►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
În toate discuțiile despre proiectul ZACA / vinieta Oxigen și planul de a interzice accesul unor mașini în București, inevitabil unul sau mai mulți spun că este doar o taxă în plus de plătit, că o vor plăti toți și că traficul și poluarea nu se vor reduce.
M-am prins de o chestie: lumea nu a citit cu atenție prevederile ZACA. Nici eu, că altfel includeam cele de mai jos în articolul cu 5 afirmații inutile despre vinieta Oxigen. Citez din comunicatul PMB:
– pentru cele cu norma de poluare non-Euro, Euro 1 și Euro 2, accesul este interzis în Zona de Actiune pentru Calitatea Aerului (ZACA), fiind permis pentru restul arterelor din municipiul Bucureşti numai în urma achiziționării unei viniete electronice Oxigen
Adică automobilele non-Euro, Euro 1 și Euro 2 nu mai intră în centrul orașului! Deloc! Nu există ceva ce-ar putea plăti pentru a intra în centru, ci le este interzis total accesul.
N-E, E1 și E2 plătesc chiar și pentru a intra în oraș. Fără bani, nu au voie în București.
Adică din start scăpăm de niște mașini din centrul orașului, ceea ce va reduce traficul și poluarea și, cu trafic mai mic, înseamnă că transportul în comun ar putea fi mai rapid.
Câte mașini? Cităm din Firea:
Potrivit datelor furnizate de Gabriela Firea, în București și Ilfov sunt:
- 261.000 autoturisme Non Euro
- 7.000 – Euro 1
- 113.000 – Euro 2
- 213.000 – Euro 3
- 440.000 – Euro 4
- 253.000 – Euro 5
- 331.000 – Euro 6. (Hotnews)
381.000 de mașini mai puțin în centrul orașului! Și asta considerându-le doar pe cele înmatriculate pe București și Ilfov.
Am pus cifrele de mai sus într-un grafic, ca să se vadă mai bine ponderea.
23% dintre mașinile înmatriculate aici nu vor mai intra în perimetrul ZACA. Mi se pare o măsură bună dacă se va implementa așa, că încă am dubii că va fi pusă în practică. 13% plătesc pentru acces.
Pare o reducere garantată a traficului prin centru. Nu știu cât de mare, dar va fi o reducere.
Nu uitați că prevederile sunt mai complexe. Euro 3 plătesc vinietă pentru a intra în București (inclusiv centru), deci poate numărul călătoriile cu astfel de mașini va fi redus.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
38 comentarii
27/01/2020 la 6:18 AM
O măsură foarte bună pentru locuitorii din centru dar care va muta aglomerația în zonele adiacente, unde sunt tot cetățeni ai Bucureștiului dar și linii STB fără bandă dedicată.
Treaba nu trebuie să rămână așa.
Vali(Citează)
27/01/2020 la 6:31 AM
Din cele 23 de procente, scade toate autovehiculele care sunt excluse de Art.4 .
Ce mi-a atras atentia este faptul ca dupa ce a pompat bani in televiziunile private, acum le scuteste si de aceasta taxa. (nu dau nume ca se pierde cu firea)
Art.4 d) cele destinate transmisiunilor radio si TV.
iMars.ro(Citează)
27/01/2020 la 7:32 AM
Devine suspecta seria asta de articole.
Explica-mi si mie, ca pentru prosti, cum o masina sub norme va polua mai putin orasul, in conditiile in care nu va mai tranzita zona centrala ci va avea rute mai ocolitoare pentru a ajunge din punctul A in punctul B ( sa zicem ruta Baicului- Lujerului-retur).
Morrissey(Citează)
27/01/2020 la 8:07 AM
Iti explic eu: centrul e clar de ce nu-l mai polueaza, sper. Apoi, daca te pune sa platesti o taxasi, pe deasupra, te mai pune si sa ocolesti centrul, deci iti va lua mai mult timp, atunci poate te gandesti sa folosesti transportul in comun sau, daca nu e posibil, sa schimbi masina cu una mai putin poluanta. q.e.d.
Octav(Citează)
27/01/2020 la 9:19 AM
M-a plătit Firea. A zis: “bă, știu că zici că sunt cel mai prost și corupt primar din istoria planetei, dar zi de bine despre ZACA, pentru că… pitong”.
Sau spune-mi tu de ce este suspectă seria, poate am înțeles greșit.
nwradu(Citează)
27/01/2020 la 12:14 PM
@Octav, voi chiar nu va dati seama ca transportul in comun este subdimensionat si nu poate prelua calatorii care ar vrea sa renunte la masini?
Andrei G(Citează)
27/01/2020 la 8:02 AM
“381.000 de mașini mai puțin în centrul orașului! Și asta considerându-le doar pe cele înmatriculate pe București și Ilfov”
Asta presupune ca cele 381.000 de mașini circula zilnic prin centru, chestie puțin probabila (pentru toate). Cred ca majoritatea celor care au cazane nu își permit sa circule zilnic cu ele
Cătălin Tănase(Citează)
27/01/2020 la 9:19 AM
Nu se știe câte circulă din fiecare categorie și pe unde. Asta se va vedea după implementarea măsurilor, câtă vreme sunt capabili sa facă și numărătoare de trafic ulterior.
nwradu(Citează)
27/01/2020 la 8:15 AM
Ahahhahaha :))
Morrissey(Citează)
27/01/2020 la 8:30 AM
Dar redevenind seriosi. Cred ca ai dreptate. Si o sa fie o placere sa vedem cum stau noxele din gazele dr esapament, aliniate asa toate pe Mihai Eminescu si frustrate ca nu pot patrunde mai incolo, pe Polona, spre Romana, de exemplu. Abia astept sa ies sa ma plimb la oxigen curat pe la Romana si sa le fac in sac.
Si iar cred ca ai drepate, multi vor renunta la masinuta lor. Mai ales nea Gicu de la Baicului. Isi pune trusa de scule in spinare si sare direct pe trotineta electrica. Mai alterneaza si cu zile in care schimba 3 Mercedes-uri Citaro de-ale eco din 2004, tot asa, pentru distractie.
Morrissey(Citează)
27/01/2020 la 9:50 AM
@Octav
ca sa renunti la masina ta veche si poluanta tb sa ai bani de una noua.
dar daca aveai bani de una noua iti luai una noua de la inceput.
asa ca este evident ca nimeni nu o sa-si schimbe masina e1 / e2 datorita acestei taxe.
cat despre transportul in comun, romanul e in stare sa faca si o ora in plus pana la munca doar ca sa nu se dea cu RATB-ul “ca toti sarakii”.
e de asemenea evident ca vantul bate si duce noxele din zona non-Zaca in zona ZACA – iar noxele vor fi mai multe, pt ca aia care nu au voie prin centru vor petrece mai mult timp in trafic, tocmai pt ca tb sa ocoleasca centrul.
asta e o taxa de congestie care ii afecteaza mai mult pe cei cu venituri mici, am mai zis asta.
nu e rea pt inceput, dar putea fi mai buna.
si eu inca nu sunt convins ca se va aplica, ca e an electoral iar Firea nu e interesata decat de PR – zice ca face ceva pt poluare, dar de fapt nu va face pt ca stie ca va pierde voturi.
cu benzile dedicate pt RATB a fost exact acelasi lucru – n-a mai auzit nimeni de ele de 3 ani sau cati or fi.
Marean(Citează)
27/01/2020 la 8:37 AM
E absolut stupid să crezi că mai mult de 20% din alea non euro circulă. Plus, multe din ele sunt exceptate, cum s-a spus, că sunt la stat.
O serie de articole fără sens pe măsură în cel mai bun caz luată pe jumătate, complet inutila sau chiar dăunătoare în cel mai rău.
Raiiar(Citează)
27/01/2020 la 8:46 AM
Wow, de cand faptul ca ceva este interzis a fost respectat in Romania? Legea e pentru prosti, azi dimineata am deschis geamul si senzorul chinezesc indica aer de autostrada in spatele blocului.
Gaelex(Citează)
27/01/2020 la 9:01 AM
Ghici cine se bucură de măsura asta ?
Exact cei care merg cu mașina la muncă ( având diesele euro 4 și 5 să consume putin), că le pute transportul in comun și au și așa se simt și ei importanti.
Dacă chiar s-ar dori depoluarea și decongestiva , să se pună taxă de 30 lei pe zi dacă vrei să te dai cu orice mașină în București.
Chiar vreau să știu motive serioase pentru care vrei să mergi in București cu mașina, in loc să folosesti metrou, RATB,taxi, exceptând weekendul. Iar dacă e ceva deosebit, dai 30 lei. Să lăsăm la o parte cei cu probleme medicale care pot fi exceptați, etc
Dar cum am zis, unii vor să îi calce pe alții și numai ei sa circule , fraierii și “poluanții” sa stea pe bară, chiar dacă merg doar o data pe săptămână cu mașina prin București, îi încurcă pe cei jmecheri, care îi doare fix undeva de poluare, ei vor să ajungă la servici cu mașina.
Dan(Citează)
27/01/2020 la 9:51 AM
Și eu, că trăiesc în București.
În rest, nu-mi pasă nici măcar dacă Soroș, Dragnea și Vântu sunt cei care profită cel mai mult.
nwradu(Citează)
27/01/2020 la 5:50 PM
Merg cu masina la birou pentru ca nu vreau sa stau in metrou ca o sardina, intr-un total disconfort, pentru ca imi permit sa am euro 6 si pentru ca imi permit sa o schimb cu un euro 7, cand va fi cazul. Cine nu isi permite sa invete si sa munceasca mai mult sau sa indure disconfortul oferit de transportul in comun din Bucuresti.
Moris(Citează)
27/01/2020 la 6:22 PM
Bravo Dan corect! Ăsta e adevarul gol goluț!
Cezar(Citează)
27/01/2020 la 9:23 AM
Cât de ușor este să nu faci nimic și să comentezi despre cum orice idee de îmbunătățire este de fapt proastă, nu?
Eu nu înțeleg cum un bucureștean poate accepta riscurile de îmbolnăvire de dragul ajungerii cu 15 minute mai repede la muncă. Cu ce vă ajută asta dacă muriți cu 3 ani mai repede și vă horcăiți plămânii până atunci?
Toată lumea se vaită de traficul din București. Când în sfârșit se ia o măsură care ar putea rezolva o parte din trafic și din poluare, toată lumea începe să se plângă de măsură.
“Să se facă ceva cu traficul acesta, dar fără să mi se schimbe mie viața cumva, ci altora.” Poate ar trebui să vă gândiți care vă sunt prioritățile cele mai importante.
nwradu(Citează)
27/01/2020 la 2:45 PM
“Toată lumea se vaită de traficul din București. Când în sfârșit se ia o măsură care ar putea rezolva o parte din trafic și din poluare, toată lumea începe să se plângă de măsură.”
Pai masura asta elibereaza traficul din centru, si il aglomereaza pe cel extern centrului. Prin fata blocului tau, vor trece cu 24% mai multe masini poluante (sa pastram procentul tau).
“Și eu, că trăiesc în București.”
La fel si eu.. si cand vreau aer curat deschid geamul din dormitor, la fel si tu. O fi aerul asta mai curat, la 2 luni dupa ce se impelenteaza “taxa OXIGEN?”
gabi(Citează)
27/01/2020 la 9:33 AM
E suspecta seria ptr ca morrissey are un cazan euro 2 si vrea ca schimbarea sa inceapa din alta parte, nu de la tigaia lui.
Lorin(Citează)
27/01/2020 la 10:31 AM
uite aici un “cazan” cu care madam firea ne lasa sa cirulam !
volvo-960-2-0i-16v-turbo-rwd-full-clima-vehicul-istoric-2-ani-IDcKm3B.html#13a15cfa66
( pune tu olx in fata , ca sa nu pun link )
uite ca imi fac SRL ( 400 de lei ) cu activitate transmisie radio tv si merg cu orice cazan vrei tu !
Vezi de ce taxa pe zi de circulatie e buna !? Dar nu se vrea !
dan(Citează)
27/01/2020 la 9:47 AM
Da boss 30 de lei pe zii, pe sapt pe luna? Menționează și tu perioada și se face. Dar vii tu sa îmi garantezi ca de cei 30 de lei pe care ii încasezi o sa faci ceva concret ca să ma deplasez mai bine în orasu asta supra evaluat și super poluat de bășini. Și apoi ai tu bani sa folosești mașina în București de zici de 30 de lei. Ca tot vb cu toții despre metrou voi știți ca la metrou temperatura medie pe peron a crescut cu 2~3 grade in medie și ca ventilarea nu se face bine?
Mircea g(Citează)
27/01/2020 la 10:12 AM
Aaa , deci nu se poate sa se circule cu mijloacele de transport in comun , nu !?
Aaa, deci taxa oxigen nu poate sustine efectiv si practic folosirea mijloacelor de transport in comun, nu !?
Aaa, deci cum ziceam punct ochit punct lovit, unii vor cu masina la servici si fac tot posibilul sa ii dea la o parte pe altii !!!
Boss, daca zici ca se face , doar sa zic perioada, iti garantez ca te pun sef la bilete la incasarea taxei !
– Asa e, nu iti garantez eu ca se face ceva cu aia 30 de lei pe zi, dar asta nu inseamna ca nu trebuie sa platesc impozit, ca nimeni nu imi garanteaza protectia statului in materie legislativa, protectia politiei, sistem educational, infrastructura, etc. Deci pe logica asta ca nimeni nu garanteaza ca banii de impozit merg unde trebuie, ar trebui sa nu platesc impozit nu ? Pentru garantii de genul asta , mergi la vot , in piata, fa opinie publica, implica-te !
– 30 de lei pe zi, inseamna ca ocazional ( odata pe sapt ) am nevoie de masina sa o duc parintii la spital, de exemplu, in conditii decente. Da-mi un motiv pt o persoana normala ( 90% din populatia Bucurestiului ) sa merga prin oras cu masina in intervalul 7am – 20pm !? Iar o firma care instaleaza aer conditionat , da, sa plateasca taxa !
Puristii cu diesele nepoluante care vor la birou cu masina sa stie ca sunt demascati !
dan(Citează)
27/01/2020 la 12:22 PM
Nu conteaza, toata lumea viseaza un oras liber, fara masini.
Nimeni nu se gandeste unde vor incapea in metrou, autobuze toti cei care acum merg cu masinile personale.
Andrei G(Citează)
27/01/2020 la 9:50 AM
trebuie sa fi bou vagon sa mai ti coaja aia de masina non euro si sa ocolesti tot bucurestiul doar sa fentezi tu zona de non poluare.
dar daca atat te duce capu……..
dar tu esti mitic mai destept decat toti ceilalti.
Mihnea(Citează)
27/01/2020 la 10:19 AM
Este o minciuna , nu este o idee de imbunatatire.
Daca vrei sa traiesti mai mult nu mai merge cu masina, asuma-ti asta personal, nu cumpara o masina euro 5 si mergi cu ea toata ziua prin oras , ca deh ai voie !!!
Logica ca 25% de masini ( bucuresti + ilfov ) nu vor mai circula, ineamna ca vom avea 25% mai putina poluare din 2021??? Nu, vei merge mai mult cu dieselul euro 5 ca poate s-a redus traficul !
dan(Citează)
27/01/2020 la 10:21 AM
Singura modalitate de a se putea aplica aceasta lege este sa fie un sistem de supraveghere video in tot orasul cu LPR si integrare cu baza de date a RAR. In clipa in care ai prins o masina care nu are voie sa circule pe acolo ai alertat cel mai apropiat echipaj de politie (pe care il identifici din GPS de la masina/motocicleta). Sau, cum l-ai prins pe camere, ii dai direct amenda si asiguri un flux de recuperare mult mai eficient.
Dar, din pacate, nu se doreste in tara asta sa avem sisteme de supraveghere video pentru ca ne urmareste Pulea pe toti – ca suntem si asa importanti cu totii sa ne urmareasca cineva – de parcare cine vrea sa te urmareasca nu are tool-urile necesare deja.
Disclaimer: parerea mea vine din deformatie profesionala :)
Silviu(Citează)
28/01/2020 la 9:27 PM
Cum nu se dorește? Deja au instalat cam 100 din 300 de camere ce vor face parte din acest sistem.
nwradu(Citează)
27/01/2020 la 11:18 AM
Eu as vrea extinsa zona asta pana la Mihai Bravu si Stefan cel Mare, care sunt evident zone foarte circulate si foarte poluate.
Dar nu, unde e mizeria maxima nu facem nimic.
Gaelex(Citează)
27/01/2020 la 12:33 PM
Au inceput sa apara, momentan sunt pe Iuliu Maniu. Si e de bine, chiar nu se baga nesimtitii pe ele
F.(Citează)
27/01/2020 la 1:21 PM
Bag mana in foc ca oamenii astia care vantura alternativa asta, nu folosesc zilnic metroul/autobuzele bucurestene. Eu o fac si nici nu vreau sa ma gandesc cum ar fi sa intre in sistem cateva sute de mii de oameni in plus.
Bine, eu unul merg dus-intors 7 km pe zi ca sa limitez interactiunea cu STB/RATB, si scot cam la fel ca timp. Dar asta nu e pentru toata lumea…
Morrissey(Citează)
27/01/2020 la 1:29 PM
Nu, Morrissey are un Euro 5, cu care nu merge la munca, ca nu e idiot. Prefera sa mearga pe jos 7 km + minunatul transport in comun.
E suspecta pentru ca Radu insista sa o vanture ca o masura anti poluare, cand de fapt e o taxa de congestie centru. Si de-ar fi si asa si tot e bine, dar nu va ramane decat un PR cu panouri verzi cu oxigen din toata treaba asta.
Repet Radu, explica-mi ca la prosti cum reduce poluarea trebusoara asta. Si nu ca Octav, ca am ras destul azi pe subiect.
Morrissey(Citează)
27/01/2020 la 2:11 PM
Urmaresc seria de articole si am citit si comunicatul primariei din care citez:
“- pentru cele cu norma de poluare Euro 3 și Euro 4, accesul este pemis pe toate strazile municipiului Bucureşti numai în urma achiziționării unei viniete electronice Oxigen; Restricția pentru Euro 4 se aplica din 2021.”
Poate am baut eu prea mult mercur, nu inteleg o chestie.
Eu sunt poseor de autovehicul EURO 4. Nu locuiesc in zona OXIGEN, si nici nu folosesc masina ptr drumuri in zona oxigen. Pot sa traiesc linistit fara sa trec cu masina prin zona respectiva. Din 2021, pentru a exista in Bucuresti (in afara zonei OXIGEN) trebuie sa platesc taxa?
Mentionez ca sustin taxa desi o dispretuiesc maxim pe madamme Gabriela Sarmulita Firea.
UrsuPolar(Citează)
28/01/2020 la 9:28 PM
Da, ca și cei cu N-E, E1 și E2 în diverse măsuri.
nwradu(Citează)
27/01/2020 la 3:19 PM
Vin si eu cu un comentariu putin offtopic.
Merg pe jos zi de zi prin zona muncii – romana si nu pot sa nu observ cum pe fiecare straduta sunt minim 2 masini abandonate (graffiti, oglinzi rupte, cauciucuri sparte, etc.). Nu s-a dat de curand o lege prin care se pot ridica masinile abandonate? Nu am vazut nici un pliant cu instiintare de la primarii ca se vor ridica masinile si nici nu am vazut vreo masina sa fie ridicata.
Mai stie cineva daca inca e in vigoare legea respectiva sau hotararea locala? Daca da, unde si cum se pot anunta autoritatile locale.
Webber(Citează)
27/01/2020 la 3:20 PM
Acum câțiva ani aveam o mașină din 98 cu catalizator, Euro 2, care era trecută de RAR în scripte nin euro. Luam ITP pe noxe și după ce i-am dat jos catalizatorul. Cred că mai e de lucru la ăia.
ipo(Citează)
28/01/2020 la 1:44 PM
O idee proasta, încă o taxa, care nu aduce nimic bun. Nu este coroborata cu un transport în comun bine pus la punct cu mai multe linii de metrou.
Bine ca nu se va bucura firea de banii ăștia, ca o sa o voteze…. Spătaru.
Din principiu nu votez pe nimeni ce introduce taxe fără cap, dar pe asta de îmi baga mana în buzunar niciatit.
Dan(Citează)
28/01/2020 la 1:55 PM
Eu cred ca nu se va schimba nimic. Alea 24% sunt masini inmatriculate.. nu masini care circula in mod real. Iesi pe strada si uita-te in trafic.. cate masini facute inainte de 2000 vezi? Le numeri pe degete….
Marius(Citează)