►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Am văzut în SUA o bicicletă electrică Jump. Jump este un serviciu care inițial a lansat trotinete electrice în sistem de sharing (gen Lime) și apoi i-a cumpărat Uber. Cândva înainte sau după asta au adăugat și biciclete electrice în serviciu.
Mi-a plăcut bicicleta văzută. Pare solidă. Are frână pe disc în față. Este electrică, dar nu în sensul că merge singură, ci amplifică ce dai tu la pedale. Rezultatul este un pedalat fără efort, inclusiv la deal, o plimbare plăcută prin care ajungi la destinație fără să transpiri ca un cal. Seamănă mult cu cea Smart pe care am mers cândva.
Bicicleta asta a Jump are și un comutator pe dreapta prin care reglezi modul de funcționare electric, mai de deal sau mai de viteză. Are și un pic panou de control pentru partea de închiriere. Per total, mi-a plăcut modelul, pare bine făcut și mi-ar plăcea să văd astfel de biciclete și la noi, nu doar trotinete electrice.
Problema este că la noi bike-sharingul a înregistrat un regres, nu un progres. Din câte știu, cele Ape Rider nu au mai ieșit pe străzi în 2019, din păcate. Le-am folosit de câteva ori în 2018, le-aș fi utilizat și acum dacă le găseam pe străzi.
Un mesaj pe pagina oficială, din 28 iunie, spune că așteaptă bani de la un proiect european pentru dezvoltare și bani de la asigurator pentru repararea bicicletelor existente, iar flota curentă este blocată până la vizita asiguratorului. Ei estimau că în 45 de zile vor ieși pe străzi, dar nu s-a mai întâmplat asta. Bănuiesc că nu le vor lansa în octombrie, acest gen de activitate este sezonier în București și sezonul deja se încheie.
Problema este ceva mai mare pentru că am văzut niște oameni plângându-se că încărcaseră diverse sume de bani în portofelul aplicației și acum îi au blocați acolo din 2018. Personal n-am problema asta, din câte țin minte, pentru că plăteam pe măsură ce foloseam sau ceva așa. Momentan serverele Ape Rider par să fie nefuncționale, așa că nici nu pot verifica.
Poate revin în 2020.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
12 comentarii
30/09/2019 la 2:24 PM
Cum traduci Ape Rider: “Călare pe maimuță” sau “Maimuța călare” ?
thundermar(Citează)
30/09/2019 la 4:00 PM
ambele tale variante sunt gresite . Calaretul de maimuta(e) e corect
Corporatistul(Citează)
30/09/2019 la 3:31 PM
le folosesc zilnic pe unde locuiesc, confirm ca sunt excelente.
problema este ca pretul (1 Euro “pornirea”, 15 centi minutul) e OK pt trasee ocazionale dar cand incepi sa le folosesti des, cantareste cam greu pe card.
stefan(Citează)
30/09/2019 la 5:33 PM
Am folosit in Londra, o singura data. Poate am avut ghinion dar nu am simtit deloc ajutorul motorului electric – cum, de exemplu, am simtit la bicicletele Lime. Altfel da, arata bine.
Ali(Citează)
30/09/2019 la 6:59 PM
A zis cineva mai sus 1 euro pornirea si 15 centi minutul. Faci cam 4 minute pe km? Intreb nu stiu, ca nu am mers cu bicicleta prin Bucuresti. Daca da, sau daca-i mai mult de 4 minute asta e pret de taxi ? Amuzant.
Catalinx(Citează)
01/10/2019 la 12:03 AM
pe unde folosesc eu bicicleta cu pretul asta taxi-ul e intre 1,07 € si 1,60 € km si 2,60 € pornirea. si cursa minima vreo 7 Euro.
plus ca cam la orice ora mergi mai repede cu bicicleta decat cu taxi-ul.
Deci compari gresit.
stefan(Citează)
01/10/2019 la 7:35 AM
Pai la noi trotinetele Lime de exemplu au fix pret de taxi din ala scump – costa 3 lei pornirea si 0.6 lei minutul.
Daca ma uit la cele 3 curse pe care le-am facut eu, rezulta un cost de 5-6 lei pe km.
Marean(Citează)
30/09/2019 la 8:23 PM
Tot faci bataturi l c*r…
Andrei(Citează)
30/09/2019 la 8:25 PM
sper ca hipsterismul asta de femeia ta sharing sa dispara.
ori ai bani de o bicicleta A TA, chiar si ieftina, ori mergi cu transportul in comun.
aglomerezi aiurea orasul in bula ta crezand ca ajuti traficul ca mergi tu cu whatever sharing.
Mihai(Citează)
01/10/2019 la 12:06 AM
ai fi surprins ca a avea bicicleta ta e mai ieftin decat “sharing”. multi oameni o folosesc pt comoditate (e cazul meu): o iau de unde vreau, o las unde vreau, nu trebuie sa am grija sa nu mi-o fure, daca nu vreau sa ma intorc seara cu ea acasa nu o fac, etc
stefan(Citează)
30/09/2019 la 11:04 PM
Mihai, incurci conceptele. Biciclete astea sunt fix transport in comun. Se preteaza pentru distante nu foarte lungi unde pot inlocui cu succes autobuzul, uber-ul sau mersul pe jos. Important e totusi sa existe o retea cat de cat decenta ca daca trebuie sa mergi mai intai 10 minute pana la bicicleta e posibil sa iti treaca cheful.
Ali(Citează)
01/10/2019 la 12:00 AM
Business modelul de la apeRider a fost din start pe sistemul maimuta adica, hai sa prostim firma de Asigurări + partenerii. De altfel vorbim de acelasi “antreprenor” care vinde chinezisme sub brandul (cumparat) pegas.
Cat despre cei care au depus bani si nu au beneficiat de serviciu, ar trebui intrebat procesatorul de plati (parca payu) de sanatate.
Boris(Citează)