►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Dincolo de jocurile de la E3, în preajma conferinței au fost și două anunțuri legate de hardware, printre ele și detaliile pe care Microsoft le-a dat despre viitorul Xbox, numit momentan Project Scarlett. Despre cealaltă noutate, Google Stadia, am scris deja.
Viitorul Xbox va fi lansat în perioada sărbătorilor din 2020, adică probabil la final de noiembrie sau început de decembrie, și încă nu-i știm numele oficial. Poate va fi Xbox Two, poate Xbox Scarlett. Personal nu cred că va fi vreunul dintre aceste nume, dar nu contează așa tare.
Ca și zvonurile despre PlayStation 5, viitorul Xbox va suporta gaming la rezoluție 8K și rate de refresh de până la 120 Hz, dar sunt mici șanse să le obții simultan pe amândouă, că ar fi nevoie de o bandă extraordinar de mare.
Probabil că vă gândiți acum că cine se joacă în rezoluție 8K (adică 7.680 x 4.320 pixeli). Momentan nimeni, desigur, dar consola asta apare în 2020 și trebuie să funcționeze măcar până în 2025, iar atunci situația va fi altfel. Acum 5-6 ani, nici 4K-ul nu era ceva important, dar astăzi este un termen mult mai des întâlnit. În plus, dacă PS5 a anunțat 8K, nu putea Microsoft să nu se ridice la același nivel.
De fapt, eu cred că generația viitoare de console va populariza gamingul la rezoluție 4K, că i-a venit vremea. 8K-ul din anunțuri și zvonuri trebuie văzut mai degrabă ca o bornă ce arată până unde se poate merge, nu și că toți vom merge acolo.
Această performanță va fi obținută prin utilizarea unui procesor AMD custom-built, bazat pe arhitectura Zen 2, cea care este utilizată și pentru noile Ryzen 3000. Grafica va fi asigurată tot de AMD cu o soluție bazată pe arhitectura Navi, cea nouă de pe RX 5700, iar Microsoft spune că va suporta ray-tracing. Memorie GDDR6 și un SSD vor fi de asemenea la bord.
Soluția hardware este și ea similară cu ce va fi pe PS5, zici că s-au vorbit între ei să anunțe același lucru. Sunt un pic uimit de precizarea privind ray tracing, având în vedere că AMD a anunțat că momentan nu va merge în direcția ray tracing prea curând. Poate că pentru console vor adăuga nuclee specializate în RT.
Singura problemă pe care o văd eu cu viitoarea generație Xbox este că Microsoft pare o companie indecisă în privința strategiei sale pentru jocuri și console. Halo Infinite, anunțat ca joc de lansare pentru Project Scarlett, va fi disponibil și pentru Windows, deci îl vei putea juca pe orice PC. Microsoft chiar a anunțat că va crește interoperabilitatea între Xbox și Windows și n-am mai văzut de mult un joc AAA exclusiv pe Xbox.
Dacă aveți deja un PC performant, v-ați putea întreba, pe bună dreptate, de ce să alegeți viitorul Xbox și nu viitorul PS5, ca măcar să aveți acces la o altă serie de exclusivități. Nu știu, trebuie să vedem la lansare exact ce va oferi fiecare mai degrabă dpdv al serviciilor, nu al hardware-ului în sine, că o consolă este acum și un smart media center.
Un singur cadru 8K are nevoie, apropo, de 7.680 x 4.320 x 3 culori x 8 biți/culoare = 796.262.400 biți, adică în jur de 800 Megabiți de date transferate prin cablu de la consolă spre televizor. La 60 fps, înseamnă 48 Gbps de date și asta considerând că nu se folosesc scheme de codare ce-ar putea crește această rată și că nu vorbim de imagini HDR ce urcă la 10 biți/culoare. Momentan HDMI 2.1 poate atinge această valoare, iar DisplayPort ar trebui să o facă în varianta 2.0 fără compresie.
Veți avea nevoie oricum de cabluri foarte bune, certificate pentru așa ceva. 8K la 120 fps ar însemna 96 Gbps și de asta zic că nu vom vedea așa ceva pe viitoarele console. Cel mai probabil, acel 120 Hz/120 fps se referă la Full HD.
alte detalii: Tomsguide
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
3 comentarii
20/06/2019 la 12:15 PM
Cand s-a lansat ps4 in 2013 stia doar 1080. 3 ani mai tarziu au lansat ps4 pro, care stie 4k.
Daca in 2020 lanseaza deja ps5/xbox cu 8k si 120hz, eu zic ca sunt destul de futureproof, cam in 4 ani tv-urile 8k vor fi cum sunt acum cele 4k. (ca accesibilitate).
In 2013 nici nu se vorbea de 4k (poate la modul entuziast sau teoretic), de aia vad ca un 8k pe generatia noua de console trebuie sa fie by default.
gabi(Citează)
20/06/2019 la 12:40 PM
abia astept pe unul care face matematica si zice ca ai gresit la calcule.
altfel tot articolul e despre cat face x cu y si cu z, nu despre ce ar punea aduce nou consola – si aia conteaza pana la urma, nu matematici.
Mihai(Citează)
20/06/2019 la 9:34 PM
Eu zic ca financiar iesi mai bine cu consolele daca nu piratezi jocurile. Eu m-am cam tras pe PS4: joc mai putin in general, nu am treaba sa joc si jocuri de acum 2-3 ani ce le iei pe 50 de lei online sau le primesti moca in abonamnetul de 18 lei/luna(trebuie sa vanezi si ofertele), nu mai trebuie sa bag 2000 de euro intr-un PC performant ca sa ma joc. Daca te joci multe ore si esti gamer inflacarat e clar ca trebuie sa bagi PC.
Ciocanul(Citează)