►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
11 Mar 2020 ·
GÂNDURI ·
Într-un comentariu aici, Călin spune următoarele:
Oriunde te uiti pe net vezi graficul ala cu numarul de infectati care tot creste dar mi se pare ca induce lumea in eroare putin. Ar trebui afisat si graficul cu celor care s-au vindecat care si acela creste cu cateva mii pe zi.
Ceea ce este perfect adevărat. În acest moment scrie mare 115.000 infecții totale pe un site de statistici, dar mai jos scrie că 65.000 deja s-au vindecat. Inclusiv în România se vorbește acum despre un număr de cazuri, dar primii 7 au fost declarați vindecați și sunt liniștiți la ei acasă.
Cu alte cuvinte, în lume nu sunt 115.000 de oameni care ți-ar putea da virusul, ci mult mai puțini.
Problema unui număr mare de infecții nu este că mai mult de 95% dintre ele se vindecă după câteva zile, ci că trebuie tratate în acest timp. Iar aici România are o problemă. Ani de zile de corupție, incompetență și nepăsare au lăsat în paragină sistemul medical.
Ați văzut asta deja la Colectiv. În teorie, aveam niște paturi pentru arși, cameră barometrică, saloane speciale șamd. În realitate, nu aveam nimic în afară de bacterii mortale.
Situația poate fi la fel de gravă și acum imediat ce numărul de infecții trece de capacitatea spitalelor de a le trata. În București sunt poate câteva sute de paturi (dacă nu chiar câteva zeci) pentru tratarea unor boli infecțioase, că e nevoie de anumite condiții și echipamente pentru a le ține sub control. Unde tratezi surplusul de infectați cu Covid-19?
Și de aici problemele apar în cascadă. Dacă nu poți ține în spital toți bolnavii, poate că îi infectează și pe alții. Dacă se infectează cadre medicale, cine le ia locul? Dacă intră în carantină o instituție sau o companie, câte alte activități blochează la rândul ei?
O analogie bună este cu un tsunami. Valuri multe și mici sunt plăcute, ușor de suportat. Când vine unul mare, însă, nu-i poți face față. Și apa se retrage până la urmă, dar problema este că inițial vine multă și dintr-o dată.
Știu că anumite măsuri luate de guvern par dure (închiderea școlilor, carantină după călătorii, interzicerea zborurilor spre anumite destinații șamd), dar sunt necesare. Nu se iau pentru că mortalitatea ar fi mare (deși 3,5-5% mi se pare destul de mare), ci pentru a trage de timp, pentru a nu satura capacitatea de procesare a sistemului medical românesc.
Odată saturată, numărul infecțiilor poate crește în ritm mult mai alert, iar 3,5-5% din cazuri sunt mortale. Și apoi paralizezi întreaga țară cu panică și restricții.
Graficul de mai jos se numește “take off graph” și arată numărul de cazuri depistate în primele 60 de zile de la primul caz raportat:
După cum vedeți, undeva pe la ziua 15-20 apare un salt foarte mare de număr de persoane bolnave și apoi crește constant. (via covid2019.app & Twitter). Primul caz coronavirus în România a fost raportat pe 26 februarie, acum 15 zile. Italia a trecut în mai puțin de 10 zile de la sub 10 cazuri la 1.000 de cazuri.
Pun pariu că italienii nu au luat măsurile dure din ultimele zile din mare grijă pentru sănătatea cetățenilor lor, ci din rațiuni economice gândite la rece. Ei sunt conștienți că fiecare lună în plus în care infecția nu este ținută sub control înseamnă pierderi de zeci de miliarde de euro pentru întreaga Italie din turism și business anulat. Interesul lor primar probabil este să scape de probleme în 2 luni și nu în 4 luni, să zicem.
Cu puțin noroc, măsurile dure luate acum de guvernul nostru vor încetini ritmul infecțiilor până la o rată ce poate fi gestionată. Zic asta cu jumătate de gură și degetele încrucișate, că nu am mare încredere în autorități bazat pe experiență anterioară. Gestionarea ei în capacitatea existentă ar însemna număr mai mic de decese și impact economic mai mic.
Televiziunile și ziarele ar putea însă contribui substanțial la reducerea panicii comunicând doar numărul bolnavilor în acest moment, nu cel al tuturor cazurilor înregistrate până acum. După cum ziceam la început, în lume nu sunt 115.000 de bolnavi, ci doar 50.000, iar în România nu sunt 29, ci doar 22.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
54 comentarii
11/03/2020 la 6:38 AM
Un articol foarte bun despre contributia restrictiilor la reducerea presiunii pe sistemul medical: https://www.vox.com/2020/3/10/21171481/coronavirus-us-cases-quarantine-cancellation
Vlad(Citează)
11/03/2020 la 7:08 AM
https://medium.com/@tomaspueyo/coronavirus-act-today-or-people-will-die-f4d3d9cd99ca
Articolul face o comparatie matematica intre diverse tari si intre Wuhan si alte regiuni ale Chinei.
This is what you can conclude:
Countries that are prepared will see a fatality rate of ~0.5% (South Korea) to 0.9% (rest of China).
Countries that are overwhelmed will have a fatality rate between ~3%-5%
How do we flatten the curve? Social Distancing
There is one very simple thing that we can do and that works: social distancing.
If you go back to the Wuhan graph, you will remember that as soon as there was a lockdown, cases went down. That’s because people didn’t interact with each other, and the virus didn’t spread.
Cum va fi oare Romania afectata datorita italienilor veniti aici deja (40k) + cei care se reped spre Tara acuma cat mai apuca. Vom fi in 4% mortalitate sau 0.5% ?
Ovi(Citează)
11/03/2020 la 7:31 AM
Radu tu ești serios? Ce măsură au luat ăștia din conducere atât de dură încât va preveni răspândirea virusului? Fizică mă refer nu verbal gen spalati-va des pe mâini!
Doru Vlad(Citează)
11/03/2020 la 7:48 AM
Blocarea zborurilor dintre Italia si Romania si închiderea școlilor sunt cele mai dure 2 masuri.
Empire(Citează)
11/03/2020 la 8:13 AM
Hai să fim constructivi. Spune tu ce măsură ți s-ar părea suficient de dură și de ce.
nwradu(Citează)
11/03/2020 la 10:30 AM
@Doru Vlad, si tine cont de faptul ca oamenii trebuie sa traiasca in continuare, adica sa le asiguri apa si alimente.
Andrei G(Citează)
11/03/2020 la 7:44 AM
“În București sunt poate câteva sute de paturi (dacă nu chiar câteva zeci)”
Deci eroarea este doar x10. Ne informam si noi inainte sa scriem un articol sau doar ne dam cu parerea ca la politica, fotbal si corona se pricepe tot romanul.
Si apropo.. nu mai pari asa chill “pă Florenta, pă Venetia”
corny(Citează)
11/03/2020 la 8:00 AM
busted :D o parere si despre corona cand acu o saptama scria ca nu i e frica de virusache :P funny cum se schimba omu cand ii bate “nonorocirea” la geam. Nu numai Radu dar si alti “curajosi”
Icegrandpa(Citează)
11/03/2020 la 8:33 AM
Sunt în continuare foarte chill. Așa cum am scris poate în primul articol despre asta, nu am ce măsuri suplimentare să iau pentru a mă proteja. Mă spălam oricum pe mâini.
Nu sunt panicat suplimentar.
Nu știu de ce ți se pare că dacă scriu despre acest subiect al momentului și vă spun ce-am reținut și eu din discuții cu oameni mai implicați decât mine în actul medical înseamnă automat că sunt și panicat din acest subiect. Că dintr-o dată nu mai este valabil ce-am spus atunci când am zis “nu sunt panicat de coronavirus”.
Chiar nu sunt!
Și am tot văzut comentarii despre Florența și Veneția. Mi se pare trist că oamenii se bucură să vadă că planul meu de a pleca într-un city break este dat peste cap de liniile aeriene și coronavirus. Poate mai multă atenție la capra personală, nu a vecinului?
nwradu(Citează)
11/03/2020 la 8:38 AM
Haha, așa e, i-a dat-o coronavirusul peste nas :D Auzi la el, Florența, când voi rămâneați aici.
Într-o notă mai serioasă, singurele info pe care le-am găsit zic de 2500 de paturi în țară. Să zicem că dintre ele 400 in capitală (e estimarea mea, ca la fotbal și politică). Asta mi se pare puțin și la nivel declarativ; în realitate disponibile sunt, probabil, un sfert. Io nu cred că sunt destule.
Also, carantina la români mă aștept să fie ca în bancul ăla cu etanșeizarea la Dacie, testată cu pisica.
PKL(Citează)
11/03/2020 la 10:44 AM
@nwradu, hai că-ți explic eu de ce te ia lumea peste picior la treaba cu city break-ul. Practic tu ai vrut să arăți ce șmecher ești tu și ce proști sunt cei din jurul tău că „se panichează” (a-ți lua niște măsuri de precauție și a planifica puțin eventualitatea unei epidemii nu e „panică”, dar trecem peste).
Și ai făcut asta în condițiile în care sunt zone în care au băgat în carantină orașe întregi, iar oamenii care au luat deciziile astea s-au bazat pe mai multe date decât ai tu. Era absolut evident că va ajunge și la noi (și în toată Europa) și că de etapa de epidemie nu vom scăpa.
Poate era mai bine să te abții din a te da deștept?
Ciuby(Citează)
11/03/2020 la 11:12 AM
Eu nu iau decizii pe “era evident”, ci pe date concrete. Măsurile de precauție luate pe date concrete sunt bune, dar în acel moment se luau doar bazat pe panică. Aceeași panică legată și de 5G, conspirații, vaccinuri șamd. Pe asta nu pot să o accept și voi face întotdeauna mișto de ea.
Când s-a închis Italia, am început să ne gândim la alte destinații. De ce? Pentru că în acel moment nu aveam de ce să mă panichez și să consider că trebuie să stau închis în casă.
nwradu(Citează)
11/03/2020 la 5:29 PM
90 de paturi în total. În caz de urgență, sunt sigur că se pot suplimenta sau converti și în altele. Cum nu știu exact asta, am preferat să zic zeci sau sute.
nwradu(Citează)
11/03/2020 la 7:51 AM
Cineva trebuie sa ti-o spuna.
Dupa ce ai sustinut ideile din articolul asta https://www.nwradu.ro/2020/02/nu-sunt-panicat-coronavirus/, nu ai venit nici o secunda sa afirmi “domle, am fost un prost” (cel putin nu am vazut in nici un articol de-al tau), dar ne tii prelegeri despre cat de nasol va fi.
Multe succesuri in analiza coronavirusului!
flynt(Citează)
11/03/2020 la 8:35 AM
În continuare nu sunt panicat. Nu mi-am făcut provizii de făină. În continuare logica mă ajută să înțeleg că nu mă pot proteja în vreun mod special de coronavirus. În continuare logica mă ajută să înțeleg rostul unor măsuri luate de autorități, iar datele și graficele arată de ce trebuie luate acum, nu când vom avea 1000 de cazuri în spitale.
Îmi pare rău să-ți zic, dar pare o formă de analfabetism funcțional faptul că doar citești un text, dar nu înțelegi ce spune el.
nwradu(Citează)
11/03/2020 la 8:38 AM
Și cu ce? Am fost un prost că nu m-am panicat fără motiv?
Nu mă panichez nici acum, cu datele în față și previziuni ceva mai realiste.
nwradu(Citează)
11/03/2020 la 7:55 AM
Intr-o nota ceva mai pozitiva, ma unge totusi la suflet ca o parte dintre cretinii care au fugit repede din Italia, sa nu piarda sarmalele si cozonacul de Pasti, vor fi tratati si cazati in spitalele din Romania.
Giovani(Citează)
11/03/2020 la 8:17 AM
Da, pe banii tăi.
Mai unge-te puțin.
Vali(Citează)
11/03/2020 la 8:34 AM
nope, nu platesc CASS…
mafiot ;)
Giovani(Citează)
11/03/2020 la 9:50 AM
Dacă tot nu plătești cass, nu vrei tu să-ți pui un căluș în gură în loc să vorbești de asistență medicală? ești la fel ca țiganii care nu plătesc nimic.
Emil C(Citează)
11/03/2020 la 10:15 AM
spre deosebire de tiganii care nu platesc nimic si fac coada pe la urgente, eu ma duc la privat. asa ca pot sa vorbesc cat vreau. stiu ca oftica e mare pe cei care platesc, ca sunt constienti ca arunca banii la canal, dar asta e, fiecare se descurca cum poate.
Giovani(Citează)
11/03/2020 la 10:47 AM
Poti sa te duci tu la ce privat vrei ca daca e suprasolicitat sistemul medical nu mai conteaza ca e public sau privat. Oamenii vor fi tratati unde se poate si tu la aceeasi coada vei astepta.
Giani Mucea(Citează)
11/03/2020 la 8:02 AM
Ti se pare ca vestul se descurca bine? Ieri mortalitatea in Franta era de 70%, iar in Italia de 39%, dupa formula cu care calculeaza ei in China…
KMean(Citează)
11/03/2020 la 8:17 AM
Ai si un link de la o entitate oficiala, serioasa?
Octav(Citează)
11/03/2020 la 8:36 AM
@Kmean: franța a anunțat ieri 342 de cazuri noi și 3 decese din rândul celor deja infectați.
nwradu(Citează)
11/03/2020 la 8:38 AM
”mortalitatea in Franta era de 70%”
tu înțelegi ce scrii? de unde le scoateți fraților?
Da, dacă era vorba de mortalitatea la infectați cu vârsta 90+ ani, fumători și cu probleme cardiace, e posibil. Altfel, e o aberație.
adyzah(Citează)
11/03/2020 la 8:16 AM
+1
Tudor(Citează)
11/03/2020 la 8:37 AM
În continuare susțin tot ce-am zis. Nu sunt panicat.
nwradu(Citează)
11/03/2020 la 9:39 AM
Radu nu avea de ce sa fie panicat cand a scris articolul si bine a facut,dupa cum se vede faina nu a disparutdin magazine. Daca ar fi disparut, da, se putea spune astazi ca s-a inselat.
In legatura cu aceasta epidemie, rationalitatea individuala nu se scaleaza la nivel de societate.
Adica la nivel individual este irational sa te panichezi. Insa la nivel de societate da, este rational sa te panichezi.
E o diferenta subtila pe care lumea nu o intelege si de aia sunt probleme: pe de o parte sunt unii care se panicheaza aiurea, ceea ce poate crea probleme gen lipsa de alimente. Pe de alta parte sunt cei care zic ce mare cacat, o sa scap ca sunt tanar si din cauza asta contribuie la cresterea ratei de infectare.
La nivel individual, trebuie sa fim ingrijorati nu panicati si sa respectam cu strictete regulile de igiena si distantare sociala. Dar atat. Nu fugim ca boii din calea carantinei si nu golim magazinele.
La nivel de societate insa trebuie luate masuri f dure si deocamdata pare ca se face ceea ce trebuie.
Marean(Citează)
11/03/2020 la 5:30 PM
Good point!
nwradu(Citează)
11/03/2020 la 8:38 AM
Masurile luate de cretinii care ne conduc sunt practic inutile pentru ca nu sunt indeajuns de drastice. Si nici cele luate nu sunt implementate sau duse pana la capat.
Mallurile sunt in continuare deschise, cu food court-urile si cinematografele lor.
Spectacolele si evenimentele sunt permise daca au 999 de spectatori.
Vagoanele METROREX si autobuzele, troleibuzele si tramvaiele STB nu au vazut nici pana acum un burete cu apa si sapun.
Cozile la Mega Image si Lidl sunt de cateva zeci de persoane la orele de varf, prin Kaufland or fi sute.
Eu nu mai iau nimic gatit de brutaria magazinului, painile, chiflele, covrigii, croissantii stau acolo expusi in aer cu orele. E de ajuns un tusit, un stranut prin zona ca sa le rezolve. Oricum le treceam prin prajitorul de paine, sa fie calde si sterlizate, dar acum nu ma mai joc.
Gaelex(Citează)
11/03/2020 la 8:40 AM
Datele de la oms calculate. Dar sunt destue siteuri care arata grafice si sunt aceleasi valori.
KMean(Citează)
11/03/2020 la 8:44 AM
Dixit: “Am o atitudine de tipul “cum mi-o fi norocul” despre ieșitul în spații aglomerate.”.
Deci hai sa ne pisam pe ea izolare sociala si pe incercarile de containment. “Mie nu mi-e frica, nu conteaza ca pot infecta alte persoane”.
De termenul “iporizie” ai auzit?
Hai noroc la pus etichete de analfabetism celor care iti arata barna din ochi.
flynt(Citează)
11/03/2020 la 9:59 AM
Acum astept de la Radu argumentele pentru vaccinare.
Este exact aceiasi situatie, dar tratata diferit in functie de interesele de moment.
Valentinul(Citează)
11/03/2020 la 5:30 PM
De ce zici asta?
nwradu(Citează)
11/03/2020 la 8:48 AM
Orice link cu o statistica la zi este suficienta, luand in calcul doar rezultatele finale, adica cei recuperati si cei decedati. Restul fiind incerti momentan, desi numarul celor recuperati tinde sa creasca dupa 2 saptamani de la prezenta virusului .
https://bnonews.com/index.php/2020/02/the-latest-coronavirus-cases/
In momentul de fata, Franta are 33 de decedati si 12 recuperati, iar Italia 631 decedati si 1004 recuperati.
iMars.ro(Citează)
11/03/2020 la 8:52 AM
” în lume nu sunt 115.000 de oameni care ți-ar putea da virusul, ci mult mai puțini.”
Mai curand mult mai multi. Pentru fiecare caz depistat exista mai multe persoane infectate cu simptome reduse sau care nu s-au manifestat inca, dar perfect capabile sa transmita virusul. Sunt de acord ca panica de apocalipsa e la fel de idioata ca si atitudinea “e o simpla gripa popularizata”, dar hai sa nu ne imbatam cu apa rece. Nici un stat nu are capacitatea de a testa toti cetatenii, nici macar o parte semnificativa.
Peredhil(Citează)
11/03/2020 la 9:01 AM
Da, ok, dar fără date oficiale nu putem merge pe “mult mai mulți”. La gripă, de exemplu, n-am auzit niciodată numărul total de cazuri identificate în țară.
nwradu(Citează)
11/03/2020 la 9:17 AM
Da, dar asta e rata totala, care se calculeaza in functie de cazuri finalizate (vindecari + decese) Probabil ca in final o sa scada, dar in China nu a fost chiar asa mare in nicio zi.
La mine in companie e monitorizata situatia si vad in functie de zile si pe tari cazurile. Datele sunt de la OMS, dar am vazut ca mai multi au siteuri interactive care arata bine si fac diverse grafice, etc.
KMean(Citează)
11/03/2020 la 9:21 AM
Putem calcula.
https://cnscbt.ro/index.php/informari-saptamanale/gripa/1464-informare-infectii-respiratorii-24-02-2020-01-03-2020-s-09/file
KMean(Citează)
11/03/2020 la 9:45 AM
Radu, știi foarte clar de ce au comentat oamenii cu privire la planurile tale. Nu pentru că sunt invidioși că tu vrei să te plimbi. Nu le pasă. Ci pentru că atunci când începea să se strice treaba prin Italia (focarul tocmai apăruse), tu o ardeai superior că oamenii-s fraieri că se stresează și că tu ai planuri să faci o plimbare ghici unde, fix unde e era focarul. Hai că nu era greu să-ți dai seama de ce comentează oamenii, dar voi bloggerii ați dezvoltat un sistem prin care să vă faceți că plouă atunci când cineva vă atrage atenția că ați greșit. Dar na, până la urmă e blog-ul tău, scrii ce vrei, cui nu-i place să nu mai intre, nu? :)
Giumbix(Citează)
11/03/2020 la 10:21 AM
“oi bloggerii ați dezvoltat un sistem prin care să vă faceți că plouă atunci când cineva vă atrage atenția că ați greșit”
Asta e natura umana. E dureros sa iti dai seama ca ai gresit si e si mai dureros sa iti atraga atentia altcineva. Asa ca oamenii folosesc diferite metode sa gestioneze durerea aia. Una dintre cele mai benigne e sa te faci ca ploua cand gresesti. Sigur, se poate si mai bine, dar se poate si muuuult mai rau.
Ca blogger e si mai usor, ca ai niste unelte in plus sa te transformi, in mintea ta, in zeu infailibil. Unii le si folosesc si mi se pare ca e un indiciu bun pentru un caracter de rahat. Nu am vazut asta aici deocamdata.
Giani Mucea(Citează)
11/03/2020 la 5:36 PM
Nu există un concept clar de greșeală în chestiuni total subiective precum teama de o posibilă problemă sau dacă-ți faci sau nu provizii. E doar o părere versus altă părere, nu una greșită și una corectă.
nwradu(Citează)
11/03/2020 la 9:56 PM
Nu ma refeream la cazul asta particular ci la afirmatia generala.
Giani Mucea(Citează)
11/03/2020 la 9:48 AM
Nu zic ca situatia nu e serioasa, pentru ca e, dar mi se pare ca televiziunile cam creeaza panica. Din ora in ora baga cate un “BREAKING NEWS” cu font mare pe tot ecranul cu noul numar de infectati care tot creste sau cu numarul mortilor care si acela tot creste. Dar de numarul celor vindecati nu zic nimic, pentru ca vindecatii nu fac audienta, doar infectatii si mortii.
Mai stiti cand au facut chinezii spitalul ala in 6 zile, cat tam tam era la noi la stiri, ca chinezii pot si noi nu. Intre timp chinezii au dezasamblat spitalul pentru ca nu mai e nevoie de el, toti pacientii s-au vindecat. Ati vazut la tv stirea asta? bineinteles ca nu…
Probabil si in Italia o sa se repete scenariul din China. A explodat numarul de cazuri, au facut carantina, deci probabil numarul de noi infecatati o sa scada incet incet, deja trendul e descrescator. Peste vreo 2 sapt o sa explodeze numarul celor vindecati (la fel ca in China). Sunt curios daca o sa zica ceva la tv despre asta.
Si da, probabil si celor care mor o sa mai creasca, ceea ce e defapt partea cea mai grava/trista din toata problema asta cu virusul.
Calin(Citează)
11/03/2020 la 10:21 AM
Eu aștept să văd dacă nu cumva învie vreunul, atunci e motiv de panică, cu niște ‘zombi’ care sar să te muște e mai complicat :)
Marc(Citează)
11/03/2020 la 10:37 AM
„Cu alte cuvinte, în lume nu sunt 115.000 de oameni care ți-ar putea da virusul, ci mult mai puțini.”
Ba sunt cu mult mai mulți. Ai infectați asimptomatici, ai infectați care nu au fost suficient de mult afectați încât să meargă la spital (Ginel din Buzău, dacă duce Corona pe picioare la el acasă, n-o să apară niciodată în statistici), ai foarte mulți oameni în perioada de incubație etc.
Vezi că statistica e foarte mișto, dar datele trebuie analizate ținând cont de context și specificul datelor pe care le ai.
Ciuby(Citează)
11/03/2020 la 5:33 PM
Mergem pe ce date avem până acum. Altfel, e ca și cum ai spune povestea aia cu “sunt mult mai mulți infectați, am auzit eu de încă 10 ținuți în secret la spitalul X, dar nu vor să ne spună de ei”.
nwradu(Citează)
11/03/2020 la 10:38 AM
Rata de mortalitate raportata poate fi mare si datorita testarii insuficiente. Daca ai testezi doar p-aia care ajung in stare grava la spital o sa ai o mortalitate mare. Asa ca valorile respective au mari sanse sa fie exagerate, cu exceptia, probabil, a Chinei si Coreei, unde inteleg ca sa-au facut multe teste.
Dex(Citează)
11/03/2020 la 11:37 AM
Hai că ești capabil să-ți evaluezi cititorii după felul în care sunt în stare să construiască răspunsuri aici, deci nu veni cu „eu iau decizii pe date concrete”, că nu merge cu toată lumea. Dacă e s-o luăm așa, tu spui, mai mult sau mai puțin, că nu faci prevenție, ci vei fi doar reactiv. OK, e problema ta.
Offtopic: Observ că de vreun an tu ai răspunsuri la orice, indiferent cât de idioate sunt ideile pe care le susții. Să știi că am mai văzut atitudinea asta la un blogger destul de măricel, îl cheamă/chema VisUrât, iar acum nu pare să mai activeze în domeniu. Ce să zic, ține-o tot așa dacă tu asta crezi că e calea, dar reține că faptul că-ți poți da cu părerea despre orice nu te face și expert. ;)
Ciuby(Citează)
11/03/2020 la 11:45 AM
Ma bag si eu in seama.. Da, am observat si eu ca de vreun an s-a schimbat ceva la abordarea subiectelor de catre Radu. Din pacate.
Coco(Citează)
11/03/2020 la 5:34 PM
N-ai observat și schimbări în comentarii, de exemplu oameni care citesc doar titlul și deja presupun că știu ce zic eu în articol? Sau care nu citesc cu atenție, ci doar din 3 în 5 cuvinte, și apoi comentează bazat pe asta?
nwradu(Citează)
11/03/2020 la 3:21 PM
Chiar si asa o parte din impozite se duce si la serviciul sanitar. Sau nici impozite nu platesti?
un om(Citează)
11/03/2020 la 10:03 PM
Nope :)
Stiu, sunt detestabil.
Giovani(Citează)