►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
« Știri despre tehnologie – 16 octombrie 2019
Facebook plătește o sumă infimă pentru că a exagerat audiența clipurilor video »
Ministerul Comunicațiilor a anunțat că Uber și Bolt au obținut avizul tehnic necesar, conform noilor legi, pentru a funcționa în viitor. Clever și Yango au dosarele depuse și sunt în curs de avizare, că mă îndoiesc că nu va îndeplini vreuna dintre ele condițiile necesare.
Cu asta se termină partea 1 din 2 pentru ca serviciile de ride-sharing să fie complet legal în România. Conform ordonanței 49/2019, platformele au nevoie de acest aviz tehnic și apoi fiecare șofer în parte trebuie să obțină o autorizație de transport alternativ de la Autoritatea Rutieră Română, care se obține în maxim 15 zile pe baza unei cereri și a îndeplinirii unor condiții.
Uber își îndeamnă de ceva vreme șoferii să obțină astfel de autorizări, inclusiv folosind #1noiembrie, că de asta au fost inventate hashtag-urile. Au și tricouri.
Practic, în curând ar trebui să vedem pe străzi mașini cu ecuson în parbriz, cum cere legea, semn că au luat aceste autorizări ARR și respectă și celelalte prevederi (ITP la 6 luni șamd). Bănuiesc că nu-i nimeni nebun să falsifice ecusonul și să-l pună în parbriz fără să aibă autorizația necesară; nu de alta, dar acel ecuson este acolo pentru a le spune polițiștilor “controlează-l pe ăsta”, că clienții aplicațiilor oricum știu în ce mașină să se urce.
Reiau mai jos ce-am scris în articolul despre Ordonanța pentru transportul alternativ din iulie:
Pe scurt, operatorii platformele digitale de transport trebuie:
Iar pentru șoferi, numiți operatori de transport alternativ, sunt următoarele reguli principale:
Iar mașinile din sistem trebuie:
Șoferii au de plătit niște taxe pentru autorizație și pentru ecusoane, dar sunt modice. Ordonanța prevede și amenzi pentru nerespectarea legii. Un alt articol spune că transportul alternativ nu beneficiază de facilitățile aferente serviciilor publice de transport local, adică eu înțeleg că nu pot circula pe banda de autobuze șamd.
sursa: startup cafe.
« Știri despre tehnologie – 16 octombrie 2019
Facebook plătește o sumă infimă pentru că a exagerat audiența clipurilor video »
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
7 comentarii
16/10/2019 la 6:34 PM
Aștept reacția jegurilor de taximetriști :))
Cătălin Tănase(Citează)
16/10/2019 la 7:35 PM
Care taximetristi, aia care fac doar taximetrie sau aia care s-au mutat pe uber?
Marius M(Citează)
16/10/2019 la 7:26 PM
De curiozitate, in afara de Black Cab, care inteleg ca functioneaza in regim de inchiriere, mai exista alt serviciu de taximetrie ( sau transport in conditii similare care ofere masini cu mai mult de 5 locuri) in Bucuresti?
Catalinx(Citează)
16/10/2019 la 8:24 PM
Or fi oarece servicii de închiriere limuzina? Nu stiu nimic exact, doar imi imaginez ca ar putea fi posibil. Sunt mirat si eu de tâmpenia celor care au conceput legea sa limiteze la 5 locuri. Asa, în loc de o mașină, avem doua pe străzi. Inteligenta miscare…
Coco Moll(Citează)
16/10/2019 la 8:35 PM
VMW Cityshuttle. Au van-uri si masini de toate felurile, cu sau fara soferi (sunt cei de la care a luat Yango masini in primele 2 saptamani de activitate in Bucuresti)
Geo(Citează)
17/10/2019 la 11:30 AM
VMS, parte din Autonom
Bucharest by Car
etc
gdm(Citează)
16/10/2019 la 8:35 PM
VMS*
Geo(Citează)