►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
7 Feb 2020 ·
Guvernul Orban a aprobat marți ordonanța de urgență ce reglementează circulația trotinetelor electrice pe drumurile publice, pe baza unui proiect anunțat cu câteva săptămâni în urmă.
Principalele prevederi sunt:
Înțeleg rațiunea interzicerii circulației pe trotuare. Trotuarele sunt oricum blocate de mașini de abia au loc pietonii pe ele. Trotinete electrice mai lipsesc pe acolo.
Pe de altă parte, mie îmi este teamă să merg pe șosea cu trotinete pentru că foarte mulți șoferi sunt neatenți, beți, conduc cu viteză sau se cred piloți și nu-și dau seama că legile fizice li se opun. Nu degeaba avem cel mai mare număr de decese în accidente auto din Uniunea Europeană. Adăugați apoi numărul mare de mașini oprite pe banda 1, gropile, gurile de canal și restul obstacolelor.
O mașină îți dă o oarecare protecție împotriva greșelilor, dar o trotineta sau o bicicletă nu. Să mergi cu trotineta pe stradă în România înseamnă să te expui inutil unui risc destul de ridicat, iar aici nici măcar n-am inclus șoferii care chiar vor să-ți facă rău, aceia frustrați că ei stau în trafic și tu nu și nu se feresc să te șicaneze în trafic.
Diferența între trotinete și biciclete este că primele sunt mult mai ușor de condus pe un trotuar, chiar și printre oameni. Sunt mici, se strecoară ușor, poți pune imediat un picior jos, pietonii nu se sperie de ele așa cum se sperie de o bicicletă mai mare și mai înaltă. Eu aș prefera să fiu lovit de o trotinetă în locul unei biciclete, de exemplu.
Așa că, din partea mea, mergeți pe unde vă simțiți mai în siguranță. Cred că inclusiv alți pietoni ar înțelege că vă este teamă pe stradă. Dacă poliția rutieră și-ar face treaba, lucrurile ar sta altfel, dar ei acționează doar pe hârtie.
Nu înțeleg decizia de a limita circulația trotinetelor pe acele străzi unde viteza maximă este de 50 km/h pentru că asta scoate din hartă o mulțime de străzi… normale, să le zicem. De exemplu, pe Kiseleff limita este de 60 km/h. Pe Magheru este tot de 60 km/h. Principalul bulevard nord-sud din centrul capitalei este interzis trotinetelor pentru că nu are nici pistă de biciclete!
Continuăm cu Lascăr Catargiu, bd Iuliu Maniu, Splaiul Unirii și Splaiul Dâmboviței și cred că mai sunt și altele importante. Este un alt exemplu de lege scrisă de oameni care nu știu nimic despre circulația trotinetelor sau ce vor trotinetiștii. În loc să sprijine transportul alternativ, îi pune bețe în roate.
Poate că ideea a fost să interzică circulația în afara localităților, dar atunci putea fi astfel formulat.
Ordonanța definește trotineta electrică astfel:
vehiculul utilizat pentru transportul unei singure persoane, cu două sau trei roți, articulat cu o bară în partea din față folosită ca dispozitiv de direcție, a cărui viteză maximă prin construcție este mai mare de 6 km/h, dar nu depășește 25 km/h și care este echipat cu un motor electric
Trotinetele cu viteză constructivă mai mare de 25 km/h rămân nereglementate. Sunt, din nou, în zona neagră a legislației și probabil ar trebui chiar înmatriculate și incluse la mopede.
Pentru textul exact al legilor, găsiți proiectul ca .docx pe site-ul MAI și ordonanța OUG 192/2002 pe portajul de Justiție. Momentan ordonanța 195/2002 nu a fost actualizată cu aceste modificări din 4 februarie 2020, dar poate când veți accesa linkul le veți găsi și pe acestea.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
47 comentarii
07/02/2020 la 7:08 AM
Cateodata ma bucur ca avem niste guvernanti atat de prosti. Bine, in general sunt prosti, dar de data asta chiar ma bucur. Gata cu copilariile pe strada.
Inainte orice om care avea de mers 10 minute pe jos … mergea fcking pe jos! Si nu-i cadea o mana, nici un picior. Acuma daca trebuie sa mergi mai mult de 5 minute, deja trebuie sa iei o nenorocita de trotineta.
Foarte buna legea, se putea si mai bine – in sensul interzicerii complete – dar e ok si asa. Din pacate, nu avem politisti care sa o puna in aplicare, asadar lumea va merge tot cum va vrea ea :)
BGDN(Citează)
07/02/2020 la 8:14 AM
De ce să se interzică complet?
Cătălin Tănase(Citează)
07/02/2020 la 9:24 AM
Ma gandesc la cateva motive, le enumar mai jos (cu siguranta nu sunt singurele anti trotinete):
– politica pro acestor vehicule va arata, pe termen lung, ca are o contributie in cresterea obezitatii. E adevarat ca e mai bine decat sa stai in masina, dar in niciun caz la fel de bine cu a parcurge pe jos aceeasi distanta.
– In general, dar mai ales in Bucuresti, actuala configuratie a strazilor nu permite mersul confortabil in mod concomitent a pietonilor, biciclistilor, trotinetistilor si conducatorilor de autovehicule (ca sunt ele masini sau autobuze). Pur si simplu NU E LOC sa mearga toti decent. Unii vor fi pusi in situatii mai nasoale decat altii samd.
– Companiile care aduc serviciile de inchiriere de trotinete sunt, de cele mai multe ori, companii straine. Singurul beneficiu pe care il aduce mersul pe trotineta la finantele tarii e plata TVA-ului, in rest totul merge la straini. Si apoi plangem ca ne scade valoarea leului. La fel si despre companiile producatoare.
– Trotinetistii nu cunosc codul rutier sau il ignora, fara a putea fi sanctionati. Nu am vazut pana acum niciun trotinetist in Bucuresti care sa astepte la rosu. Pe mine ma bucura daca moare vreunul calcat de masina, dar daca nu moare, din banii cui credeti ca va fi tratat?
– si altele
BGDN(Citează)
07/02/2020 la 9:40 AM
BGDN, esti cel mai prost vizitator din istoria site-ului. Ceea ce te face oarecum special. Felicitari.
Cezar(Citează)
07/02/2020 la 10:39 AM
Ceaușescu n-a murit!
Ne veghează îndârjit
Ceaușescu e o școală
Ceaușescu e o boală
AI_core(Citează)
07/02/2020 la 7:32 AM
Ordonantele alea 25, din care face parte si asta cu trotinetele, nu au fost publicate inca in monitorul oficial. Si nu se stie ce statut are publicarea lor, atata vreme cat guvernul a primit motiunea de cenzura, deci nu mai poate emite ordonante.
Daca stenogramele sedintei de guvern pre motiune arata ca ordonantele au fost adoptate, cica ele ar trebui sa apara si in monitorul oficial dupa motiune.
Cert e ca legea se aplica si politia poate da amenzi abia dupa ce este publicata in MO
Octav(Citează)
07/02/2020 la 7:37 AM
Niste handicapati!!! Pe carosabil, pe margine langa bordura cum se spune, sunt numai pietre, cioburi, noroi, cuie, etc
Adica risti sa faci pana saptamanal ca sa nu zic zilnic!
ionica(Citează)
07/02/2020 la 8:47 AM
Asa i ca era bine sa circuli cu trotineta pe trotuar sa lovesti pietonii dar macar nu faceai pana. De abia astept sa vina vara sa ies cu bastonul la futut trotinisti barbosi :)
Icegrandpa(Citează)
07/02/2020 la 10:12 AM
Aș vrea să văd cât de viteaz vei fi când vei primi peste tibie o platforma cu baterie de 5-6 kile.
nashu_mare(Citează)
07/02/2020 la 2:24 PM
Urat mai imbatranesc unii.
C(Citează)
07/02/2020 la 6:22 PM
@icegrandpa în primul rând NU AM LOVIT PE NIMENI, nu am deranjat pe nimeni, am rulat normal fără să pun în pericol persoana mea sau a altora!
În al doilea rând nu merg cu viteză, ma uit pe jos pe unde merg cu trotineta tocmai pentru a nu face pană. A trecut aproape 1 an de zile și nu am făcut nici o pană și nu am lovit pe nimeni!
În al treilea rând nu pot spune același lucru și de restul cretinilor care merg cu viteză, sar bordurile sau se bagă în oameni. Nu e problema mea, atâta timp cât eu nu fac așa îmi permit să vorbesc.
De ce să sufăr și eu pentru toți ratații?
ionică(Citează)
07/02/2020 la 7:38 AM
Daca as avea trotineta, as prefera riscul sa imi iau amenda mergand pe trotuar decat oase rupte mergand pe sosea.
Chiar, cum o sa ii prinda politia pe cei cu trotineta care merg pe trotuar? Nu au voie cu masina de politie pe trotuar. Iar de alergat dupa “infractor” nu cred ca se pune problema pentru ca sa fim seriosi, politia romana nu l-a angajat pe Usain Bolt.
Gaelex(Citează)
07/02/2020 la 5:21 PM
Circuli pe riscul tau pe trotuar.
Eu sunt un om pasnic, dar am avut o altecatie cu un nene care mergea cu bicicleta pe trotuar. Nu pot sa zic ca era aglomerat, dar nu vreau sa fiu eu cel care sa stea cu ochii in patru dupa biciclisti sau trotinetisti, cand sunt pe trotuar. Sunt dispus sa-mi apar drepturile cu orce pret, asa in altercatia respectiova l-am impins pe biciclistul vietii de era sa cada in niste tufisuri. Nu l-am impins din mers, stati linistiti, ca se oprise sa vocifereze, dar nici nu l-am lasat sa fara gura. I-am retezat-o imediat cu un: “nu ai ce cauta pe trotuar cu bicicleta!”.
Asta trebuie facut: cum il vedeti pe unul ca circula pe trotuar cu bicicleta sau trotineta, faceti doi pasi pe directia lui si vrand-nevrand opreste. Apoi ii explicati cu frumosul ca n-are dreptul sa mearga asa, iar daca nu intelege de vorba buna… ei bine, va infigeti in el. Pentru ca LEGEA e de partea voastra, a pietonilor. Si daca vrea sa cheme politia, s-o faca… daca are tupeu, pentru ca el nu avea ce cauta pe trotuar.
Kopa_Kopan(Citează)
07/02/2020 la 5:37 PM
Dacă îmi faci mie asta, eu îți voi trage un pumn în nas sau cu bateria peste tibie, înainte sa poți zice ceva. Mi-a făcut unul asta și a scăpat cu fuga.
nashu_mare(Citează)
07/02/2020 la 5:42 PM
S-au poate erai chiar tu ăla care fugea amenințând “poate vrei sa ajungi la televizor diseară ăăă”
nashu_mare(Citează)
08/02/2020 la 10:30 AM
Bine punctat.
P(Citează)
07/02/2020 la 8:11 AM
O sa se circule fix ca si pana acum. Legea asta e scoasa asa ca sa nu zica ca n-au scos ceva legat de subiectul trotinete.
BlackSkull(Citează)
07/02/2020 la 8:36 AM
Zici ca e periculos cu trotineta pe carosabil si dupa aia zici ca nu intelegeti de ce s-a interzis pe drumurile unde limita este peste 50kmph.
Pai, de aia s-a interzis, ca e periculos :-)
Cat despre “prefer sa fiu lovit de o bicicleta in loc de o trotineta electrica”… Sorry dar nu stii ce vorbesti.
Marean(Citează)
07/02/2020 la 2:41 PM
Vezi ca scrie exact invers: “Eu aș prefera să fiu lovit de o trotinetă în locul unei biciclete, de exemplu”
O bicicleta in viteza poate trece peste tine, si cu atat mai mult peste un copil, dupa ce te doboara, ca are roti mult mai mari. O bicicleta are centrul de greutate mai sus, te loveste mai sus, si pe o suprafata mai mare. O trotineta iti rupe glezna/tibia, o bicicleta iti rupe coloana. O trotineta intra maxim intr-o persoana, o bicicleta poate cadea peste 2-3.
alunelu(Citează)
07/02/2020 la 3:59 PM
da, era invers
damage-ul pentru om la un accident este functie de energia cinetica, duritatea vehicolului si suprafata de contact
– energia cinetica e mai mare la trotinete pt ca ele au viteze mult mai mari – viteza medie cu bicicleta e 15kmh, cu trotineta este 20-25, ca tb doar sa apesi pe buton
si accelereaza si mult mai repede
– bicicleta are suprafete mai mari si mai moi, deci forta se disipeaza (bicicleta te va lovi cu roata, care totusi are cauciuc, trotineta te va lovi cu bara de metal)
cand vorbim de copii, vor fi cu siguranta lovituri la cap si cred ca suntem de acord ca una e sa iei un cauciuc in cap la 15kmh si alta e sa iei o bara de metal in cap la 25kmh
Marean(Citează)
07/02/2020 la 4:14 PM
Asta cu bicicleta are cauciuc… adica te poate lovi numai din față? Chiar și așa, un cauciuc cu zimți de mountain bike cred că lasă urme nu tocmai plăcute.
Sa zicem ca te rateaza cu roata si te ia cu ghidonul in coloana. Very nice.
Viteza MEDIE 20-25 km/h pe trotuar? Glumesti. Pentru cele mai multe trotinete (alea sub 3000 de lei) aia e viteza maxima.
O roată de bicicletă își poate continua rotatia (la fel si pedala) chiar si dupa ce a cazut, sa vezi ce fain e sa iti prinda degete/par acolo. Sau la lanț, sau la discurile de frână. Vezi discutia despre discurile de frana in ciclismul sportiv: https://www.unilad.co.uk/sport/nope-cyclist-cuts-leg-through-to-bone-in-gruesome-accident/
alunelu(Citează)
07/02/2020 la 5:14 PM
Da, cu trotineta se merge cu viteza maxima si pe trotuar, pentru ca usor.
De fapt la Lime de ex e greu de mers cu viteza mica, pt ca trebuie sa accelerezi intermitent.
Te invit pe barbu vacarescu la ora 9 sau 18 in zilele de lucru daca nu ma crezi, eu era sa fiu accidentat de 2 ori de corporatisti cu trotinete care trec ca fulgerul pe langa tine.
In plus, la cele inchiriate esti chiar stimulat sa mergi cat de tare se poate, pt ca taxarea e la minut.
Marean(Citează)
07/02/2020 la 8:25 AM
Si cu bicicleta e interzis le trotuar, deci fiecare circula in functie de cat curaj are, pe bulevard sau pe trotuar. Nu s-a schimbat nimic
Dan(Citează)
07/02/2020 la 8:48 AM
E bine ca toata luma se gandeste la trotinetisti si nimeni la pietoni. Pe trotuare circula si copii si batrani cu mobilitate redusa nu doar trotinetisti, biciclisti si oameni tineri.
In loc sa ne injuram unii pe altii e momentul sa mergem la admonistratorul drumului (madame Firea) ca sa ii spargem geamurile sa cerem conditii de aplicare a legii (piste de biciclete, eliberarea benzii 1 etc)
F.(Citează)
07/02/2020 la 9:10 AM
Merg pe trotineta “manuala” din 2007, cand se uita lumea ca la dracu la mine cand intram cu ea la metrou. Am mers si cu electrice in ultimii ani.
Merg pe bicla din 1986. De un an am o bicla electrica.
Un lucru este esential aici cand mergi pe trotuar si aia este frana. Mai ales ca vorbim de un loc unde sunt pietoni / catei / copii care se joaca care pot schimba directia brusc si fara nici o avertizare.
– bicicleta : poti frana si poti opri foarte repede
– trotineta : nu ai nici o sansa sa opresti repede. majoritatea au frana de picior sau frana la motor care e frectie la picior de lemn
Pe langa asta 95% din cei care merg pe trotinete electrice merg la maxim mai ales pe trotuar. Inteleg entuziasmul care e valabil pana la prima cazatura :).
Cu toate astea, parerea mea este ca trebuie incurajat transportul alternativ ca trotinete/biciclete electrice. Ar fi normal sa il poti folosi pe trotuare unde este loc de ex bl. Unirii, Basarabia (muncii – arena nationala), pe langa casa poporului unde 90% din timp nu exista nici un pieton, etc.
Cei care merg cu trotinete cu mai mult de 25 km/h e clar ca nu au ce cauta pe nici un trotuar.
Eu voi merge cu bicicleta in continuare pe trotuar, dar doar unde este loc si unde nu deranjez nici un pieton. In rest prefer stradutele unde nu sunt masini. Pe marile bulevarde/intersectii mari este extrem de periculos pentru ca soferii nu te vad, nu sunt obisnuiti nici macar cu biciclete, nu mai zic de canale, masini parcate aiurea, gropi.
Razvan(Citează)
07/02/2020 la 9:47 AM
Iata, un om care chiar stie ce vorbeste cand vine vorba de ce e preferabil sa te loveasca cand esti pieton: o bicicleta sau o trotineta electrica.
Sunt foarte multumit ca s-au interzis pe trotuare.
Acuma as fi curios daca sunt sau nu permise in parcuri. O sa citesc si eu ordonanta, dar nu pot acum.
In parcuri este extrem de periculos cu trotineta electrica ca sunt multi copiii mici etc.
Solutia este sa o dam jos pe nemernica si sa punem primar pe unul care sa contruiasca piste – nu sa mergem pe strada sau pe trotuare, unde ne punem in pericol si pe noi si pe pietoni.
Marean(Citează)
07/02/2020 la 2:46 PM
Am vazut mult mai multi teribilisti mergand blana pe trotuar cu bicicletele decat cu trotineta. Pe unde circul eu pe jos vad trotinetisti cu 10-12 km/ora, relaxati. Mai taie vreo 80% din aia 95%.
alunelu(Citează)
07/02/2020 la 10:04 AM
Ordonantele astea nu trebuie sa apara in monitorul oficial sau pe undeva? ca din ce am inteles eu, toate cele 24 date marti noapte nu au aparut inca nicaieri..
Alin(Citează)
07/02/2020 la 6:29 PM
@alin ar trebui, momentan s-a dat ordonanța, vedem dacă se va și aplica …
ionică(Citează)
07/02/2020 la 10:08 AM
De altfel, nici pana acum nu aveau voie trotinele pe trotuar, cum nu aveau nici bicicletele. Doar soferii care pretind ca ei stiu codul rutier si ca trotinetistii nu il stiu credeau ca trotinetele actionate de un motor electric trebuiau sa mearga pe trotuar.
Legea asta, printre altele, e pentru soferii aia care “stiu codul rutier”.
nashu_mare(Citează)
07/02/2020 la 11:15 AM
Merg de 3 ani pe o trotineta electrica, aproape zilnic pentru a ajunge la serviciu si inapoi. Era un “destept mai sus” care zicea ceva de mersul pe jos…. nu cred ca isi ia nimeni trotineta electrica pentru un drum de 10 minute pe jos, in schimb un drum de 10 min cu trotineta se face pe jos in minim 40 de minute. Aceasta lege teoretic legifereaza termenul de trotineta si in acelasi timp practic o interzice. Sunt multe artere cu 60 km/h caz in care fie trebuie sa le ocolesti pierzand foarte mult timp fie sa mergi pe jos cu trotineta la subrat ceea ce e alta ineptie.
Sper totusi sa fie cativa destepti in parlament care sa nu voteze aplicarea acestei ordonante. Mai este un mic substrat…. viteza din constructie sa nu depaseasca 25 km/h. Cred ca 99% dintre trotinete depasesc 25 km/h, doar ca unele sunt limitate prin soft, soft ce poate fi fentat foarte simplu, deci practic sunt ilegale. Singurul lucru bun este interzicerea lor pe trotuare. Sunt foarte periculoase pentru pietoni daca nu stii sa le conduci sau te crezi Ayrton Senna pe 2 roti mici.
Guvern PNL=PSD dar cu alti oameni la fel de obtuzi la minte si nepasatori fata de mediu.
ovidiu(Citează)
07/02/2020 la 11:40 AM
O să fie ca până acum. Bicicliștii nu merg pe trotuar? De câte amenzi date celor care merg pe acolo ai auzit?
Am trotinetă electrică și merg combinat…sunt părți de trotuar foarte late(Izvor) și pe care nu e mai deloc lume, nu văd de ce să nu o iau pe acolo. Sau pe trotuarul de lângă Dâmbovița(vizavi de Judecătoria Sector 5), pe unde nu o iau pietonii pentru că e mai bine pe cealaltă parte…
Da, mi se pare normal să nu merg pe trotuar dacă e îngust sau plin de oameni, totul ține de bunul simț. :)
David(Citează)
07/02/2020 la 12:39 PM
Stii ca cine foloseste trotineta nu o face sa nu mearga 10 minute pe jos. 10 minute inseamna 800m. 800m ii faci cu trotineta in 3-5 minute.
Te costa 5 lei la inchirierea pentru acele 5 minute sau, alternativ, sa cari trotineta personala dupa tine si sa ai si grija ei.
Cine foloseste trotineta electrica, in opinia mea, o face cand nu are un mijloc de transport in comun viabil (10+ minute de mers pana / de la la statie + transportul propriu zis) si reuseste cu trotineta sa faca aproximativ la fel de mult timp, daca nu mai putin.
Exemplu: vrei sa ajungi de la Parcul Plumbuita (acolo locuiesti) la Muzeul Antipa (acolo lucrezi).
– cu transportul in comun, conform Google Maps, schimbi o data si faci 34 – 43 de minute (la ora 12:30, presupunand ca prinzi mijlocul de transport exact cand ajungi in statie)
– cu masina personala faci 21-24 de minute (la ora 12:30)
– pe jos faci 58 de minute (4.6km)
– cu trotineta, daca reusesti sa mentii o viteza medie de 10km/h, faci 27 minute. La 15km/h ajungi in 18 minute.
Din toate variantele de mai sus, masina e cea mai rapida, dar traficul se poate oricand inrautati. Mersul pe jos dureaza prea mult (2 ore dus-intors), iar transportul in comun depinde de cand ajungi in statie si cand ajunge vehiculul la tine.
Andrei(Citează)
07/02/2020 la 1:25 PM
err, nu, gresit.
uite eu de ex am verificat acum in aplicatie, am 12 calatorii, nici una peste 1.5 kilometri – am mai luat-o cand ma grabeam seara sa ajung acasa de la metrou
sunt putini cei care folosesc trotinetele de inchiriat in mod constant pe distante lungi (ex ca sa mearga la munca), si o sa iti spun de ce: pentru ca e mai ieftin sa-ti cumperi trotineta ta
in afara de asta sunt foarte multi – repet foarte multi – copii sau adolescenti care folosesc aceste trotinete pentru agrement
eu cred ca tre’ sa fii tampit sa te dai cu trotineta electrica in parc, de exemplu, adica un loc in care se presupune ca vii fie ca sa te plimbi fie ca sa faci miscare, dar uite ca e plin de oameni care cred altfel
Marean(Citează)
07/02/2020 la 1:47 PM
uite am gasit un articol, nu dau link ca intra in spam dar citez
“About 1.500 Lime e-scooters are spread across all of the Brussels Region, according to figures the company revealed. The e-scooters have made over two million rides, which lasted an average of seven minutes over a distance of 1.2 kilometres”
deci distanta medie este 1.2 km
desi eu nu sunt de acord cu el ca ar trebui interzise de tot, totusi este exact cum a zis BGDN, respectiv orice tolomac care are de mers mai mult de cateva minute pe jos va inchiria trotineta doar pentru ca poate
Marean(Citează)
07/02/2020 la 2:29 PM
Multumesc pentru datele statistice, care spun cam ce imi zicea si mie “feelingul”. Nu am folosit niciodata trotinetele din oricare serviciu, dar cred ca aud in fiecare saptamana de cate un amic care ia trotineta de acasa pana la metrou, sau de la serviciu pana la magazin etc. Trasee pe care le faceau pe jos inainte sa apara serviciile astea.
Da, cine si-a cumparat trotineta electrica probabil o foloseste pentru ca e o alternativa buna la masina (ma indoiesc ca o foloseste cineva IN LOC de metrou, de exemplu). Pentru ceilalti, e doar o jucarie de care nu au nevoie, si cu care incurca toti ceilalti participanti la trafic. Mai mult decat atat, mai incalca si regulile de circulatie.
BGDN(Citează)
07/02/2020 la 3:44 PM
unde mai pui ca aceasta cifra de 1.2 km pune in discutie chiar si impactul asa zis benefic al trotinetelor de inchiriat pentru poluare sau decongestionarea traficului
e destul de clar ca trotinetele de inchiriat nu inlocuiesc masina/ autobuzul, ci inlocuiesc mersul pe jos :-)
deci poluarea e tot aia*, in schimb congestia creste si avem si o noua sursa de accidente posibile
*de fapt e mai mare, ca energia electrica pe care o folosesc nu este 100% verde
Marean(Citează)
07/02/2020 la 4:20 PM
Aia care mergeau pe jos merg linistiti si acum. Nu e mai logic ca acum vor folosi trotinetele publice aia care pana acum nu mergeau intr-o anumita zona deoarece nu aveau aceste mici legaturi intre mijloace de transport si care deci prefereau masina/taxi?
*energia electrica consumata de o trotineta electrica e insignifianta. Consuma mult cei care le strang in timpul noptii sa le incarce.
nashu_mare(Citează)
07/02/2020 la 1:33 PM
pt partea cu “prefer sa fiu lovit de o trotineta” pot sa iti prezint un prieten care are o dubla fractura (picior si mina) dupa ce a fost luat pe sus de o trotineta. Pe trecere de pietoni, nu pe trotuar dar tot aia e.
oricum,e bine ca le-au interzis pe trotuare, un prim pas catre normalitate.
stefan(Citează)
07/02/2020 la 6:40 PM
Am mers cu trotineta zilnic cam 18km până la birou și înapoi acasă (dus-întors). Sunt 3km de drum drept până la intrarea în orașul Timișoara din Ghiroda pe care îi fac cu 22-23km/h pentru că e drept, 2 benzi late, spațiu suficient între marginea drumului și cel cu mașina care trece pe lângă tine. Apoi, intru pe trotuar cu pistă de biciclete unde viteza e cam de aprox 15km/h.
Vroiam să zic că cei 9km până la birou îi fac în 35 minute.
ionică(Citează)
07/02/2020 la 10:15 PM
Cei cu trotinete/biciclete nu au ce cauta pe trotuar ci pe piste special amenajate(stiu ca nu sunt inca, dar trotuarul nu este solutia) , trebuie repetat/dat amenzi pana se intelege acest lucru. Plus amenzi usturatoare pentru masini parcate aiurea pe trotuar. Sunt biciclist/trotinetist/sofer si in curand motociclist dar mai sunt si tata. M-am saturat sa ma feresc pe trotuar de chestii ce nu au ce cauta acolo, efectiv imi vine sa ma cobor la nivelul celor ce nesocotesc legea si sa actionez precum soferul de tramvai.
Faramura(Citează)
29/04/2021 la 12:46 AM
Sunt și trotuare de 5-6 m lățime. Eu în zilele de vara îmi scot copilul la plimbare fie cu bicicleta fie cu trotineta pe trotuare sau pe alei ferite circulației rutiere atunci când nu am timp sa îl duc în parc. Pe unde sa îl las sa plimbe? Pe strada direct? Avem pe Șoseaua Giurgiului recent pistă de biciclete, însă pe ea circula pietonii care merg pe jos mai ceva ca pe trotuar pe unde ar trebui sa meargă. Când a fost data în folosință a fost semnalizat cu stâlpi de plastic fosforescent care în câteva zile au fost rupți toți sau îndepărtați. Deci când nu poți circula pe o pistă din cauza pietonilor e normal sa circuli pe unde poți.
Mișcare în aer(Citează)
08/02/2020 la 12:57 PM
Sigur, esti viteaz, bazat, te cred… e lumea plina de eroi. Dar, pe viitor, evita astea ca sa nu te trezesti cu dinti lipsa. Pentru ca va fi doar vina ta, tu neavand ce cauta cu trotineta/bicicleta pe trotuar.
In cazul meu am spus: sunt un om pasnic si incerc sa expolic cu frumosul cand altcineva greseste: dar daca observ cel mai mic semn de agresivitate, ma simt indreptatit sa-l joc in picioare pe respectivul, fiind in dreptul meu. De aceea l-am si impins pe ala numai dupa ce am incercat sa-i explic ca nu are dreptul sa fie cu bicicleta pe trotuar.
Kopa_Kopan(Citează)
08/02/2020 la 1:06 PM
Nu, ce faci tu este o agresiune și va fi tratată ca atare de oamenii de pe stradă. Bine, ar trebui sa fie tratată de doctori, dar până atunci, există riscul pentru tine ca oamenii să acționeze în legitimă apărare. Dar, nu îți face griji, probabil as suna ulterior și la 112, să mă plâng de agresiunea ta.
nashu_mare(Citează)
10/02/2020 la 10:53 PM
Vad ca nu a calculat nimeni viteza medie – 10,29 km/h, deci cat cat estimam eu ochiometric mai sus.
alunelu(Citează)
29/04/2021 la 12:30 AM
Nu înțeleg pe cei care se opun vehement circulației pe trotuare cu trotineta sau bicicleta.Copilul meu are bicicleta de la 3 ani și de atunci în fiecare vara se plimba cu bicicleta pe trotuare pe străzi ferite circulației rutiere, prin parcuri. Acum are și o trotineta neelectrica și se plimba la fel prin locuri ferite! Dacă nu are voie pe strazi(oricum e periculos) atunci pe unde sa se plimbe? În alta ordine de idei avem în apropiere bulevarde generoase cu trotuare de 6-7 m lățime. Sincer sunt asa de late încât poți face slalom pe ele. Nu vad de ce nu ar avea voie sa se plimbe? Eu îl însoțesc întotdeauna și el este foarte atent și niciodată nu a lovit pe nimeni. Anul acesta își dorește o trotineta electrica dar nu din aceea cu viteza de sub 6 km/h căci are deja 9 ani și e mult prea mica una de 6 km/h. Din păcate legislația actuala permite doar celor care au împlinit 14 ani sa circule cu ele. Nu are voie nici pe drumurile publice! Rămâne sa circule doar pe pistele dedicate (pe care apropo nu poți circula din cauza pietonilor, asta pentru cei care se ia de cei care circula cu bicicleta pe trotuar).In parc cu o trotineta electrica de vârstă lui undeva la 10-12 km /h credeți ca riscam sa luam amenda? În parcul Tineretului sunt alei ferite și foarte largi, iar el poarta și casca. Oare riscam sa fim amendați? Dacă da atunci nu înțeleg de ce se mai vând trotitenete electrice pentru copii sub 14 ani dacă nu ai unde sa le folosești. În apartamentul de 45 de m pătrați nu se poate plimba.
Mișcare în aer(Citează)
23/10/2021 la 7:55 PM
ce frumos e ca se umple strazile de masini pe an ce trece la.s ca asa e misto sa fie infern pe strazi au scos mopedele la-s sa le scoata si pe acestea sa nu cumva sa mergi pe strada si sa nu platesti taxe
cristi(Citează)