►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Oamenii care comentează cu cea mai puternică indignare cazul Caracal fac parte din bula București, capitala țării, unde lucrurile merg bine față de restul țării.
Bula asta se vede în așteptările pe care oamenii le au în general. Prea multe corporații cu oameni frumos îmbrăcați și badge la gât, prea multe meetinguri puse în calendar, prea multe mocha caramel latte și brunch-uri cu ouă poșate creează cumva impresia că sigur toți românii trăiesc la fel, că așa este viața oriunde în România.
În București, oamenii sunt cel mai indignați când curierul întârzie o zi cu marfa comandată online, din metrou, de pe aplicația dedicată a magazinului. Sau de 3 minute de manele la un festival cu 60 de ore de muzică sau de faptul că sunt prea multe borduri la marginea străzii.
Este ușor să uiți, în aceste situații, că în restul României nu sunt deloc borduri, ba chiar nu sunt trotuare, ci doar noroi la marginea unui drum vechi. Că la 60 de kilometri de București este o sărăcie lucie, cu bordeie de pământ și acoperiș din bucăți de tablă găsite cine știe pe unde. Că majoritatea satelor și orașelor sunt căpușate de corupție și incompetență ce le țin blocate în evul mediu (mai țineți minte acest reportaj?), că oamenii nu au sau nu vor să muncească, că cel mai popular loc este birtul din sat și tăria sa cea mai ieftină, că votul se vinde pe o sticlă de ulei și un pui, că defectarea frigiderului sau a televizorului—dacă există, că stăm slab în astfel de statistici—este o tragedie pentru care familia plânge o săptămână.
Oamenii din bula București așteaptă un fel de profesionalism corporativ și din partea celor care sunt atât de departe de o astfel de viață socială încât ar putea la fel de bine să fie pe Lună, nu tot în România.
Îmi aduc aminte cu amuzament ce uimită și indignată a fost Matilda acum câteva săptămâni, când a început școala de șoferi, iar la pregătirea teoretică a intrat un profesor în clasă și a zis “hai, notați ce vă zic eu” și a început să dicteze turuind. Iar apoi făcea mișto de cursanții care nu răspundeau bine în chestionarele care se fac acolo, ca pregătire. Dar cum să mai fie așa un curs?! Unde se mai predă așa, vreodată, mai ales pe bani și cu adulți în sală?!
Și eram aici în București, nu cine știe în ce colț de țară.
Zilele trecute, un psiholog spunea la Digi24 că trebuie educați mai bine copiii ca să nu se urce în mașină cu necunoscuți. Mi s-a părut ireal.
Oare ce crede, că fata din Caracal a fost păcălită ca să se urce în mașină cu criminalul ei? Nu, autostopul este un mod de viață, e singura metodă de a ajunge la oraș sau înapoi la tine în sat. Dacă am reținut bine, se ducea sau venea de la meditații, că profesorul era în altă localitate.
România este în paragină. Ne-am obișnuit cu Uber (și ce indignare dacă șoferul nu vine în 4 minute, ci în 8!), dar în restul României nu există nici măcar transport în comun normal între sate, că autoritățile locale n-au bani de așa ceva. Poate doamna psiholog s-a uitat prea mult la filme și are impresia că toți copiii din România circulă cu autobuz școlar, iar la trecerea de pietoni apare un funcționar al școlii care oprește traficul în timp ce copiii trec fericiți, mâncând câte un măr roșu, spre o școală modernă?
Sau Poliția Română, să nu-i uităm pe polițiști. Am văzut multă uimire când s-a aflat că aceștia au spus familiei fetei dispărute acum 2 luni că poate a fugit cu un Făt-Frumos, în loc să investigheze cazul.
Păi de unde credeți că provine majoritatea acestor polițiști? Credeți că din mediul corporatist în care un project manager le împarte task-uri prin Slack, iar ei văd asta ca pe o provocare ce i-ar putea ajuta să avanseze în carieră, să se facă remarcați pe floor? Credeți că din când în când merg la cursuri de customer service sau traininguri privind hărțuirea sexuală, iar trimestrial fac o simulare de incendiu cu evacuare?
Nu, sunt tot oamenii din România aflată în paragină. Nu se ridică deasupra ei, nu sunt mânați în luptă de vreun crez privind dreptatea și onoarea. Sunt tot oamenii care preferă o băutură la birt, care consideră că femeile sunt curve, care au același chef de muncă (sau lipsă de) precum toți ceilalți din jurul lor. E un job și atât, iar omul care-l face a fost modelat și crescut de același sistem ca și cei pe care-i anchetează, iar meseria a învățat-o într-o Academie nelipsită de scandaluri și corupție.
Și cum, vecinii criminalului știau că acesta este violent și sadic cu animalele, dar totuși nu au raportat asta niciodată?! Păi cui să raporteze? Poliției de mai sus? Ce să raporteze, când asta face parte din normalitatea vieții la sat într-o Românie aflată în paragină?
Ați uitat sute de știri despre animalele chinuite de diverși? Ar fi bune acum niște sute de știri despre câți dintre aceia și-au plătit și amenda primită cu acea ocazie, dacă au primit una. Ați uitat sutele de știri despre crime la beție? Despre sclavie sau copii vânduți? Despre violuri făcute fără nici un gând la consecințele ulterioare?
Face parte din viață. Îți bați nevasta, o pui la cratiță, bei constant ceva tare de la PET, îți înjuri câinele dacă latră prea tare, îți învinețești copiii când strică ceva prin casă, înjuri autoritățile imediat după ce le accepți găleata, ți se pare că toți te dușmănesc, că toți au mai mult ca tine, iar tu n-ai avut noroc în viață. Auzi la televizor că țara a fost scoasă din noroaie și le mai zici un ” ‘tu-vă muma’n cur de hoți” înainte de o nouă gură de tărie și apoi mergi acasă; Doamne ferește să nu fie masa gata sau să comenteze vreun copil ceva, că ești un car de nervi și vrei să-i descarci pe cineva.
Nu zic că toți românii sunt așa, nici pe departe, dar astfel de fapte încă se întâmplă suficient de des încât să nu pară nimănui din jur uimitoare, șocante sau ilegale. Încă fac parte din “normalitate”.
Asta-i România. O țară în paragină din toate punctele de vedere, în care majoritatea oamenilor sunt nepăsători față de orice ține de comunitate și în care piramida lui Maslow pare să conțină o singură nevoie, cea de mâncare în burtă și băutură în pahar. O țară în care 50 de ani de comunism și 30 de ani de corupție puternică nu doar că i-au furat banii, ci au făcut oamenii să se închidă în ei înșiși și să nu dorească o viață mult mai bună, ci doar pâine și circ.
Treaba asta mi se pare extrem de greu de corectat. Rațiu zicea de 20 de ani, dar aceștia au trecut de mult. Eu cred că poate 50 de ani sau 100 de ani vor modifica mentalitatea oamenilor, îi vor învăța că poți fi cinstit și curat și muncitor chiar și dacă ești sărac, că primele trăsături țin doar de tine, pe când ultima și de alți factori pe care nu-i poți musai controla.
Un termen foarte lung. Unii români au înțeles rapid că vorbim de decenii de transformare (și asta dacă se va încerca transformarea, că momentan ne afundăm în paragină mai repede decât se ridică din ea câteva bule norocoase) și au emigrat, că nu vor să aștepte 50 de ani cu speranța că poate va fi mai bine. Alții au rămas pe aici, din diverse motive, adăpostindu-se în câteva bule precum București, Cluj-Napoca, Timișoara, Constanța șamd.
Ca-n filmele SF, trăim în domuri de sticlă din care se iese atât de rar încât credem că toți trăiesc la fel. Până la mare este autostradă, pe Valea Prahovei sunt vile la șosea, deci sigur toată România arată bine. Iar dacă sunt probleme undeva, se rezolvă cu un like și un protest cu pancarte amuzante.
Știrile despre țara de dincolo de bule ne șochează. Din păcate, pentru mulți soluția este să închidă știrile, că nu vor să-și strice ziua cu așa ceva, și să găsească ceva mai hazliu, mai ușor de privit. Prea puțini conștientizează problemele și vor să schimbe ceva pentru cei din jur.
Și pentru prima oară, mi s-a făcut lehamite și de imaginea lui Iohannis, la costum impecabil, în fața steagurilor, vorbind despre asta. Toată clasa politică, indiferent de parte și partid, a pierdut de mult contactul cu realitatea din România. Nu cred că mai au cum să o schimbe, ceea ce face impasul și mai mare.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
39 comentarii
30/07/2019 la 6:41 AM
Da
Tibi(Citează)
30/07/2019 la 7:15 AM
Bine spus
Vali(Citează)
30/07/2019 la 7:27 AM
Am terminat cu vaccinul anti-rabic la Matei Bals, in Bucuresti. Asistenta de acolo, foarte senin imi spune ca:
– manusile de cauciuc sunt degeaba pentru mine, o protejeaza doar pe ea si degeaba le schimba dupa fiecare pacient
– nici nu foloseste gelul de dezinfectare care e pus pe peretii spitalului
– acele folosite la pregatit vaccinul le arunca, nu ca in provincie unde se refolosesc
Pentru ca m-am uitat cu atentie sa schimbe acele si m-a tinut minte ca data trecuta am comentat despre manusi, a infipt acul de l-am simtit si am sangerat cat la celelalte 4 doze adunat.
Asta e Romania adevarata, in care ne facem treaba cat de prost se poate dar cat sa nu ne trezim cu reclamatii. Care nu ar duce la pierderea job-ului, nu, doar se pierde timp cu niste comisii si niste penalizarii frectii Diana la picior de lemn.
* pentru cei mai tineri Diana era ceva gen o crema de maini inainte de ’89
Gaelex(Citează)
30/07/2019 la 7:42 AM
Radu, foarte bine spus! Felicitări.
@Gaelex
Diana era o loțiune ce se folosea la frecții. Era departe de a fi gen cremă de mâini. Dar era o loțiune pe care bețivii din vremea aia o apreciau maxim :)
Tino(Citează)
30/07/2019 la 7:42 AM
nu exista sa se refoloseasca acele , nu exista sa nu le schimbe. serios acum ,obsesia asta cu revolosirea acelor a ramas din anii 90 cand erau ace de alea care se sterilizau.
conspicuous(Citează)
30/07/2019 la 10:05 AM
@Gaelex, lucrurile nu stau chiar așa, dar ție și generației tale (care habar n-aveți ce e aia frecția Diana, dar vă place să credeți că știți) vi se pare că totul e în evul mediu în România. Mai pleacă și tu din București, vezi cum e și prin alte părți.
Emil C(Citează)
30/07/2019 la 11:04 AM
Asistenta de la spital mi-a zis ca in provincie se refolosesc, nu eu am inventat asta.
Gaelex(Citează)
30/07/2019 la 12:31 PM
În provincie se refolosesc și prezervativele iar hârtia igienica se întoarce pe partea cealaltă. Nu exista sa te folosești ace. Chiar și în provincie.
conspicuous(Citează)
30/07/2019 la 1:19 PM
Vaccinul se prepara folosind un ac, injectia efectiva se face cu alt ac. Primul ac se da deoparte si cica se refoloseste la tara prin unele locuri. Nu mi-a zis unde.
Pot sa inteleg gandirea care sta in spate refolositului acului de preparare, nu a facut decat sa treaca prin aer si ser fiziologic si dopul sticlutei de vaccin.
Evident ca este gresit, tot se contamineaza si *nu* ar trebui refolosit.
Poate confund cu laptele de corp Doina…
Gaelex(Citează)
30/07/2019 la 7:36 AM
Salut, felicitări pentru articol.
BogdanP(Citează)
30/07/2019 la 7:50 AM
Ca un outsider , îmi vine sa ma c*c pe analiza asta cu bule: când vin in romania, in orice oraș, la orice oră văd șoferii vorbind la telefon in timp ce conduc. Și presupun ca absolut toți sunt indignați și vor “să se facă ceva”, își aduc aminte supărați de Colectiv, de răspunsurile de la 112 in timp ce dau like la un post pe Facebook de a lui Godină și-l discută cu prietenii la o bere sau mai multe, după care se urca la volan.
Nico(Citează)
30/07/2019 la 10:12 AM
Exact. “Bula” aia a celor care “vor schimbare” dar nu fac nimic să se schimbe ei înșiși. Lor li se cuvine, le este permis, doar fiindcă “nu votează cu ciuma roșie”.
Emil C(Citează)
30/07/2019 la 8:05 AM
Brucan zicea de 20 de ani.
Giovani(Citează)
30/07/2019 la 8:07 AM
Atata timp cat bulele astea de care vorbesti vor blama doar anumite categorii profesionale si vor accepta si gasi scuze tuturor prostiilor facute de altii, tara asta nu se va face bine.
alex(Citează)
30/07/2019 la 8:07 AM
Ai atins exact realitatea in care traim, toti suntem de acord cu asta dar…facem foarte putin sa schimbam ceva. In bula noastra preferam sa …schimbam canalul tv decat sa ne imlicam
Adi@(Citează)
30/07/2019 la 8:10 AM
Bula bucuresti? Lucruri care merg bine? Serios?
In afara de cativa hipsteri cu pretentii si inca vreo cativa oameni mai educati, bucurestiu e plin de aceiasi melteni ca-n restu tarii. Aceiasi mentalitate o au. Bucuresti nu e numai centru vechi si cateva malluri.
Multi corporatisti or fi la costum si cravata, da’ intre dejte au inca pamant si-n creier aceiasi negura ca aia din fundu romaniei.
Nu exista bula bucuresti. Exista poate bula fiecaruia. Bula ta de ex. Formata din oameni ca tine.
Coboara in strada sa vezi bucurestiul adevarat. Asculta discutii pe strada in tramvaie in autobuze intre blocurile gri din cartiere. Aceleasi discutii ca in orice sat. Aceiasi mentalitate. Dezbatute in cur pe scaunel sau oe capota masinii la o punga de seminte.
Sint bucurestean si stiu ce zic.
BlackSkull(Citează)
30/07/2019 la 9:10 AM
paradoxul bulelor: sa incerci sa explici pe un blog problema lor, din bula bloggerilor.
Giovani(Citează)
30/07/2019 la 9:04 AM
cel mai bun articol citit la tine pe site!
foarte buna analiza!
victor(Citează)
30/07/2019 la 9:27 AM
În populația unei țări regăsim ceea ce se întâmplă la nivelul unei comunități oarecare, unde membrii se mulează pe stilul liderilor iar efectele sunt benefice sau nu, în funcție de calitatea umană a liderilor. Schimbările sunt mult mai profunde decât am putea să credem.
gabi(Citează)
30/07/2019 la 9:28 AM
Adevarat, dar irelevant. Mizeria nu poate fi o scuza pentru mizerie.
Daca Romania secundara isi face prost treaba, Romania din bula are datoria sa preia fraiele. Daca tu nu iti faci programul, altcineva se va baga peste tine si ti-l va face. Si poate n-o sa iti placa la fel de mult.
Exact fenomenul asta trebuie sa se intample in Romania: bula sa preia conducerea din mana luzarilor PSD-ALDE care nu fac nimic.
mac gregor(Citează)
30/07/2019 la 10:00 AM
Ce trist e ca e adevarat…
Catalin(Citează)
30/07/2019 la 10:12 AM
Da si pe mine m-a surprins emotia pe care a generat-o acest caz, mie nu mi s-a parut nimic surprinzator, as fi avut o surpriza daca fata ar fi foat salvata.
Adica, sa zicem ca inainte de Colectiv mai puteai sa dormi pe tine, dar daca Colectivul nu te-a facut sa intelegi ca avem un stat esuat si ca tara sta sa cada pe noi, nu vad ce te-ar mai putea trezi.
Marean(Citează)
30/07/2019 la 11:08 AM
Va amintiți ca in 2017 o femeie nebuna a împins 2 persoane la metrou ? Primul caz a fost la ora 15 la metroul Costin Georgian si apoi la ora 19 când a ucis o persoana la metroul Dristor.
Va amintiți ce prost se vedeau imaginile de la metroul Costin Georgian ? Credeți ca cineva a făcut un upgrade ? Am învățat ceva din acea tragedie ?
Daca nici la Metrou unde este monitorizare video nu a reușit Politia sa intervină in cele 4 ore dintre cele 2 agresiuni, ce pretenții sa mai ai intr-un oraș mic cum este Caracal ?
george(Citează)
30/07/2019 la 12:15 PM
LOL. Puneți mâna și ascultați înregistrarea cu Giovanni Becali din 2010 (teoria șmecheriei), de 3 ori sau de câte ori trebuie pentru a înțelege esența: aia e România. Cei din bulele de sticlă protestează și varsă frustrări și dorințe de o viață mai bună până ajung acolo financiar – adică ajung în punctul din care începe “boieria”, în sens românesc. Adică ajung să aibă casă (case), mașini și destui bani încât să îi pună la muncă pe cei din afara bulei – la curățenie în casă, la grădină, bone la copii, meditații, îngrijire bătrâni etc. Emigrația este pentru cei mai mulți doar o scurtătură pentru acest gen de “boierie” – de-aia se trimit atâția bani din afară și toți căpșunarii ridică vile și palate.
Dan(Citează)
30/07/2019 la 12:56 PM
Problemele, pe care le expui tu, exista in orice zona din Romania totul incepand si terminandu-se cu educatia primita. Faptul ca in anumite zone, Romania este la nivelul occidentului spre care tanjim cu totii, este ceva exceptional intr-o tara, in care timp de 30 ani clasa politica plus o buna parte a populatiei s-a opus acestui curent.
Oamenii aia ajunsi in domurile de sticla sunt cei care au ales altceva, decat cel care a preferat sa traiasca pe ajutor social si sa-si inceapa ziua cu 100 de pufoaica si te asigur ca nu sunt deloc putini.
Problema reala, este ca oamenii aia de prin domurile astea de sticla sunt prea putini si intr-o minoritate insignifianta pentru a-i mai putea ajuta si pe ceilalti. Foarte multi luptandu-se cu morile de vant si realizand ca batalia asta e pierduta.
De facut, nu se poate face nimic, timpul le va rezolva pe cale naturala, Romania reala pierzand testul timpului.
Asdad2005(Citează)
30/07/2019 la 2:26 PM
Articolul asta e si un fel de autocritica/proces de constiinta? Contrasteaza puternic cu review-urile de single malt sau restaurante cu stele Michelin.
Sol(Citează)
30/07/2019 la 2:48 PM
“Este ușor să uiți, în aceste situații, că în restul României nu sunt deloc borduri, ba chiar nu sunt trotuare, ci doar noroi la marginea unui drum vechi. Că la 60 de kilometri de București este o sărăcie lucie, cu bordeie de pământ și acoperiș din bucăți de tablă găsite cine știe pe unde.”
Când spui asta poate ar trebui să ne raportăm procentual la populaţie; sunt şi astfel de sate dar nu au mulţi locuitori. Cei mai mulţi locuitori locuiesc procentual în oraşe mai mari sau mai mici. Şi chiar şi în “bordeiele de pământ” procentual locuiesc puţini oameni din acele sate.
Există transport în comun şi între acel sat şi Caracal dar ca de cele mai multe ori este la privaţi şi este dictat de cerere. Acum în vacanţă erau mai puţine microbuze şi nu la ora la care voia să se întâlnească cu prietenul.
https://www.gds.ro/Local/Olt/2019-07-29/alexandra-a-plecat-cu-ocazia-la-caracal-pentru-ca-nu-era-microbuz/
Şi apoi constat că întregul articol nu prezintă nici un fel de date concrete, este doar o lamentare deprimată şi aş zice ruptă de realitate (alegând doar nişte stereotipuri pe care le generalizează la nivelul întregii ţări). Dacă considerăm aproape toate datele relevante gen PIB/locuitor, speranţă de viaţă, sărăcie, şomaj, mortalitate infantilă, calitatea vieţii, la toate suntem per ansamblu pe un trend crescător şi probabil în cel mai înalt punct de după 89 (cu menţiunea că mai avem destul de parcurs pentru a ajunge din spate vestul în special în ce priveşte mediul rural).
Dar am impresia că pe tine nici nu te interesează astfel de date concrete. Zici “poți fi cinstit și curat și muncitor chiar și dacă ești sărac”. Deci dacă anumite criterii abstracte (probabil politice) sunt îndeplinite pentru tine, e ok şi dacă toţi sunt săraci. Asta mă sperie la unii din politică, că sunt la fel de detaşaţi de date concrete şi programe economice, umblând numai cu astfel de lozinci abstracte.
Per total, încă un articol care face mai mult rău decât bine chiar în cauza de care se plânge.
Sorin(Citează)
31/07/2019 la 10:19 AM
60km de bucuresti?
nici nu trebuie sa iesi din oras. vezi pe splai pe langa izvor case abandonate si pline de squateri. vezi pe splai dupa vitan prin zona aia multe improvizatii, vezi langa sun plaza, partea dinspre vacaresti cum stai 20 de oameni in cotete de chirpici.
sa nu mai zic sa mergi spre capat rahova.
saracie e peste tot. saracie e chiar langa noi.
gabi(Citează)
31/07/2019 la 1:33 PM
@gabi: Squatteri şi case părăsite vei găsi şi în San Francisco. Tocmai de asta ziceam că trebuie să ne uităm la date concrete şi statistici per ansamblu (şi la evoluţia lor în timp), nu la impresii şi păreri neinformate (cum e întreg articolul de altfel). Politicienii care fac la fel şi umblă doar cu lozinci abstracte în loc de programe economice studiate o vor da în bară şi apoi vor da vina pe românii înapoiaţi.
Sorin(Citează)
30/07/2019 la 3:55 PM
Word!
Unul dintre cele mai bune articole ale tale.
Boglous(Citează)
30/07/2019 la 5:32 PM
Ne scuzati ca unii mai vrem si normalitate! Ne scuzati ca vrem o viata decenta pentru noi si copiii nostri! Poate chiar in secolul asta (XXI), poate chiar in spatiul asta mioritic! Nu ne certati prea tare daca refuzam bordurile si betoanele sufocante, da-ti dovada de marinimie si acceptati ca nu ne putem intoarce chiar toti la bordeie acoperite cu tabla, fie ele amplasate si la 60 km de Bucuresti. O idee (fantasmagorica, evident) ar fi sa incercam sa ridicam putin standardul de viata in “minunata noastra patrie”, sa incercam sa luminam putin mintile abrutizate de bautura ieftina la PET consumata la birtul din catun/sat. Poate ca este mai util sa traim in bula noastra, cu visele si principiile noastre “elitiste” decat sa ne lamentam vesnic si sa constatam mioritic ca asta e tara, astia sunt oamenii, asta e, ce PLM. Dupa ce trece socul cu oroarea intamplata la Caracal, incet, incet se vor gasi canalii care sa exonereze vinovati si incompetenti, parca aud: atat s-a putut, asta-i tara, astia suntem, nici in alta parte nu e totul roz, noi suntem os de dac dar alti (scarbile dracului!) nu ne lasa sa facem autostrazi, spitale, proceduri, educatie, etc, etc. Se vor gasi jigodii care sa ne reaminteasca ca si militieni incompetenti din Olt au copii
i si parinti batrani si ca doar din mila crestineasca au fost numiti niste slugoi penibili in functii de conducere, pentru o bucata de paine de pus pe masa copiilor! Hai ma sa le plangem de mila dupa ce sunt degradati, concediati din functii fara posibilitate de reangajare si iesirea la pensie sa fie cu pensia sociala!
Iancu Dragos(Citează)
30/07/2019 la 6:52 PM
Ne lamentam aiurea… unii dintre noi au ajuns ca niste animale pentru ca nu stiu de frica si cum animalele nu inteleg cu vorba buna,trebuie sa scoti biciul.
Cand or sa vina unii care sa impuna respectarea legii,amenzi care se colecteaza si daca nu, munca in folosul comunitatii sau puscarie plus o lege a responsabilitatii politice si a celor din administratie nu se schimba nimic
Nici vorbitul la telefon in masina, nici gunoi pe jos, nici spaga,nici viol nici nimic.
Cat despre “domurile” de care zici aici,care nu sunt altceva decat lupul moralist in cazul de fata , ce sa mai vorbim.
Schimbarea incepe cu noi, la nivel individual.Cine nu vrea de bunavoie va primi cu de-a sila prin amenzi ,samd.
Nu vad prea multi care ar fi de accord cu aceste masuri “draconice”.
Pana nu mor toti care aveau 15 ani la revolutie, care au prins sistemul de atunci si haosul din 90-2000 nu vad de ce ar vrea cineva sa schimbe ceva.
Esti in bula ta, nu te lovesti decat f rar de incompetenta din jur, iar pt restul, caputalismul salbatic,scapa cine poate.Mai nasol daca ti se intampla tie sau familiei tale,atunci belesti ochii si vezi realitatea maro,aia din Romania.
Silvanus(Citează)
30/07/2019 la 6:56 PM
E diferență între „domuri de sticlă” și „turnuri de fildeș”?
Dim(Citează)
30/07/2019 la 7:47 PM
Da, turnul de fildes de obicei se refera la o izolare individuala si voluntara, aici e vorba de bule, adica izolare colectiva si involuntara (lumea din bula nu-si da seama ca traieste in bula).
Marean(Citează)
30/07/2019 la 7:49 PM
am crezut ca e un guest post
alex(Citează)
30/07/2019 la 10:29 PM
Evreul comunist saul brukner/silviu brucan a zis aia cu 20 de ani.
Boris(Citează)
31/07/2019 la 8:33 PM
Pot doar sa spun ca este greu iar drumul este unul foarte lung. Fiecare traim in bula noastra.
Marian Savu(Citează)
01/08/2019 la 11:34 AM
Les Roumains auront besoin de 20 ans pour apprendre la démocratie (Românii vor avea nevoie de 20 de ani pentru a învăța democrația) citat din Figaro, spus de Silviu Brucan. O generatie va trebui sacrificata si din aceasta generatie facem parte si noi cititorii acestui blog. Ma uitam recent la un video de-al lui buhnici cum ca Apple Pay a fost introdus in Romania si de acum merge sa platesti contactless. Atunci m-a traznit cu adevarat prapastia dintre lumi..avand in vedere ca eu am folosit prima oara Apple Pay in 2014. 5 ani ne-au trebuit..Eu nu mai am speranta ca Romania se va vindeca curand. Trist.
Cristian(Citează)
01/08/2019 la 12:45 PM
TRUE, Bine spus.
Ovi(Citează)