►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Update: până la urmă va fi vândută sub numele Dacia Spring în Europa.
Modelul electric K-ZE va fi vândut sub brandul Renault, nu Dacia, spune acum șeful Renault din Germania.
Anterior au curs articole despre cum modelul chinezesc Kwid, pur electric, va fi adus de Renault în Europa și vândut sub numele de Dacia K-ZE. Părea cam… mult ca să fie foarte verosimil, așa că n-am publicat niciodată un articol despre asta, deși îl scrisesem. Bravo mie, că acum l-am modificat și îl citiți în acest moment.
Renault K-ZE este o mașină complet electrică, destul de ieftină, produsă în China în principal pentru piața de acolo și care prin 2021 va fi adusă și în Europa. Probabil se va numi Renault K-ZE. K de la Kwid, probabil, un model pe care este bazată, iar ZE vine de la Zero Emissions, dar mașina va primi probabil un alt nume, mai european.
Nu știu ce nivel de calitate are acest Kwid în China și, dacă nu este la nivelul așteptat de Europa, s-ar putea să tragă brandul în jos.
Problema este că Renault nu are de ales. Nu e că vor ei musai să aducă acest model, dar Profit.ro spune că-i obligă reglementările europene, cele care impun producătorilor niște norme de poluare medii pe întreaga flotă de mașini produse. Majoritatea producătorilor fabrică unele modele ce trag în sus valoarea totală a emisiilor flotei vândute și alte modele, de obicei electrice sau hibride, care trag în jos această valoare până sub media impusă.
Sistemul Uniunii Europene este simplu: cere o valoare medie (în prezent pe la 130 grame CO2/km) de poluare per mașină, dar se calculează la întreaga flotă. Faci două mașini cu motor mare, ce poluează 200 grame CO2/km? Trebuie să faci vreo 7 mașini ce poluează doar 100 grame CO2/km, ca să ieși în medie pe la acel 130. Iar de la 1 ianuarie 2020, regulile s-au înăsprit.
Dacă vă amintiți din anii trecuți, Tesla, care produce numai mașini nepoluante conform acestor prevederi, “vindea” către alte companii o parte din norma lor scăzută de poluare, astfel încât alți producători să poată spune “noi producem modele ce emit CO2, dar ne compensăm cu Tesla, care nu produce”. Alți producători au făcut alianțe între ei astfel încât per total să iasă sub medie.
Între noi fie vorba, nevoia aceasta de a scădea emisiile de CO2 la nivelul întregii flote produse sau vândute a făcut ca diverși producători europeni să scoată inițial modele electrice pe piață, dar nu foarte bune. Pe ei îi interesa să producă și ceva electric, dar nu să le și vândă cu mare succes, așa că multe astfel de mașini erau conversii ale unor modele clasice și veneau cu tot felul de dezavantaje, precum baterii ce micșorau portbagajul sau foarte multe ceasuri și butoane prin bord ce nu-și mai aveau rostul. Pe fondul acestor modele a venit Tesla și a rupt piața pentru că mașina lor era gândită de la început pentru a fi un model electric.
Și Dacia ar fi avut nevoie de un astfel de model electric în portofoliu. Dacia produce mașini ieftine, deci nu pot conține tot felul de motoare nepoluante sau tehnologii avansate de reducere a poluării, prin urmare norma totală se duce în sus. Cu K-ZE ar fi putut să o tragă în jos. Din ce spun zvonurile, Dacia va introduce tehnologie hibridă peste câțiva ani și nu doar pentru că îi forțează normele de poluare, ci și pentru că este cerută de clienți.
K-ZE are baterii de 26 kWh, deci o autonomie de vreo 200 kilometri, și o viteză maximă de 105 km/h. Practic, e o mașină de oraș/împrejurimi, probabil bună și pentru curierat sau alte aplicații comerciale. În China costă 8.000 de euro. În Europa se vor adăuga taxe vamale și alte costuri, dar mă aștept să fie totuși destul de ieftină față de alte electrice. Rămâne de văzut cât de sigură va fi și cât de bine făcută va fi, că eu nu sunt încrezător că europenii vor astfel de mașini doar pentru că sunt electrice.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
21 comentarii
22/01/2020 la 1:27 PM
Kwid e model indian (gandit a fi ) vandut pe pietele sarace ale lumii sub 5000 euro, ceea ce s-a dorit a fi si Dacia Logan odinioara..
Dar de ce sa va dam cu 5 cand stim ca puteti plati 7..
Stiti cat costa un Matiz cu dotari de bază cand iesea din fabrica olteneasca unde acum versiunea cea mai ieftina de Puma e ‘jdemii de euro..
Toata presa vuieste ca Renalut s-a scos anul trecut doar din vânzările Dacia si acum se gandesc sa ne dea electrice.. si baterii in chirie..da’ nu sub sigla saracilor.. Electricul nu e pentru ei
Petronius(Citează)
22/01/2020 la 2:36 PM
Stii cat costa un E-Klasse cand iese pe poarta fabricii? Sub 15k euro – sursa un angajat de la o firma care produce softuri pentru Mercedes si care le cumpara la pret de productie pentru teste.
Ce legatura are asta cu pretul cu care ajunge masina la vanzare?
alunelu(Citează)
22/01/2020 la 3:08 PM
Cam am dubii despre 15k euro pentru un e-klasse. Net margin-ul Daimler e sub 6%. Da, reclama, overhead etc, dar pret de productie de 15k pare prea mic. Poate e si subventionat de firma.
Giani Mucea(Citează)
22/01/2020 la 4:08 PM
Băi, nu știu, o fi așa greu de citit întâi un text? Scrie pe acolo că și Dacia va avea motoare hibride, undeva este o altă declarație despre cum poate prin 2023 vom vedea și modele electrice.
Hai să ne informăm un pic înainte de a spune că SIGUR știm noi ce vor ei de fapt.
nwradu(Citează)
22/01/2020 la 2:42 PM
Renault pastreaza traditia: brandul Dacia nu primeste nici o inovatie inaintea Renault sau Nissan.
Este doar un brand mai ieftin care face profit din nr de unitati vandute si primeste noutati cu pipeta.
Cand Dacia va avea ceva in premiera ce nu exista deja pe un Renault sau Nissan atunci putem spune ca se misca ceva si pentru brandul romanesc.
“În China, Ciy KZ-E se vinde cu aproximativ 8.000 de euro, echivalent în moneda locală, având dotări minime de siguranță, o baterie de 26,8 kWh și o viteză maximă de 105 km/h.”
“Renault se bazează pe faptul că va reuși să vândă acest model la un preț de sub 10.000 de euro, cu tot cu subvențiile acordate de unele state europene, cum este cazul României”
Acum daca este sa luam de bune informatiile de aici sunt foarte curios ce dotari poti pune din fabrica astfel incat sa ajungi de la 8k la 18-20000k pret de lista, sa scazi cei 10000 ( presupunand ca va fi oferita in continuare subventia) ca sa ajungi la cifrele astea “sub 10 k”
Airbaguri mai multe, ranforsari suplimentare, senzori, alta baterie….cat sa coste? Nu vorbim de pret retail, ci de preturi de fabrica.
Vedem preturile oficiale la lansare si comentam atunci pe concret.
Lucian(Citează)
22/01/2020 la 2:58 PM
Nu in toate statele europe e statul asa de inimos sa iti dea voucher in valoare de 10K daca iti cumperi un EV. In unele țări e mai mic voucher ul, in altele poți sa deduci din impozitul pe venit nu știu cât, in altele ai doar beneficii gen taxe mai mici sau zero, parcare gratis si chestii de genul
Tom(Citează)
22/01/2020 la 4:10 PM
Care este inovația aici?
Probabil un șasiu care să reziste la mai mult de 105 km/h, securitate, autonomie mai mare șamd. Dacă aduc mașina din China, apar taxe vamale. Stai să vedem ce-o fi întâi.
nwradu(Citează)
22/01/2020 la 5:46 PM
“ce dotari poti pune din fabrica astfel incat sa ajungi de la 8k la 18-20000k pret de lista”
ABS, ESP, airbaguri, frane cu circuite independente pe fiecare roata, stele EuroNCAP, chestii dintr-astea care in Europa sunt obligatorii si in alte tari mai putin
C(Citează)
28/07/2020 la 2:21 PM
baterie mai mare….
stefan(Citează)
22/01/2020 la 2:56 PM
nu inteleg de ce se mai chinuie cu brandul DACIA.
e deja de atatia ani sub renault, nu mai exista nici o diferenta.
ar putea sa zica renault la toate masinile lor si gata. ce idiota de la PR a zis ca romanii cumpara dacia ca are legaturi traditionale?
Mihnea(Citează)
22/01/2020 la 3:52 PM
E o chestie de imagine. Cum iti suna “Daihatsu a rechemat 10000 de masini datorita unor probleme la sistemul de franare” comparat cu “Toyota a rechemat 10000 de masini datorita unor probleme la sistemul de franare”.
gabi(Citează)
22/01/2020 la 4:11 PM
Toate companiile au mai multe branduri sub care produc produse, indiferent că vorbim de telefoane, căști, mașini șamd. Diferă prin calitate, poziționare pe piață, preț șamd.
Este chiar sănătos să nu aduci totul sub o umbrelă, că în caz de probleme îți strici întreg brandul.
Cum ar fi ca General Motors să vândă toate mașinile sub acest brand și să ai de ales din 305 modele?
nwradu(Citează)
22/01/2020 la 7:26 PM
Daca o baga la 15.000 in europa si da si statul :) subventia de 10000(sau 11500, cat draq vine toata cu rabla), imi iau si eu una.
Cezar(Citează)
22/01/2020 la 7:35 PM
Alta intrebare :). Daca cumpar masina asta noua din China primesc reducerea de 10.000?
Cezar(Citează)
22/01/2020 la 7:57 PM
Subvenția este de 50% din prețul mașinii, maxim 10.000€. Deci, dacă mașina costă 10.000€ primești 5000, nu 10.000.
Cristian Banu(Citează)
22/01/2020 la 10:11 PM
Mulțumesc.
Cezar(Citează)
23/01/2020 la 9:19 AM
“Kadjar” e foarte european:)
Daniel(Citează)
23/01/2020 la 11:23 AM
NU! doar pt masini din EU
gabi(Citează)
23/01/2020 la 12:02 PM
Masina ieftina…
Kopa_Kopan(Citează)
23/01/2020 la 4:37 PM
nu.trebuie importanta oficial
florin(Citează)
23/01/2020 la 9:40 PM
Merci de articol, am ințeles cum e treaba cu media de CO2 si de ce, de exemplu, dacă te duci la dealerul Ford nu poți cumpăra Mondeo benzină decat hibrid, chiar dacă pe site ai si varianta simplă.
Problema este insă că diferența de preț între motorizarea simplă și cea hibrid se amortizează prin diferența de consum undeva intre 100.000 km (varianta optimistă) si 300.000 km (varianta pesimistă), indiferent de marcă, adică e foarte posibil să casezi mașină inainte de a amortiza diferența de preț. De fapt reglementările UE incercă să reducă poluarea în orașe pe cheltuiala celor care-și cumpără mașini noi, iar Romania nu face nimic să oprească afluxul de cazane din vest.
EGO(Citează)