un blog de Radu Dumitru

asus s5507

►► Ofertele continuă la: eMAGFashion DaysFinestoreDysonFlip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄

asus s5507

Altă campanie a Primăriei cu bloggeri și vloggeri

22 Jul 2019  ·

GÂNDURI  ·

10 comentarii

Sâmbătă a apărut în Libertatea un alt articol despre o campanie cu bloggeri și vloggeri plătită de Primăria Municipiului București: 93.000 de euro pentru agenții și vreo 10 vloggeri și câțiva bloggeri.

Printre organizatori este și aceeași agenție care anterior a avut un contract de 20.000 de euro cu patru vloggeri pentru a lăuda autobuzele STB și serviciile companiei.

Libertatea face și o socoteală simplă a rezultatelor, care variază între 259 de vizualizări și 205.000 de vizualizări per clip, după cum a putut fiecare.

Oficial, nu-i nimic în neregulă cu asta, poate doar bugetul de vreo 2-3 ori mai mare decât ar fi fost cazul. Prost este însă cine dă, nu cine cere, iar despre PMB asta nu mai surprinde.

Neoficial, sunt din nou dezamăgit să văd că oameni tineri, pe deplin conștienți de mizeria din București și incompetența primăriei, că acceptă fără nici o problemă să spele astfel imaginea lui Firea.

Asta este aici, o spălare de imagine, nu o laudă a Bucureștiului. Știu că mulți s-au întrebat și la campania cu autobuzele STB ce rost are aceasta, când toți bucureștenii știu că serviciile STB sunt foarte slabe. Am auzit o idee bună la un episod din Între-Show-uri: campania nu-i făcută pentru bucureșteni, ci pentru toți ceilalți români, care astfel văd autobuze noi și curate și-și spun “ce primar bun este Firea acolo în capitală!”.

N-a fost o reclamă la autobuze, ci o campanie electorală pe bani publici pentru Firea și cu ajutorul acelor vloggeri.

Și acum este vorba de același lucru, oricâți ar spune chestii de genul “pe mine m-a plătit agenția, nu primăria” sau “am scris despre București, indiferent cine ar fi primar”. Sigur, doar că nu “București” a semnat pentru alocarea banilor, nu?

Articolul din Libertatea are URL-ul, apropo, “ne trombonesc pe banii noștri”; sintagma nu apare și în articol, probabil a fost parte doar dintr-un draft de titlu. Eu de asta mi-am impus, acum niște ani, să refuz orice campanie finanțată cu bani publici și le-am refuzat pe toate care mi-au trecut prin cale. Nu vreau să se spună că am fost plătit cu banii cetățenilor, mai ales că de multe ori nu este clar care sunt dedesubturile unei campanii și cine o finanțează, având în vedere ce hățiș de instituții și companii și agenții se ascund uneori în spatele banilor.

Cei din Libertatea, însă, exagerează din nou tonul articolului. Articolul este despre cei 93.000 de euro primiți de vloggeri/bloggeri, dar undeva scurt se spune că televiziunile, radiourile și presa au primit 2 milioane de euro pentru promovarea Bucureștiului, o problemă mult mai mare într-un oraș în care ne mănâncă țânțarii.

Aș vrea să văd niște “investigații” și analiza rezultatelor și pentru, de exemplu, contractele de servicii de televiziune și publicitate media atribuite de Primăria Sector 4 direct către Antena 3 de-a lungul timpului sau de ce Radio Zu și Antena 3 au luat așa mulți bani de la PMB în 2017. Milioane de euro din bani publici s-au dus în ultimii ani spre anumite televiziuni, publicații și radiouri și cu siguranță n-au fost pentru a se dansa în fața unor monumente.

asus s5507

    10 comentarii

  1. E normal ca o campanie TV sa aiba buget semnificativ mare decat una pe bloguri sau asa-zisi influenceri, cand ai reach 100K sau 1M vs. 550 de vizualizari pe YT si 2 like-uri. E bine sa te tii departe de bugete publice, mi-a placut de Cabral la faza asta.

      (Citează)

  2. Recorder.ro, ai legatura

      (Citează)

  3. Mie mi se pare super ca ai principii si nu iei bani de la PSD. Eu banui si ca ai succes si iti permiti sa refuzi ceva in plus pentru ca nu ai nevoie sa iti strici imaginea.

    Alti bloggeri nu au astfel de principii si probabil nici succesul sa isi permita sa refuze campanii de acest fel.

    Dar de de exemplu de ce Elena Gheorghe nu are astfel de jene, nu mai inteleg.

      (Citează)

  4. Pe locuitorii urbei nu ajuta cu absolut nimic si poate ca e timpul sa se interzica manevre de genul asta care sunt invitatii la o spaga.
    Ce nu inteleg, este cum vine promovarea primariei printre cetateni, cand orice cetatean al acestui oras stie cat de mizere si infecte sunt serviciile publice ale PMB. E o campanie si sunt de acord, dar chestiile astea trebuiesc interzise, cea mai buna promovare a primariei este prin serviciile pe care aceasta le ofera si in 4 ani de Firea, a oferit numarul masinii de Suedia.

      (Citează)

  5. Poate pana la urmă va pricepe lumea. Integritate, moralitate, onoare, demnitate, astea sunt interzise asa-zis influenserilor. Cand ii citiți, urmăriți, Sa stiti tot despre ei. Si sa nu va mirați. Mie imi provoacă greață!

      (Citează)

  6. În loc să ne reindustrializăm, se aruncă bani pe PR și futaiuri.

    Offff, Doamneeeee…

      (Citează)

  7. Draga Radu
    Consider ca trebuie ca cineva sa-ti spuna lucrul asta:
    Romania nu este inca o economie de piata in care valoarea individuala sa aibe sanse sa urce. O stii si tu foarte bine. Eu ma apropii de 60 ani si tot ce am putut sa fac a fost sa ma pregatesc cat mai bine. Astfel de vremuri am prins eu.
    Tu mergi pe carari nebatatorite. Esti ca un explorator de altadata. Da-i in masa pe oportunisti si impostori. Trebuie sa crezi in valoarea ta, pentru ca stii sa faci lucruri de calitate in domeniul tau. Va veni si vremea ta, daca esti perseverent si nu te dai batut.
    Mult succes!

      (Citează)

  8. Mai nou, Firea și-a comandat niște sondaje de opinie, probabil ca sa vadă cum sta la prezidențiale.

      (Citează)

  9. Binenteles ca e campania vitei aleia. Si da, este pentru restul Romaniei, pentru ca niciun bucurestean normal la cap nu ar vota-o pe scarba aia nici macar ca presedinte de asociatie.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus