►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Despre GoT vorbim mâine dimineață. Hold your horses!
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
31 comentarii
21/05/2019 la 9:19 AM
Glumești can zici ca edge-ul va avea succes pe MacOS? ^_^
Cineva(Citează)
21/05/2019 la 11:22 AM
Ahahahahahahhah :)))) Asta e gluma zilei!
varucu(Citează)
21/05/2019 la 11:30 AM
Mai rau decat mizeria de Safari nu cred ca poate sa fie…..
Bogdan P(Citează)
26/05/2019 la 12:10 PM
Yup.
nwradu(Citează)
21/05/2019 la 9:49 AM
Personal, sunt fan ride sharing, Uber si Clever mai nou. Cel putin in Ro unde taxiurile conventionale lasa de dorit.
Dar ca idee, natura umana. https://wjla.com/news/local/uber-and-lyft-drivers-fares-at-reagan-national
Red(Citează)
21/05/2019 la 10:22 AM
Nu e niciun ride sharing, e taximetrie 100%, soferii merg unde le dicteaza clientul pentru ca acesta plateste tot inclusiv profitul soferului, deci nu exista absolut deloc logica cuvantului sharing.
Marius M(Citează)
21/05/2019 la 10:31 AM
Deci e taximetrie daca mergi acolo unde vrea clientul? Pai sa puna taximetre la limuzinele de nunti!
nashu_mare(Citează)
21/05/2019 la 11:19 AM
Nasule care-i diferenta dintre uber si taxi?
ElZorab(Citează)
21/05/2019 la 11:39 AM
Raspunsul ar trebui sa porneasca de la intrebarea: “ce este un taxi?”. Un taxi este un serviciu de transport efectuat de catre cineva pentru cineva intre care nu exista niciun fel de relatie prealabila. Poti lua de pe strada un taxi doar deschizandu-i usa iar soferul este obligat sa te duca unde vrei (da, nu poate refuza curse atat de usor). Plata se face in functie de ce zice un aparat de taxat prezent la bord pentru care iar tu, ca utilizator, nu ai niciun fel de control. Pentru a reglementa acest serviciu particular de transport efectuat pana la urma de niste anonimi unor anonimi, intervine Statul si spune ca acest mijoc particular de transport persoane trebuie controlat de catre el: aparatul de taxat trebuie verificat si sa aiba marca Statului, masinile trebuie verificate si sa aiba marca Statului, soferii trebuie verificati si sa aiba marca Statului.
Pe de alta parte, UBER & co sunt servicii de transport efectuate de persoane (sau firme) pentru persoane (sau firme) intre care exista relatii contractuale: ambele parti au conturi si sunt identificate clar de acele contracte. Soferii nu pot lua clienti de pe strada. Clientii nu se pot sui intr-un “uber” pe care il vad pe strada. Relatia client-furnizor este guvernata de acel contract. Modurile cum se dau comenzi, cum se preteaza acele servicii, cum se efectueaza plata serviciilor este cuprinsa in acel contract.
nashu_mare(Citează)
21/05/2019 la 12:54 PM
Ambele servicii (taximetrie si uber/bolt/clever) se incadreaza la transportul de persoane.
Niciuna dintre ele nu poate fi numita ride-sharing.
Ca sa fie ride-sharing ar trebui sa avem ceva de genul:
– soferul noteaza in aplicatie traseul pe care urmeaza sa se deplaseze;
– “clientii” verifica daca in directia lor merge vreun sofer si, daca gaseste, ii semnalizeaza ca vrea sa mearga in aceeasi directie/pe acelasi traseu.
Andrei G(Citează)
21/05/2019 la 2:45 PM
@Andrei G
Taximetristii se cam incadreaza la definita asta, doar ca nu o fac cu aplicatia ci cu vorba. :) Dar nu vad de ce se mai discuta despre “ride sharing”. S-a stabilit clar si legal ca uber face activitate de transport persoane.
nashu_mare(Citează)
21/05/2019 la 3:19 PM
Ok, am înțeles. Deci daca imi deschid o afacere să-i spunem Karrefour, și îi fac o aplicație, iar la oamenilor care muncesc pentru mine le spun parteneri in loc de casieri înseamnă că fac food sharing si pot sa nu mai plătesc taxe (de ex. tva) in Romania, si nici nu trebuie sa indeplinesc alte reglementări și legi pe care “concurența” trebuie să le respecte pentru că eu nu vând mâncare.
ElZorab(Citează)
21/05/2019 la 3:46 PM
Nu îmi dau seama ce înțelegi. Cine a zis ca nu trebuie să plătești taxe?
Mai mult, în cazul de față, din punct de vedere fiscal, uber și șoferii parteneri (de fapt sunt firme sau Pfa-uri) sunt complet transparenți față de fisc. Plătesc tva, impozit pe profit sau cifra de afaceri, conform legii. Facturează fiecare cursă, eliberând factură fiscală, automat.
Care e concurența uber? In București, Black Cab e.
Apropo, poți și acum ca oamenilor de sub tine să le spui “parteneri”. Este o întreaga industrie în România pe chestia asta. Se numește “outsourcing”.
nashu_mare(Citează)
21/05/2019 la 10:19 AM
Uber, Bolt si Clever o ard pe sentiment si petitii, cand ar fi momentul sa sara cu banul, mai ales ca sustin ca totul e ok si legal.
Plati mai mari pentru soferi, asa incat sa compenseze riscul, angajamentul ca in caz de amenda sau nasoale vor oferi soferului banii respectivi, plus asistenta juridica, plus masina.
Campanii de discounturi sustinute de ei, asa incat sa compenseze surge pricing-ul si alte chestii de genul. Altfel, gargara pana se inteleg la bani cu politicienii.
Andrei(Citează)
21/05/2019 la 10:33 AM
yep.
ma mai distreaza si cum uber le zice parteneri la soferi.
adica sclavi pt ei, “parteneri” :))
ride sharing @Red e daca eu ma duc la birou sau la mall si pornesc aplicatia ca ba, eu ma duc pe ruta aia, daca cineva se potriveste fix asa atunci da, ALA E RIDE SHARING.
daca stai 8 ore cu curu in masina si mergi la comanda – ca aia faci, atunci aia e taximetrie.
Mihai(Citează)
26/05/2019 la 12:11 PM
Nu sclavi, că nu sunt forțați (mai ales când unii câștigă câteva mii de euro/lună din asta), dar treaba cu partenerii e un twist mișto. Așa sunt exprimările moderne în diverse companii, ca să pară totul roz și bine.
nwradu(Citează)
21/05/2019 la 10:34 AM
esti bou.
limuzinele de nunti sunt in serviciu specializat – e un eveniment si ai nevoie de un serviciu.
Mihai(Citează)
21/05/2019 la 10:36 AM
hahahahahahahaha!
Te cam doare capul cand incerci sa gandesti, nu?
“e altceva pentru ca ai nevoie de un serviciu”. Hahahahahahaha!
nashu_mare(Citează)
21/05/2019 la 10:38 AM
Daca te imbraci in rochie de mireasa, Uber nu face taximetrie. Daca esti in pantaloni scurti, Uber face taximetrie. Logic!
nashu_mare(Citează)
21/05/2019 la 10:48 AM
De acord ca Uber, de exemplu, are evident o politica de maximizare a profitului pe cat de mult posibil. Ceea ce duce si la intamplarile de genul din articolul mentionat de mine mai devreme.
Totusi, taxiurile din Ro, lasa de dorit. Nu ma deranjeaza nationalitatea soferului, faptul ca vorbeste mult sau deloc, ca nu imi da o sticla de apa de parca eu nu pot sa imi cumpar si atunci mor de sete, sau ca nu e farmacie in masina. Asta ultima, sa fim seriosi, multi ne credem mai imaculati decat suntem, inca nu am intalnit un taxi in care sa mi se aplece cand intru.
Problema e la tarif. Am facut de cateva ori comparatii pe aceleasi rute, prin taxi parca prea repede urca si prea la multi. Prea trebuie mereu sa specifici “haideti sa mergem dupa GPS”. Da, traficul e groaznic in Bucuresti, dar sunt strazi, stradute, nu doar bulevardele cunoscute. Am avut curse considerabil mai ieftine mergand cu un Clever ride sharing decat cu un taxi, pentru simplul motiv ca ruta aleasa a fost dupa GPS mai buna. Si nu, nu prea ar trebui soferul de taxi sau ride sharing sa ma intrebe “pe unde preferati sa mergem”.
Tocmeala, deseori intalnita pe taxiuri, e de asemenea deranjanta.
Pentru cei care sunt anti Uber si cam de la sine pro taxiuri, i-as intreba… si preferati jecmaneala? Ca pana la urma nu e vorba de zgarcenie, bacsisul lasat unui sofer care a fost corect e placut de oferit. Furtul insa, nu.
Red(Citează)
21/05/2019 la 1:07 PM
John Snow o omoara pe Dany
florin(Citează)
26/05/2019 la 12:12 PM
WHAT?! Sper că nu!
nwradu(Citează)
21/05/2019 la 1:20 PM
Tocmai mi-a venit un update pe Huawei Mate 10 Lite.
Să-i dau install, să nu -i dau…
:D
Adrian(Citează)
21/05/2019 la 1:24 PM
NUuuuuuuu!!!!!!!
Vreau sa vorbim acum despre GOT!!!!
Nu am vazut niciun episod. Despre ce e vorba?
Giovani(Citează)
21/05/2019 la 1:36 PM
Asta e a doua glumă a zilei…
Claudiu(Citează)
21/05/2019 la 10:50 PM
Din pacate nu este gluma :))). Foloseste-l si mai vorbim pe urma.
Bogdan P(Citează)
21/05/2019 la 2:31 PM
pai e delir ca trebuie sa ma pretez la gandirea ta de batut in cap.
Marius M a zis clar – e taximetrie 100%, soferii merg unde le dicteaza clientul.
UNDE E RIDE SHARING IN POVESTEA AIA?
Pur si simplu, cateva cuvinte.
De ce vii cu alte exemple care nu au nici o legatura?
Explica tu ce inseamna pt tine ride sharing.
Mihai(Citează)
21/05/2019 la 3:11 PM
Ce legatura are definitia ride sharingului cu faptul ca tu aberezi fara vreo logica? Cui ii pasa ce inseamna ride sharing? Este irelevant in cadrul discutiei. Uber nu face numai ride sharing (oricum ar fi definit) si uber nu face taximetrie.
Pe intelesul tau: “nu e nevoie sa porti rochie de mireasa, ca si pasager, ca un serviciu de transport persoane sa nu fie taximetrie”
nashu_mare(Citează)
21/05/2019 la 4:13 PM
man, ti-a dat toata lumea argumente serioase si tot tu vorbesti de aberat?
e important ce inseamna ride sharing cand te lauzi ca serviciu (uber) ca faci aia, cand de fapt NU E!
uber face taximetrie punct.
Mihai(Citează)
21/05/2019 la 4:45 PM
Toata lumea fiind cine? Argumentele serioase fiind care?
Tu de ce nu raspuns la intrebari: De ce nu e limuzina cu sofer de la nunta serviciu de taximetrie si de ce nu e vopsita in galben? Nu merge tot acolo “unde ii zice clientul”? De ce nu sunt Black Cab galbene? Crezi ca, daca dai din picioare si zici “punct”, ai dreptate? Mi se pare doar ca ramai fara argumente. Nu ca ai fi avut ceva oricum. Apropo, soferii de uber nu merg unde le zice clientul verbal ci sunt directionati de mesajele venite din aplicatie, practic unde le zice uber, ca asa au contract. Daca ar merge unde le zice clientul, nu ar fi platiti si ar pierde bani.
Eu nu am zis ca Uber face ride sharing. Poate a facut-o in trecut, ca asa o fi inceput. Poate sa o faca si acum prin anumite tari, ca exista optiunea software, dar nu o mai face de multa vreme. Si nici nu sustine ca nu ofera transport de persoane. Exista deja o decizie a Curtii Europene de Justitie in directia asta.
nashu_mare(Citează)
21/05/2019 la 7:37 PM
Dany a noastră? Inainte să termine catedrala?
iMars.ro(Citează)