un blog de Radu Dumitru

asus s5507

►► Ofertele continuă la: eMAGFashion DaysFinestoreDysonFlip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄

asus s5507

Avem nevoie de un alt termen pentru influenceri

15 Oct 2019  ·

GÂNDURI  ·

47 comentarii

Am citit articolul lui Hoinaru despre un studiu legat de influenceri, studiu care merge pe două direcții mari: ce așteaptă lumea ca influencerii să promoveze și ce promovează influencerii de fapt.

Rezultatele sunt total diferite pe aceste axe. Oamenii își doresc ca influencerii să promoveze un stil sănătos de viață, să inspire și să educe oamenii, să promoveze cultura și protecția mediului. Pe ultimul loc este “să promoveze branduri”.

În realitate, majoritatea campaniilor arată implicarea unui brand în societate sau entertainment-ul “feel good” în general. Citiți rezultatele prin linkul de mai sus, că nu vreau să intru mai adânc în ele, și rețineți oricum și ideea de acolo: exact campaniile educaționale merg cel mai prost

Mă întreb dacă cei chestionați au înțeles despre ce tip de influenceri sunt întrebați. Că poate au avut impresia că vorbim despre Simona Halep sau Jerry Seinfeld, dar în 99% dintre cazuri vorbim despre persoane ce sunt urmărite de foarte mulți oameni, dar nu pentru că am vrea să ne educe musai despre ceva, ci pentru că… arată bine. Îți mai clătești ochii.

Cred că avem nevoie de un alt termen în locul celui de “influencer”. Să-i zicem “persoană cu mulți urmăritori”. Și urmăritori, nu fani, că e o diferență.

Sunt puțini oameni ale căror cuvinte vrei să le sorbi, ale căror opinii vrei să le asculți și ale căror sfaturi sau îndemnuri vrei să le urmezi. La majoritatea te uiți ca să vezi ce mai fac, că așa este lumea în care trăim; nu ne mai cotropesc invadatorii, nu mai muncim la câmp, nu mai durează 12 ore orice călătorie și deci avem mai mult timp să ne uităm unii la alții.

Femeia aceasta (nsfw), de exemplu, are 5,4 milioane de urmăritori, dar nu va educa niciodată pe nimeni (decât poate despre dansuri lascive). Prin acel “îți clătești ochii” de mai sus n-am vrut să zic doar de astfel de femei, apropo, că sunt urmărite. Eu îmi clătesc ochii urmărind conturi de travel, de gastronomie, de pisici care stau în capul câinilor șamd. M-au influențat cu ceva? Nu, este strict o formă de entertainment, de relaxare în fața unor imagini frumoase, de “feel good”.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Henry + Baloo 👋🏼 (@henrythecoloradodog) on

Urmăresc mulți oameni, dar n-am simțit niciodată nevoia să fac ce zic ei doar pentru că au mulți urmăritori. Uneori îi mai văd în mână și cu diverse produse, campanii plătite cum ar fi, dar nu m-am uitat niciodată cu atenție la produse; nu-i urmăresc pentru ceea ce au din când în când în mână.

(Treaba asta ar putea suna ciudat, având în vedere că lucrez oarecum în același domeniu. Eu motivez asta zicând că, pe blog, încerc să explic cu lux de amănunte de ce un produs sau serviciu este bun sau diferit, ceea ce este departe de “e bun pentru că-l țin eu în mână într-o fotografie”, fără alte argumente.)

Cred că pot număra pe degete ocaziile când am fost influențat de așa ceva. Acum vreo doi ani am văzut fotografiile unei rusoaice din Bali. Ea își promova propriile forme, mie mi-a plăcut peisajul și după un an ne-am dus și noi în acea insulă. Dincolo de asta, însă… chiar nu-mi vine ceva important în minte. De fapt, poate ar trebui să deschidem discuția pe această temă: spuneți voi în comentarii când și cum ați fost influențat de ceva de pe Internet pentru. Și poate fi o achiziție, o călătorie, dar m-ar interesa mai tare dacă v-a influențat ceva să vă schimbați stilul de viață sau obiceiurile.

Și pun pariu că majoritatea răspunsurilor vor avea legătură cu branduri. E frumos să fii boem și să ceri promovarea educației, protecției mediului și a culturii, dar când treci punctual la făcut asta, chiar este greu să o faci fără să numești pe X și pe Y. Uite, Kaufland a introdus pungi biodegradabile la raionul de legume-fructe (și Lidl la fel, din ce-am văzut ieri în magazin), iar KFC a trecut de la paie de plastic la unele biodegradabile de carton. Foarte mișto ideile și sper să le imite și ceilalți din industriile respective. Dar cum poți comunica asta fără să spui Kaufland, Lidl și respectiv KFC? Ca la televizor, cu “un mare lanț fast-food care servește pui”?

asus s5507

    47 comentarii

  1. Influencerii sunt niste wankers (dar cu termenul tradus in romana), care isi promoveaza intotdeauna persoana lor. Poate sunt unii care vor sa faca si un bine societatii, dar ma indoiesc.

    Narcisism si exhibitionismul nu sunt defecte care sa vina la pachet cu altruismul.

      (Citează)

    • Exista alt termen, majoritatea (celor mai vechi cel putin) isi spun acum “content creators”. Cat despre brandurile promovate, sunt blogeri si blogeri. Sigur ca nu o sa am incredere intr-unul care azi se pozeaza cu Bucovina, maine cu Borsec si peste trei zile cu Aqua Carpatica, dar daca e unul care isi filtreaza colaborarile si se jura ca Borsec minerala e cea mai buna, ba chiar cu alta ocazie ne povesteste cum a incercat si Aqua Carpatica dar nu l-a dat pe spate, ca parca tot Borsec e mai buna, s-ar putea sa fu curioasa si sa incerc si eu Borsecul asta laudat.
      Eu personal urmaresc doar vreo 2 bloggerite spre exemplu si le-am ales tocmai pe cele care se imbraca cam ca mine si au cam aceleasi principii cand vine vb de cosmetice (sa nu fie testate pe animale, sa nu aiba parabeni, parfum, alcool, etc.). Prin urmare, cand fetele astea promoveaza o firma noua de cosmetice, automat voi fi interesata, ca stiu ca cel putin respecta principiile de mai sus. La fel si la haine, vreau sa stiu din ce magazin si-a luat rochia, nu pt ca e bloggerita X, ci pentru ca imi place rochia, ca bloggerita aia se imbraca pe gustul meu.

        (Citează)

    • Sunt si din astia care vor sa faca un bine societatii, mai putini ce-i drept dar exista.
      Chiar si la noi in tara – e suficient sa mai urmarim si altceva in afara de haterii de zoso si arhi si o sa ii descoperim.

        (Citează)

    • A.: Sigur ca nu o sa am incredere intr-unul care azi se pozeaza cu Bucovina, maine cu Borsec si peste trei zile cu Aqua Carpatica, dar daca e unul care isi filtreaza colaborarile si se jura ca Borsec minerala e cea mai buna, ba chiar cu alta ocazie ne povesteste cum a incercat si Aqua Carpatica dar nu l-a dat pe spate, ca parca tot Borsec e mai buna, s-ar putea sa fu curioasa si sa incerc si eu Borsecul asta laudat.

      Ai așteptări greșite. Oamenii nu trebuie să-ți recomande musai produsul în care cred ei cu tărie (tu în câte crezi și le-ai folosi indiferent de circumstanțe). Când ai o audiență foarte mare, devii un canal pentru publicitatea plătită de diverse companii care vor să profite de audiența ta.

      Este un fel de protv, care poate lua publicitate și de la Borsec și de la Aqua Carpatica. În funcție de cât de bună este reclama și de cum se poziționează fiecare produs, tu trebuie să alegi pe care-l cumperi, nu să crezi orbește în recomandarea respectivă.

      Singura mea așteptare este ca respectivul influencer să nu-mi dea doar publicitate, ci în niște limite rezonabile, și în rest să-mi dea entertainment sau ce face el/ea în mod normal. În fond, și la TV este de 12 minute per oră, deci 20% din content.

        (Citează)

    • La protv ma anunta ca e publicitate si pot sa ma duc linistit la veceu,
      Pe anumite bloguri(nu zic care) mai uita autorul sa scrie ca e publicitate si imi recomanda cu caldura sa cumpar un produs ca cica ar fi foarte bun(nu ca e el platit sa spuna treaba asta). Si eu merg ca fraieru pe incredere, ca autorul blogului pare baiat de treaba.
      Banu e ochiu’ dracului.

        (Citează)

    • Dar pentru ca imi tradeaza increderea, imi cumpar si eu acum un telefon de pe emag, doar ca nu mai apas pe linkul afiliat.

        (Citează)

  2. Sorry, dar eu asimilez influentatul cu sectele. Facut de oameni meschini, pt oameni slabi. Mare grija la copii, cu atât expunere la youtuberii vietii, vor ajunge să considere că nimic din ce fac si traiesc ei nu este grozav.

      (Citează)

  3. Samsar? Gheseftar? Piscotar? Cuvintele astea…

      (Citează)

    • Sau poate folosi cu incredere “manipulatori”. Cu mici exceptii cam toti fac reclama nedeclarata, nu au pregatire adecvata pentru domeniul unde ridica osanale unor produse WOW, nu au testat pe pielea si buzunarul propriu respectivele produse, se pricep la toate dar la nimic…

        (Citează)

    • marinel: Cu mici exceptii cam toti fac reclama nedeclarata, nu au pregatire adecvata pentru domeniul unde ridica osanale unor produse WOW, nu au testat pe pielea si buzunarul propriu respectivele produse

      Vezi ce-am răspuns mai sus. Tu ai așteptări greșite pentru că-i vezi ca pe niște experți, nu ca pe niște canale cu audiență mare, canale pe care intră din când în când și publicitate, ca la tv.

      ProTV nu se pricepe la detergenți de vase, ci doar difuzează reclama respectivă. Tu decizi singur dacă iei sau nu produsul.

        (Citează)

  4. Eu am fost influentat de articolele despre capitala, cu locuri faine de vizitat, de la muzee la restaurante.
    O chestie care mi-a ramas pe retina, cand erau proteste mari anti Dragnea, cand jandarmii au atacat femei si copii, mi se parea aiurea cand vedeam in feed un articol despre cum o influențată recomanda o anumita crema hidratanta sau un mare influencer ne intreba in ce oras din Europa ne-am dori sa petrecem următoarea vacanta ?

    Influencerii ar trebui sa isi tempereze articolele publicitare si in functie de situatia din țară altfel ei sunt doar niste roboti care ne vand noua produse.
    Imi amintesc cum Alina Ceușan spunea ca ea nu participa la protestele din Cluj pentru ca nu ii place aglomeratia, are anxietate dar posta poze din cluburi unde facea reclama la whisky.

      (Citează)

    • george: Influencerii ar trebui sa isi tempereze articolele publicitare si in functie de situatia din țară altfel ei sunt doar niste roboti care ne vand noua produse.

      Sunt de acord. Și eu am recomandat mai mereu celor cu care făceam campanii să amânăm articolul care poate trebuie publicat într-o anumită perioadă, dacă era ceva nasol în perioada aia.

      Cum zici tu, nu poți face reclama la cremă hidratantă când toată țara vorbește despre copii morți.

      Parcă a și fost recent un caz, cred că la Zoso pe blog văzut, despre cum nu știu ce influenceriță se poza cu fundul în spate în timp ce vorbea despre drama din Haiti sau altă asemenea catastrofă. Dar inclusiv cuvintele mele sunt o dovadă că astfel de lucruri se uită rapid, că nu mai știu nici despre cine era vorba.

        (Citează)

    • george: Eu am fost influentat de articolele despre capitala, cu locuri faine de vizitat, de la muzee la restaurante.

      Apropo, la iarnă mă gândesc să fac un Tur al Muzeelor și să scriu ce-i de văzut la fiecare.

      Spre rușinea mea, am fost la mai multe muzee în străinătate decât în orașul meu. Cred că ar ieși o listă interesantă.

        (Citează)

  5. Nu mi s-a intamplat niciodata sa cumpar ceva promovat de un influencer doar pe baza faptului ca e recomandat de el. Mi s-a intamplat sa aflu chestii noi (locuri faine, produse utile sau placute) dar mereu am aflat mai multe informatii inainte sa iau decizia. Spre exemplu, ideea de a da o fuga pana la Colmar a venit dupa un articol de-al tau. Dar tot am petrecut ceva timp pe Google pana sa ma duc acolo.

    “Influencerii” au o mare problema: nu-s experti la ce fac (sau nu analizeaza problema din mai multe unghiuri) si dau sfaturi proaste. Am vazut chestia asta la mai multi bloggeri locali (inclusiv tu).

      (Citează)

    • In general eu merg pe conceptul “produs prost, reclama multa” mai ales cind advertiserii au epuizat canalele media si recurg la neaveniti.

        (Citează)

    • marinel:
      In general eu merg pe conceptul “produs prost, reclama multa” mai ales cind advertiserii au epuizat canalele media si recurg la neaveniti.

      Ai și exemple? Că nu pare o decizie bună de business să faci asta.

        (Citează)

    • Giani Mucea: Nu mi s-a intamplat niciodata sa cumpar ceva promovat de un influencer doar pe baza faptului ca e recomandat de el. Mi s-a intamplat sa aflu chestii noi (locuri faine, produse utile sau placute) dar mereu am aflat mai multe informatii inainte sa iau decizia.

      Așa este și normal. În opinia mea, influencer este doar cel pe care-l admiri atât de tare încât, dacă poartă șapcă verde, începi și tu să porți șapcă verde, ca să fii ca el/ea.

      Doar pentru că cineva îți arată un produs, o destinație, un serviciu nu înseamnă că e influencer, ci doar că te-a informat despre ceva.

        (Citează)

    • nwradu: Așa este și normal. În opinia mea, influencer este doar cel pe care-l admiri atât de tare încât, dacă poartă șapcă verde, începi și tu să porți șapcă verde, ca să fii ca el/ea.

      Doar pentru că cineva îți arată un produs, o destinație, un serviciu nu înseamnă că e influencer, ci doar că te-a informat despre ceva.

        (Citează)

  6. Foloseste cu incredere “manipulatori”. Cu mici exceptii cam toti fac reclama nedeclarata, nu au pregatire adecvata pentru domeniul unde ridica osanale unor produse WOW, nu au testat pe pielea si buzunarul propriu respectivele produse, etc.

      (Citează)

  7. Suntem toti influențați de ceea ce vedem/ citim/ auzim. Că-i negativ, pozitiv, sau ca manifestăm/construim o reluctanță/rezitență la temă ( ceea ce se traduce prin autovalidarea și întărirea unei opinii personale diferite de cea cu care luam contact) dar tot suntem influențați.

    Sunt insa doua aspecte aici:
    1) Ca ceea ce se promovează nu-i neaparat ce așteaptă un urmăritor.
    2) Modul în care un material influențează deseori nu-i convergent cu scopul în care a fost creat/ plătit, asta pentru ca deseori sunt nuanțe fine, de context, la mijloc, pe care atât influencerul, cât și agenția nu le controlează bine sau deloc, sau că audiența nu e cea scontată, ci mai degrabă în afara grupului căruia i se adresează materialul.

      (Citează)

  8. Dupa ani de zile de folosit telefoane Samsung am decis sa trec la OnePlus (mai putin bloatware, more snappy UI, etc), dar nu am facut pasul pana cand nu am vazut reviewul lui MKBHD. Si atunci mi-am dat seama cat de mult te poate influenta in decizii un “influencer”.

    Il urmaresc de multi ani si mi se pare unul dintre cei mai “verticali” tech reviewers din industrie, chiar daca nu are multi ani de activitate. Iar faptul ca am asteptat sa imi cumpar urmatorul telefon, o achizitie destul de importanta si substantiala, doar dupa ce a facut si el un review m-a pus un pic pe ganduri.

      (Citează)

    • Cu MKBHD e putin diferit. Omul face review-uri destul de solide. E ok sa ai incredere in ce spune, la fel ca la Radu cand vine vorba de modem-uri si ssd-uri. Problema e la aia care fie habar n-au despre produsul promovat, fie se considera experti in domeniu fara a avea de fapt experienta relevanta si fara a depune munca necesara.

        (Citează)

    • Nu știu dacă asta îl face influencer. Pentru mine, dacă scriu un review bun și detaliat și tu alegi apoi să cumperi acel produs, înseamnă că te-am informat pentru a lua o decizie, nu că te-am influențat.

      Sigur că te-am influențat cumva, dar nu în sensul în care ne referim la influenceri.

      Catalin: MKBHD

      Acolo sunt mulți factori în lucru. Omul câștigă mulți bani, că vine dintr-o țară în care publicitatea se plătește bine, iar pe la un milion de subscriberi deja poți cere zeci de mii de dolari pe o campanie.

      Sunt curios, însă, dacă influențează oamenii și la un nivel subconștient, că are o voce plăcută și vorbește relaxat, ceea ce transmite încredere în ceea ce spune.

        (Citează)

  9. Vorba lui eftimie “cei care au ceva în plus să pună în căruțe și sa împarta la săraci, sparți, invalizi de război, blogări” ..

      (Citează)

  10. e suficient sa mai urmarim si altceva in afara de haterii de zoso si arhi si o sa ii descoperim.

    dacă ți-aș prezenta doar chestiile frumoase ale vieții n-ai citi. pun pariu pe asta. nu există atâta bine în lume și e anormal să ignori aspectele ei negative.

      (Citează)

    • in primul rand ca avem chiar aici un exemplu de blogger care prezinta cu precadere chestii pozitive si care totusi e citit; mai sunt si altii, tu ii stii foarte bine

      in al doilea rand, scuza cu “asta cere publicul” este o minciuna, vezi ca a scris chiar si iubita ta despre asta, dar evident a uitat sa faca legatura logica ca vi se aplica si voua

      in al treilea rand, nu este vorba neaparat despre CE anume scrii, este mai ales vorba despre CUM scrii, adica atitudinea: intotdeauna scrii asa incat sa intărâți, să divizezi si sa incurajezi tribalismele, iar pentru asta nu te dai in laturi nici de la manipulari, nici de la prezentari trunchiate etc.

      iar asta iarasi o stii foarte bine, ca doar e o strategie, nu e intamplator: ai mers pe strategia sa creezi si sa intretii o haita de latratori frustrati care au nevoie de doza zilnica de hatereala si pana acum ti-a mers.

        (Citează)

    • avem chiar aici un exemplu de blogger care prezinta cu precadere chestii pozitive si care totusi e citit

      și care de 4 ani are același trafic, în timp ce alții cresc. întreabă-l pe radu cât de fericit e cu situația asta.

      scuza cu “asta cere publicul” este o minciuna

      nu am zis că asta cere publicul. am zis că articolele pozitive plictisesc. vezi mai sus.

      intotdeauna scrii asa incat sa intărâți, să divizezi si sa incurajezi tribalismele

      ăsta e stilul meu. îmi displace enorm să fiu mințit sau manipulat și reacționez așa cum vezi pe blog.

      nu te dai in laturi nici de la manipulari, nici de la prezentari trunchiate etc.

      asta e o acuză destul de serioasă. noroc că ești anonim și, dacă aș face prostia să îți cer dovezi sau exemple, n-o să mai răspunzi.

      ai mers pe strategia sa creezi si sa intretii o haita de latratori frustrati
      ai citit superficial și ți-ai făcut o părere la fel. și e ok. însă când repeți părerea asta în public s-ar putea să ai succes cu ea sau s-ar putea ca lumea să mustăcească. și o face pentru că e o părere eronată.

      ps: nu încerc să te conving de nimic. mi-aș pierde timpul dacă aș porni la drum cu ideea asta.

        (Citează)

    • “nu te dai in laturi nici de la manipulari, nici de la prezentari trunchiate” – blocarea aiurea a comentariilor relevante mi se pare un fel de prezentare trunchiata. Nu stiu daca e exact lucrul la care se referea Marean, dar, in cazul in care e, il consider un exemplu. E cel putin motivul pentru care eu am renuntat la blogul tau.

        (Citează)

  11. Pe mine m-a influentat prezentul blog sa imi cumpar un robot inteligent, un anumit apart de tuns Philips, un anumit router… Deci, este nwradu influencer sau nu!?

      (Citează)

    • Eu nu consider asta influencing, ci doar că te-am informat detaliat despre ceva ce poate te interesa oricum.

      Dacă m-ai fi admirat atât de tare încât să iei aparatul de tuns doar pentru că îl am și eu, era altă treabă.

        (Citează)

  12. Iti citeam toate review-urile de routere (desi nu aveam nevoie, mi se pareau interesante) si cand s-a ivit ocazia, am luat unul din cele recomandate de tine. Am luat produse si am integrat o rutina de ingrijire a pielii recomandata de Daiana Anghel (prietena a Christinei Ich), dar dupa muuulte luni in care am urmarit-o, pentru ca mi s-a parut realista si ca prezenta atat avantaje, cat si dezavantaje. Pana acum merge foarte bine.

    In multe dati mi-au ajutat articolele/comentariile de la articole in a lua o decizie de cumparare.

      (Citează)

    • Chestia asta mi se pare foarte complicată, la femei, cu produsele de îngrijire. Având în vedere că poate nu răspunzi la fel de bine la un produs precum altcineva, e foarte greu de zis dacă a fost bună sau nu recomandarea.

      La un router e mai simplu, că sunt niște teste, e o știință mai exactă.

        (Citează)

    • Am o rutina pentru ten dat de dermatolog, ma refeream la rutina pentru corp, unde pielea nu e atat de sensibila ca cea de pe fata. Da, femeile fac greseala sa incerce creme care sunt la moda intr-o anumita perioada. Chiar Andreea Balaban spunea intr-un vlog ca are tenul gras de fel, dar si l-a uscat tot incercand produse.

      Daiana are un stil misto de a prezenta avantaje si dezavantaje ale produselor, de a nu exagera efectul lor, de a lauda produse de la o firma, dar a critica altele de la aceeasi firma. Pe baza asta a castigat foarte multa incredere comparativ cu influenceritele obisnuite. Multe o tag-uiesc ca si-au creat o rutina pe baza sfaturilor ei (nu vorbeste doar despre produse, sfatuieste in general despre cum sa iti ingrijesti fata, dos and donts) si au scapat de probleme. Acum asa o fi, dar si eu am incercat ani de zile produse care imi faceau bine o luna-doua-trei, dupa care nu mai functionau, pana nu am ajuns la dermatolog nu am rezolvat problema pe termen lung.

        (Citează)

  13. Influencerii la noi nu cred ca exista, in adevaratul sens al cuvantului, pentru ca nu exista masa de cumparatori care sa sparga bani pe prostii. Iar pragmatismul omului de 30+, dat de tranzitia plina de saracie, il face reticent la achizitii din astea. Pustanii poate ca pun botul la glamureala, dar ei nu prea au bani de spart.

    Si mai e o chestie: sa zicem ca ai cumparat un produs promovat de un astfel de influencer, si nu ti-a placut. Mai merge sa te pacaleasca a doua oara influencerul?! Eu zic ca nu… nu mai poti avea incredere in ce prezinta ala.

      (Citează)

    • :)))))
      38 si daca iti zic cate prostii am cumparat in ultimii ani si am de gand sa cumpar curand…

        (Citează)

    • Kopa_Kopan: nu exista masa de cumparatori care sa sparga bani pe prostii

      Banii sunt relativi. Sigur că, momentan, dacă arați un gadget bun și ieftin, lumea îl va cumpăra deși poate nu au nevoie de el. “Ieftin” e un prag ce poate varia în timp ca valoare absolută.

      Kopa_Kopan: Si mai e o chestie: sa zicem ca ai cumparat un produs promovat de un astfel de influencer, si nu ti-a placut. Mai merge sa te pacaleasca a doua oara influencerul?! Eu zic ca nu… nu mai poti avea incredere in ce prezinta ala.

      Depinde de produs. Dacă iei un whisky care mie îmi place și ție nu-ți va plăcea, poate e doar semn că avem gusturi diferite. Dacă iei un router și descoperi că am trucat eu testele, e o problemă.

        (Citează)

  14. E ok termenul de influencer pentru ca te influențează, sau macar te informează (Informer, a licky bomboner….) când e momentul să iei o decizie legată de cumpărături. E oarecum normal ca un influencer să stea departe de subiecte care provoacă mari pasiuni (politică, proteste, religie, conflicte, etc) pentru că deși încep mici și sinceri, când au succes (că ăla e scopul), ajung niște unelte de marketing și părerile tranșante pot îndepărta o parte din publicul cumpărător.

    O apreciez pe iguanitza pentru sfaturile legate de make-up și îngrijirea pielii și pe Alina Ceușan pentru că promovează branduri și designeri români.

    Cred ca e important pentru sănătatea mintală să nu ne lăsăm atrași prea mult în această lume materialistă de pe Instagram, că nimeni nu e fericit non stop și probabil imaginea afișată pe Instagram e atent cultivată și nu corespunde neapărat cu viața reală.

      (Citează)

    • maddy: Cred ca e important pentru sănătatea mintală să nu ne lăsăm atrași prea mult în această lume materialistă de pe Instagram

      Și totuși, interesul primar pentru mulți oameni este să afle dacă e campanie plătită sau nu, cât s-a luat șamd. E plin netul de teoria conspirației despre campanii, în loc ca oamenii să se gândească dacă le trebuie sau nu un anumit produs și dacă au aflat sau nu ceva nou despre un produs de care au sau nu au nevoie.

        (Citează)

  15. Nu ma uit in gura influencerilor, dar, ma “folosesc” de ei, ca sa aflu noutatile, sa vad un video, despre cum arata si cum se comporta un anumit produs.
    Apoi caut tester, format mini, mostra despre acel produs si vad cum se comporta pe pielea mea. De regula, ma duc la Sephora si cer mostre.

    Pe partea de skincare, Pasagera e singura in gura careia ma uit. Datorita ei am sacapt de acnee, atunci cand a povestit despre Paula’s Choice, ca mai apoi, sa le aduca in Romania. Tipa e super profesionista, stie sa vorbeasca despre produse cosmetice si ingrediente, asadar, ma influenteaza.

    In rest, ma mai uit pe youtube, pe ici pe colo la Laura Musuroaea, Andreea Balaban, Stefana Teodoroiu, Ioana Dumitrache. Mi se par niste fete pozitive, naturale, care se prezinta cu bune si cu rele, ca niste oameni normali. Si asta imi place la ele. Eventual, daca vad ca folosesc un produs care imi atrage atentia, il cumpar si eu. Pana acum am iesit bine. Asa am gasit un ser foarte bun pentur par.
    Reclama nu ma intereseaza, decat ca sa vad ce a mai aparut si cam atat.
    Degeaba faci reclama la elmiplant, daca tu te dai pe ascuns cu dior, de exemplu.

    Cand vine vorba de noutati, nu incerc chestii noi, decat daca nu mi-am gasit inca un produs preferat.

    Si de review-urile de pe aici ma las influentata, daca se intampla sa caut un produs si sa am nevoie de review-uri din zona aia. De exemplu, review-ul la blenderul de la Tefal mi-a placut foarte tare, am vazut ce face produsul, asadar, ca tot vechiul blender era pe moarte si cautam ceva mai bun, l-am vrut de ziua mea. Si l-am si primit! Si sunt incantata de el. Daca nu era postarea si nu vedeam ce face, poate nu stiam unde sa caut si nu luam. Sau cautam altceva.

      (Citează)

  16. de 4 ani are același trafic, în timp ce alții cresc. întreabă-l pe radu cât de fericit e cu situația asta.

    Cine-s aia cu cresteri?

      (Citează)

  17. Sincer, desi sustin ideea cu “reclama multa, marfa dubioasa”, si respect cu sfintenie filosofia “citeste notebookcheck INAINTE sa dai cu cardul”, consum cu placere Linus Tech Tips.
    Nu ca mi-as cumpara vreodata ce prezinta el, nu-s din categoria mea de buget, dar omul este antrenant, distractiv si inlocuieste cu foarte mult succes orice continut de la televizor. Asa ca, pentru mine, acest “influencer” este, mai degraba, un “entertainer”. Ma mai uit la Buhnici, care are charisma, dar deseori nivelul cunostintelor tehnice este mult sub abilitatea actoriceasca (cred ca as putea face un articol de blog doar cu dumele lui :D ). E simpatic, dar in niciun caz un model de urmat la achizitii de tehnologie (infrastructura Dlink pt casa lui, remember?).
    Pana la urma, daca in reclama e de inteles ca apar personalitati artistice sau sportive fara nicio pregatire in domeniul vizat de obiectul reclamei, un asa-zis formator de opinie (e corect tradus influencer?) ar trebui sa depaseasca mult acest nivel, de imagine celebra ascoiata cu un brand.
    Expresia “creator de continut” mi se pare mult mai potrivita, daca este vorba de a te uita pentru distractie. Pana la urma, faptul ca X este fotbalist celebru sau Y este cantareata renumita nu le da niciun drept sa vorbeasca despre calitatile unui medicament, sampon sau automobil! Cum nu mergi pentru consultatie medicalala mecanicul auto, asa nu ar trebui sa cumperi masini dupa ce spune o vedeta!

      (Citează)

    • Cam asa ma uit eu la Louis Rossman. Nu ma intereseaza sa cumpar vreun mac si nu cred ca ma va interesa vreodata, dar e foarte entertaining cum se agita cand vede design slab sau customer service prost.

        (Citează)

  18. nwradu: Așa este și normal. În opinia mea, influencer este doar cel pe care-l admiri atât de tare încât, dacă poartă șapcă verde, începi și tu să porți șapcă verde, ca să fii ca el/ea.

    Doar pentru că cineva îți arată un produs, o destinație, un serviciu nu înseamnă că e influencer, ci doar că te-a informat despre ceva.

      (Citează)

  19. Exista un proverb ” reclama este sufletul comerțului ” si daca este de calitate tot respectul …Am avut situatii in care am riscat achizitionand un produs descris de blogeri ,inclusiv de tine si nu regret deloc . Poate am avut noroc ,poate am crezut orbește în spusele unui străin ,poate a avut influența pozitivă asupra mea sau poate a știut prin jocul cuvintelor sa ma convinga ca acel produs prezintă interes si recunosc că-mi achiziționez multe lucruri datorita persoanelor care le recomanda cu bune si rele …

      (Citează)

  20. Le putem spune “impresari”, ca tot dam sensuri noi unor cuvinte deja existente in limba romana. Exempu diverselor calchieri* recente, dar nu numai: miting/meeting pt sedinta, alaturi de manifestatie, capabilitati, titrat (pt fotbalisti), etc.
    Oricum “impresar” e folosit in argou pt cei cu aere. E e aproape perfect. Aproape perfect pt ca termenul de impresari ar putea fi asociat si cu proxenetii, tot ca forma noua.

    *Adaugarea de sensuri noi unor cuvinte deja existende se numeste calchiere in romana

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus