►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
« Reminder: luați de acum măsuri pentru a vă asigura bătrânețea
Cote de piață pe internet mobil: Orange 39%, Vodafone 24%, Telekom 19%, alții 18% »
« Reminder: luați de acum măsuri pentru a vă asigura bătrânețea
Cote de piață pe internet mobil: Orange 39%, Vodafone 24%, Telekom 19%, alții 18% »
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
38 comentarii
12/12/2019 la 11:20 AM
In sfarsit recunosc chiar si sefii Samsung ca procesoarele QC sunt semnificativ mai bune decat cele Exynos ale lor. De ani buni benchmark-urile si analizele facute de oameni specializati au dovedit asta, insa nimeni nu voia sa recunoasca.
Si binenteles ca in Europa vor vinde tot petardele de Exynos, la un pret mai mare decat in SUA sau alte parti ale lumii.
Hai acum sa ii vad pe fanii Samsung cum se apara: “ca e la fel de bun”, “ca in utilizare normala nu se vede o diferenta”, “ca bateria tine la fel”.
MAcar acum nu mai puteti nega ca in Europa va fi un produs inferior, vandut mai scump, dar cu marketing identic. Mai pe scurt, teapa. Bataie de joc fata de europeni.
Andrei(Citează)
12/12/2019 la 12:56 PM
Dacă te documentezi bine, șansa să nu cumperi un produs Samsung este foarte mare. În schimb la noi se vând multe J-uri la 300-800 RON. Nu-i interesează prea multe lucruri…că e Samsung sau Allview, pentru ei este tot una.
Claudiu(Citează)
12/12/2019 la 3:21 PM
Daca citesti articolul invocat o sa vezi ca face trimitere la un alt articol de pe “The Elec”…e chiar si un link la el. Doar ca acolo nu se pomeneste nici un cuvant de vreun raport sau ca nu stiu ce oficiali samsung ar fi ales nu stiu ce in defavoarea nu stiu ce. Gasesti tu ceva de genu asta? Ca poate nu m-am uitat eu bine. Singura stire de genu asta de pe The Elec e ca samsung o sa foloseasca mediatek in loc de exynos pe modelele mai low.
Deci totusi care e sursa? Si da, nu o sa simti in nici un fel de forma ca un procesor are 10 terrablabla in loc de 15, sau ca suporta camera de 100 mpx in loc de 200. Niste tampenii care denota ca au ajuns la fundul sacului cu inovatiile si imbunatatirile.
John(Citează)
13/12/2019 la 12:24 AM
Cei de la Samsung n-au recunoscut nimic și nici nu vor face ceva de genul acesta. Cum ar fi ca o companie să spună că produsul concurenței e mai bun? Unde ai văzut asta?
Este presupunerea celui care a scris acel articol. În practică, poate fi legată de yield-ul de producție Samsung pe noul Exynos, de cât cere Qualcomm pe ale lor, de unele patente care fac mai simplu să folosești Qualcomm în anumite țări decât să le plătești patent pentru a folosi chipsetul tău șamd. În caz că nu știai, patentele se plătesc și în funcție de piețele în care vrei să vinzi un produs bazat pe niște patente.
Exynos nu-i rău, în unele scenarii depășește Qualcomm, în altele nu. Nu-i diferența atât de mare încât să fie asta un dealbreaker. Sau te pomenești că tu folosești în paralel un S10 cu Exynos și unul cu Snapdragon și îți dai seama de diferența aia de milisecunde în procesare?
nwradu(Citează)
13/12/2019 la 8:04 AM
eu sufar de ani de zile in tacere ca am Exynos. dimineata, primul lucru dupa ce ma trezesc, fac un test de benchmark. la pauza de masa la fel, inca un test. si seara la culcare al treilea. nu mai rezist mult.
bine, stiu ca cei mai multi care scriu aici folosesc telefoanele pentru tranzactii la bursa, pentru aplicatii de design in aeronautica si pentru operatii medicale internationale online, deci eu poate mai am o sansa.
Giovani(Citează)
12/12/2019 la 11:24 AM
Yay, inca 5 avioane care au fost bune la vremea lor dar care sunt carne de tun in epoca S400. Clar ai senzatia ca nu sunt bani aruncati pe fereastra.
Giani Mucea(Citează)
12/12/2019 la 12:02 PM
Ai niste marunti prin buzunar sa luam si noi macar 48 de F35A?
ipo(Citează)
12/12/2019 la 12:15 PM
Nu dar am senzatia ca asta nu e genul de situatie “lasa ba ca merge si asta”. Adica F35 supravietuieste 95% si F16 supravietuieste 5%. Deci mai putine F35 ar fi mai bune.
Giani Mucea(Citează)
12/12/2019 la 1:42 PM
Terminaț’ cu prostiile, strategii militari ai lu’ pește.
USAF, la capitolul ”fighters” – adica multi rol / air to air combat – are in serviciu de departe cele mai multe avioane de tipul asta. Grosul, cum ar veni. Vreo 7-800, nu mai retin cifra exacta. De vreo 3 ori mai multe decat orice altceva -> F35 si ce mai e.
Le-au planuit inlocuirea demult, da’ nu e bani, boss, ca nici avioanele astea nu pica din cer ( decat daca-s MIG-uri, sau tragi dupa ele)
Iar asta-i cea mai mare si ce-a mai bogata armata aeriana din lume.
Si vrem noi, romanii, care n-avem bani de mers la buda in centru, avioane de ultima generatie, cu ultima tehnologie. Probabil de expus la muzeu, unu, doua de gust.
Romania avea cele mai multe avioane de tipul fighter vreo 25 de miguri ( din ala 21 cu plug, may bune decat un John Deer ) si vreo 10-12 F16 si astea-s toate, gata.
Voi aveti impresia ca daca te cauti in buzunare si pui bani de 5 F35-uri o sa faci rahatul bici si-o sa te poti bate aerian cu “aia marii”?
Pe scurt, cu 5 avioane in plus, F16 sau F35, Romania tot NU are flota aeriana, simplu. N-ai ce sa faci mare branza nici cu F35. Astea-s asa de patrula si de antrenat piloti, atata.
Turcii, care-s pretinii nostri aci, aproape au vreo 240 de F16 – iete, ai dracu’ ei nu cred ca F16 sunt prea naspa, nu? Bai, daca vin astia se intuneca cerul, cum era poezia, cata frunza , cata iarba? Te pisi pe 5 F35-uri, daca macar ai kerosen si armament pentru ele. Ca si cum americanii ti le-ar vinde tie PE ALEA, cand ei tre’ sa scape de F16-le lor. Ma amuza cum credeti voi ca Romania cumpara ce avioane vrea ea, ca asa functioneaza treaba cu gastile de cartier cand esti cel mai prost din curtea scolii, nu?
Sansa Romaniei pe linie strategica e nu flota aeriana din pozitia asta, ca nu-s oricum bani de asa ceva, ci construirea de mai multe “scuturi” de rachete/ antiracheta, ca alea se pot bate cat de cat cu aviatia, nu sa faca romulanii airfight – astea-s vise, cautati-ma cand aveti bani de 100 de avioane macar, ca vorbesc eu cu cineva sa va dea F35-uri, lol, ca sa fiti multumiti. Pana cand strangeti banii de-atatea, probabil F35-ul va fi la fel de la moda ca zepelinul azi.
catalinx(Citează)
12/12/2019 la 2:08 PM
Pai n-a zis nimeni ca altii nu au F16. La un moment dat a fost un avion bun, asa ca oamenii l-au cumparat. Dar acum e insuficient, asa ca nimeni nu il mai cumpara. USAF nu mai vrea decat F35 si ar vrea ei niste F22 extra, dar no dinero amigo. Exista discutii sa cumpere niste F15 upgraded, dar multi oameni zic sa nu. Turcii, prietenii nostri cu 240 de F16, se tot cearta cu america sa cumpere F35. Si america nu ii lasa, ca turcii e smecheri si vor si S400.
Problema cu avioanele e ca ai nevoie de ele pentru ceva. Care e acel ceva? Sa te plimbi la tine in ograda in timp de pace? Ok, atunci F16 sunt suficiente. Sa te aperi de rusi cat de cat, in caz ca vor sa treaca Prutul? Atunci F16 sunt clar insuficiente. Adica nu ca n-ar fi de ajuns, ca fata de rusi nimic nu e de ajuns, dar mor toate cum se ridica de la sol. Sigur, fara dubiu, eventual pana sa apuce sa zica “ce e punctul ala de pe radar, Gigele?” Si atunci sunt bani aruncati degeaba.
A, ca nu-ti da america F35? Ok, nu cumpara nimic mai bine. Sau vezi daca iti permiti Typhoons sau Gripen, poate alea dau cu destui electroni cat sa confuzeze racheta ruseasca.
Adica nu zice nimeni ca singura solutie e sa ia F35, doar ca cumparatul de F16 e inutil.
Giani Mucea(Citează)
12/12/2019 la 4:09 PM
Poti sa cumperi Gripen, dar apoi trebuie sa te intrebi daca vor veni suedezii sa faca politie aeriana la granita atunci cand vor fi probleme cu vecinii de la est.
Sau daca americanii vor fi de acord sa pastreze scutul ala antiracheta functional sau il vor muta intr-o alta tara in care il vor putea integra cu sistemele de pe avioanele F16 existente.
Andrei G(Citează)
12/12/2019 la 4:36 PM
A, nu stiam ca NATO e o chestie tranzactionala. Ca daca e asa, de ce sa mai cumperi avioane? Ii platesti taxa de protectie direct lui Trump si nu te mai complici. Trimite el un baiat daca e ceva. Poate pe Jared.
In alta ordine de idei, rachetele alea din scut se integreaza la fel de bine cu F16, Gripen sau frigiderul meu. Adica deloc.
Giani Mucea(Citează)
12/12/2019 la 5:12 PM
Daaa, nu stiai, suntem toti parteneri cu drepturi egale. zici ca v-ati adunat toti copiii de gradinita aici. E pe facem ce vrem si luam decizii singuri. Dupa aia mergem si cerem ajutor la sefu’ mare, ca ala ne ajuta cu orice altceva decat cu un caras peste bot.
Ba, treaba e simpla. Singuri nu suntem in stare sa ne aparam. Nu cu o mana de avioane si restul de tehnica lipsa. UE nu prea ne poate ajuta la capitolul asta, ca-n afara de UK ( bye, bye) si Franta nici ei nu-s chiar miezu’. Ar fi o idee, dar mai e mult pana departe si nici aia din UE nu-s convinsi de Typhoon-ul lor facut local, asa ca pula mea, ai sa fim noi Gica Contra.
Pai, bai nene, romania e un floc in NATO. Aia cu Gripenu’ nu-s in NATO.Sunt cativa care opereaza in NATO, dar putini si putine. Si nu prea e ok sa o arzi tu ca vin eu cu ce tehnica vrea muschiul meu si vedem noi cum ne descurcam.
Romania cu cine pleaca la lupta in NATO? Cu Cehii, sau brazilienii, sau cu americanii?
Cine e mai probabil sa zica – ba, care aveti un pilot fara avion, ca uite mi pleaca niste oameni in concediu si n-am sofer, americanii si aia care au SUTE sau aia care au cate o mana de gripenuri, de nu le ajung nici lor?
Unde ai sansa sa pui mana pe ceva, sa si ajuti si sa iti iasa si tie de-o ciunga?
O sa le spui americanilor – da, coaie, stai ca avem noi niste piloti exemplari, rup pe grippenuri, hai sa-i suim repede in F16le voastre si ce F-uri or mai avea ei.
Catalinx(Citează)
13/12/2019 la 12:27 AM
Da, sunt sigur ca Cehia si Ungaria vor fi date afara din NATO imediat.
Giani Mucea(Citează)
13/12/2019 la 12:27 AM
F-16 este cea mai bună alegere.
Cu banii ăia poate luam un F-35. Mare scofală. F-35 e bun dacă ataci pe cineva, dar dacă te aperi, mai bine să ai mai multe F-16 decât mai puține F-35, că interesul tău este să poți securiza zone cât mai mari din țară și să nu ai toate avioanele într-o singura bază, ușor de distrus de un atac surpriză.
Asta lăsând la o parte situația politică, adică faptul că ne bazăm pe americani în caz de probleme, nu pe alții.
Păi tocmai au plătit.
nwradu(Citează)
13/12/2019 la 12:49 AM
Rolul F16 e in general de ground strike. Daca vrei sa aperi oricate regiuni cu ele, le pierzi pe toate fara exceptie si fara sa zgarii macar vreun suhoi. Daca tu zici ca mai mult din ceva care moare instantaneu e mai bine decat mai putin din ceva care s-ar putea sa supravietuiasca, ok.
Daca US nu apara vreun membru NATO in fata Rusiei atunci cand e nevoie, toata alianta e pa pa. E stupida ideea ca n-ar interveni pentru ca ai cumparat de la suedezi in loc de la ei si e si mai stupida ideea ca, odata ce ai cumparat avioane de la ei, s-ar simti obligati sa intervina chiar daca e contrar intereselor lor. Alianta e in interesul US nu pentru a vinde Romaniei 15 avioane invechite.
Singurul motiv realist ar fi ca vrei altceva de la US. O visa waiver, ceva. Dar in cazul asta nu mai e vorba de securitate ci de politica si sunt curios care e chestia aia primita in schimb.
In cazul asta mai trebuie sa dea bani si pe combustibil si sa antreneze pilotii. Eu ziceam ca mai bine dai banii direct sefului suprem, fara sa iei si avioanele si sa te mai chinui cu intretinerea.
Giani Mucea(Citează)
13/12/2019 la 11:14 PM
@catalinx: lasam tonul mai jos si nu mai facem pe nebunul? asa, de dragul discutiei civilizate, ca altfel eu o inchid.
Tu ai dreptatea ta ca F16 e inca operabil, o sa mai fie vreo 10 ani pe putin, el fiind gandit in tandem cu F15 (alta vechitura, care, sa te tii, nu a fost doborata in lupta de nimeni).
F35 e de asemeni gandit sa lucreze impreuna cu F22, doar ca le-a dat cu virgula si la bani, si la capabilitati, multumim LM.
Culmea, pentru RoAF si misiunile de politie si interdictie sau interceptare, LanceR inca ar mai fi o solutie, daca s-ar mai putea revitaliza si moderniza celulele. Un mix modern la bani buni ar fi, culmea fix Gripen C/D combinat cu resturile de 21: pe 3 baze (Fetesti cel putin o escadrila) si Saab pe Vest si Nord (Campia Turzii + Bacau sau Giamata, daca se mai poate revitaliza). Gripenul de ridicat rapid si ascuns in padure, pana cand MiG-urile. N-avem nevoie decat sa tinem capul sus 4-7 zile, fie ca avem atac de la rusi, fie de la… alti inamici mai de cartier. Pentru atac la sol, te descurci cu 21.
Buba cu Gripen e ca sunt non-nato, Buba cu ET e ca e bimotor si foarte scump (vezi Austria :))) si buba cu Rafale e ca… na, Macron, te prinde greva cu chilotii jos.
In momentul de fata F16 e solutia stop gap si, pe viitor, bani la tescherea cu F35 cand ajunge la 75M si mult AA.
ipo(Citează)
13/12/2019 la 11:21 PM
F16 e de atac la sol?! LOL, si F15E ce spanac e, bombardier strategic? Eu inteleg ca 15 face SEAD in conjunctie cu 16, carora le tine spatele, dar sa spui ca un multirol usor monomotor e un F/A mi se pare deplasat.
ipo(Citează)
12/12/2019 la 11:31 AM
Parlamentul este nostalgic si cumpara avioanele vazute in filme ca Top Gun si Hot Shots.
Gaelex(Citează)
12/12/2019 la 12:04 PM
In Top Gun erau F14, ca baietii erau de la Navy. In Hot Shots e posibil sa fi trecut la F/A18, nu imi amintesc. In orice caz, nu F16.
ipo(Citează)
13/12/2019 la 12:27 AM
F-14 Super Tomcat în Top Gun, da.
nwradu(Citează)
13/12/2019 la 11:27 PM
In Hot Shots cred ca erau si A-4 cand ateriza ala batran :D https://www.youtube.com/watch?v=bHfWGL_W7xk
ipo(Citează)
12/12/2019 la 12:20 PM
SUA e piata foarte competitiva cu Apple un produs chiar daca nu era inferior ci doar perceput ca fiind inferior nu avea sanse. Europa e mai putin competitiva in acest sens.
alxzen(Citează)
13/12/2019 la 12:28 AM
Pentru piața din SUA e mai ieftin să cumperi de la Qualcomm decât să plătești patente ca să le folosești tehnologia.
nwradu(Citează)
12/12/2019 la 3:19 PM
Angry Birds original nu e mai e disponibil la download pe iPhone. Am jocuri din anii ’90 pe care le pot juca pe computer în Dosbox sau cu compatibility modes, aici nu se poate…
Dan(Citează)
12/12/2019 la 3:51 PM
Am frecat galaxy foldul ala la emag. Nada spectacular. Jos si sus pe indoitura e dubios. Face valuri ca sa zic asa. Plus ca pe toata indoitura e ciudat. Se vede ca este o indoitura cand te uiti la un film de ex. E si foarte gros. Nu prea merge bagat la buzunar. Ecran mare dar degeaba ptr filme sau kkturi d-astea. Tot pe juma de ecran le vezi, ptr ca asta e formatu si n-ai ce face. Iar juma de ecran de galaxy fold inseamna cat un ecran de smartfon normal.
Singura utilitate pe care o vad este ptr business. Sa pui o prezentare, sa lucri un grafic, un document. Dincolo de astea este o bașinuță usor inutila, mai mult un exercitiu de tehnologie. Nu mi-as lua asa ceva ptr ca este prea gros. Si evident inutil de scump. As primi unu gratis? Da, normal. Doar ca in secunda 2 il vand si iau un note 10 si raman si cu biștari.
BlackSkull(Citează)
12/12/2019 la 5:55 PM
EXact. Acum F14 doar in filme si in Iran :-)
kilroy(Citează)
12/12/2019 la 5:59 PM
La toata discutia despre ce avioane ar trebui sa cumparam, poate mentioneaza cineva si ca ora de zbor este cea mai scumpa la F35, mult peste celelalte avioane. Urmata de Eurofighter si restul avioanelor. Personal mi s-ar fi parut Grippen-ul cel mai potrivit pentru noi, dar daca s-a inceput cu F16, e logic sa se continue tot asa.
kilroy(Citează)
12/12/2019 la 6:51 PM
mda, f16 nu a fost ales pe specsheet in fata Grippen-ului, dar na, CSF.
Tin minte si acum ca m-am urcat ca plod in cabina f16-urilor si pe atunci Apache aduse de americani la un show aerian la Constanta, ce experienta misto pe atunci.
alxzen(Citează)
12/12/2019 la 10:30 PM
F16 a fost ales politic. Suedezii ofereau offset in valoare de vreun miliard de dolari, din ce imi aduc aminte, americanii au oferit offset o lula, ca ai nostri nu au cerut. In comparatie, polonezii, la achizitia de F16, au obtinut offset cam de 110% din valoarea investitiei.
kilroy(Citează)
12/12/2019 la 7:24 PM
Deci cei mai multi labari au iOS. Interesant…
gigi(Citează)
12/12/2019 la 9:44 PM
greu de crezut :)))
florin(Citează)
13/12/2019 la 4:42 AM
Atâtea comentarii și nimeni nu a zis de faptul ca cum e posibil ca Germania sa folosească Huawei la 5g.
Pai ei adică nu ai semnat ca ficusu nostru orice ia pus trump sub bot?
Adică Huawei e ok la antene în Germania dar în România nu, pt. Ca “securitatea mondiala hau hau”
Mihai(Citează)
13/12/2019 la 1:22 PM
Nu e posibil, e sigur. Cand nu esti sclav american nici huawei nu te spionează:)).
Interesant ca am descoperit niște experți în avioane si aparare militară.
Poate ar trebui să ne întrebăm dacă ne permitem 2% din pib la apărare. Yes man romania e printre puținii prosti care au pus botul la vrăjeala lui Trump cu 2%.
România, acest ghimpe american in coasta rușilor
pmk(Citează)
13/12/2019 la 8:27 AM
sa inteleg ca daca trimit rusii niste avioane pe la noi, vin si cu s400 macar pana la Palas Mall Iasi.
Giovani(Citează)
13/12/2019 la 12:51 PM
400km raza de actiune, 5 minute readiness from mobile, 17000 kph viteza boabei. Nici n-apuca Vasile sa se uite pe harta sa vada in ce directie e estul.
Giani Mucea(Citează)
13/12/2019 la 4:10 PM
Radem, glumim, dar primul lucru pe care o sa il fac cand leg telefonul la monitor/tastatura/mouse e sa vad cat de bine merge la aplicatii de design in aeronautica.
Giani Mucea(Citează)
14/12/2019 la 8:30 AM
Cei mai tari rusii. Le mai ia foc portavionul ala antic din cand in cand si marile lor fapte de vitejie sunt doborarea de avioane de linie plus asasinate in stil mafia albaneza.
E bine ca unii ii admira sincer.
Giovani(Citează)