►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
« Știri despre tehnologie – 28 octombrie 2019
Trebuie să fii nebun ca să-ți vinzi de bună voie organele pentru bani »
28 Oct 2019 ·
Lime a anunțat pierderi de 300 de milioane de dolari la venituri de 420 de milioane de dolari. Un pic problematic pentru că, deși business-ul lor are viitor, clienții nu cred că simt o fidelitate mare față de un brand (Lime, Bird, Jump, Melc, Flow etc), ci folosesc ce au la îndemână. Așa că ideal ar fi să reducă rapid pierderile.
Articolul zice un lucru interesant: pierderile sunt mari deoarece reparația trotinetelor costă mult, durata medie de viață a uneia fiind de doar 5 luni. Foarte puțin, având în vedere că probabil costă vreo 250-300 de dolari per bucată. Eu aș fi curios și câte curse zilnice face în medie o trotinetă per zi sau, altfel zis, venitul mediu per trotinetă. Cred că nu-i deloc foarte mare, aș fi uimit dacă toate trotinetele din oraș fac măcar o cursă pe zi.
Sigur, business-ul diferă mult de la o țară la alta. România are câteva luni pe an în care nu pot fi utilizate trotinetele; în California probabil nu există această problemă. Chiar și așa, însă, pierderile Lime cred că sunt un semnal pentru toate brandurile de trotinetă-sharing că business-ul acesta este dur.
Lime pare că ia niște măsuri bune. Investește în propriul model de trotinetă, făcut pentru fiabilitate mai mare și mentenanță mai rapidă, iar din datele adunate până acum învață care sunt zonele cele mai profitabile și duce mai multe trotinete în acele zone. Dar rămâne de văzut dacă vor reuși să inverseze sensul evoluției financiare, iar de companiile mai mici nici nu știu ce să mai zic, în afară de “succes!”.
În caz că vă întrebați cine și cum alimentează trotinetele Lime de prin oraș, am văzut acum ceva vreme niște juiceri la lucru. A oprit o dubă la Universitate, pe la ora 23, iar un om a început să deblocheze pe rând trotinetele și să le aducă la dubă, probabil urmând să le încarce înăuntru și apoi să le pună din nou pe stradă în anumite zone agreate.
Sigur, fiecare juicer le încarcă după cum dorește, nu-i musai necesară duba. Am înțeles că un juicer primește între 11 și 14 lei de încărcare, în funcție de cât de câtă baterie avea deja trotineta, și inițial 6 încărcătoare. Bănuiesc că se alocă o zonă sau și le-au împărțit ei. Lime a mărit recent zona de acoperire în București, după cum scris aici.
« Știri despre tehnologie – 28 octombrie 2019
Trebuie să fii nebun ca să-ți vinzi de bună voie organele pentru bani »
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
12 comentarii
28/10/2019 la 12:51 PM
Sa vina si in Iași dacă vor sa se extindă.
george(Citează)
28/10/2019 la 12:52 PM
De multe ori am vazut pustani mergand cate 2 pe-un lime. Sau sarind de pe borduri. Asa ca nu-i de mirare ca le ia dracu asa repede.
BlackSkull(Citează)
28/10/2019 la 12:56 PM
“..un semnal pentru toate brandurile de trotinetă-sharing că business-ul acesta este dur” :))))
No Trotineta for Old Men
Giani Mucea(Citează)
28/10/2019 la 1:04 PM
70% pierdere din venituri pare un model de business falimentar
Marean(Citează)
28/10/2019 la 1:42 PM
Cei de la verge au un mini reportaj fain pe subiectul asta https://www.youtube.com/watch?v=vt1Pcb2cnEw
Cristi N(Citează)
28/10/2019 la 2:24 PM
n ai cum sa le incarci un duba. le transport acasa.ai nevoie de ac si timp mult sa incarci o baterie.
florin(Citează)
28/10/2019 la 2:24 PM
n ai cum sa le incarci un duba. le transport acasa.ai nevoie de ac si timp mult sa incarci o baterie.
florin(Citează)
28/10/2019 la 3:49 PM
tocmai am revenit din Italia, sa vezi ce calaresc cate doi handralai pe cate una din astea, eu chiar ma mir daca tin 5 luni.
Giovani(Citează)
28/10/2019 la 6:12 PM
As plati cam 15 lei sa folosesc lime doar sa merg la munca. X 20 de zile lunar, 300. Poate mai vreau si in oras samd.
De ce sa nu iau un m365 ? A inceput sa se gaseasca relativ des la 1600. Intrebare retorica, am scos banii pe care i-as da la lime in 2 luni.
Baltha Zerus(Citează)
28/10/2019 la 10:09 PM
Pentru ca de pe lime/flow etc te dai jos (aproape) unde vrei si te duci in treaba ta. Ce faci, intrii cu m365-ul in frizerie sau la “mec”? Il legi de stalpul de telegraf? Si nu ai nici grija reincarcarii…
Vijan(Citează)
29/10/2019 la 7:30 AM
Si care sunt sansele sa o gasesti unde ai tu nevoie fara sa umbli dupa una ? Te plangi ca stai 10 minute la autobuz, dar e posibil sa umbli mai mult dupa un lime.
Si da, intru cu ea peste tot. Ieri am intrat la dentist.
Baltha Zerus(Citează)
28/10/2020 la 11:06 AM
Nu cred ca e facut pentru oameni care doresc sa le foloseasca regulat, sa faca naveta pe ele. De exemplu, poate nu se merita sa dau banii pe o trotineta pe care o folosesc de doua ori pe luna maxim cand am chef de o plimbare pe ea. Sau poate sunt turist si vreau sa vad orasul. Nu imi aduc trotineta de acasa.
Eli(Citează)