►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Ieri, la ora 14:41, a aterizat la Otopeni primul ATR 72-600 nou din seria de 9 aeronave ce vor fi cumpărate de TAROM pentru a înlocui ATR-urile vechi din flotă. Aeronava, cod YR-ATJ, a fost adusă de la Toulouse.
Iată niște fotografii din interior:
Doamna sau domnișoara din imagine este Simona Păun, pilotul TAROM care a adus avionul.
Mă bucur să văd acele scaune foarte subțiri. ATR-urile sunt destul de înghesuite, iar acele scaune foarte subțiri vor conta mult la senzația de spațiu pentru pasageri. Cu 29 de inchi loc la picioare, par destul de confortabile, mai ales având în vedere că sunt gândite pentru zboruri regionale.
M-am uitat pe zborul Toulouse-București. Graficul de viteză și altitudine a arătat ca mai jos, ATR-ul zburând cu aproape 600 km/h la 24.000 de picioare, adică la o viteză cu vreo 25% mai mică decât a avioanelor uzuale de linie (pe care iată cum să le recunoașteți, apropo). Diferența nu-i uriașă. Toulouse-București a durat 3 ore și 40 de minute, pe când cu un Airbus sau Boeing ar dura puțin sub 3 ore.
ATR-urile nu cred că vor fi utilizate pe astfel de distanțe, ci doar prin România și țările din jur, uneori charter spre Grecia, dar statisticile nu arată rău nici pentru zboruri mai lungi. Problema este una de conform. Sunt avioane zgomotoase, scaunele nu sunt foarte late, cabina de diametru mic dă mai ușor senzația de spațiu înghesuit.
Aeronava a sosit și cu vreo 5 luni de întârziere după ce fosta directoare TAROM “uitase” să semneze contractul de achiziție, fiind prea ocupată să țină avioanele TAROM la sol în ziua votului moțiunii de cenzură anti-Dăncilă.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
26 comentarii
19/02/2020 la 2:57 PM
Arata bine, dar cand o sa scapam si noi de avioanele cu elice?
Era o discutie ca vom baga zboruri directe catre New York si Canada..si noi inlocim flota locala cu elice…
Elena(Citează)
25/02/2020 la 10:40 PM
Cele cu elice sunt foarte bune pentru zboruri regionale.
nwradu(Citează)
19/02/2020 la 2:59 PM
Cu ce ai facut pozele ? Ca unele par in ceata.. ?
Alin(Citează)
19/02/2020 la 3:10 PM
Cred ca sunt print-uri dintr-un video sau ceva foto la original.
Razvan C(Citează)
19/02/2020 la 10:03 PM
Sunt scrinșoturi de pe contu de Intagram a piloatei simona păun. Atât s-a putut.
Giumbix(Citează)
19/02/2020 la 3:04 PM
ATR-ul e un avion excelent dpdv ROI pentru distante de ~1000 km
Consum mic de combustibil, zdravene in turbulente ( sa nu uitam ca ele nu pot urca pana la FL380 unde urca cele mari si unde e mai liniste ), costuri de maintenance mai reduse – si sa nu uitam ca e totusi un mic ITB nu un luxury
Scaune infecte au toti low-costerii – poate nu ai mers lately cu Ryanair – iar pentru RO vorbim de timpi mici petrecuti in scaun nu de 2-3-5 ore ca la low-costeri :)
Ca si zgomot ATR 72-600 pretinde un 77db in cabina in timp ce 737 si A319/320 sunt creditate tot pe acolo – 79-80 db
See here :
https://thepointsguy.com/news/quietest-aircraft-in-the-sky/
Problema Tarom rezida insa in colcaiala de viermi si capuse – nu in lipsa avioanelor
Motzu’(Citează)
19/02/2020 la 3:53 PM
Nu stiu de ce nu au ales Bombardier CRJ sau Embraer? Am mers cu Lufthansa cu CRJ si sunt foarte ok.
Bogdan(Citează)
19/02/2020 la 4:08 PM
Nu au ales CRJ sau E190 din ratiuni economice. ATR-urile sunt turbo-prop si au cost mai scazut pe pasager transportat versus avioanele cu motoare jet. De asemenea mentenanta este mai usoara si mai ieftina pentru turbo-prop decat jet. Si faptul ca TAROM avea deja in flota tipul asta de aeronave cu siguranta a contat foarte mult.
Mircea(Citează)
19/02/2020 la 4:12 PM
Tine cont că avionul a putut zbura Toulouse – București gol. In mod normal are autonomie de 1500 km cu 70 de pasageri (fiecare în medie 95kg). Avioanele vor face internele și regionalele. Cred că Viena va fi cea mai lunga ruta. Cat despre chartere, nu prea baga ATRuri.
Sorin(Citează)
19/02/2020 la 5:11 PM
Elice, 2020 … go home tarom, you drunk
Gg(Citează)
19/02/2020 la 5:44 PM
Nu prea ai habar de aviatie, este?
Stefan(Citează)
19/02/2020 la 6:42 PM
nene, numai experti in aviatie pe aici. du-te nene la Airbus sa le spui sa isi vanda pe nimic aia 50% care ii au in ATR ca nu e buna la nimic firma asta care face avioane cu elice.
stefan(Citează)
19/02/2020 la 9:57 PM
Pe care…
Bancosul(Citează)
19/02/2020 la 6:35 PM
Turbo props, e dif de economie si confort
alxzen(Citează)
19/02/2020 la 8:16 PM
Cum frățică să ai Instagram și să nu o urmărești pe Simona Păun care apropo, a postat si un video cu aeronava: https://www.instagram.com/p/B8tzsWMIO25/
george(Citează)
20/02/2020 la 11:40 AM
Hai să trăiești! Că pe ea nu o urmăream.
Razvan C(Citează)
19/02/2020 la 8:32 PM
Șt.fu, munchen Frankfurt Lufthansa drum de un deget și nu au avion cu elice.
Nu sunt expert in Aviație dar am zburat, nu vreau sa fiu expert ca voi in toate
Mihnea(Citează)
19/02/2020 la 11:55 PM
Radu, observ de cateva zile ca blogul tau se incarca cam greu. Gen 3-4 secunde la homepage. Nimic enervant, dar observabil, mai ales in comparatie cu blogul lui Vali (ok, stiu ca e obsedat de eficienta).
https://tools.pingdom.com/#5c17dc524bc00000
E doar pentru mine? Sa fie ceva de la hostingul blogului + ISP-ul meu care nu se pupa?
C(Citează)
20/02/2020 la 12:04 AM
Nu stiu cum e ATR-ul asta nou dar am zburat de cateva ori cu cele vechi si a fost groaznic, parca tot zborul astepti cand se rupe/ se fisureaza, e galacios si incomod. dupa ce zbori cu un atr tarom iti dai seama ca parca nici nu e asa de rau 737-800 de ryanair (imi plac mai mult airbusurile celor de la wizz, sunt mai comode)
Tom(Citează)
20/02/2020 la 12:11 AM
Daca pui Wizz si comod in aceeasi propozitie inseamna ca ai sub 1.70
C(Citează)
20/02/2020 la 10:07 AM
@C, a spus ca sunt “mai comode”, nu neparat comode.
Andrei G(Citează)
20/02/2020 la 10:22 AM
1.84, comparativ cu Ryanair imi place mai mult wizz, de exemplu Ryanair nu are buzunar scaunul din față, iar designul e mai vechi, mai ieftin si avionul pare mai puțin antifonat.
Avand in vedere ca de obicei imi țin rucsacul lângă picioare și nu sus sau sub scaun oricum am mai puțin loc, dar la un zbor de 1-2 ore nu mor, am zburat si pana in dubai cu ei, bine acolo nu am mai stat cu rucsacul la picioare si am fost mulțumit. In general nu am pretenții prea mari, as zice ca singura mea pretenție e ca la full service sa mi se dea mâncare comestibilă, iar la low-cost sunt si mai joase pretențiile.
Tom(Citează)
20/02/2020 la 5:02 AM
Nu contează cu ce ai zburat tu. Rămâi tot un păreristi neinformat.
Turboprop-urile sunt bune pe distante scurte, unde nu rentează să ridici ditamai hurdughia. E vorba de costuri și rentabilitatea rutei. Austrian folosește turboprop și nu am văzut nici o problema in asta.
Eu(Citează)
20/02/2020 la 7:41 AM
Diferentele dintre turboprop si turbofan nu sunt asa de mari pe cat credeti. Explicatia la tipu asta: https://www.youtube.com/watch?v=RTI7labPwV4
Dorin(Citează)
20/02/2020 la 8:30 AM
ba sunt diferente f mari, unul are 1000 decibeli, alalalt are doar 100 db.
Mihnea(Citează)
20/02/2020 la 8:30 AM
tocmai de asta ti am zis din start ca nu ma dau expert ca voi in toate cele.
Mihnea(Citează)