un blog de Radu Dumitru

asus s5507

►► Ofertele continuă la: eMAGFashion DaysFinestoreDysonFlip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄

asus s5507

Uber și Bolt au obținut avizul tehnic necesar funcționării conform noilor legi

16 Oct 2019  ·

TEHNOLOGIE  ·

7 comentarii

Ministerul Comunicațiilor a anunțat că Uber și Bolt au obținut avizul tehnic necesar, conform noilor legi, pentru a funcționa în viitor. Clever și Yango au dosarele depuse și sunt în curs de avizare, că mă îndoiesc că nu va îndeplini vreuna dintre ele condițiile necesare.

Cu asta se termină partea 1 din 2 pentru ca serviciile de ride-sharing să fie complet legal în România. Conform ordonanței 49/2019, platformele au nevoie de acest aviz tehnic și apoi fiecare șofer în parte trebuie să obțină o autorizație de transport alternativ de la Autoritatea Rutieră Română, care se obține în maxim 15 zile pe baza unei cereri și a îndeplinirii unor condiții.

Uber își îndeamnă de ceva vreme șoferii să obțină astfel de autorizări, inclusiv folosind #1noiembrie, că de asta au fost inventate hashtag-urile. Au și tricouri.

Practic, în curând ar trebui să vedem pe străzi mașini cu ecuson în parbriz, cum cere legea, semn că au luat aceste autorizări ARR și respectă și celelalte prevederi (ITP la 6 luni șamd). Bănuiesc că nu-i nimeni nebun să falsifice ecusonul și să-l pună în parbriz fără să aibă autorizația necesară; nu de alta, dar acel ecuson este acolo pentru a le spune polițiștilor “controlează-l pe ăsta”, că clienții aplicațiilor oricum știu în ce mașină să se urce.

Reiau mai jos ce-am scris în articolul despre Ordonanța pentru transportul alternativ din iulie:

Pe scurt, operatorii platformele digitale de transport trebuie:

  1. să obțină un aviz de la Ministerul Comunicațiilor. Avizul pare simplu de obținut, companiile trebuie să demonstreze că fac gestiunea șoferilor, că informează pasagerii privind costul unei curse înainte de aceasta, că memorează traseele într-o bază de date șamd. Apare și obligativitatea de a emite facturi electronice pasagerilor, dar Uber și Bolt oricum puteau face asta, iar de ceilalți nu știu. Avizul trebuie dat în 30 de zile de la depunerea actelor.
  2. să achite la bugetul de stat o taxă anuală de 50.000 de lei. N-ar trebui să fie o problemă pentru cei din domeniu.

Iar pentru șoferi, numiți operatori de transport alternativ, sunt următoarele reguli principale:

  1. să aibă minim 21 de ani și permis de categoria B cu minim 2 ani vechime;
  2. să aibă autorizația de transport alternativ, emisă de către Autoritatea Rutieră Română. Autorizația aceasta se emite în maxim 15 zile de la depunerea dosarului, dacă sunt îndeplinite condițiile.
  3. fără cazier pe anumite tipuri de infracțiuni, să fie înregistrați ca transportatori la Registrul Comerțului (adică PFA sau firmă cu acel domeniu de activitate), aviz medical șamd

Iar mașinile din sistem trebuie:

  1. să facă ITP-ul la fiecare 6 luni;
  2. să aibă maxim 5 locuri. Asta este singura condiție care mi se pare prost gândită. De exemplu, nu poți face Uber cu un Logan MCV cu 7 locuri? Sau cu o dubiță de 8 locuri, exact tipul de mașini pentru care Uber are în străinătate serviciul UberVan, foarte util pentru grupuri mai mari de persoane? Dacă permisul tip B îți dă voie să conduci mașini cu 8 locuri, puteau să lase și în OUG același lucru;
  3. să aibă ecusoane rotunde în parbriz și lunetă, pe care să fie scrise numele platformei și numărul de înmatriculare al autovehiculului. Treaba asta pare utilă doar polițiștilor, ca să vadă rapid pe cine ar trebui să oprească pentru control. Pasagerul oricum știe numărul și tipul mașinii ce-l așteaptă.

Șoferii au de plătit niște taxe pentru autorizație și pentru ecusoane, dar sunt modice. Ordonanța prevede și amenzi pentru nerespectarea legii. Un alt articol spune că transportul alternativ nu beneficiază de facilitățile aferente serviciilor publice de transport local, adică eu înțeleg că nu pot circula pe banda de autobuze șamd.

sursa: startup cafe.

asus s5507

    7 comentarii

  1. Cătălin Tănase

    16/10/2019 la 6:34 PM

    Aștept reacția jegurilor de taximetriști :))

      (Citează)

  2. De curiozitate, in afara de Black Cab, care inteleg ca functioneaza in regim de inchiriere, mai exista alt serviciu de taximetrie ( sau transport in conditii similare care ofere masini cu mai mult de 5 locuri) in Bucuresti?

      (Citează)

    • Or fi oarece servicii de închiriere limuzina? Nu stiu nimic exact, doar imi imaginez ca ar putea fi posibil. Sunt mirat si eu de tâmpenia celor care au conceput legea sa limiteze la 5 locuri. Asa, în loc de o mașină, avem doua pe străzi. Inteligenta miscare…

        (Citează)

    • Catalinx:
      De curiozitate, in afara de Black Cab, care inteleg ca functioneaza in regim de inchiriere, mai exista alt serviciu de taximetrie ( sau transport in conditii similare care ofere masini cu mai mult de 5 locuri) in Bucuresti?

      VMW Cityshuttle. Au van-uri si masini de toate felurile, cu sau fara soferi (sunt cei de la care a luat Yango masini in primele 2 saptamani de activitate in Bucuresti)

        (Citează)

    • VMS, parte din Autonom
      Bucharest by Car
      etc

        (Citează)

  3. Geo: VMW Cityshuttle. Au van-uri si masini de toate felurile, cu sau fara soferi (sunt cei de la care a luat Yango masini in primele 2 saptamani de activitate in Bucuresti)

    Geo: VMW Cityshuttle. Au van-uri si masini de toate felurile, cu sau fara soferi (sunt cei de la care a luat Yango masini in primele 2 saptamani de activitate in Bucuresti)

    VMS*

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus