►► Black Friday la: Fashion Days, Finestore, PC Garage, evoMAG, Altex, Flanco ◄◄
Pot să vă spun o companie care a ajuns la un nou nivel al problemelor financiare odată cu coronavirusul: Boeing.
Adică aveau deja o problemă mare, toate acele avioane 737 Max produse și nelivrate, plus producția întreruptă în timp ce așteaptă aprobările necesare pentru reintroducerea aeronavelor in folosință. A trecut un an de la blocarea la sol a flotei 737 Max, un an în care Boeing plănuia să producă în ritm crescut aeronave și să încaseze miliarde de dolari din vânzarea lor.
Până acum chiar liniile aeriene sperau la o rezolvare rapidă a crizei 737 Max. Aveau nevoie de acele aeronave, pe fondul unei creșteri economice stabile în întreaga lume. Supărarea mare era că Boeing le-a încurcat planurile de creștere și unii solicitau despăgubiri pentru asta.
Acum a venit coronavirusul și toate companiile aeriene au probleme financiare și nu-și doresc avioane noi, ci s-ar putea să micșoreze și flotele existente. Airbus a avut în februarie prima lună în care nu a primit nici o comandă nouă de aeronave. Boeing a trecut deja prin asta în ianuarie, iar în februarie au avut mai multe anulări decât comenzi noi.
O companie poate fi implicată într-o criză total neprevăzută și de amploare. Boeing a dovedit că o companie poate fi lovită de două astfel de crize în același an.
Liniile aeriene au trecut de la “dați-ne aeronavele sau plătiți-ne despăgubiri” la “bine că nu avem și câteva Boeing 737 Max în flotă pe care să plătim rate”. Situația devine rea tocmai pentru aceste companii, exact ca după 11 septembrie 2001.
Multe țări își închid granițele, foarte multe zboruri au fost anulate, Flightradar24 a văzut cu aproape 5% mai puține zboruri în luna februarie și stați să vedem statisticile pe martie, FAA-ul scade condițiile privind numărul obligatoriu de zboruri pentru a nu pierde sloturile pe aeroporturi, ca să nu mai zboare avioanele goale din astfel de cauze.
Eu îmi fac griji și pentru companiile românești. TAROM este veșnic pe pierdere, dar să o vedeți pe cea pe 2020. Blue Air avea o mulțime de curse spre Italia care acum sunt anulate. Se mai adaugă Israel, poate în curând și unele prin Franța și Spania. Și dacă nu se anulează, câți pasageri mai sunt în acele avioane? Cunoștințele mele din agenții de turism îmi spun că de câteva săptămâni operează doar anulări.
Personalul, însă, trebuie plătit, la fel și ratele de la aeronave și taxele de aeroport șamd.
Bănuiesc că nu e cazul să mai spun că este doar un alt punct de pornire a unei crize economice. Mai puține călătorii înseamnă mai puțini oameni în restaurante, în taxiuri, în pensiuni șamd. Restul măsurilor sunt alte puncte de plecare. Până și faptul că nu se mai pot organiza nunți sau conferințe înseamnă falimentul pentru o mulțime de afaceri care poate tocmai investiseră în redecorare sau în echipamente noi. There will be blood.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
11 comentarii
12/03/2020 la 7:55 AM
am primit chiar acum mail de la Best Value, liber la cumparaturi pana in aprilie pe ultimul meu bilet de avion.
Giovani(Citează)
12/03/2020 la 7:57 AM
si de cand au descoperit ca virusul traieste 4 zile pe suprafete, probabil vor fi discutii cu cel de la curierat: “bai, de ce l-ai adus asa devreme? vrei sa ma omori?”
Giovani(Citează)
12/03/2020 la 10:36 AM
Deci tu mi-ai adaugat biletul ala de avion in cont?
nashu_mare(Citează)
12/03/2020 la 11:16 AM
daca tot e ultimul…
Giovani(Citează)
12/03/2020 la 7:59 AM
Luat bilete acu o luna ptr nisa la vara. Daca nu se mai zboara cu cine ma cert ptr returnarea banilor?
BlackSkull(Citează)
12/03/2020 la 8:31 AM
Eu mi-am luat pt Santorini inca din ianuarie pt sfarsitul lui aprilie. Acum plm, bine ca am fost inspirat sa fac asigurare de anulare bilet.
O sa vad cum decurge totul iar daca se impute treaba , cu 2 sapt inainte anulez totul.
Petre(Citează)
12/03/2020 la 10:24 AM
Si eu pentru Rhodos tot pentru sfarsitul lui aprilie, dar n-am fost inspirat sa fac asigurare.
Giani Mucea(Citează)
12/03/2020 la 10:42 AM
Pai te certi cu cei de la compania aeriana cu care zbori. Daca anuleaza ei cursa primesti refund sau alegi alte date, daca cursa se opereaza si tu doresti anulare recuperezi doar taxe de aeroport.
Razvan C(Citează)
12/03/2020 la 11:16 AM
BOIENG trebuie sa dea faliment.
s-au descoperit muuuuult prea multe nereguli incat sa mai poata fi lasati sa faca un avion.
nu sunt in stare sa lege niste cabluri din avion dupa reguli, ce sa te mai miri ca pica avioanele.
de soft ce sa mai zici, indieni platesti, indieni primesti.
Mihnea(Citează)
15/03/2020 la 11:56 AM
Dacă Boeing dă faliment, dau și jumătate dintre companiile aeriene din lume care depind de ei.
nwradu(Citează)
27/03/2020 la 7:25 PM
Americani au pus baze și pe indieni dar și pe prosti ,altfel nu puneau un soft la școală de pilotaj și alt soft pe avion!!!!!
Valentin(Citează)