un blog de Radu Dumitru

asus s5507

►► Ofertele continuă la: eMAGFashion DaysFinestoreDysonFlip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄

asus s5507

Doi sateliți s-au întâlnit în spațiu

27 Feb 2020  ·

TEHNOLOGIE  ·

14 comentarii

Satelitul de comunicații Intelsat 901 funcționa pe rezervă de combustibil de ceva vreme, iar la pana prostului ar fi devenit inutil și ar fi trebuit înlocuit cu altul. Așa că s-au gândit să-l realimenteze cumva chiar în spațiu.

Satelitul Northrop-Grumman MEV-1 (mission extension vehicle) a decolat din Kazahstan în octombrie 2019 și drumul până la Intelsat 901 a durat ceva vreme, având în vedere că acesta din urmă se află pe orbită la 36.000 de kilometri altitudine. Ca referință, Stația Spațială Internațională orbitează pe la 350 de kilometri, Hubble la 600 km, cei GPS sunt pe la 20.000 km, iar mulți alți sateliți sunt pe la 36.000 km, unde pot avea o orbită geosincronă.

Anywany, MEV-1 a avut nevoie de câteva luni pentru a ajunge acolo. Marți a ajuns la Intelsat 901 și s-a agățat de acesta. Nu i-a transferat combustibil, că nu-i posibil, dar s-a agățat de el pentru a-l manevra în viitor, în următorii 5 ani. Este echivalentul unei huse cu baterie incorporată pe care o atașezi unui telefon mobil ca să-i prelungești autonomia.

Fotografia asta este de pe MEV-1, când se pregătea să-i facă o surpriză lui Intelsat 901.

MEV-1 va readuce satelitul Intelsat pe orbita ideală, apoi va rămâne agățat alți 5 ani, probabil pentru diverse alte manevre. La finalul celor 5 ani, MEV-1 ar putea fi reutilizat pentru repoziționarea unui alt satelit, devenind un fel de remorcher spațial. Probabil că acel Intelsat 901 încă este necesar acum, dar peste 5 ani sunt dispuși să renunțe permanent la el.

Mișto treaba, nu? Este pentru prima oară când se execută o astfel de manevră în spațiu. Mă gândesc că pe viitor ar putea fi o idee bună să gândească un sistem de realimentare cu combustibil pentru sateliți, ca să nu-i înlocuiască atunci când rămân fără benzină spațială, sau măcar, ca în acest caz, un spațiu în care un astfel de “motor extern” să se poată atașa.

Apropo, Northrop-Grumman este o companie foarte mare ce a realizat tot felul de proiecte high-tech. Ei au construit bombardierul invizibil B-2, telescopul James Webb, portavioane, părți din aproape orice avion militar din prezent șamd.

sursa: APnews.

asus s5507

    14 comentarii

  1. Benzina spatiala :))))

    Nu ma face sa rad, ca tusesc.

      (Citează)

  2. Nu am cuvinte pentru asta… mi se pare incredibil. Cine a jucat Kerbal Space Program stie cat de grea e mecanica orbitala, e extrem de complicat sa ajungi unde vrei atunci cand te misti cu mii de km/h in jurul unei planete. Jos palaria pentru oamenii care au fac asta zilnic la locul de munca.

      (Citează)

  3. dupa ce te bucuri la asa realizare incepi sa te enervezi instant cand arunci ochii pe geam si vezi ultima tara din europa dpdv al inovatiei.
    #daciiliberisiprosti

      (Citează)

    • Noi nu suntem in stare sa băgăm o taxa de poluare pt mașini și trotuarele sunt pline de rahat de câine și mașini parcate.

        (Citează)

  4. De obicei nu merita sa salveze satelitii ajunsi la capatul perioadei de functionare. Aceasta este in medie 15 ani, timp in care rezervele de combustibili necesare pt a-l tine fix se termina. Mai mult, in 15 ani satelitii devin depasiti tehnologic si se prefera schimbarea acestora. Intelsat 901 este o exceptie notabila, are aproape 19 ani de cand a fost lansat in iunie 2001.

      (Citează)

  5. Oare un satelit nou nu este necesar deoarece este echipat cu tehnologie de ultimă generație? Cât poți să tot remorchezi la cel existent?

      (Citează)

    • Investiția într-un satelit este mare. Dacă cel vechi mai poate fi utilizat, de ce nu? Bănuiesc că standardele în comunicațiile prin satelit nu s-au schimbat foarte mult.

        (Citează)

  6. Intelsat 901 asta nu e la prima intalnire cu alt satelit, s-a mai vazut acum ceva vreme cu un satelit de spionaj al FSB, toata aventura a ajuns si in presa vremii.

      (Citează)

  7. Câteva luni???
    Dacă luau un taximetrist de la Gara de Nord, ajungea mult mai repede, pe niste scurtaturi.
    Doar sa nu puna ceasu si sa nu-i ceri bon.

      (Citează)

  8. programul Apollo-Soyuz din anii 70 sau 80 exact asta a făcut, și anume testarea operațiilor de întîlnire pe orbită. De asemenea naveta spațială cînd s-a dus să reparte Hubble (de vreo 5 ori, începînd cu începutul anilor 90) în esență asta făcea. Deci tehnologia nu e nouă.

      (Citează)

  9. In sfarsit putem vedea ca Pamantul este plat.

      (Citează)

  10. nwradu:
    Investiția într-un satelit este mare. Dacă cel vechi mai poate fi utilizat, de ce nu? Bănuiesc că standardele în comunicațiile prin satelit nu s-au schimbat foarte mult.

    Depinde care “benzina” e pe terminate. Gazul sub presiune pentru pozitionare sau bateria atomica ce-i alimenteaza electronica si giroscoapele…

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus