Una hirunda non faciet primavera – cu o randunica nu se face primavara”. Nu vor scapa – asteptati ca fiecare tara sa numere victimele! Lumea va dori razbunare pentru mortile cauzate, pentru job-urile pierdute si familiile afectate. Tind sa cred ca vom vorbi de China “la trecut” in curand – si nu ma refer la conflict armat cat la conflict comercial. Japonezii deja vor sa-si repatrieze productia, citeam azi pe BBC. Urmeaza SUA si alte tari. Ma astept si la o inghetare de asset-uri chinezesti. Eu, personal, voi evita, pe cat posibil, produsele “made in China”, cu riscul de a plati mai mult pe produsele facute in alte tari..
Mihai(Citează)
10/04/2020 la 4:02 PM
Ciuby, încerc să înțeleg dacă ești bot al CCP sau doar ești lovit de trendul ăsta de politically correctness ca nu cumva să zicem China că suntem rasiști (care la rândul lui s-a demonstrat că e finanțat direct de CCP prin diverse ONG-uri).
China este 100% responsabilă de asta. Până și Vox care sunt de obicei leftiști, au pe Youtube un clip unde arată că China știa că este un risc, s-a întâmplat de 3-4 ori fix același lucru ca acum, dar atunci au avut noroc, și cine știe de câte ori s-a mai întâmplat și n-am aflat noi, sau n-au aflat nici ei că oamenii au murit prea repede și nu s-a transmis virusul.
Problema este că oamenii cu bani din China, cocoțați prin palierele de partid, au rămas cu aceeași minte cretină ca atunci când erau săraci lipiți, și cred că diverse animale exotice le crește virilitatea, îi vindecă de boli, le aduce noroc, și alte baliverne. Majoritatea chinezilor nu cred în așa ceva, dar psd-iștii lor, oamenii proști fără școală care s-au realizat prin partid, protejează și sunt piața pentru animale exotice așa că ele se propagă în continuare.
Toată lumea știe că din puța de papagal se face viagra chinezească nu?
Deci da, ei sunt 100% responsabili, și național, dar mai ales politic, pentru că conducerea lor știa dar au vrut în continuare tradițiile lor tâmpite, complet ignorând riscurile.
manu144x(Citează)
09/04/2020 la 3:41 PM
Daca le primim fara nici o “obligatie” de PR, da. Daca sunt precum fursecurile din blogosfera, nu
Boris(Citează)
09/04/2020 la 4:00 PM
Nu, ca prea insista Eugen Teodorovici sa ne-nfratim cu ei!!
nano(Citează)
09/04/2020 la 4:01 PM
nu e nici o dilema filosofica Radu, pur si simplu nu e moral sa amanetezi viitorul copiilor pentru niste piscoturi aruncate de un regim criminal.
deci NU
pvladc(Citează)
09/04/2020 la 4:23 PM
De acord cu ce ai zis dar eu nu ma refeream doar la asta, ma refeream si la produsele pentru utilizatorul final: telefoane (atat xiaomi spre exemplu dar si apple, chiar daca nu e companie chinezeasca) si alte electronice (desi am in casa vreo 6 produse xiaomi). Gata, tot ce e firma chinezeasca, facut sau asamblat in china nu mai cumpar (pe cat posibil, atunci cand am alternative).
sorin(Citează)
09/04/2020 la 6:12 PM
Am luat hotararea asta de vreo saptamana: pentru urmatorul telefon ma gandeam la un Xiaomi, mai luasem unul pentru nevasta-mea si este bun, dar, nu. Urmatorul va fi un Samsung (sau Asus daca scot ceva mai OK, cum a fost Zenfone 4). ma va costa cu vreo 30% (cel putin) mai mult, dar nu mai vreau sa cumpar produse de la ei
kilroy(Citează)
09/04/2020 la 9:24 PM
Așa și eu, de acum voi cumpăra numai Allview. Voi susține companiile românești iar banii din taxe se vor duce la statul român, doar așa vom avea și mai multe spitale moderne, autostrăzi și școli.
Louis(Citează)
10/04/2020 la 12:11 AM
Sper ca esti ironic. Sansele ca statu roman sa faca ceva din ce ai zis tu tind spre zero, desi este laudabila initiativa de a cumpara de la companii si branduri romanesti si ar trebui sa faci asta cat de mult se poate. Doar ca allview produce totul in china
Sorin(Citează)
09/04/2020 la 4:28 PM
Nu trebuie sa le primim, arata mai mult a mita. Ei trebuie sa plateasca pentru ce au facut. Ba mai mult ar trebui sa oprim orice import care vine din china pe o perioada de 10 ani.
nicolae(Citează)
09/04/2020 la 9:28 PM
Așa! Să nu îi lăsăm să scape, le arătăm noi lor. Se pun ei cu România. Noi am ieșit în stradă și ne-am rezolvat toate problemele din țară, trebuie să facem asta și pentru chinezi!
Louis(Citează)
09/04/2020 la 4:36 PM
Sigur ca da ! Viata oamenilor e mai presus de orgolii prostesti.
Deci, sa vina cate ajutoare pot : medici, ventilatoare, scheme de tratamente, medicamente. Multumim!
Mihaela Grigoras(Citează)
09/04/2020 la 6:14 PM
O sa vina un rahat ventilatoare. Fabricile lor dau deja termene de livrare noiembrie, decembrie. Deci nu au de unde sa trimita, decat daca scot din spitalele lor. Si nu prea cred ca pot face asta in urmatoarele doua luni
kilroy(Citează)
09/04/2020 la 5:24 PM
Virusul putea sa plece de oriunde, asta e mai putin important. Ajutorul conteaza. Iar cum in Romania sistemul de sanatate este destul de slab “echipat” e binevenit ajutorul.
Acum ca pe Ling-Ling a mancat-o-n c.r sa manance un liliac, panglion, ce a mancat ea acolo e partea a doua, si mult *(&%$(*W ei. Dar asta e partea a doua a problemei.
Andrei(Citează)
09/04/2020 la 6:26 PM
Problema nu este de unde a plecat virusul, ci ce-au anuntat initial si cum au ascuns gunoiul sub pres si-au mintit intreaga lume.
Acum incearca sa drege busuiocul cu niste masti si costume de protectie, in marea lor majoritate neconforme.
Alex(Citează)
09/04/2020 la 5:27 PM
Si daca nu le acceptam gratis, trebuie sa le cumparam ca tot in China se fac.
Gaelex(Citează)
10/04/2020 la 10:01 AM
Nu. Aparate de ventilat mecanic se fac si prin Slovacia sau Germania.
Sabotor(Citează)
09/04/2020 la 5:51 PM
Cred ca pt moment orice ajutor este binevenit ( desi am votat NU ) dar in viitorul apropiat dupa ce trece toata istoria asta cu virusul, tarile ar trebui sa regandeasca putin dependenta de o super productoare de cacaturi.
Kllaus(Citează)
09/04/2020 la 8:33 PM
Da, asta e si sentimentul meu, nu avem nevoie de echipamente care nu corespund si ofera un fals sentiment de securitate.
Prothero(Citează)
09/04/2020 la 8:49 PM
le luam si apoi global revenge
am trait sub comunism si stiu cat te poti baza pe corectitudinea unui astfel de regim.
nu uitat ica acesti tov chinezi au cerut acu o saptamina ca presa romana sa nu mai minta despre ei, aici am ajuns
https://www.info-sud-est.ro/ambasada-chinei-comuniste-la-bucuresti-critica-presa-romaneasca-pentru-informatiile-difuzate-pe-care-le-considera-false-si-pro-americane/
sa nu uitam din cauza cui stam acasa aceste luni si cine a cauzat tot rahatul asta planetar
teo(Citează)
09/04/2020 la 9:00 PM
In conditiile in care a inceput productia locala de masti chirurgicale, ar trebui asigurata piata de desfacere pt acestea, nu aduse chinezarii.
VMN(Citează)
09/04/2020 la 9:03 PM
Sincer, nu înțeleg de ce ai șters mesajul meu prin care aminteam că e vorba de Republica Populară Chineză, condusă de un președinte care este și secretarul de partid al singurului partid politic din țară, partid comunist normal.
Vali(Citează)
10/04/2020 la 11:05 AM
Scria la finalul mesajului tău că este în moderare, nu șters.
nwradu(Citează)
09/04/2020 la 9:17 PM
Eu inteleg ca toata lumea da vina pe china, ca de acolo a izbucnit, dar de ce nu zice nimeni ca restul lumii a pierdut 1 luna jumate + facand nimic, desi aveau un adevarat studiu live cu ce o sa se intample pe tarlaua propie. Nici macar nu se punea problema cu “daca” o sa se intample, intotdeauna a fost “cand” o sa se intample.
Timp si vieti pierdute aiurea.
Baltha Zerus(Citează)
09/04/2020 la 9:31 PM
Pentru că e mai ușor să criticăm rahatul altora când noi n-am făcut nici un rahat în țara asta. Sunt sigur că dacă izbucnea din Romania virusul la fel procedau și compatrioții noștri. Am uitat de Colectiv? Când spuneau că nu au nevoie de ajutoare, că au totul sub control?
Louis(Citează)
09/04/2020 la 9:19 PM
Eu spun ca nu ar trebui. Chinezii au mintit de la inceput, au ascuns situatia, apoi au incercat sa arunce vina pe altii. Au dat fake-uri cum ca virusul l-au adus americanii in China, ca de fapt a pornit din Italia, etc…
Sunt niste nenorociti.
Kopa_Kopan(Citează)
09/04/2020 la 9:53 PM
Ai pus problema pueril. Daca nu trebuie sa accepte ajutor nu e din cauza ca a plecat virusul de la ei, putea pleca de oriunde, e chiar un act de bonomie, uite boss, a plecat de la noi, ajutam si noi cum putem . Ce era sa faca, sa isi impuste cetatenii bolnavi sau sa-i bage in puscarie? Bine, ei fac si asta dar zic asa, oamenii aia au, in teorie, niste drepturi.
Altele sunt motivele pentru care unele state decid sa nu accepte de la ei. Pentru ca stiu ca ajutorul de la ei e problema vestului ca societate. Suntem toti amanetati consumului din China, suntem afectati de chestia asta si in momentele astea statele se gandesc daca nu cumva e bine sa faca un pas in spate.
Si a doua, pentru lipsa de transparenta pe care au manifestat-o cat timp pisica moarta a fost la ei in curte, pentru ca au un minister al adevarului si pentru ca felul lor de a fi, ca tara, e in contrast cu valorile vestului si ca nu prea e ok sa achiesezi la valorile astea.
Eu zic ca nu conteaza parerea mea despre ajutoarele de la chinezi. Cat timp imi cumpar telefoane made in China si alte alea, e un act ipocrit sa pun problema cu “nu ne dati si masti”. Si cam tardiv.
Catalinx(Citează)
09/04/2020 la 10:42 PM
Sa nu uitam ca noi suntem aia care au intrat in ww2 de partea Germaniei cand erau puternici, apoi ne-au bombardat un pic americanii si cand am vazut ca nemții nu mai sunt asa puternici, am întors armele.
Așa ca hai sa luăm acum ce putem, si dupaia sa ii arătăm cu degetul.
Cezar(Citează)
09/04/2020 la 10:50 PM
În perioada aceasta avem nevoie de toate ajutoarele, dar dupa ce trece nebunia, trebuia să intelegem ca toata aceasta globalizare, mai ales in cazul materiei prime, trebuie sa treaca de la cel mai mic pret, la cel mai aproape furnizor/producator.
Toata lumea e cu China că este cel mai ieftin, dar acum la dezastrul economic ce l-au creat, trebuie să ințeleagă că sunt repercursiuni.
Dacă totă lumea uită, în 5-10 ani o să repetăm acelasi lucru.
Trebuie să producem cât mai aproape și ca firmele să nu vadă doar profitul!
NU TOTĂ VIAȚA TREBUIE SĂ FIE PENTRU CONSUM!!!
Vasile(Citează)
09/04/2020 la 11:39 PM
Rezultatul oricum e acelasi, chiar daca nu le acceptam, tot ajung in tara aduse de tinerii antreprenori cu o vasta experienta in securitatea tarii.
iMars.ro(Citează)
10/04/2020 la 4:05 AM
Categoric NU!
De data aceasta, China trebuie sa raspunda pentru faptul ca a dat peste cap o intreaga planeta: mor oameni nevinovati, urmeaza ditamai criza, milioane de oamni au ramas fara locuri de munca, altii si-au pierdut ori sunt pe cale sa-si piarda casele/apartamentele pt ca nu mai au de unde plati ratele etc.
Tinand cont de “istoria” acestor epidemii venite (mai toate) din China, asta ultima (Covid-19) e groasa rau de tot. Sa nu mai zic ca tot chinezii profita de pe urma ei, produse care inainte costau 15000 de dolari acum costa 75000 de dolari pentru ca asa vrea muschiul chinezului! Marfa era oricum deja produsa, era pe stoc, dar de ce sa nu profite chinezul de “conjunctura”? Fara sa aiba nici macar o tresarire ca, de fapt, tot rahatul asta a pornit de la ei!!! Asa ca… NU!
CHINA TREBUIE SA PLATEASCA!
Iar Europa trebuie sa-si mute cea mai mare parte din productie (ce se poate), ACASA, IN EUROPA!
Florin Popescu(Citează)
10/04/2020 la 8:00 AM
Ajutoarele se pot accepta atât timp cât nu acceptam și propaganda Chinei.
Em(Citează)
10/04/2020 la 10:57 AM
da, doar daca sunt gratis, nu cum au facut cu italienii.
maddy(Citează)
10/04/2020 la 11:09 AM
NU, categoric NU. Ajutoarele chinezilor sunt otravite.
https://www.g4media.ro/118422.html
mactatus(Citează)
10/04/2020 la 11:20 AM
Ajutor trebuie acceptat dar nu chiar orice fel de ajutor. Adica multe lucruri de la ei sunt nefolositoare si nu te poti baza pe ele. Cea mai buna pedeapsa pentru China cred ca ar fi ca industria se se mai mute de acolo sau ceva de genul asta.
Catalin(Citează)
10/04/2020 la 4:30 PM
Ca de obicei nimeni nu își asumă vina. Te simti mai bine sa dai vina pe alții decat sa recunosti
Mr.h(Citează)
11/04/2020 la 12:58 AM
si austriecii la ischgl au musamalizat infectia (asa a ajuns in suedia si etc)
dan(Citează)
11/04/2020 la 11:44 AM
Dacă e ajutor umanitar și nu plătim nimic, de ce nu? Dar nu cred că nu plătim nimic pentru aceste măști și combinezoane.
Dacă plătim, cel mai bine ar fi să începem să producem și noi niște măști. Nu cred că e atât de complex. Asta de fapt ar trebui să fie proritatea statului român, să încurajeze producția locală.
Mihai Surdeanu(Citează)
12/04/2020 la 7:47 AM
Nu nene, Europa nu vrea ajutoare, vrea compensatii, cu varf si indesat. Asta citesc pe buzele tuturor…
Alex(Citează)