un blog de Radu Dumitru

asus s5507

►► Ofertele continuă la: eMAGFashion DaysFinestoreDysonFlip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄

asus s5507

10 cauze pentru poluarea din București

5 Mar 2020  ·

GÂNDURI  ·

52 comentarii

Nu putem lupta real cu poluarea, a declarat ieri primarul Firea, la o săptămână după ce a anulat taxa Oxigen, care ar fi fost o măsură reală de luptă împotriva poluării. Programul cancer contra voturi continuă!

Primăria joacă acum cartea “nu știm de unde vine poluarea”. E un mister! O fi trimisă de Soroș sau de ruși sau de iluminați! Să discutăm asta în CSAT, cere Firea! Vă dați seama? Consiliul Suprem de Apărare a Țării să ia măsuri împotriva poluării, de parcă aceasta ar fi forma de atac a unui inamic, altul decât corupția și incompetența!

Primăria ar vrea să ia măsuri, dar nu știe unde și cum… Vina, desigur, este mereu a altora, de exemplu a Ministerului Mediului că nu vine să afle unde este poluarea, apoi a Agenției pentru Protecția Mediului, a firmelor private, gunoierilor, tuturor! Primar avem degeaba, laborator mobil de măsurat calitatea aerului avem degeaba, primăria n-a putut investi în nici un an în stații de măsurare a aerului.

Miza pentru noi, în caz că nu o realizați, este inclusă în citatul de mai jos:

In 2013, a study involving 312,944 people in nine European countries revealed that there was no safe level of particulates and that for every increase of 10 μg/m3 in PM10, the lung cancer rate rose 22%. The smaller PM2.5 were particularly deadly, with a 36% increase in lung cancer per 10 μg/m3 as it can penetrate deeper into the lungs. (Wikipedia)

Luni dimineață, în București, PM10 era de 238 față de limita de 50 ug/mc, iar PM2.5 de 189 față de 25 ug/mc. Calculați voi cu cât v-a crescut șansa de cancer.

Nu știți de unde vine poluarea? Hai că vă spun eu:

1. Spațiul verde există doar pe hârtie. Peste tot în oraș avem în acte “spațiu verde”, dar iarba a fost distrusă de nepăsare și de mașini parcate peste ea, acum fiind doar pământ sterp care generează praf. Praf, acela pe care-l găsim pe mașini, acela care ne intră în plămâni.

Acesta este “spațiul verde” din oraș:

2. Mașini poluante. Mașinile nu poluează doar cu dioxid de carbon, cum a zis cu toată seriozitatea o femeie la Digi24. CO2-ul contribuie doar la gaze de seră, ne încălzește planeta, dar nu-i acela problema mare pentru noi.

Noxele auto includ tot felul de produși pe bază de azot, sulf, compuși pe bază de antimoniu, beril, crom, mangan, seleniu, mercur, hidrocarburi incomplet arse șamd.

via Gfycat

Credeați că fumul negru care iese din diverse rable este dioxid de carbon mai bronzat? Nu este. Sunt particule suficient de fine încât să intre în categoriile PM10-PM2.5-PM01, adică cele care intra în plămâni și de acolo în sânge și diverse organe.

Când am făcut clipul despre mașini electrice în România, m-am uitat și pe vârsta medie a mașinilor din București. 59% din autovehiculele înmatriculate în București au peste 10 ani vechime. În Ilfov e și mai rău, acolo 67% dintre autovehicule au peste 10 ani vechime. Ce credeți că scot pe țeava de eșapament, miere?

De asta proiectul ZACA ar fi fost foarte bun. Limita din start accesul unor mașini vechi în centrul orașului și cerea bani pentru alte zone, descurajând utilizarea lor. Dar Firea a preferat să dea poluare și cancer în schimbul unor voturi.

3. Traficul foarte aglomerat. Indiferent de natura mașinilor din trafic, ambuteiajele duc la degajarea mai multor noxe.

Câtă vreme Poliția Rutieră nu intervine pentru a da amenzi celor care parchează pe banda 1, celor care blochează intersecțiile trecând pe galben sau roșu, care blochează tramvaiele și nu respectă banda unică a autobuzelor, care fac stânga de pe banda greșită șamd, nu vom vedea o eliberare în trafic.

via Gfycat

Probabil ați simțit, ca și mine, că se circulă mult mai bine când e poliție în fiecare intersecție și lumea se teme “să calce pe bec”. Astfel de zile miraculoase sunt prea rare și de obicei au legătură cu sosirea unor coloane oficiale.

Și sigur că multe călătorii sunt inutile. Nu cred că este nevoie ca toți copiii să fie lăsați și ridicați de la școală cu mașina, de exemplu. Acum vorbesc, însă, despre ce măsuri ar putea lua autoritățile, nu fiecare cetățean în parte.

Nu trebuie să mă credeți pe cuvânt. Uitați-vă la chinezi, unde poluarea a scăzut substanțial pentru că stau închiși în case.

4. Șantierele. Mergeți pe lângă orice clădire în construcție și veți vedea cât praf generează. Basculante pline de moloz, ciment preparat pe loc, flexuri șamd.

În alte țări șantierele se izolează cu plasă, au reguli stricte privind poluarea, șanțuri cu apă la intrarea în zonă șamd. Ai nevoie, însă, de autorități care să ceară aceste măsuri și să sancționeze lipsa lor, nu de habarniști la conducere.

Omul de mai sus lucra pentru primărie, că schimba pavajul de la Unirii. Atât s-a putut.

5. Zone prost asfaltate. Prin tot felul de parcări, curți de școli, curți de zone industriale, alei și alte zone a fost turnat un strat de beton foarte păcătos, care se macină constant și generează praf tot mai fin. Treabă nedusă până la capăt.

6. Gropile de gunoi. Mirosul acela nasol, care înseamnă și tot felul de particule pe care nu le vrei în plămâni, vine și de acolo. Ne-am înconjurat de gunoaie.

Ce se poate face? Poate fi încurajată reciclarea, astfel încât să ajungă mai puține tone de gunoaie la gropile de gunoi. Trebuie investit în echipamente care prelucrează deșeurile și le transformă chiar și în energie electrică.

Noi, în schimb, am decis să îngropăm gunoaiele în pământ. După ce le punem în saci de plastic. De obicei nici nu le îngropăm, le lăsăm acolo. Poate dispar singure.

7. Străzi nespălate. Nu țin minte când am văzut ultima oară o mașină care să spele străzile prin oraș.

Nu luați memoria mea ca un indicator. Uitați-vă la bordura oricărei străzi mari sau mici și veți vedea praf de două degete. Acesta nu va dispărea de acolo singur. Nu apare Dumnezeu să-l teleporteze în spațiu.

Trebuie spălate străzile (și nu cu apă din Dâmbovița, care-i plină de mâzgă) foarte des. Zi de zi, timp de 3 luni, și poate vom vedea o schimbare.

Măturătorii cu mături din nuiele, ca pe vremea lui Cuza, nu ajută. Îmi pare rău de ei, mi se pare că muncesc degeaba și doar vântură praful dintr-un loc în altul.

8. Rețeaua de încălzire în regim centralizat. Unele țevi de apă caldă n-au fost schimbate de zeci de ani. Credeți că în schimb a investit cineva în filtre sau catalizatoare mai bune pe la ELCEN sau cine arde gazul pentru a genera apă caldă în oraș? Dacă vrem să micșorăm poluarea, trebuie îmbunătățite acele sisteme pentru a nu mai arunca în atmosferă toate acele gaze.

Același lucru și pentru orice activitate industrială mică sau mare din oraș. Control la filtre și eliberarea de noxe, amenzi, planuri de îmbunătățire.

9. Lipsa copacilor în jurul orașului. Bucureștiul, odată ce se termină străzile asfaltate, este o priveliște dezolantă. De obicei sunt câmpuri pline de buruieni, cu gunoaie și moloz aruncate pe acolo.

(fotografia asta este de aici, la marginea orașului, până în centură)

Ne trebuie o “centură” de copaci în jurul orașului care să mai rețină din praful ce vine din afara lui sau să curețe aerul în ce măsură pot face asta. Nu i-a păsat nimănui de o astfel de măsură pentru că nimeni, de la primari la miniștri, nu-și câștigă postul pe baza performanței și proiectelor proprii.

10. Transport în comun subdezvoltat. Firea a făcut cândva niște benzi de autobuze și le-a eliminat a doua zi după câteva proteste. Că na, ar fi pierdut voturile unor șoferi.

Metroul din Drumul Taberei este întârziat cu 8 ani din cauza incompetenței și nepăsării. Acolo sunt 8 ani în care sute de mii de mașini au circulat în București pentru că șoferilor le-a lipsit alternativa transportului subteran.

În loc să înceapă deja și lucrul la alte linii, că e clar că este nevoie de ele având în vedere dezvoltarea orașului, se bate pasul pe loc. Dacă Drumul Taberei se termină în 2020, următoarea linie finalizată va fi prin 2040, probabil.

Singura măsură bună din ultima vreme a fost montarea gardurilor pentru tramvai. Naiba știe cât țin și alea, că văd că Orban “știe” că nu sunt bune, deși toți indicatorii arată că a crescut substanțial eficiența transportului în comun.

Lipsește și transportul în comun eficient din localitățile satelit ale Bucureștiului spre interiorul orașului. Zeci sau sute de mii de oameni nu au alternativă de a ajunge la muncă, pe când în alte țări s-au făcut din timp investiții în rețea feroviară sau de autobuze pentru navetiști.


Cum poate spune cineva din administrație că nu știe de unde vine poluarea și ce măsuri să ia? Ce aveți, sunteți proști? Sunteți habarniști? Ieșiți la întâmplare pe străzi și veți vedea sute de locuri în care se pot lua măsuri. Nu unele noi, ci cele prevăzute chiar de legile existente. Trebuie doar chef de muncă.

Scriu despre poluare din 2016. Încep să mă satur. Mă bucur că a început un scandal mai mare pe tema asta.

asus s5507

    52 comentarii

  1. Scriind acest articol, de cate ori ți-a trecut prin cap ca poate ar fi o idee sa te muți din București? Niciodată? Atunci si tu ești că fumătorii care stiu la ce riscuri se expun dar insistă să experimenteze cancerul pe pielea lor.
    Nu vad de ce ai vrea să-ți trăiești viața într-un astfel de oraș poluat.

      (Citează)

    • nu primim mitici în provincie :D

        (Citează)

    • Gandire tipic Firea, “daca nu va place in Bucurest plecati” Dar nu mai bine pleaca Firea si cei 6 primari PSD care nu sunt in stare macar sa stranga praful de pe strazi

        (Citează)

    • Ai citit știrile că cel mai poluat oraș e Iașiul? Și ca și Brașov și Cluj ar fi cam ca Bucureștiul? Unde să plece lumea? La Craiova ca să fie tăiat cu sabia? :)

      În altă ordine de idei eu cred că ZACA nici nu era pus la punct, ar fi trebuit ca cineva să le ceară niște statistici cu câte mașini ar fi plătit taxa aia pe bune că doar deja ar fi trebuit să le fi numărat. Nu să se facă estimări pe baza parcului auto ce e o frecție. Ci pe cât se circulă cu adevărat.

      Foarte fain articolul în rest. Sunt unele surse la care nu mă gândisem. Oricum, sunt super multi ce circulă cu mașina doar așa pentru că e aproape gratis și sunt niște melteni ce vor să se simtă domni.

        (Citează)

    • @Andrei, primarii PSD vor pleca numai atunci cand cetatenii nu ii vor mai vota.
      Dar atata timp cand castiga alegerile, inseamna ca masina lor de propaganda functioneaza sau oamenii sunt multumiti de masurile luate.

        (Citează)

    • @Bogdan: Firea, tu ești? Dacă nu-mi place orașul, să mă mut, nu să cer condiții mai bune?

      Dacă nu-mi place furtul, corupția și incompetența autorităților, să plec și din țară ca să-i las să fure nederanjați?

        (Citează)

    • Pai in alte orase poluarea e si mai mare ca in Bucuresti. iasi, Cluj, Brasov, sunt mai poluate decat Bucurestiul. Se muta din lac in put. Poate doar sa te muti in vreun orasel de provincie mai izolat, care sa nu aiba prin apropiere o fabrica sau uzina care sa imputeasca tot aerul. Dar nu cred ca vrea Radu la tara, nu sunt restaurante bune si nici burgeri la discretie.

        (Citează)

    • Exista o singura rezolvare dar oamenii vor sa vada altele, ca sunt comozi si vor aer curat dar sa nu faca ei nimic. Lasat masinile acasa, inlocuit cu biciclete si tot ce inseamna electric. Apoi plantat copaci peste tot. Renunta cineva la masina? Nu. Atunci hai sa nu ne mai plangem si sa gasim o sute de alte cauze.

        (Citează)

  2. P……..ăcură ….!?!?

      (Citează)

  3. Cătălin Tănase

    05/03/2020 la 8:03 AM

    De acord cu tot articolul, dar tot nu explică de unde creșterea brusca a poluării de acum câteva zile

      (Citează)

    • Poate fi orice. Vânt. Inversiune termică, care-i un fenomen prin care se inversează temperatura straturilor atmosferice și aerul poluat nu se poate ridica în atmosferă, ci stă aproape de sol.

      https://en.wikipedia.org/wiki/Great_Smog_of_London

      Ideea este să micșorezi generarea de particule poluante, că vântul și atmosfera nu le poți controla.

        (Citează)

    • basinile lui firea sunt atat de mari ca genereaza vant. li ze mai zice vanturi

        (Citează)

    • bucuresti e o cocina infecta dintotdeauna, evolutia e inspre mai rau evident, dar pun pariu ca daca iese un primar din gasca neomarxistilor, ong-urile brusc vor tacea si va fi un aer asa curat…. cum doar la munte mai respiri….

        (Citează)

  4. Ai uitat sa treci pasivitatea si nesimtirea cetatenilor. Daca am asteptat totul de la cei care ne conduc aici am ajuns. Multi au fugit in magazine de frica virusului, dar nu-i intereseaza ca poluarea le scurteaza 4 ani din viata. Eu folosesc masina doar in week-end sau concediu, in rest bicla, mers pe jos, transport in comun. De la mersul cu bicla am capatat si o tuse frumoasa.. :)

      (Citează)

    • Cătălin Tănase

      05/03/2020 la 9:17 AM

      La fel și eu, mai puțin partea cu tusea…încă :)

      Așa e. Chestiune de mentalitate. Cineva îmi spunea așa:

      “De ce să vin cu metroul dacă plătesc rate la mașină? Da, stau în aglomerație, bară la bară, dar stau relaxat în mașina mea, ascult ce muzică vreau și nu se ingesuie în mine toată lumea”

        (Citează)

    • Stefan: Ai uitat sa treci pasivitatea si nesimtirea cetatenilor.

      Sunt de acord, dar acum scriam despre măsuri la îndemâna autoritătilor.

      Mă tem că marea poluare nu poate fi rezolvată de cetățeni bine intenționați. Cetățenii, de fapt, nu cunosc implicațiile poluării, că e ceva ce te omoară lent, iar omul este interesat doar de ziua de astăzi, de căldură, mașină, să aibă unde parca chiar dacă distruge iarba.

      Astfel de probleme chiar trebuie rezolvate de autorități prin strategii de amploare. Pentru Firea, din păcate, asta înseamnă să mai dea niște vouchere pe undeva. În curând, probabil vouchere de chimioterapie.

        (Citează)

    • Cătălin Tănase: Cineva îmi spunea așa:

      “De ce să vin cu metroul dacă plătesc rate la mașină? Da, stau în aglomerație, bară la bară, dar stau relaxat în mașina mea, ascult ce muzică vreau și nu se ingesuie în mine toată lumea”

      Poate o sa fie o surpriza, dar transportul in comun in Bucuresti mereu a fost inuman. A fost aglomerat in RATB/ITB inainte ca traficul sa devina aglomerat, asa ca respectiva afirmatie este valabila si adevarata de zeci de ani incoace. Masinile au fost o fuga logica de aglomeratia din mijloacele de transport in comun.

        (Citează)

  5. Nu iau apărarea țoampei dar taxa oxigen era un început foarte bun. faptul că a renunțat la ea îmi reconfirmă ideea că trebuie să scăpăm de ea cât mai repede posibil dacă vrem să avem o șansă să începem un program de reducere a poluării în București. Nu sunt de acord nici cu ideea lui Nicușor Dan de a construi parcări noi, pentru că acestea nu fac altceva decât să stimuleze traficul. Eu cred că trebuie tăiată din rădăcină ideea de a circula în mod uzual cu mașina personala pentru treburile cotidiene. mașina personală să fie folosită doar pentru deplasări la cumpărături și alte nevoi ocazionale. pentru asta ne trebuie într-adevăr un transport public bine dezvoltat care nu se poate realiza decât reducând traficul mașinilor personale.
    Ar mai fi amenzile pentru lucrările neîngrădite, administratorii parcurilor neamenajate și alte asemenea.

      (Citează)

    • Greu de zis. Tăierea parcărilor este o măsură clasică de încurajare a utilizării transportului în comun, dar întâi trebuie să ai:
      – transport în comun performant
      – oameni care să dea amenzi și să ridice mașinile parcate ilegal.

      Momentan în București se parchează oriunde, nu doar în locurile amenajate pentru asta, deci măsura n-ar însemna nimic fără aplicarea de amenzi.

        (Citează)

    • Trebuie facute cateva parcări subterane daca se poate iar in zonele unde nu, cumperi aparate de genul sau mai mari si mai multe daca permite locația https://images.app.goo.gl/E8PMpAK2eAqEwuSH7

      Iar apoi dai frumos amenzi la toata lumea care parchează blocând o bandă sau jumătate si oamenii se vor invata ca daca nu are unde sa parcheze nu mai folosește masina peste tot. Am un vecin care se duce cu masina la munca chiar daca ar putea merge pe jos ca in 25 de minute ar ajunge lejer si ar mai si slabi poate. In București se parchează de multe ori haotic, cum nu prea vezi într-o capitală Europeană, de exemple pe Mihai bravi între vatra luminoasa si Iancului de multe ori e prin cu mașini care sunt oprite cu sofer lipsa pe o bandă si ai acolo secția 8 de politie, deci oamenilor atât de mult le pasa de regulile de circulație ca le încalcă si langa un sediu de poliție.

        (Citează)

  6. @nwradu, legat de gardurile pe liniile de tramvai: care sunt indicatorii aia care arata ca a crescut eficienta transportului in comun?
    Am tot cautat, dar nu am gasit nimic, nici o masuratoare facuta de nimeni.

    Singurul lucru pe care l-am gasit pe internet sunt declaratiile a vreo 10 calatori… dintre care vreo 2 considera ca nu ajuta cu nimic gardurile si ca mai mult incurca.

      (Citează)

    • “Oficialii Primăriei spun că prioritizarea transportului public e extrem de importantă pentru fluidizarea traficului în Capitală. Aceştia susţin că viteza de deplasare a tramvaielor a crescut cu 20% după ce au fost instalate garduri separatoare pe o lungime de aproape 20 de kilometri.”

      “Tramvaiul 21 a avut banda unica si inainte, realizata din opritoare de plastic, dar a fost distrusa de soferii care circulau pe linia tramvaiului desi acest lucru era interzis. De exemplu, intre statiile Sportului si , inainte tramnvaiul facea 15-20 de minute, acum distanta este parcursa in cinci minute.”

      https://www.mediafax.ro/social/bucurestenii-nu-vor-sa-fie-desfiintate-gardurile-care-despart-linia-tramvaiului-de-masini-18823304

      https://www.zoso.ro/tehnologie-spatiala-bucuresti-garduri-linia-tramvai/

      Am mai auzit pe la știri declarații de la STB cu cifre exacte pe anumite linii, dar fiind STB, nu le poți găsi ușor pe net.

      Nu mi se pare însă ceva ce nu poate fi văzut și la ochi. Nu mai blochează mașinile șina tramvaiului => se circulă mai bine.

        (Citează)

    • 1. In acelasi articol de unde ai luat primul citat mai scrie asa:
      „Din păcate metoda de aplicare este una pompieristică! Una făcută pe grabă de a monta gardurile metalice. După cum puteţi vedea, există o bandă şi banda care delimitează gabaritul tramvaielor. Ideea a fost de a permite pasagerilor să coboare din tramvai dacă apare o defecţiune. În această porţiune încape doar o persoană. În momentul unui incident, ia foc un tramvai sau orice altceva, pasagerii vor avea o problemă în a coborî cu toţii şi în a evacua foarte repede”, arată Paul Dorneanu.

      Iar “oficialii primariei spun ca…” nu poate fi luat ca indicator nefiind prezentata nici o statistica exacta.

      2. Al doilea citat este “potrivit observatiilor facute de reporterul HotNews.ro.”
      Din nou o sursa subiectiva, ce nu poate fi luata in calcul ca indicator.

      3. https://www.mediafax.ro/social/bucurestenii-nu-vor-sa-fie-desfiintate-gardurile-care-despart-linia-tramvaiului-de-masini-18823304
      Tot articolul se bazeaza pe afirmatiile a catorva calatori, nimic oficial.

      4. https://www.zoso.ro/tehnologie-spatiala-bucuresti-garduri-linia-tramvai/
      Este un articol pe bloc bazat 100% pe articolul de la punctul 2.

      Mie nu mi se pare ca este ceva ce poate fi vazut la ochi. Eu vad de 2-3 ori pe saptamana cum se blocheaza intersectiile dintre Mihai Bravu si Calea Vitan sau Camil Ressu pentru ca masinile care vin de pe stradutele laterale nu au unde sa intoarca decat in intersectie.
      Asta afecteaza inclusiv tramvaiele, care raman blocate si nu pot trece de aceste intersectii.

      Chiar daca intre 2 intersectii tramvaiul merge mai repede, este important de vazut in cat timp face tot traseul (de la un capat la altul).

        (Citează)

    • Cum spuneam, am auzit și date de la STB privind timpii de tranzit, dar i-am auzit la TV. Nu știu dacă sunt pe net.

      Blocarea intersecțiilor se făcea și înainte. Acum nu se mai blochează și șina de tramvai.

      Andrei G: Ideea a fost de a permite pasagerilor să coboare din tramvai dacă apare o defecţiune. În această porţiune încape doar o persoană. În momentul unui incident, ia foc un tramvai sau orice altceva, pasagerii vor avea o problemă în a coborî cu toţii şi în a evacua foarte repede”, arată Paul Dorneanu.

      Omul ăla nu “arată” ca pe un fapt clar, ci are el impresia că n-ar putea fi evacuat tramvaiul suficient de repede. Până nu are loc un astfel de incident, nu vom putea ști dacă e sau nu loc.

      Eu zic că este. Nu știu care-i încărcarea medie a unui tramvai cu pasageri, dar mi se pare suficient loc pentru ca pasagerii să coboare în mod ordonat dintr-un tramvai care fumegă. Bănuiesc că nu ia brusc foc de parcă l-ar fi incendiat un dragon din Game of Thrones.

      După părerea lui Dorneanu, ar trebui să desființăm metroul, că nu ai nici măcar un pic de spațiu unde să cobori în caz de incendiu.

        (Citează)

    • Eu nu spun ca Dorneanu are dreptate 100%, dar la fel cum “oficialii primariei” (unii anonimi) sunt citati in articol, asa este citat si el.
      Cuvantul lui are aceeasi valoare sau mai mare tinand cont de faptul ca nu este anonim.

      Si da, se blocau si inainte intersectiile, dar nu atat de rau si atat de des.
      Tocmai din acest motiv avem nevoie de o statistica referitoare la intreg traseul unui tramvai, nu doar la viteza de deplasare intre 2 intersectii.

      Iar daca tinem cont ca d-na Firea nu a facut publica o astfel de statistica nici macar cand s-a “certat” cu Orban, tin sa cred ca nu a fost adusa nici o imbunatatire (sau daca exista, este marginala).

        (Citează)

    • Andrei G: Tocmai din acest motiv avem nevoie de o statistica referitoare la intreg traseul unui tramvai, nu doar la viteza de deplasare intre 2 intersectii.

      Mai mult decat atat, nu viteza e importanta. Ca in cazul mentionat, RATB a observat ca viteza a crescut pe linia lui 21 si ce crezi ca a facut? A scos 2 tramvaie din uz. Statistica trebuie sa spuna daca a crescut debitul de calatori, nu viteza tramvaiului, ca nu e cursa de F1.

        (Citează)

  7. Felicitari pentru articol Radu!

      (Citează)

  8. In Bucuresti trebuie sa fii masochist sau teribilist sa mergi pe jos sau cu bicicleta, macar masinile mai au niste filtre cu tot felul de carbonuri.

      (Citează)

  9. bun articolul.

      (Citează)

  10. Lăsați ca Vine Nicusor Dan si rezolva cu poluarea.

    Mi se pare incredibila pasivitatea bucurestenilor, doar 10 oameni la protestul pentru mediu in condițiile in care ministrul PNL al mediului spunea ca poluarea este de la arderea frunzelor sau a cauciucurilor, mai rămânea sa dea vina pe fumătorii de țigări electronice.

    Cu un Like pe Fb sau IG nu combați poluarea

      (Citează)

  11. Eu de doi ani am alergie, csf. Bine ca fac tot ce pot la nivel de individ sa fie bine, in schimb tu esti naiv cand crezi ca orice miscare facuta cu rea intentie poate avea efecte benefic.

    Jenant aia cu daca nu va place plecati de acolo, loseri/defetisti.

      (Citează)

  12. – Aia cu spatiul verde e interesanta, mai ales ca tin minte clar articole in care argumentai ca, daca gasesti niste spatiu, sa faci parcari nu sa faci verde. E misto mentalitatea: vrem infrastructura suficient de dezvoltata incat sa circule si sa parcheze fara probleme oricate masini, vrem apartamente suficiente pentru toata lumea si ieftine, vrem hipermarketuri de jdemii de metri patrati in cartier (cu parcari destule, ca nu venim ca taranii perpedes), vrem mall-uri la fiecare scara de bloc si facem scandal ca nu exista pomi si iarba.
    – In altat ordine de idei, mi se pare distractiv ca ai mentionat reteaua de incalzire centralizata, dar nimic despre centralele de apartament. Combustibilul e mai putin poluant, dar e mai multe si e mai “centrale”.

    Despre nenea din poza, care taia betonul fara masca: bravo boss, lucreaza la silicoza aia, e si asta un plan de pensionare.

      (Citează)

    • mie imi crapa capul cand aud ca problema in Bucuresti ar fi ca nu exista parcari.

      lumea nu intelege niste lucruri banale:

      – intr-un oras ca Bucuresti nu exista spatiu fizic suficient sa faci parcari peste tot unde “ar trebui parcari”

      – intr-un oras ca Bucuresti, terenul este scump, deci daca faci parcare pe el pierzi bani, deci trebuie sa ceri taxa mare, iar oamenii evident nu sunt disusi sa plateasca, vezi cazul terminalului de la Straulesti

      – este imposibil sa faci parcari la fiecare bloc care nu are locuri de parcare acum;

      de ex. nimeni nu va folosi o parcare care este la cateva sute de metri de bloc – se va parca tot pe strada, iar parcarea aia de la niste sute de metri distanta va fi folosita in cel mai bun caz doar de ghinionistii care nu mai gasesc loc sub nici o forma si nu sunt magari ca sa lase masina oriunde

      bottom line: nu se pot face parcari “suficiente” in Bucuresti, e imposibil sunt 2 milioane de masini, trebuie sa abandonam aceasta idee cretina

      evident l-am auzit si pe Nicusor Dan cu aceasta idiotenie cu parcarile

        (Citează)

    • Terminalul de la straulesti este prost pozitionat si infect legat la transportul in comun (da are metrou vor zice unii, e ca si cand nu ar avea).

      Pretul era jenant de mic si pana acum, 5 lei pe zi, un parcagiu mai acatarii cere mai mult.

      Da tu ai merge 30 min pana la parcare si de acolo inca minim 45 pana la o statie mai importanta de pe magistrala ?

        (Citează)

    • pai probabil nu as merge.
      asta zic si eu la pct 3 – atat timp cat parcarea nu este foarte aproape de metrou/ autobuz/ resedinta, nu va fi folosita

      si-acum ia sa ne gandim daca este posibil sa facem parcari suficient de aproape de metrou/ autobuz/ resedinta.

      nu e posibil, ca nu exista spatiu, deci ideea cu parcarile tb abandonata.

      in plus, mai e o problema imensa cu pretul parcarii de la ADP – este scandalos sa poti inchiriezi spatiul public intr-un oras ca Bucuresti cu 77 de lei pe an, adica 1-2 euro pe luna

      e si imoral, cum adica sa ai tu drept practic gratis asupra unei parti din spatiul public doar pentru ca locuiesti in zona?

      faptul ca acest pret este subventionat sinistru de toata lumea in favoarea unor privilegiati este de fapt motivul pentru care nu apar parcari private supraetajate in Bucuresti – pentru ca nu renteaza economic.

      daca pretul la ADP s-ar face 1000 de euro pe an in loc de 20 euro pe an, ar aparea in scurt timp operatori privati care ar face cladiri de parcare unde te-ar costa, eu stiu, sa zicem 500 de euro pe an

      deci problema asta cu parcarile s-ar mai diminua de la sine, prin mecanisme de piata

        (Citează)

    • As fi de acord ca problema parcarii de la Straulesti e accesul daca parcarea de la Universitate ar fi mereu plina.

      Oricum, ideea era alta: mentalitatea trebuie sa se schimbe complet. Acum e concentrata pe masina si viata ieftina. Pana si Radu, care a vazut cum se procedeaza in alte locuri si ai putea zice ca e ceva mai deschis la minte, e fixat in stilul asta de gandire. Si odata ce pleci de la cerinta asta, e greu sa justifici verdeata.

        (Citează)

  13. Christian Garabet

    05/03/2020 la 10:27 AM

    Buna Radu. Am o mare preocupare care are legatura cu articolul tau. Trec zilnic prin Pipera in dreptul amplasamentului viitorului Spital Metropolitan. Este o viitoare crima o amplasare in acest loc a unui spital mare-mare si foarte frecventat. Iti sugerez, de la nivelul tau si a articolelor tale atat de documentate, sa postezi un nr de foto sau video despre circulatia in zona dimineata si seara. Cu doua strangulari dreapta-stanga, respectiv doua poduri, cu Directia Permise alaturi, va fi un haos! Coloanele de masini stau si stau. De ce suntem atat de prosti? Ce interese ascunde intentia Firei? Cat vor suferi pacientii din salvarile acelea care nici nu au banda de urgenta? Cate si mai cate intrebari! Multumesc. Sa ai un an cu bucurie pentru tine si cu folos pentru comunitate!

      (Citează)

    • Știu problema, dar nu cred că găseau alte zone.

      Există și soluții. Se deschide o stradă de la Cloud 9 direct spre Pod Băneasa. Ar putea fi făcut și un sens giratoriu în față la DRPCIV pentru a întoarce mai ușor cei care au treabă acolo.

      Per total, însă, e mai important să avem un spital în plus în ciuda complicației din trafic.

        (Citează)

  14. Voi va dati seama ca la un moment dat si Serghei Mizil intr-un mod indirect desigur, a contribuit si el la calitatea aerului din Bucuresti.

    Seful garzii de mediu Bucuresti(SGMB) la masa cu Serghei Mizil(SM) dand gata o sticla de vin:

    SGMB: Ba, ar trebui sa plec, maine am un control la unii care cica ard niste deseuri langa Bucuresti.

    SM: Lasa-i ba in pla mea. Ia de mai deschide o sticla ca mi-e sete.

    SGMB: Da Serghei, da bucurestenii? O sa fie nasol maine cu fum, poluare.

    SM: Da-i ma in pla mea! Adu vinul ala mai repede ca plange masa.

      (Citează)

  15. Maturile din nuiele nu-s neaparat un lucru rau, exista si in alte tari.
    Matura cand se uzeaza se macina si degaja micro particule. Prefer micro particule de lemn decat de plastic

      (Citează)

  16. De ieri seara ( dupa ce s-a apucat garda de mediu sa miste cu perchezitii, controale etc) pana astazi dimineata ar fi cam prima oara cand n-am mai simtit fum cand deschid geamul. Locuiesc in Ilfov de prin 2007. In fiecare iarna de cand se lasa intunericul pana dimineata era fum peste tot. Mirosul nu era de lemne arse, sau carbuni – era de plastic, deseu etc. Schema e simpla – in noptile de iarna, toata lumea se baricadeaza in casa cu geamuri/usi inchise si nu se simte fumul => se ard deseuri la greu.
    Poluarea de duminica/luni are ca baza fix aceasta schema . Diferenta este ca iarna asta nu a fost una tipica – fiind foarte cald, curentii de aer au inceput sa stationeze, sa se inverseze etc si am luat in freza tot fumul.

    Crede-ma pe cuvant – astazi dimineata, simteam ca respir aer curat.

    Urmatorul pas – tre’ sa scapam de rablele care scot fum negru vizibil in trafic. Este obligatoriu.

    Daca se rezolva aceste 2 lucruri – imbunatatirea va fi simtitoare.
    Restul mentionate de tine pana la 10 – sunt de termen lung si cu impact gradual.

      (Citează)

  17. Ca de obicei, soluțiile sînt la bloggeri, ha ha. Cred că dacă v-ar pune primari ați vedea că nu e totul așa ca la tastatură. Îmi amintesc cum părea de deștept Ilie Șerbănescu pînă l-au pus ministru și s-a dovedit incapabil. Așa cum mulți pe aici au zis și de Guran – îl voiați prim ministru (!) – care e prost cu spume.
    Inițiativa cu taxa oxigen a fost combătută puternic de mulți comentatori de pe acest blog, cred că Radu ar putea să spună și care era procentul de aprobare.

    Din toate soluțiile de mai sus, cele cu șantierele și cu pavajul prost sînt singurele care pot fi implementate foarte ușor. Restul… nu vrea poporul să renunțe la mașină.
    Cît despre spațiile verzi, nu cred că e așa simplu cum pare. La umbra copacilor nu prea crește iarbă, dacă vrei să crească trebuie multă muncă, irigații etc. Iar bucureștenii vor parcări, nu spații verzi. Nu mai zic că peste tot, nu doar în București se pune problema spațiilor de parcare.

    Eu consider că sînt prea ieftine mașinile. Taxa pusă de Tăriceanu (cea care era cu atît mai mare cu cît mașina era mai veche) era cea mai bună. Acum îți iei orice cazan cu 500 de euro și n-ai nici o problemă de verificare tehnică, înmatriculare etc.

      (Citează)

  18. Cica s-ar fi ars niste cauciucuri in periferia orasului + unii au ars resturile vegetale (sasa citisem pe cronica.ro)

      (Citează)

  19. Mai sunt încă cel puțin 3:
    1. Tot felul de fabrici mici între blocuri, am una de mobila care arde în fiecare seara pana târziu ceva
    2. Nicio autoritate nu se simte răspunzătoare sa controleze. Am făcut sesizări la primărie, au zis ca ei nu au cum sa monitorizeze noxe, la Autoritatea națională pentru protecția mediului, ei au zis ca Primaria a autorizat deci ei trebuie sa verifice. Garda de mediu nu raspunde
    4. Clima :) Când nu bate vântul se întâmplă ca duminică și luni

      (Citează)

  20. Plătește biletul STB mai înainte!

    Kopa_Kopan:
    Pai in alte orase poluarea e si mai mare ca in Bucuresti. iasi, Cluj, Brasov, sunt mai poluate decat Bucurestiul. Se muta din lac in put. Poate doar sa te muti in vreun orasel de provincie mai izolat, care sa nu aiba prin apropiere o fabrica sau uzina care sa imputeasca tot aerul. Dar nu cred ca vrea Radu la tara, nu sunt restaurante bune si nici burgeri la discretie.

      (Citează)

  21. In loc de ZACA ar merge permanent un filtru RAR la fiecare intrare in Bucuresti si cateva puncte prin rotatie in oras: verificat pe loc starea tehnica + emisiile si retras ITP-ul + verificat statia care a emis acel ITP.
    Asa scapi de poluarea reala din trafic (degeaba in acte cazanul este Euro 5/6 si s-ar incadra in ZACA, daca are DPF anulat sau probleme tehnice) si de statii ITP care fenteaza legea.
    Simple as that!

      (Citează)

  22. Dăcât o sugestie: “Zece cauze ale poluării în București”

      (Citează)

  23. După logica asta, ar fi trebuit să vedem o îmbunătățire in legătură cu aglomerația din mijloacele de transport în comun, mai ales cu atatea milioane de bucureșteni plecați în vest

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus