►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
« Știri despre tehnologie – 6 martie 2020
Noul Oppo Find X2 Pro concurează direct cu flagship-urile mari »
Internet banking-ul de la Banca Transilvania are o interfață demnă de anii 90. Pot trece peste asta, la o adică, dar nu pot trece peste erori de calculare a sumelor cheltuite.
M-am prins ieri că nu-mi arăta cheltuielile din 29 februarie, deși generam raportul inclusiv cu această dată. Treaba mi-a sărit în ochi pentru că știam că am cheltuit mai mulți bani în acea dată și nu apăreau în istoricul cardului bancar.
Update: m-am prins de problemă, mulțumesc “lupy” și “un om”. Raportul “istoric card” nu-ți arată tranzacțiile din ziua selectată de tine drept capăt de interval, ci doar până la ziua anterioară ei. Adică dacă alegi intervalul 1-14 ale lunii, vei vedea tranzacțiile din 1-13 ale lunii. Dacă alegi intervalul A-B, îți arată de fapt de la A la B-1. Chestia asta mi se pare inexplicabilă, mind-boggling și o tâmpenie totală!
Chiar aș vrea să aud o explicație logică pentru decizia asta, având în vedere că orice sistem de raportare din lumea asta, fie el bancar, analytics, whatever, îți arată inclusiv pentru data selectată drept capăt de interval.
Mai exact, situația este așa:
Îmi place BT, cardul lor e mișto, am strâns mile cât pentru vreo 4 călătorii business către orice colț al lumii cu SkyTeam. Dar ce să zici când descoperi erori banal de simple într-o funcție de bază a interfeței?
« Știri despre tehnologie – 6 martie 2020
Noul Oppo Find X2 Pro concurează direct cu flagship-urile mari »
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
44 comentarii
06/03/2020 la 11:18 AM
“Dar ce să zici când descoperi erori banal de simple într-o funcție de bază a interfeței?”
Nimic, schimbi banca :-)
Octav(Citează)
06/03/2020 la 11:34 AM
preferai sa gasesti erori de procesare?
sau servere bocate cu zilele sau alte erori de pregatire anti-incendiu?
e o eroare de raportare, deci nu e critica.
nu exista soft fara erori si in general om fara greseala.
bine, exista unii perfecti care la orice mica greseala schimba omul / furnizorul, dar ei se gasesc la capatulul unui curcubeu, deci nu ne afecteaza pe noi.
john2381(Citează)
06/03/2020 la 5:53 PM
Nu-i motiv să schimb banca, ci doar să fiu uimit. Nu e ca și cum mi-ar fi făcut vreo problemă și chiar și într-un astfel de caz sunt foarte tolerant. Durează mult să schimbi o bancă.
nwradu(Citează)
06/03/2020 la 11:31 AM
Si la Rfz apar erori în varianta electronică (APLICATIA GPlay), exemplu dublat la plăți…(multe dublari)
Finalitatea este că extrasul lunar e corect.
theSame(Citează)
06/03/2020 la 11:36 AM
cautarea cred ca e ceva de genul [data_start] <= [data_tranzactii] < [data_end] :)
lupy(Citează)
06/03/2020 la 5:54 PM
Nu, că în alte căutări este cu <= data_end
nwradu(Citează)
06/03/2020 la 5:58 PM
Ba nu, ai dreptate, de aici e problema. Este < data_end, ceea ce mi se pare absolut ridicol.
nwradu(Citează)
06/03/2020 la 11:53 AM
e posibil la cautarea 1.02-29.02 sa iti afiseze pana in 29.02. incearca 01.02-01.03.
din exemplele prezentate nu imi dau seama daca 01.03-03.03 include 03 (e posibil sa fie 01, 02 fara 03).
fa un test pentru o perioada in care sunt deja plati.
un om(Citează)
06/03/2020 la 5:59 PM
Ai zis bine, asta e problema. Rapoartele nu includ data indicată de tine ca final, ci ziua dinaintea ei. Pare tâmpenia supremă.
nwradu(Citează)
06/03/2020 la 11:54 AM
Cred ca e o greseala de design mai mult, majoritatea se asteapta sa fie inclusa si data de sfarsit in raport. Probabil perioada e incepand cu [startDate] pana la [endDate] – nu si inclusiv. Eu cred ca ei stiu de problema asta. Poate cine lucreaza in domeniul financiar bancar ne poate lamuri cu se practica.
Adrian(Citează)
06/03/2020 la 5:58 PM
Majoritatea? Cred că toți se așteaptă să fie și data de final inclusă.
nwradu(Citează)
06/03/2020 la 11:55 AM
eu am SMS alert la BT si am toate mesajele cand mi se iau bani, unul dupa altul, deci e foarte usor sa le tin din scurt.
Giovani(Citează)
06/03/2020 la 11:58 AM
29 era în week-end. Unele se lasă pe luni, mai ales dacă banca acceptoare nu are program de week-end.
Octav(Citează)
06/03/2020 la 6:13 PM
Nu are legătură cu data tranzacției efective, e alt raport.
nwradu(Citează)
06/03/2020 la 12:22 PM
“am strâns mile cât pentru vreo 4 călătorii business către orice colț al lumii cu SkyTeam” – permite-mi sa ma indoiesc, mai ales la cum au preturi dinamice la zboruri si pretul e foarte variabil. Ai strans peste 100,000 mile doar platind cu cardul?
Bogdan(Citează)
06/03/2020 la 6:00 PM
Vreo 250.000 de mile din 2016 până acum, da.
nwradu(Citează)
06/03/2020 la 12:23 PM
Cred ca e din cauza ca folosesti un card de credit. Dupa ce efectuezi o plata ea intra in asteptare (suma bocata), apoi dupa cateva zile se finalizeaza (suma decontata).
La cardurile de debit de obicei apar instant.
Eu alimentez cardul Orange Money cu cardul de credit si nu mai am treaba.
Okochea(Citează)
06/03/2020 la 12:48 PM
Probabil se cauta data tranzactiei sa fie in perioada respectiva si data decontarii tot in perioada respectiva. Nu stiu daca e corect, dar probabil ca au ei o logica.
Danyzus(Citează)
06/03/2020 la 6:01 PM
Nu, m-am lămurit după o idee de mai sus. Raportul nu include niciodată și ziua selectată de tine ca final de interval, ci se face până la ziua dinaintea ei.
nwradu(Citează)
06/03/2020 la 12:44 PM
@Radu: de cat timp folosesti cardul? Il folosesc pe cel Gold de 5 ani si am strans 150 mii mile pana acum ceea ce mie nu-mi ajung pentru 4 calatorii la business pana in orice colt al lumii :)
Ai putea sa mentionezi ca de la 1 ianuarie numarul de mile acordate aproape s-a cam injumatatit.
5 lei cheltuiti = 2 Mile – pe SkyTeam vechi erau 2.5 mile la 4 lei cheltuiti
5 lei cheltuiti = 1,3 Mile – Romania vechi erau 1.5 mile la 4 lei cheltuiti
5 lei cheltuiti = 1,5 Mile – Strainatate vechi erau 2 mile la 1 euro cheltuit
Deci daca ai cheltuieli de 1000 euro/luna doar cu cardul ajungi in cel mai fericit caz sa iei 1500 mile/luna adica 18000 mile/an (inainte in aceleasi conditii erau cam 30000 mile/an) ceea ce iti aduc un zbor dus-intors la economy undeva pana prin Europa la care platesti in plus taxele de aeroport :)
Iulian(Citează)
06/03/2020 la 3:40 PM
Exact la asta ma gandeam si eu mi se pare foarte mult ce zice Radu. Dar si 150.000 mile mi se par multe, pentru ca, exact cum ai explicat tu mai sus. Cum ai strans atatea mile?
Cosmin(Citează)
06/03/2020 la 6:01 PM
Am văzut că au micșorat numărul de mile, dar mai bine decât nimic.
Eu am strâns cam 250,000 de mile din 2016 și până acum.
nwradu(Citează)
06/03/2020 la 12:50 PM
Eu doar o singura data intr-un an am reusit sa vad din online banking cate mile am acumlat. Sper sa fiu noroc sa se mai alinieze plantele si anul acesta macar o data ca sa vad ce mile am adaunat.
Razvan C(Citează)
06/03/2020 la 1:32 PM
Razvan: e pe extrasul de cont. Le mai pot vedea in contul de FlyingBlue asociat acelui card. Eu folosesc aplicatia de la KLM pe iPhone si e foarte ok si-ti arata tot ce trebuie.
Beneficiile nu mai sunt foarte interesante si spre deosebire de alte tari la noi nu prea sunt oferte ca platesti acum si primesti de 3-4 ori mai multe mile decat in mod obisnuit. N-au nici o dinamica.
Iulian(Citează)
06/03/2020 la 6:14 PM
Vine pe email, da, deși din octombrie n-am mai primit vreun extras. Eu le văd în contul Flying Blue.
nwradu(Citează)
06/03/2020 la 2:14 PM
Multumesc de info, o sa ma uit pe extras ca inca nu stiu cu ce cont e corelat cardul.
Razvan C(Citează)
06/03/2020 la 2:31 PM
bogatilor cu avioane! noi folosim cardul bt ca sa platim calatoriile cu tramvaiul prin aplicatia 24 pay.
beb(Citează)
06/03/2020 la 2:35 PM
Macar nu pica asa des ca ING.
Roxana(Citează)
06/03/2020 la 2:46 PM
Vad ca au erori si la afisarea numarului cardului, ca apar caractere ininteligibile.
cata_nv(Citează)
06/03/2020 la 6:15 PM
E de la polarizarea ecranului tău, eu le văd bine.
nwradu(Citează)
06/03/2020 la 3:38 PM
Nu stiu cum e treaba cu erorile, dar interfata de anii 90 mi se pare ca are si BRD-ul.
eBogdan(Citează)
06/03/2020 la 6:15 PM
Nu mă plâng așa tare de interfață. Important e să-mi arate ce-mi trebuie. Înțeleg oricum că lucrează la un sistem nou, e ceva în beta.
nwradu(Citează)
06/03/2020 la 3:58 PM
Macar nu esti la Unicredit unde daca ai telefon Android nu poți plați cu telefonul, #UCT nu a intrat in secolul XXI.
george(Citează)
06/03/2020 la 4:07 PM
“am strâns mile cât pentru vreo 4 călătorii business către orice colț al lumii cu SkyTeam”
Poti sa dai mai multe detalii despre partea asta? Ma cam indoiesc ca reusesti sa strangi mile asa usor.
Calin(Citează)
06/03/2020 la 6:16 PM
Am cardul acesta în varianta Premium https://www.bancatransilvania.ro/pentru-tine/carduri/carduri-de-cumparaturi/bt-flying-blue/
Până acum câteva luni, dădeau chiar număr dublu de mile față de ce scrie acum.
nwradu(Citează)
06/03/2020 la 4:07 PM
Mi-au luat taxa ptr SMS alert de peste 10 ori consecutiv intr-o luna, deși eu dezactivasem serviciul. M-am prins eu, banca pas. Abia a a treia sesizare au intrat banii înapoi după ce o tanti mi-a explicat că asta e, mai da eroare sistemul. In peste 10 ani de BT sistemul lor nu a dat nicio eroare și să îmi bage dobânda la depozite de 10 ori într-o lună. Altfel nu tu scuze ca ți-am luat de n ori banii pe un serviciu pe care nu il folosești, nu explicații am luat măsura asta sa nu se mai întâmple, nimic. Așa ca mi-am luat și eu jucăriile si am plecat la alții
Doru Vlad(Citează)
06/03/2020 la 5:02 PM
Ing are sau avea problema ca pt același interval de timp rapoartele erau diferite la fiecare refresh/new report.
Ca și firma nu e tocmai plăcută treaba, și când li s-a spus a fost un fel de aia e.
Monciu(Citează)
06/03/2020 la 6:18 PM
Acum doi ani am descoperit că puteai sări peste verificarea 3D Secure la o bancă dacă, atunci când ți se cerea codul de pe SMS, nu apăsai Cancel în loc de OK.
Le-am raportat întâi lor problema. Mi s-a spus că e un feature, nu un bug. Nu i-am crezut, dar după o lună n-a mai mers șmecheria.
nwradu(Citează)
06/03/2020 la 5:14 PM
Au omis ca februarie poate avea 29 zile. E omeneste dar nu de acceptat cand e vorba de finante. In rest ……fiecare sistem e facut de oameni deci posibil supus erorilor.
HHH(Citează)
06/03/2020 la 6:18 PM
E un sistem computerizat, nu-i ceva omenește, iar ani bisecți avem din când în când.
Oricum, s-a dovedit că nu avea legătură, ci acum mi-a sărit mie în ochi. Dacă alegi ca interval A-B în Istoric Card, ei îți arată tranzacțiile de la A la B-1.
nwradu(Citează)
06/03/2020 la 5:45 PM
Se întîmplă o dată la 4 ani. Mare bai :)))
Sly(Citează)
10/03/2020 la 1:38 PM
Probabil ca pune data_end = 29.02 ora 00:00:00
Sorin(Citează)
10/03/2020 la 3:30 PM
Eu sunt uimit ca mai exsta persoane ce folosesc BT, persoane ce de buna voie platesc N comisioane.
Am fost client / fan BT multi ani, Clujean fiind, tinem cu ai nostrii. Pana cand am vrut sa inchid un card de credit de la ei, operatiune ce a durat cateva luni, cu nenumarate drumuri la banca, telefoane si extra comisioane pentru ca ei nu inchideau cardul.
O experienta foarte amara.
Fabian(Citează)
10/03/2020 la 4:28 PM
Cum spuneam, câștig destule mile plătit cu cardul lor. Nu mă deranjează comisionul anual, îl recuperez intrând de două ori la lounge.
nwradu(Citează)