►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
24 comentarii
23/05/2019 la 11:53 AM
mai intereseaza pe cineva ce fac aia din UK?
adica eu nu m-as orienta dupa ei, ahem adica sa nu uitam ce nebunie au facut.
—
motor de 1 litru nu ar trebui sa se numeasca motor.
mai bine iti pui un cal
Mihai(Citează)
23/05/2019 la 12:20 PM
De ce contează așa mult capacitatea motorului? Nu-i mai importantă puterea? Sau cuplul?
Capacitatea este influențată de tehnologie, nu-i un indicator constant despre performanță.
nwradu(Citează)
23/05/2019 la 12:26 PM
INVESTIGAÈšIE RECORDER – https://youtu.be/G1CDMekM1fc
george(Citează)
23/05/2019 la 1:08 PM
Nu, are importanta cum/cand (rpm, consum) anume are parametrii aia de putere/cuplu, asta avand impact direct asupra fiabilitatii, eficientei si versatilitatii motorului. Valorile alea (care oricum sunt maxime, nicidecum o panta constanta) prezentate asa, in modul, scoase din context, au 0 relevanta.
Adi(Citează)
23/05/2019 la 1:52 PM
Daca extrapolezi un pic inapoi in istorie, la fel s-ar putea spune si despre motoarele de 3-4 litri cu turbina (cand au inceput sa apara). De ce sa nu pui un motor simplu, de 6-7 litri, ca altadata?
C(Citează)
23/05/2019 la 2:21 PM
Pentru că te interesează randamentul, iar el variază în funcÈ›ie de maÈ™ină – masă, È™asiu etc. Pentru unele clase de maÈ™ini randamnetul optim îl obÈ›ii cu motoare mai mari, dar nu cu capacități extreme.
dam167(Citează)
23/05/2019 la 2:28 PM
Puterea și cuplul sunt probabil cele mai importante, alături de consum. Dar mototul ăla de 1L ce consum are la 140CP? sau unde e cuplul cel mai mare? Că s-ar putea ca la 140CP să consume cât unul de 2L sau chiar mai mult. Ai impozit mai mic, asigurare mai mică, teoretic poluează mai puțin (practic nu neapărat) dar pierzi fiabilitate și sunt cam multe la vânzare SH.
dam167(Citează)
23/05/2019 la 3:40 PM
Motorul turbo benzina de 1 va consuma cât unul de 2 (și chiar mai mult) atunci când este în sarcina mare, adică când accelerezi, când urci un deal sau cand treci de 150-160 km/h. Dar cât reprezinta aceste situații din total ore de condus? Pentru ca în restul situațiilor și, mai ales, când stai în trafic vei consuma mai puțin.
Iar legat de fiabilitate cred ca cedarile de motor sunt nesemnificative din totalul problemelor care apar astăzi la mașini. Eu nu am auzit de o problema recunoscuta de fiabilitate la motoare turbo benzina decât la un model TSI de la firma iubita de mulți romani, aia cu W.
EGO(Citează)
23/05/2019 la 3:47 PM
Evident ca nu va avea consum de Matiz daca il forjezi. Daca te limitezi pe la 2-3 mii de ture consumi probabil asemanator cu Matizul. Dar, in restul timpului ai totusi 140 de cai la dispozitie pe care poti sa ii folosesti cand ai nevoie.
Consumul variaza foarte mult. Eu am un motor de 1.6 si 200 de cai. Consuma 13-15 la suta in oras si intre 6 si 10 la drum lung, in functie de cat de aglomerat e traseul.
Apropo, pe piata mai erau 1.6 de 220 sau chiar de 270 de cai.
nashu_mare(Citează)
23/05/2019 la 6:57 PM
Suna a Peugeot ce ai, alegere proasta.
2.0 TSI de la VAG de 245-310 cai (de pe Octavia RS, Leon Cupra, Golf R) are consumul ala.
alexEAT(Citează)
23/05/2019 la 7:17 PM
Lăsați poveștile din fila de catalog! Consumul e dat de greutatea bocancului, greutatea mașinii și de drumul ales. Practic, cerul e limita, fiind supraalimentate. Altfel, și asta are consum in afară declarat de 5. Si urban 8. Când ieși în București pe stradă sau depășești pe DN, se duce dracului orice consum. Mi-a ieșit și mie 10-11 în oraș duminica.
Peugeot era ala cu 1.6 270 CP. L-am condus, se simțeau.
nashu_mare(Citează)
24/05/2019 la 11:49 AM
In fila de catalog are mai putin. Iti pot spune ca motorul VAG 2.0 TSI de 250-300 cai e extraordinar dpdv al consumului. Nu zic de performante si alte chestii, ca de consum vorbeam.
alexEAT(Citează)
23/05/2019 la 5:39 PM
@nashu_mare: eu mă gândesc la 130-140 km/h pe autostradă È™i 100 km/h (unde se poate) pe drumuri naÈ›ionale/europene È™i 3-4 oameni în maÈ™ină, fără saci de cartofi. Asta mi se pare un scenariu uzual pentru oricine are maÈ™ină, că nu mergi doar de acasă la serviciu zilnic È™i aia e. Pe mine personal nu mă interesează în mod deosebit consumul pentru că nu circul foarte mult È™i caut ocazii să las maÈ™ina acasă – adică dacă e scump, e mai rar, mai ales că momentan am posibilitatea să fac asta. Dar e cam aiurea să mergi pe argumentul consum când (dacă) la prima ocazie mănâncă cât un motor de 2 È™i nu se comportă ca unul.
Bine, dacă mie nu mi se potriveÈ™te nu înseamnă că nimănui nu i se potriveÈ™te È™i chiar dacă suntem noi un popor unit nu înseamnă că trebuie să decretăm toÈ›i că x e cea mai bună maÈ™ină È™i s-o conducem toÈ›i. Da’ parcă nici să plecăm pe orice fentă de marketing.
dam167(Citează)
23/05/2019 la 6:03 PM
Pai cine a zis ca nu se comporta ca unul? Va trage cu 140 de cai atunci cand apesi acceleratia. Cu o mica intarziere. Asta e, si la 2litri cu turbina vei avea o mica intarziere, dar nu de a atinge 140 de cai ci probabil 300.
Adevarul e ca nu prea e un tip de motor pentru unii români, care au incă amintirea vechii Dacii 1310, la care schimbau la 2000 si pentru care turatia = “aoleu, uzura, ulei”. Altfel, pe 2 roti din 600cc imi scoate aproape 110 CP, dar sub 4000 de ture e vizibil suburata dar incepe zona rosie a turometrului la 14 000 rpm.
nashu_mare(Citează)
23/05/2019 la 6:14 PM
Mai întâi întrebi care e consumul, după o dai ca pt tine nu contează consumul și, în concluzie, e fenta de marketing. Ok
EGO(Citează)
23/05/2019 la 6:17 PM
@nashu_mare Cred ca “dam167” se refera la 1litru turbo vs 2litri aspirat simplu.
EGO(Citează)
23/05/2019 la 9:05 PM
@EGO: pentru mine personal nu contează consumul È™i nici nu mi-aÈ™ lua o maÈ™ină cu motor de 1L – poate am eu gândirea aia învechită – È™i nu zic că ar trebui să facă toÈ›i ca mine. Dar cine se uită la un motor aÈ™a mic probabil că e interesat de consum, nu? că ăsta pare a fi È™i atuul motorului.
Eu aud de la prieteni și cunoștințe că nu sunt mulțumiți de motoarele astea mici (Ford și Toyota) și majoritatea au trecut la ele de la motoare mai mari cu puteri mai mici.
Și da, e fentă de marketing dacă mersul cu 140 pe autostradă e considerat forjat și are un consum prea mare.
dam167(Citează)
23/05/2019 la 9:13 PM
Pentru un motor de 1.4 75cp aspirat e forja. Maxim ajunge pe la 160. Cam cum ar fi la 1L?
nashu_mare(Citează)
23/05/2019 la 9:48 PM
Eu nu ma mai uit nici la litri motor, nici la cai, nici la cuplu. Urmatoarea mașina va fi din clasa medie (gen Passat, Mondeo, Talisman, Mazda6 etc) care va avea cel mai bun DEMARAJ și cea mai buna VITEZA de top la cei mai puțini bani. Nu înseamna ca la fiecare plecare de pe loc voi cobori sub 10s/100 sau ca voi merge cu peste 200km/h pe autostrada, dar vreau sa nu mai fiu rupt de oase când conduc 10 sau 12 ore. Nu ma interesează dotari, în ziua de azi și la intrarea în gama găsești dotări suficiente.
EGO(Citează)
23/05/2019 la 9:40 PM
bigger is better!
asta nu mai are nevoie de nici o explicatie.
un motor de 1l e o rusine, ca si cum ai bea neumark la 3litri pet si ai zice ca te pricepi la beri.
Mihai(Citează)
23/05/2019 la 9:56 PM
Wow, ce argument beton.
EGO(Citează)
23/05/2019 la 10:43 PM
There is no replacement for displacement, au americanii o vorba. Si da, sub 1,6 – 1,4 cu maxima indulgenta nu as mai lua niciodata!
BobbyR0(Citează)
24/05/2019 la 12:03 AM
Cei care gandesc masinile de la 2.0 in sus nu se mai uita la tech si consum, asa cum un vitezoman nu onsa inteleaga cum se conduce o masina electrica. Lumea e grabita si stresata in trafic cu masina pentru ca arde gazul stand pe loc la care se adauga timpul pierdul.
Me(Citează)
24/05/2019 la 8:17 AM
Orice om îi place grasele!
Plus că petul de 3 litri ar trebui să fie mai bun, pentru că e mai mare.
Motorul ăsta a luat minim câte un premiu EOTY timp de opt ani, s-au vândut milioane, dar discuÈ›iile sunt tot la nivel de “i-auzi ce drăcie au inventat ăștia”.
Ar fi funny să găsească cineva comentarii de la primul articol pe tema asta și să le pună lângă comentariile de acum.
PKL(Citează)