►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Vodafone a obținut din nou certificarea de cea mai performantă rețea mobilă din România, a șasea la rând. Vodafone a a câștigat chiar ambele categorii în teste, cu cel mai mare punctaj pentru performanța serviciilor de date mobile, dar și pe voce.
Treaba asta este importantă în condițiile în care nevoia de servicii mobile performante este tot mai mare. Traficul de date al operatorilor telecom aproape că se dublează de la un an la altul. Oamenii consumă tot mai mult video, se joacă mai mult șamd.
În această perioadă, în special, oamenii fac mai multe apeluri video, se uită mai mult la streaming, copiii stau pe TikTok și Fortnite. Sunt sigur că a crescut mult și numărul apelurilor de voce, că oamenii nu au altă metodă de a socializa acum, și e important să ai o calitate cât mai bună în apeluri.
Testele au fost făcute de compania germană Umlaut. Știți că astfel de teste se făceau de P3 Communications, dar grupul P3 s-a spart recent în două companii, iar cea care face testări și certificări în diverse domenii se numește Umlaut. Umlaut-ul reprezintă cele două puncte pe care limbile germanice le pun peste unele litere ( ¨ ). De ce se numește așa compania de testare? Pentru că sloganul lor acum este “umlaut. adds something on töp”.
Cei de la umlaut au parcurs 8.194 km prin România în perioada 10 februarie – 2 martie, o tură mare prin toată țara, și au testat toate cele patru rețele mobile din România. De obicei folosesc chiar telefoane mobile pentru a testa diverse scenarii de download de fișiere, clipuri YouTube șamd, notează câteva mii de puncte de date și apoi trag linie, adună, dau un scor fiecărui operator. În 2020 a câștigat tot Vodafone.
Campania de testare a rețelelor s-a desfășurat pe traseul ce a inclus Timișoara, Sibiu, Brașov, Târgu Mureș, Cluj-Napoca, Oradea, Baia Mare, Suceava, Iași, Bacău, Buzău, Constanța, București, Râmnicu Vâlcea, Lugoj, Deva, Sebeș, Făgăraș, Codlea, Sighișoara, Luduș, Huedin, Aleșd, Valea lui Mihai, Dej, Vatra Dornei, Flămânzi, Târgu Frumos, Roman, Adjud, Râmnicu Sărat, Slobozia, Hârșova, Lumina, Corbii Mari, precum și pe drumurile rutiere dintre acestea.
Să câștigi o dată un astfel de test comparativ prin toată România este mișto. Când îl câștigă de 6 ori la rând, însă, e clar că Vodafone face ceva bine de tot pentru a menține țara conectată, având în vedere că toate rețelele sunt într-o evoluție continuă de-a lungul anilor.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
49 comentarii
30/03/2020 la 11:22 AM
Salut. Este departe de mine gandul de a arunca cu noroi intr-un test facut profesionist, dar incep sa am dubii despre modalitatea lor de a testa. Diferenta intre aceste teste si realitate este destul de mare. Am fost client Vodafone 17 ani. Din noiembrie 2019 m-am portat la Orange. Terminalul este un Oneplus 7 pro, asta ca sa evitam discutiile ca nu este terminalul performant. In Bucuresti, in Arges, la munte, in miscare pe autostrada am rulat un test minimal si anume speedtest.net si orange a ies net castigator cu cativa zeci de mega , cateodata cu 100 de megabiti in plus . Stabilitatea semnalului de asemenea net superioara lui Vodafone (cei drept aici am rezerve, pentru ca eu am testat doar in zonele unde am fost). Si asta era si pe cartela (eu facand teste si inainte de portare cu o cartela orange, evitand “sa ma arunc cu capul inainte”)
Serban Marius(Citează)
30/03/2020 la 11:32 AM
Nu cred ca testul tau este foarte relevant pentru ca este doar o experienta personala. Si eu am fost client Vodafone de cand se numea Connex si chiar daca m-am mutat la Orange de un an experienta mea este complet diferita de a ta.
Consider ca reteaua Vodafone este mult superioara celei Orange. Chiar acum stau in casa si am 30% semnal fata de 80% cat aveam la Orange, tot pe un OnePlus.
etk(Citează)
30/03/2020 la 2:05 PM
E după zonă. Am văzut unele unde doar VDF bate și în case, Orange nu. Altele fix invers.
nwradu(Citează)
30/03/2020 la 11:33 AM
mi se pare cam irelevant mai ales ca nu se spune cat au scos ceilalti operatori, nu ai cu ce compara.
Nu stiu cine foloseste atat de mult vodafone, 90% din cunoscuti sunt pe Orange, atat office, cat si personal.
Nu sunt neaparat fan Orange, dar la viteza si acoperire stau foarte bine in general.
monciu(Citează)
30/03/2020 la 2:06 PM
De obicei scrie și cât au scos alții, trebuie să așteptăm sa apară și pe site-ul Umluat comunicatul.
nwradu(Citează)
30/03/2020 la 2:30 PM
Downloadati pdful de pe siteul celor care au testat si o sa vedeti traseul urmat + rezultatele celorlalti operstori
SirNeo(Citează)
30/03/2020 la 11:36 AM
@Radu, eu zic ca te cam risti cu publicitatea la Vodafone in perioada asta.
Adica, sper macar ca ai studiat planul lor de continuitate :-))
Daca va pica in perioada urmatoare Vodafone-ul din cauza supra-incarcarii sau din alte cauze (nu zic care), o sa te cam faci de bomboane :-)
#friendly advice
Marean(Citează)
30/03/2020 la 11:41 AM
Și-a luat banii, nu a marcat că e reclamă, e ok.
Are bani de criză.
Raiiar(Citează)
30/03/2020 la 11:51 AM
@Marean poti sa dormi linistit ca nu o sa pice reteaua si planul de continuitate este pus la punct.
#friendlyengineeradvice
Ciprian(Citează)
30/03/2020 la 12:13 PM
@Ciprian
sper ca planul de continuitate al Vodafone este mult mai bun decat site-ul Vodafone, de exemplu :-)
Si cand zic “mult mai bun” vreau sa spun “de 1 milion de ori mai bun”, ca site-ul este sinistru.
La fel de sinistra e si corporatia Vodafone – zic asta in calitate de client de 20 de ani la ei.
dar oricum, nu imi fac griji cu adevarat, mai ales ca nici nu e impact semnificativ pt mine, eu eram doar cheeky cu Radu.
Marean(Citează)
30/03/2020 la 12:25 PM
Acum nu poti sa excelezi la toate capitolele si este exagerat sa spui ca este o corporatie sinistra. Macar ai putea sa dai niste explicatii cand faci astfel de afirmatii.
Ciprian(Citează)
30/03/2020 la 12:39 PM
mie nu mi se pare site-ul doar un capitol oarecare, ca pentru mine in calitate de client e singurul lucru cu care iau contact legat de companie – asta de multi ani, de cand sunatul la call center a fost descurajat cu intentie si deci a devenit inutilizabil :-)
si problemea mea cu site-ul nu e legata de partea tehnica (desi da, site-ul merge prost) ci de faptul ca site-ul e gandit special ca sa te incurce si sa nu gasesti nimic din ce ai nevoie pe el.
adica, nici macar toate informatiile legate de contractul tau.
nu mai vorbesc de ofertele care sunt tot asa special facute incat sa nu intelegi nimic clar din ele.
sau de abonamentul nou facut de sotia mea la care a cumparat si nu stiu ce optiune inutila despre care a aflat ca o plateste din intamplare, dupa vreun an, desi nimeni nu i-a zis absolut nimic de ea iar contractul dupa cum stim are zeci de pagini, special facute ca sa nu poti citi.
daca vrei, mai continui, mai am povesti, dupa cum ziceam sunt client vechi, desi m-am portat la orange si apoi inapoi la vodafone in ultimii ani (si aia sunt la fel, nu zic nu)
Marean(Citează)
30/03/2020 la 1:11 PM
Din păcate, e prima dată când văd că alți bloggeri, mai puțin spălați decât Radu, semnalizează articolul publicitar dar nu și Radu. Rușinică!
Adi(Citează)
30/03/2020 la 1:21 PM
pe asta l-a semnalizat, oameni buni, vedeti categoria.
blogger-ii fac si ei ca Vodafone, adica tot ce pot ca sa ne incurce: la unele pun P, la altele nu pun nimic, la altele pun categoria etc
:-)
Marean(Citează)
30/03/2020 la 2:09 PM
Ia vezi, articolele altor bloggeri de la campania de duminica trecută au fost semnalizate sau nu?
Vodafone vrea de obicei semnalizarea cu (p) la finalul titlului, nu e ceva ce ține de blogger. Din ce văd eu pe net, minim 75% dintre campanii nu sunt semnalizate și nu înțeleg de ce ți-ar păsa, informația transmisă fiind aceeași.
nwradu(Citează)
30/03/2020 la 11:41 AM
Nici eu nu pot sa spun ca agreez vodafone in ultima perioada. Ma tot lovesc de intreruperi de semnal chiar si in Bucuresti. Iar cand ies din orase si ma duc spre Buzau, mereu am zone negre exact unde am nevoie mai mult, la Bunici, de fiecare data trebuie sa ma enervez din lipsa semnalului, deconectari etc, desi, rar prind 5 minute cu sunet clar. Acelasi lucru se intampla si daca trec de buzau, spre Bacau. Telefoanele nu stiu daca sunt geniale, insa pentru voce ar trebui sa fie suficiente, Motorola One zoom/Nokia t plus sau P20 lite. Deja intentionez sa renunt la serviciile lor din vara.(Aici contribuind foarte mult si relatia cu operatorii/angajatii si site-ul)/aplicatia de mobil).
Pe zonele unde este trafic si aglomerari urbane, totul e tipla… dar, pentru mine nu e suficient.
Bogdan(Citează)
30/03/2020 la 2:10 PM
Eu când ziceam că e nevoie de 5G, nu credeai. Traficul de date se dublează de la an la an, în curând se ajunge la limita rețelei existente și este nevoie de tehnologie nouă.
nwradu(Citează)
30/03/2020 la 11:47 AM
Pot face si eu un test … la care sa iasa castigator Zapp, cu toate ca nu mai exista … ignorand partea cumparata de Telepom.
Tine foarte mult de experienta personala, generalizarea unui astfel de test este doar o scamatorie de marketing.
Cosminnn(Citează)
30/03/2020 la 11:59 AM
De acord, am fost curios si am intrat pe site-ul Umlaut. Nu au decat certificatul pentru Vodafone, nici macar metodologia nu apare acolo (sau poate e bine ascunsa pe undeva).
Lipsa asta de transparenta invalideaza orice test si cel mai probabil Vodafone a platit pt un certificat. Vodafone e un fel de Antena3 la faza asta, ca si ei au premii din astea.
etk(Citează)
30/03/2020 la 2:22 PM
Dacă faci și tu un test pe 8000+ km și iese Zapp, foarte bine.
@etk: metodologia este publicată de obicei, doar poate încă n-au făcut-o pentru că azi au lansat rezultatele pentru România. Nu-i primul an cu un test P3, în alți ani am inclus și informația asta când publică întreg materialul.
Poți vedea aici cum a fost în Spania, de exemplu http://p3-networkanalytics.com/wp-content/uploads/2019/11/191112_umlaut-connect-Mobile-Benchmark-Spain-2019.pdf
În România publică de obicei traseul, terminalele folosite, detalii despre fiecare test în parte, rezultate ceva mai detaliate șamd. Sincer să fiu, credeam că sunt deja cunoscute de la anii anteriori.
nwradu(Citează)
30/03/2020 la 11:51 AM
Eu vad ca e marcat ca reclama. Vezi sub titlu.
etk(Citează)
30/03/2020 la 11:52 AM
La Vali si la Cetin articolul este marcat corespunzator. La tine oha.
Liviu(Citează)
30/03/2020 la 2:12 PM
Ia vezi, cele din 22 martie sunt și ele marcate? Le-am marcat cu toții așa cum a cerut VDF. Nu te preocupa prea mult cu asta, cred că poți găsi lucruri mai bune de făcut decât să ții evidența fiecărui blog în această perioadă.
nwradu(Citează)
30/03/2020 la 11:57 AM
Chiar nu înțeleg cine și cum sunt făcute testele astea. Am fost la Orange mulți ani după care am trecut la Digi din cauza mârșăviei cu SEE și dezactivarea roamingului fără opțiune. Am fost foarte mulțumit de Digi cu o singură excepție, calitatea audio a apelului lăsa de dorit, nu puteam în multe cazuri să înțeleg ce spunea persoana cu care vorbeam (testat pe 3 telefoane). După 2 ani în rețea m-am gândit să trec la Vodafone datorită reclamelor de genul “cea mai bună rețea” și testelor apărute în mediul online. Știi cât am rezistat? 7 luni. Am revenit în Orange. Vodafone mi s-a părut de departe cea mai proastă rețea din toate punctele de vedere. Mai mult decât atât, mi s-a spus la Orange că s-au făcut un numar foarte mare de portări la ei din rețeaua Vodafone și se întreba și consultantul de ce se întâmplă treaba asta. Pot să vă descriu pe larg toate motivele și comportamentul rețelei atât national cât și în roaming SEE și non-SEE (călătoresc destul de mult) care m-au forțat să o clasez ca fiind cea mai proastă rețea. Ca bonus, dacă vă uitați la comment-urile din pagina lor de Facebook veți vedea câtă lume nemulțumită e.
ADLU(Citează)
30/03/2020 la 2:24 PM
Eu aud pe rând ce-ai spus tu despre fiecare operator în parte. De asta și la portări poți vedea că mișcări se fac în toate direcțiile.
Mulți se plâng de Telekom, dar și ei au ieșit pozitivi la portări în ultimul an, dacă țin bine minte.
nwradu(Citează)
30/03/2020 la 12:32 PM
Astia opresc abonamentele pt neplata ? Is curios :)))
eBogdan(Citează)
30/03/2020 la 12:53 PM
Vodafone si ING, cele mai minunate companii.
De asta dureaza 2 minute sa intru in homebank pe telefon.
Gaelex(Citează)
30/03/2020 la 2:24 PM
De ce? Că eu pun degetul pentru amprentă și am intrat instant.
nwradu(Citează)
30/03/2020 la 1:06 PM
Ha ha.
In industria in care lucrez exista 3-4 mari producatori. Pe langa ei, ca niste paraziti, exista o gramada de firme de analiza. De cateva ori pe an, fiecare scoate cate un raport care pozitioneaza producatorii pe un grafic, dupa diferite criterii. Producatorii se arunca pe rapoartele alea ca popii intr-o scoala primara si imi spameaza mie Linkedin-ul cu postari ca Gartner i-a denumit lideri in tehnologie, la sud de Dunare intre 5 si 6 seara.
Serios, sunt impresionat.
Giani Mucea(Citează)
30/03/2020 la 2:25 PM
Da, așa este în fiecare industrie. Dacă ieși pe locul 1, de ce să nu te lauzi cu asta? Mai ales când nu-i la sud de dunăre între 5 și 6 seara, ci într-un test lung și cuprinzător. Dacă era doar pe București sau doar pe segmentul 18-22 ani, aș fi zis ca tine.
nwradu(Citează)
31/03/2020 la 10:45 AM
Ce voiam eu sa zic e ca industria e suficient de complexa si concurentii sunt suficient de apropiati incat e greu de spus cine e pe primul loc. De-aia analistii se joaca cu parametrii si introduc o doza de subiectivism, sa dea cate o coronita fiecaruia. Asa mentii oamenii interesati si aduci bani in cont.
Acum o fi asa si la ce zici tu? Nu stiu, dar experienta anterioara ma face sceptic.
Giani Mucea(Citează)
30/03/2020 la 1:14 PM
In loc sa bage bani in imbunatatirea serviciilor, in cresterea acoperirii 4G, ca oricum e cea mai mica din ata, Vodafone arunca cu banii in certificari din astea dubioase, care nu servesc la nimic si despre care toata lumea stie ca se dau pe foarte multi bani.
Certificari degeaba, pentru ca nu il cred pe Vodafone nici cand spune ‘buna ziua’.
IonP(Citează)
30/03/2020 la 2:26 PM
Testele se fac pentru toți operatorii în același timp. Cine iese pe primul loc se laudă cu asta. De ce n-ar facea-o?
nwradu(Citează)
30/03/2020 la 1:27 PM
1. cu un search pe google, https://www.umlaut.com/en/benchmarking/benchmarking-methodology
si de aici, se vede ca principala acoperire masurata este de-a lungul drumurilor (principale, secindare etc.). Greu de crezut ca testeaza masiv si acoperirea in orase, paduri, dealuri, indoor homes, indoor cladiri de birouri etc. Deci, ca orice testare, nu are cum sa pice exact pe experienta real life a fiecarui comentator pe bloguri sau facebook. Si da, este un instrument de marketing pe care operatorii il folosesc ca sa ia aceasta patalama de renume. Mai ales ca, stiind metodologia de testare, poti optimiza inainte reteaua acolo unde te doare mai tare.
2. Da, site-ul Vodafone este sinistru. Zic asta ca mi se pare halucinant sa nu poti sa-i dai de cap si ca in 2020 sa ti se incarce myvodafone cum vrea paoola lui, sa ai jdemii de valori la preturile telefoanelor, niciunul ala bun, etc.
3. ca si experienta, cat timp am avut o cartela in tableta, am inceput cu Cosmote, apoi DIGI si apoi Orange, la Vdf era singura retea pe care puteai face ceva trafic ca acoperirea arata 1-2 liniute de semnal. in rest, la toti ceilalti, cu Digi in frunte, nu mergea deloc. S-o mai fi schimbat intre timp, ce zic eu se intampla acum 4-7 ani. Intre timp am renuntat la SIM in iPad si folosesc WiFi si tethering.
Octav(Citează)
30/03/2020 la 2:27 PM
Indoor homes nu poate testa nimeni, că nu te lasă oamenii să intri în casele lor. De obicei, însă, o rețea performantă outdoor înseamnă rezultate mai bune și indoor, că același semnal trece și prin pereți.
nwradu(Citează)
30/03/2020 la 4:43 PM
Pai nu in segmentul residential. Dar indoor public ai in hoteluri, airbnb, magazine, mall-uri, restaurante, cladiri de business etc.
Daca pici cu intersectia dintre 2 celule pe sirul de blocuri de pe marginea unui bulevard, semnalul in exterior (pe troutar, in fata blocului, sa zicem) iti va fi suficient, in schimb in casa nu. Nu mai zic de casa scarii sau lift, intr-un bloc din cadre de beton. Este un exemplu, nu e norma.
Ce vroiam sa zic este ca e mult mai usor sa faci optimizare de-a lungul unor drumuri decat in mediu urban, iar P3 (Umlaut, acum) ramane un instrument de marketing in principal. Eu mai degraba as cheltui banii aia (si multi altii pe langa, probabil) pe un sistem de tipul customer experience, analytics, care sa culeaga real time datele din retea si sa arate experienta serviciilor la nivel de abonat.
Octav(Citează)
30/03/2020 la 6:50 PM
Eu am propus multor firme să facă un fel de dashboard cu SLA-uri disponibil public, dar n-a făcut nimeni. Majoritatea nu vor să dea astfel de informații concurenței, plus că apoi ar apărea alte comentarii: “păi sunt datele lor, de ce le-aș crede?”. Așa măcar este un auditor independent.
nwradu(Citează)
30/03/2020 la 2:28 PM
Macar vodafone isi respecta clientii vechi si au oferte de retentie extraordinare: mwie gratis fara numar. Primesti cata vrei la orice tentativa de a renegocia contractul.
Cea mai buna varianta este portarea anuala de la unu la altu. Asa ai cele mai faine oferte mereu.
BlackSkull(Citează)
30/03/2020 la 3:52 PM
Adi(Citează)
30/03/2020 la 3:53 PM
Poate citesti mai atent ce am scris.
Adi(Citează)
30/03/2020 la 6:52 PM
Ce, unde?
nwradu(Citează)
30/03/2020 la 4:01 PM
Nu înțeleg hate-ul ăsta, dar na…fiecare cu frustrările lui.
Eu am atât Vodafone cât și Orange. Așa cum zicea si Radu, fiecare are zonele lui în care stă mai bine decât celalat, dar per total viteza și acoperirea sunt ok la ambii. Într-adevar, Orange are o acoperire și o viteză 4G o idee mai bună (cel puțin pe unde am mers eu), dar asta probabil ca vine și de la spectrul de frecvențe diferit, care îi ajută sa facă o acoperire mai buna.
Per total nu mă plâng ei
Cătălin Tănase(Citează)
30/03/2020 la 4:28 PM
Sunt varza cei de la Vodafone. Mai au putin si ii ajung RDS-ul din urma. In loc sa instaleze noi site-uri ei baga bani in publicitate. Daca se stie traseul si presupun si data efectuarii testelor nu-i mare lucru sa prioritizeze traficul exact unde trebuie. Cred ca le-au dat si cartele cu dedicatie celor care au facut testul.
Intra pe https://www.aisemnal.ro/home – selectezi tehnologia 4g si vezi acoperirea tuturor operatorilor.
Orange sta cel mai bine cu foarte putine zone rosii. DAR cand vine vorba de Vodafone parca toata tara ARDE(adica au multe zone fara semnal). Mi se pare ca sunt la fel ca cei de la RDS care stim cu totii cum stau.
mihai(Citează)
30/03/2020 la 4:28 PM
Campania asta sincronizata, cu continut servit cam jigneste inteligenta citorilor. Altfel, sunt client Vodafone de 17 ani.
Sol(Citează)
30/03/2020 la 5:24 PM
Cum sa fie ma nene informatia aceeasi???? Chiar asa prosti ne crezi?
Pai daca te plateste cineva sa faci reclama la xiaomi, tu mai spui ca parti proaste are? Sau le spui doar pe alea bune?
Daca nu te plateste Xiaomi sa faci reclama la o petarda de telefon, tu o mai faci din proprie initiativa?
Ca eu vad un articol despre cat de tare e Xiaomi la tine pe site si ma gandesc ca esti 100% sincer, aia e parerea ta despre telefon. Iar eu ma duc si cumpar o petarda.
Daca tot ne spui ca nu e nicio diferenta intre faptul ca pui sau nu (P), de ce nu il pui? Cu ce te incurca pe tine?
Daca aproape toata lumea iti spune ca ar vrea sa afle cand un articol e publicitar sau e experienta ta sincera, ce e asa de greu sa ne lamuresti cu o simpla litera?
Aia e problema, ca nu e o simpla litera…..
Cezar(Citează)
30/03/2020 la 7:03 PM
Cred că nu înțelegi publicitatea, îmi pare rău să ți-o zic. Dacă o firmă are ceva de anunțat și vrea să mă plătească să anunț, o voi face. Din asta trăiesc, din publicitate. Că nu cred că ai da tu vreun ban ca să renunț la ea.
Mie mi se pare inexplicabil că cineva are pretenția să-mi spună că am sau n-am voie să fac publicitate pe propriul meu site, în condițiile în care sunt vreo 5% astfel de articole, iar restul sunt oferite gratuit, fără nici o obligație pentru cititor. Ziarele au publicitate. Televiziunile au publicitate. Site-urile au publicitate. Eu… n-am voie, a decretat nea gigel anonimul de pe net.
Când o să cumperi ceva recomandat de mine și se va dovedi o petardă, să-mi spui.
Mă încurcă la SEO, de asta am început să nu mai marchez articolele cu P. Am creat categoria publicitate, e scrisă mare sub titlu. E mult mai bine așa decât pe:
1. blogurile care nu marchează deloc asta, dacă nu cere campania.
2. blogurile care marchează asta la final, poate foarte mic.
Mie, personal, nu-mi pasă niciodată dacă cineva a luat bani sau nu ca să scriu un articol. Din partea mea, de fapt, sper să ia mereu bani, că asta înseamnă că merge bine domeniul respectiv. Îmi pasă doar dacă informația pe care am primit-o îmi este sau nu utilă.
Dacă tu îți faci în cap cine știe ce scenarii avansate despre cum, dacă iei bani pentru un articol, înseamnă că sigur scrii orice vor ăia și deci nu mai poți avea încredere în nimic altceva, poate e problema ta. Poate tu ai face așa și deci presupui că oricine ar face asta.
Eu, în schimb, n-am probleme în a refuza campaniile în care nu mă potrivesc sau nu se potrivesc pe blog sau pentru produse sau servicii în care nu cred. Și nu-mi pasă dacă tu mă crezi acum sau nu, că nu-i ceva de care te pot convinge într-un fel sau altul.
Și, după cum spuneam aici, pe paranoicii convinși că totul e campanie sau pe cei care văd lăudat un produs/serviciu care lor nu le place nu-i vei convinge niciodată că n-a fost plătit, ei o știu pe a lor https://www.nwradu.ro/2016/08/trei-concluzii-personale-despre-marcarea-articolelor-cu-p/
Decât, sigur, dacă faci reclamă la un produs care le place și lor. Atunci e ok! E bun!
nwradu(Citează)
31/03/2020 la 7:58 PM
Nu am spus nicăieri sa nu mai pui articole publicitare, am spus doar că mi-aș dori sa fie marcate cu (P). Să știu și eu ce citesc, un articol platit sau o experiență a ta personală cu produsul. Eu am cumpărat produse recomandate de tine, am cumpărat și prin link afiliat, dar totdeauna am cumpărat fără să mai fac researching in altă parte pentru că am(avut) încredere în tine.
Hai sa fim oameni sinceri și să spunem adevarul: daca nu pui (P) influențezi mai multă lume, dacă îl pui influențezi mai puțină lume sa cumpere produsul.
Bineînțeles că tu poți să faci ce vrei, că doar e blogul tău, dar din punctul meu de vedere te transformi in “influenceritele” pentru care toate produsele sunt minunate. Iar eu ( și alții părerea mea) mă simt păcălit. Și îmi pare rau, pt. că e un blog pe care îl citesc cu plăcere.
Cezar(Citează)
31/03/2020 la 8:23 PM
Păi nu-i clar din primele rânduri dacă este sau nu experiență mea personală cu un produs?
nwradu(Citează)
01/04/2020 la 7:41 AM
Nu prea. Poate sunt eu mai prost. Când ai făcut review la roborock știam că e experiența ta personală cu produsul, când ai făcut review la Redmi Note 8 Pro nu mai știu dacă e articol platit sau nu. Atunci am crezut că nu, și l-am cumpărat.
După 3 luni l-am dat cadou.
Daca ai fi pus (P) sigur nu îl mai cumpăram.
Cezar(Citează)