un blog de Radu Dumitru

asus s5507

►► Ofertele continuă la: eMAGFashion DaysFinestoreDysonFlip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄

asus s5507

Sunt pentru introducerea unei taxe pentru intrarea în centrul orașului

15 Aug 2019  ·

GÂNDURI  ·

84 comentarii

Zic de la început că eu sunt pentru introducerea unei taxe de intrare auto în centrul orașului sau a unei taxe pentru mașinile din afara București-Ilfov sau o măsură similară.

Situația este următoarea: este nevoie de măsuri concrete, nu de “am putea face aia și am putea face aialaltă”. Da, am putea face multe, dar discuții sunt de ani de zile, dar nici un primar nu a luat vreo măsură de a combate traficul și poluarea.

Și nu sunt probleme nesemnificative. Dacă pierdeți o oră pe zi în trafic, este o oră din viață complet irosită și pe care nu o primiți niciodată înapoi. Pe an-lucrător, înseamnă vreo 260 de ore, echivalentul a petrecere 12 zile complete din an în mașină, în coloană.

Poluarea este o problemă și mai mare. Aerul este irespirabil în centru, Bucureștiul este printre cele mai poluate orașe din România, poluarea ne micșorează speranța de viață cu 3 ani! Trei ani! Mori mai repede în București inclusiv din cauza traficului și a mașinilor vechi.

La un moment dat trebuie ca noi, ca societate, să încetăm să mai trăim doar pentru interesul de moment. Să nu ne mai pese doar să ajungem astăzi la timp la muncă, chiar dacă asta înseamnă boli de plămâni pe termen lung. Să nu ne mai pese doar de confortul de astăzi, ci să ne gândim la cel din anii următori, cel al copiilor noștri și tot așa. Atitudinea asta de “doar eu contez”, “doar ce fac eu este important” și “după mine, potopul!” nu poate aduce nimic bun. Țările dezvoltate, cele pe care le admirăm, se caracterizează fix prin gândirea pe termen lung.

Măsura cu o vignetă pentru București este bună și lovește simultan în ambele probleme, poluarea și traficul. Costă mult și va face oamenii să lase mașinile acasă? Foarte bine! Îi va face pe oameni să-și ia buletin de București doar pentru a beneficia de gratuitate? Foarte bine, poate așa vor vota și un primar mai competent! În Londra o fi 60 de lei/zi, dar ăia au salarii mari! Unu la mână, n-au, că au și costuri mari, și doi la mână, chiar nu contează, că poluarea îi omoară la fel pe toți, indiferent de venit. Nu avem parcări park&ride, transport în comun performant, șosea de centură? Probabil că nu vom avea niciodată, așa că să nu așteptăm după acestea.

Timpul pentru scuze sau discuții în cerc de genul “dar mai bine ar fi să…” a trecut de mult.

Ați observat cum majoritatea oamenilor n-au înțeles că-i vorba momentan doar de o propunere și au dat știri sau mesaje de genul “se va plăti”, “de la 1 ianuarie se va introduce”, “mașinile vor fi taxate”? Greu cu înțelegerea procesului decizional.

Cel mai probabil nu se va implementa așa ceva. Firea are obiceiul să propună proiecte și să dea înapoi imediat ce apar înjurăturile, ca să nu piardă voturi. Bucureștiul are nevoie de un primar dur, care să ia deciziile nepopulare, dar necesare, iar Firea nu este acel primar. S-ar putea inclusiv să fie neconstituțional, nu mi-e foarte clar. Așa că aveți și aceste lucruri în minte înainte să vă înjurați prin comentarii.

asus s5507

    84 comentarii

  1. Știi, tot în centru există metroul: mijloc de transport subvenționat din banii tuturor, deci și din ai celor care nu vor pune niciodată piciorul în București.
    Apoi, subvenția gigacaloriei este uriașă aici față de restul orașelor.

    Ar trebui totuși puse niște lucruri în ordine.

      (Citează)

    • pai nu e supra aglomerat metrou de se umplu complet statiile principale la ora de varf?

        (Citează)

    • Mac gregor, ideea era că toți cetățenii româniei subvenționează metroul și căldura în București, deci nu ar fi chiar corect ca doar aia care nu sunt din București să plătească la intrarea in București.
      Sunt cumva de acord că trebuie făcut ceva, taxa asta ar fi bună dar trebuie rezolvată treaba asta – în Londra cum se rezolvă, sunt londonezii scutiți de taxă? Am impresia că o plătește toată lumea. Vor dori bucureștenii să plătească cu toții? M-aș mira.

        (Citează)

    • Sigur, am putea lua în calcul și cât contribuie Bucureștiul la economia țării și deci la întregul buget și câți bani se duc de acolo și în alte zone, dar parcă nu mai poți fi indignat atunci, nu?

        (Citează)

    • @Vali, @mircea 2, in afara de cateva orase din zona de Vest, majoritatea tarii primeste de la buget mai multi bani decat contribuie.
      Si sirpriza, acesti bani vin in special de la Bucuresti. Deci putem sa spunem ca momentan bucurestenii subventioneaza inclusiv cetatenii care nu vor pune niciodata piciorul in oras.

        (Citează)

    • Dap.

      Plus ca orice taxa bagata acum nu va duce la scaderea traficului sau poluarii, ci doar la cresterea veniturilor primariei, prnttu ca nu ai alternativa.

      Adica o sa stam in aceleasi ambuteiaje si o sa respiram aceleasi noxe, dar pe bani mai multi :-)

      Firea are nevoie de bani, asta-i tot. Amintiti-va si stirea cu recensamantul animalelor.

      Sustin si eu ideea evident, dar nu e cazul acum, realmente tot ce vine de la Firea e gunoi.

        (Citează)

    • Mai citeste odata articolul din link si o sa vezi ca nu e deloc ilegala. Csaba ala spune ca e ilegala in conditiile in care se face diferentierea taxei in functie de domiciliu. Dar daca ar fi spus duamna ca plateste toata lumea suma X indiferent de unde este, nu ar fi fost nici un pretext pentru discriminare. Iar cu neconstitutionalitatea mai usor ca nu insemna de fapt nimic. Nu scrie in constitutie ca ai dreptu sa stai cu curu in masina indiferent de ce rabla conduci. O taxa de genu sau o interzicere a circulatiei unor masini in functie de norma de poluare e inevitabila.

        (Citează)

    • @mircea 2
      Greșit!
      Subvențiile se fac din bugetul primăriei Bucureștiului.
      Iar bugetul este doar o parte din veniturile oe care bucureștenii le aduc statului!

        (Citează)

  2. Cred ca prin alte orase din UE exista taxe care descurajeaza folosirea masinilor poluante, intr-o forma directa sau indirecta. Prin tarile baltice de exemplu masinile electrice puteau parca gratis aproape oriunde voiau, exceptie era zona gen in fata palatului prezidential si parlamentului tarii.

    Si celelalte masini plateau 3~5~7 euro functie de zona si de ora, si cred ca era per ora acest tarif. Asa ca 10 lei pe zi pentru acces in centrul capitalei mi se pare ieftin ca braga.

    In alta ordine de idei, ati trecut pe langa o masina cu motorul in ralanti la semafor in ultima vreme? Ati remarcat cat caldura iese din ea? De aia zice la meteo 32~34 de grade si in realitate noi avem 40, pentru ca toate milioanele astea de motoare incalzesc si ele.

      (Citează)

    • Nu numai din acest motiv. Temperatura la meteo se măsoară la umbră și într-o zonă cu iarbă, că stația de la Filaret este într-un mic parc. Asfaltul ajunge și la 50 de grade când afară se anunță 30 de grade.

        (Citează)

  3. Ca sa fie legala trebuiesc taxate toate masinile, nu doar cele care nu sunt din bucuresti. Oricum, inainte de a pune taxa asta trebuie facuta centura astfel incat sa dai oamenilor o alternativa de ocolire.

      (Citează)

  4. Cea mai simpla metoda de a scapa de rablele vechi este impozitarea progresiva functie de capacitatea cilindrica, norma de poluare si emisiile de CO2.
    In rest, limitarea circulatiei pe baza domicilului este anticonstitutionala.

      (Citează)

  5. Ok, vor lăsa cu toții mașinile acasă. Și cum se vor duce unde au treabă? Nu spune metrou sau Ratb, ca astea nu există peste tot. Ca sa nu zic ca acasă poate fi în vreun Ciorogarla. Sau Moara Vlasiei, ca spunea cineva ca se ajunge ușor în oraș de când au făcut autostrada.

      (Citează)

  6. nashu_mare:
    Ok, vor lăsa cu toții mașinile acasă. Și cum se vor duce unde au treabă? Nu spune metrou sau Ratb, ca astea nu există peste tot. Ca sa nu zic ca acasă poate fi în vreun Ciorogarla. Sau Moara Vlasiei, ca spunea cineva ca se ajunge ușor în oraș de când au făcut autostrada.

    Solutia care visez sa fie implementata (si unica solutie viabila in buc) este ca pe strazile cu 2 benzi pe sens prima banda sa fie destinata bicicletelor, trotinetelor etc. Nu vad absolut niciun motiv pentru care persoanele sub 40-45 de ani sa nu poata folosi un mijloc alternativ de deplasare. Asa cum spune si Radu, a venit (demult) momentul sa lasam un pic confortul acasa.

      (Citează)

    • Si cum duci un copil la scoala ? Tot pe bicicleta, trotineta? Ti-ar placea sa stai in birou langa un coleg “asudat” de atata pedalat pana la serviciu ?
      Cat despre a fi cu bicicleta, trotineta in traficul din Buc eu zic ca te expui gratuit unor pericole mult prea mai. O simpla groapa sau canal si ai loc rezervat la ortopedie.

        (Citează)

  7. Si noi, prahovenii, pentru masinile cu numere de Bucuresti care tranziteaza DN1 prin Nistoresti am vrea o taxa de 100 de lei, in Comarnic 100 de lei, in Sinaia 200, in Busteni 100, in Azuga 100. Sau ei nu polueaza ?

      (Citează)

    • Dacă poluarea este așa o problemă în Nistorești, Comarnic, Sinaia, Bușteni și Azuga încât trăiești cu 3 ani mai puțin din cauza ei, băgați ce taxe vreți voi. De ce presupui că eu vreau taxe în București, dar nu mi-ar convini să plătesc în altă parte la rândul meu?

      Vorbind concret, totuși, acolo nu există o problemă cu poluarea, iar localitatea nu poate fi ocolită pe alt drum, așa că să ne rezumăm la lumea reală. Vorbind pe prea multe scenarii și reducând la absurd orice problemă am ajuns în situația de astăzi, în care doar se discută mult de zici că-i ora de filosofie greacă.

        (Citează)

    • “Vorbind concret, totuși, acolo nu există o problemă cu poluarea, iar localitatea nu poate fi ocolită pe alt drum, așa că să ne rezumăm la lumea reală. ” Ai niste date cu care sa argumentezi afirmatia asta ? Serios ? Ziua, sambata si duminica traficul usor. Toata saptamna, noaptea – traficul greu.

        (Citează)

  8. De acord că avem nevoie de o schimbare! Dar nu asta e. În primul rând vreau și eu o statistică reală de câte mașini de provincie sunt în București. Pe strada noastră, care e mică, din 200 nu sunt 10 cu numere diferite de B sau IF. Dacă e așa și în trafic atunci impactul măsurii este inexistent ca cifre de trafic și zero ca reducere a poluării.
    În al doilea, să se facă ăștia din provincie Bucureșteni ca să voteze alt primar, din ce stiu, suntem minoritari, deci ori vă place Firea, ori sunteți incapabili să alegeți ceva mai bun, te știam mai luptător.
    Să zicem că își lasă 50% mașinile acasă. Then what? Cu ce se deplasează? Metrou? E deja supra plin la orele de vârf. Autobuze? Păi fără bandă specială e ca si cum aș merge pe jos, tot obosit și plin de transpirație ajung, doar că și de transpirația altora.
    Biciclete? Trotinete electrice? Skateboard?
    Singura măsură la fel de simplă dar cu efect imediat este să facă benzi speciale pentru transportul în comun.

      (Citează)

    • “Biciclete? Trotinete electrice? Skateboard?”
      Ai uitat sa zici care ar fi problema cu astea.
      Altfel da, masura ar fi buna daca se aplica tuturor, inclusiv bucurestenilor.

        (Citează)

    • Cum inexistent? 5% pare un impact bun, iar eu personal cred că ar fi mai mare.

      Iar dacă 50% își lasă mașinile acasă, de ce nu s-ar face apoi benzi speciale pentru autobuze?

        (Citează)

  9. Stii cum imi dau eu seama cine e neonazist? Simplu: ma uit sa vad daca e de acord cu masuri discriminatorii sau cu chestiuni care afecteaza o alta categorie de oameni decat cea in care se afla el/ea. Daca mai are si frustrari legate de sub-specia targetata, cu atat mai mult isi doreste implementarea acestor masuri discriminatorii (si neconstitutionale pe deasupra, in cazul de fata).
    Sfatul meu: nu mai urati oamenii, indiferent de unde vin, in ce cred, cu cine voteaza. Nu sunteti departe de comportamentele din Germania nazista. Scanteia o aveti, lipseste doar persoana care sa puna mereu lemne pe foc.

      (Citează)

    • Tind sa fiu de acord, dar daca aplici definitia ta riguros o sa-ti rezulte ca in Romania majoritatea covarsitoare a oamenilor sunt neo nazisti.

      Adica, e plin de de-astia care tot timpul ar fi de acord ca o alta categorie sa fie discriminata. De la votantii la referendumul CpF la aia care zic ca copiii cu probleme nu au ce cauta in scolile cu copii “normali”.

      Deci criteriul tau, desi nu-i rau, duce la rezultate infricosatoare :-)

        (Citează)

    • Deci daca vreau aer respirabil am vederi naziste?
      La blocul vecin unu venit din provincie a stalcit un pom pt ca i murdarea capota si trebuia sa o spele des. Vecinii i-au reprosat ca strica spatiul verde ( care si asa a fost micsorat de primarie ca sa faca locuri de parcare) Tefelistul le-a strigat ca daca vor spatiu verde sa plece din Bucuresti la tara.

      Asa ca las-o mai moale cu nazismul

        (Citează)

    • Da, să vrei eliminarea poluării este o formă de neo-nazism :P

        (Citează)

  10. Perfect de acord. Oamenii trebuie educați și cu forța dacă e nevoie, să li se deschidă ochii că se poate și altcumva. Ca să exemplific, am prieteni ce în România credeau că nu se poate trăi altcumva decât cu mașină, și după ce au stat puțin în vest și s-au întors au văzut că există multe alternative și au renunțat la mașină în mare măsură mai ales în orașe.

    Vorbesc unii de studenți, am făcut facultatea în Germania și stat în cămin o perioadă. În cămin nu era unul care sa aibă mașină (ăia care aveau nu stăteau în cămin). La noi sunt niște priorități extrem de greșite ce ne afectează evoluția în general. Punem statutul înaintea altor chestii. Suntem săraci și involuați pentru că încercăm să părem bogați și ne consumăm energia cu tâmpenii.

    Mă rog, e o chestie că mașina e foarte ieftina de avut în România, de la locul de parcare ce practic e gratuit cu condiția să te duci la primărie și să stai la cozi într-o luptă acerbă cu pensionarii, la asigurări RCA foarte ieftine și impozit tot o glumă dacă ai cilindree mică indiferent că mașina e de vârstă lui Tutankhamon sau nu.

      (Citează)

  11. Alta masura: sa nu mai poti inmatricula masini in Bucuresti daca nu faci dovada locului de parcare platit. Asa este in Viena si se merge foarte bine cu mijloace de transport in comun.
    Intrebare: ati auzit de parcarea Park and Ride de la Straulesti? Ia cititi aici: https://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infrastructura_articole-22943269-parcarea-tip-parkride-straulesti-metrorex-ieftineste-tariful-1-leu-50-bani-ora-parcarea-600-locuri-recent-inaugurata-parcau-medie-19-masini.htm
    Sta mai mult goala. Ai si legatura cu metroul. De ce nu este folosita? Din cauza lenii si confortului celor care nu stiu altceva decat cu fundul in masina prin oras si din cauza lipsei taxelor.
    Sunt pentru taxare, pentru toata lumea.

      (Citează)

    • Era goala pentru ca pe navetisti asta insemmna 2200 pe an ( fa singur calculele). Ceea ce nu e chiar mizilic.
      Asa, la o strategie cu anortizare pe termeb lung, cum ar trebui sa fie toate investitiile pentru uz public, un abonament anual de 500 lei ar fi fost mult mai apropiat de realitate puterii de cumparare, crescand gradul de utilizare.

        (Citează)

    • Dacă scopul este sa elibereze traficul și a fost construită din bani publici, poate sa fie și gratis, atât timp cât există locuri libere. De abia după ce există cerere, deci oamenii ii înțeleg rostul, pui taxă. Și o crești treptat.

        (Citează)

  12. Sunt si eu de acord cu acesta taxa.
    Intrebarea este daca se va proceda asa in Bucuresti, atunci in roate orasele se poate face la fel. Unde o sa se ajunga?
    Sunt curios cum naiba se calculeaza micsorarea sperantei de viata strict din cauza poluarii provocate de autoturisme.

      (Citează)

    • O sa se ajunga la folosirea in mai mare masura a mijloacelor de transport alternativ(trenuri de exemplu)

        (Citează)

    • @Doru
      Acum sa speram ca n-o sa apara o vinieta pentru fiecare orasel/comuna, vorba ta:)

      Oricum, cred ca este o metoda de a mai castiga niste voturi pentru Gabi Wirea, prin gadilarea patriotismului local al bucurestenilor. Nu cred sa se aplice.

      Legat de a doua parte
      Din cate stiu, exista o ramura medicala care se numeste Sanatate publica si care cu asta se ocupa; printre altele, cu elaborarea de modele predictive, de analize de asocieri intre expuneri la diversi factori (mediu, alimentari,..) si diverse boli etc. Pe Eurostat gasesti n-spe mii de date despre poluare in functie de sursa, tara, etc. Datele exista. Iar metodele sunt niste modele de regresie care iti spun cu cat creste/scade riscul de ce-vrei-tu (boala sau chiar riscul de moarte) pentru modificarea expunerii la altceva cu x%

      Spre exemplu, ontopic, un articol (medical, nu de presa) despre impactul (pe poluare si mortalitate) introducerii unei masuri asemanatoare in Londra (la metodologie iti zice si cum au calculat):

      Air pollution and mortality benefits of the London Congestion Charge: spatial and socioeconomic inequalities.

      https://www.ncbi.nlm.nih.gov/m/pubmed/18308748/?i=6&from=life%20expectancy%20car%20pollution

      Si zic ei ca desi se obtine o reducere a poluarii, efectul este scazut; mai degraba masura a contribuit la decongestionarea traficului decat la scaderea poluarii sau la cresterea sperantei de viata

      Studiul este la vreo 5 ani de la introducerea taxei (2008 vs 2003)

      “excess delay per km during charging hours is 26% lower than in 2002, “

      “Predicted benefits in the charging zone wards were 183 years of life per 100,000 population compared to 18 years among the remaining wards. In London overall, 1888 years of life were gained. ”

      Concluzia

      ….“appears to have modest benefit on air pollution levels and associated life expectancy”

      Stiu, sunt …cercetatori britanici 😃, dar e doar un exemplu de cum (si ca) se poate masura.

      Legat de discriminare, a raportat cineva la CNCD indicatoarele de “Acces interzis, cu exceptia riveranilor”?

      Oricum, gargara electorala

        (Citează)

    • Mulțumesc pentru comentariu și date!

      Eu nu cred că ar câștiga voturi, ci din contră.

        (Citează)

  13. A grait si Radu, de la inaltimea Jeep- ului sau.

      (Citează)

  14. Firea, fara discutie, ar fi cel mai mare primar din istorie daca ar reusi treaba asta. Nu ai ce cauta gratis in centrul orasului, punct. Nu ai ce cauta gratis in oras daca nu ai numar cu B.., punct. Daca am reusi sa scapam de toti PH, CL, GR, TR, DJ, BZ, DB, IL din Bucuresti sustin pana in panzele albe asa ceva. Vrei sa te dai in Bucuresti cu PH la numar, scoate banu, nu vrei sa platesti si ai casa aici, scoate masina de pe numele bunicii din PH si trece-o pe numele tau. Lasa RCA-ul ala ieftin si fii om. Cum sar romanasii verzi cand e vorba sa dea bani din buzunar, dar ei vor tara ca afara…

      (Citează)

    • Deci un primar este bun dacă pune o taxă discriminatorie care îi afectează pe străini. Și dacă dă vouchere pentru chestii.

      Și eu care ma gândeam ca trebuie sa se ocupe de dezvoltarea orașului, de atragerea cetățenilor aici prin oferirea de servicii mai bune.

        (Citează)

    • Deci boss, tu cu capsorul ala mic si arian, recunostii ca toata treaba asta te-ar multumi pentru ca asa ar plati mai mult fraierii care nu sunt bucuresteni.
      Asa, da-i ma-sa, sa plateasca, sa-i arda la buzunar!! Hihi ce bine.
      A, ca asta nu iti rezolva tie problema poluarii si traficului, asta nu conteaza. E bine ca ii face la buzunare pe untermenschii aia de provincie!
      Heil Firea!! Sustinem!!
      P.S: vezi ca ai uitat de AG, am vazut si destui nesimtiti d-astia prin Capitala noastra.

        (Citează)

    • Vezi cum ai mușcat-o cu toți dinții? Cum ți-a canalizat ea ura? Cum ți-a spus care sunt cauzele nefericirii tale?

      Oricum dacă luam la bani mărunți propunerea, mare lucru nu se va întâmpla. Euro 2 și mai jos mai sunt puține. 10 lei pe zi pentru mizerabilii de provinciali care îți aglomerează ție drumul spre servici, nu e chiar asa mult. Adică.. Suntem niște săraci, dar nici chiar asa. 75 de lei pe luna pentru euro 3, care iar sunt puține, nu e mare branza. Singurul efect va fi ca niște frustrați ca tine s-ar putea sa o voteze numai pentru asta.

        (Citează)

  15. Salut uite cum fac eu, locuiesc lingă Londra, lucrez în centru. Ca să mă duc cu masina la servici, ar dura 1.35 minute în cel mai bun caz, eu plec de acasă, ma duc la stația de tren, las masina in Park and Ride, fac cu trenul 40 de minute, merg pe jos 1 mila și am ajuns. Stau relaxat în tren, fac și mișcare de dimineață și seara. Concluzia, faci parcări prima oara, asiguri transport civilizat și problema se rezolva de la sine, nu e nimeni sadic să piardă atâta timp în traficul din București. Dupa asta poți taxa accesul în centru – Londra congestion charge, pina la ora 18 in zilele lucratoare, mașinile poluante au altă taxa – ULEZ – ultra low emissions zone. Taxele se aplica tuturor mașinilor, fără discriminare!

      (Citează)

  16. Ce talmes balmes a iesit! Hai sa structuram discutia putin.
    Problema poluarii: asta incerci sa o rezolvi cu taxa pe categoria de poluare sau interzicerea masinilor poluante sa tranziteze centrul. Impactul pe termen scurt va fi si o scadere a numarului de masini din centru, insa nesemnificativ iar, pe termen lung, parcul auto se va înnoi urmand ca aglomeratia in centru sa se restabileasca. Asta e o masura buna impotriva poluarii, Gigel care are o rabla se va gandi sa scape de ea sau nu va mai intra in centru (avand rabla, nu se va indura sa plateasca taxa) iar Gigel care vrea o masina acum, va da 2-3000 de EUR in plus pe un Euro5 sau 6. Iar asta este o masura buna, constitutionala, legala, nediscriminatorie (chair daca loveste in saraci) etc.
    Problema aglomeratiei: asta nu o vei rezolva cu vinieta pe masinile din provincie. Poate 10% din cei neinmatriculati in Bucuresti, care sunt, poate, tot 10% din total (cifre wild guess, nu sariti), deci 1% din total, sa renunte la masini. Restul, fortati de nevoi, fie vor plati vinieta, fie vor gasi solutii sa n-o plateasca. Rezultatul va fi, in cel mai bun caz, incasari mai mari la bugetul primariei si nicidecum degrevarea aglomeratiei. Iar ilegalitatea, caracterul ei discriminatoriu sunt probabil valide. Mult mai de efect ar fi fost o taxa pe zona centrala pentru toate masinile, inclusiv B si IF. De obicei, vinieta pe masinile nerezidente, se face in orasele turistice, ca sa impiedice oamenii sa viziteze orasul folosind masinile. Si nu in capitalele cosmopolite (aahahahaaa) care aduna un mix de business-uri si de interese din intreaga tara.

      (Citează)

  17. Hopa, alt fan al latrinei 3. Sa ne iubim, sa fie bine, sa nu fie rau. Altfel, nazistilor!

    Serios? De ce, ma rog?

    Hai bag-o pe aia cum ca toti oamenii sunt egali si au drepturi, sa avem de ce rade.

    Binele, se plateste, nu e cu acces universal garantat de nimeni. Iti permiti, platesti. Nu iti permiti, cauti solutii, te adaptezi cum poti.

    Hai ca e simplu. Foloseste-ti mansarda si la altceva decat ca depozit de prejudecati retrograde.

    BGDN:
    Stii cum imi dau eu seama cine e neonazist? Simplu: ma uit sa vad daca e de acord cu masuri discriminatorii sau cu chestiuni care afecteaza o alta categorie de oameni decat cea in care se afla el/ea. Daca mai are si frustrari legate de sub-specia targetata, cu atat mai mult isi doreste implementarea acestor masuri discriminatorii (si neconstitutionale pe deasupra, in cazul de fata).
    Sfatul meu: nu mai urati oamenii, indiferent de unde vin, in ce cred, cu cine voteaza. Nu sunteti departe de comportamentele din Germania nazista. Scanteia o aveti, lipseste doar persoana care sa puna mereu lemne pe foc.

      (Citează)

  18. Eu cred ca, neavand alternative de transport, vor fi folosite in continuare masinile in tot orasul; sa ne gandim putin: exista un numar foarte mare de oameni care folosesc masinile in oras, dar exista un numar poate la fel de mare de oameni – sau chiar mai mare – care folosesc transportul in comun si se vede clar ca si ala (transportul in comun) este deja depasit de situatie – a se vedea aglomeratia de la metrou din orele de varf.
    Asta inseamna ca oamenii care folosesc acum masinile le vor folosi in continuare, platind acea taxa, pentru ca oricum in multe cazuri nu au de ales – adica, cu ce altceva sa se deplaseze (nu cred ca e cazul sa intram in detalii despre STB si ce ofera el)? Rezultatul nu va fi degrevarea traficului, ci doar plata unor taxe mai mari, iar asta inseamna ca problema reala nu va fi nici pe departe rezolvata in acest fel.

      (Citează)

    • Mulți oameni nu vor să aibă de ales.

      Când se introduce o astfel de taxă, sper că tot mai mulți bucureșteni vor cere benzi unice de autobuz, vor cere poliției să amendeze mașinile care încurcă traficul șamd. Momentan toată lumea se complace pentru că nimeni nu simte un impact. Poluarea te omoară lent, deci nu contează, dar poate că o taxă pe care o plătești des i-ar face pe mulți să-și facă acte de buc și să voteze sau să ceară lucruri mai bune de la primarul lor.

        (Citează)

  19. Morrissey:
    Era goala pentru ca pe navetisti asta insemmna 2200 pe an ( fa singur calculele). Ceea ce nu e chiar mizilic.
    Asa, la o strategie cu anortizare pe termeb lung, cum ar trebui sa fie toate investitiile pentru uz public, un abonament anual de 500 lei ar fi fost mult mai apropiat de realitate puterii de cumparare, crescandgradul de utilizare.

    2200 ron nu e un mizilic? Glumesti? Pentru navetisti, care baga de minim 400ron carburant pe saptamana?
    Cei care nu isi permit nu vin cu masina zi de zi in Bucuresti sa stea cu orele in trafic in oras si apoi spre iesirea din oras sau pe centura, crede-ma. Merg cu mijloacele de transport existente(autobuze, microbuze). Hai ca esti funny…

      (Citează)

  20. de undeva trebuie inceput…

    – taxa de centru
    – interzis alora care polueaza
    – parcarea din centru sa nu mai fie la liber pe stradute decat pentru rezidenti
    – benzi dedicate mijloacelor de transport in comun
    – benzi de biciclete
    – parcari la intrarile in oras
    – impozite serioase la masini in functie de noxele emise.

    ia uite ce usor e sa fii primar. gasesti un echilibru intre alea de mai sus si gata

      (Citează)

    • add:
      de undeva trebuie inceput…

      – taxa de centru
      – interzis alora care polueaza
      – parcarea din centru sa nu mai fie la liber pe stradute decat pentru rezidenti
      – benzi dedicate mijloacelor de transport in comun
      – benzi de biciclete
      – parcari la intrarile in oras
      – impozite serioase la masini in functie de noxele emise.

      ia uite ce usor e sa fii primar. gasesti un echilibru intre alea de mai sus si gata

      „Am plăcuțe de Bulgaria/UK/Italia/Franța/Germania, ce-o să-mi faci?”

        (Citează)

    • Dim: „Am plăcuțe de Bulgaria/UK/Italia/Franța/Germania, ce-o să-mi faci?”

      Camere video și bază de date la vamă. Stai de mai mult de 90 de zile în România cu plăcuțe de Bulgaria, primești amendă conform legilor.

        (Citează)

  21. Remington Steele

    15/08/2019 la 12:00 PM

    “Zic de la început că eu sunt pentru introducerea unei taxe de intrare auto în centrul orașului sau a unei taxe pentru mașinile din afara București-Ilfov sau o măsură similară”
    Cum ar fi oare dacă s-ar pune o taxă pentru mașinile din București care ies din oraș? Și nu vorbesc de vinietă. Ci strict pentru voi bucureștenii, să plătiți 1 leu să zicem pe fiecare kilometru pe care îl faceți în afara Bucureștiului. Orice mașină care merge la munte, poluează. Voi de ce să nu plătiți poluarea pe care o faceți acolo? Și dacă nu vă convine nu aveți decât să vă faceți munte. :)))
    Nu ați fost în stare să faceți o centură pe care să mergi normal în așa fel încât să nu trebuiască să intri în oraș. Nu sunteți în stare să respectați reguli de circulație pentru a avea un trafic lejer. Alegeți în continuare oameni care nu sunt în stare să vă facă viața mai ușoară, dar sunteți de acord să pună taxe pentru alții care vin în oraș la voi.
    Taxa pe mașinile din afara unui oraș care circulă în alt oraș este mai mult decât imbecilă. Dacă vrei să rezolvi poluarea, pui taxe pe TOATE mașinile, sau le interzici pe TOATE într-un anumit perimetru.

      (Citează)

    • Remington Steele:
      “Zic de la început că eu sunt pentru introducerea unei taxe de intrare auto în centrul orașului sau a unei taxe pentru mașinile din afara București-Ilfov sau o măsură similară”
      Cum ar fi oare dacă s-ar pune o taxă pentru mașinile din București care ies din oraș? Și nu vorbesc de vinietă. Ci strict pentru voi bucureștenii, să plătiți 1 leu să zicem pe fiecare kilometru pe care îl faceți în afara Bucureștiului. Orice mașină care merge la munte, poluează. Voi de ce să nu plătiți poluarea pe care o faceți acolo? Și dacă nu vă convine nu aveți decât să vă faceți munte. :)))
      Nu ați fost în stare să faceți o centură pe care să mergi normal în așa fel încât să nu trebuiască să intri în oraș. Nu sunteți în stare să respectați reguli de circulație pentru a avea un trafic lejer. Alegeți în continuare oameni care nu sunt în stare să vă facă viața mai ușoară, dar sunteți de acord să pună taxe pentru alții care vin în oraș la voi.
      Taxa pe mașinile din afara unui oraș care circulă în alt oraș este mai mult decât imbecilă. Dacă vrei să rezolvi poluarea, pui taxe pe TOATE mașinile, sau le interzici pe TOATE într-un anumit perimetru.

      Ai perfecta dreptate. Sunt “destepti” toti astia care se bucura ca se vrea introducerea taxei. Cum ar fi sa se introduca taxa de poluare in dabuleni, in stefanesti, in navodari? Ca si pe acolo se polueaza la fel aerul de catre o masina. Trebuie sa fii tare sarac cu duhul sa vrei sa se introduca asa ceva. Daca aveti spirit civic miticilor, pai nu mai circulati voi cu masinile personale, daca vreti un bucuresti mai curat. Simplu si usor!

        (Citează)

    • Remington Steele: Cum ar fi oare dacă s-ar pune o taxă pentru mașinile din București care ies din oraș?

      Cred că n-ai înțeles ce zic: sprijin orice taxă, indiferent de forma ei sau de valoare, care micșorează poluarea. Între taxe și boli de plămâni, aleg taxele. Din partea mea poate să introducă fiecare sat din România viniete, că nu-mi pasă. Dacă mi le permit, vor merge cu mașina, dacă nu, caut altă soluție.

      Remington Steele: Nu ați fost în stare să faceți o centură pe care să mergi normal în așa fel încât să nu trebuiască să intri în oraș.

      Ministerul Transporturilor nu-i coordonat de primăria București, dar poți face tu o listă cu câți miniștri ai transporturilor au fost din București.

        (Citează)

  22. Giani Mucea:
    “Biciclete? Trotinete electrice? Skateboard?”
    Ai uitat sa zici care ar fi problema cu astea.
    Altfel da, masura ar fi buna daca se aplica tuturor, inclusiv bucurestenilor.

    Masura e proasta oricui se aplica, pentru ca nu reduce gradul de poluare in mod activ in nici un fel. Macar de zicea ca pune jardiniere cu panselute si muscate de banii stransi, dar a scaldat-o. Si mai interesant e ca nu poti sa pui orice taxa, guran are un articol misto despre asta si aparent daca pui taxa mai mare decat valoarea bunului, afectezi dreptul la proprietate, asa ca nici asta nu poti sa faci. Capitala are nevoie de masuri active de reducere a traficului si a poluarii.

    Masuri imediate se fac in max 1 luna:
    In primul rand si cea mai simpla chestie ai nevoie de alternative la masina. Metroul nu face fata, deci ai nevoie de transport de suprafata optimizat, adica benzi dedicate. Asta se rezolva cu o cutie de vopsea si politie care sa dea amenzi cui se crede autobuz. Sau si mai bine, autobuz pe linia de tramvai. Am vazut in afara, nu vad de ce noi nu putem.

    Masuri pe termen mediu ( 1-2 ani )
    Ai nevoie de parcari la intrarea in oras si linii de transport de la parcare. Ai nevoie de parcari in oras ca pe orice strada oricat de mica ai 2 benzi pe care ai masini parcate sau o banda si cate jumate din trotuarul de pe fiecare parte, nici pe jos nu te poti misca in voie.

    Masuri pe termen lung ( >3ani )
    Parcari subterante/supraterane in cartierele vechi, linii noi de metro, mutarea garilor in subteran ca sa optimizam traficul in zone centrale ( daca se opreste intersectia de la Gara de Nord, se simte pana in Pipera ), centura largita la 2 benzi ca sa nu mai ai tranzit prin oras pentru aprovizionare, inel de autostrada in jurul bucurestiului ca sa nu ai tranzit al celor care vor sa ajunga din BV la GR si din AG la CT.

    Asa ai si predictibilitate si un efect activ in reducerea poluarii. Altfel, doar si-a gasit madam Fifi sursa pentru posete.

      (Citează)

    • Mi se pare amuzant cum toata lumea incearca sa gaseasca solutii pentru problema traficului din Bucuresti, pe termen lung sau scurt, dansand gratios pe langa cea mai importanta cauza: sunt prea multe masini intr-un spatiu prea mic.

      Orice solutie care elimina din masini e buna. Taxa asta, aplicata tuturor, ar elimina din masini si daca nu o cresti pana elimina suficiente. In rest, ce zici tu e corect dar e inutil daca nu rezolvi problema de mai sus.

        (Citează)

    • @SYAonline: nu-i așa simplu cum scrii tu.

      Măsura 1: care poliție? Că legi bune avem și acum, dar nu le aplică nimeni. Poliția nu face nimic, dar tu te aștepți ca dintr-o dată să înceapă să dea amenzi.

      Măsura 2: nu sunt bani la buget pentru parcări subterane. Taxa asta ar aduce bani la buget? Păi nu vrem taxe!

      Măsura 3: Gara ține de ministerul transporturilor, centura la fel.

        (Citează)

  23. O solutie ptr traficul din capitala ar fi trecerea la 2 roti. Scutere sau motorete. Cel mai bine scutere. Eu folosesc in oras motocicleta din primavara pana toamna tarziu. Iarna ratb sau metrou. Masina doar cand ies in afara orasului. In oras maxim de 3-4 ori pe an. Alte tari au inteles asta. Italia Germania Grecia Franta…etc. Numai in Roma de ex sint inmatriculate peste 1 mil de scutere. Vezi de la copii la mosi si babe pe scutere. La noi e fudulie mare si musai trebuie masina.

      (Citează)

  24. mircea 2:
    Mac gregor, ideea era că toți cetățenii româniei subvenționează metroul și căldura în București, deci nu ar fi chiar corect ca doar aia care nu sunt din București să plătească la intrarea in București.
    Sunt cumva de acord că trebuie făcut ceva, taxa asta ar fi bună dar trebuie rezolvată treaba asta – în Londra cum se rezolvă, sunt londonezii scutiți de taxă? Am impresia că o plătește toată lumea. Vor dori bucureștenii să plătească cu toții? M-aș mira.

    Greșit!
    Subvențiile se fac din bugetul primăriei Bucureștiului.
    Iar bugetul este doar o parte din veniturile oe care bucureștenii le aduc statului!

      (Citează)

  25. Daca esti prost, de ce tii sa si semnalizezi asta? Si tu tot un mic nazist esti, am inteles. Fix ce spuneam @Radu, e suficient sa vina cineva sa puna niste coceni si lemne pe scanteile astora, si deja incepe focul sa arda in ei. Numai nebuni…

      (Citează)

  26. Salutare Tuturor.

    Radu, ce sa zic, beton articol. Sunt in mare masura de acord cu tine. Civilizatia costa. Necesita taxe, oameni competenti si nepopulari sa se impuna.

    Doar ca nu poti rezolva o problema cu aceeasi gandire pe care a creat-o.

    Aici e problema.

    Eu am crescut de mic intr-o alta tara, chiar una de “top”; Olanda. Aveam 6 ani cand am ajuns acolo si am locuit vreo 25 de ani acolo. Stiu foarte bine despre ce vorbesc atunci cand o fac, deoarece nu o am din auzite sau vazute, o am din traite pe pielea mea.

    Nici nu se compara cost of ownership pentru o masina asemanatoara acolo sau aici. Scuza aia cu salarii mari este o porcarie evident, oamenii acolo platesc taxe mari. Ti se pare mult Rovinieta 130 de lei pe an ? si pentru banii astia mai vrei sa ai si drumuri ca acolo ? Glumesti sper… “acolo” platesti vreo 40 de euro pe luna ( vreo 200 de lei ) doar ca sa ai voie sa folosesti masina pe drum public, chiar daca n-o faci.

    Nu exista taxa(imposit) de autovehicul anuala, impositul este calculat atunci cand masina e noua la prima vanzare, In rest taxele sunt incasate la pompa, d-aia este si combustibilul mai piperat la pret. Asadar consumatorul tot plateste mai mult.

    Cu totul ca au latit autostrazille, prin a adauga benzi, ca si exemplu A3 din Germania da in A12 in NL si pe toata lungimea de A12 ( vreo 130 km ) au adaugat cate o banda pe sens si asta a durat ~1 an in total, tot nu s-a fluidizat suficient de mult traficul, ca a tot devenit din ce mai aglomerat.

    La fostul angajator, zona pipera, mergeam cu 135-ul sau cu metroul uneori. Ambele imi luau cate o ora, doar ca erau mult mai ieftine fata de a merge cu masina personala, masina personala imi oferea in schimb, liniste, pace, fara mirosuri introsive, dar costa de 10 ori mai mult pe luna doar prin consumul de combustibil. Cu toate astea, Vara cand e mega cald sau Iarna cand e mega frig, chiar merita suma pentru comfort.

    Transportul in comun in Romania abia face fata in starea de acum, daca ar fi sa scoatem masini din Oras, pe oamenii aia unde ii lasam ; in RATB ? in Metrou ? care , cum s-a scris si mai sus, in orele de varf este HORROR ?

    Masuriile propuse de Radu, care in alte tari deja se aplica de decenii, nu vad sa rezolve problema in Bucuresti, desi orice imbunatatire este bine venita.

    O alta varianta ar fi ca sa adoptam mindset-ul de Carpooling, si sa incercam cu cati mai multi colegi din “aceeasi zona” sa facem ridesharing si sa reducem astfel numerul de masini pe sosea.

      (Citează)

    • Alex: Nici nu se compara cost of ownership pentru o masina asemanatoara acolo sau aici. Scuza aia cu salarii mari este o porcarie evident, oamenii acolo platesc taxe mari. Ti se pare mult Rovinieta 130 de lei pe an ? si pentru banii astia mai vrei sa ai si drumuri ca acolo ? Glumesti sper… “acolo” platesti vreo 40 de euro pe luna ( vreo 200 de lei ) doar ca sa ai voie sa folosesti masina pe drum public, chiar daca n-o faci.

      Știu, nu mă miră nimic din ce zici. Eu nu fac parte dintre cei ce cred că străinii au doar salarii mari, nu și cheltuieli mari, că știu cât costă o parcare sau o asigurare în alte țări.

        (Citează)

  27. Catre el ma adresam, sa nu existe discutii…

    Tom:
    Hopa, alt fan al latrinei 3. Sa ne iubim, sa fie bine, sa nu fie rau. Altfel, nazistilor!

    Serios? De ce, ma rog?

    Hai bag-o pe aia cum ca toti oamenii sunt egali si au drepturi, sa avem de ce rade.

    Binele, se plateste, nu e cu acces universal garantat de nimeni. Iti permiti, platesti. Nu iti permiti, cauti solutii, te adaptezi cum poti.

    Hai ca e simplu. Foloseste-ti mansarda si la altceva decat ca depozit de prejudecati retrograde.

      (Citează)

  28. Dream on.. O taxa discriminatorie pe criterii de numar de înmatriculare nu va rezista niciodată. Pe norma de poluare da… Dar nu va propune nimeni asa ceva pentru ca pierde voturi. Oricum numai pentru capital electoral a scos fumigena asta…

      (Citează)

  29. Giani Mucea:
    “Biciclete? Trotinete electrice? Skateboard?”
    Ai uitat sa zici care ar fi problema cu astea.
    Altfel da, masura ar fi buna daca se aplica tuturor, inclusiv bucurestenilor.

    Pai si iarna ce faci? Sau toamna cand ploua? Sau primavara cand ploua?

      (Citează)

    • Nu stiu ce faci. Stiu doar ce faceam eu cand nu aveam masina si trebuia sa merg cu bicicleta peste tot, inclusiv la munca. Si inclusiv iarna sau pe ploaie.
      Si ce faceam era ca mergeam tot cu bicicleta. Daca nu era zapada sau gheata pe jos era ok. Daca nu ploua torential era ok. Si daca ploua, luam un autobuz.

      In orice caz, daca as fi zis ca bicicleta e o solutie suficienta, ti-as fi inteles nedumerirea.

        (Citează)

    • Le e frig bre, ii trage curentul, ai uitat cum e la romani? :-)

      Dar da, in bucuresti se poate merge cu bicicleta 90% din anul calendaristic.

        (Citează)

    • Partea misto e ca atunci cand era frig imi era cel mai cald. Pe la -8 ma imbracam lejer, un softshell plus pantaloni scurti de bicicleta peste base layer si gata. Primele 5 minute era mai nasol, dupa incepeam sa transpir. E urat pe ploaie, mai ales daca bate si vantul din fata si e frig. Dar generezi caldura asa ca nu e nici o problema. In perioada aia aveam cu 10kg mai putin, mult mai multa energie si nu am racit nici macar o data.
      Singurele situatii in care nu mi se pare ca merita sa pedalezi sunt: strat gros de zapada, gheata (cel putin nu fara anvelope cu tinte) si ploaie torentiala.

        (Citează)

  30. Ioan: 2200 ron nu e un mizilic? Glumesti? Pentru navetisti, care baga de minim 400ron carburant pe saptamana?
    Cei care nu isi permit nu vin cu masina zi de zi in Bucurestisa stea cu orele in trafic in oras si apoi spre iesirea din oras sau pe centura, crede-ma. Merg cu mijloacele de transport existente(autobuze, microbuze). Hai ca esti funny…

    Deviezi de la discutie. Care era despre realitatea faptului ca multi oameni prefera sa parcheze tot pe stradutele din jurul terminalului, cand vin in B si iau metroul, decat in parcare unde i-ar costa 2200 lei/an

      (Citează)

  31. M V P: Ai perfecta dreptate. Sunt “destepti” toti astia care se bucura ca se vrea introducerea taxei. Cum ar fi sa se introduca taxa de poluare in dabuleni, in stefanesti, in navodari? Ca si pe acolo se polueaza la fel aerul de catre o masina. Trebuie sa fii tare sarac cu duhul sa vrei sa se introduca asa ceva. Daca aveti spirit civic miticilor, pai nu mai circulati voi cu masinile personale, daca vreti un bucuresti mai curat. Simplu si usor!

    Da’ ce, voi nu “circulati cu masinile personale”, nu există poluare?
    Am văzut cum e în Cluj, Târgu Mureș, Timișoara…
    Lăsați și voi mașinile. Simplu si usor!
    Oricum, taxa asta e o tâmpenie.

      (Citează)

  32. Eu sunt dezamăgit de părerea lui Radu. Cum mă să susții o astfel de discriminare. O înțeleg pe Firea, a bagat-o ptr susținere politică că vede ca e groasă, dar Radu…… Până si in Mamaia de banii ăia aveai parcarea gratuită și pază privată. In plus aia din zona gri a turismului care închiriau de la localnici în Constanța veneau la plajă cu transportul în comun. Dar aici e taxă că suntem noi deja prea mulți, nu mai veniți și voi!
    Sincer la cafea e unul din blogurile pe care le deschideam cu plăcere. Azi mi-a făcut greață!

      (Citează)

  33. De acord. Sa fie cu protejare de mediu. Dar daca ar fi gata centura Bucurestiului crezi ca nu m-as duce pe ea daca as avea treaba prin Berceni sa zicem, decat sa o iau prin centru ? As prefera sa imi las masina mea cea veche la intrare in oras si sa ma deplasez cu metroul. Dar stai, poate am treaba in Drumul Taberei. NU E METROU ! Dar unde sa las masina si sa iau autobuzul? Ca nu sunt suficiente locuri la intrarile in Buc ptr asa ceva. Ce vreau a spune: sa fie cu vigneta, dar in paralel sa se dezvolte si o retea de transport in comun, locuri de parcare la intrarea in Buc si de unde sa poti lua mijloc de transport, pana in zona unde am treaba. Sa nu se inteleaga pana la scara blocului, ci in ZONA. DA?
    Nu poti sa-mi zici, de azi nu mai ai voie sa circuli cu masina veche….dar sa nu-mi dai o alternativa rezonabila. Macar sa ma pot duce prin alte zone din oras catre destinatie, dar ce sa vezi sunt deja super aglomerate.
    Sa gandim intai si apoi sa taxam. Nu de alta, dar ca sa fim in “firea” lucrurilor !

      (Citează)

  34. Rami:
    Mai citeste odata articolul din link si o sa vezi ca nu e deloc ilegala. Csaba ala spune ca e ilegala in conditiile in care se face diferentierea taxei in functie de domiciliu. Dar daca ar fi spus duamna ca plateste toata lumea suma X indiferent de unde este, nu ar fi fost nici un pretext pentru discriminare. Iar cu neconstitutionalitatea mai usor ca nu insemna de fapt nimic. Nu scrie in constitutie ca ai dreptu sa stai cu curu in masina indiferent de ce rabla conduci. O taxa de genu sau o interzicere a circulatiei unor masini in functie de norma de poluare e inevitabila.

      (Citează)

  35. Deci e discriminatorie,deoarece duamna nu precizeaza ca ept toata lumea….

      (Citează)

  36. Andrei G:
    @Vali, @mircea 2, in afara de cateva orase din zona de Vest, majoritatea tarii primeste de la buget mai multi bani decat contribuie.
    Si sirpriza, acesti bani vin in special de la Bucuresti. Deci putem sa spunem ca momentan bucurestenii subventioneaza inclusiv cetatenii care nu vor pune niciodata piciorul in oras.

    Sau invers… Ca multe firme au punctele de lucru prin tara si sediul central la Bukale. Sa dau si un exemplu, firmele din portul Constanta.

      (Citează)

    • Plângem de mila firmelor mari pentru 1.900 lei/an de mașină? Sau ești fericit că te poluează mașinile de firmă, mii de mașini de curierat șamd?

        (Citează)

  37. Popescu Tiberiu

    19/08/2019 la 9:24 AM

    Da, dar taxa să fie plătită de TOŢI, inclusiv de noi, cei cu tărăboanţe înmatriculate pe capitală.
    Să fie MARE.
    Şi uriaşă pentru motoarele mari ori vechi.
    Banii colectaţi să meargă către transportul în comun, ca acesta să poată prelua pe cei daţi jos din tărăboanţe.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus