►► Black Friday la: Fashion Days, Finestore, PC Garage, evoMAG, Altex, Flanco ◄◄
20 Nov 2019 ·
GÂNDURI ·
Nu m-am uitat la meci, dar am auzit că România a încheiat campania de calificare la Euro 2020 cu o înfrângere 5-0 cu Spania. Or fi avut spaniolii ceva cu noi.
Nu am multe de zis pe subiect, ci doar să repet ce-am spus deja înainte. În decembrie 2018 scriam “cred că stăm acasă și la Euro 2020” după ce am văzut celelalte echipe din grupă. Mi s-a părut amuzant atunci un comentariu al lui GabrielG:
Inca un articol fatalist marca nuradu. Fa-ne un serviciu si nu iti mai da cu parerea unde nu te pricepi. Ramai la formula unu.
Îți poți cere scuze în comentariile de mai jos.
Ba chiar cred acum că ar trebui să-mi dau cu părerea și la televizor, spre deosebire de analiștii care, văzând aceeași grupă, au concluzionat că ne luptăm pentru locul doi în ea. România a terminat pe 4. Bine, în teorie au avut dreptate, chiar ne-am luptat pentru locul 2, doar că am luat bătaie.
Și în septembrie 2017 scriam și următorul articol: “Nu înțeleg de ce companiile încă sponsorizează fotbalul românesc.” Sunt sponsori care bagă sute de mii sau milioane de euro în… 5-0 cu Spania.
Porneam atunci de la o idee de bază în publicitate:
Sponsorizarea în sport este tot o formă de publicitate. O regulă nescrisă în publicitate spune că reclama ar trebui să ajungă la potențialul client atunci când acesta este fericit și satisfăcut, ca să-l prinzi într-o stare bună. Reclama din fotbal ajunge la niște oameni nervoși. Fotbalul n-a mai făcut pe nimeni fericit de ceva vreme, ci din contră, doar a creat frustrări. În plus, logo-ul vostru stă pe pieptul sau pe spatele unor pierzători; nu-i cea mai bună asociere.
Înțeleg ideea de a susține o echipă chiar și la rău, dar nu orbește. Trebuie ca și acea echipă să iasă un pic în întâmpinarea ta, să-ți dea motive cât de mici să o susții, să-ți arate că, deși pierde, măcar a dat tot ce s-a putut. Altfel, să crezi și să susții orbește ceva, fără vreo dovadă că ai de ce să o faci, sună a religie, nu a sport. Banii aceia ar fi mai bine cheltuiți pe altceva.
Încheiem apoteotic cu clasicul “încă avem șanse matematice“.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
20 comentarii
20/11/2019 la 5:06 PM
Inca un articol fatalist marca nuradu. :))))
Catalin(Citează)
21/11/2019 la 12:21 PM
Radu, poate nu stiai, dar de ceva timp, fotbaliștii au intrat si in categoria celor favorizati la impozite! Da, ca și IT-stii!! Plătesc doar 15% impozit. Cred ca pe tema asta e de facut un articol.
Nu doar fotbaliștii, sportivii in general!
Adi(Citează)
20/11/2019 la 5:16 PM
nu mai fi fatalist!
mai e o speranta (pana in ultima secunda!) la baraj. unde, se stie, avem prima sansa.
abreviat(Citează)
20/11/2019 la 5:26 PM
Da, da, pastram ca intotdeauna sansele matematice.
Pacat ca fotbalistii romani nu se prea pricep la matematica, si raman sansele nefructificate, cum se spune in bransa.
Dar balonul e rotund si ocaziile se razbuna.
Toate echipele adverse si-au dorit intotdeauna mai mult victoria.
Sa fie bine, sa nu fie rau.
Sorin(Citează)
20/11/2019 la 5:50 PM
Nu inteleg. Daca erai 100% sigur ca nu ne calificam, de ce nu ti-ai pariat toate economiile pe asta? Mi se pare aiurea sa te dai lauzi post factum ca ai ghicit un eveniment incert. Legat de campaniile publicitare, ele sunt legate de interesul pentru sportul respectiv si de audienta, nu direct de rezultate. Sunt multe tari cu fani pasionati si piata de publicitate in domeniu sportiv, fara sa existe rezultate notabile, poate doar sperante.
Sol(Citează)
20/11/2019 la 8:09 PM
This. Put your money where your mouth is. Glumesc :). Dar postul parca e nitel weird flex.
Bogdan(Citează)
20/11/2019 la 5:52 PM
Aceiasi sponsori sunt la toate categoriile nationalei, deci au fost si in vara cand Romania U21 s-a calificat in semifinalele campionatului European.
Radu(Citează)
20/11/2019 la 5:54 PM
Imi prezint scuzele cu aceasta ocazie. Mi-as fi dorit sa te fi inselat. Asta e…
GabrielG(Citează)
20/11/2019 la 8:11 PM
Mare om, mare caracter :)
varucu(Citează)
20/11/2019 la 10:26 PM
Toti ne+am dorit asta. Insa vreo 5 puncte albe pentru fair play :)
Jules(Citează)
20/11/2019 la 6:57 PM
Eh. Generația de la mondialele din Mexic din 1970 a avut un context demografic favorabil, fiind formată din copiii născuți imediat după război. Pe românește, terenul lor de acțiune a fost mai larg – mai puține țări, majoritatea țărilor europene cu pierderi umane și materiale semnificative la război etc. Chiar și așa, le-a ieșit doar o calificare, și aia la limită.
Dar românii au văzut că se poate, statul comunist a băgat bani în fotbal la toate nivelurile, iar generația născută în acei ani a ajuns la performanță începând cu sfârșitul anilor ‘80 la nivelul echipelor de club gen Steaua și apoi la nivel de națională în anii ‘90.
Acum avem generația hrănită cu fast food imediat după 2000, cu performanțe minimale inclusiv la nivelul echipelor de club.
Dan(Citează)
20/11/2019 la 8:36 PM
La sfarsit ai dat-o cu oistea in gard. Generatia actuala este nascuta intre 1986 si 1999 (ai lotul actualizat pe wikipedia). Aia dupa 2000 crescuti cu fast food au avut rezultate foarte bune la U21.
Empire(Citează)
20/11/2019 la 7:26 PM
Sanse matematice are si o gaina daca joaca spania si aia nu se prezinta la meci :))
Marius(Citează)
20/11/2019 la 7:31 PM
Morrissey(Citează)
20/11/2019 la 7:42 PM
Solicit desfiintarea echipei nationale.
ionica(Citează)
20/11/2019 la 7:46 PM
Ai fost mai clar vazator Radule, eu abia prin septembrie m-am incumetat sa scriu de obositul de Contra.
https://www.isay.ro/inca-un-campionat-european-ratat-de-romania/
ionica(Citează)
21/11/2019 la 9:11 AM
Bă Ionică, ai un scroll infect pe blogul tău, schimbă tema, fă ceva.
Giumbix(Citează)
20/11/2019 la 8:15 PM
Așa ceva… deci ești specialist și în fotbal. ROFL.
Emil C(Citează)
20/11/2019 la 10:11 PM
eu cunosc oameni care chiar cumpara bilete si se duc la meciuri. mai bine ma apuc de pescuit http://most-expensive.com/fishing-lure
Giovani(Citează)
21/11/2019 la 1:03 PM
“Or fi avut spaniolii ceva cu noi.” – Posibil. Mai ales ca la meciul tur huliganii nostri din galerie n-au putut tine un moment de reculegere. :D
Tudor(Citează)