►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
« Știri despre tehnologie – 6 ianuarie 2020 (ediția CES)
Medicii de la Floreasca devin ridicoli protejând un sistem corupt »
Două lucruri importante au loc în București în 2020: ZACA și SAGA. Primul se referă la zona proiectului de reducere a poluării și traficului în centrul orașului prin vinieta “Oxigen”, al doilea este un festival.
Au apărut panourile pentru ZACA prin oraș. Am văzut mai multe montate în câteva intersecții sau la intrarea pe străduțe. Arată ca mai jos:
Pe ele scrie “ZACA Zona de acțiune pentru calitatea aerului”.
Pe primul l-am fotografiat pe strada Ciprian Porumbescu, care-i o străduță mică ce dă în Iancu de Hunedoara, aproape de Victoriei. Al doilea pe Calea Moșilor, intersecția cu Mihai Eminescu. Proiectul, din câte țin minte, ar putea fi implementat prin luna martie, deși prevederile sale au intrat deja în vigoare, dar nu există metode de a le aplica și nici de a cumpăra vigniete. Cu PMB sub Firea, nu m-ar mira să fie amânat din nou.
Perimetrul este acesta, îl puteți găsi ca hartă pe arcgis.com, deși nu știu cine a făcut-o și sper că a trasat-o bine:
« Știri despre tehnologie – 6 ianuarie 2020 (ediția CES)
Medicii de la Floreasca devin ridicoli protejând un sistem corupt »
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
34 comentarii
06/01/2020 la 1:12 PM
Am si o o nelamurire, ca bosulache cu euro 6 scap nepedepsit de firea?
alxzen(Citează)
06/01/2020 la 1:13 PM
Temporar, da.
Fuzz(Citează)
06/01/2020 la 2:27 PM
Daca esti din bucale esti oricum pedepsit c-o ai p-asta primar.
BlackSkull(Citează)
06/01/2020 la 4:41 PM
linistit euro6, nu mi-as face griji cu euro6 pt urmatorii x ani multi si bine.
Mihnea(Citează)
06/01/2020 la 1:24 PM
Au apărut de ceva timp, pe Panduri le-am văzut de prin Decembrie montate.
David(Citează)
06/01/2020 la 1:28 PM
Panourile ca panourile, dar unde sunt camerele???
Fara camere, sunt doar bani aruncati pe geam, stiu cazuri concrete de masini care o să se miste nestingherite de noile panouri stralucitoare.
Bogdan(Citează)
06/01/2020 la 1:39 PM
Eternul și fascinantul București.
Dim(Citează)
06/01/2020 la 1:43 PM
Eu nu am inteles foarte bine cum este delimitata zona.
Daca de exemplu circuli pe Soseaua Panduri, care este una dintre limitele zonei, ai nevoie de vinieta?
Andrei G(Citează)
06/01/2020 la 1:58 PM
probabil ca nu
add(Citează)
06/01/2020 la 2:31 PM
Stai flexat ca nici ei nu stiu. Pana s-o aplica efectiv rahatul asta o sa mai treaca ceva vreme. Daca la 1 martie intra in vigoare kktul asta, i-oi tai puța lu claus o fac tocanita si o dau lu gabi s-o pape.
BlackSkull(Citează)
06/01/2020 la 2:35 PM
O să ai nevoie de vignetă doar dacă treci cu mașina de acel indicator, in teorie după acel indicator o să fie și camere care să verifice prezența vignetei. Dacă tu ești pe o stradă la începutul căreia nu este indicator ești ok, dar dacă faci dreapta pe o stradă care are pus indicatorul la începutul ei, bang. Cel puțin așa e in Londra, nu văd de ce ar fi diferit la noi.
FlorinM(Citează)
06/01/2020 la 1:51 PM
Harta e din Oct 2019 – https://www.arcgis.com/home/item.html?id=d1987f98f50a469db593f5a0d9d39909 – editată de ‘HotNews COZMEI’
Vasile(Citează)
06/01/2020 la 2:31 PM
He he
Morrissey(Citează)
06/01/2020 la 2:37 PM
Proiect bun aplicat după ureche. Reducem poluarea doar în centru, cine nu locuiește acolo – să se mute. Poluarea va crește proportional în celelalte zone, doar nu-și închipuie cineva că toate mașinile care nu mai tranzitează centrul vor sta parcate. Ca să ajungi de la o extremitate la alta vei face un ocol (centura iese din discuție), implicit mai lung traseul – mai multă poluare peste tot.
Cătălin(Citează)
06/01/2020 la 5:18 PM
Adica vrei sa spui ca oamenii de suparare ca nu pot sa circule prin centru o sa dea ture in jurul blocului si pe camp de suparare? :)
Iulian(Citează)
06/01/2020 la 2:42 PM
Pai vai și amar atâta discuție pentru cerculețul ăla din oraș. Nu cuprinde nici măcar acel inel central.
Icegrandpa(Citează)
06/01/2020 la 2:50 PM
“BlackSkull06/01/2020 la 2:31 PM
Stai flexat ca nici ei nu stiu. Pana s-o aplica efectiv rahatul asta o sa mai treaca ceva vreme. Daca la 1 martie intra in vigoare kktul asta, i-oi tai puța lu claus o fac tocanita si o dau lu gabi s-o pape.”
Probabil sta si ea flexata poate-poate pierde alegerile si nu trebuie sa isi mai bata capul.
alxzen(Citează)
06/01/2020 la 3:24 PM
Vezi de treaba ca nu vrea sa piarda alegerile. Are multe guri de hranit, inclusiv pe-a ei, cu sarma :)
varucu(Citează)
06/01/2020 la 2:52 PM
pana la urma lamuriti-ma si pe mine … la final de 2020 orice masina Euro4 va trebui sa plateasca taxa de oxigen indiferent unde circula in Bucuresti? Adica intr-un fel ma doare in cot de harta de mai sus … problemele fiind mai mari?
Merci
jean(Citează)
06/01/2020 la 6:25 PM
Nu asta, cei care merg, de exemplu, din nord spre sud vor ocoli în loc să o ia pe drumul cel mai scurt. Asta implică drumuri mai lungi și, implicit, aglomerație si poluare mai mare în zonele periferice. Altfel spus, doar cei locuiesc/lucrează în centru au dreptul la aer mai curat?
Cătălin(Citează)
06/01/2020 la 6:59 PM
Am și eu o nelămurire: dacă nu ești din zonă cum ar trebui să îți dai seama că ăla e un semn de circulație ce îți interzice accesul dacă nu ai vignetă? Arată că o reclamă.
Pe la alții:
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn%3AANd9GcQJP-j-C0BjoqZ0BrOo1IIPAFuYifEDFAFPTbvoNw_wdYbjQXo8
https://www.tuv.nl/fileadmin/_processed_/d/6/csm_milieusticker-duitsland-umweltzones_5ea974f407.jpg
VOC(Citează)
06/01/2020 la 7:14 PM
Esti nou pe-aici, nu?
Pai la PandeleFireaVranceanuetc totul e doar reclama.
Morrissey(Citează)
06/01/2020 la 7:11 PM
Aici se poate plati:
https://www.roviniete.ro/ro/oxigen?fbclid=IwAR0pBViT8CkjmEKMqfHWEBDD7JCYlQwOHeUq-oOSk1K9lJXJNAiLC_mmn0c
Doc(Citează)
07/01/2020 la 12:16 AM
nu cred ca harta e trasata bine,cel putin acolo in zona piata victoriei intri in pasaj si pe undeva sub pasaj intra in aplicare taxa? si daca nu am taxa platita cum intorc?? ca na.. nu as vrea sa iau amenda, ma oprescu si o iau stanga pe sub pasaj prin beton??doar intreb…
Marcel(Citează)
07/01/2020 la 10:58 AM
impozitul e mai mare in centru, nu?
bogdan(Citează)
07/01/2020 la 5:35 PM
Cei din zona ZACA sa zicem ca for respira un aer mai curat; dar oare cei din zonele imediat invecinate, pe unde se va aglomera tot restul traficului care nu intra in centru – ce aer vor respira? ca doar avem inele centrale si drumuri expres in Bucuresti, nu? cu alte cuvinte, la limita zonei ZACA se vor crea niste blocaje uriase iar aerul acolo va fi cu mult mai poluat decat in centru! este o masura care discrimineaza populatia ; cei de la periferie , cetateni ai aceluiasi oras vor respira un aer cu mult mai poluat pentru ca cei din centru sa aiba un aer curat! Oare e normal asa ceva? In orasele care au administratori “cu cap” taxa de centru nu urmareste poluarea ci supraaglomerarea, este altceva- cine vrea sa treaca prin centru plateste in plus iar cine nu are variante ocolitoare – ca la noi!
Deci, de fapt ce va rezolva aceasta taxa? Absolut nimic!
Razvan(Citează)
09/01/2020 la 2:55 PM
Cum să nu rezolve nimic. Ai zis chiar tu, cei din zona ZACA vor respira aer mai curat. Alte mașini nu vor intra deloc în oraș, că li se cer bani.
Pe logica ta, nu poți aplica nici o metodă, niciodată. Mereu vor fi unii la periferia metodei sau pe șoseaua ocolitoare a orașului, deci nu rezolvă “absolut nimic”.
nwradu(Citează)
08/01/2020 la 12:25 AM
In Paris, Berlin, Roma … au rezolvat poluarea cu semafoare inteligente. Adica mergi cu masina, nu stai in coloana. Statul in coloana atunci cand prinzi 4-5 semafoare, polueaza. Daca masinile ar circula, nu ar sta in coloana, nu am avea nivelul asta de poluare. Dar e mai simplu sa dai hotarari de smecher in care sa iei banii oamenilor decat sa pui mana si sa instalezi semafoare inteligente de care se vorbea inca de acum 20 de ani.
milesman(Citează)
09/01/2020 la 2:53 PM
Nu, n-au rezolvat-o așa. În Paris au început să interzică accesul auto în oraș pentru mașini vechi, în curând pentru toate diesel. În paralel au băgat și mai tare în transport în comun, au pus de la zero tramvaie șamd.
Să crezi că semaforizarea inteligentă rezolvă ceva e naivitate de șofer care crede că încă există soluții simple și care nu te incomodează.
nwradu(Citează)
08/01/2020 la 12:21 PM
Legat de harta respectiva, pregatiti-va de anunturi imobiliare:
Apartament deosebit in zona ZACA ( +100 euro / mp ).
Ca atunci cand s-a anuntat ca se face metrou in Drumul Taberei -> au crescut preturile la apartamente in acea zona instant, desi nici nu adusesera utilaje pe santier. Cand, in cele din urma, va functiona si metroul respectiv, va mai fi o runda de cresteri de preturi, asa din pix :)
sgt(Citează)
09/01/2020 la 6:43 PM
Ma mir ca nu ai vazut discriminarea care se va produce, am crezut ca este clara dar daca e nevoie, o explic : cei din centru se vor bucura de un are mai curat in detrimentul celor de la periferie… oare asta este corect, e normal?nu cumva toti locuitorii orasului ar trebui sa se bucure de aceleasi conditii civilizate sau asta e prea complicat de aplicat… Folosim celebrele masuri din Romania – toti platesc taxe la fel dar cei de la periferie nu se bucura niciodata de beneficiile orasului ca cei din centru sau si asta este o poveste?
Razvan(Citează)
09/01/2020 la 7:26 PM
Ar trebui. În practică, unii locuiesc lângă fabrici, alții lângă rafinării, alții muncesc în mină și alții nu. Dacă aștepți ca statul să facă aerul la fel pentru toată țara, te va prinde anul 5500 așteptând asta.
De discriminarea din prezent ce zici? Cei de pe Magheru trăiesc în poluare mult mai mare decât alți.
nwradu(Citează)
10/01/2020 la 2:26 PM
O comparatie interesanta (zic eu) care arata cit de buna este aceasta lege, atita timp cit considera criteriu unic de aplicare norma EURO a motorului:
– Audi Q7 2013 – EURO5 – motor diesel 4134cmc 340CP – emisie CO2 – 242g/km
– Seat Toledo 2003 / VW Golf 2003 – EURO3 – motor diesel 1896cmc 150CP (TDI PD) – emisie CO2 – 146g/km
Sursa: http://www.servicii-inmatriculare.ro/emisii-co2-calculator/
Deci “pare-se” ca un motor mare cu EURO5 emite mai mult CO2 ca unul mediu/mic cu EURO3…Mama ce revelatie…
Pai daca-i asa, imbunatatirea mediului se va face mai mult prin eliminarea aerului imbicsit din buzunarele dealerilor auto…
viorau(Citează)
10/01/2020 la 3:55 PM
Compari mere cu pere. Compară normale Euro 3 cu Euro 5 pentru motoare de aceeași capacitate, nu 4 litri cu 2 litri.
nwradu(Citează)