►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
« Știri despre tehnologie (și coronavirus) – 9 martie 2020
A revenit oferta cu microSD performant de 128 GB la 99 lei »
Îmi spune cineva că în corporația în care lucrează el se discută dacă să treacă masiv la work from home în această perioadă sau dacă să aștepte întâi un caz de îmbolnăvire în companie pentru a justifica această măsură.
Alegerea pentru acei șefi este, de fapt, între prevenție sau micșorarea impactului unei probleme ce deja va fi existat.
Mi se pare că prevenția directă este cea mai bună strategie pentru o companie în privința acelor angajați care pot lucra și de acasă. Le transmiți astfel angajaților că da, lucrează pentru companie, dar o fac într-un cadru în care siguranța medicală le este asigurată. Ba chiar, mai degrabă, le este asigurată liniștea sufletească în această privință, că momentan, cu doar câteva cazuri în București, așa se pune mai degrabă problema.
Mai sunt și alte beneficii. Școlile și grădinițele mai mult ca sigur vor fi închise, deci părinții cu copii și wfh măcar pot avea grijă și de aceștia. Mai scade încărcarea metrourilor, traficul auto șamd. Ies din casă doar cei implicați în alte tipuri de joburi, iar densitatea mai mică de oameni este un avantaj și pentru ei..
Randamentul muncii poate că nu va fi același, dar în cazuri excepționale n-ar trebui să mai conteze asta. Iar dacă apare un caz de infecție într-o companie de 1.000-2.000 de angajați unde lumea se învârte toată ziua între mici ședințe în camere închise și se înghesuie la cantină… randamentul oricum se duce mult mai jos.
O astfel de măsură luată ulterior unui caz intern doar îi va face pe toți angajații să zică “ne țin ăștia aici până murim cu toții”. Vor sta toți acasă gândindu-se dacă nu cumva ei sunt următorii, dacă nu cumva au urcat în lift acum 4 zile cu persoana bolnavă, dacă orice tuse mică este semn de coronavirus sau doar o tuse mică.
Zeci de mii de angajați din București ar putea lucra în regim wfh, că au genul acela de joburi. Poate fi un moment bun de arătat că tehnologia îți îmbunătățește astfel viața. Dacă lucrați într-un post de decizie sau puteți propune o astfel de idee cuiva cu putere de decizie, eu zic să o faceți.
« Știri despre tehnologie (și coronavirus) – 9 martie 2020
A revenit oferta cu microSD performant de 128 GB la 99 lei »
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
59 comentarii
09/03/2020 la 11:55 AM
Salut! Lucrez ca brutar, ai idee dacă programul Work from home mi se adresează și mie?
Glumetzu(Citează)
09/03/2020 la 12:03 PM
Da, poti sa faci paine de acasa si sa o distribui local, pe 2-3 strazi in jurul casei.
Asa oamenii nu mai sunt nevoiti sa se deplaseze pana la brutarie si astfel se evita riscul de contaminare.
Andrei G(Citează)
09/03/2020 la 12:10 PM
Esti glumetz rau. Ne ai amuzat pe toti.
Aderentiu(Citează)
09/03/2020 la 1:06 PM
poti sa te detasezi la Ditrau si sa lucrezi in regim wtf.
Giovani(Citează)
09/03/2020 la 3:19 PM
Se poate, daca te muti la brutarie. Iti face patronul flotant.
Kopa_Kopan(Citează)
09/03/2020 la 10:15 PM
Te angajezi la Vel Pitar, acolo totul e remote, merge prin TeamViewer.
alunelu(Citează)
10/03/2020 la 4:59 PM
Nu mai am nimic de adăugat.
nwradu(Citează)
09/03/2020 la 12:01 PM
Cum merge planificarea city break-ului la Florenta/Venetia? Ai gasit cazare? Avion? Totul bine sau o lasi mai pe Iulie?
zetanu(Citează)
09/03/2020 la 4:10 PM
Avion nu mai are, deci se duce cu trenul.
thundermar(Citează)
10/03/2020 la 5:00 PM
Păi ce-am scris în articolul anterior despre asta? Te rog citește și înțelege textul citit.
nwradu(Citează)
09/03/2020 la 12:02 PM
Am vreun an și jumătate de când lucrez mai mult de acasă. Azi la fel, am decis să nu merg (fac 1 oră cu 3 mijloace de transport în comun), iar managerul a fost de acord, chiar dacă situația nu e gravă în București. Asta înseamnă prevenție, de fapt. S-au limitat mult și deplasările, e posibil să se interzică. Ne țin la curent.
În open space cu sute de oameni, cad ca secerați dacă vine unul bolnav. Nu are sens să aștepte să se viruseze unul.
Gabi(Citează)
09/03/2020 la 12:07 PM
Productivitatea de acasa pentru mine (nu am copii) e mult mai mare decat la birou, acolo unde esti in permanenta intrerupt de oameni care vor lucruri de la tine sau te baga in sedinte urgente.
Plus ca dispare pauza de tigara/cafea in care te ridici de la birou si il astepti pe x sa isi faca o cafea sau sa termine de scris mailul inainte de a iti lua efectiv 5 minute pentru o tigareta. Ramane de vazut cum se va intampla cand lucrul de acasa va fi norma si nu exceptia,
Andrei(Citează)
09/03/2020 la 12:47 PM
Ar fi bine sa fie, ca sa poti compensa pentru restul de colegi, care au copii, si care n-o sa mai munceasca nimic.
Dex(Citează)
09/03/2020 la 3:05 PM
@ANDREI
la fel si la mine.
@Dex
Acum ca am.copil, o sa rup norma la chiuleala pt ca asa face toata lumea. ;)
Ioana(Citează)
09/03/2020 la 6:17 PM
Total gresit. Esti mai productiv daca ii ajuti pe altii.
Giani Ifrim(Citează)
10/03/2020 la 5:01 PM
Se pare că mă înșelam eu și există studii care spun că productivitatea în wfh este mai mare decât de la birou. Așa o fi.
So true :))
nwradu(Citează)
09/03/2020 la 12:10 PM
N-auzi ca problema lui e ca acum nu mai gaseste zboruri..
Lui ii este frica de criza care va veni, nu de virusul in sine.
Bine, ce-i drept si mie imi este mai teama de criza. Dar tot n-as iesi cu pieptul gol la virus (a se citi a merge acum in Italia).
corny(Citează)
09/03/2020 la 2:24 PM
Nasol, inseamna ca ai 60 de ani.
Octav(Citează)
09/03/2020 la 6:34 PM
Octav, tragi ceva sperante la apartamentul bunicii/matusii? ;)
Giovani(Citează)
10/03/2020 la 5:05 PM
Și nu numai. Chiar dacă ar fi zboruri, nu știi dacă nu se anulează ulterior sau dacă acolo nu găsești totul închis, chiar dacă nu mergi în Lombardia sau Veneto.
M-am gândit să ne reorientăm spre Germania sau Franța, dar problema este aceeași, cresc acolo zilnic cazurile și probabil se va ajunge similar cu Italia.
Asta e, noi să nu fim sănătoși, că nu mor dacă nu plec acum în city break. Îmi iau un telefon nou și asta mă umple de fericire!
nwradu(Citează)
09/03/2020 la 12:16 PM
Cred ca mai corect e sa ii spui teleworkingul. Poti sa lucrezi de oriunde nu doar de acasa.
Iulian(Citează)
10/03/2020 la 5:05 PM
Da, corect, dar în cazul de față cred că ideea chiar este să lucrezi de acasă și să reduci deplasările.
nwradu(Citează)
09/03/2020 la 12:38 PM
Productivitatea este mai mare in cazul work from home in comparatie cu munca la birou (sunt o groază de studii pe acesta tema). Pe termen lung (ani) nu e bună pt că se pierde pe partea de interacțiune umană și o dai ușor în burnout.
Ady(Citează)
10/03/2020 la 5:06 PM
Ca aici https://theoatmeal.com/comics/working_home
Sunt de aceeași părere, după 8 ani de wfh.
nwradu(Citează)
09/03/2020 la 12:57 PM
“Școlile și grădinițele mai mult ca sigur vor fi închise, deci părinții cu copii și wfh măcar pot avea grijă și de aceștia.”
Se vede ca nu ai copii :) Incearca tu sa lucrezi cu copii de gradinita acasa. Pisicile nu-s la fel sa le inchizi in alta camera
Unu(Citează)
09/03/2020 la 1:51 PM
Du-te la muncă și dă banii pe bonă, atunci. Că ultima oară când a închis Firea grădinițele și școlile din cauza zăpezii era mare criză în oraș cu părinți care nu aveau ce face cu copiii cât timp ei sunt la muncă.
Dacă nu-i bine nici așa, ce să mai facem.
nwradu(Citează)
09/03/2020 la 4:23 PM
Atunci au fost inchise 2 zile, ceea ce e lesne suportabil.
Fa copil, ii dai un Huawei d-ala bun in mana de la 1 an si ai scapat de el. Iti poti face telemunca linistit. Altfel, nu te vad bine, la cat de client fidel esti pe Finestore.
Foorysh(Citează)
09/03/2020 la 6:36 PM
a zis bine o educatoare sau invatatoare: “scopul scolilor si gradinitelor nu e sa fie dadace pentru copii.”
Giovani(Citează)
10/03/2020 la 5:07 PM
Eu am zis că e bine să te uiți zilnic pe oferte, nu să cumperi zilnic ceva tărie. O diferență importantă!
nwradu(Citează)
09/03/2020 la 1:00 PM
Pe vremea când lucram în .ro problema principală legată de WFH era idioțenia numită “protecția muncii” – o distracție pentru angajat, dar o sursă de probleme legale serioase pentru firmă. Firma era “acoperită” doar dacă angajatul muncea la adresa specificată în contractul de muncă.
Dan(Citează)
10/03/2020 la 5:07 PM
S-a introdus munca de la distanță recent în lege, nu mai este o problemă.
nwradu(Citează)
09/03/2020 la 1:04 PM
Ca un făcut, am început wfh o zi la două săptămâni de puțin timp. Pentru mine e mai incomod, mă descurc mai greu pe TeamViewer, ma tot întrerupt cu chestii casnice, dar probabil că o să mă obișnuiesc. Eu am cerut să facem experimentul ăsta pentru că vreau să recuperez două ore pierdute în trafic, nu de frica virusului.
Ipo(Citează)
09/03/2020 la 2:33 PM
Remote Desktop dacă TREBUIE să intri remote pe device.
Ciuby(Citează)
09/03/2020 la 3:21 PM
@Ciuby: trebuie, pentru cam am niste aplicatii instalate pe un server, nu am cum sa le accesez altfel.
ipo(Citează)
10/03/2020 la 5:08 PM
Dar vreun VPN sau ceva mai bun nu merge? Că pare ciudată soluția cu TeamViewer.
nwradu(Citează)
11/03/2020 la 2:11 PM
@nwradu: nu știu, azi a început colegul de la IT să caute soluții, dacă ai vreo idee, spune.
ipo(Citează)
09/03/2020 la 1:25 PM
Am propus, Mi s-a spus sa fiu calm si sa evit zonele aglomerate. Pot schimba orele de venit/plecat la/de la birou astfel incat sa evit orele de varf. Locuri de parcare la “uzina” nu mai avem.
Aurelian(Citează)
10/03/2020 la 5:08 PM
“nu mai bine vii de la 7 și pleci la 19, ca să eviți și aglomerația? Și mănânci la birou, nu mai ieși afară în pauza de masă!”
nwradu(Citează)
09/03/2020 la 2:00 PM
Pana acum lucram 3 zile pe saptamana de acasa cu luni si vineri mers la birou, sa dezmortesc si eu oasele. Acum am dat de un client care vrea onsite, desi n-ar fi nevoie. Asta e, macar nu sunt japonezi.
Giani Mucea(Citează)
10/03/2020 la 5:09 PM
3 zile? Ești boier. Unde lucrezi? Sau măcar în ce domeniu?
nwradu(Citează)
10/03/2020 la 8:14 PM
3 zile ca vreau sa ma duc eu din cand in cand pe acolo, sa nu uite lumea ca exist. In principiu, daca clientul nu tine neaparat sa vin la ei la birou, pot sa lucrez de unde vreau. Chiar am avut treaba prin ianuarie in Bucuresti vreo 2 saptamani si, in loc sa iau concediu, am lucrat de acasa si din biroul de acolo. Si mai am treaba asa ca mai vin.
De-aia e bine sa fii consultant.
Giani Mucea(Citează)
09/03/2020 la 2:58 PM
WfH de cativa ani. Pot spune ca mi s-a acrit, am zile cand am productivitatea unui melc in coma. Am ajuns sa apreciez proiectele care cer prezenta la client, desi am avut parte de perioade cu navete criminale (gen zburat saptamanal, la ore imposibile, 4-6h cu escala).
Dar da, cel putin in IT unde se lucreaza mult cu clienti din afara, deci oricum relatia cu clientul e la distanta, nu are mare sens sa cari zeci de oameni la birou doar pentru o sedinta interna pe zi, uneori nici atat.
Sorin(Citează)
09/03/2020 la 3:09 PM
Comenteaza foarte multi corporatisti pe aici…dar s-a gandit cineva la ‘nea Gica, care e el sudor sau sculer matriter? Si care mai are si alte boli, saracu’, rupt de munca ?
La el s-o fi gandit cineva? Face si el “work from home”?
Nick(Citează)
09/03/2020 la 5:03 PM
Nu face, dar ce vină au cei care pot face wfh?
Nea Gică ar putea benefica oricum din faptul că alții rămân acasă. Mai puțini oameni în metrou, în autobuz, în trafic etc.
Sau e pe principiul “Dacă nea Gică suferă la muncă, să sufere toți!”?
nwradu(Citează)
09/03/2020 la 8:45 PM
Sau daca fabrica unde e nea Gica sculer matriter se inchide temporar, nea Gica se poate baga la Glovo, sa le livreze hamburgeri corporatistilor care lucreaza de acasa si nu mai au cantina.
Stiu, mi-e usor sa vorbesc de la mine din bula, dar nu prea avem cum sa ajutam pe toata lumea in astfel de situatii.
Sorin(Citează)
10/03/2020 la 5:02 PM
Daca sunt mai putin oameni pe strazi, in autobuze, in metrou, riscul pentru nea Gica de a contracta coronavirus scade.
Tocmai asta este si ideea, sa reduci aglomeratia in locurile publice, nu sa inchizi toate fabricile si sa-l trimiti acasa pe nea Gica.
Andrei G(Citează)
09/03/2020 la 3:51 PM
La mine la intreprindere nu avem voie work from home, dar in ultima saptamana ni s-a impus sa ne luam in fiecare seara laptop-ul acasa – in caz ca loveste virusul si trebuie sa intram in carantina, sa avem laptopul la noi sa putem presta. Pana atunci (si sper ca asa va fi mereu), car laptopul de pomana dupa mine in fiecare zi, dimineata si seara…
A.(Citează)
10/03/2020 la 5:11 PM
Nasoală situația, mi se pare că merge chiar spre hilar.
nwradu(Citează)
09/03/2020 la 5:07 PM
Waw, ce-i comentariul acesta? Nu inteleg, a scris altcineva in numele tau?
O rautate ieftina, negandita, data de cinva care isi da cu parerea despre crescut copii, dar nu are, si crede ca grija a 2 pisici si o nevasta are legatura.
Radule, ai spart-o rau, bei cam mult!
SQRT(Citează)
10/03/2020 la 10:13 AM
@Squirter: cand faci un copil iti creste level-ul si iti da dreptul sa ii judeci pe cei fara? Eu zic sa canti la masa grupurilor de mamici.
CK(Citează)
09/03/2020 la 5:41 PM
Dacă vor să le mai dea de mâncare copiilor și mai încolo, muncesc și ei :)).
În plus, nu în toate companiile nu se vede că unul freacă menta în work from home, având proiectele și termenele lui limită, nicidecum împreună cu ale colegilor.
Gabi(Citează)
09/03/2020 la 7:53 PM
The Problem With Telling Sick Workers to Stay Home
Even with the coronavirus spreading, lax labor laws and little sick leave mean that many people can’t afford to skip work.
https://www.theatlantic.com/health/archive/2020/02/coronavirus-could-hit-american-workers-especially-hard/607213/
Olivian Breda(Citează)
10/03/2020 la 5:11 PM
Asta la americani, care nu au multe drepturi sociale și nici concediu plătit sau medical ca-n Europa. Nu e cazul aici.
nwradu(Citează)
09/03/2020 la 8:18 PM
Nu trebuie sa fi urcat in lift acum 4 zile cu persoana bolnava. E suficient sa fi urcat cu acelasi lift.
Din cate citesc online, multe companii au raportat deja o eficienta mai mare lucrand de acasa. In acel moment e mai usor sa justifici necesitatea de a masura rezultatele angajatilor, si sa iei decizii in acest sens. :)
Andu(Citează)
10/03/2020 la 3:00 PM
Tu nu mai dai odată drumul la afacerile alea noi, online, 3.0? Tot o mai arzi cu comentarii pe bloguri? Întreprinde și tu ceva dacă tot ești întreprinzător.
Cristi(Citează)
10/03/2020 la 5:04 PM
@Andu, ai vreun exemplu de companie care a raportat eficienta mai mare lucrand de acasa?
Ar fi utile de dat mai departe, poate si la mine la “uzina” se va lua decizia asta.
Andrei G(Citează)
10/03/2020 la 9:17 AM
Intr-un trafic asa aglomerat cum este cel din Bucuresti s-ar putea implementa WFH macar 2 zile la toate corporatiile. Sunt sigur ca exista toate tool-urile ca sa poti monitoriza performanta angajatilor. Daca vin la birou, dar stau 3-4h la tigara sau la cafea, nu cred ca poate fi mai rau ca lucrul de acasa.
Silviu(Citează)
10/03/2020 la 10:44 AM
E mai complicat de atât. Întâi că le trebuie tuturor laptopuri. Apoi, poți face wfh doar pentru activitățile solo, unde nu contează de unde muncește omul, sau pentru cei care lucrează cu străinii și oricum o fac prin calluri. Dacă e genul de activitate ce presupune și ședințe, muncă de echipă sau randament mult mai mare când oamenii stau față în față, mai greu cu wfh.
nwradu(Citează)
10/03/2020 la 11:27 PM
HO/WFM impilică niște costuri. De multe ori mari. Bandwithul nu a fost gândit cel mai probabil pt un număr ridicat de conexiuni simultane. La fel și echipamentele hardware care pot duce toate vpnurile. Licențe pentru așa ceva. Etc.
Mihai(Citează)