►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
« Știri despre tehnologie – 23 septembrie 2019
O secție de terapie intensivă nou-născuți, înainte și după renovare »
Zilele trecute, aici pe bulevardul Tineretului, care are două benzi pe sens, un trotinetist călare pe un Lime mergea pe banda 2, practic pe axul drumului. La un moment dat a ajuns la mașinile oprite la un semafor pentru o trecere de pietoni și a trecut pe roșu mai departe, că regulile sunt pentru proști. Lăsăm la o parte că zona oricum este în afara ariei de acoperire Lime.
Nu zic, o fi vreun zmeu al trotinetismului. Problema este că toți acești zmei, indiferent că ai trotinetelor, bicicletelor, motocicletelor sau autoturismelor, or fi ei buni și atenți și pricepuți și cu reflexe de Verstappen, dar uită că restul participanților la trafic nu sunt la fel.
Majoritatea șoferilor sunt… mediocri. Unii sunt proști rău, se uită doar în față, nu anticipează nimic, nu conduc preventiv și în general consideră că sunt doar ei pe șosea, nu un întreg ecosistem. Îi recunoașteți ușor, pentru început uitați-vă după ce cei merg seara sau noaptea cu farurile stinse, pentru că ei văd de la iluminatul public și nu se gândesc că ar trebui să fie și vizibili altora.
Revenind la cei care se cred (sau chiar sunt) zmei, și aceștia uită că strada este un ecosistem. Că depășirea ta riscantă îl poate speria pe unul, că mersul cu trotineta pe banda 2 îl poate incomoda pe altul care-i va încurca pe și mai mulți.
Într-o zi, un zmeu se va întâlni cu un prost și vor ieși scântei, că materia și anti-materia se anihilează reciproc… exploziv. Un acroșaj, o portieră deschisă, un corp ajuns sub roțile altei mașini de pe contrasens sau în bolarzii care delimitează trotuarele.
Legea probabil va spune că zeul este vinovat, dar acesta mai mult ca sigur va afla vestea de pe patul de spital sau de la morgă. Treaba asta ne va dăuna tuturor. Într-un domeniu încă nereglementat cum este cel al trotinetelor, e suficientă mediatizarea vreunui caz delicat, a unui accident grav, pentru ca legea să se schimbe drastic în defavoarea trotinetelor.
Când vom fi cu toții forțați la omologare, înmatriculare și cine știe câte alte prevederi privind circulația trotinetelor, nu va fi bine. Legile le fac unii care nu se pricep și uneori la presiunea publicului, și cel mai bine este să nu le dăm motive să facă asta. Asta se poate face prin auto-reglementare, prin mers corect și curat, ca după o vreme să poți spune “uite ce calm și bine e cu trotinete prin oraș!” și să pretinzi să fie asimilate bicicletelor, fără alte prevederi mult mai dure.
Zmeii care merg pe banda doi sau cei care se dau în stambă cu trotinete ce prind 70 km/h dăunează tuturor.
Dacă vreți încă o dovadă că nu-i suficient să faci benzi de biciclete sau legi pentru asta, ci și să educi oamenii în utilizarea lor, uitați-vă la acest clip până la final.
« Știri despre tehnologie – 23 septembrie 2019
O secție de terapie intensivă nou-născuți, înainte și după renovare »
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
66 comentarii
25/09/2019 la 7:31 AM
Eu cred ca e spre binele tuturor sa mai scapam de cate un trotinetist sau biciclist de genul asta – fie ajuns pe sub masini, fie pe deasupra lor. Cel mai mult m-as bucura daca respectivul/respectiva este si sofer, practic scapi de doi nesimtiti dintr-o lovitura.
Efectiv m-am saturat de toti handicapatii care isi iau trotineta sau bicicleta si uita ca traiesc intr-o societate cu reguli si legi. Daca ai face cu masina ce fac ei pe doua roti, ramai fara permis doua luni sau ajungi la dosar penal, in cazurile nasoale.
Chiar imi doresc sa fie niste legi cat mai aspre care sa reglementeze mersul cu bicicleta si cu trotineta, pentru ca tind sa cred ca cei mai prosti dintre pietoni + soferi au ajuns sa umble cu ele.
BGDN(Citează)
25/09/2019 la 9:07 AM
Si eu m-am saturat de toti handicapatii de soferi, fiecare cu cotetul lui de 1000 euro, care nu lasa niciodata loc pentru ca bicicletele si trotinetele sa mearga prin dreapta. La fel m-am saturat de “soferii” care nu au lichid de semnalizare, care nu opresc la trecere, care nu acorda prioritate etc.
Motivul pentru care au aparut atatea biciclete si trotinete este pentru ca voi, astia soferi pana la serviciu si inapoi, ati produs un haos generalizat cu cazanele voastre, coloane de sute de cazane in care victime sunt si mijloacele de transport in comun.
Abia astept sa va bage taxe la cazane sa va usture grav.
LRN(Citează)
25/09/2019 la 7:50 AM
Eu am luat o trotineta lime de la 11 iunie si am mers pana la Unirii, pentru prima oara in viata mea, ca sa vad cum este. Desi am mers pe prima banda, aproape lipit de gardul de pe trotuar, cu viteza maxima, m-au claxonat cativa si m-am enervat si am crezut ca e ilegal sa mergi pe carosabil cu trotineta. Nu-mi mai trebuie in veci…
Alexandru(Citează)
25/09/2019 la 8:09 AM
aratau la digi24 trotinetistii electrici din Bucuresti si era un giolgau cu barba, la costum, cu niste casti imense pe urechi, care pur si simplu s-a aruncat in mijlocul traficului cu tortineta si lua viraje mai ceva ca Valentino Rossi. am ras cu crampe.
Giovani(Citează)
25/09/2019 la 8:09 AM
Am aproape 850km cu tortineta electrica. Merg la munca si inapoi acasa zi de zi. Am schimbat multe trasee pana am ajuns la o configuratie cat de cat acceptabila: utilizez rute cat mai putin circulate de masini sau rute unde masinile nu pot merge foarte repede(gen printre blocuri). Pe bulevardele mari riscul este prea mare ca sa merite sa mergi pe ele- ma refer la cele neprevazute cu piste de biciclete.
Ioan(Citează)
25/09/2019 la 11:17 AM
“Cele neprevazute cu piste de biciclete” adica toate mai putin Calea Victoriei, parca cred singura pista legala.
A.(Citează)
25/09/2019 la 8:13 AM
Eu sunt de parere ca trebuie interzisa circulatia masinililor personale in orasele mari. Si cu asta am rezolvat totul.
ovidiu(Citează)
25/09/2019 la 10:24 AM
sunt perfect de acord cu tine. masinile trebuie interzise. noi ar trebui sa ne unim si sa schimbam legile.
cici(Citează)
25/09/2019 la 11:13 AM
Da, sigur, sa interzicem toate masinile personale.
Si dupa ce trece euforia ca ai ajutat la crearea unui oras mai bun, te lovesti de realitate. Nu ai suficiente mijloace de transport in comun nici macar pentru a asigura conditii decente calatorilor de acum.
Dar cand numarul acestora se va dubla, o sa ajungi sa mergi agatat pe scara de la autobuz, tramvai.
Si nu-mi spune ca toata lumea va merge cu bicicleta, trotineta, fiindca vine iarna si multi au copii pe care trebuie sa ii duca la cresa, gradinita, scoala (lucruri care nu prea se pot face pe bicicleta la minus 10 grade).
Andrei G(Citează)
25/09/2019 la 11:36 AM
@Andrei G, ce prosti sunt olandezii care isi duc copiii la gradinita pe bicicleta la -10 grade
costin(Citează)
25/09/2019 la 12:03 PM
Daca olandezii au descoperit metoda ideala, de ce nu preiau toate statele civilizate din Europa acelasi sistem?
Nu poate spune nimeni nimic de biciclete, ca sariti cu totii si dati ca exemplu Olanda (in special orasul Amsterdam care are o populatie de 2-3 ori mai mica decat Bucurestiul).
De ce nu se intampla asta si in Franta, Germania, Marea Britanie, etc.
Poate pentru ca difera conditiile climatice de la o tara la alta. In plus s-ar putea sa difere si distantele pe care le parcurg parintii de acasa pana la scoala copiilor.
La noi foarte multi locuiesc in Ilfov si isi aduc copii la scoala in Bucuresti, pentru ca nu au scoli in complexele rezidentiale in care s-au mutat.
Daca toata lumea si-ar duce copilul la scoala de cartier, nu ar fi nevoie nic macar de bicicleta, ar merge pe jos.
PS: imi place ca ai evitat orice referinta la trotinetele electrice.
Andrei G(Citează)
25/09/2019 la 5:24 PM
Glumești? E plin de biciclete în Berlin, Londra, Paris, Barcelona și orice alt oraș mare.
nwradu(Citează)
25/09/2019 la 1:31 PM
La fiecare discutie legata de biciclete toata lumea da exemplul Olandei si in special cazul orasului Amsterdam care are o populatie de 2-3 ori mai mica decat Bucurestiul).
Daca mersul cu bicicleta este mijlocul perfect de transport, de ce nu au preluat ideea si celelalte tari civilizate din Europa, cum ar fi Germania, Franta, Marea Britanie ?
Poate pentru ca metoda asta nu se poate aplica peste tot; mai ales ca difera si conditiile climatice?
Poate daca locuiesti la 5 minute de mers de scoala, poti sa iti duci copilul si pe bicicleta.
Dar daca locuiesti in Ilfov si trebuie sa ajungi pana la scolile din Bucuresti, este destul de dificil sa pedalezi.
Andrei G(Citează)
25/09/2019 la 5:36 PM
@Andrei G: sunt multe motive pentru care e greu sa fie imitata Olanda cand vine vorba de gradul de utilizare a bicicletelor. Conditiile climatice nu sunt un motiv important – nu sunt foarte diferite de restul tarilor din EU. Ninge ceva mai putin si iernile sunt ceva mai blande, asta ar fi singura diferenta relevanta.
Infrastructura, mentalitatea, legislatia sunt motive mai importante. Si sunt greu de copiat in Romania.
De acord ca oamenii isi duc copiii la scoli apropiate. Dar in acelasi timp, copiii se duc singuri cu bicicleta la scoala cand trec de ~8 ani, daca scoala e intr-o raza de cam 10km. Chestie vazuta si patita.
Giani Mucea(Citează)
25/09/2019 la 5:38 PM
Nu prea stii cum e vremea in Amsterdam/Olanda, daca aduci in discutie conditiile climatice… In plus, trebuie sa compari orasele ca suprafata, nu ca numar de locuitori. Amsterdam are vreo 220 km2, Bucuresti vreo 230 km2.
Cam pica toate argumentele tale.
costin(Citează)
25/09/2019 la 8:14 AM
Trotineta electrica in bucale, doar in parc sau pe trotuar, cu grija mare. Care iese cu rahatu ala in trafic merita luat la palme. Luati la pumni direct merita aia cu trotinete care prind si 80 la ora. Imbecili inconstienti.
Mai acu vreo 3 spatamani, 3 prosti erau cu lime pe calea calarasi. Care calarasi are 2 benzi pe sens. Plus linie de tramvai. Plus ca strada e vai mama ei. Si mergeau imbecilii printre sinele de tramvai incurcand tot traficu. Si-au luat la mui si la claxoane pana au descalecat si s-au urcat pe trotuar.
BlackSkull(Citează)
25/09/2019 la 9:41 AM
in nici un caz cu trotineta in parc sau pe trotuar!
este perfect adevarat ca mersul cu trotineta pe carosabil este extrem de periculos pentru trotinetist, dar mersul in parc e extrem de periculos pentru pietoni si copii.
adica serios, pe trotuar e interzis cu bicicleta, dar tu vrei sa mergi cu trotineta electrica?!
gizas craist, mai ganditi-va bre si la altii in afara de voi insiva.
din pacate, pana nu vom avea benzi dedicate pentru biciclete si trotinete, trotinetele electrice ar trebui interzise, cel putin pe trotuar, cum se intampla deja in vest (vezi Parisul)
Marean(Citează)
25/09/2019 la 11:14 AM
Nu vad o problema daca te plimbi in parc cu trotineta electrica. Daca pana acum nu a murit nimeni lovit de o bicicleta, cu siguranta nici trotineta nu este mai periculoasa.
Andrei G(Citează)
25/09/2019 la 11:43 AM
fizica simpla ne spune că trotineta este mai periculoasă, din următoarele motive:
– atinge viteze mai mari, iar energia cinetica creste cu patratul vitezei: de la 15kmh la 25kmh cresterea este cu 177%, adica aproape de 3 ori
– viteza mai mare inseamna oricum timp mai redus de reactie
– cu bicicleta obosesti, nu poti sa mergi tot timpul cu 20 kmh, dar cu trotineta nu ai problema asta, mergi cu viteza mai mare mult mai mult timp, ca procent din calatorie
– trotineta este mai compacta si mai dura si te loveste direct cu bara de metal, in timp ce la bicicleta de obicei lovitura e cu cauciucul
– in parc pe trotinete de obicei se dau pusti, care dupa ce că nu stiu sa conduca f bine, mai sunt si teribilisti ca asta e varsta
– in parcuri sunt mai multi copii mici, copii pentru care o coliziune cu o trotineta poate fi fatala
hai sa gandim un pic inainte sa scriem.
Marean(Citează)
25/09/2019 la 12:22 PM
Logica simpla spune ca gresesti aici:
1. Diferentele intre viteza maxima pe trotineta si pe bicicleta sunt infime.
In general trotinetele care se inchiriaza (Lime, Flow, Wolfe) nu ating mai mult de 22-23 km/h, dar sa spunem ca este 25 km/h cum ai spus tu.
Pe bicicleta atingi destul de usor aceeasi viteaza de 25 km/h.
2. Indiferent ca esti pe trotineta si nu obosesti, nu o sa mergi constant cu viteza maxima.
Daca ai iesit in parc la plimbare, probabil o sa mentii o medie de maxim 15 km/h (similar cu bicicleta).
Asa ca poti sa arunci la gunoi toata formula ta cu energia cinetica.
3. Spui ca in parc de obicei pe trotinete “se dau” pusti care nu stiu sa conduca foarte bine.
Sa inteleg ca pe biciclete sunt numai adulti ? Intreb pentru ca in general am vazut foarte multi copii.
Pentru ca daca este asa cum spui tu, ar trebui sa iei si asta in calcul la formula cu energie cinetica: un adult de 80 kg pe bicicleta te va lovi cu mai multa forta decat un copil de 40-50 kg pe trotineta.
4. Cred ca un copil mic, o coliziune la viteza mare poate fi fatala indiferent daca este cu o trotineta sau cu o bicicleta.
Andrei G(Citează)
25/09/2019 la 12:38 PM
man, eu am mers saptamana trecuta cu 27 de kmh cu un Lime, tocmai pentru a testa viteza maxima, si parea ca merge si mai mult dar sincer mi s-a facut frica (eram pe o strada fara masini sau pietoni in acel moment).
mie mi se pare ca nu sunt limitate nici la 25.
dar nu asta e problema.
problema e ca e clar ca nu folosesti bicicleta in mod constant si deci nu stii ce vorbesti cu 25 kmh – in primul rand ca nu e chiar usor de atins aceasta viteza, in al doilea rand ca e mult mai greu de mentinut 25 kmh pentru un om normal, asa cum de exemplu sunt eu, nici prea gras nici prea slab, nici sportiv nici mamaliga, dar care merge cu bicicleta la munca de 5 ani si care are vitezometru in la ea de la inceput.
viteza confortabila si sigura de mers cu bicicleta este 15kmh. viteza medie de deplasare cu bicicleta in bucuresti este 10.5kmh, am peste 5000 de km facuti.
de asemenea, e e clar ca nu mergi nici prin parcuri cu copilul mic, ca probabil nu ai copil mic.
pustii care se dau in parc cu trotineta nu se dau pentru plimbare, se dau tocmai pentru a putea merge repede, adica pentru senzatia de viteza.
ei nu stiu sa conduca si oricum, la varsta adolescentei este stiut ca creierul uman sta foarte prost la capitolele responsabilitate si prudenta.
in fine, hai ca deja ma enervez, am ajuns sa argumentez de ce e o idee cretina sa permitem trotinete care merg cu 20 – 25 kmh printre copii de 3 ani.
Marean(Citează)
25/09/2019 la 1:38 PM
Te enervezi pentru ca iti place sa vorbesti prostii.
Eu am spus doar ca daca pana acum nu au fost accidente generate de biciclisti, cu siguranta nu vor fi nici accidente generate de cei care merg pe trotinete electrice.
M-am mai plimbat si eu prin parcuri in ultimele luni (de cand au aparut trotinetele) si nu am vazut multimea aia de pustani care merg cu viteza maxima pe alei, printre oameni.
PS: eu nu am reusit sa depasesc 24 km/h cu un Lime, asta pe o linie dreapta si in jur de 150 m de accelerare continua.
Andrei G(Citează)
25/09/2019 la 2:03 PM
du-te in Herastrau daca nu ai vazut pustani pe Lime-uri mergand cu viteza in parcuri.
in plus, nu stiu de unde ai scos-o pe asta ca nu au fost accidente generate de biciclisti.
accidente generate de bicicilisti se intampla tot timpul, am vazut numai eu vreo 2, tot prin herastrau, pentru ca in weekend de exemplu sunt multi care inchiriaza biciclete si evident ca nu prea stiu sa le conduca.
doar ca sunt accidente usoare si de aia nu auzim de ele la televizor.
sunt accidente USOARE pentru ca bicicletele merg cu viteza mica, stii ce zic?
cand insa primul copil va fi schilodit de un Lime in parc sau pe trotuar, iti garantez ca vom auzi despre asta.
ca la noi asa e, pana nu moare cineva nu sunt sanse sa se miste nimic, ca nou nu suntem capabili sa gandim, noi putem doar sa reactionam, si nici de reactionam tot timpul.
se va intampla exact ca si cu nenorocita aia de pasarela din herastrau, pentru care a fost nevoie sa moara vreo 10 adolescenti ca sa o avem, mama ei de tara.
Marean(Citează)
25/09/2019 la 4:39 PM
calea calarasi ar trebui inchisa pentru masini private. doar autobuze, taxiuri si biciclete si localnici.
cici(Citează)
26/09/2019 la 8:33 PM
De ce taxi-uri? Cu ce ajuta transportul cu taxiul la decongestionarea unui oras?
Sa spunem ca eu am 10 km distanta de acasa pana la munca. Dus-intors voi face 20 km/zi.
Daca iau taxi, acesta va circula mai mult, probabil undeva la vreo 25 km.
Andrei G(Citează)
25/09/2019 la 8:31 AM
Pe victoriei vad zilnic biciclisti si trotinetisti cu viteza, pe contrasens pe zona fara pista.
Trotineta e doar o noua arma in arsenalul idiotilor.
Alxzen(Citează)
25/09/2019 la 8:46 AM
Partea nasoală cu trotinetistii (și uneori bicicliștii) care nu au învățat culorile semaforului e că riscă să dea peste pietonii care trec strada regulamentar. Vin in viteza, printre mașini și nu ai cum să îi vezi sau să îi auzi.
Nu știu cum e coliziunea cu trotinetă care circulă în viteză dar n-aș vrea să experimentez pe pielea mea.
Em(Citează)
25/09/2019 la 9:18 AM
trotineta care te loveste nu e marea problema, ca are 5 kile, problema e idiotul de pe ea, care vine peste tine si are 70-120 kg.
Giovani(Citează)
25/09/2019 la 8:47 AM
Trotinetele alea merg constant cu o viteza destul de mare fata de pietoni. N-au ce cauta pe trotuare, si cum nu sunt piste pentru ei, merg pe drum.
Daca merg pe drum, ar trebui sa aiba un minim de cunostinte rutiere si chestii vizibile pe ei, cum au biciclistii, si casca daca vor protectie.
Si cum nu se plimba cu efort uman de dat din picioare, ci la buton, ar trebui niste chestii suplimentare, gen omologare, faruri, semnalizari, stopuri, obligatorii.
rdb(Citează)
25/09/2019 la 9:08 AM
eventual sa aiba si niste cursuri de calificare pentru a sti sa faca si o felatie gaborilor, nu? Nu vedeti ca aberati? peste tot se stimuleaza mersul alternativ, numai la noi e invers. Peste tot se incearca limitarea masinilor persoanale in oras, numai la noi e stimulata. Masinile parcate aiurea nu se ridica (chiar daca sarma in cur se lauda ca a inceput ampla campanie de ridicare. Doar 17 mașini ridicate în București în 2 zile!) Locurile de parcare rezidentiale nu sunt scoase la licitatie si sa aiba loc doar cine isi permite. Taxe de poluare pentru circulatia in oras zero.
Sunt de acord ca majoritatea trotinistilor si a biciclistilor nu respecta nici cele mai elementare reguli de circulatie, dara atata timp cat nici marea majoritate a soferilor auto nu o fac de ce ar fi ei mai fraieri? Toti credem ca nu putem sa patim nimic, pana nu o patim cu adevarat. Eu merg de 3 ani zilnic cu trotineta electrica, bicicleta si ocazional STB (am renuntat total la masina mea personala, una pe familie e arhisuficienta). Schimbarea trebuie sa vina de la noi… cati dintre voi i-ati zis vreunui bizon de asta ca nu e corect ce face? Macar ca gest ca oricum pe ala il doare in cur doar de tine, dar daca ii mai spun 100 incepe sa ii pese.
ovidiu(Citează)
25/09/2019 la 10:03 AM
Se stimuleaza mersul alternativ cu presupunerea ca nu esti un gunoi care ignora regulile si pune restul oamenilor in pericol. Daca esti vita, trebuie sa fii tratat ca o vita.
Marea majoritate a soferilor respecta regulile, papushel. Peste 70% din soferi respecta regulile. Dar daca 10% nu le respecta, e imediat vizibil. Si aia 10% nu ignora regulile in sensul ca trec pe rosu printr-o intersectie circulata, ca s-ar crea un haos mai mare decat e acum. Lasa whataboutismul jos ca nu merge. Trotinetistii sunt putini si in marea majoritate fac fix ce vor, indiferent de reguli.
Giani Mucea(Citează)
25/09/2019 la 10:06 AM
@ovidiu
da, da, ar trebui un curs ceva pt trotinetele electrice.
gandeste-te ca aia care iau Lime-uri sau echivalent o data pe saptamana 15 minute nu au cum sa aiba dexteritatea si experienta unuia care vine in fiecare zi la munca cu trotineta electrica proprietate persoanala
plus ca majoritatea covarsitoare a celor care inchiriaza nu au casca, dintr-un motiv f simplu, anume ca nu poti sa umbli cu casca la tine in caz ca vrei sa inchiriezi o trotineta.
eu cred ca nu va dati seama cat de periculoase sunt trotinetele electrice, va sugerez sa inchiriati una si garantez ca la 25 kmh deja ti se face frica
in plus, mai e o chestie: faptul ca Lime & all te taxeaza la minut, nu la distanta, te forteaza sa mergi cat de repede poti, deci tot timpul bagi gaz la maxim
plus ca senzatia de viteaza e si misto, de ce sa nu recunosc
toate astea fac trotinetele electrice si in special pe cele inchiriate extrem, extrem de periculoase si pentru cei care se urca pe ele si pentru pietoni
Marean(Citează)
25/09/2019 la 9:06 AM
Acu nu vreau să fiu neapărat avocatul diavolului, dar pumni necesită peste 70% dintre șoferi. Cei care merg singuri în mașină și pe urmă se plâng de trafic merită pumni. Cei care merg cu rable care scot fum merită pumni. Cei care claxonează aiurea merită pumni. Etc. etc. Vi s-a cășunat pe trotinetiști când de fapt mașinile sunt problema, cum spune și Ovidiu mai sus.
Bogdan(Citează)
25/09/2019 la 4:53 PM
Meritia pumni si aia care nu cedeaza trecerea celor care au prioritate (vedeti la pasajul Lujerului, iesirea dinspre Sir ), aia care blocheaza intersectiile, boilor care pleaca lansat cand li se pune verde fara sa se uite ce e in intersectie (un handicapat era sa intre peste o salvare care trecea prin intersectie cu sirena si girofarul pornite), cei care depasesc limita de viteza, cei cu nasul in telefon.
Dar n-ai cu cine sa vorbesti … cu idioti care zac in trafic in fiecare dimineata si seara si considera ca ceea ce fac e ok?
Florian(Citează)
29/09/2019 la 12:58 AM
citizen(Citează)
25/09/2019 la 9:31 AM
Dacă ti la viata ta ,conduci cu prudență si atentie ( șofer) ,daca iti pasa de viata ta esti atent la toti din jurul tau ( biciclist ) , din nou daca iubesti viata ta esti vigilent la fiecare mișcare si intuiești într-o oarecare măsură pericolul care s-ar putea ivi ( trotinetist ) . Exista legi sau nu ,trebuie sa avem bunul simt la noi si acel respect față de noi înșine și fata de restul din jurul nostru . Acel individ cu trotineta a crezut ca are 7 vieti ( sau poate mai crede ) oare daca ar ceda ceva la trotineta in timp ce ruleaza la o viteza mare ar mai beneficia de cele 7 vieti ?
Petcu(Citează)
25/09/2019 la 9:37 AM
Le atrag atentia si lor cand se baga printre masini in viteza si ii prind la stop, le atrag atentia si biciclistilor care sar de pe trotuar in viteza pe trecere si se cred pietoni pe bicicleta, dar nu am vazut sa ii impresionez pe cineva.
Soferul daca nu respecta legea isi indoaie masina, omul pe trotineta/bicicleta isi indoaie oasele si apoi sta in spital. E o diferenta aici. Daca ei nu se stiu proteja, ar trebui obligati cumva.
Eu de exemplu nu merg cu bicicleta, la ce trafic si bizoni la volan intalnesc, nu vreau sa ajung lovit la lucru. Daca ar fi piste de biciclete peste tot da, dar asa nu vreau sa fiu la cheremul lui dorel care poate trage dreapta sa evite o groapa si ma prinde pe mine intre masina si parapet.
Dar vad ca se inmultesc oamenii pe trotineta, care au viteza destul de mare si circula pe trotuar, printre masini, pe trecere de pietoni, fara sa se uite in stanga si dreapta, cu pletele in vant si fara nicio protectie. De far sau alte chestii sa ii pot vedea in retrovizoare nici nu mai zic. La astea ma refer.
rdb(Citează)
25/09/2019 la 9:40 AM
Marile probleme ale trotinetelor si bicicletelor sunt ca inca nu exista cod rutier pentru ele si nu exista infrastructura, nu ai unde sa mergi in afara de calea victoriei si parcuri.
Majoritatea bulevardelor mari din Bucuresti au 3 benzi pe sens, se poate proceda ca pe victoriei sa se ia o banda si sa se aloce trotinetelor si bicicletelor.
Franckie18(Citează)
25/09/2019 la 9:56 AM
Nu ma intelege gresit, sustin reducerea infrastructurii pentru masini in favoarea transportului in comun si a bicicletelor/trotinetelor. Dar idiotii sunt o problema separata. Chiar daca are pista de biciclete, idiotul tot idiot o sa fie, doar ca printre oameni fara protectie. Asta inseamna ca problema idiotilor trebuie rezolvata inainte sa ii pui in aceeasi oala cu sacii de carne.
Cum? Nu stiu. Reglementare plus amenda ar fi o varianta. Reduceri de taxe pt bull-bar-uri plus introducerea unui sistem de puncte (5 pt idiot care schimba directia fara sa semnalizeze, 10 pt idiot care trece pe rosu plus 2 puncte bonus daca nu impovareaza sistemul de sanatate) ar fi alta, mult mai eficienta. Idei exista.
Oricum, ma amuza sa vad cum un concept in general benefic pentru societate e o problema in Romania, pentru ca o mai mare parte a romanilor decat media sunt gunoaie.
Giani Mucea(Citează)
25/09/2019 la 11:46 AM
@Franckie13, toata lumea ridica in slavi pista de biciclete de pe Calea Victoriei.
Dar v-ati uitat vreodata cat trafic preia in medie ?
Daca stai 1 ora si numeri bicicletele care trec, o sa ai maxim 50% din numarul masinilor care circula pe 1 singura banda. Si asta pe vreme frumoasa, fiindca iarna sau pe ploaie, este pustiu acolo.
Andrei G(Citează)
25/09/2019 la 12:17 PM
@Andrei G
Nu ti se pare normal sa nu fie biciclete pe pista aia atat timp cat incepe din centru si se termina tot undeva in centru?
nashu_mare(Citează)
25/09/2019 la 12:34 PM
Mi se pare ca in Romania (in special in Bucurestil) avem un grup destul de restrans de utilizatori de biciclete, care in schimb sunt foarte vocali.
Si din grupul ala restrans care militeaza pentru benzi speciale pentru biciclete, jumatate le folosesc sau le vor folosi numai pentru promenada.
Iar la munca se vor duce tot cu masina. Nu pot sa-mi imaginez cum ar fi sa ajung vara la munca dupa un drum de 10 km prin praf si caldura de 30-40 de grade.
Andrei G(Citează)
25/09/2019 la 1:05 PM
E bine ca ii remarci, e primul pas din a preveni un accident. Numarul biciclistilor de pe pistele existente nu il poate depasi pe cel de pe restul de strazi. Asa e logic. O pista care incepe brusc si se termina la fel nu ajuta la nimic. Si, probabil, pe pista vor fi chiar mai putini biciclisti decat pe alte strazi care fac legatura intre cartiere.
Multi bucuresteni renunta la confortul celor 4 roti in favoarea unor vehicule cu 2 roti. Numarul motocicletelor inmatriculate si a permiselor categoria A se dubleaza de la an la an. Si te asigur ca nu prea face fata aerul conditionat pe motocicleta la 40 de grade chiar daca nu dai la pedale. Exista deci cerere de altfel de mijloace de transport.
Da, multi au gandit pana acum ca nu pot merge pe bicicleta la munca din cauza transpiratiei si nu au facut pasul (problema mea de exemplu e ca nu am unde sa tin o bicicleta in apartament). Au fost si incercari cu biciclete de inchirat dar nu au functionat din diverse motive (frica de transpiratie e doar unul, ca erau niste gioarse e altul). Acum au aparut trotinetele electrice si imediat au aparut utilizatori. Se pare ca s-a intalnit cererea cu oferta. Exista motiv deci pentru creere de infrastructura.
nashu_mare(Citează)
25/09/2019 la 10:18 AM
Am un etwow și o distanță de 10 kilometri de parcurs zilnic. Merg doar pe trotuar, pe carosabil nu mă simt deloc în siguranță, deși o mai iau când este ocupat de mașini trotuarul.
Pe unde merg eu(Izvor – Tribunal – Unirii) este mereu liber și nu am probleme, fac 20-25 minute în funcție de zi.
David(Citează)
25/09/2019 la 10:37 AM
Sa facem un exercitiu de imaginatie. sa zicem ca de maine se da o lege si asimileaza trotinetele electrice la categoria biciclete (ceea ce se va si intampla cred.) Mai puteti sa comentati ceva de carnet, omologare si alte cacaturi de genul??
Si sa fim seriosi, 99,99% din soferi incalca regulile de circulatie zilnic….cel putin cu o parcare de 1 min sa dea o fuga sa isi ia ceva de undeva ca deh… nu sunt locuri de parcare, sau sa se uite la telefon ca a primit un mesaj.
Abia dupa ce faci curat intre bizonii de fiare de pe sosele poti sa incepi sa educi si restul participantilor la trafic. Fiarele alea de minim o tona reprezinta pericolul principal pentru toti. Dar noi suntem prea comozi sa rupem raul de la radacina, mai taiem nitel asa si zicem ca e ok, inchidem ochii cand un bou de mario omoara pe altii si pleaca din tara ca e bolnav saracul. La cei peste 200 km/h si in starea in care circula trebuiau sa ii faca injectia letala nu sa incerce sa il scape. Un trotinist pe sosea nu are cui sa-i faca rau decat lui insusi. Daca e pe trotuar poate in schimb sa omoare un copil mic daca da peste el cu viteza.
Hai sa nu mai dam vina pe noii veniti in trafic ca ei reprezinta anarhia. Anarhia era de mult pe sosele, ei doar au descoperit un mod mai rapid de a se strecura prin acest haos si spera sa o faca fara sa pateasca nimic.
ovidiu(Citează)
25/09/2019 la 10:54 AM
Daca un trotinetist intra intr-o masina si urca la cer, din cate stiu soferului i se face dosar penal, care se poate finaliza cu NUP sau alte chestii, depinde de situatia soferului si a masinii. Plus declaratii, mers pe la politie, totul pentru ca ala de pe trotineta nu are casca si vesta, ca nu ii trebuie, nu semnalizeaza, ca nu e necesar, si merge pe unde vrea.
La bicicleta mergi dand din picioare, cand obosesti mergi mai incet. Cu trotineta mergi cu 25 la ora sau cat e viteza maxima, cat te tine bateria. Si accelerezi si rapid. E un pic mai smechera ca bicicleta, pe langa ce s-a zis mai sus, ca folosesc trotineta oameni care poate pana acum au mers maxim cu autobuzul.
rdb(Citează)
25/09/2019 la 10:55 AM
ai dreptate pe alocuri dar:
cum semnalizezi schimbarea directiei cu trotineta?
cum iti dai seama ce se intampla in jur cand mergi cu casti pe urechi ?
ce cauti pe trotuar cu trotineta electrica?
ce faci noaptea cand mergi ca zeul fara masuri de siguranta, vesta, ochi de pisica, lumini, chestii?
de casca nu zic nimic pentru ca 99% sunt prea prosti sa inteleaga untilitatea protejarii unui cap gol.
probabil mai sunt multe de spus, dar atitudinea asta cu soferii/masinile sunt problema si noi zeii trotinetelor rezolvarea e de kkt.
Ender(Citează)
25/09/2019 la 11:00 AM
,,Un trotinist pe sosea nu are cui sa-i faca rau decat lui insusi”…pe bune ? ?? Cum vei trai dupa ce iei unul pe capota si il omori ? Toate vietile distruse ale celor apropiati etc etc….si a ta…nu cred ca vei dormi fericit ca ai omorat un prost ! Daca da te califici ca psihopat si ti-ar trebui luat permisul definitiv, daca controlul psihologic s-ar face des si ,,pe bune”
Gizas Crist…..zicea unul ca avem multi potentiali criminali in libertate si printre noi !
vlad(Citează)
25/09/2019 la 11:01 AM
Omg, ce spagat logic faci pentru a justifica ideea ca idiotii de pe trotinete ar trebui sa fie lasati in pace sa creeze mai mult haos in trafic. Uite care sunt problemele:
1. E mizerabil sa spui “nu e nici o problema ca ala trece cu trotineta pe rosu, pentru ca si alalalt parcheaza ilegal”. In primul rand, sunt infractiuni diferite ca si gravitate. In al doilea rand, o greseala nu o justifica pe cealalta.
2. Putini soferi ca si procent din total fac prostiile pe care le fac trotinetistii. Din cateva mii de masini, daca unul croseteaza benzi in mod riscant si traverseaza pe rosu, se creeaza haos. Si ala reprezinta 0,01%. Dar la fiecare 2 oameni normali pe trotineta, il vad pe al treilea care merge de parca i-a luat ma-sa drum. Procente diferite.
3. Argumentul ca “nu face rau altuia” e maxim stupid. Instinctul meu e sa nu dau peste prosti, asa ca o sa incerc sa il evit. Si asta poate cauza alte accidente.
Indiferent de categorie, indiferent de utilaj, daca mergi pe strada trebuie sa respecti niste reguli, sa dovedesti ca le stii si sa fii pedepsit daca le incalci.
Giani Mucea(Citează)
25/09/2019 la 10:55 AM
“Când vom fi cu toții forțați la omologare, înmatriculare și cine știe câte alte prevederi privind circulația trotinetelor, nu va fi bine” – de ce nu va fi bine? In DE, de ex, trotinetele pot merge cu maxim 20kmph, să aibă lumini, frane pe ambele roti pe ghidon, asigurare. Ce anume e rău, e mai bine ca in Romania unde poate intra un viteaz cu 40 la ora în tine, fără frâne ok și fără asigurare?
Gigi(Citează)
25/09/2019 la 11:27 AM
uite si un mic retur de experienta din alte parti ale Europei:
am la activ cam vreo 450 de Km pe trotineta (majoritar Lime) in Paris
– toti Km astia sunt facuti in trafic (pt ca aici poti sa mergi pe pista de bus sau printre masini fara sa iti fie frica ca mori) sau pe piste de bicilete
– NICIODATA pe trotuar, daca folosesti trotinenta pe trotuare, in orice oras ai fi, meriti sa fii batut cu trotineta din dotare
– port intotdeauna casca, nu stii niciodata cand iti iei o portiera in dinti
– la orele de varf merg mai repede decat toate masinile (care stau) si decat bicicletele (pt ca ma pot strecura mai usor printre masini);
– la inceput viteza era limitata la 25, acum au trecut la 20, a devenit deci mai periculos in trafic, ca nu mai esti asa agil.
asa ca acum am trecut la biciclete electrice (jump de la Uber sau Velib’ul parizian), ceva mai ieftine, mult mai rapide (am prins si 35 la ora cu un Jump) si ceva mai solide.
la Bucuresti am incercat de cateva ori sa iau Lime, pe C Victoriei a fost f bine, in schimb in orice alt loc e horror, ori mergi pe trotuar (si esti un mare cretin), ori mori in trafic. asa ca sunt de acord cu ce se zice mai sus, pina nu sunt piste trotinetele ar trebui interzise.
stefan(Citează)
25/09/2019 la 12:10 PM
Sunt perfect de acord cu ce s-a mai zis mai sus si anume ca trontinetele electrice (la fel ca bicicletele, dar mai urgent) trebuie reglementate. Cateva exemple de reguli care imi vin in minte:
– Permis de “trotinist”, obtinut in urma unui examen – sa testeze niste cunostinte de legislatie de baza (nimic sofisticat, dar macar sa arati ca cunosti semnele de circulatie), plus cateva reguli specifice (ex. interzis slalomul printre masini sau printre pietoni, cum traversezi o trecere de pietoni sau un semafor);
– Varsta minima legala – sa zicem 15-16 ani;
– Viteza maxima legala – undeva pe la 25 km/h;
– Echipament obligatiu – casca, elemente reflectorizante pe trotineta, faruri si/sau bec pe casca;
– Trasarea unor zone / piste unde se poate circula folosind trotinetele (si bicicletele), iar aici as recomanda asa:
o fostele piste de biciclisti pentru trotuarele largi, daca pista nu ocupa mai mult de un sfert din trotuar;
o prima banda pentru soselele / bulevardele cu 3 benzi (da fara sa fie cu folosinta exclusiva pentru trotinete);
o anumite zone din parcuri, clar delimitate;
o strict interzisa folosirea lor in oricare alte zone (intre zonele delimitate, trotinetele sa fie strans si carate / tarate de posesor, in calitate de pieton).
In felul asta, cred ca ar fi mult mai sigur si pentru utilizatorii de trotinete si pentru pietoni sau masini si nici nu s-ar incomoda unii pe altii. Cat despre faptul ca masinile sunt mai periculoase, sunt de acord doar partial. Adica da, impactul cu o masina clar este devastator pentru un pieton, dar in acelasi timp sansele ca un pieton (care merge pe trotuar si traverseaza regulamentar) sa se ciocneasca cu o masina sunt mult mai mici decat sansele ca un pieton sa fie lovit de o trotineta care merge cu 50km/h pe trotuar.
P.S: Pentru toti biciclistii si trotinistii care mergeti pe trotuar: pana se reglementeaza lucrurile, aveti macar bunul simt sa nu mai claxonati pietonii care merg pe trotuar, fortandu-i sa se opreasca sau sa se dea la o parte. Pana una alta, ei au dreptul sa circule pe trotuar, voi nu.
A.(Citează)
25/09/2019 la 12:21 PM
Problema e simpla. Trotinetele electrice trebuie sa aiba acelasi regim de circulatie precum bicicletele, cu respectarea regulilor de circulatie si a bunului simt (pe trotuar si in parc are prioritate pietonul in orice situatie, chiar daca mai sunt unii aiuriti care blocheaza toata calea de mers). Pe strada, bicicleta sau trotineta trebuie sa mearga pe prima banda de circulatie (atentie, nu si aia de parcare) cat mai aproape de marginea din dreapta. Masinile trebuie sa lase putin spatiu. Pentru virare la stanga bicicleta sau trotineta poate sa schimbe banda din mers pentru incadrare la stanga daca nu sunt masini in spate si lateral. Altfel, se asteapta pana la semafor sau trecere de pietoni si se schimba acolo daca masinile stationeaza. Altfel astepti precum un pieton.
Danyzus(Citează)
25/09/2019 la 1:12 PM
Pari cunoscator, dar in fapt habar n-ai. Trotineta sau bicicleta, doesnt’ matter, traversarea intersectiilior se face EXCLUSIV PE LA TRECERILE DE PIETONI. Asa ca nu exista niciun fel de ‘incadrare pe banda din stanga’ sau ce prostii debitezi acolo, nu! La fel, la traversarea intersectiei pe directia inainte, doar pe la trecere.
Ce inseamna ca legile sa fie ignorate repetat si fara consecinte de cativa saraci la mansarda, imediat se creeaza o turma care crede ca aia e normalitatea.
Pana cand si-o fura!
Daca prostia ar valora ceva, am fi cea mai bogata tara din lume…
Tom(Citează)
25/09/2019 la 1:22 PM
@Tom
Aberezi si habar nu ai care e legea.
Inainte era:
(1) Se interzice conducătorilor de biciclete sau de mopede:
p) să circule pe alte benzi decât cea de lângă bordură sau acostament, cu excepția cazurilor în care, înainte de intersecție, trebuie să se încadreze regulamentar pentru efectuarea virajului la stânga;
Din 2017 a fost inlocuit cu:
p) sa circule pe alte benzi decat cea de langa bordura sau acostament, cu exceptia cazurilor in care, inainte de intersectie, trebuie sa se incadreze regulamentar in functie de directia de deplasare;
Bine ai punctat Ce inseamna ca legile sa fie ignorate repetat si fara consecinte de cativa saraci la mansarda, imediat se creeaza o turma care crede ca aia e normalitatea.
Pana cand si-o fura!
Daca prostia ar valora ceva, am fi cea mai bogata tara din lume…
Perfect!
nashu_mare(Citează)
25/09/2019 la 2:13 PM
@Tom, ești foarte prost. Foarte…
Costin(Citează)
25/09/2019 la 1:22 PM
Nu suntem in stare sa rezolvam problema cu soferii, dar toata lumea vrea ca trotinistii sa detina un fel de carnet de conducere. sa va reamintesc ca biciclistii nu au nevoie de asa ceva si nimeni nu s-a mai plans asa mult pana acuma? O bicicleta electrica care intra tot la categoria biciclete merge cu mai mult de 25 km/h si tot nu ai nevoie de permis. Adevarul e ca de fapt te cam doar cand ai dat niste mii sau zeci de mii de euro pe niste fiare si stai in coloane, in timp ce un cacat fara casca si lumini face slalom printre masinile stationare si mai trece si pe rosu nesimtitul dracului !. Asta se numeste frustrare !!! Mii de oameni mor anual in accidente auto si poate doar 10 in cele cu bicicleta si 2 cu trotineta, dar nenorocitii aia cu trotinetele sunt de vina pentru tot. Nu respecta nicio regula, sa-i obligam sa invete de permis sa isi ia faruri adaptive cu laser, sistem de evitare a coleziunii si altele.
sa va reamintesc ca Huidu conduce din nou? dar problema majora sunt disperatii aia de circula in toate directiile cu porcariile lor de trotinete.
Nu zic ca ei sunt ingeri si ca nu trebuie educati. Trebuie educati si ei, dar nu ei sunt prioritatea. Nu ei fac dezordinea si haosul de pe sosele. Azi la o intesectie semaforizata si cu 2 politisti in intersectie au trecut 2 masini pe rosu. politistii se uitau lung la ei cum se pierd in zare. I-am intrebat de ce nu i-au oprit sa le ia permisul, raspunsul? Noi trebuie sa dirijam traficul in aceasta intersectie. Deci daca ala mai trece pe rosu la urmatoarea intresectie si omoara pe cineva e ok…. sta nitel pe bara si pe urma isi continua activitatea. dar problema voastra sunt trotinistii ….
ovidiu(Citează)
25/09/2019 la 1:39 PM
Bosulache in afara de statistici scoase din fund ce alte date mai ai pt argumentul tau referitori la corectitudinea soferilor.
Daca o tii pe a ta te invit la o plimbare de pe victoriei pe eforie in jos pana la origo. Numaram impreuna cati soferi respecta regulile pe bucata aia de drum si pe urma de statistica.
Asta daca nu ai permisul de la giurgiu sau de la pitesti. Ca sunt sanse sa vorbim degeaba.
alxzen(Citează)
25/09/2019 la 1:46 PM
Spui ca mii de oameni mor anual in accidente auto si doar maxim 10 in cele cu bicicleta.
Asta se intampla pentru ca procentul celor care merg cu bicicleta este infim, comparativ cu al celor care merg cu masina.
Cand se vor inmulti biciclistii sau cei pe trotinete, va creste si numarul de morti.
Daca tot dam exemplul Olandei, uite articolul asta:
https://bicycledutch.wordpress.com/2019/04/18/considerable-increase-in-road-fatalities-in-the-netherlands/
Numarul celor care au murit pe bicicleta este aproape egal cu al celor care au murit in masini.
Asta in conditiile in care chiar si in Olanda, numarul soferilor este mai mare decat al biciclistilor.
Andrei G(Citează)
25/09/2019 la 1:55 PM
Gigele, n-am nici o statistica. Alea nu sunt statistici sunt estimari, si sunt grav exagerate. In sensul ca in mod sigur sunt mai putin de 10% din soferi care trec pe rosu intr-o intersectie circulata. Sigur.
Nu toate regulile sunt la fel. Faptul ca soferii nu incep sa semnalizeze cu 50m inainte sa schimbe directia nu e la fel cu a croseta masinile. Si chiar si asa, uita-te tu intr-o intersectie si numara fiecare masina care trece pe acolo si fiecare masina care ignora o regula. O sa ai niste rezultate uimitoare pentru cineva care nu stie ce e aia confirmation bias.
Da, am permisul luat in Pitesti. Conform acestei informatii, sunt sigur ca stii exact cat de bun sofer sunt si cat de bine respect regulile. Plm de romani.
Giani Mucea(Citează)
25/09/2019 la 4:20 PM
Bosulache, pana la principii iubite de reditori si aruncate in orice discutie online poate intelegem si noi cum functioneaza esantionarea. Altfel, te trezesti cu “falatiuni”.
O ”falatiune” de genul, sau o fractura logica, e sa scoti din fund un numar, sa zici ca in realitate oricum e mai mic pentru ca nu toate abaterile sunt la fel, si ca doar alea conteaza. Argumentezi cu tine in cadrul stabilit de tine, onor.
In rest ramane cum am stabilit: toti desteptii care vorbesc la telefon, care nu semnalizeaza, se incadreaza prost, parcheaza neregulamentar. Reprezinta un procent nesemnificativ pentru ca 1 nu corespund regulii arbitrare de abatere (nu au trecut pe rosu in intersectie) si 2 nu au provocat un accident fix in momentul ala.
Scoala de la pitesti loveste iar.
alxzen(Citează)
25/09/2019 la 5:15 PM
Nu, scumpete mica si desteapta, nu am impus o regula arbitrara de trecut pe rosu la intersectie. Abaterea arbitrara ar fi mai aproape de “abatere de la cadrul legal care rezulta in obturarea fluidizarii traficului si in cresterea probabilitatii de a cauza accidente”. Dar rahat, e mai usor sa dau un exemplu si sa presupun ca interlocutorii nu sunt idioti. Fac mereu greseala asta, ce pot sa zic.
Si numarul da, e scos din fund si nu am afirmat niciodata altceva. Si ma astept sa nu fie exact, si nu am afirmat niciodata altceva. Ca, rahat, presupun ca orice prost poate sa isi dea seama ca “eu zic ca 70% din oameni fac asta” nu e o statistica si nu se vrea a fi o statistica si nu are calitate de argument solid, provenit dintr-o statistica ci doar o tentativa de a-mi prezenta o observatie personala, care are sensul de a deschide o discutie si care poate fi gresita.
Si terminand cu explicatia asta, sunt chiar curios la ce procent de infractiuni arbitrare care corespund definitiei de mai sus ai ajunge daca ai urmari traficul din Bucuresti.
“Scoala de la pitesti loveste iar.” – smart.
Giani Mucea(Citează)
25/09/2019 la 5:33 PM
nu trotinetele sunt periculoase, ci masinile. ia sa interzicem masinile!
cici(Citează)
25/09/2019 la 6:27 PM
Dar stii ca una prin Cluj a fost invatata sa zboare cu trotineta, da?
Gaelex(Citează)
26/09/2019 la 8:03 AM
Si pe unde ziceai ca stai? :)))
ovidiu(Citează)
26/09/2019 la 10:22 AM
:)
vlad(Citează)