►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
« Dacia Spring electrică va fi vândută începând cu 2021
Poliția Română are plan de amenzi. Noi vrem sau nu să aibă unul? »
3 Mar 2020 ·
Am comandat în weekend de la un magazin online și luni pe la prânz m-a sunat cineva ca să-i reconfirm comanda. Asta m-a mirat un pic, că plătisem online cu cardul și mi se pare cea mai bună confirmare că vreau acele produse. Dar na, am confirmat-o, mi-a spus că ei vor începe în curând să o pregătească și probabil va ajunge la mine a doua sau a treia zi.
Asta m-a făcut să-mi dau seama că eMAG m-a obișnuit cu un alt sistem, mult mai automatizat. L-am văzut chiar eu acum câțiva ani când am vizitat depozitul lor principal și este bazat pe scannere, roboți, benzi transportoare și o linie de sortare și repartizare a coletelor care probabil este cea mai lungă din România.
De exemplu, pe 14 februarie am comandat ceva la eMAG cu livrare într-un EasyBox nou din cartier de aici. La un minut după comandă am primit SMS că aceasta a fost preluată și că a doua zi, la 7 dimineața, voi putea ridica marfa. Game over, cum ar fi.
În contul meu pot vedea apoi ca la ora 16:09 produsele au fost predate curierului (adică din acel moment totul depinde de curier), că la 3:04 noaptea au plecat spre punctul de livrare, că la 4:26 au ajuns acolo și erau deci gata de ridicare.
22 ianuarie, poveste similară (cu cardul de memorie testat aici). Comandat la ora 12:24, predat curierului la 17:09, livrat mie a doua zi. Livrare standard, nu pe interval orar sau ceva special. Timp total: 23 de ore și 55 minute din momentul comenzii.
Pe 11 decembrie am comandat un frigider pentru părinții mei, direct pe adresa lor. Comandat la 10:53, predat curierului la 15:31 (ceea ce mi se pare excelent pentru un produs de mari dimensiuni), plecat pe traseu la 8:52 și livrat la 12:38. În total 25 de ore și 45 de minute. Chestia asta este miraculoasă față de acum 30 de ani sau chiar față de acum 10 ani: am comandat online un frigider și a doua zi era deja în casă!
3 decembrie, un aparat foto cumpărat de ziua eMAG când bănuiesc că au avut un număr dublu de comenzi pentru că au dat discount general în funcție de brand. Comandat la 8:46, predat curierului la 17:36, predat mie a doua zi la 12:04 după ce curierul ieșise pe traseu la 8:04.
Tot 3 decembrie, un soundbar pentru televizor, comandat de mine la ora 15:36, predat curierului la ora 3:09, livrat mie la 16:21. Un total de 24 de ore și 45 de minute.
Într-un fel știu că toate acestea au fost posibile cu investiții de milioane de euro în depozit (serios, linia aceea transportoare este foarte mișto, uitați-vă la clip), muncă pe ture, interconectarea cu tehnologia curierilor pentru ca serverul acestora să spună serverului eMAG când coletul meu a plecat pe traseu spre livrare și eu să pot afla asta din contul de client. Nu cred că se poate altfel din moment ce eMAG primește, după cum mi s-a răspuns chiar la conferința din noiembrie, între 50.000 și 100.000 de comenzi per zi.
Am ajuns însă să aștept același flux bine pus la punct de la orice magazin și să fiu chiar uimit când nu am parte de aceeași experiență.
Și da, știu că experiența nu este aceeași pentru toată lumea. Sigur că uneori comanda stă neatinsă în depozit. Poate că marfa iese rapid din depozitul eMAG, care-i high-tech, dar apoi depinzi de curieri și nu doar de tehnologia lor, ci de cât de bun este fiecare om ce deservește fiecare zonă. Chiar și cu oameni buni, nici curierii nu pot sări peste lipsa șoselelor sau aglomerația din trafic.
Curierii din zona mea chiar sunt foarte muncitori. Anul trecut mi-am făcut timp și am scris către două servicii de curierat câte un email în care le-am spus “vedeți că omul *** *** din zona Tineretului este foarte bun, mereu politicos, își cere el scuze că trebuie să-mi ceară uneori seria de la buletin șamd”. Sper să conteze pe undeva.
« Dacia Spring electrică va fi vândută începând cu 2021
Poliția Română are plan de amenzi. Noi vrem sau nu să aibă unul? »
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
10 comentarii
03/03/2020 la 1:50 PM
Șerifule regula aia se aplică in cazul tău, funcție de unde primești livrările. La mine nu e nicio diferență dacă cumpăr de la eMag sau alt vanzator din on-line. Tot atât de repede vin. Si da eMag ainvestit serios in logistica. Iar acum plătești pentru ea nu e că și cum ar fi fost gratis.Da sunt de acord acel easy box e genial, poșta română a rămas practic fără treabă dupa ce trei astfel de puncte au preluat aproape tot volumul de colete in zona mea, dar Zoso zicea ca prin alte părți sunt cam indisponibile cutiile, el concluzionând ca-s oamenii nesimțiți si le ridică greu. Deci o cu totul alta situație față de unde stau eu si merge sistemul brici.
Ca si concluzie eu nu vad salt major făcut de eMag, în condițiile in care colete de la Evomag, eastcom sau catmobile ajung la fel de repede. Ce scrii tu acolo se aplică fix la bula ta nu e ceva general.
Doru Vlad(Citează)
03/03/2020 la 3:06 PM
Rocket science de anii 90, curierii preiau marfa seara, o plimba intre hub-uri peste noapte si o livreaza a doua zi. Dar sigur, eMag-ul o face altfel, te lasa sa vezi exact la ce minut, te umple de notificari pe care tu le primesti cu incantare, ca si cum ti-ar livra zile extra de tinerete, nu un amarat de home-cinema si masti chirurgicale (herp derp vindem la suprapret mai mic decat oamenii rai care vand la suprapret mai mare)
In rest, pastreaza in marketplace toti dubiosii cu stocuri fara stoc si alte rahaturi.
Foorysh(Citează)
03/03/2020 la 4:16 PM
Firma in care lucrez administreaza si un magazin online si avem aceeasi procedura de confirmare telefonica. Multe comenzi nu au adresa completa de livrare, pe principiul “ma cunosc toti curierii”.
Cezar(Citează)
03/03/2020 la 4:26 PM
Am patit si cu emag sa intarzie binisor comenzile si nu in perioade critice pentru ei. Singurii care nu m-au dezamagit niciodata au fost cei de la autokarma. Mereu suna in maxim 15 minute sa confirme comanda si piesele, plus cand ajung la mine. Iar oamenii din showroom, jos palaria, chiar cunosc ce vand (spre surprinderea mea la cate piese si modele exista).
Robert(Citează)
03/03/2020 la 7:33 PM
Ce soundbar ți-ai luat?
Adrian(Citează)
03/03/2020 la 7:37 PM
Creative Katana, era la ofertă bună și l-am cuplat la PC și la televizor. O să revin cu detalii.
nwradu(Citează)
03/03/2020 la 9:14 PM
De obicei nu mai suna nimeni sa confirme comanda, nici macar cand alegi ramburs (eu nu platesc decat foarte rar cu cardul). Ultima data mi s-a intamplat sa ma sune de la Vexio.
Kopa_Kopan(Citează)
04/03/2020 la 12:25 AM
Si pe mine m-au obisnuit “prost” cei de la Emag. Chiar ieri de dimineata am comandat un aspirator si pana seara la 18, deja primeam mesaj ca pot sa ridic comanda.
Eu stau si langa showroom, asa ca mi-e mai comod sa ridic in aceeasi zi, decat sa astept dupa curier.
Si cei de la Paula’s Choice livreaza repede, desi trimit produsele de la Timisoara. Comand ceva azi si maine vine produsul.
Iar altii, cu depozite in Bucuresti, gen Sephora/ Melkior, etc. trimit in 3-4 zile produsele.
Jupaneasa(Citează)
04/03/2020 la 7:08 AM
Salut. Noi avem procedura cu sunatul de confirmare. Nu neaparat cat sa confirmi ca vrei comanda cat sa-ti dam detaliile: vine cu X curier, ai serviciul de deschidere colet si verifica produsul INAINTE de a plati sa nu ajunga in 10.000 de bucati la tine (vindem electrocasnice mari si la cum dau curierii cu ele ma mira ca ajunge ceva intreg la client). Si-apoi mai avem pe cei care comanda pe persoana fizica dar de fapt vor factura pe juridica sau invers. Sau sa le zicem ca produsele au extragarantie si CUM si UNDE sa intre sa se inscrie sa beneficieze de acea garantie. Radule, oamenii in general nu stiu ca tine sau ca mine si se bucura cand le explica cineva. chestiile astea.
Dorin(Citează)
04/03/2020 la 10:10 AM
In ultimele saptamani m-am aventurat intr-un mic proiect de agricultura, ceea ce a insemnat multe comenzi de pe diverse siteuri de profil. A fost o experienta interesanta, am intalnit si firme ce mi-au confirmat comanda duminica seara la ora 9, si firme ce m-au sunat la 7 dimineata sa imi spuna ca o parte din comanda mea nu este in stoc, dar urmeaza sa ajunga in cateva zile, una dintre comenzi are deja intarziere de doua saptamani fiindca furnizorii nu le-au trimis inca marfa, altii au uitat de comanda mea si si-au adus aminte dupa ce i-am sunat. Am intalnit si site-uri care mi-au sters comanda din cont dupa expediere, a doua zi cand am intrat sa vad statusul imi zicea ca nu am nici o comanda in istoric, asa ca am dat comanda iar si am dublat comanda…. O singura firma s-a comportat exact asa cum ne-a invatat emag, si anume Robofun. De ani de zile de cand comand de la ei m-au ferit de apeluri telefonice, comanda a ajuns mai mereu in 24 de ore si foarte rar am avut probleme cu ei, nimic ce nu au rezolvat imediat ce le-am adus la cunostinta.
Skyler(Citează)