►► Black Friday la: Fashion Days, Finestore, PC Garage, evoMAG, Altex, Flanco ◄◄
PressOne are un articol despre cum pagini de Facebook finanțate de PSD publică și apoi promovează cu bani articole despre cum Iohannis, USR și PNL sunt vinovați moral de crimele de la Caracal, pentru că acțiunile lor au blocat legi care ar fi putut asigura o intervenție rapidă și promptă a autorităților. În alte articole o laudă pe Dăncilă.
Atât îi duce mintea. În timp ce Dăncilă promite măsuri dure, PSD-ul pe care-l conduce asta face pe la spate, adună voturi prin minciuni promovate prin Facebook Ads. De la PSD n-am alte așteptări, este cumva normal să fure; dar omului acela care gestionează aceste reclame, care le creează și targetează acolo în editorul Facebook Ads, nu i-o fi rușine cu ce face?
Sunt două pagini, numite litere.net și politice.net, care asta fac. Nu se știe cine sunt proprietarii lor, cine are pagina, nici măcar numele unei singure persoane care coordonează treaba, dar în 2017 și 2018 PSD a plătit 850.000 de lei agenției de publicitate care întreține acele pagini.
M-am uitat la documentarul The Great Hack de pe Netflix, despre Cambridge Analytica. Documentarul este prost, are un ritm foarte lent și chiar nu-l pot recomanda nimănui, mai ales dacă știți deja scandalul. În el, totuși, un director Cambridge Analytica spune acolo de vreo două ori că n-au acționat doar în SUA, ci și în România, printre alte țări, și asta m-a mirat.
Mă întrebam cum, în România, că nu țin minte să fi văzut informații despre asta, dincolo de un generic “datele a X români au ajuns la companie”.
Păi, uite așa cum zice PressOne. Acesta este modus operandi al campaniilor făcute de C.A., preluat apoi și de alții și executat local. Pagini și site-uri fantomă care inventează știri pe bandă rulantă, majoritatea false, promovate apoi per-pay către acei oameni considerați ușor de influențat. Rezultatele se văd, sunt mii de share-uri pe FB, sute de mii de vizualizări pe articole, că dai banul și Facebook livrează.
Am mai văzut raportate, recent, și alte pagini care promovau tot felul de știri sau ipoteze false. O mulțime de agramați erau de acord cu ele în comentarii, că da, sigur nu-s doar violuri urmate de crime, ci în cele două zile de atunci au avut timp adevărații complotiști să pună la cale ceva de amploare masivă.
Unii citesc astea și le cred, că atât îi duce mintea. PSD-ul, poate și rușii, trebuie să-i hrănească cu astfel de articole ca să-i țină aproape, că în curând vin alegerile și voturi pot ieși de oriunde, chiar și din cadavrele arse a două fete de 15 și respectiv 18 ani.
La articolul de ieri, cu domul de sticlă, au apărut rapid postacii. Trei nume diferite, trei adrese diferite de email, același IP, toți la primul comentariu pe blog, toate mesajele despre cum de fapt e crimă organizată, trafic de femei, militarii americani, iohannis e de vină, procurorul era de la #rezist, nu-i nici o corupție, ci doar crimă organizată. Sigur că da…
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
54 comentarii
31/07/2019 la 6:58 AM
Trimite IP-ul autoritatilor. Poate va ajuta pe cineva candva sa puna cap la cap niste informatii despre panza asta de paianjen construita de propagandisti si manipulatori. Asa ar trebui sa faca toti blogarii. Pacat ca pe facebook nu actioneaza nimeni asupra profilelor care in mod evident imprastie aberatii si dezinformari sistematic. Dai report exact degeaba.
John(Citează)
31/07/2019 la 7:36 AM
Nu-i așa simplu. Care autorități și unde? Gestionează cineva un astfel de caz, ca să-i trimit informații? Plus că majoritatea “autorităților” sunt controlate de PSD. Anyway, de obicei vorbim de VPN-uri care ies prin străinătate.
nwradu(Citează)
31/07/2019 la 7:47 AM
Îți recomand o serie de trei clipuri pe subiectul asta (YouTube, Facebook și Twitter)
https://youtu.be/1PGm8LslEb4
https://youtu.be/V-1RhQ1uuQ4
https://youtu.be/FY_NtO7SIrY
Radu(Citează)
31/07/2019 la 7:58 AM
“dar omului acela care gestionează aceste reclame, care le creează și targetează acolo în editorul Facebook Ads, nu i-o fi rușine cu ce face?”
cam tot atata rusine cat are si criminalul.
Giovani(Citează)
31/07/2019 la 8:12 AM
Hotul striga hotul. Ati profitat ca niste hoitari de moartea celor doua fete. Totul a fost prezentat trunchiat pe acest blog, nici vorba de procurorul #rezist, singurul care a fost spalat de toata presa de propaganda. Cum sa nu se repete astfel de nenorociri cand anumiti indivizi nu raspund??? Protejarea lui nu este tot un fel de coruptie?
Marius M(Citează)
31/07/2019 la 8:23 AM
Hehe, matinal.
La 8 se incepe programul?
Teniescu(Citează)
31/07/2019 la 9:10 AM
A-ha, in continuare procurorul e de vina?
Te rog explica-mi cine e de vina ca timp de 2-3 luni aproape nimeni n-a miscat un deget pentru a gasi prima victima a criminalului?
Te rog explica-mi cine e de vina ca politistii care i-au preluat apelul mai ca au trimis-o la plimbare ca-i deranja lor frecatul mentei la birou?
Te rog explica-mi cine e de vina ca politistii paseaza responsabilitatea in stanga si in dreapta doar doar nu se leaga nimeni de incompetenta crasa de care au dat dovada?
Inregistrarile la 112 arata clar ca argumentul vostru cu “Procurorul i-a tinut in lesa pe politisti sa nu intre peste ala in casa” e mort si ingropat. Dar voi tot cautati un singur tap ispasitor in loc sa recunoasteti intreaga increngatura de incompetenta care a dus la aceasta tragedie.
Tudor(Citează)
01/08/2019 la 12:00 PM
Nu exista procuror #rezist decat in mintea prostilor, asta e un rahat antenist. Daca procurorul se face vinovat sa raspunda alaturi de restul de incompetenti, aia sa fie clar ! Si STS se face vinovat, si de acolo sa cada capete. Politie, procuratura si STS.
Ciocanul(Citează)
31/07/2019 la 8:31 AM
Radu, esti parte din problema lasand limbricii gen Marius M sa faca propaganda in continuare aici. Si asta nu de ieri de azi. Asa, putin exagerat, nu esti cu mult mai bun decat respectivul care posteaza stirile false. Ala e platit pentru ce face si nu are alternativa decat sa ramana fara un venit, tu ii lasi gratuit pe domeniul tau.
Baltha Zerus(Citează)
31/07/2019 la 8:40 AM
nu sunt de acord.
sa ii lase pe aia care comenteaza pe persoana fizica de mult timp. lor le putem raspunde noi, ca argumente exista, o tona.
mac gregor(Citează)
31/07/2019 la 8:45 AM
Nu ai ce sa argumentezi. E la fel de util sa ca si incercarea de a convinge un membru al “Flat Earth Society ” ca pamantul e rotund.
Baltha Zerus(Citează)
31/07/2019 la 8:51 AM
aia e, caposi care nu vor sa accepte argumente vor exista intotdeauna
nu e treaba lui Radu sa ii cenzureze
In schimb, personaje fictive de pe acelasi ip… pt astia trebuie facut ceva
mac gregor(Citează)
31/07/2019 la 10:47 AM
E bine sa existe comentarii de la indivizi gen Marius M. Asa aflam cu ce argumente incearca sa ii influenteze pe parintii/bunicii nostri, ce “stiri” le ajung la urechi din surse pe care noi nu le acesam, si astfel stim cum sa combatem dezinformarile.
alunelu(Citează)
31/07/2019 la 12:22 PM
Mac, daca nu e treaba lui Radu sa aiba grija ce porcarii apar pe blogul lui atunci nu are nici un drept moral sa se lege de unui care posteaza porcarii platite pe facebook sau pe alte site-uri ca si articole, comentarii sau publicitate.
Citeste ultimele postari, sunt mai jos. Chiar te rog, posteaza-i o tona de argumente convingatoare.
E un singur postac care a phutut o discutie intreaga ducand-o in absurd.
Baltha Zerus(Citează)
31/07/2019 la 8:31 AM
Ca să vedeți cât de organizați sunt postacii, deși poate am mai zis, acum vreo 5-6 ani Kondiment din București dezvolta o platformă de “voluntari” unde se primeau chestiile de făcut / activități și câte puncte sau ce primeau pentru asta.
De exemplu se posta un link la vreun articol care nu le plăcea cu instrucțiunile / tipul de mesaj ce trebuia postat.
Asta nu se rezuma doar la activități online.
Teniescu(Citează)
31/07/2019 la 8:34 AM
Are omul condica de semnat …
kilroy(Citează)
31/07/2019 la 8:51 AM
Ia ziceti ma indignatilor, daca tot exista o tona de argumente, de ce procurorul nu are vre-o vina?
Marius M(Citează)
31/07/2019 la 9:06 AM
Mai zi-ne cum e cu “vre-o”.
De ce nu rămâi doar la textul dat de alții și te chinui să improvizezi?
Teniescu(Citează)
31/07/2019 la 9:27 AM
Bravo, ai gasit argumentul suprem. Se vede ca sunteti postaci.
Marius M(Citează)
31/07/2019 la 9:27 AM
Macar dacă la angajare dădeau un simplu test limba romana de clasa a a 4a. Dar cine poate lucra la ei? Niste analfabeti!
Adi(Citează)
31/07/2019 la 9:49 AM
Marius, nu mai mânca la căcat.
Există persoane de aici care mă cunosc și în afara internetului, așa că nu știu dacă are cine să te creadă cu ce încerci tu să faci. Acum adu-l si pe zetanu ăla să te susțină și plecați în plm amândoi.
Teniescu(Citează)
31/07/2019 la 9:54 AM
@Teniescu
Toti suntem postaci. E o conspirație.
nashu_mare(Citează)
31/07/2019 la 10:22 AM
Am inteles si vrajeala asta, totusi unde va sunt argumentele? Din alea o tona nu se poate zica nici macar unul?
Marius M(Citează)
31/07/2019 la 11:59 AM
@Marius M, si procurorul respectiv este un incapabil.
Asta nu inseamna insa ca politistii au vreo scuza. Ei trebuiau sa cunoasca legea si sa stie ca pot intra fara acordul procurorului.
Ca sa nu mai spunem de toate erorile pe care le-au facut inainte sa existe mandatul respectiv.
Andrei G(Citează)
31/07/2019 la 8:52 AM
Adevarata drama este ca Dan Diaconescu are interdictie de a da drumul la o noua telenovela de succes…
iMars.ro(Citează)
31/07/2019 la 9:15 AM
Best comment of the day!
Razvan(Citează)
31/07/2019 la 9:52 AM
Asta cu platitul reclamei e simpla. Mai este si varianta cu persoane vii. Sa o luam, de pilda pe țăcănita aia de Sorina Matei. Ea stie dă pă surse ce au stabilit procurorii si tot ea ii face proști “că uite a apărut o inregistrare video care il plaseaza pe criminal in oras la ora la care procurorii au stabilit ca avea loc crima”. Asta in timp ce parchetul de abia a silabisit doua cuvinte despre subiectul acestei anchete. Si, in timpul asta, exista lache care se uita in gura ei si rostogolesc in continuare narațiunea tembela cu Statul Paralel.
nashu_mare(Citează)
31/07/2019 la 10:05 AM
am urmărit și eu documentarul. mie mi-a plăcut mai ales că văzut printr-un filtru îți explici foarte multe lucruri – inclusiv mușamalizarea informațiilor în românia….
Bughy(Citează)
31/07/2019 la 10:14 AM
Lasa ca nu sunt postac și nici la prima postare și totuși sunt banat pentru nu îți convin argumentele pe care le aduc în discuție.
EGO(Citează)
31/07/2019 la 10:30 AM
Hai ca sa va dau eu argumente ca sa nu ziceti ca va fac hoitati fara motive:
Alexandru Cumpănașu a spus că sistemul mafiot și corupt susținut de hashtagiști #rezist, și chiar și de el, i-a omorât nepoata.
“Nu pot să nu recunosc un lucru și să vă spun cu mâna pe inimă: sunt și eu vinovat pentru ce s-a întâmplat. Știți de ce? Pentru că i-am ținut în brațe pe marii procurori, pe marile servicii ale țării atâția ani”, a spus Alexandru Cumpănașu.
Marius M(Citează)
31/07/2019 la 10:35 AM
Pai dacă spune Cumpănașu trebuie sa fie adevarat. Acest erou care s-a luptat alaturi de #rezist atat de mult de i-a facut dcnews articol omagial…
https://www.dcnews.ro/cine-este-alexandru-cumpana-u-informa-ii-ne-tiute-pana-acum_537681.html
nashu_mare(Citează)
31/07/2019 la 11:08 AM
hei, nu imi apare comentariul.
mac gregor(Citează)
31/07/2019 la 11:27 AM
Dar ce spuneti voi trebuie sa fie adevarat? Cumpanasu face mia culpa totusi, spune ca este si vina lui dar si vina #rezist. Voi cu #rezist incercati din rasputeri ca sa-l protejati pe procuror, nu va intereseaza ca toti cei vinovati sa plateasca pentru ca asa ceva sa nu se mai intample. Mai mult profitati de nenorocire ca sa loviti in adversari ceea ce este lipsit de orice urma de moralitate.
Marius M(Citează)
31/07/2019 la 1:23 PM
“Voi cu #rezist incercati din rasputeri ca sa-l protejati pe procuror”
Bai handi, unde zici ca ai visat tu ca incercam asta?
Daca CNA-ul si-ar face treaba, Antena 3 ar fi obligata sa inceapa orice emisiune cu un avertisment:
“Privitul la Antena 3 provoaca paralelism cu realitatea”
mac gregor(Citează)
31/07/2019 la 12:04 PM
De ce te tot agiti cu procurorul tau ? Cine incearca sa il protejeze ?
Nu ii ia nimeni apararea aici, numai tu duci usor, usor discutia catre #rezist.
Andrei G(Citează)
31/07/2019 la 2:35 PM
Procurorul a comis-o grav de tot, trebuie sa se duca si el la puscarie la fel ca si politistii aia incompetenti. Numai ca procurorul este o vedeta #rezist, motiv pentru care presa de propaganda nu il mentioneaza. A fost zilnic un articol pe acest blog legat de caz, doar in comentarii s-a mentionat procurorul. Sectia de procurori din CSM deja l-a albit intr-un mod foarte scandalos.
Marius M(Citează)
31/07/2019 la 5:01 PM
1. tu esti anti #rezist;
2. tu esti convins ca procurorul Cristian Popescu este membru #rezist;
3. tu esti convins ca Radu este promotorul miscarii #rezist si prin urmare il protejeaza pe procurorul Cristian Popescu.
Intrebare: de ce ii mai citesti articolele ? De ce il ajuti sa faca trafic ?
Eu, de exemplu, nu suport postacii PSD si site-urile care sustin aceasta grupare politica/mafiota.
Drept urmare nu urmaresc acele site-uri.
Poate ca ar trebui sa faci si tu la fel si sa nu mai stresezi lumea pe aici.
Andrei G(Citează)
31/07/2019 la 12:47 PM
Marius M, acest fin cunoscator al butoanelor de telecomanda care duc catre antena3.
Oricine: Politia, STS-ul, procurorii, toti sunt de rahat.
Marius M: Ba nu, procurorul ala e de vina si #rezist.
Oricine: Pai primul care a gresit a fost politistul care a comunicat primul cu 112-ul si cu Alexandra. Dupa care politia in general, dupa care STS-ul, dupa care probabil procurorul, dar abia la multe ore dupa ce au dat gres multi inainte.
Marius M: Ba nu, procurorul ala e de vina si #rezist. Nu aveti argumente.
costin(Citează)
31/07/2019 la 2:38 PM
Cap patrat am spus ca procurorul trebuie sa plateasca la fel ca toti ceilalti, cu atat mai mult cu cat se pare ca el va ramane pe functie si nu va pati nimic pentru ca CSM deja a decis asta. Tipic #rezist faceti umbra degeaba pamantului ca nu intelegeti nimic.
Marius M(Citează)
31/07/2019 la 2:46 PM
Da, suntem mai grei de cap si nu intelegem. Trebuie sa citim si noi punctajul de la Viorica. Dă te rog un forward pe adresa blogului. XOXO
nashu_mare(Citează)
31/07/2019 la 3:07 PM
esti simpatic rau.
deci esti de acord cu noi ca cel prost om este politistul ala care nu a stiut sa foloseasca aplicatia 112, da? dupa care sts-ul si undeva la coada clasamentului procurorul.
costin(Citează)
31/07/2019 la 3:25 PM
Nu, el isi inchipuie ca ăia au stat 2 ore in fata curtii fara sa arunce o privire in interior, sau chiar sa dea o tura mai de aproape, sa vada daca nu exista activitate. Si, daca tot s-a dovedit ulterior, fara dubiu, ca nu a fost nici pe departe cazul sa intervina la ora 4, ar declara vreodata procuratura faptul ca si-a bagat careva nasul mai devreme. De ce ar face-o?
nashu_mare(Citează)
31/07/2019 la 5:09 PM
@Marius M, cine este in masura sa ceara pedepsirea procurorului ?
Nu cumva ministrul Justitiei sau prim-ministrul ?
Oare si eu sunt tot membri #rezist ?
Andrei G(Citează)
31/07/2019 la 5:10 PM
corectie: Oare si ei*
Andrei G(Citează)
31/07/2019 la 5:16 PM
@andrei
Fii liniștit, or sa ceară. Va fi sigur anchetat. E criză acolo de imagine. Doar și-a dat și ministrul de interne demisia deși era doar de 6 zile în funcție.
nashu_mare(Citează)
31/07/2019 la 5:22 PM
Procurorul a interzis politistilor descinderea pana in ora 6 dimineata desi politisii au cerut ca sa intervina imediat. De afara nu puteau vedea mai nimic intrucat pshihopatul isi transformare casa in fortareata.
@Andrei G nu ma intereseaza cine trebuie ca sa-i traga la raspundere, eu vreau ca sa plateasca si asa ceva sa nu se mai intample niciodata. Ministrul justitiei nu are competenta de a cerceta disciplinar procurorii. Se pare ca in cazul procurorului s-a pus batista pe tambal si asta nu e o intamplare. Faptul ca este unul dintre procurorii implicati in activitatile #rezist i-a conferit protectie.
Marius M(Citează)
31/07/2019 la 5:54 PM
Cine are competenta directa de a cerceta si de a sanctiona un procuror?
Banuiesc ca nu gruparea de oameni care a protestat in Piata Victoriei.
Nu poti sa spui ca nu te intereseaza cine trebuie sa-i traga la raspundere. Pe ce te bazezi cand spui ca este protejat datorita faptului ca face parte din miscarea #rezist?
Banuiesc ca ai niste argumente/ niste dovezi.
Sau este doar o parere personala, fara nici o baza?
Andrei G(Citează)
31/07/2019 la 12:50 PM
Facebook șterge din când în când acest gen de postări sau pagini – ex: https://newsroom.fb.com/news/2019/03/removing-cib-uk-and-romania/
Dan(Citează)
31/07/2019 la 1:25 PM
https://www.stiridiaspora.ro/scandal-in-psd-dancila-a-spus-ca-are-sentimentul-ca-se-dore-te-un-nou-10-august-sau-colectiv_424623.html
„Nica a spus «domnule, ca să știm ce să facem trebuie să ne spuneți ce s-a întâmplat». Premierul nu a vrut să spună. Zicea doar că în comunicate trebuie să spunem cine este vinovat și trebuie să spunem mai direct, că oamenii cred că e PSD și a insinuat să spună că e Iohannis sau măcar procurorul, că ar fi vinovat”, au adăugat sursele citate.
Te-ai lamurit de ce bate campii ?
Baltha Zerus(Citează)
31/07/2019 la 2:35 PM
Trepadusii ca “Marius M”, prin definitia lor nu trebuie sa fie inteligenti ca altfel nu ar mai face meseria de trepadus. Ei, trepadusii, se adreseaza unei mase de oameni….sa le spunem “lenesi mintali” iar faptul ca a postat si pe un blog unde nu exista lenesi mintali, este doar “scaparea” lui.
Practic, nu il crede nimeni, insa pe facebook povestea este alta, acolo astfel de mesaje au alt impact.
Se pare ca toti cei descoperiti pana acum cu nume si prenume ce transmiteau mesaje propagandiste in mediul online, fac parte din sistemul ticalosit. Deci nu sunt cetateni onesti ca noi ceilalti.
Cristian J.(Citează)
31/07/2019 la 2:44 PM
Eu cred ca aia care mai au cativa neuroni in creier reusesc ca sa observe faptul ca din partea voastra nu vine niciun fel de argument si nici nu are cum sa vina pentru ca speta este una foarte simpla si o intelege si un copil de calasa a 3-a
Marius M(Citează)
31/07/2019 la 8:15 PM
Argumente au fost aduse in articol si in comentarii dar daca in continuare ti-e greu sa citesti, hai sa te ajutam:
– Cum este vinovat procurorul pentru faptul ca politia n-a miscat un deget timp de o zi intreaga ca s-o repreze din apelul ei disperat?
– Cum este vinovat procurorul pentru faptul ca politistul i-a dat cu jet “hai degaja ca tii linia ocupata?”
– Cum este vinovat procurorul pentru ca politia nu a miscat un deget sa caute o victima timp de mai multe luni?
– Care este sistemul corupt si mafiot atunci cand politistii care freaca duda sunt cei promovati de catre MAI, condus in ultimii 2 ani de catre Carmen Dan? Aaaa, nu mai e sistemul #rezist ci e fix, dar fix sistemul guvernat de catre PSD in toti anii si pe care tu il aperi acuma. Acel sistem care a pus jandarmii pe civili care protestau pasnic.
Tudor(Citează)
31/07/2019 la 9:02 PM
Argumentele de fapt nu sunt argumente. A spus cineva ca politistii s-au miscat formidabil sau cei de la 112 de insiri lucrurile astea? De bine de rau la politisti si STS sa lasat cu demisii, la parchet s-a lasat cu albiri. Mai repet odata pentru tine, poate ti-a scapat. Odaca ce ancheta a fost preluata de procuror politistii sunt in subordinea lui. Asa mult timp cat le-a luat politistilor in cele din urma au aflat de unde s-a dat apelul si au vrut ca sa descinda, insa procurorul a decis ca nenoricitul nu merita deranjat pana la 6 dimineata. Poate ca deja era prea tarziu pentru fata, dar nu se justifica ca sa dai unui astfel de nenorocit timp pentru a scapa de cadavru.
Marius M(Citează)
02/08/2019 la 10:02 AM
@Marius M, soc si groaza…
S-au luat masuri impotriva procurorului:
https://www.news.ro/justitie/procurorul-care-a-instrumentat-disparitia-adolescentei-de-la-caracal-suspendat-din-functie-el-este-acuzat-de-grava-neglijenta-de-catre-inspectia-judiciara-1922402201002019081619076162
Andrei G(Citează)