►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
« Știri despre tehnologie – 25 iunie 2019
Cum arată și ce dotări are noul Ford Puma, fabricat la Craiova »
Ariel povestește o experiență foarte neplăcută în aeroportul Otopeni, când era să fie călcat în picioare la Sosiri pentru că spațiul este prea mic pentru câteva sute de pasageri. Nu m-am gândit niciodată că acolo s-ar putea muri, dar acum sunt convins că da, ar putea apărea victime.
Știu zona despre care vorbește. Dacă te lasă autobuzul de la avion în capătul estic al terminalului, ai de urcat pe două scări rulante consecutive. Problema este că după prima scară rulantă este un spațiu foarte mic pentru pasagerii aduși sus de prima scară rulantă, pasageri care nu apucă să-și ridice bagajul, să se rotească pe acolo și să se amplaseze corect pe a doua scară rulantă.
Pur și simplu durează să aștepți o nouă “treaptă” și să îți sincronizezi pasul cu ea, iar în acest timp prima scară tot “livrează” pasageri în cei vreo 4-6 metri pătrați de acolo.
Mereu apare buluceală, în special în capătul scării; eu unul, când ajung sus, fac tot posibilul să sar imediat în lateral, altfel mă urc pe cei din față.
Dacă vin simultan pasagerii de la vreo 2-3 avioane, spațiul se umple până la refuz. O mică îmbulzeală, o sperietură, un pocnet, câțiva care se împiedică și da, ar fi suficient pentru ca niște oameni să fie călcați în picioare pe treptele de metal. Doamne-ferește să aibă loc pe acolo vreun incendiu, chiar și ceva minor ar speria oamenii și i-ar face să se calce între ei.
În cazul unei tragedii, se va proceda românește. Se vor căuta vinovați, autoritățile vor da vina una pe alta, nimeni nu va fi găsit vinovat.
Și tot apropo de asta, autoritățile române cum vor să primească mii de suporteri la Euro 2020, cu astfel de culoar la sosire?
Mă gândeam și la altă chestie. La Plecări, coada pentru a intra în zona de securitate are uneori sute de persoane. V-am povestit și eu despre una cu mii de persoane. La orele de vârf așa este acolo.
Eh, acolo nu ești deloc în siguranță. Aeroporturile sunt des ținta unor acte de terorism, iar sute de persoane adunate acolo, om lângă om, sunt o țintă bună, mai ales de când guvernul Dragnea-Dăncilă a vrut să mute ambasada României la Ierusalim și ne-a “certat” cu toate țările musulmane din nimic.
Pe 28 iunie 2016, în aeroportul din Istanbul, trei teroriști au atacat oamenii strânși pentru controlul de securitate. 45 de morți, sute de răniți după focuri de arme și bombe detonate. După aceea, multe aeroporturi au început să facă un control de securitate încă de la intrarea pe ușa terminalului. Înăuntru sunt mereu sute de oameni strânși la cozi de check-in sau securitate, așa că pur și simplu trebuie să verifici cu ce se intră pe ușa terminalului.
Noi, în România, ne bazăm doar pe noroc. Pe Dumnezeu, poate ne va apăra. Oamenii de la brigada antitero a SRI-ului, care fac verificarea de securitate în Otopeni, sunt foarte bine pregătiți și conștiincioși, dar sunt plasați prea departe în interiorul aeroportului. Cei câțiva care patrulează pe acolo cu arma în mână nu se pun, că nu pot verifica totul.
« Știri despre tehnologie – 25 iunie 2019
Cum arată și ce dotări are noul Ford Puma, fabricat la Craiova »
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
67 comentarii
25/06/2019 la 1:16 PM
Ariel e cea mai plangacioasa bloggerita si un attention whore notoriu! Nu zic ca nu e aglomerat la Otopeni (chiar e haos total), dar omu’ doar se plange public de orice, doar sa mai aiba material de blog.
Glue(Citează)
25/06/2019 la 1:43 PM
2159 de cuvinte in articol, 0 sesizari la vreo autoritate. Asta e frustrant cu toti “influencerii” astia, chiar ar putea face lucruri utile cu putin efort.
paul(Citează)
25/06/2019 la 1:54 PM
Eu am citit pe sarite. Omu ala e dus, se panicheaza in asa hal incat devine un pericol sio pentru altii, blocand caile de acces sau de evacuare. Eu sunt un om foarte pasnic, daca vedeam unul ca asta blocand isteric scara sau usa, si punand in pericol zeci sau sute de oameni, il luam la pumni acolo, pe loc!
Kopa_Kopan(Citează)
25/06/2019 la 2:43 PM
Nu e, boss. Te-ai obisnuit tu mocirla si balegarul. Si crezi ca e ok, ca uite, lumea traieste asa aici de mii de ani.
E bine ca esti adaptat, dar e bine sa dai si contextul in care apreciezi lucrurile.
Catalinx(Citează)
26/06/2019 la 12:17 AM
De obicei eu nu mă plâng, dar scara aia chiar este pericol public. Nu-i doar Ariel care se plânge, dacă vrei să o iei așa.
nwradu(Citează)
25/06/2019 la 1:16 PM
Nu cred ca am citit o bucata de text cu care sa rezonez mai mult. Complet de acord cu absolut tot ce scrie in articolul ala.
Giani Mucea(Citează)
25/06/2019 la 1:31 PM
Revin cu ceea ce spuneai si tu la un moment dat: a facut careva plangere? Una in scris nu pe Facebook sau blog. Trimis un mail.
Cu riscul de a ma repeta, am vazut cateva zeci de aeroporturi pana acum, de la alea din tari bananiere la alea din tarile la care balim iar Otopeni mi se pare peste medie de decent. Ma uitam cum in nu stiu ce top cel din Johannesburg ce e un dezastru de cand ai intrat si pana iesi 3-4 ore mai tarziu, era cotat in primele 30. Nu-mi dau seama cum.
Pentru mine pe un aeroport conteaza in primul rand cat timp petrec security si control de pasapoarte, iar pe Otopeni indiferent de ora mai mult de 30 de minute n-a durat inclusiv in diminetile cand coada era aproape de iesire.
Cat despre atentanele teroriste, Romania (inca) nu are profil de asa ceva deci nu vad de ce ai implementa masuri de securitate ca-n Istanbul sau Tel Aviv unde te controleaza aia dinainte sa pleci spre aeroport :)
Au fost aproape 6 luni legate cand de fiecare data cand ajungeau pe Otopeni, scarile alea ce duc la zona veche de control pasapoarte la sosiri erau stricate si eu n-aveam o problema cu asta, dar erau o gramada de oameni in varsta ce abia urcau saracii si-s sigur ca nici unul din ei n-a depus o sesizare, ca nu-i asa, si asa nu se rezolva nimic?
Iar la controlul de pasapoarte ar putea respecta treaba cu EU si All Passports ca la cei cu EU merge mult mai repede. Te nimeresti la in ghiseu EU in spatele unuia ce are teancu de acte dupa el (cum calatoream noi pana in 2007, aviz nostagicilor) unde dureaza o eternitate. In alte tari te trimit frumos la ghiseul corect si asta e, ai stat la coada degeaba.
Iulian(Citează)
26/06/2019 la 12:22 AM
Am văzut și aeroporturi de 2 lei (Chiang Mai, Zanzibar etc) unde erai scanat la intrare, deși nu au istoric de pericole.
nwradu(Citează)
25/06/2019 la 1:35 PM
Sper că va sesiza in scris și conducerea aeroportului.
Și mie mi se pare super aiurea că acolo nu sunt și lifturi sau trepte normale.
Em(Citează)
25/06/2019 la 1:45 PM
este un lift acolo, e in spatele scarilor, dar nu e semnalizat. si e si foarte lent
paul(Citează)
25/06/2019 la 2:45 PM
Dap. Nesemnalizat ( asta nu-i neaparat rau :))) ) si lent, dar e un pic mai sigur. Cand e mai rarefiat, mai bine mergi cu scarile, cand e buluc, mai bine stai la lift.
Catalinx(Citează)
26/06/2019 la 12:18 AM
După articolul acesta, cred că de acum voi lua și eu liftul. Pare mai simplu decât zombie rush-ul de pe scări.
nwradu(Citează)
25/06/2019 la 1:37 PM
Pentru mine este un mister cum de nu a murit inca nimeni in inghesuielile din statiile de metrou de la victoriei si unirii.
Cel putin la victoriei se intampla exact ca la aeroport: aia care coboara din tren nu stiu ca nu pot inainta, cei care vor sa urce in tren nu stiu de ce nu pot inainta (ei sunt cei care blocheaza, de fapt) si in timpul asta tot vin trenuri, iar imbecilii de la metrorex stau si se uita in loc sa dirijeze lumea. Realmente sunt uimit ca nu a murit inca nimeni.
Marean(Citează)
26/06/2019 la 12:19 AM
Pentru că nu sunt scări rulante sau, unde sunt, au loc ceva mai mult de degajare în fața lor. În Otopeni, scara rulantă tot duce oameni sus, iar aceștia nu au unde să ajungă.
Am pățit ceva asemănător și la metrou, într-o zi când ploua rău de tot afară. Toți călătorii ajungeau sus și se opreau, că ploua. Scara rulantă tot urca oameni și aceștia nu aveau unde să treacă de cei opriți.
nwradu(Citează)
25/06/2019 la 1:48 PM
dume si povesti ba.
erau sute de oameni care faceau o tragedie acolo, si fix AIA s-a trezit ea sa coordoneze lumea si sa EVITE UN DEZASTRU.
ba ma lasi?
si aia cu colectiv e data la lacrimogena acolo, esti intr-un aeroport, nu intr-un beci mizer.
Mihai(Citează)
25/06/2019 la 2:02 PM
E un ăla, nu o aia. Se vede cât ai citit si cât de duce capul.
Dar trebuia să ai si tu o opinie.
Poate o să fi tu prima victimă. Sa ne povestesti apoi exact cum a fost.
Cezar(Citează)
26/06/2019 la 12:20 AM
Articolul meu nu-i despre ce a coordonat Ariel, ci despre pericolul de la acea scară.
nwradu(Citează)
25/06/2019 la 2:00 PM
Problema apare si din cauza prostiei umane, multi se opresc fix in capatul primei scari rulante fara sa-si dea seama ca altii vin din spate si nu au cum sa se opreasca. Ba unii se mai si enerveaza cand vii peste ei si ii calci in picioare. O balustrada despartitoare de vreo 2m lungime care obliga lumea sa faca o tura pana se pune la coada celei de-a doua scari ar rezolva partial problema,
Un lucru bine de stiut e ca scarile astea au niste butoane de oprire de urgenta, care sunt amplasate destul de des, daca vedeti ambuteiaje de-astea apasati cu incredere pe ele, se pot evita o gramada de probleme.
claudiupb(Citează)
25/06/2019 la 5:10 PM
Exact, se recomanda sa apesi buronul de urgenta si se opreste imediat scara in caz de probleme.
Andrei G(Citează)
26/06/2019 la 12:21 AM
Corect cu ideea cu bara.
nwradu(Citează)
25/06/2019 la 2:11 PM
Nu cred ca poti compara securitatea din Tel Aviv cu nici o alta securitate de aeroport. Nici cu cea din Ist. Nu degeaba in 33 de ani nu au avut nici macar o tentativa de atentat, si totusi ar fii predispusi sau tinta catorva.
Ca exemplu, in layover de 7 ore in Tel Aviv am fost controlat de 3 ori, gen bagaje si intrebari. Ce face mossad’ul acolo nu fac nici cei din state care se lauda ca nu le scapa nimic.
Alex(Citează)
27/06/2019 la 7:19 AM
@Alex cu securitatea internă în Israel se ocupă Shin Bet, nu Mossad, ăia sunt pe exterior.
Valentin(Citează)
25/06/2019 la 2:22 PM
Radu , te am in feed de cativa ani cred, iti cam citesc fieecare articol chiar daca nu comentez dar dupa fraza cu ‘În clipa aia am simțit și vizualizat ieșirea din clubul Colectiv’ ar fi trebuit sa inchizi si sa il ignori .
Ai articole ok , dar nu mai share-ui orice idiotenie de articol .
dny(Citează)
25/06/2019 la 7:57 PM
îmi pare rău, Radu, pentru asta ^ :))
ariel constantinof(Citează)
26/06/2019 la 12:24 AM
@dny: și mie mi s-a părut un pic forțată comparația cu Colectiv, dar este treaba lui Ariel cu ce asociază diversele întâmplări prin care trece.
Eu pot doar să confirm că acea scară este un pericol și cândva sigur va fi ceva busculadă acolo. Asta nu mă poate face să ignor un articol care-mi semnalează problema.
nwradu(Citează)
26/06/2019 la 10:36 AM
De acord cu tine , este total aiurea scara .
La fel de aiurea este si placerea oamenilor de a-ti sufla in ceafa la orice adunare de genul (urcat pe banda rulanta , stat la o anumita coada , asteptat la lift , etc)
Trebuie sa fie fix in ceafa ta, altfel nu se poate .
dny(Citează)
26/06/2019 la 10:36 AM
@Radu :
De acord cu tine , este total aiurea scara .
La fel de aiurea este si placerea oamenilor de a-ti sufla in ceafa la orice adunare de genul (urcat pe banda rulanta , stat la o anumita coada , asteptat la lift , etc)
Trebuie sa fie fix in ceafa ta, altfel nu se poate .
dny(Citează)
25/06/2019 la 2:25 PM
Imi aduc aminte ca era o tanti careia ii era frica sa se urce pe scara rulanta de acolo si blocase toata multimea. Pana la urma au ocolit-o, dar nu stiu ce a facut saraca. Nu cred ca e vreun lift prin zona.
The Gadgetist(Citează)
25/06/2019 la 2:40 PM
Am avut o dată 50 minute să schimb o cursă internă cu una externă din aeroportul Otopeni. Am ajuns la un moment dat undeva la etaj și vedeam ușa de la parter pe unde trebuia sa merg în continuare. Și nu găseam de unde sa cobor de la etaj, doar dădeam de ceva baie mama și copilul. Și ma învârteam pe acolo. A fost amuzant și trist în același timp. Foarte neintuitiv aeroportul.
LFCAlexandru(Citează)
25/06/2019 la 2:54 PM
Cred ca problema s-ar rezolva macar partial daca ar reduce viteza primei scari (sau ar creste viteza celei de a doua, dar asta pare o varianta mai periculoasa).
E ca la youtube, daca face “buffering” ajuta sa reduci rezolutia/bitrate-ul :)
Sorin(Citează)
25/06/2019 la 3:03 PM
Multi spun pe aici ca acel blogger dramatizeaza si face comparatii aiurea.
Am citit tot articolul si are cateva observatii valide si verficate de mine. Oricand se poate intampla un alt Colectiv in Romania pentru ca exista coruptie, nepotism, neprofesionalism in toate institutiile ce ar trebui sa ne protejeze. Colectiv nu este exceptia ci este rezultatul coruptiei si debandadei din institutiile statului.
Mai multe “Colective” se intampla in fiecare an in spitale si pe strazi.
Situatia este explicata foarte bine in linkul de mai jos, sunt zeci de mii de morti din cauza infectiilor si mii de morti pe strazi, cele mai mari din UE.
https://www.monitorulcj.ro/actualitate/67237-oamenii-isi-plang-mortii-din-cauza-infectiilor-din-spitalele-clujene
faramura(Citează)
25/06/2019 la 3:42 PM
hai serios, omuletul asta se plange de orice. s-a plans si ca exista extinctoare in aeroport si ii incomodau pasii de domnisoara elevata prea buna pentru tara asta. daca nu erau extinctoare, iar se plangea. mai e si mega incoerent. ba vrea sa ramana cu orice pret, ba vrea sa plece, ba ii indeamna pe toti sa plece, ba vrea sa ramana…un fel de domnisoara cand vine vorba de backdoor. ca vreau, dar nu prea, dar vreau, dar nu vreau, dar doar varful. Se mai plange si de cuantumul amenzilor, cand una din marile probleme din tara asta este ca amenzile nu sunt indeajuns de mari si nu sunt date. Civilizatia se face cu forta si cu implicarea celor care vor schimbare. Si cand zic implicare, nu ma refer la un articol de attention whore pe feisbuc, dupa cum puncta cineva mai sus.
Ciprian(Citează)
25/06/2019 la 3:43 PM
si ca o completare, modul in care se foloseste de Colectiv ca sa stranga niste laicuri si sheruri e complet patetica.
Ciprian(Citează)
25/06/2019 la 3:49 PM
Radu, tu ai o obsesie nesanatoasa cu terorismul asta. In Romania sunt toate asa distruse ca nici cel mai prost terorist n-o sa vina sa se bage aci la vreo treaba.
in al doilea rand, “soft targets” e mai usor sa gasesti la metrou, unde poti provoca mult mai multe daune, decat sa bati drumul pana in Otopeni. Chiar te poti duce cu metroul la atentat, sa nu poluezi ;)
sin(Citează)
26/06/2019 la 12:26 AM
Aeroporturile sunt ținte mai bune pentru că sunt adunate acolo mai multe naționalități.
În general mi-e teamă de tot ce nu pot controla, ci doar depinde de noroc. Cât despre cât de distrusă este țara, nu cred că-i un factor. Sunt atentate în țări mult mai distruse ca a noastră. Personal cred că este doar un element de timp până la unul.
nwradu(Citează)
25/06/2019 la 4:04 PM
nu vreau sa stiu cine e ariel, un el sau o ea sau un detergent, e irelevant.
Mihai(Citează)
25/06/2019 la 4:20 PM
@Cezar : tiu esti Ariel nu-i asa ?
dny(Citează)
25/06/2019 la 4:26 PM
N-am mai fost prin .ro de mai bine de 1 an, dar genul ăsta de articole nu mă încurajează deloc să mai încerc. De la distanță, problemele de fapt sunt două:
(1) creșterea economică (cu pauze) din ultimii 20 de ani a pus foarte mulți oameni pe drumuri, asta peste tot în lume. Nu numai 8penni s-a aglomerat și nu mai face față numărului de călători și de avioane – ci majoritatea aeroporturilor care deservesc zone dens populate. Părinții și bunicii noștri au stat la coadă la carne, noi la check-in la aeroport. Ghinion!
(2) în .ro în particular nu există o cultură a management-ului mulțimilor iar asta se vede cel mai bine la concerte și la mall. Ideea e că există o întreagă știință în spatele gestionării grupurilor mari de oameni, de exemplu nu faci holul după cum vine mai bine placa de faianță, veceul după cum a tras instalatorul țeava sau parcarea cu zgârcenie maximală în ce privește rutele de acces. În 8penni am văzut la un moment dat indicații legate de cât de departe sunt porțile față de punctul unde eram, indicații cu minute și secunde, adică inginerul a mers în linie dreaptă prin terminalul gol cu cronometrul în mână. Dacă mergea printre oameni, eventual cu un copil de grădiniță de mână, oare mai ieșea la secundă? Sau, dacă porțile sunt așa de aproape unele de altele de faci de fapt maxim 5 minute dintr-o parte în alta a terminalului, oare de ce a trebuit să mai măsoare? Detalii.
Dan(Citează)
25/06/2019 la 4:39 PM
Cateva chestii pe care le pot afirma cu convingere:
– respectiva scara rulanta e un pericol public inca de acum vreo cel putin 5-6 ani.
– aeroportul OTP e o autogara cu pretentii
– domnisoara care a scris articolul probabil ca era marcata de primul atac de panica, cel facut in avion, asa ca l-a trosnit rapid si pe al doilea.
– domnisoara de mai sus e un attention whore cunoscut; like and share pls.
– situatia de la metrou, Piata Victoriei, in cazul meu, iti da de gandit. Nu se pune problema cand o sa iasa cu calcat in picioare, ci cand
– ultima, la metrou, doamne fereste de ceva degajare de fum la ora de varf. Se va muri pe capete.
ipo(Citează)
26/06/2019 la 12:26 AM
Yup.
nwradu(Citează)
27/06/2019 la 5:50 PM
si cand te gandesti ca nici nu ai nevoie de vreo bomba, sunt suficiente 3 mingi de tenis de masa si niste staniol furat de la marmota.
Marius(Citează)
25/06/2019 la 4:57 PM
Atat sper, sa nu se trezeasca vreunu din capul scarilor sa strige “ia la moaste”.
varucu(Citează)
25/06/2019 la 5:14 PM
Scarile alea sunt aiurea rau, cred ca toata lumea care a trecut pe acolo e de acord. Dar de aici pana la isteria din acel articol e cale lunga…
Iar la faza cu jetonul nu stiu daca respectivul are carnet, dar daca taxa de jeton piedut ar fi o suma modica probabil ca toata lumea ar folosi parcarea respectiva in regim de long parking, gen plecat in concediu, lasat masina o saptamana in aeroport si dupa aia declarat senin ca s-a pierdut jetonul. :)
Radu(Citează)
26/06/2019 la 12:28 AM
Da, taxa de jeton pierdut este justificată. Se purta înainte la Marriott faza asta: lăsai mașina cât voiai, câteva zile, apoi declarai pierdut cardul și plăteai doar 50 de lei, un nimic față de cât ar fi fost de plată în mod real.
Dar la pierdut jetonul pe sub mașini am asistat și eu. Un tip l-a scăpat când îl băga în aparat și nu știa unde s-a dus. Era seară, l-a căutat pe sub mașină cu lanterna, nu l-a găsit, nu putea da nici mașina înapoi pentru că era deja între cele două bariere. N-am stat să văd cum se rezolvă.
nwradu(Citează)
25/06/2019 la 5:53 PM
ai scris de atatea dezastre si fara sa le compari cu colectiv?
vezi, de aia nu au success isteriile tale :)
Mihai(Citează)
25/06/2019 la 5:58 PM
Sincer, cred că mai periculoasă (adică vreau să spun posibil cauzatoare de moarte) e o suprafață de carosabil acoperită cu gheață.
Eu n-am putut citi tot ce scrie băiatul ăla, mă ia durerea de cap. Există asemenea oameni printre noi? Uite că da!. Pff..
gabi(Citează)
25/06/2019 la 5:59 PM
Poate nu o fi el dar sunt intr-o minte, clar..
gabi(Citează)
25/06/2019 la 7:32 PM
haha, chiar că noi ne bazăm doar pe noroc.
dar asta e cam trist
Radu(Citează)
25/06/2019 la 7:34 PM
Omul are mare dreptate, romania e moarte curata, o sfidare zilnica a sanselor de supravietuire. Si nu, nu “se repara” cu trecerea timpului, dimpotriva.
Pentru ca in Romania, atat la nivel de societate cat si la nivel individual, timpul si viata omului sunt cele mai lipsite de valoare ‘active’ ca sa zic asa. Din aceasta perspectiva avem multe similaritati cu India, dar la multe alte capitole ne depasesc fluierand.
Aceasta lipsa cronica de valorizare a vietii si timpului la nivelul societatii se regaseste multiplicata cu 18 milioane la nivelul formei supreme de agregare a acestei natiuni, statul roman.
Care, fara exceptie, in doar cativa ani de la infiintarea sa cu un secol in urma a devenit principalul -si dpdv istoric singurul cu adevarant relevant si periculos- inamic al romanilor. Razboaiele, catastrofele naturale nu au facut, de-a lungul unei istorii prea tolerante cu aceasta natie, mai mult de o fractie din numarul de victime directe si indirecte care umfla an de an principalul capitol de “realizari” de care este capabil statul roman.
Capabil prin: represiune armata, teroare, servicii sanitar/medicale improprii sau inaccesibile, lipsa infrastructura & intretinere transporturi (feroviar, fluvial, rutier), lipsa servicii & asistenta consulara, lipsa aproape completa de actiune a oricarei entitati de law/procedure enforcement si orice tentativa de actiune devine un episod de tragicomedie ridicola, lipsa aplicarii legislatiei si normativelor de constructii de-a lungul a cca 3 decade va transforma haosul functional si estetic al noilor cartiere in cimitire la urmatorul cutremur mare, deteriorarea aproape completa a sistemului national public de educatie. Last but not least, coruptia generalizata care a inlocuit, in mai toate centrele cheie pt apararea si sustinerea vietii cetatenilor, bruma de interes, competenta si experienta cu impostura, nepotism, clientela de partid iar acolo unde nu a reusit inca inlocuirea a reusit blocajul/asediul pt acelasi efect.
Singura “vindecare” este disparitia completa a acestui stat as we know it. Functia naste organul. Organul care nu-si mai indeplineste functia dispare. Simplu.
Tom(Citează)
25/06/2019 la 10:49 PM
@Tom: Spui tâmpenii. Se putea şi mai rău iar situaţia de la noi nu vine dine esenţa statului român ci este rezultatul istoriei şi plasării geografice. Recent, cel mai mare rău îl fac oamenii ca tine care în loc să rămână în ţară şi să lupte (mai ales acum că există partide pe toate gusturile), pleacă din ţară, ba mai mult, frecventează formuri şi site-uri româneşti unde atacă ţara pentru a fi siguri că va fi pusă la pământ cât de mult posibil – măcar dacă aţi plecat lăsaţi-ne în pace că ne faceţi mai mult rău.
Sorin(Citează)
26/06/2019 la 1:37 PM
Şi aş mai adăuga şi că situaţia de la noi nu este aşa catastrofală cum o descrii, cel puţin nu în comparaţie cu alţii la nivel global. Dar poate deveni aşa cu o mentalitate ca a ta.
Sorin(Citează)
25/06/2019 la 7:58 PM
sunt in Craiova. asa oras frumos rar am vazut. recomand . mai fac o paranteza: la pipera era o groapa, cu pagina de fb. in 3 ani s-a reparat, cineva a asfaltat bucata vietii de strada. dar in puii mei: a facut cineva vreo plangere? nu sa planga efectiv, ci sa scrie la primarie/aeroport/ministrul cuc/ undeva?
influencerii vietii. mai sunt unii care se plimba cu stb-ul. lol
cici(Citează)
25/06/2019 la 8:12 PM
Se plimba, normal ca se plimba. Tu nu te-ai plimba pe 200k iepuroi?
varucu(Citează)
26/06/2019 la 12:29 AM
Nu știu de unde a apărut ideea că nu se fac plângeri. Toate autoritățile sunt inundate de plângeri, din câte știu eu. Unele pornite de tot felul de nebuni care reclamă toate tâmpeniile, făcând mai dificilă sortarea lor, dar se strâng plângeri despre orice și peste tot.
nwradu(Citează)
26/06/2019 la 11:21 AM
right. acum noi suntem de vina ca facem plangeri. :)) logica de fier
cici(Citează)
26/06/2019 la 4:43 PM
@Radu, ideea a aparut de la faptul ca nu vezi follow-up la chestii de-astea. Daca s-ar fi facut plangeri ai fi vazut la 1-2 luni un articol cu “uite ce mi-a raspuns politia la faza aia cu amenzile pentru parcare in Bucuresti”. Sau “uite ce zice Consiliul Concurentei despre automatele de la Otopeni care nu dau rest”. Doar la tine am vazut vreo doua articole de-astea, in rest pauza.
Si stiu ca multi cred ca nu se intampla nimic cu plangerile alea, dar ai fi surprins. La mine in urbe au facut niste sensuri unice, marcat si pus oglinzi la iesirile fara vizibilitate etc – dupa ce primaria a luat amenzide la politie ca urmare a unor plangeri. Dar na, daca n-am blog sa scriu despre asta, scriu la cine poate sa faca ceva :))
paul(Citează)
25/06/2019 la 8:00 PM
nop. eu sunt. :)
ariel constantinof(Citează)
27/06/2019 la 6:02 PM
acum sunt sigur ca n-am pierdut nimic daca n-am citit articolul. multumesc domnisoara ariel
ion(Citează)
25/06/2019 la 9:58 PM
La check in nu se respecta linia de check in / bag drop / priority boarding. Si de multe ori sunt prea putine ghișee deschise.
Dan Spataru(Citează)
25/06/2019 la 10:35 PM
“se va proceda românește” – bineînţeles, nu trebuia să lipsească defetismul tipic românesc care duce la autosabotarea încercărilor de a îmbunătăţi lucrurile.
Sorin(Citează)
26/06/2019 la 12:30 AM
Nu văd cum este autosabotarea încercărilor. Faptul că pot prevede cum vor reacționa unii nu văd de ce ar împiedica încercarea de a îmbunătăți ceva. În plus, aici nici nu are legătură cu îmbunătățirea, ci mai degrabă cu un accident.
nwradu(Citează)
25/06/2019 la 10:38 PM
Poate îmi aprobi şi mie comentariile. Nu îmi apare nici unul.
Mersi
Sorin(Citează)
26/06/2019 la 7:30 AM
Pentru ca la Viena nu exista scari rulante si acolo nu te poti aglomera si calca in picioare putin. Au niste debarcari si culoare gandite sa te duca de la aterizari Schengen la non-Schengen tare ciudat gandite si cam foarte inguste. Asta o fi standardul pentru aeroporturi.
Ariel e nume de evreu si natia asta obiceiul sa minta si sa exagereze.
Gaelex(Citează)
26/06/2019 la 10:22 AM
Ai spus singur ce sustin si eu: tot ce ni se intampla este rezultatul istoriei si pozitiei geografice, nealterat si neinfluentat cu nimic de vrerea locuitorilor acestui areal. Care nu au lasat si nu vor lasa nici o urma in istorie astfel incat peste inca 100 de ani vreun istoric sa considere ca meritam mai mult decat o nota de subsol. Sigur, avem individualitati remarcabile insa ca si colectivitate suntem programati sa ne autodistrugem and have fun while at it. Tara este la pamant, pusa chiar de locuitorii ei.
Se putea si mai rau zici. Nu se putea ramane mai in urma de atat zic, nu in Europa, un continent prea mic si inghesuit ca un stranut la Paris sa nu provoace gripa la Budapesta, de exemplu. Vecinatatile au totusi o influenta pozitiva pe care nu o putem reduce la zero oricat de mult ne-am stradui. Si Dzeu ne e martor ca e singura mare straduinta care transcede regimuri, epoci, curente de idei.
Revenind, statul care nu isi poate indeplini obligatiile constitutionale fata de cetatenii proprii, este un stat a carui menire s-a pierdut, fiind de facto esuat.
Nu e cel mai bun mediu pt securitatea, sanatatea, prosperitatea sau macar normalitatea traiului unei familii normale.
Fiecare dintre noi au aflat-o sau sunt pe cale sa o afle pe pielea lor. Intrebarea nu este daca, ci cand. Din pacate.
Tom(Citează)
26/06/2019 la 10:35 AM
Eu pot doar să confirm că acea scară este un pericol și cândva sigur va fi ceva busculadă acolo. Asta nu mă poate face să ignor un articol care-mi semnalează problema.
De acord cu tine , este total aiurea scara .
La fel de aiurea este si placerea oamenilor de a-ti sufla in ceafa la orice adunare de genul (urcat pe banda rulanta , stat la o anumita coada , asteptat la lift , etc)
Trebuie sa fie fix in ceafa ta, altfel nu se poate .
dny(Citează)
26/06/2019 la 1:14 PM
apropo de asta cu stat fix in ceafa ta, sa stii ca e o chestie aici
uneori cand merg cu masina se mai intampla sa fiu pe un drum liber pe care sa fiu doar eu si inca 2 sau 3 masini
ei bine, in 90% din cazuri, acele 2 sau 3 masini vor sta tot fix in curul meu sau unul in curul altuia, desi, repet, drumul este complet liber, poti sa depasesti sau sa stai dracului la 100 de metri in spate, ca sa fim toti in siguranta
dar nu, romanul daca nu se inghesuie nu se simte bine, cred ca statul la cozi in comunism se transmite genetic de-acuma
Marean(Citează)
26/06/2019 la 2:26 PM
merg la aspiratie :))
dny(Citează)