►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Pasajul rutier de la Unirii a fost reabilitat, dar, după cum mă așteptam, treaba a fost pe jumătate făcută. Odată aș vrea să pot spune și eu că mi-au fost depășite toate așteptările.
Sunt și părți bune. Au turnat un asfalt de bună calitate și care nu generează mult zgomot. Matilda nu conduce și n-are urechea formată pentru astfel de lucruri, dar chiar și ea a observat diferența de zgomot de rulaj atunci când intri în pasaj.
Apoi, pe pereți au pus niște… bannere. Poliplan sau ce folie/prelată/pânză o fi aia, dar contribuie la atenuarea zgomotului produs pe propriul sens de mers și reduce și zgomotul care vine de pe sensul opus.
Problema este că mie mi se pare un motiv inevitabil pentru un accident. În câteva locuri deja s-a rupt și fâlfâie în vânt; când se va rupe complet o bucată din ea și va pica pe parbrizul unui autovehicul în mers, probabil va ieși un accident de proporții mari. Nu cred că am văzut vreodată un pasaj îmbrăcat în pânză, ca o clădire în construcție.
Dar cea mai mare problemă a mea este următoarea: pe sensul dinspre Universitate, aproape întotdeauna sunt 1-3 mașini oprite pe avarie pe banda 1, chiar lângă intrarea în pasaj. Șoferii știu deja asta și nimeni nu circulă pe banda 1 acolo, ceea ce este foarte stupid.
Eh, cât de greu era să se construiască 2-3 alveole în trotuar acolo, având în vedere că trotuarul are vreo 10 metri lățime? Este clar că există o nevoie de a opri acolo pentru câteva momente. Fă-le oamenilor niște alveole unde să oprească și redă circulației o întreagă bandă!
Teoria mea este că nimeni din cei cu putere de decizie nu observă astfel de lucruri. Primarul circulă cu șofer, alți șefi nu trec pe acolo, nu le pasă sau nu sunt atenți. Toate pot fi grupate sub o singură umbrelă: nu le pasă să-și facă bine treaba. Sunt conștienți că postul lor nu depinde de performanța pe care o oferă bucureștenilor care votează, ci de politică și interese.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
36 comentarii
20/05/2019 la 1:31 PM
Eu nu inteleg cum toarna asfaltul din 2 parti, iar pe mijloc se creaza un sant dupa cateva luni. Am vazut asta pe multe bulevarde care au fost recent asfaltate. Am impresia ca si bulevardul tineretului a fost acum 1-2 ani la fel.
George(Citează)
20/05/2019 la 10:43 PM
Te referi la îmbinarea dintre două tranșe de asfalt sau cum? Că probabil sunt diferențe de nivel, oameni neexperimentați în dozarea asfaltului etc.
nwradu(Citează)
20/05/2019 la 1:35 PM
Seen!
Gaby(Citează)
20/05/2019 la 1:46 PM
Daca ar fi facute 3 alveole acolo ar fi ocupate cu masini pe avarie si langa ele vor sta cateva masini pe avarie pe banda 1.
Florin Dinu(Citează)
20/05/2019 la 2:58 PM
Nu cred că-i așa. Nu este un număr mare de mașini care vor să oprească acolo în fiecare moment al zilei. Oricum, ar fi trebuit încercat.
nwradu(Citează)
20/05/2019 la 3:10 PM
In plus, atunci cand le oferi oamenilor o alternativa, poti sa trimiti si un echipaj de politie sa dea amenzi celor care blocheaza banda.
Andrei G(Citează)
20/05/2019 la 10:43 PM
Și care va avea unde opri, că există alveolă!
nwradu(Citează)
20/05/2019 la 1:47 PM
Ai uitat sa mentionezi gurile de canal, unde cu toata reabilitarea si era tehnologica avansata tot nu au reusit sa le faca la nivel cu asfaltul astfel incat sa nu te mai zgaltaie la trecerea peste ele.
Marian(Citează)
20/05/2019 la 1:51 PM
As adauga aici si liniile de tramvai care sunt la fel ca acum 50 de ani.
George(Citează)
20/05/2019 la 10:44 PM
Guri de canal absolut oribile sunt pe Colentina de la Obor la Dna Ghica, plus pe la Romană în față la metrou. Și acolo este relativ nou.
nwradu(Citează)
20/05/2019 la 1:49 PM
Primarul circulă cu șofer și și-a făcut alveolă fix in fața ușii.
Em(Citează)
20/05/2019 la 10:44 PM
Da, corect.
nwradu(Citează)
20/05/2019 la 1:50 PM
Tare, daca au nevoie niste gigei sa parcheze in buza tunelului, hai sa le facem loc de parcare in buza tunelului. In nici un caz sa nu ne gandim sa le ridicam masinile. Daca omul cu masina are o nevoie e obligatia universului sa se alinieze.
Al doilea comentariu pe ziua de azi al lui Radu care ma face sa cred ca nu mai e nici o speranta pentru orasul ala.
Giani Mucea(Citează)
20/05/2019 la 4:05 PM
@Giani Mucea, nu poti sa rezolvi totul cu amenzi si interzicerea parcarii.
Uneori, daca observi ca exista o nevoie, trebuie sa te adaptezi si sa creezi conditii.
Andrei G(Citează)
20/05/2019 la 4:26 PM
Poti sa rezolvi o gramada de lucruri cu amenzi si interzicerea parcarii. Spre exemplu poti sa faci un oras in care pot trai oameni.
Sigur, nu poti rezolva tot dar “hai sa facem viata mai buna pentru masini in detrimentul oamenilor” nu trebuie sa fie setarea default.
Giani Mucea(Citează)
20/05/2019 la 10:46 PM
Poate problema este la tine.
Eu sunt de părere că, dacă oamenii au nevoie de câteva locuri de oprire undeva și trotuarul este atât de lat încât le poți face fără probleme, ar trebui făcute!
Cu “dați-vă dracu, nu aveți unde parca” nu crești calitatea vieții.
Străinii dau amenzi pentru parcare ilegală, dar întâi au creat locuri peste tot unde a fost posibil, inclusiv în micile scuaruri și marcaje din zonele moarte ale unor intersecții.
nwradu(Citează)
20/05/2019 la 11:10 PM
“Poate problema este la tine.” – de multe ori adevarat, nu si in cazul asta.
“dacă oamenii au nevoie de câteva locuri de oprire undeva și trotuarul este atât de lat încât le poți face fără probleme, ar trebui făcute” – nu, daca trotuarul este atat de lat incat le poti face fara probleme, ar trebui sa puna niste chestii verzi. Si aia care au nevoie de locuri de parcare sa parcheze 50m mai incolo, unde se poate.
“Cu “dați-vă dracu, nu aveți unde parca” nu crești calitatea vieții.” – spune-le asta olandezilor.
“trăinii dau amenzi pentru parcare ilegală, dar întâi au creat locuri peste tot unde a fost posibil, inclusiv în micile scuaruri și marcaje din zonele moarte ale unor intersecții.” – ha ha, nu. Strainii vor sa iti faca viata grea cu masina in oras ca sa nu o folosesti. Si merge. Bicicleta nu e unealta diavolului.
Parerea mea ramane. Zici ca vrei un oras mai bun, mai frumos, mai curat etc dar mentalitatea ta se duce in directia cealalta. Si considerand ca tu, la prima vedere, ai face parte din aia care vor sa schimbe tara in bine, eu zic ca situatia e trista rau.
Giani Mucea(Citează)
21/05/2019 la 12:50 AM
Citat din autorul blogului, “ţara se afundă în poluare şi în paragină” – probabil poluare de la biciclişti. :P
Andrei(Citează)
21/05/2019 la 12:56 AM
Uite ce se face prin vest în legătură cu maşinile:
https://www.digi24.ro/stiri/externe/ue/viata-in-orasul-fara-masini-cum-se-aprovizioneaza-magazinele-1126451
Andrei(Citează)
21/05/2019 la 5:22 AM
București are 2,5 milioane de locuitori și altă arhitectură. Nu poți aplica orice soluție din afară aici.
nwradu(Citează)
21/05/2019 la 5:26 AM
Poluezi și când cauți parcări, să știi. Dacă 3 locuri de parcare ar descongestiona traficul, atunci să le facă.
Asta ar fi o soluție concretă pentru acel punct. Sigur, putem filosofa despre ce-ar face olandezii și principiile bicicletelor, dar banda 1 tot blocată rămâne, iar soluția cea mai simplă este o alveolă cu trei locuri.
nwradu(Citează)
21/05/2019 la 9:30 AM
“Nu poți aplica orice soluție din afară aici.” – dupa cum zicea un om care contrazice teoria ca daca vizitezi locuri diferite esti mai deschis la minte, poti sa incerci.
“banda 1 tot blocată rămâne, iar soluția cea mai simplă este o alveolă cu trei locuri.” – nu, solutia cea mai simpla e amenda si ridicat masina. E solutia cea mai simpla din orice punct de vedere ai privi situatia. Si pe termen lung e solutia cea mai buna.
Trecand peste faptul ca Bucuresti e condamnat sa fie asa pana la urmatoarea generatie (aia care sunt mici acum si nu au mintea blocata in masina), e stupid oricum sa faci locuri de parcare pe marginea unei strazi intens circulate. Ca sa nu mai spun ca e extrem de stupid sa faci locuri de parcare la iesirea dintr-un tunel.
Giani Mucea(Citează)
21/05/2019 la 9:55 AM
Voiam doar sa zic ca sunt de acord cu Giani Mucea.
Este nu numai dovedit cu experienta altor tari dar si logic ca orice masura care face viata mai usoara soferilor nu va reusi decat sa atraga si mai multe masini, ceea ce va face problema cel putin la fel de grava ca la inceput, daca nu mai rau.
Daca nici aia teoretic mai destupati la minte nu reusesc sa inteleaga chestia asta, nu avem nici o sansa sa avem vreodata un primar care sa si faca ce trebuie facut in privinta asta.
Marean(Citează)
20/05/2019 la 1:57 PM
Alveolele s-ar transforma în locuri de parcare şi maşinile ar staţiona tot pe prima bandă. Camere şi amenzi uriaşe, aia e soluţia. Mai ales că se formează coada încă din rondul de la Universitate uneori.
hoinaru(Citează)
20/05/2019 la 10:46 PM
Măcar poți încerca.
nwradu(Citează)
20/05/2019 la 2:15 PM
Stai. Nu pot sa cred ca panzele alea sunt o lucrare incheiata. Nu se poate. Alea sunt pentru protectie in timpul lucrarilor. Sau asa ar trebui sa fie.
Silviu(Citează)
20/05/2019 la 2:57 PM
Așa sper și eu, dar de vreo lună de zile nu mai lucrează nimeni pe acolo. Și protecție pentru ce, că astupă un perete?
nwradu(Citează)
20/05/2019 la 3:26 PM
Acolo staționează taxiuri și poliția locală
Honorius(Citează)
20/05/2019 la 6:21 PM
Nu, Poliția Locală intră pe trotuar, de obicei lângă pizzerie. Mai sunt taxiuri, dar nu foarte des.
nwradu(Citează)
20/05/2019 la 9:17 PM
Au zis pe pagina lor de Instagram că ar fi doar ceva temporar. Așa să fie. :)
Daniel S.(Citează)
20/05/2019 la 10:07 PM
Sa nu uitam, justiția l-a scăpat pe Şerban Iulian Sănducu (36 de ani), controlorul de trafic care în 2015 a fost la un pas să provoace intenţionat un carnagiu în zona podului de cale ferată din Băneasa când, aflat la volanul maşinii sale de teren Volkswagen Touareg, a lovit intenţionat un autoturism Dacia Logan
– https://www.libertatea.ro/stiri/soferul-touareg-care-a-lovit-un-logan-la-fantana-miorita-achitat-2639422
george(Citează)
21/05/2019 la 10:29 AM
Am trecut si eu recent prin pasaj.
Eu sper ca panzele alea de pe pereti sa fie temporare, gen acopera ce lucreaza ei pe dedesubt. Altfel puteau sa puna covoare persane ca aratau mai bine.
Iar asfaltarea e belea. Trebuie sa mergi pe centru ca sa nu iei toate canalele alea si sa zici ca esti pe offroad.
gabi(Citează)
21/05/2019 la 10:34 AM
Si eu sunt de acord cu Mucea.
Chiar daca sunt si eu sofer, mereu am fost de acord cu RESTRICTIONAREA masinilor. Murim dracu asfixiati in orasul asta. Din pacate multi se gandesc doar cum sa fie mai confortabil de mers cu masina prin oras, sa nu mearga 50m pe jos ca ii cad picioarele si sa faca domnle scuar si parcare FIX acolo unde vor soferii, da?
Chiar daca nu permite arhitectura orasului, SINGURA solutie este de RESTRICTIONARE. Istoria celorlalte tari ne ofera raspunsul la decongestionarea orasului si asa mega poluat. Toti se plang ca nu sunt locuri de parcare…..pai cine dracu te-a pus sa iti iei masina? M-am saturat in drumul taberei sa ma dau din calea masinilor pentru ca trotuarele sunt ocupate de masini.
IN schimb altii vor sosele si mai late si sa mai ia domnle din trotuar sa parcheze soferii..
Incredibil….
Am mai zis-o si altor soferi care se plang ca n-au loc domnle sa parcheze si sa se plimbe cu masina: VOI, inca puteti sa circulati cu masina prin Bucuresti, pentru ca cei ca mine ne lasam masinile acasa si mergem pe jos, sau cu orice altceva. Ganditi-va cum ar fi sa fim TOTI asa comozi si sa luam masinile zi de zi, V-ATI MAI MISCA MAI MULT DE 1M pe ORA?
Ne dorim un oras mai prietenos cu pietonii, nu sa taiem din trotuare sa facem loc pentru si mai multe masini.
Cristian J.(Citează)
01/06/2019 la 1:54 AM
Şi alte oraşe mai mari au făcut lucruri similare ca Oslo, urmează Madrid:
https://www.fastcompany.com/90294948/what-happened-when-oslo-decided-to-make-its-downtown-basically-car-free
Andrei(Citează)