►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
« Știri despre tehnologie – 10 februarie 2020
Ghiță Ciobanul s-a portat la Telekom pentru noua ofertă Mobil Nelimitat »
Super Bowl 2020, numărul 54 din istoria campionatului, a avut efecte clare și în România: o reclamă la Pizza Hut m-a făcut să comand și eu pizza chiar în timp ce mă uitam la el. A meritat reclama aia cei 6 milioane de dolari. Am scris separat despre reclamele legate de tehnologie, apropo.
M-am uitat, după cum spuneam, la întreaga transmisiune. Meciul a fost bun. 10-10 la pauză, ceea ce a făcut ca echipele să lupte și mai tare în a doua parte. Kansas City Chiefs avea avantajul unui touchdown și apoi au mai băgat unul cu câteva minute înainte de final, practic încheind meciul în acel moment.
Scor final 31-20 pentru Kansas în fața celor de la San Francisco 49ers. Kansas City nu mai jucase de 50 de ani în Super Bowl, ceea ce probabil el face victoria cu atât mai frumoasă. Bravo lor!
Altceva voiam să spun. Ca în fiecare an, mă uit la Super Bowl în principal pentru întreg spectacolul de acolo. Americanii știu să facă spectacol dintr-un eveniment sportiv, iar SB este exemplul cel mai bun.
Transmisiunea a început cu un soldat decorat cu Medalia de Onoare și a continuat cu o prezentare a unui fel de dream team al NFL, cu tot felul de vedete din toate timpurile și text bine gândit. “Unii au fost atât de buni încât e suficient să le zici pe numele mic și-i cunoști: Reggie…Deion…”. Am aflat că există și un jucător numit Dick Butkus.
Echipele din meciul curent au fost prezentate de Dwayne The Rock Johnson, un moment foarte mișto. NFL-ul a avut două reclame excelente. Într-una vorbeau diverși oameni despre jucătorii din teren, arătând de unde au plecat de fapt aceștia. “Înainte să fie mare vedetă, aici s-a tuns. Aici a învățat.” Chestii din acestea menite să reamintească americanilor că jucătorii s-au ridicat dintre ei, dintre oamenii normali.
Jucătorii intră pe teren în fugă, printre majorete, și dau o tură ca să-i salute pe spectatori. Mingea a fost adusă pe teren cu mare show. Patru veterani de război, toți având 100 de ani, au fost prezenți la aruncarea monedei, transmisă cu mare pompă. S-au prezentat vedetele. Comentatorii și-au dat cu părerea despre ce și cum se va întâmpla.
S-au cântat două imnuri, apoi s-a trecut la joc. La pauză au cântat Shakira și Jennifer Lopez, ceea ce puteți vedea pe YouTube. Lopez arată bine pentru cei 50 de ani.
Este o diferență foarte mare de finalele de fotbal, de exemplu. Champions League, Cupa Mondială, ce vreți voi… de obicei transmisiunea începe când echipele ies fără mare entuziasm de la vestiare, băgăm publicitate, imaginea revine cu 3 secunde înainte de primul fluier al arbitrului. Este mult prea impersonală și se pierde foarte multe potențial de entertainment. În fotbal, un jucător ia cartonaș dacă dă gol și se bucură prea tare din acest motiv și, doamne-ferește, își dă jos tricoul!
Americanii știu mult mai bine să transmită telespectatorilor ideea că totul se întâmplă pentru ei. Și nu doar în fotbalul american, ci și în NASCAR, baschet și alte sporturi. După toți acești ani, europenii n-au învățat prea multe din exemplu american, cea mai “îndrăzneață” măsură fiind sa mute finala Champions League în weekend.
« Știri despre tehnologie – 10 februarie 2020
Ghiță Ciobanul s-a portat la Telekom pentru noua ofertă Mobil Nelimitat »
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
20 comentarii
10/02/2020 la 11:30 AM
Eu unul nu vad deloc appeal-ul festivalului de advertising si consumerism care e Superbowl. Si sportul in sine a fost modelat de-a lungul timpului pentru a avea pauze cat mai dese si lungi, ideale pentru momente publicitare. E unul din motivele pentru care fotbalul (soccer) prinde foarte greu la ei.
Sol(Citează)
10/02/2020 la 11:50 AM
Peste 90 la suta din transmisiune sunt reclame…..oare de ce nu se uita lumea ?
azorel(Citează)
10/02/2020 la 12:08 PM
” reclamă la Pizza Hut m-a făcut să comand și eu pizza chiar în timp ce mă uitam la el. ” lol.. asa usor influentabil esti? gizas
vic(Citează)
10/02/2020 la 4:30 PM
..si la noi acelasi apetit pentru sport cu PizzaHut.. mai ales acum cand L-V orice pizza (mica) 10 lei..
Luni oferta 1+1 la medii .. Marti cea mica 10 lei .. in rest invita prietenii..
Pacat ca au scos Carbonara, singura fara sos rosii.. s-a pierdut o parte din interes pentru Liga1
Petronius(Citează)
10/02/2020 la 12:52 PM
“Este o diferență foarte mare de finalele de fotbal, de exemplu.”
Este, este. Ca si cum te-ai uitat la Lord of the Rings pe bluray sau la PRO TV – dureaza cu 30% mai mult pentru o varianta taiata.
Cat ai petrecut, 4 ore, cate de joc? fain, ce sa zic.
alxzen(Citează)
10/02/2020 la 12:55 PM
e o diferenta mare – super ciorba asta e doar pt reclame, 1% ceva aruncat de minge pe acolo, pe cand in europa e 99% fotbal si 1% reclame.
altfel, sa zici ca ti place monstruozitatea aia e ca si cum ai zice ca esti pasionat de alegerile americane.
Mihnea(Citează)
10/02/2020 la 1:28 PM
Echipele au jucat foarte slab, nimic spectaculos nici macar in rezumatul facut de NFL pe canalul lor de Youtube.
Showul facut de Shakira si J Lo a fost jenant de kitschos, femei la 40~50 de ani dand cu chilotii in natiune. Vai, suntem hartuite, vai, ni se cer favoruri sexuale. Oare de ce?
Gaelex(Citează)
10/02/2020 la 1:43 PM
Bai nu stiu, mie nu imi place sa ma uit nici la circ, nici la sport. Dar imi imaginez ca americanii prefera sa se uite mai mult la circ si restul lumii la sport.
Giani Mucea(Citează)
10/02/2020 la 2:30 PM
Superbowl este practic /r/consumeproduct.
Minime(Citează)
10/02/2020 la 3:16 PM
hai lasa vorba si bea un pepsi.
Mihnea(Citează)
10/02/2020 la 3:18 PM
Am citit odată pe Quora ca SB-ul are o audienta atât de mare, încât la pauză se simte o fluctuație mare pe grid-ul energetic național, “the big spike”, sau ceva de genul ăsta.
Explicația : toată lumea se grăbește la frigider, si intra condensatoarele frigiderelor în funcțiune, ca sa compenseze deschiderea ușilor.
Faza și mai amuzanta mi s-a părut când am auzit ca cică ar exista și un “The big flush”, tot în half time…
Silas(Citează)
10/02/2020 la 4:03 PM
Tu chiar te uiți la prostia aia pe bune sau ai avut interes pe pariuri?
Dim(Citează)
10/02/2020 la 4:52 PM
La ei totul se rezuma la $$$, la cat mai multi. Irelevant cine cu cine a jucat, ce au facut, cred ca mai mult venit genereaza reclamele de la pauza, decat meciul in sine. La fotbalul nostru eu vreau sa vad sportul, ce fac aia pe teren, timp de 90 de minute. ..
Alin(Citează)
10/02/2020 la 5:13 PM
Consumati, consumati si iar consumati pana in plastic o sa va ingropati si VR o sa respirati.
Nu crezi ca trebuie sa facem un pas in spate si sa vedem cum administram canitatea de deseuri pe care o producem zi de zi prin consum si eventual sa o lasam mai moale cu consumul?
Ciprian(Citează)
10/02/2020 la 10:12 PM
Care e problema cu consumul??
Asta duce economia prietene, CONSUMUL.
Nu e consum, banii stau, lumea nu are de lucru ca nu are ce produce.
Dacă tu vrei paie de carton și trăiești cu impresia ca salvezi planeta, stai în bula ta.
Mihnea(Citează)
10/02/2020 la 10:25 PM
pana unde barbate cu consumul, pana unde, pana cand?!
cat sa consumi, de unde sa scoti atata nichel, apa, petrol, s-asa mai departe pentru miliardele de panarame bipede?
sistemul capitalist bazat pe crestere din consum e o idiotenie care trebuie sa-si gaseasca sfarsitul intr-o buna zi, cu ajutorul lui Allah, D-zau sau bunului Pamant daca nu merge altfel.
J(Citează)
11/02/2020 la 9:10 AM
@J
scoate-ti ochelarii de cal si o sa vezi ca nu e nimic diferit la consumul de acum fata de cea din evul mediu sau de cand vrei tu. Nu exista economie de consum. Oamenii intotdeauna au consumat cat au fost in stare sa produca. Acum doar sunt in stare sa produca mai mult.
A, daca te referi la faptul ca multi erau prinsi intr-o bucla a saraciei si numai lorzii reuseau sa consume pe saturate, mersi, nu invidiez.
mac gregor(Citează)
11/02/2020 la 9:15 AM
Sistemul ala in timpuri moderne ar arata ca o clasa de lorzi super-bogati, gen actorii de la Hollywood, care le-ar spune celor din clasele inferioare ca nu au nici o sansa sa se ridice, ca economia nu mai are nevoie de ei si n-au decat sa moara.
Din nou, mersi dar nu.
mac gregor(Citează)
10/02/2020 la 6:09 PM
Nu m-ar interesa sa urmaresc acele show-uri de dinaintea evenimentului sportiv. La americani e acea fudulie si fanfaronada care ii face sa creeze un show din orice. E pentru ei. Dovada ca, si cu show, si fara… fotbalul american n-a prins in alta parte a lumii.
Kopa_Kopan(Citează)
10/02/2020 la 6:18 PM
ce mai, n-ai ce mila sa ai de ei cand se plang ca au creierul terci dupa ani de sport din asta, inteligent si de contact.
si tot insista ca studii, ca stai, ca sa vezi.
da, da, pizza, distractie si bani.
J(Citează)