►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
20 Mar 2020 ·
Pe 28 februarie a murit un fizician și matematician numit Freeman Dyson, la vârsta de 96 de ani.
Pe mine m-a surprins faptul că încă mai era în viață.
A lucrat în multe proiecte în cariera sa, dar cred că va rămâne veșnic celebru pentru un concept momentan science-fiction ce-i poartă nume: sfera Dyson, o sferă construită în jurul unei stele pentru a capta toată energia radiată de aceasta.
Dacă citiți SF, este imposibil să nu fi întâlnit acest concept. Seria Ringworld, a lui Larry Niven, se petrece pe un inel Dyson, adică nu o sferă completă, ci un inel construit în jurul unui soare, pe față sa interioară fiind continente, mări, oameni, civilizații care trăiesc acolo ca pe o planetă normală. Seria de jocuri Halo se petrece în general pe inele Dyson, deși acelea parcă nu orbitau în jurul unui soare.
Dyson a teoretizat astfel de mega-structuri concluzionând că o societate foarte avansată nu își va putea obține energia electrică doar din resursele propriei planete sau din puțina lumină solară ce ajunge pe suprafața acelei planete. În schimb, ar putea construi o structură cu suprafață foarte mare, de exemplu un inel cu diametrul cât orbita planetei Terra, în jurul soarelui respectiv. Problem solved.
Pe scara Kardashev, numită după un astrofizician sovietic, asta ar însemna o civilizație de nivel 2. Una care utilizează energia unei întregi stele. Există și civilizații de gradul 3, cele care au nevoie de o energie comparabilă cu cea generată de o întreagă galaxie și ar fi bine să o și poată obține cumva.
Dyson a teoretizat doar nevoia de a plasa panouri fotovoltaice ca un inel sau sferă în jurul Soarelui pentru a capta cât mai multă energie, iar aceasta ar putea fi apoi trimisă către planeta ce are nevoie de ea. Scriitorii SF au dus mai departe totul și și-au imaginat structuri pe care chiar se poate și locui.
Mie mi-a plăcut să descopăr cum cei din genul hard science-fiction, adică cei ce încearcă să explice și să potrivească foarte bine scenariul lor prin fenomene fizice reale, au modelat viața pe o astfel de structură.
Au trecut mulți ani de când am citit Ringworld, dar mi se pare că acolo ciclul zi-noapte este asigurat de niște panouri de foarte mari dimensiuni care orbitează între soare și lumea inelară. Panourile asigură un fel de eclipsă de soare pentru zonele de sub ele, unde trăiau diverse specii, asigurând astfel câteva ore de noapte. Mișcarea lor orbitală asigură un ciclu zi-noapte complet, dar cu trecere bruscă de la lumină la întuneric (deși bănuiesc că ai putea face și o trecere graduală folosind panouri perforate gradual, ce filtrează doar o parte din lumină).
Gravitația unei astfel de lumi ar fi obținută prin rotirea ei, astfel încât forța centrifugă ar ține de fapt totul “la sol”, dar e nevoie de niște mecanisme care să corecteze apoi faptul că întregul inel n-ar mai rămâne perfect centrat pe steaua din centru. În fine… citiți SF dacă vă plac astfel de lucruri.
Situația mult mai realistă a unor colectori solari de mari dimensiuni, dispuși în orbită în jurul Soarelui, nu-i ceva imposibil de realizat, ci doar costurile sunt foarte mari.
Înapoi la Dyson, el a teoretizat o astfel de structură în 1960, acum 60 de ani, de unde și uimirea mea că încă era în viață.
surse foto: earthsky.org, quora, popular mechanics.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
78 comentarii
20/03/2020 la 12:03 PM
Ah, Ringworld e una din seriile mele preferate, impreuna cu seria Pak/Protector de care se leaga.
Cred ca ar fi un moment bun pentru recitire, mersi ca mi-ai adus aminte :)
Pyro(Citează)
20/03/2020 la 12:54 PM
M-am gândit să o recitesc și eu, dar uneori progresează atât de încet încât știu deja că n-aș avea răbdare ca prima oară când o descoperi.
nwradu(Citează)
20/03/2020 la 8:25 PM
Peter F.Hamilton a preluat ideea în Commonwealth saga.
Sly(Citează)
21/03/2020 la 9:03 PM
Toata lumea teoretizeaza si cred ca sfera Dyson sau inelul vor ramane la nivelul de teorie. Oare a calculat cineva resursele necesare pentru constructia unui inel in jurul Soarelui care e o stea mica in comparatie cu alte stele?
Robert(Citează)
20/03/2020 la 12:10 PM
O idee ce pare mult mai realizabila este cilindrul O’Neill
https://en.m.wikipedia.org/wiki/O'Neill_cylinder
pmk(Citează)
20/03/2020 la 12:12 PM
Aha, ca orasul Citadel in Mass Effect 2.
Hmm, sa ma joc sau sa citesc :))
Pyro(Citează)
21/03/2020 la 10:33 PM
Sferele Dyson aunt frecvnt prezentate in Star Trek.
Referitor la capacitatea de a construi asa ceva, chiar si un inel cum spui tu, nu tine doar de costuri ci de timp si chiar capacitate tehnologica. Magnitudinea unui asemenea proiect ar lua sute de ani cuiva care ar fi capabil tehnologic. Noi nu auntem acolo. Tu iti dai seama ce diametru si gravitatie are Soarele? Soarele are 99 % din densitatea sistemului Solar.
florin(Citează)
20/03/2020 la 12:11 PM
eu sunt cel mai incantat de aspiratoarele lui.
Giovani(Citează)
20/03/2020 la 9:34 PM
Măcar comentariul tău glumeț e cât de cât pe subiect, dar mai jos aproape toată lumea îl ignoră pe bietul răposat.
AI_core(Citează)
20/03/2020 la 12:20 PM
unde a disparut articolul cu coronavirusul filtrat cu purificatoarele de aer?
benea(Citează)
20/03/2020 la 12:28 PM
S-a dus dupa medicamentele homeopate ale lui Cacovean Adrian, acolo unde i-e locul.
Giani Mucea(Citează)
20/03/2020 la 12:35 PM
Eu cred ca radu e bolnav..altfel nu se explica cum gandeste in ultimul timp..m
Alin(Citează)
20/03/2020 la 12:36 PM
L-am scos, nu avea rost dacă putea fi interpretat ca reclamă.
nwradu(Citează)
20/03/2020 la 12:45 PM
Si nu era reclama? :))))
Pff
Crezi ca va mai avea cineva incredere in review-urile tale?
Louis(Citează)
20/03/2020 la 12:57 PM
https://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:9UiK8mWlZ20J:https://www.nwradu.ro/2020/03/purificator-aer-scump-coronavirus/+&cd=1&hl=en&ct=clnk&gl=ro
sa-ti fie rusine pt asta. vezi ce spune si cetin despre asta si vacantele din…Maldive eventual.
Adi@(Citează)
20/03/2020 la 2:16 PM
Unde a disparut si articolul cu plimbarea prin Ikea din perioada asta??
Alin(Citează)
20/03/2020 la 7:58 PM
Nu era reclamă. A pornit de la ceva discutat recent cu Matilda și am zis că poate fi o informație utilă pentru toți. Se pare că trebuia scrisă sub altă formă, dar în retrospectivă e ușor de zis asta.
nwradu(Citează)
21/03/2020 la 11:14 AM
Nu, exprimarea mea era greșită, dar informațiile sunt foarte adevărate. Căută după HEPA în documentul de mai jos și vezi ce zice
https://www.esicm.org/wp-content/uploads/2020/03/SSC-COVID19-GUIDELINES.pdf
nwradu(Citează)
20/03/2020 la 12:35 PM
Il citesc mai rar pe Cetin, ca mi-a demonstrat ca e cam de rahat cu cel putin o ocazie.
Dar ti-a dat-o bine de data asta.
Giani Mucea(Citează)
20/03/2020 la 12:38 PM
Nu m-a plătit nimeni să-l scriu. Mi se pare chiar utilă o discuție despre dimensiunile virusului și ce tip de filtre îl pot reține, dar nu cu forța.
nwradu(Citează)
20/03/2020 la 1:11 PM
Nici nu m-am gandit ca te-a platit cineva, ar fi fost ceva mult prea mizerabil.
Realitatea e ca in ultima vreme cam tragi intr-o directie neplacuta. Nu zic ca intentionat sau constient, desi si asta e posibil. Dar poate ca perioada asta de stat in casa e tocmai ce iti trebuie, sa te gandesti putin la niste chestii.
Giani Mucea(Citează)
20/03/2020 la 12:38 PM
daca? lol
Cristi Gr(Citează)
20/03/2020 la 12:46 PM
Te citesc de mult.
In ultimul timp cred ca ai comis-o rau de tot.
Acum si faza cu purificatorul…Wtf…esti sclavul banilor?
Dasny(Citează)
20/03/2020 la 7:53 PM
Dacă mă citești de mult, știi că nu mi-e teamă să zic când este campanie și când nu este. Nu m-a plătit nimeni să scriu acel articol. Ideea a pornit de la o discuție cu Matilda, care a cumpărat un purificator pentru părinții ei, și i-am explicat atunci toate acelea. Mi s-a părut util de zis și altora.
Decizi tu dacă mă crezi sau nu.
nwradu(Citează)
20/03/2020 la 12:53 PM
Hai ca sa lamurim..ca pare comentariul asta unu in care îți dai cu stângul in dreptul…
Cata vreme stai in casa, si ai coronavirus, pana ti-l descoperă cam l-ai dat cel puțin familiei tale…cu orice purificator folosit.
Nu cred ca iti iei un purificator de genul, la birou pentru a fi sigur ca scapi de corona..
https://www.google.com/amp/s/www.digitaltrends.com/home/can-air-purifiers-protect-from-coronavirus/%3famp
Nu e rusine sa recunosti ca nu fu momentul pentru asa ceva, dar cand tu o tii pe a ta, desi nu ai dreptate, lumea cam are dreptate sa te ia la impins vagoane
Dave(Citează)
20/03/2020 la 12:57 PM
Sunt de acord cu tine.
Poate ar fi trebuit să scriu despre măști și dimensiunea particulelor filtrate de ele, dar aici ar trebui să caut multe informații, pe când în cazul anterior le aveam deja.
Asta e, din greșeli înveți.
nwradu(Citează)
20/03/2020 la 1:09 PM
Eu am mai comentat si la articolul cu purificatorul..sa dai 2600 de.roni e scump pentru un purificator…
O masca costa 5 lei, pe cand unul de asta aproape cat 2 salarii minime.
Faptul ca asta Philips filtreaza si chestiile mai mici e ok ,dar nu ma face pe mine sa dau triplu fata de un Xiaomi…
Dave(Citează)
20/03/2020 la 2:21 PM
Sa compari purtatul unei măști cu ce face un purificator de aer este aiurea. La fel de bine poti sa spui si despre ala de la xiaomi, mai simplu sa porti o masca. Sa nu te intreb acum ce masca ?probabil ai impresia ca alea la 2 lei iti filtreaza aerul.
Ca nu vezi tu justificarea sa dai 3x fata de un xiaomi e treaba ta. Totusi unul filtreaza chestii de 100 de ori mai mici fata de celălat, poate pentru cei cu probleme respiratorii chestia asta face o diferenta care justifică prețul. Poate si viteza cu care cele 2 purifică aceeași cantitate de aer justifică diferenta de pret.
Totusi, sa compari cu portul unei măști de 2 lei e ca si cum ai zice ca nu ai nevoie de aer conditionat, tu poti sa iti faci aer cu evantaiul.
pmk(Citează)
20/03/2020 la 8:00 PM
E ok. Mie mi s-a părut important de explicat și de ce unul costă mai mult decât altul. Alegerea este a ta.
nwradu(Citează)
20/03/2020 la 1:00 PM
nu vazusem articolul cu philips aici ca nu am intrat azi dar l-am citit pe imgur.
sunt intr-o perioada in care foarte putine lucruri ma mai deranjeaza, ca am altele pe cap acum, ca sa zic asa :-))), dar zau ca nu inteleg ce a fost in mintea lui Radu.
o fi din cauza ca suntem anxiosi si panicati si nu mai gandim bine – eu am observat la mine chestia asta, sunt cu mintea in 100 de locuri concomitent si de aia am scapat lucruri pe jos de vreo 2 ori, inclusiv un cofraj cu oua care a fost dauna aproape totala, ceea ce e un mini dezastru in vremurile astea :-))
Marean(Citează)
20/03/2020 la 1:05 PM
a si inca ceva, dl Radu: daca pana acum marcai in mod onest toate articolele publicitare cu (P), asa cum te-am rugat de mai multe ori, astazi puteai fi acuzat doar de “bad judgement”, nu si ca esti la fel ca “profitorii de moarte”.
adica lumea te-ar fi creziut cand spui ca nu a fost publicitar asta (eu habar nu am daca a fost sau nu)
atentie ca reputatia se castiga greu si se pierde instantaneu iar un blogger cu reputatie proasta cam pierde bani.
Marean(Citează)
20/03/2020 la 8:01 PM
Scriu de mult pe blog. Lumea crede oricum ce vrea despre reclame, marcate sau nu.
nwradu(Citează)
20/03/2020 la 1:02 PM
https://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:9UiK8mWlZ20J:https://www.nwradu.ro/2020/03/purificator-aer-scump-coronavirus/+&cd=1&hl=en&ct=clnk&gl=ro
s-a dus draqu toata increderea in tine. pacat
Adi@(Citează)
20/03/2020 la 2:55 PM
De ce? Tocmai ți-am spus ce tip de filtre ar putea reține și astfel de virusuri. Și de ce apare o diferență de preț între aparate. Ce anume te-a deranjat din asta?
nwradu(Citează)
20/03/2020 la 5:48 PM
Cum era filmul ala…dragoste in vremea holerie, asa e si asta , Sa facem bani in Vremea Coronavirusului…
Daca nu erau link-urile de profitshare hai sa zicem, treaca mearga, dar asa profiti constient de faptul ca unii sunt mai vulnerabili sau prosti in aceasta perioada…
Bai, urat, chiar nu ma asteptam , din moment ce ai dat si articolul jos clar te simteai cu musca pe caciula,
Silvanus(Citează)
20/03/2020 la 8:02 PM
Păi l-am dat jos pentru că nu vreau să se zică că vreau să profit de coronavirus. Nu vreau. Am refuzat inclusiv campanii reale pe tema informării despre coronavirus.
nwradu(Citează)
20/03/2020 la 1:10 PM
Eu chiar mi-am comandat filtrul ieri, dar doar pentru ca acum stam mai mult acasa, gatim mai mult, avem o sufragerie unita cu bucataria si am vazut prin reviweri ca ajuta la eliminarea mirosului.
Acum ca trebuie sa petrecem toata ziua in casa chiar cred ca este util, dar a fost o legatura nefericita cu coronavirus. Sorry for you.
Ciprian(Citează)
20/03/2020 la 1:16 PM
Era reclama, dar nu la Philips ci la Finestore. Se vede ca au marfa buna, dar poate ar trebui servita in ultima parte a zilei.
Sol(Citează)
20/03/2020 la 2:50 PM
:)
nwradu(Citează)
20/03/2020 la 1:43 PM
Frate sincer sunteti rai in mod gratuit. Radu a zis ceva ok. Diferenta de pret se regăsea in mărimea particulelor filtrate. Nu a zis ca iti pui ala in casa si iti omoară coronavirusul. Sunteti prea cîrcotași. Iar cetin care l-ar ajuta pe violatorul si criminalul in serie de fi-su sa scape doar pentru ca e fi-su dar vrea corectitudine de la toti ceilalti in alte situatii, asta asa ca sa ma leg doar de ceva recent, poate sa il guste puțin cu ipocrizia lui.
Apreciez aici ca radu lasa coments cu care nu e de acord si raspunde chiar si la atacuri directe si răutăcioase cu tact.
Unlike la rahatul de zoso unde nu poti avea un schimb de replici, nu neaparat cu el, ci si cu ceilalți, ca scrii degeaba coments, nu ii plac sau ii combați prea tare si bine ideea, nu le lasă. Am zeci de exemple cu poze daca se doresc. Ultimul de la marele topic al altui inteligent maxim numit eftimie despre greta si încălzirea planetei.
pmk(Citează)
21/03/2020 la 2:34 PM
ADEVARAT!
GabrielG(Citează)
20/03/2020 la 1:45 PM
YouTube kurzgesagt Dyson sphere
Gabriel(Citează)
20/03/2020 la 1:48 PM
Am citit articolul ala cu Philipsul filtru de aer si nu am o problema cu el.
Spune clar ca virusul se ia prin contact cu oamenii, sansele sa il iei prin aer sunt reduse, dar exista, ceea ce e iar adevarat.
Ca exista panica pe tema si unii ar putea da o caruta de bani degeaba si sa se infecteze prin atingere sau inainte ca vireusul sa ajunga in filtru.
Dar cat timp informatiille sunt adevarate nu ma deranjeaza. Daca vii si minti, gen sprayul asta te vindeca de coronavirus, atunci da as avea o problema. Ca Philips ar profita? Ba, daca chiar ai un device in stare sa filtreze virusi atunci nu e un profit facut degeaba. Sau daca vinzi un aparat din ala de respiratie artificiala.
mac gregor(Citează)
20/03/2020 la 2:53 PM
Voiam să scriu și de unde ma comandat mâncare recent, dar o fi reclamă…
nwradu(Citează)
20/03/2020 la 2:04 PM
Eu “il mananc pe paine” de vreo 4 ani pe youtube -rul Isaac Arthur, ce e “tatic” pe topicul sferelor Dyson, lumilor inelare si a tuturor conceptelor apropiate :
https://www.youtube.com/watch?v=sY203GvjPZc
https://www.youtube.com/watch?v=HlmKejRSVd8&list=PLIIOUpOge0LtW77TNvgrWWu5OC3EOwqxQ&index=1
George(Citează)
20/03/2020 la 2:12 PM
Isaac e blana daca ai răbdare.
pmk(Citează)
20/03/2020 la 2:11 PM
Sa testăm ce am zis, am lăsat acest comment la grasul ipocrit. Nu a aparut direct, nu cred ca o sa apara. Puteți comenta commentul meu aici.
“Ceea ce faci tu este dezgustător, cum încerci să ai moral high ground inventând lucruri si prezentând fals intenția omului. Daca virusul are o anumită mărime si este reținut de aparat, care e problema ta? Ideea era ca aparatul ala poate retine si virusul din aer pe cand alea ieftine nu. Nu a zis ca daca ai aparat scapi de corona sau cu el in casa esti safe, cum te scremi tu sa faci sa para. Nu ai subiecte de blog si inventezi chestii pe care sa te revolti, nu mai ai carne vultur gras ? Mai zi puțin cum i-ai ascunde crimele copilului. Probabil daca l-ai ajuta sa îngroape cadavrul l-ai ascunde si daca intentionat a infectat pe altii cu corona. Ipocrizie mai mare nu am vazut. Hai sa vedem daca lași comment. Astept si replica. ”
A avut radu scăpare cu mersul la mall si renovarea, dar acum sa facem din el ciuca bataii de penis a unui gras ipocrit si comunității lui pe un pretext fals si o interpretare vădit falsă și răutăcioasă nu mi se pare normal.
pmk(Citează)
20/03/2020 la 2:36 PM
Nu doar cu aia, a mai avut si treaba cu eu nu-mi fac provizii, si la doua zile mi-am facut provizii ca m-a pus Matilda.
Cristian(Citează)
20/03/2020 la 2:52 PM
@Cristian: Așa este, dar am făcut provizii pentru că apărea posibilitatea închiderii transportului de marfă, nu din panică fără motiv. Pentru mine este o diferență importantă.
nwradu(Citează)
20/03/2020 la 3:19 PM
Cetin mi-a dat ban când i-am atras atenția ca nu orice mâncare care are ingrediente și arome mai picante, cum ar fi peri peri, e indiană.
Noroc bun să-ti apăra comentariul. Omul a devenit ca un șef de scară comunist in mentalitate.
Nico(Citează)
20/03/2020 la 3:29 PM
@pmk: apreciez că-mi iei apărarea, dar cred că o poți face și fără apelative jignitoare pentru alții. Cred că putem păstra discuția la termeni normali.
nwradu(Citează)
20/03/2020 la 2:13 PM
Daca nu gresesc o astfel de sfera apare si in Star Trek The next generation
Alin(Citează)
20/03/2020 la 3:30 PM
Apare, dar episodul acela e slab. Hei, uite o sferă Dyson. La final: hai să plecăm de aici de parcă n-ar fi ceva special!
nwradu(Citează)
20/03/2020 la 2:42 PM
Lumea Inelara a fost bestiala, am citit-o de mult prin liceu. Lumea Fluviului de Philip Jose Farmer mai e foarte tare. Si daca vrei sa te deprimi, merge un China Mieville cu Statia Pierzaniei & co.
butcher(Citează)
20/03/2020 la 2:53 PM
Lumea Fluviului e una din seriile mele favorite.
Cristian(Citează)
20/03/2020 la 3:30 PM
Lumea fluviului e aia cu toți oamenii care au trăit vreodată invie într-o lume ciudată, de-a lungul unui râu?
nwradu(Citează)
20/03/2020 la 4:07 PM
Da
Pyro(Citează)
20/03/2020 la 8:02 PM
E pe lista mea de citit de multă vreme.
nwradu(Citează)
21/03/2020 la 5:22 PM
Din păcate este nefinalizata. Exista și un serial mișto făcut după ea.
Gaelex(Citează)
20/03/2020 la 2:48 PM
Asa si ? In 2 zile omu a inteles ca e mai usor sa cumperi mai mult odata si sa reduci dupa numarul de ieșiri de aprovizionare? Nu văd care e problema. Nu v-a zis sa faceti ca el, a zis ce face el. A avut impresia ca poate fi sincer cu “comunitatea”. De fapt nu este o comunitate, sunteti 20 de inși plictisiți care comentați ca sa treaca timpul. E clar ca nu l-ati inteles ca om daca va blocati in orice rahat ca sa il denigrati. Eu nu am simtit intentii rele de la radu si in mintea mea lucrurile pe care încercati sa i le imputati sunt lucruri pe care el ca om nu le-ar face sau intenționa niciodată. Că poate are bani mai multi decat ar vrea unii, de unde e treaba lui si poate privi anumite lucruri mai relaxat iar chestia asta poate fi văzută ca o superioritate pe care el o afișează în anumite situații, ok. Mai mult de atat nu am, eu personal, ce sa ii zic. Toti prezintă produse pentru bani, macar aici nu dau de profitshsare la orice click ca in alte părți.
pmk(Citează)
20/03/2020 la 4:33 PM
Pana acum nu prea am vazut valuri de hate pe aici..dar acum si-o cauta singur. Cand recomandarea e sa ramai in casa, sau sa mergi doar dupa cele absolut necesare, el merge in ikea la mancare sau anunta ca pleaca in italia…p.s. cauta articolul cu renovatul balconului..a disparut si ala :))
Alin(Citează)
20/03/2020 la 8:05 PM
Uite, dacă mă acuzi de ceva, măcar acuză-mă pe fapte reale.
N-am mers la IKEA pentru mâncare, ci pentru a cumpăra toate cele necesare statului în casă. Un drum, get everything, nu ma ieși din casă. Și de atunci n-am mai ieșit.
Nu anunț că plec în Italia. Mi-ar fi plăcut să fac un city break în aprilie sau mai. Apoi italienii au început să anunțe îmbolnăviri, carantină, zboruri anulate și am spus că mi s-au anulat deci aceste intenții, că nu le pot spune planuri.
nwradu(Citează)
20/03/2020 la 3:53 PM
Da
Cristian(Citează)
20/03/2020 la 8:05 PM
Thx, e pe listă de ceva vreme, m-am tot luat cu altele.
nwradu(Citează)
20/03/2020 la 4:50 PM
Ce e jignitor de acolo. E gras si ipocrit asta e realitatea kilogramelor si a atitudinii pe care o pot demonstra oricand. Vultur este o pasăre nu un apelativ. Tu poti sa ramai baiat umil si sa înghiți in continuare, poate asa crezi ca te protejezi mai bine. Eu nu am nimic de pierdut dar m-am săturat de ipocrizie răutate si falsitate si asa aleg sa le combat. Nu mi-aș fi sters articolele niciodată, as fi incercat sa explic. Stiu ca e greu in era linsajului mediatic si al grupurilor de hate dar eu nu as accepta sa isi bata niște ipocriti aia de mine stând linistit. Capul plecat sabia nu-l taie da e mai usor sa te pisi pe el, înțelegi ? Sa vina hate la mine si astept sa fiu combătut cu argumente reale in orice discuție ma bag. Bring it
pmk(Citează)
20/03/2020 la 5:26 PM
Ok, hai ca incerc eu.
1. Timingul nu ai cum sa scoti un articol ca ala in perioada asta si lumea sa nu se gandeaca ca e ceva la mijloc.
2. Incepi articolul cu chestii legate de pret, lucru care te duce cu gandul ca e cineva incearca sa justifice pretul si sa zica “uite, merita”
3. Acel ultim paragraf scris cu italice: “Ca notă personală,…” Pai asta face ca tot ce a fost inainte sa sune ca o servita si doar ultimul paragraf sa vina din partea autorului. Daca ar fi formulat diferit articolul, nu ar fi avut nimeni nimic. Ceva gen, “uite, stiu ca virusul se transmite mai degraba prin contact decat prin aer dar ma uitam peste niste specificatii si uite ce am gasit…..”
Cristian(Citează)
20/03/2020 la 8:08 PM
@Cristian: ai dreptate. Eu sunt de acord cu fiecare punct al tău, chiar sunt foarte bune ideile, în retrospectivă, dar nu m-am gândit la asemenea implicații.
Eu am avut o discuție cu Matilda despre alegerea unui purificator, am dezbătut posibilitățile de filtrare ale fiecăruia, am scris apoi si un articol pentru că mi s-a părut interesant subiectul.
nwradu(Citează)
20/03/2020 la 5:38 PM
E prima oara cand vad asa o navala la jugulara lui Radu. Adica, imi prezinta, nevinovat, un purificator Philips, enorm de scump, eu nu ma prind ca e reclama mascata si ma imprumut pe la prieteni si il cumpar, pana se prind altii ca e bun la coronavirus iar Radu isi ia para-ndaratul.
Cu banii de la para-ndarat( e corect scris?), are tupeul sa ne spuna ca el renoveaza cand noi nu mai stim cum sa scapam cu viata din epidemia asta.
Si, cand face o pauza de la zugravit, face o plimbare la Ikea sa ne povesteasca noua, astora care nu avem curaj nici sa deschidem geamul ca sta vecinul alaturi si fumeaza, cum arata hala in vreme de criza.
Si, la intoarcere spre casa, mai are si tupeul sa-si umple 2 sacose cu mancare, el, care ne-a promis solemn ca nu isi va face provizii.
Ce aveti, mai baieti, chiar vorbiti serios?
andipanda(Citează)
20/03/2020 la 11:15 PM
Se pare ca da, ei vorbesc serios. Un emoticon cu furca scoasă nu exista ?
pmk(Citează)
20/03/2020 la 7:39 PM
Probabil vei vedea(daca nu ai facut-o deja) comentariile de mai jos si…nu ne vei lua de fraieri( prosti). Pune P la articole si intelegem dar nu asa. Daca nu era nimic necurat nu il dadeai jos, il lasai si ti-l asumai, cu bune si rele
Adi@(Citează)
20/03/2020 la 8:10 PM
Nu m-a plătit nimeni să-l scriu. Am explicat mai sus de ce l-am scris și de ce l-am dat jos. Era o discuție despre niște filtre, nu ceva atât de important încât să mi-l asum în orice condiții.
nwradu(Citează)
20/03/2020 la 11:09 PM
Toate punctele sunt chinuite rau. 1 doar ăștia care caută raca gasesc ceva rau in timing. Eu unul am gasit ca fiind bun, uite aparatul care adresează chiar si problema virusului asta in aer. Daca imi zicea de el acum 2 luni nu ma interesa.
2. Incepe cu prețul pentru ca este evident din reply urile voastre ca doar ala contează, in rest e doar un purificator. Altfel de ce ai avea coments in care il compari cu purtatul unei masti sau cu xiaomi care, la partea de filtrare este de 100 de ori mai slab. Încă odată, te chinui sa găsești ceva rau aici.
3. Daca scria P.S. Mai era vreo problema ? Omul a facut o precizare exact pentru ca stia ca sunt carcotasi care caută sânge si a vrut să previna orice neînțelegere. Degeaba se pare.
Chinuite rau astea 3 puncte, foarte chinuite.
pmk(Citează)
20/03/2020 la 11:29 PM
Dar stai ca nu am inteles ceva. Cand prezinți un produs care tie ti se pare justificat ca pret din cauza performanțelor dar esti constient ca pentru un “SIMPLU” purificator poate părea mare, nu e normal sa explici de ce tie ti se pare ok ca pret ? Nu inteleg cum altfel ai prezenta produsul daca nu din prisma prețului vs performanțe.
Eu daca imi iau o placă video de 5000 lei si o prezint nu e normal sa zic, da ba, costa 5000 dar uite ce face ca nu dau banii aia de nebun. Da ok, sa ai imagine pe monitor si filme pe yt poti si cu una de 5 ori mai ieftina. Da 4k 60fps cu totul la maxim nu poti cu jegul tau ieftin, aici se duc banii. Care e problema ?
Nu imi vine sa cred ca am ajuns sa stau la ora asta in vacanță sa combat pe net asemenea lucruri evidente. Da nu pot, atata rautate nu am vazut, imi e milă de voi. Dar dacă ati arde nu v as stinge cu jetul propriu. Adevărați romani, intr-adevar politicienii sunt oglinda poporului.
pmk(Citează)
21/03/2020 la 9:39 AM
Se vede ca uni oameni stau in casa si vor sa produca ura. Haterii
Adrian(Citează)
21/03/2020 la 11:50 AM
Si eu am exagerat cu comparatia aia. Nu voiam sa sugerez ca informatiile ar fi false, doar ca nu isi are locul articolul pentru ca aparatul ala nu are nici un efect intr-o casa.
Giani Mucea(Citează)
21/03/2020 la 2:46 PM
Inafara de a curăța aerul…
pmk(Citează)
21/03/2020 la 4:04 PM
Citeste si tu restul discutiei si vezi la ce ma refeream.
Giani Mucea(Citează)
22/03/2020 la 1:39 PM
Ba tu explodezi de desteptaciune si eu sunt prea prost sa inteleg, mereu este câte un alt inteles la vorbele tale inteligente diferit de cel evident si mereu te ascunzi in spatele la ” nu citesti, nu înțelegi, etc”. Pai explică-ti vorbele inteligentule, sa inteleaga si boul de mine. Ce insemna nu are nici un efect in casă? Nu purifică aerul sau ce inseamna ” nici un efect”.
Toti ne intelegem aici unul pe altul mai puțin pe tine. Esti prea destept pentru limba romana si blogul ăsta… poate ai mai mult succes in conversații cu amicii tai din MENSA, o tu dumnezeul comentariilor inutile pe net.
pmk(Citează)