►► Black Friday la: Fashion Days・Finestore・PC Garage・evoMAG・Altex・Flanco・Vodafone・Orange・ Sevensins ◄◄
1. Faceți economii, că vine o criză de amploare. Nu-i momentul să cheltuiți banii pe lucruri sau servicii de care nu aveți cu adevărat nevoie în acest an. În curând vine și Paștele și voi spune același lucru ca în 2008: merge și cu pui, nu musai cu miel și masă mare cu de toate (considerând că se va mai putea face așa ceva oricum).
Dacă trăiți de la un salariu la altul, fără bani puși deoparte, este crucial să micșorați cheltuielile și să faceți acum un fond de urgență. Ideal ar fi să aveți din ce trăi vreo 6 luni fără salariu. Cererea scade, vânzările scad, șomajul tehnic și concedierile sunt inevitabile. It’s that bad.
2. Nu luați credite acum. Oarecum o extensie a primei idei, nu vă angajați la rate mari dacă nu sunt musai necesare. Acum nu-i momentul să cumpărați o mașină nouă, probabil nici o casă (mă aștept ca prețurile imobiliarelor să scadă în viitor pe fondul unor vânzări mai mici).
Dacă sunteți antreprenori, dacă aveți un business mic, gândiți-vă de două ori dacă are rost să faceți acum investiții în stocuri sau extindere sau modernizare.
3. Nu schimbați jobul. Treaba asta am învățat-o în 2008-2009, atunci când oamenii nou-veniți în firmă au fost primii dați afară odată ce au început concedierile. Tendința este să se păstreze oamenii cu vechime mai mare.
4. Munciți mai bine. Mai bine, nu musai mai mult. Este un corolar al ideii de mai sus: acum este momentul să deveniți indispensabil pentru compania la care lucrați. Dacă sunt trei oameni pe același post, scopul este să nu fiți între cei 1-2 ce-și vor pierde locul de muncă dacă se ajunge la asta.
5. Cumpărați produse românești. Ajutați astfel economia noastră. Dacă trebuie să luați pastă de tomate, luați una produsă în România, nu importată din Italia, mai ales dacă prețurile sunt apropiate. Cumpărați ouă? Uitați-vă pe ele, căutați-le pe cele cu cod RO, nu PL sau altă țară. E un moment pentru naționalism, în special dacă puteți ajuta o afacere mică.
6. Împărțiți-vă banii în mai multe conturi. Nu mă aștept ca băncile să aibă probleme în viitor, în ciuda scăderilor de la bursă. Dacă vă simțiți voi mai bine, însă, și aveți conturi și carduri la mai multe bănci, puteți să vă împărțiți banii între ele, ca să nu aveți toate ouăle în același cuib.
Faceți-vă vouă și mai ales părinților voștri conturi online pentru plata tuturor facturilor posibile. Plătiți-le voi o vreme, dacă ei nu au carduri. Altfel, riscați să auziți că au stat la vreo coadă înghesuită doar ca să plătească televizorul.
Se găsește destulă marfă în hipermarketuri. Uneori nu tot ce aveți nevoie se află în același magazin, dar din 2-3 se rezolvă. Unele magazine arată ca după un act de vandalism, altele au însă de toate. Online este mai dificil de comandat, sloturi orare nu mai sunt pe principalele magazine decât peste vreo săptămână.
Văd oameni speriați că le cumpără alții toată apa plată. În primul rând, în caz de nevoie o puteți bea și pe cea de la robinet, care-i curată. În al doilea rând, cumpărați-vă un filtru Brita sau compatibil și filtrați cu el apa de la robinet. Am avut astfel de cană, lucrează foarte bine.
Pe străzi e destul de liber, prin magazine la fel. Dacă aveți doar câteva măști medicinale, rețineți că acelea sunt de unică folosință (teoretic se pot igieniza cu alcool). Mai bine păstrați-le pentru situații când chiar vor fi foarte utile, precum la vreo coadă pe care nu o puteți evita în viitor șamd.
Dacă nu găsiți dezinfectant în magazine (nu este), vă puteți improviza unul. Poate avea două substanțe la bază, alcool sau clor. Alcool găsiți în comerț dublu rafinat, se mai pune pe la vișinate. Diluați-l cu apă, puneți-l într-un pulverizator și gata. Pentru clor puteți lua orice produs de igienizare cu clor și să-l diluați apoi mult cu apă (între 1:3 și 1:10). Inclusiv detergenți (gen ACE) și alte substanțe trebuie diluate înainte de utilizare. Evitați gelurile, alea nu se pretează pentru așa ceva.
Pulverizatoare cu substanțe precum mai sus pot fi utile pentru a igieniza diverse suprafețe. Noi avem unul cu care ne dăm pe tălpile pantofilor, dar la o adică puteți spăla și biroul de la muncă sau vreun produs pe care l-au mânuit multe persoane. Igienizați și coletele primite de la curieri. Covid-19 poate supraviețui 1-3 zile pe carton, plastic și metal.
Comandați mâncare din locuri unde știți că este preparată în condiții cât mai sigure. De exemplu, ați putea să vă temeți de shaorma, că trec sute de persoane prin față tejghelei sub care se află roșii, varză, ceapă și “cu de toate”-le și poate unii strănută/tușesc pe ele. Pizza, la fel, stă cam mult timp descoperită și apoi într-o cutie de carton ținută de multe ori într-o stivă pe acolo. OK, fair enough.
Comandați atunci un burger, că acolo de obicei doar bucătarul poate strănuta/tuși pe el în interiorul unei bucătării mult mai des igienizate, iar după ce termină de preparat îl împachetează și nici măcar livratorul nu are contact cu mâncarea. Sau McDonald’s și KFC, două companii unde sunt sigur că măsurile de igienizare se iau mult mai în serios decât în alte bucătării. Voi știți mai bine ce localuri aveți în zonă și ce informații aveți despre cum arată bucătăria lor.
Dacă vă temeți de metrou sau autobuz când mergeți la muncă, analizați dacă nu cumva puteți folosi o trotinetă Lime pe același traseu. Trotuarele sunt destul de libere, dacă vă este teamă să mergeți pe stradă cum cere mai nou Codul Rutier. Este mult mai scump, desigur, dar voi decideți dacă merită sau nu.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
60 comentarii
16/03/2020 la 6:06 AM
Salut Radu. As avea o intrebare la tine. In ce moneda crezi va ar fi mai bine sa tii banii acum? Am cateva economii (nu mult, in jur de 60000 lei) si nu stiu daca sa ii schimb in euro sau sa ii tin in lei. Tu ce crezi?
Alin(Citează)
16/03/2020 la 6:36 AM
Cash sau ca numar virtual pe un ecran dependent de electricitate?
Phaff(Citează)
16/03/2020 la 9:54 AM
jumatate cash, jumatate in hartie de cur.
Giovani(Citează)
16/03/2020 la 2:47 PM
@Alin: greu de zis. Leul se va deprecia, dar nici economia europeană nu va merge foarte bine, așa că e posibil să se păstreze raportul. Caută opiniile unor analiști în privința asta prin diverse publicații internaționale.
Sfatul meu, pentru toți cei ce vor să facă economii în euro, este să facă o simulare până la capăt. Ia o sumă de lei, să zicem 10.000 de lei, și vezi cât te-ar costa să-i schimbi în euro, apoi cât e dobânda pe un an la un astfel de depozit, apoi cât te costă conversia înapoi.
Compară cu dobânzile de la lei.
nwradu(Citează)
27/03/2020 la 7:15 PM
Eu unu ,aș cumpăra aur și diamante !!!
Fiecare face ce vrea!!!
Cel mai boflgat om azi este ăla ce nu are rate la banca și are de mâncare !!!!
Valentin(Citează)
16/03/2020 la 6:45 AM
Jumate cash, jumate card,
Alin(Citează)
16/03/2020 la 7:51 AM
Pai uite ce te sfatuiesc eu…
Jumatate ii tii cash si cealalta jumatate mi-o dai mie drept cost de consultanta SAU, ca sa nu mai stea degeaba acolo sa consume curent electric, ii scoti si p-aia si le dai foc.
In felul asta, ramai cu jumatatea care conteaza.
Phaff(Citează)
16/03/2020 la 10:05 AM
Ignora frustratii. Cred ca nimeni nu poate sa-ti dea un sfat corect pentru ce ar fi bine sa faci cu banii. Conteaza foarte mult cum crezi tu ca va fi evolutia leului in raport cu dolar/euro. Sunt multi factori de luat in considerare, de la faptul ca multe tari europene abia acum au inceput sa ia masuri impotriva corona virusului la faptul ca economia noastra e foarte subreda.
Eu cu nevastea-mea avem economiile in euro si putin in moneda nationala. Dar avand in vedere situatia nici eu nu stiu daca e bine sa-i las in euro sau nu. Mergi pe intuitie sau urmareste piata si ia o hotarare
sorin(Citează)
16/03/2020 la 2:48 PM
Nu chiar, mai bine asculți de specialiști. O să pun linkuri la articole când găsesc unele.
nwradu(Citează)
16/03/2020 la 7:06 AM
De mers pe bicicleta ai auzit? Functioneaza, mai ales ca e o saptamana fara ploi. E cu ceva mai mult efort, dar face bine la sanatate.
Oamenii vor consuma mai putin ACUM din unele produse – se pare ca cererea de laptopuri a crescut si de 50x de exemplu. Dar cand vor scapa de amenintarea epidemiei se vor arunca sa cumpere tot ce s-au privat in perioada precedenta.
Dupa 1918 cand a fost si razboi si epidemie au urmat anii ’20 in care extravagantele au depasit orice limita.
Si toata aceasta cerere amanata se va revarsa peste niste rafturi goale de produse pentru ca fabricile nu produc nici la 30% din capacitate. Nu au muncitori si trebuie asteptat 55 de zile pentru ceva care de obicei se facea in 25~30 de zile de la comanda.
Gaelex(Citează)
16/03/2020 la 2:48 PM
Câți au bicicletă?
nwradu(Citează)
16/03/2020 la 7:18 AM
m-am oprit la “faceți economii”.
vali(Citează)
16/03/2020 la 7:22 AM
Facem si noi – adica tu – o lista de influencerite si cat de aproape au fost de coronavirus?
Ca tot posteaza de prin Filipine, de prin Portugalia si cine-a prestat la ele poate trebuie sa isi faca un test un plus pe langa cele obisnuite deja.
Gaelex(Citează)
16/03/2020 la 7:36 AM
Acel moment cand vrei sa profiti de reducerile de criza si sa incerci si tu niste produse noi, dar cauti totusi niste review-uri online de frica sa nu iei teapa.
Sorin(Citează)
16/03/2020 la 7:39 AM
Ca sa compari preturile de acum 5 luni si mai mult? 😂
Phaff(Citează)
16/03/2020 la 7:42 AM
Ai dreptate Radu. Eu cred ca multe companii vor suferi si vor trimite in somaj sau Vor dar afara mulți oameni. Cine nu are rezerve financiare si va fi dat afară va trăi foarte greu. Nu cred ca statul roman va ajuta financiar acești oameni.
Cristian Severius(Citează)
16/03/2020 la 7:57 AM
Alcool dublu rafinat diluat cu apa nu e cea mai buna solutie, isi pierde prea repede proprietatile. Se recomanda amestecarea alcoolului cu o solutie de suspensie. Cum ar fi gel de aloe vera. Nu doar ca rezista mai mult, dar nici nu distruge mainile. De clor cu apa nici nu mai zic, risti sa te alegi cu niste dermatite si alergii nasoale fix in perioada in care sistemul sanitar e mai aglomerat ca oricand
Cristian(Citează)
16/03/2020 la 2:50 PM
Da, nu dai pe piele cu clor, doar pe obiecte.
nwradu(Citează)
16/03/2020 la 8:01 AM
sunt amuzanti cei cu orice tip de masca pe figura, ca sa nu ia virusul. daca nu aveti si ochelari etansi la ochi, e cam degeaba.
Giovani(Citează)
16/03/2020 la 8:22 AM
De bun simt recomandările. O parte din ele le-am aplicat deja totuși cred că avem nevoie și de apa în recipiente separate. Daca apare o avarie și nu iese nimeni sa o remedieze rămânem fără apă. Acumulatorii de rezerva, lanterne ar mai fii de adăugat.
George(Citează)
16/03/2020 la 9:31 AM
Doua chestii m-au distrat ieri in drum spre Romania. Multa lume purta in avion masti, dar cand a venit mancarea au uitat toti de pandemie. Si a doua, la pasapoarte unde a fost singurul loc in care mi-a parut rau ca nu am masca, un pustan facea live pe facebook cu masca pe fata, cum a terminat live-ul si-a bagat masca in buzunar.
Cristian(Citează)
16/03/2020 la 8:18 AM
E cam tarziu pentru sfaturile astea. Nu mai ai cum sa faci economii acum daca nu ai si nici nu prea mai ai cum sa te faci indispendabil pentru firma acum, cand planurile de concediere deja sunt probabil facute.
Ma rog, economii oricum vei face, cred ca nu e nimeni diliu sa se gandeasca sa-si ia acum televizor. Iar de mers in concediu oricum nu mai merge nimeni.
Marean(Citează)
16/03/2020 la 9:00 AM
Ma astept sa inceapa cu reducerile firmele care vor sa supravietuiasca urmatoarelor luni. Daca ai de cumparat ceva si ai bani pusi de-o parte si job stabil, vezi ca vine Black 2020.
Dupa ce se termina chestia asta (adica atunci cand un medicament sau vaccin va fi produs si distribuit pe scara larga) lucrurile vor reveni la normal. Nu cred ca urmeaza o criza dupa, dar sigur trebuie sa urmeze o reorganizare politica.
Giani Mucea(Citează)
16/03/2020 la 9:32 AM
da, posibil sa fie un an intreg de promotii, fo’ real :-))
eu nu mai am ce sa iau, ca m-a convins nevasta si am luat deja televizor in ianuarie :-))
eu zic ca sigur urmeaza o criza.
inteleg ca daca apare tratament sau vaccini lucrurile isi revin foarte rapid, dar va dura pana atunci niste luni si se va face niste damage serios.
toate guvernele vor printa probabil bani, de exemplu, ca sa nu se prabuseasca tot sistemul, deci de inflatie nu avem cum sa scapam.
apoi, bancile nu vor mai credita o perioada, va fi un credit crunch ca in 2008
Marean(Citează)
16/03/2020 la 10:16 AM
De ce cred ca nu urmeaza o criza:
– majoritatea guvernelor baga bani in economie. In EU asta e by default iar in US, daca in noiembrie economia sta prost, Trump stie ca e pa-pa. Asa ca o sa faca orice sa nu stea prost.
– in EU, cel putin, exista protectii pentru oameni care nu pot sa mearga la munca.
– dupa o perioada mai nasoala, oamenii cumpara la greu.
– China isi revine mai repede decat restul si (1) incepe sa cumpere si (2) are interesul sa vanda deci sa aiba cui sa vanda.
Reorganizarea politica apare pentru ca China va profita de situatie si de faptul ca Trump e prost. Si poate ca va aparea si pentru ca e evident ca EU nu poate continua in modul asta. Ori se rupe, ori (sper eu) se integreaza mai bine.
Giani Mucea(Citează)
16/03/2020 la 2:52 PM
Mai avem vreo lună până atunci. Ideea este să nu te angajezi la cheltuieli inutile acum, ci să ții cât mai mult de banii pe care îi ai.
nwradu(Citează)
16/03/2020 la 8:29 AM
Nu inteleg de ce nu folositi site-ul WHO si CDC adica resurse credibile unde gasiti si o reteta de DIY pentru dezinfectant. Daca solutia nu are alcool > 60% atunci nu va omori virusul Covid19
george(Citează)
16/03/2020 la 9:11 AM
De ce n-ai dat și linkul necesar?
nwradu(Citează)
16/03/2020 la 9:24 AM
Ca sa trieze analfabetii functionali, de aia. Selectie naturala.
Gaelex(Citează)
16/03/2020 la 9:03 AM
Pai și din ce sa faci economii acum, vericule, dacă nu mai sunt venituri sau maxim intra azi restul de plată că a fost ieri 15.
Asta cu economiile poate dacă o spuneai prin toamnă… “aveți grija cât cumpărați de BF, eventual sa aveți bani puși deoparte pentru 6 luni fără venituri”
Mihai(Citează)
16/03/2020 la 2:53 PM
Nu fă cheltuieli inutile, măcar.
nwradu(Citează)
16/03/2020 la 9:04 AM
Wtf… “Comandați mâncare”?!
Costin(Citează)
16/03/2020 la 9:07 AM
Oare la masini or sa scada preturile?
Nu de alta dar am o comanda estimata sa ajunga prin iunie/iulie, plata cash.
Daca anulez pierd avansul care e destul de consistent.
Pyro(Citează)
16/03/2020 la 2:54 PM
Nu cred. De obicei se fac oferte la cele aflate pe stoc la dealeri.
Probabil nu mai ai ce face acum, dacă nu vrei să pierzi bani. Așteaptă să vezi cum evoluează, poate se închide fabrica, te amână cine știe cât timp cu livrarea și poți alege să primești înapoi banii.
nwradu(Citează)
16/03/2020 la 3:37 PM
Eh, pe de alta parte nu sunt sigur ca vreau sa se anuleze, ma indoiesc ca vor fi probleme pe parte de IT in care lucrez eu.
Pyro(Citează)
16/03/2020 la 9:23 AM
Totusi nu e o schimbare cam radicala? Acum cateva saptamani luai la misto epidemia, iar acum pare ca vine sfarsitul lumii…
Acum cateva zile ne indemnai sa urmarim zilnic bauturi pe net, si azi ne indemni sa economisim, sa nu luam chestii inutile.
Uite la zoso, de la inceput a zis ca o sa fie rau si o tine pe a lui.
alex(Citează)
16/03/2020 la 9:28 AM
da asta voiam sa zic si eu, e cam brusca trecerea de la “sambata merg la mall” la “dezinfectez talpile pantofilor”
that escalated quicly :-)))
Marean(Citează)
16/03/2020 la 10:26 AM
Păi da, mai bine ca zoso, care promova cea mai cretină idee posibilă – să intre toată țara în carantină. Și dacă îi explici că e o prostie, te face prost, că știe el mai bine. Măcar Radu și-a nuanțat ușor discursul și promovează idei de bun simț.
Bogdan(Citează)
16/03/2020 la 10:41 AM
„Și-a nuanțat ușor discursul”? =))) Fii serios, așa ar fi trebuit să pună problema încă din primul articol, nu să facă pe interesantul. Practic în articolele de săptămâna trecută ar fi mers și un banner mare sus cu „Prostie și ipocrizie AICI!” și era tacâmul complet.
Ciuby(Citează)
16/03/2020 la 2:57 PM
Nu, după cum spuneam, îmi fac planuri bazându-mă pe niște informații clare. Cine putea estima că Italia și Franța vor ignora total epidemia și vor ajunge în situația asta? Sau că SUA va bloca tot transportul sau că țările vor începe să închidă granițele?
De exemplu, noi am făcut provizii abia când am văzut că se închid granițe, ceea ce înseamnă că și transporturile rutiere se vor diminua. Informație clară, acțiune clară.
Și la o criză economică nu mă așteptam. Credeam că va scădea turismul o vreme, dar nu că se duce totul în lanț. Mi-e mai teamă de criza economică decât de coronavirus acum; criza ne va afecta sigur pe toți.
nwradu(Citează)
16/03/2020 la 9:36 AM
Daca ai bani, in vremuri de criza se fac cele mai bune achizitii :)
Ionut(Citează)
16/03/2020 la 10:26 AM
De ce?
VasileT(Citează)
16/03/2020 la 10:53 AM
vezi comentariul lui marian.
e târziu acum să te apuci. foarte târziu.
vali(Citează)
16/03/2020 la 10:27 AM
Asta e simpatică rău – paranoia level 101! :))) Eu zic să ții și geamurile închise că cine știe!
Bogdan(Citează)
16/03/2020 la 10:37 AM
Am citit cateva declaratii ale unora care lucreaza in spitale. Ei zic ca isi tin covorasul de la intrare imbibat cu clor.
Giani Mucea(Citează)
16/03/2020 la 10:41 AM
pentru spital mi se pare normal.
apropo, trebuie dezinfectata si sticla cu dezinfectant :-))
Marean(Citează)
16/03/2020 la 11:42 AM
Aia ziceau ca fac asta la ei acasa.
Giani Mucea(Citează)
16/03/2020 la 12:49 PM
Nu-i nimic, ca să se capete așa zisa “herd immunity” e nevoie și de paranoici (din păcate acum probabil 60% din populație) și de proști retarzi ca mine care își continuă activitatea relativ normal, fără spirt, fără paracetamol, fără mască, fără vitamina C și alte bălării.
Bogdan(Citează)
16/03/2020 la 2:58 PM
Și mie, dar în casă ar mirosi prea tare.
nwradu(Citează)
16/03/2020 la 10:40 AM
Treaba asta cu criza este ceva care se tot spune de ani de zile, pai la ce va asteptati din moment ce economia este ciclica (culmea, aceste cuvinte le-am auzit abia dupa ultima criza, pana atunci, nema).
Depinde ce stil de viata ai, daca ai sau nu credite, daca ai sau nu familie de intretinut, daca stai cu parintii si tot asa. La mine de-a lungul vietii s-a aplicat sintagma “sabia cu 2 taisuri”. Ce au unii, nu am eu, ce am eu, nu au altii si exemplele pot continua.
Noi lucram pe teren, asteptam interventiile acasa, clientii isi platesc abonamentele, altfel, au ei pierderi. Cert este ca au plecat ceva oameni de la noi, se cauta, dar pentru cat ofera ….meh, e alta poveste.
Se fac diverse economii oricum, cine poate lucra de acasa, sa lucreze de acasa si sa nu mai vina cu masina la serviciu (pe langa aspectul sigurantei privind sanatatea). Cel mult ne pot muta de pe un departament de service in altul, unde e nevoie de personal, ca in rest, daca era sa se taie, se taiau destule pana acum.
Oho, cate-as fi taiat si eu….. asta si pentru ca eu am o filosofie rigida a ceea ce inseamna serviciu, adica vii, lucrezi, pleci acasa si nu mai conteaza nimic in rest. Beneficiul e salariul, mediul de lucru si siguranta job-ului in sine ori a ceea ce prestam aici si in ce domeniu. Restul sunt inutilitati, dupa opinia mea.
Iosif(Citează)
16/03/2020 la 2:59 PM
Crize vor fi mereu. Asta nu e greu de ghicit.
Important este să recunoști din timp semnele uneia iminente. În 2007, de exemplu, în România n-au fost recunoscute, ba chiar Băsescu a rămas celebru zicând că nu vom fi afectați. Și știu oameni care au dat 100.000 euro pe 2 camere în bloc vechi, iar o jumătate de an mai târziu apartamentul valora 50k.
nwradu(Citează)
16/03/2020 la 11:12 AM
Azi am semnat contract pentru masina noua. Too late pal!
add(Citează)
16/03/2020 la 1:10 PM
Ce mașină? Să o folosești sănătos!
nwradu(Citează)
16/03/2020 la 1:19 PM
208 electric
mersi, cand o veni, ca e posibil sa opreasca astia fabrica
add(Citează)
16/03/2020 la 1:28 PM
Daca te consoleaza eu am dat comanda de un C5 AirCross spre sfarsitul lui februarie si mi-au estimat livrarea la sfarsitul lui iunie.
Deocamdata nici o stire de intarzieri, iar vinerea trecuta m-a pus dealerul sa scot fiscal ptr REMAT.
Tie ti-au dat vreo estimare?
Pyro(Citează)
16/03/2020 la 1:45 PM
teoretic productie sfarsitul lui mai, livrare in iunie
practic ma astept la delay-uri din motive de oprit fabrica (slovacia cred), lanturi de aprovizionare cu probleme.
Fiscalul ala se poate obtine si online?
add(Citează)
16/03/2020 la 3:34 PM
In sectorul 4 nu. In altele nu m-am interesat dar parca am vazut ca da.
Pyro(Citează)
16/03/2020 la 12:00 PM
Partea ironica este ca daca lumea iti urmeaza sfatul atunci vor accelera si aprofunda criza.
Daca nu iti urmeaza sfatul s-ar putea sa fie mai prost pregatiti atunci cand vine o eventuala criza.
Teoria jocurilor in realitate
Sorin(Citează)
16/03/2020 la 3:00 PM
Știu. Mi se pare că în primul rând avem o datorie pentru noi înșine. Fiecare acționează pentru binele lui. Tu ții de bani. Patronul de afacere ține de bani, dar sper să te convingă cumva să și cumperi ce va de la el.
Nu pot să zic “cheltuiți fără limită, ca să le fie bine companiilor”.
nwradu(Citează)
16/03/2020 la 8:23 PM
Mersi de informatii. Momentan am luat decizia sa tin cam jumatate in lei si jumatate in euro pentru a fi cat de cat protejat. Sper sa trecem cu bine peste virusul asta si sa nu vina vreo criza prea puternica.
Alin(Citează)