►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
« Știri despre tehnologie – 24 octombrie 2019
Am bănuiala că acest clip de la Colectiv a fost ascuns cu complicitatea anchetatorilor »
Începusem ziua vesel, dar România are obiceiul să-ți dea un șut în fund ca să nu uiți în ce țară trăiești.
Credeam că, la 4 ani fără câteva zile de la Colectiv, se știe tot ce-i de știut despre acea tragedie și acum mai trebuie să aflăm doar pedepsele date de judecători. Nu vă așteptați să le vedeți prea rapid, audierile merg foarte lent.
Libertatea a pus astăzi pe net un clip de 20 de minute filmat chiar de pompieri în primele minute ale intervenției și imaginile sunt groaznice, cu tot blurul aplicat pe victime. Sunt cadavre peste tot în stradă, cu pompieri mișunând printr ele. Răniți cu durere pe față pleacă singuri. E o mizerie cruntă acolo, sunt mașini parcate peste tot de nu au loc ambulanțele. Într-o imagine i-am recunoscut pe Pandutzu și pe Lucian Petrescu, trăgând de un om leșinat, poate de Claudiu Petre
În tot acest timp mulți răniți sau decedați sunt cărați cu paleți de lemn, de parcă ar fi saci de pământ, nu oameni. Pare haos în organizarea, salvatorii se strigă între ei, mulți stau degeaba așteptând să le vină rândul să facă ceva, deși poate ar fi trebuit ca cineva să le găsească tuturor ceva de făcut. Înțeleg că nu intră toți deodată în interior, că au procedurile lor și se schimbă la fiecare X minute, dar imaginile arată debandadă, nu organizare.
Uitați-vă la clip:
Personal nu dau vina pe vreun pompier pentru intervenția de acolo. Eu n-aș accepta, indiferent de salariu, o meserie care presupune să intru în flăcări ca activitate de bază sau să văd toată ziua cadavre carbonizate. Cei care aleg să o facă au deja respectul meu.
Nu, problema este a sistemului care organizează totul. Sau mai bine zis care nu organizează nimic, din moment ce răniții sunt transportați cu paleți de lemn găsiți în curtea fabricii de acolo, pompierii se mișcă oarecum brownian, răniții sunt adunați de cine se poate, inclusiv de Poliția Locală, un generator anemic se chinuie să pornească. Nu mă aștept ca salvatorii să știe din start ce să facă într-o intervenție atât de mare, dar unde sunt antrenamentele și simulările făcute pentru așa ceva?
Cât costă și cât volum ocupă niște tărgi metalice plate, cum este cea din imaginea de mai jos, de n-au fost destule pentru a lua răniții, iar aceștia au fost transportați pe brațe și pe paleți? Repet, n-am o problemă cu modul în care se poartă pompierii cu acele cadavre, că în meseria lor văd zilnic cadavre și cred că o poți face doar dacă elimini o parte din compasiunea normală; dar de ce nu aveau alte unelte mai bune.
Și știți și ce-a urmat apoi după acea seară. Bănicioiu declara senin că spitalele românești au tot ce le trebuie pentru a trata răniții, “condiții ca în Germania”, iar în zilele următoare au murit peste 30 de oameni din cauza condițiilor precare de igienă, în timp ce aparatura necesară tratării unor astfel de cazuri lipsea.
Acesta este sistemul făcut de Arafat, făcut de Oprea și de toți ceilalți care au condus ministerele apărării și de interne. Acesta este sistemul făcut de miniștrii sănătății de până în prezent. Acum, văzând această intervenție, vă dați seama de ce oamenii din partide sunt primii care vor să sugereze că a fost vorba de mâini criminale și conspirații oculte pentru că adevărul arată doar rezultatul incompetenței?
Și mai grav este că aceste filmări, făcute oficial de către IGSU, au fost ascunse. Libertatea le-a obținut pe sub mână, din ce înțeleg. Arafat susține că nu le-a văzut, de parcă acel subofițer IGSU ar fi filmat de capul lui toată seara, cu o cameră cu lampă, și nu și-ar fi adus aminte nimeni că a făcut asta. Filmările n-au ajuns nici la comisia care a făcut raportul oficial despre Colectiv, de exemplu.
Acești oameni trebuie scoși cu totul din sistem, că au avut ani de zile la dispoziție să-l schimbe și e clar că n-au făcut asta. Și eventual trebuie să și plătească pentru incompetența lor.
Problema este următoarea: la 4 ani de la Colectiv, pun pariu că nu s-a schimbat nimic în IGSU, în spitale, în autorizarea localurilor șamd. Pun pariu că nici oamenii nu mai sunt atenți în ce hrubă intră. Dacă are loc mâine vreo altă tragedie asemănătoare sau vine cutremurul ăla mare, suntem pe cont propriu.
« Știri despre tehnologie – 24 octombrie 2019
Am bănuiala că acest clip de la Colectiv a fost ascuns cu complicitatea anchetatorilor »
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
19 comentarii
24/10/2019 la 12:48 PM
Referitor la acest subiect, pentru un punct de vedere …puțin diferit, îl recomand azi pe C e t i n.
theSame(Citează)
24/10/2019 la 1:03 PM
O prostie! Conspirationistii astia nu se lasa de meserie, orice ar fi.
Pe de alta parte, am dat jos un guvern si apoi l-am suspendat pe Basescu cand s-a legat de Arafat. Iar Arafat, este bine mersi si azi in aceeasi functie in care era si la Colectiv.
Octav(Citează)
24/10/2019 la 1:48 PM
De acord.
Bai, daca vrei sa vezi o corelatie intre faptul ca azi e joi si faptul ca te-ai lovit la cap, poti oricand inventa una.
Se cheama astrologie.
Exista oameni care o cred.
mac gregor(Citează)
24/10/2019 la 2:44 PM
Ce zice Cetin nu contrazice articolul lui Radu
marius(Citează)
24/10/2019 la 3:47 PM
https://cetin.ro/acum-macar-stim-cine-mizeaza-batranii-securisti/
Dar au apărut între timp informațiile. Da, a fost filmat de un pompier, se și aude constant radioul acestuia. Se numește structura foto-video din IGSU și mi se pare normal să înregistreze astfel de intervenții. La conferință de presă au și zis că pompierul n-a ținut la sertar înregistrarea, ci cei din IGSU au folosit-o pentru antrenamente și modificarea procedurilor.
N-au putut scoate cămașa când au fost întrebați de ce n-au făcut-o și publică sau de ce n-au dat-o organelor de anchetă.
Privind înregistrarea, e clar de ce n-au făcut asta, nu?
Înregistrarea a apărut acum pentru că Tolontan știe să facă buzz în presă și a dat-o în apropierea aniversării. Probabil o au de multă vreme, că doar au apucat să editeze întreg clipul și să pună text, dar în perioada anterioară au fost și alte știri prin țară. Acum, la aniversarea Colectiv, e momentul bun pentru așa ceva.
nwradu(Citează)
24/10/2019 la 4:12 PM
Ba, dar mai terminati cu aniversarea tragediei, ca nu se bucura nimeni c-au murit atatia oameni. E vorba de comemorarea Colectiv.
Skyler(Citează)
24/10/2019 la 4:56 PM
Aniversare: Sărbătorire a unui număr de ani de la data la care s-a petrecut un eveniment
A Sărbători: A-și manifesta sentimentele de admirație, de bucurie, de entuziasm față de o persoană sau față de un eveniment printr-o festivitate sau printr-o petrecere; a serba, a celebra
(sursa: dexonline)
Mai degraba comemorare decat aniversare
C(Citează)
24/10/2019 la 1:09 PM
avem conducatorii idioti pe care ii meritam,avem baieti destepti care au cate un dosar prin sertare,niste ziaristi care rontaie cadavre ,niste judecatori care analizeaza dosare pana ajung la pensie,o clasa politica primitiva ,o tara sufocata de mitocani si parveniti
io(Citează)
24/10/2019 la 1:17 PM
Nu v-ati saturat sa fiti tratati ca niste mase de manevra? Serios. Nu va e sila ca sunt unii care tin la cutie chestii pe care le dau apoi pe surse ca sa isi regleze conturi? Vezi toate “anchetele jurnalistice”…de departe tolontan departajandu-se pana recent. Acum manevrarii au tot felul de alte supape prin care sa isi joace cartile, dar uite ca mai arunca si la batranu tolontan cate un os.
Un stat cangrenat in care unii sunt mai preocupati sa arate mizeria decat sa o elimine/corecteze.
Avem acum subiect de discutie ca oile cateva zile. Cum isi freaca mainile de satisfactie creierul din spatele actiunilor astora. Job well done. Si evident ca revine obsesiv numele lui arafat. Se pare ca pe foarte multi incurca omu ala.
John(Citează)
24/10/2019 la 1:57 PM
“unii sunt mai preocupati sa arate mizeria decat sa o elimine/corecteze” – unii ar zice ca a arata mizeria e primul pas spre a o corecta.
“revine obsesiv numele lui arafat. Se pare ca pe foarte multi incurca omu ala” – corect, cine a mai vazut ca seful unui departament sa fie responsabil de prostiile departamentului?
Giani Mucea(Citează)
24/10/2019 la 2:52 PM
Omule, pe logica ta…oricand greseste un angajat al unei fabrici trebuie dat afara directoru. Ca doar el e sefu. Renuntati la gandirea asta aberanta. Intr-o institutie sunt sute sau mii de oameni. Trebuie sa fii or foarte prost or rau intentionat (cei care lanseaza in spatiul public povestile nu sunt prosti in nici un caz, dar se bazeaza pe prostia celor care o inghit) sa crezi ca un sef de institutie stie ce face fiecare angajat. Cu atat mai mult in institutii publice unde nu mai stii care e numit politic, care are o combinatie cu nu stiu cine sa te sape etc.
Are trompeta asta de tolontan vreo declaratie a cuiva sau dovada ca arafat stia de inregistrare si a ascuns-o? Evident ca nu are, dar arunca dezinformarea la gramada, ca doar cine mai sta sa si gandeasca.
John(Citează)
24/10/2019 la 3:13 PM
Pai n-am zis ca ar trebui dat afara Arafat, dar tu zici ca “revine obsesiv numele lui” adica nici macar nu ar trebui pomenit. Adica nu are nici o responsabilitate. Hai sa zicem ca nu il dam afara, dar macar putem sa vorbim ca si cand ar exista, nu?
In alta ordine de idei, problema cu Arafat nu e ca stia sau nu de inregistrare. E ca oamenii aia au fost total dezorganizati si nepregatiti. Nu un singur angajat, ci ei ca grup. Si daca zici ca nici asta nu e treaba lui, nu are sens sa mai continuam.
Giani Mucea(Citează)
24/10/2019 la 3:49 PM
Nu doar pe logica lui, ci și în fața legii. Au fost directori care au intrat la închisoare pentru greșelile angajaților.
E un risc. De obicei sunt bine plătiți și îl acceptă.
Dar trecând peste asta, ție de ce ți se pare că Arafat e așa bun în meseria sa de management și a cui crezi că e de fapt vina în acest caz?
nwradu(Citează)
24/10/2019 la 3:56 PM
@John, comparatia ta este gresita.
Daca un angajat al unei fabrici greseste, nu trebuie dat afara directorul.
Dar daca multi angajati gresesc, daca in fabrica nu exista proceduri de lucru, daca in fabrica se lucreaza ineficient, atunci da, trebuie luata in calcul si schimbarea directorului.
Andrei G(Citează)
24/10/2019 la 5:31 PM
Radu, vorbesti de lucruri total diferite. Cand un angajat greseste si a fost implicat in asta si directorul (fie ca doar a semnat ceva sau ca i-a fost adusa la cunostinta), da, evident ca responsabilitatea va fi a directorului. Ca e cel mai mare in rang implicat. Dar daca un angajat da in cap altui angajat nu raspunde directoru. Sau daca un angajat e prins ca fura din fabrica nu raspunde directorul. Hai sa facem niste diferente, ca suntem oameni cu capul pe umeri.
Nu inteleg de ce intrati acum iara in aceeasi discutie cu interventia de acolo si respectarea procedurilor sau lipsa lor. Pentru asta e o cercetare in curs care va avea niste concluzii. Evident ca daca e problema de proceduri sau sunt greseli facute cu stiinta sau aprobarea lui arafat, el trebuie sa plece. Sa lasam ancheta in pace, ca nu suntem noi in masura sa dam concluzii. Sunteti careva procuror implicat in ancheta? Nu cred.
Dar acum e vorba de filmul asta, ca de aici a plecat discutia si cum arafat l-a tinut secret. Or asta e o mizerie totala si aici nu avea ce sa fie adus numele omului in discutie, decat impins de unii cu interes sa il mai sape putin.
John(Citează)
24/10/2019 la 2:01 PM
Tu crezi ca un pompier a filmat? :)
geretus(Citează)
24/10/2019 la 3:47 PM
Da. Tu cine crezi că a filmat, Elvis Presley?
Au zis cei din IGSU exact cine a filmat, de ce și ce-au făcut apoi cu înregistrările. Nu-i vreun mister acolo.
nwradu(Citează)
24/10/2019 la 4:36 PM
Fix exact atunci când zisă Ponta că nu votează guvernul nou.
Coincidențe, Radu…
Dim(Citează)
24/10/2019 la 11:50 PM
As spune ca pentru unii chiar e aniversare. Ca a trecut ceva timp spre uitare si lumea nu a aflat adevarul, ei sint in continuare pe functii si o duc foarte bine. Curind se lipesc si de pensii speciale pentru merite deosebite… Veti vedea.
marinel(Citează)