►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
« Știri despre tehnologie – 2 octombrie 2019
GoPro a anunțat camera Hero8 și o nouă cameră de 360 de grade »
eMAG a anunțat oficial că Black Friday 2019 are loc pe 15 noiembrie, în weekendul dintre cele două tururi de alegeri. Bănuiesc că nu mai este cazul să discutăm a cine știe câta oară de ce nu are loc în ultima vineri a lunii.
Alte informații n-au dat despre BF, că mai e timp până atunci, dar așteptați-vă la același format ca în anii anteriori: pornește dimineața, se vor vinde de toate. Este posibil ca showroom-urile să funcționeze non-stop în acea perioadă, dar rămâne de văzut dacă se va confirma acest zvon.
Astăzi eMAG face și un rebranding, primul de prin 2014 sau 2015, și nu include doar un grandient pe logo, ci o campanie mai mare legată de “libertate în fiecare zi”, pe ideea că în comerțul online ai libertate mare de alegere, câștigi timp, alegi unde să primești sau să ridici produsul, ai 24/7 call-center la dispoziție și ai mai multe drepturi sau avantaje în ce privește returul sau pur și simplu accesul la informații.
Campania pornește cu un clip destul de “dur” în ce privește ideea de libertate, avându-l ca vedetă pe Mihai Șora. Îl vedeți mai jos, la finalul articolului.
Vor fi și alte modificări. În aplicația de mobil apare un buton “cumpără din nou” pentru a ușura munca celor care cumpără des aceleași produse, iar navigarea va fi modificată pentru a include mai multe imagini și mai puțin text, ceea ce o va face mai intuitivă. În următorul an se va modifica și secțiunea de comenzi anterioare pentru a face mai ușor de găsit diverse produse cumpărate în trecut.
Cei de la eMAG au dat și diverse statistici despre activitatea lor. Gama de produse a ajuns la 6,5 milioane de produse, din care vreo 6 milioane sunt din marketplace, dar loc de crescut mai este mult, în vestul Europei și în SUA fiind zeci de milioane de produse listate pe marile magazine online. Asta arată că mult mai multe produse pot fi vândute online.
Plata cu cardul urcă la 40%, în timp ce vestul Europei este la 70%. Tendința de creștere este lentă, dar recent au introdus acea opțiune de a primi banii înapoi imediat pe card la un retur, ceea ce ar trebui să crească încrederea în a plăti cu cardul. Practic, dacă ai cardul salvat în site și faci un retur în showroom, banii îți intră înapoi în vreo 30 de minute (dacă trimiți marfa prin curier la retur, aștepți să fie dusă înapoi, desigur).
Diverși algoritmi de recomandare pe homepage (ce-au vizitat alți clienți, ce te-ar mai putea interesa șamd) au dus la creșterea vânzărilor. La fel și “Oferta zilei”, care-i o secțiune nouă pe site, și liste de genul “produse sub 120 de lei”, cum am văzut recent pe site.
Piața de curierat s-a schimbat în ultimii ani. Acum 10-15 ani, curierii lucrau aproape exclusiv B2B, transportând marfă sau acte între diverse companii. Acum 55% dintre livrări sunt cele legate de comerț online, iar asta a însemnat o transformare și la nivelul curierilor, care nu mai merg între câteva puncte fixe, un fel de “one to one” să-i spunem, ci de la depozit spre o mulțime de clienți pe la domiciliile lor, adică un sistem “one to many” ce vine și cu probleme de trafic și diverse altele ce consumă timpul.
Un curier livrează în România cam 65 de colete în fiecare zi. Cifra este mult mai mare în Polonia, pe la 100 colete/zi, iar în Marea Britanie pe la 220 colete/zi. Asta este posibil și pentru că sistemul este mai flexibil, coletul poate fi lăsat la vecini sau la ușa clientului, așa că se pot face mai multe livrări în același interval de timp.
Pentru a îmbunătăți și în România sistemul, cei de la eMAG vor permite în curând ca la momentul comenzii să poți menționa dacă pachetul poate fi lăsat la recepția clădirii sau în altă parte. Avantajul este că un curier nu va mai pierde 2 minute pe telefon cu un destinatar doar ca acesta să-i spună “lăsați pachetul la portar”, ci va scrie chiar în AWB asta, pentru cine dorește.
Dulapurile EasyBox au prins foarte bine și 16% dintre livrări s-au făcut acolo în București. eMAG va instala sute de noi lockere în următoarea perioadă, inclusiv în multe orașe din țară, așa că dacă acum sunt disponibile 147, la Black Friday vor fi 300 și până la final de 2020 vor fi 1.000 de astfel de unități în România.
În marketplace, după ce-au început cândva anul trecut să monitorizeze indicatorii de calitate ai fiecărui seller, au făcut 2.784 de suspendări, după care respectivii vânzători au trebuit să corecteze anumite probleme, și 70 de rezilieri, când vânzătorii au fost dați cu totul afară din marketplace.
Pentru cei care se temeau că eMAG nu are profit și deci nu plătește taxe, au precizat că au plătit 1,16 miliarde de lei taxe în ultimii 4 ani, în jur de 70 de milioane de euro per an.
Clipul cu Mihai Șora:
« Știri despre tehnologie – 2 octombrie 2019
GoPro a anunțat camera Hero8 și o nouă cameră de 360 de grade »
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
31 comentarii
02/10/2019 la 11:33 AM
Anul asta sunt cu ochii pe ei, poate prind un SSD mic la 50 de lei.
Kopa_Kopan(Citează)
02/10/2019 la 1:15 PM
Radu, articolul e publicitar? Bănuiesc că nu trebuie să si definesc ,,articol publicitar,,
Intreb de curiozitate. La tine arata parca altfel decât la concurența care a trântit niste povești de adormit copiii. Fără P, desigur.
Adi(Citează)
02/10/2019 la 4:13 PM
De ce există obsesia asta cu publicitar sau nu? Cum se schimbă ceea ce afli din articol dacă ar fi plătit sau nu?
Nu știu ce-a scris “concurența”, dar dacă te referi că al meu este mai slab decât cel de anul trecut de la aceeași prezentare, e adevărat. L-am scris la repezeală pentru că astăzi sunt pe drumuri și era deja 1 noaptea.
nwradu(Citează)
02/10/2019 la 5:19 PM
Eu zic ca se schimba total.
Una e cand imi recomanzi un produs pentru ca l-ai folosit si chiar iti place, alta e cand mi-l recomanzi pentru ca esti platit.
Uite aici, Dave Chapelle o zice mai bine.
https://www.youtube.com/watch?v=9e9T3DNAdaI
Cezar(Citează)
02/10/2019 la 7:18 PM
@Cezar, ce ti-a recomandat Radu in articolul asta ?
Baltha Zerus(Citează)
02/10/2019 la 7:39 PM
Mi-a recomandat sa platescu cu cardul, ca daca sunt probleme primesc banii inapoi.
Eu nu vorbesc de articolul acesta, vorbesc in general, si am raspuns la intrebarea lui “Cum se schimbă ceea ce afli din articol dacă ar fi plătit sau nu?”
E vorba ca intr-un articol in care esti platit banuiesc ca doar lauzi, ar fi culmea sa-i critici.
Mie imi place Radu si blogul lui, nu am neaparat o problema daca articolele sunt semnalizate P sau nu.
Eu am cumparat produse recomandate de el pe site. Mi-as dori sa fie recomandate pe bune.
Iar cand fac o comanda pe emag cumpar prin link afiliat.
Deci, sun fan, nu hater. Doar mi-am exprimat parerea de ce e o diferenta intre articolele cu P sau fara.
Cezar(Citează)
02/10/2019 la 8:05 PM
Trebuia sa cumperi, ca deja au inceput scumpirile la ei. Eventual ia acum de la Altex, au citeva promotii bune la oferte cu programare.
marinel(Citează)
02/10/2019 la 11:39 AM
cine e mihai sora? tot respectu, pare un batranel simpatic.
altfel cam nasol emag, de la campanii cu REVOLUTIA preturilor, acum isi doresc libertate?
Mihai(Citează)
02/10/2019 la 11:50 AM
Mi se întâmplă și mie des. De fiecare dată când stau pe interneț și dau peste o chestie despre care nu știu nimic mă uit în jur și-l întreb pe primul întâlnit Bă, ce-i chestia asta că nu am auzit de ea?!?
AI_core(Citează)
02/10/2019 la 12:08 PM
Chiar, colega..
Am găsit ceva cu Ana Pauker..
Nu stiu…să caut..sau să nu caut…pe net, despre ea…
E libertate, dar nu pentru guvizii din cârlig…
PS: Succes cu Pedeleu’, revolutionari’ lu pește..
theSame(Citează)
02/10/2019 la 3:58 PM
“de la campanii cu REVOLUTIA preturilor, acum isi doresc libertate?”
Da, se numeste repozitionare. Au inceput treaba asta de cativa ani. Cred ca ai observat ca nu mai pun de mult accentul pe cel mai mic pret, ci pe alte servicii. Profitul se face din zona premium
Catalin Tanase(Citează)
02/10/2019 la 4:17 PM
Am șters niște comentarii. Dacă doriți să-l înjurați pe Șora, are cont de Facebook, îl găsiți acolo.
nwradu(Citează)
02/10/2019 la 9:45 PM
Nu e nicio înjurătură, el chiar a fost consilierul personal al Anei Pauker, zisă „Stalin cu fustă”.
Cum Tismăneanu, marele „anti-comunist”, provine de pe Primăverii unde ședeau exclusiv conducerea proletariatului muncitoresc comunist român.
Dim(Citează)
02/10/2019 la 11:50 AM
Eu nu inteleg de ce nu fac prezenarea publica pe un site ca slideshare.
Ar fi mult mai bine decat poze facute de altii la eveniment.
andreiexe(Citează)
02/10/2019 la 4:14 PM
Pentru că slide-urile trebuie însoțite de explicații. Fără ele nu poți înțelege așa multe.
nwradu(Citează)
02/10/2019 la 12:09 PM
nu vad de ce ar trebui sa pornesc in ceva hunt de cunoastere de fiecare data cand cineva arunca un nume.
Mihai(Citează)
02/10/2019 la 5:47 PM
Mihai, dacă nu te interesează, nu întrebi. Iar dacă întrebi, știi că poți afla mai repede dând o căutare pe Google. Ca să nu ne trezim vorbind aiurea pe o temă care te privește în exclusivitate: gradul de cultură.
motanes(Citează)
02/10/2019 la 2:20 PM
eMAG are pozitie dominanta, nu chiar monopol, dar cam in directia aceea. Asa ca este ironic sa zica tocmai ei de eliberare.
Daca cel.ro punea o actiune cu avocati in loc sa faca filmulete pe youtube, foarte probabil ca achizitia PCGarage de catre eMAG ar fi fost blocata. Poate nu la noi, dar de la nivel de UE venea decizie impotriva.
Gaelex(Citează)
02/10/2019 la 4:16 PM
Inventezi legi. eMAG nu are nici un monopol, Altex fiind o companie mai mare în România, iar achiziția PC Garage n-ar fi blocată de nimeni. Dacă mâine eMAG vrea să cumpere Altex (sau invers), nici asta n-ar fi blocată.
În condițiile în care cele mai multe comenzi online după eMAG merg către Amazon și Alibaba, nu se poate vorbi de monopol în online.
nwradu(Citează)
02/10/2019 la 9:02 PM
Vin eu sa iti desenez circuite si scheme de sisteme? Nope, pentru ca nu ma pricep si am uitat ce fizica stiam in liceu. In schimb stiu cate ceva la economie, uite pe scurt ce este cu pozitia dominanta, abuzul de acesta si informatii suplimentare:
https://ec.europa.eu/competition/consumers/abuse_en.html
UE nu numai ca are o problema cu abuzul de pozitie dominanta, dar are si ceva impotriva crearii concentrarii de putere in care acesta s-ar putea intampla. Cata amenda si-a luat Microsoft pentru ca abuza de pozitia sa dominanta pe piata sistemelor de operare ca sa impuna produsul sau Internet Explorer?
In termeni mai recenti, ai uitat de iesirea Altex din platforma marketplace din cauza comisioanelor marite, zic ei. Ghici cum se poate interpreta aceasta marire a comisioanelor, in raportul eMAG fata de partenerii mici care nu au puterea Altex si nu isi permit sa iasa din platforma.
Nu te mai baza pe faptul ca nu au comentat ceva autoritatile de la noi, nu inseamna neaparat ca actiunile sunt legale sau ca sunt indeplinite conditiile legislatiei UE. Vezi Rovana Plumb, refuzata pentru postul de comisar european.
Gaelex(Citează)
03/10/2019 la 7:47 AM
Interesant ar fi de pus in paralel situatia achizitiei pc garage de catre emag vs achizitia unor domenii obscure de catre cel. Prima tranzactie a fost binecuvantata de autoritati si totul bine, a doua e cercetata de autoritati si lasata cu amenzi pt cel. Funny ca si atunci cand omul de la cel s-a plans de problema…unii care incaseaza bani de la emag i-au dat tot lui in cap. Asta inseamna sa fii mercenar pentru o lingura de ciorba.
John(Citează)
02/10/2019 la 3:23 PM
Gradientu’ lu’ eMAG mi-aduce aminte de barele de titlu are ferestrelor din Windows 95. Numai mergeți pe site-ul lor să vedeți.
Alx MAX(Citează)
05/10/2019 la 7:48 AM
Subscriu. Gradientul ala horror de pe logo, dar si campania cu bolsevicul Sora, sunt un esec total pentru imaginea emag.
gigi(Citează)
02/10/2019 la 4:11 PM
M-am plictisit de sarbatoarea asta inventata si de prost gust
aDRIAN(Citează)
02/10/2019 la 4:37 PM
Iarta-ma, dar nu ti se pare corect ca cititorul să știe dacă autorul a fost platit, a primit bani, ca sa scrie ceva?
Eu stiu ca esti corect, de aia am si intrebat. Da, important este ce scrie. Dar cred ca important este si cum se scrie. Plătit sau nu.
Ai scris multe lucruri laudative fara niciun interes comercial. Tocmai de aia cred ca trebuie specificat. E o parere.
Adi(Citează)
02/10/2019 la 4:53 PM
Stai linistit, ca o sa aflam in articolul de la final de an, la sectiunea aia cu cati bani a facut Radu din blog, defalcat pe luni. Daca vedem pe Octombrie o crestere, e de la Veka si eMag sigur
C(Citează)
02/10/2019 la 6:29 PM
Radu, e remarcabil ca iti pastrezi calmul cu atata hate in comentarii :)
paul(Citează)
02/10/2019 la 9:01 PM
Eu chiar nu va inteleg.
Cu siguranta Radu castiga bine de pe urma traficului de pe blog.
Si da, foarte multe articole sunt “comandate”, cu sau fara P-ul ala, pe mine nu ma deranjeaza.
Daca ma intereseaza ceva, citesc, daca nu, nu. Tot respectul pentru munca lui Radu.
Tot ce tine de Black Friday nu ma intereseaza absolut deloc, nu am cumparat niciodata nimic de black friday.
Am intrat pe articol doar ptr cuvantul rebranding din titlu, insa nimic interesant de citit.
Doru(Citează)
02/10/2019 la 9:07 PM
“Libertate” avandul ca personaj principal pe Sora, consilierul Anei Pauker. Nu face emag si o campanie pentru drepturile omului cu Dinca? Ar fi cam aceeasi situatie.
Marius M(Citează)
06/10/2019 la 11:06 AM
In timp ce familia mea suferea de pe urma comuniștilor – casa naționalizata și bunicul dat afara:
1. din barou (pentru ca era burghez și avea casa)
și
2. din casa lui (pentru ca era avocat și deci burghez),
tovarășul Mihai Sora activa prin Ministerul de Externe și era director de editura.
Mihai Sora a contribuit in mod activ și deliberat la cenzura și la siluirea libertății, vine acum sa ne spună despre cata libertate a pierdut el. Probabil avea alergie la puful in care a trait in perioada comunista și a suferit îngrozitor din cauza asta.
eMAG își poate concedia tot departamentul de marketing după mizeria aceasta de reclama. O idee mai imbecila nu puteau avea decât cu Gheorghe Dinca, care sa le facă reclama la scaune de copii și asigurări auto.
Gaelex(Citează)
07/10/2019 la 5:29 AM
Lol lol câtă dreptate ai.
Mie îmi place de toți corporatiștii care ma blamau ca nu știe cine e bătrânelul asta simpatic, pana s a ajuns la adevărata poveste cu cine e și ce a făcut.
Unde sunteți băieți acum?
Mihai(Citează)