►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
« Assassin’s Creed Syndicate gratuit pe Epic Store (ultima zi)
Câteva idei de marketing real-time cu ocazia coronavirusului »
26 Feb 2020 ·
Echipa Mercedes aduce în acest sezon de Formula 1 o îmbunătățire tehnologică unică numită Dual Axis Steering, DAS. O vom vedea doar în 2020 pentru că deja a fost interzisă pentru 2021, când oricum vor fi multe alte schimbări în Formula 1.
DAS nu-i ceva care să le aducă un mare avantaj, dar tot mi se pare interesant de văzut ce eforturi fac pentru un tur în plus pe aceleași pneuri sau pentru câteva miimi de secundă la timp.
DAS a ieșit la iveală după ce s-au uitat cu atenție la modul în care Lewis Hamilton pilota în perioada de testare. S-a observat că acum nu doar rotea volanul, dar putea și trage de el și îl putea și împinge mai adânc în bord, ca o manșă de avion.
Această nouă axă de mișcarea a volanului modifica unghiul pe care roțile din față îl fac între ele. Roțile nu sunt paralele între ele, ci un pic orientate una spre cealaltă, aproape imperceptibil, probabil pentru o direcție mai precisă.
Monoposturile acestea pot acum modifica acest unghi dintre roțile directoare. Ideea este să-l modifice la intrarea în liniile drepte lungi astfel încât roțile să calce un pic mai bine pe asfalt, ceea ce le-ar asigura o tocire mai uniformă pe întreaga lățime a pneului și o încălzire mai rapidă pe întreaga suprafață, deci posibil o durată de viață mai lungă.
Acestea sunt supoziții. Mercedes nu a anunțat oficial de ce folosește sistemul DAS, iar ceilalți nu pot decât să-și dea cu presupusul pentru efectele sale. Se consideră, însă, că este prea târziu ca alte echipe să-și modifice monoposturile pentru a introduce un astfel de sistem, deci Mercedes probabil vor fi singurii cu el în 2020, dacă testele arată că este util.
Oricum, avantajele par a fi minime, iar sistemul util doar pe câteva circuite cu linii drepte foarte lungi.
Prima cursă de Formula 1 a noului sezon are loc în Australia pe 15 martie.
« Assassin’s Creed Syndicate gratuit pe Epic Store (ultima zi)
Câteva idei de marketing real-time cu ocazia coronavirusului »
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
11 comentarii
26/02/2020 la 3:47 PM
Esti inginer si nu ai facut niciodata geometria la rotile masinii? Unghiul de cadere (camber) este foarte important in stabilitatea masinii pe sosea. Cu atat mai important este in cursele de Formula 1, unde vitezele sunt mai mari si uzura este pe masura.
Altfel toate masinile pot schimba unghiul acela, nu e mare filosofie sa faca asta pe stand la service auto. Mercedes o face live in timpul cursei, asta este ceva nou si inovator. Geometria variabila la aripile de avion era o idee noua acum 40 de ani, sa aplici geometrie variabila la rotile masinii mi se pare genial de simplu.
Faptul ca tehnologia este deja interzisa arata clar ca ceva castig este de pe urma ei dar si ca oficiali F1 sunt niste idioti. Vine cineva cu o idee noua, sa interzicem in numele egalitatii de sanse presupun. O sa ajunga sa aiba 1 singura masina pentru toate echipele, 1 singur pilot cu toate restrictiile si interzicerile acestea.
Scopul curselor de Formula 1 erau sa gaseasca cea mai rapida combinatie pilot – masina, cel mai rapid echipaj la boxe, cel mai bun strateg de echipa. Ce avem acum este o apa de ploaie din ce in ce mai chioara.
Gaelex(Citează)
26/02/2020 la 4:05 PM
Gaelex, asta cu cea mai buna combinatie masina-pilot o fi fost valabila la inceputul curselor cand masinile erau pur mecanice, dar nu mai are cum sa fie valabila astazi in era computerelor.
Astazi cea mai buna “combinatie de masina-pilot” este una in care pilotul nu mai conduce ci lasa computer-ul/ AI-ul sa conduca, pentru simplul motiv ca computerele nu fac greseli.
Dar savoarea si excitement-ul unei curse o dau oamenii, tocmai pentru ca pot face greseli. De aia este ok sa pui limitari dpdv tehnologic, pentru ca altfel cursele ar fi plictisitioare.
Marean(Citează)
26/02/2020 la 4:46 PM
F1 pune piedici avansului tehnologic in loc sa fie un factor de dezvoltare.
Gaelex(Citează)
26/02/2020 la 5:39 PM
Toate bune, inginere, doar că e vorba de un sistem care modifică unghiul de convergență (toe) și nu de cădere (camber).
Emil C(Citează)
26/02/2020 la 9:31 PM
Doar ca sistemul DAS nu modifica camber, ci toe.
Rares(Citează)
27/02/2020 la 3:03 AM
E ok, eu sunt economist care se uită la wheelers dealers.
Gaelex(Citează)
26/02/2020 la 3:57 PM
Unde-s vremurile cand aveai monopost cu 6 roti… Acu’, daca pui un surub in plus, vine FIA peste tine…
Eu(Citează)
26/02/2020 la 4:33 PM
Poate daca venea alta echipa cu acest sistem DAS eram mai entuziasmat, dar fiind tot Mercedes care domina de 6 ani fara mai batai de cap m-a cam lasat rece chiar daca este o inovatie misto.
Oricum vineri apare Drive to Survive sezonul 2 pe Netflix!
Andras(Citează)
26/02/2020 la 5:53 PM
Pe ce te bazezi cand zici ca nu aduce un mare avantaj? Managementul uzurii pneurilor e un factor extrem de important al sportului. Celelalte echipe erau in stare de soc cand au realizat ce se intampla.
Filmul alta explica mult mai bine cum functioneaza si ce urmareste sistemul DAS:
https://streamable.com/m3zvg
Sol(Citează)
26/02/2020 la 8:11 PM
Când am văzut prima oara clipul am rămas cu gura căscată! Cum naiba nu s-a gândit nimeni până acum asta ?!!! Adică pe o mașină normală pe un drum de sute de km pe autostradă , nu ar fi mai avantajos sa calce cauciucurile pe toată suprafața?
imihai(Citează)
27/02/2020 la 8:32 AM
perfect de acord ar trebui sa fie F1 fara restrictii technologice !
Om simplu(Citează)