►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・PC Garage・Flip・Secom・Altex. 📺YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
« Știri despre tehnologie – 20 august 2019
Câteva gadgeturi bune prin casă și la drum: cabluri, selfie stick, senzori și prize »
Acum câteva săptămâni, când am mers la mare, în localitatea Corbu am trecut pe lângă un om care mergea pe marginea șoselei, ca-n povești, pe trei cărări. Se clătina atât de tare încât l-am ocolit cu un spațiu generos, gândindu-mă cât haos ar ieși dacă ar cădea în fața unei mașini.
Era ora 8:53 dimineața. M-am gândit dacă se îmbătase de la ora aceea pentru că așa își începe ziua sau dacă poate a fost o noapte nebună, deși omul, un localnic nu foarte înstărit după aspect, nu cred că mai avea parte de asemenea petreceri.
Pacientul care, în Spitalul Săpoca, a omorât patru cinci alți pacienți și a rănit nouă opt folosind un stativ de perfuzie era internat acolo în sevraj etilic. Asta zic toate site-urile de știri, preluând termenul medical. Sevraj etilic înseamnă alcoolism sever sau, mai precis, starea care apare la 3-6 ore după ce nu mai consumi alcool și care se caracterizează prin tremurături, greață, hipertensiune, stări de anxietate și irascibilitate, tahicardie și altele.
Nu-i o mahmureală, ci ceva ce apare doar după perioade lungi de alcoolism.
Poate că crimele acestea de la Săpoca ar trebui să dea startul unei discuții serioase despre alcoolism în România. Sunt deseori știri despre bătăi, violuri și chiar crime făcute la beție sau despre accidente auto cu șoferi băuți, dar se trece peste ele de parcă ar fi ceva absolut normal, un dat al vieții, nu o problemă ce ar putea fi rezolvată pornind de la cauzele ei sau acționând asupra efectelor. Pentru mulți români, alcoolismul este un mod de viață întreținut cu tot felul de tării ieftine disponibile la sticle din ce în ce mai mari sau la suta de mililitri la birtul comunal, continuat cu scandal în familie, violență, bani puțini și boli cronice.
România nu are nici un program amplu de tratare a oamenilor care conștientizează că au o problemă cu alcoolul și vor să scape de ea. V-ați uitat la filme americane și probabil ați văzut, printre rânduri, ce sistem complex și bazat pe voluntari au acolo în Alcoolicii Anonimi. E cu pași de urmat, grupuri de suport, faptul că nu trebuie niciodată să mai guști alcool. Chiar și așa, randamentul lor este incert, zic majoritatea studiilor.
România nu are nimic.
Știu că, într-o țară în paragină, acesta pare a fi ultimul lucru care ne lipsește. Cei cinci morți de la Săpoca sunt doar o mică parte din decesele violente cauzate de alcool, din oamenii nevinovați care mor anual din cauza unor alcoolici. Nu pot să cred că, pur și simplu, toți cei ce-ar putea schimba ceva vor ridica din umeri și vor trece mai departe ca și cum problema n-ar exista.
« Știri despre tehnologie – 20 august 2019
Câteva gadgeturi bune prin casă și la drum: cabluri, selfie stick, senzori și prize »
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
58 comentarii
20/08/2019 la 11:38 AM
E super nașpa sevrajul de la alcool. Pacientul cam trebuie ținut contenționat pentru ca nu știe unde e, are halucinații. Trebuie perfuzat calumea. Vitamine B. Aminoven.
conspicuous(Citează)
20/08/2019 la 4:26 PM
Perfuziile nu au nici o treaba cu durata și intensitatea sevrajul. Este moda zilelor noastre sa se facă cât mai multe perfuzii, pentru omul fără cunoștințe de specialitate perfuziile ii arata ca medicul de ocupa de el. Și astfel marea masa a medicilor din Ro s-au adaptat: cât mai multe perfuzii sa vadă familia ca m-am ocupat. Singura justificare a perfuziei în sevraj este dacă apare deshidratarea.
EGO(Citează)
20/08/2019 la 5:55 PM
Păi cam apare, nu? Că doar nu se oprește pacientul din când în când din sevraj și bea un litru de apă și mănâncă un burger.
nwradu(Citează)
20/08/2019 la 6:00 PM
Da. Și nu poti sa l convingi sa bea apa.
conspicuous(Citează)
20/08/2019 la 9:52 PM
Mai băieți mai ușor cu pianul pe scări ca aici sunteți pe teritoriul meu :)
Nu Radu, nu apare. Lucrez în domeniu din 1995 și am avut de a face nu cu câteva cazuri ci cu câteva mii de sevraje, majoritatea la alcool, dar și heroină, etnobotanice, cocaina, amfetamina, medicamente etc. Și va spun ca perfuzia e overrated, e o moda asa cum în anii ’80 era la moda extirparea amigdalelor la copii. Pt ca un pacient în sevraj, chiar și în forma cea mai grava, de delirium tremens, va cere și va bea apa în 99% din cazuri. Și cum perioada critica oricum trece în maxim 4-5 zile nu este o problema lipsa hranei. Problema majora ce care o constat eu este fuga de responsabilitate a medicului si nesedarea pacientului, cum s-a întâmplat și la Sapoca.
EGO(Citează)
20/08/2019 la 11:40 AM
păi, dacă se scoate spirtul din magazine, eu ce fac?!
https://www.instagram.com/p/B1VuxbfINuW/
vali(Citează)
20/08/2019 la 12:33 PM
Credeam că e homemade diy. Ai casă și nu-ți faci țuică? Să ți se retragă dreptul de a avea curte!
nwradu(Citează)
20/08/2019 la 3:21 PM
Lol. Esti frustrat rau. Toate campaniile sa vina la zoso & co. :)))
Louis(Citează)
20/08/2019 la 6:17 PM
Eu cred ca e timpul pentru o discutie serioasa despre can. abis.
Atata timp cat un produs ca alcoolul care face atatea victime nevinovate din cauza efectelor pe care le are se gaseste la raft la magazinul din colt iar politia se lauda pe pagina ei de facebook ca a facut o captura de nu stiu cate kilograme dintr-o planta care s-a dovedit benefica din punct de vedere medical, recreational, psihologic, psihiatric etc. societatea se afla intr-o situatie stupida. E pur si simplu proasta. Societatea.
Traim intr-un pamflet si cel mai trist este ca 90% din populatie se lase manipulata de asta.
Din fericire parese ca suntem pe un drum bun. Dar drumu asta nu trebuia sa existe deloc, si oricum, chiar si o zi pe acest drum e prea mult si traim in ridicol.
Nu exista cazuri inregistrate IN LUME de supradoza de maria-joana.
Nu exista cazuri de victime colaterale din cauza ca un idiot a consumat iarba.
Nu exista cazuri de sevraj in cazul intreruperii pentru o perioada mica-mare-orsicata.
Nu exista tratament de dezintoxicare pentru ca nu e nevoie.
Iar asocierea ierbii cu drogurile de mare risc intra tot in categoria manipulare.
Desigur, orice exces, chiar si de apa, dauneaza sanatatii. Daca esti suficient de prost sa te ambitionezi sa bei 7-8 litri de apa odata ai toate sansele sa mori.
Pentru cei care nu sunt de acord dar au bani de netflix (ai abonament la netflix si esti asa prost?) va puteti uita la documentarul despre iarba din seria Explained. Cred ca e si pe youtube.
Totusi, daca nu esti de acord cu iarba pentru ca te face lenes, puturos si nu-ti mai arde sa faci munci mecanice atunci te rog sa militezi pentru scoaterea de sub legalitate a urmatoarelor droguri:
alcool
tutun
zahar
completati voi…
si da, atunci cand toate astea se interzic sau se dau in mod controlat, pot sa zic ca, chiar daca nu ai avea voie la consum de iarba, macar nu am mai trai in ridicol.
Radu, acceptarea acestui comment nu implica faptul ca si esti de acord cu el.
Stefan-s(Citează)
21/08/2019 la 8:18 AM
Sunt de acord cu el!
nwradu(Citează)
20/08/2019 la 11:42 AM
*opens bottle of Glenfiddich*
GabrielG(Citează)
20/08/2019 la 5:56 PM
Sper că una de 15 ani!
nwradu(Citează)
20/08/2019 la 11:47 AM
Ce inseamna sa esuezi ca parinte: copilul tau sa bea alcool la fel de prost cum beai tu la varsta lui.
Giani Mucea(Citează)
20/08/2019 la 11:50 AM
ala care deschide discutia despre alcool in Romania va fi numit anti-roman, dar de data asta pe buna dreptate, pentru ca aceasta discutie ataca insasi fibra poporului roman :))
eu in schimb am alta intrebare pentru voi, intrebare care recunosc ca ma macina de ceva vreme, iat-o:
daca bei o bere aproape in fiecare zi, esti sau nu esti alcoolic?
daca raspunsul este nu, atunci de la cate in sus se considera ca esti alcoolic?
Marean(Citează)
20/08/2019 la 11:58 AM
Pare ciudat, dar alcoolismul nu e dat de cantitatea de alcool consumata.
Poti sa bei o sticla de vodca pe zi timp de 30 de ani si sa nu fii alcoolic sau poti sa bei o bere pe saptamana si sa fii. Esti alcoolic daca nu te poti opri din baut si nu poti ajunge la starea asta doar invatandu-te sa bei zilnic. E mai mult un dezechilibru in creier.
Giani Mucea(Citează)
20/08/2019 la 12:02 PM
Nu esti alcoolic atata vreme cat poti sta o saptamana fara sa pui gura pe alcool. Cantitatea ingerata zilnic se adapteaza la organism, la kg, metabolism, etc.
Arthur(Citează)
20/08/2019 la 12:05 PM
@Artur: exista alcoolici care reusesc sa nu bea ani la rand. Dar tot vor fi alcoolici pana mor.
Giani Mucea(Citează)
20/08/2019 la 2:08 PM
Daca nu bei bere intr-o zi si simti la ora aia ca iti trebuie neaparat… trebuie sa te opresti.
mac gregor(Citează)
20/08/2019 la 6:01 PM
Sunt de acord cu cei de mai sus. Ești alcoolic doar dacă nu te poți abține din băut, dacă viața ta include musai băutură și beție.
nwradu(Citează)
21/08/2019 la 4:09 PM
giani: corect!
arthur: nu te amagi!
daddy(Citează)
20/08/2019 la 12:00 PM
Recomand testul AUDIT:
https://www.youtube.com/watch?v=UV7wbqgwKhE
https://www.ziuaaudit.ro/
Ciprian(Citează)
20/08/2019 la 12:02 PM
Întreruperea brusca a alcoolului la un alcoolic cauzează decesul. Dezintoxicarea se face treptat și gradat.
Spătaru Dan(Citează)
20/08/2019 la 4:33 PM
Fals. Întreruperea brusca poate duce la delirium tremens care are o mortalitate de 2-3%.
E adevărat ca ar fi de preferat întreruperea graduala a consumului pt a nu mai intra în delir.
EGO(Citează)
20/08/2019 la 12:04 PM
pai stiu ca nu e dat de cantitate, dar poate e dat de frecventa – de aia am si intrebat
cu siguranta pot sta 1 saptamana fara sa beau 1 bere/zi, doar ca nu prea gasesc motive sa stau :-)
Marean(Citează)
20/08/2019 la 12:06 PM
Nu e dat nici de frecventa. Bea linistit. Daca poti sa stai 1-3 zile fara sa te gandesti la alcool, esti ok.
Giani Mucea(Citează)
20/08/2019 la 6:06 PM
Vezi că așa își zic mulți, dar în practică nu pot rezista. E complicată treaba cu dependențele, mulți sunt convinși că nu au așa ceva.
Cred că am auzit zeci de oameni declarând, de exemplu, că se lasă de fumat, și după două săptămâni îi vezi fumând din nou și zicând “n-am rezistat”.
nwradu(Citează)
20/08/2019 la 1:09 PM
Numai eu vand frnatura de logica: „startul unei discuții serioase despre alcoolism în România.”, „România nu are nici un program amplu de tratare a oamenilor care conștientizează că au o problemă cu alcoolul și vor să scape de ea.” și partea următoare: „V-ați uitat la filme americane și probabil ați văzut, printre rânduri, ce sistem complex și bazat pe voluntari au acolo în Alcoolicii Anonimi.”
Adică vrei să se facă de către stat fără voluntari? Dacă sunt voluntari cine îi oprește?
Andrei(Citează)
20/08/2019 la 6:10 PM
Faptul că problema este ascunsă marelui public. Dacă s-ar vorbi deschis despre ea, poate că s-ar face și pe bază strict de voluntariat și n-ar fi o rușine să participi la asta. Momentan este totul privit ca o stigmă, nu o problemă medicală ce trebuie tratată.
nwradu(Citează)
20/08/2019 la 1:10 PM
Derilium tremens. E grava treaba.
Cezar(Citează)
20/08/2019 la 1:21 PM
Nu cred ca o sa fiu prea iubit cu propunerea mea dar eu as pune taxe f mari pe alcool. Sa se mareasca pretul unei sticle de alcool (bere, vin, tarie, what ever) cu un procent intre 25 si 50%. Stiu ca nu ar rezolva cu totul aceasta problema dar sunt sigur ca o parte din acesti oameni ar renunta la alcool. + o mare parte dintre cei care nu au probleme cu alcoolul si beau ocazional ar bea mai rar, lucru care e benefic sanatatii
sorin(Citează)
20/08/2019 la 1:35 PM
Ar renunta prin parti, o sa explodeze productia de alcool la negru si respectivii o sa bea cine stie ce posirci facute prin cine stie ce magazii insalubre…
Radu(Citează)
20/08/2019 la 1:36 PM
Probabil ca o multime de oameni ar bea mai putin si ca s-ar strange o gramada de bani din taxe, dar pun pariu pe un Ardbeg 10 ca nici macar un singur alcoolic nu ar renunta sau macar reduce semnificativ cantitatea de bautura.
Giani Mucea(Citează)
20/08/2019 la 1:53 PM
Tu ai impresia ca alcoolismul ala de la sate se face cu alcool de cumparat. Lasa-ma sa iti spun ca majoritatea e cu vinul si tuica de casa (cazuri fericite), respectiv cu alcool sanitar diluat sau alte solutii improvizate, low-cost.
alunelu(Citează)
20/08/2019 la 3:15 PM
Sa vedeți femei de 50 ani din mediul rural care au băut pana și au distrus sistemul nervos periferic și deabea mai merg.
Sevrajul asta etilic e mai nașpa ca cel de la droguri.
conspicuous(Citează)
20/08/2019 la 6:12 PM
Nu cred că s-ar rezolva multe. Lumea se îmbată cu alcool din ăla prost de costă acum 18 lei sticla de 0,5 litri (atât e Unirea, de exemplu). Cât să o faci?
nwradu(Citează)
21/08/2019 la 7:37 PM
ca si cum nu exista deja taxe foarte mari pe alcool!
daddy(Citează)
20/08/2019 la 1:28 PM
Când vorbim de alcool, „să se facă” programe.
Când e vorba de hașiș & pastile, gata „să se interzică x, y, z / să fim ca Olanda” și alte mizerii.
Deci?
Dim(Citează)
20/08/2019 la 1:56 PM
Sunt multe pareri. Eu, spre exemplu, sunt de parere ca ar trebui sa se legalizeze si reglementeze absolut toate drogurile. Si asa poti sa faci si programe.
Giani Mucea(Citează)
20/08/2019 la 7:19 PM
Alcoolul este mult prea împământenit ca să poată fi interzis, așa că trebuie doar să limitezi consumul și să împiedici efectele sale nocive.
nwradu(Citează)
20/08/2019 la 1:49 PM
Eu nu mai beau alcool de ceva vreme (as zice ani de zile?). Cand zic nu mai beau, nu zic nu mai beau deloc, dar cantitatea de alcool ingerata anual este atat de mica incat pot spune ca nu mai beau. (<10beri/an, cateva pahare de vin/an, gustat din tarie daca e ceva nou sau laudat) Motive? Nici unul si multe. Nu mi-am impus sa nu mai beau, nu m-am hotarat sa nu mai beau, nu recomand altora sa nu mai bea. Cred ca a inceput cand mi-am luat permisul si am zis ca nu vreau sa conduc niciodata baut. Nici macar o bere. Cum conduceam zilnic, nu mai beam nici macar o bere zilnic. Apoi cand era prilej de bauta, 2 beri si radeam ca prostu. Scade toleranta care oricum era mediocra. Ultima betie a fost acum multi ani, din o cantitate alcoolica foarte mica. Mahmureala de a doua zi a fost inimaginabila. Parca am fost batut de cineva toata noaptea cu un facalet pe tot corpul. Greata, ameteli, "nu mai beeaaaaaaaau".
E bine? Pai mie imi e bine. Economie la bani. Nu iti dai seama cat de scumpa e bautura pana nu mai bei(pe vremea mea era 3 lei berea in centru vechi). Sanatate? Cred, nu stiu, oricum nu consumam cat sa fie probleme. Social? Cred ca sunt la fel de plictisitor ca inainte, nu vad nici o diferenta. Merita? Nu stiu, ptr ca nu e o chestie planificata, analizata. S-a intamplat.
Nu sunt mai bun decat altii, nu ma consider mai sfant. Si, in definitiv, suma viciilor ramane constanta, am eu alte pacate. Inteleg si dependenta, nu arunc cu pietre in alcoolici si nu ii condamn. E o problema complexa, cu multe fatete.
Unde vroiam sa ajung: lumea se mira cand le zic ca nu beau. Prieteni apropiati au inteles, e ok. Restu lumii: probleme medicale? Te-ai pocait? Ai avut probleme cu alcoolul? Faci urat cand bei? Am vazut reactii foarte ciudata la oameni cand le zic ca nu beau. Eu sunt cel ciudat ptr ei. Cum adica sa nu beau? Hai, un paharel macar. Hai ca e cald, o bere. E o tuica buna asta. Cand ajung pe la tara, mai au putin sa isi faca cruci. Snob de oras. Am obosit sa incerc sa imi justific nedorinta de nebaut, ptr ca nici nu stiu ce sa le zic. Asa ca le-o bag p-aia cu: conduc, nu beau. A fost greu cand sefu' de post imi garanta ca nu ma opreste nimeni daca beau.
Inca una si va las. Cand eram mic, ai meu ma lasau la tara toata vara(sa nu plateasca la intretinere cred). In mijlocul baraganului, sat mic, putini copii, plictiseala mare, canicula. Imi aduc aminte in schimb muuuulte inmormantari la care am fost (mergea tot satul). Nu stiam de ce se cam murea, mai ales ca ii stiam pe oameni, nu pareau prea batrani. Au trecut ani, nu mai avem tara. Discutam cu ai mei, amintiri din copilarie si ajungem la inmormantari. Da, pai tanti Xuleasca, a, era alcoolica, a murit ca era beata si s-a inecat cu voma ei. Y-ulescu? A cazut in fantana ca era beat. Z-ulescu? Avea varice pe esofag si a baut tuica d-aia proasta, s-a inecat cu voma si sange. Acolo se murea mai mult de alcool decat de batranete sau orice altceva. Familia traditionala.
UrsuPolar(Citează)
20/08/2019 la 7:20 PM
Am mulți prieteni care nu beau deloc. Nu mi se pare ciudată alegerea, dar părerea mea este că pierd ceva bun. Chiar poți din când în când sa bei câte un pahar bun de vin sau un whisky de calitate.
nwradu(Citează)
20/08/2019 la 1:51 PM
Da, ar fi bine sa se schimbe ceva. Dar este putin probabil. Nu sunt nici resurse, nici societatea nu a atins pragul necesar si nici nu s-a generat suficient de multa emotie pe acest caz. Cred ca opinia publica vede cazul ca pe ceva izolat: “s-au omorat intre ei la nebuni acolo shea”. Daca zici si Moldova si alcool, toti vor incadra cazul intr-unul tipic, cu care nici nu merita sa-ti bati capul.
Sa nu uitam ca nu se construieste nici macar un spital pt boli somatice grave sau pt copii. Iar pt alcoolism trebuie niste resurse relativ calificate; nu e atat de simplu ca la o cantina pt saraci, un transport de haine etc.
Si oricum societatea inca stigmatizeaza alcoolicul si suferindul de tulb psihice.
Mihai(Citează)
20/08/2019 la 2:55 PM
Da. Ma duc sa iau o bere din frigider si revin.
*berea nu e alcool.
…
Cauza e soarele puternic de vara. La ora aia nu poti sa bei si tu o tuica, doua, ca da soarele si caldura si te topeste. Vara e problema. Iarna, omul bea la fel dar natura nu lucreaza impotriva lui,
Poate ca da, ca problema e reala, dar alunecarea pe panta asta ar duce la ignorarea elefantului din camera. Cu exceptia cazului cand vrei sa eradichezi – limitezi alcoolismul pe sistem musulman / american(prohibitie)/ muedez, alcoolici vor mai exista, riscuri de acest fel la fel iar problema de fata e una de management de situatii de felul asta, nu ca “de ce exista alcoolici, ca daca nu ar exista niciunul nu am avea problema asta”.
Da, si nu simt nevoia de a cheltui bani pe asa inutilitati in Romania.
In mintea mea e stupid sa spui ca un alcoolic e tratat cand nu bea nicio gurita tot restul vietii lui, ca asa ai rezolvat problema. Nu ai rezolvat nimic.
Alcoolismul e tratat cand pacientul tau poate sa bea ( pe fiecare zi, daca vrea) un pahar / o gura , dupa care sa puna dopul sticlei si sa isi vada de treaba, iar daca are pofta sa se faca praf, poate sa se imbete pulbere, iar a doua zi sa bea fie nimic, daca ii e rau, fie iar, un pahar, de control.
Restul sunt minciuni care costa bani.
Dar, daca voua va plac atat de multa filmele americane si americanii, de ce nu.
De lipsa de alcool, in cazul asta, daca e sa fim precisi. Da-i omului ce are nevoie.
Sunt suficiente cazuri de crime din pasiune, gelozie, etc, bazate pe lipsa sexului, cauzate de sex de proasta calitate, sau pe baza de tot felul de deviatii si proiectii cu privire la sex .
Vom da din umeri si vom trece mai departe, sau am putea vorbi de tratarea dependentei de sex prin abstinenta, cunosc un guru, Daniel, care ne-ar putea ajuta cu asta.
Cel mai bun lucru care ajuta este educatia, in cazul asta.
Catalinx(Citează)
20/08/2019 la 7:21 PM
Ba da, ai rezolvat problema. Tu poți să zici că n-ai rezolvat nimic, dar în practică nu este așa.
nwradu(Citează)
20/08/2019 la 8:05 PM
Un om care are nevoie de sprijin și, eventual, paza ( aka să fie cineva cu ochii pe el mai mereu) nu reprezintă o problemă rezolvată , reprezintă un bolnav cronic aflat sub tratament permanent.
In satul unde locuiesc eu e un spital de psihiatrie; un Sapoca d-ăsta. Din surse știu că majoritatea pacienților internați au probleme psihice dezvoltate pe fondul consumului de alcool. Toți care mai scapă, sau pleacă cu învoiri, ajung invariabil să bea și nu pot face managementul consumului nici managementul lor sub influență, prin urmare beau fie până când cad cu capul sub ei și ajung înapoi cu targa, sau roaba, în funcție de cine îi aduce, fie până se transformă în ninja și ajung înapoi cu poliția.
Alcoolul e o problemă, dar problema nocivă e a modului cum se descurcă oamenii cu alcoolul și efectele consumului.
La fel cum există high functioning alcoholics există și dintr-ăștia.
Și sigur că poți să spui că dacă nu bei nu ai problema asta, absolut. Dar că e dificil când ție îți place să bei. E mai ușor să devii priceput, cu ceva educație, la ce îți place să faci decât să te abții. Părerea mea .
Înțeleg tabu-ul, înțeleg aversiunea (bine, nu din partea ta “o degustare de whisky” ), dar alcoolul și consumul de alcool există în societate ( la fel ca consumul celorlalte droguri ) pentru că ajută în unele feluri indivizi mai mult sau mai puțin disfuncționali, care trăiesc în medii mai mult sau mai puțin disfuncționale/toxice.
Catalinx(Citează)
20/08/2019 la 3:00 PM
Să-i vezi la ora 6 cum stau la rând și așteaptă să se deschidă birtul de la colț.
Tu te miri de ora 9? Ha! La ora aia cred că deja intră în schimbul doi, la următorul birt.
Ionuț Staicu(Citează)
20/08/2019 la 3:50 PM
De unde ştii că România nu are nimic? Ai dat o căutare “programe pentru alcoolici”, sau documentarea de 12 ore se aplică doar la articole despre mersul pe Lună? Nu vreau să pun link-uri aici pentru a nu declanşa anti-spamul.
Înainte de a spune că România nu are nimic şi este în paragină ar fi bine să te şi documentezi cu date concrete. La fel ca şi la articolul cu “domuri de sticlă” unde nu ai oferit nici o statistică. La infrastructură într-adevăr ar trebui investit mai mult pentru că o parte din ea s-a degradat dar când zici “paragină” e evident că te referi la mai mult decât atât (o mulţime de indicatori economico/sociali), ori aici datele concrete nu îţi sprijină afirmaţia (în sensul că nu suntem pe un trend descendent, ci dimpotrivă).
Sorin(Citează)
20/08/2019 la 7:25 PM
Uau, încă un comentariu de tipul “te înșeli, dar o să fac pe misteriosul și deșteptul și voi zice doar atât, nu o să arăt eu unde te înșeli”.
Mulțumesc pentru participarea la discuție, a fost foarte util comentariu tău.
nwradu(Citează)
20/08/2019 la 10:13 PM
Cred că am fost destul de clar, uite aici programe/centre pentru alcoolici doar din prima pagină de rezultate (sper că nu ajunge în spam):
https://www.alcooliciianonimi.ro/
https://alcoologia.ro/index.php/ro/
http://www.castlecraig.ro/dependenta/alcool/alcoolismul
http://www.fundatiasolidaritatesisperanta.ro/ro/centrul-de-consiliere-si-reabilitare-a-persoanelor-dependente-de-alcool-si-alte-droguri-sfantul-nicolae
Iar în ce priveşte repetitivitatea cu paragina despre care spun că nu oferi date concrete, iar am fost destul de clar (chiar mai clar în alte comentarii anterioare). Pot să atrag atenţia că nu oferi date concrete (lucru perfect vizibil), şi să spun în ce direcţie ar trebui să ne uităm fără să stau eu să fac lucrarea necesară de documentare minuţioasă pentru că nu ăsta e job-ul meu.
Dar uite nişte date (sursa insse.ro – acolo au mult mai multe documente şi date, şi alte site-uri de statistici) ce am putut aduna în 30 de minute:
Producţia industrială: mai mare cu 15% faţă de Ian 2015
Cifra de afaceri din industrie: cu 30% mai mare faţă de Ian 2015
Exporturi cu 37% mai mari faţă de Ian 2014
Salariul mediu net cu 93% mai mare faţă de Ian 2014 (devalorizare faţă de euro de 4% în aceeaşi perioadă)
Valoarea producţiei ramurii agricole în 2018 faţă de 2015 cu 25% mai mare
În 2015 354 locuitori la un medic, în 2018 322 locuitori la un medic
Cu 40% mai multe lucrări de construcţii noi comparativ cu Ian 2015
Indicele de percepţie a corupţiei îmbunătăţit la 47 acum de la 26 în 2002
A 52-a cea mai competitivă ţară conform WEF îmbunătăţit de la a 78-a în 2013
Trendul devine şi mai vizibil dacă ne uităm la toată perioada de după 89; cu siguranţă nu pare un trend descendent care ne aruncă în paragină, cu o singură excepţie de care mi-e frică: să nu creadă lumea cu adevărat povestea asta că lucrurile merg din ce în ce mai rău şi să emigreze în masă. Şi atenţie, că nu am făcut referire la nici un partid politic dacă cumva credeţi că am vreo simpatie anume.
Sorin(Citează)
21/08/2019 la 7:48 PM
cautam si niste statistici ale inflatiei si ale cresterii datoriei de stat in aceeasi perioada?!
daddy(Citează)
22/08/2019 la 1:58 PM
@daddy:
Inflaţia (insse.ro):
2013 4,0%
2014 1,1%
2015 -0,6%
2016 -1,5%
2017 1,3%
2018 4,6%
2019 încă nu erau date, până acum pare în jur de 3-4%
Datoria publică ca procent din PIB (wikipedia):
2013
38%
2014
39,8%
2015
38,4%
2016
38,1%
2017
35,14%
2018
34,95%
2019
35,09%
Sorin(Citează)
20/08/2019 la 4:17 PM
Suntem deja în al 13-lea ceas privind o discuție pe tema alcoolismului, România se situează de câțiva ani pe LOCUL I în lume la consum alcool pe cap de bărbat, doar faptul ca româncele nu consuma mai mult ne trage în jos în erarhie ca și consum pe cap de locuitor!!!
Ceea ce vedem prin filme cu AA (alcoolici anonimi) este doar o părticică din terapia unui alcoolic, pentru unii este esențială, pe alții nu îi ajuta. Exista și în Ro asemenea grupuri, cam în toate orașele mai mari, deci nu aici e problema, problema este lipsa oricărei viziuni și a programelor guvernamentale pe subiectul alcoolismului, lipsa unor legi mai dure privind faptele comise sub influenta alcoolului (de exemplu la noi bețivul care-și bate nevasta este dus de politie la psihiatrie, face perfuzii, primește medicație, nici capul nu-l doare a doua zi, nu-i nici mahmur, în loc sa viziteze un pic arestul. Dar asta ar însemna de munca pt dl polițist, ar fi de deranjat un procuror, eventual și în judecător și nu se cade.)
Pe că unii se întreabă când poate fi considerat un individ ca fiind alcoolic va spun ca exista mai multe forme de alcoolism, de aceea e și destul de relativ diagnosticul. Un criteriu larg acceptat se refera la cantitatea de alcool pur consumat pe zi, exista tot felul de limite orientative, dar cel mai bun criteriu ar fi băutul de dimineață. Exact ca individul văzut de Radu, dacă o persoana consuma alcool dimineața 99,9% este alcoolic. Exista și situatia când individul nu consuma luni de zile, chiar ani, după care intră într-o faza când baga și 2-3 litri tarie/zi timp de câteva săptămâni. O asemenea forma de alcoolism se numește dipsomanie și este una dintre cele mai dificile forme de tratat.
“Pentru un alcoolic faptul ca el consuma nu este o problema, problema este a celor din jur, a familiei, a prietenilor, a colegilor și șefilor de la servici, în nici un caz nu a lui.” Mi-au trebuit ani sa înțeleg adevărul și profunzimea din fraza precedenta. Și în general subiectul privind consumul de alcool este foarte complex, atât de complex încât de exemplu a fi bețiv nu este același lucru cu a fi alcoolic.
EGO(Citează)
20/08/2019 la 4:35 PM
Puteţi vedea aici cum ne comparăm cu alte ţări:
https://ro.wikipedia.org/wiki/List%C4%83_de_%C8%9B%C4%83ri_dup%C4%83_consumul_de_alcool
Suntem pe locul 5 în lume cu 14.4/an dar nu suntem departe de exemplu de Franţa cu 12.2.
Sorin(Citează)
20/08/2019 la 5:47 PM
eu v-am zis ca alcoolul este parte din esenta poporului roman
mi-am amintit ca am mai vazut tabelul asta si mai demult, dar si acum sunt la fel de surprins de el
practic, mai drojderi decat noi sunt doar cei din fosta URSS – iar asta e ceva, nu-i de ici de colo.
Marean(Citează)
20/08/2019 la 7:28 PM
Și cred că o problemă este și conștientizarea alcoolismului și a gradului său în societate. Oamenii trec peste știri despre acest subiect ca și cum ar fi ceva normal, nu o problemă ce-ar trebui cumva discutată și tratată. Se fac mai multe eforturi pentru conștientizarea influenței zahărului decât a alcoolului.
nwradu(Citează)
21/08/2019 la 11:09 AM
Nu ești suficient de beat câtă vreme încă te poți ține de parchet.
România are un adevărat cult al alcoolului. Bem mult și avem impresia că suntem doar consumatori ocazionali. Majoritatea oamenilor nu se pot opri la două beri sau un pahar de vin.
motanes(Citează)
21/08/2019 la 5:04 PM
Pai una din solutii ar fi ca cei prinsi bauti la volan sa li se suspende permisul vreo 2-3 ani, fara drept de a-l recupera mai devreme cu “scoli”, cursuri sau altceva. Iar pentru cei care fac accident cu victime sa fie anulat pe viata dreptul de a mai conduce (orice fel de) autovehicule. Si uita asa oamenii s-ar gândi de 2 ori inainte de a bea un pahar: conduc sau beau?
marinel(Citează)
21/08/2019 la 5:38 PM
Sper ca review_urile la whisky o sa continue dupa ce iesi din aceasta pasa proasta.
Boris(Citează)