►► Black Friday la: Fashion Days・Finestore・PC Garage・evoMAG・Altex・Flanco・Vodafone・Orange・ Sevensins ◄◄
« Google Maps exagerează rău distanța parcursă pe jos
Google Assistant va rula local pe telefon (și alte noutăți de la Google) »
În timpul filmului Avengers: Endgame eu mă gândeam la implicațiile sociale ale reapariției bruște a jumătate din populația planetei, după 5 ani de la dispariție.
Niște spoilere micuțe mai jos.
Adică, pentru cei care n-au văzut, Thanos (ăla mov și rău) folosește un soi de magie pentru a face să dispară jumătate din ființele vii din Univers (nu mai știu dacă includea și animalele sau nu), că eram prea mulți și era nasol. Prin urmare, inclusiv pe Terra dispare jumătate din populație, la întâmplare.
Avengerșii reușesc, 5 ani mai târziu, să-i aducă înapoi pe toți cei dispăruți. Iau ei pietrele magice, pocnesc din degete, puf… apar toți la loc și descoperă cu uimire că au trecut 5 ani de la vaporizarea inițială.
Între timp, planeta cam intrase în paragină. Filmul arată, în diverse scene, tot felul de construcții abandonate, orașe cu lumini stinse, mașini ruginite și nemișcate de 5 ani și, cel mai oribil, gazon netuns în sediul Avengers.
Mă gândesc însă că revenirea bruscă a 3,5 miliarde de oameni nu pică foarte bine, ci duce la o criză socială și economică și financiară puternică.
Probabil că o parte dintre oamenii ce au rămas și trăit acei 5 ani s-au recăsătorit, poate au copii cu altcineva șamd. Și brusc reapare soțul sau soția dispărută. Cum trece peste asta? Unde locuiește?
Apoi, paragina nu dispare. În acei 5 ani, o mulțime de elemente n-au mai fost întreținute. Blocuri au fost abandonate, țevi s-au spart, mașini au ruginit, avioane au stat degeaba la sol, hipermarketuri s-au închis. Doar pentru că oamenii apar brusc la loc și vor să muncească (trebuie), nu înseamnă că au și unde. Degeaba îți apare la loc jumătatea lipsă a șoferilor de autobuze din oraș dacă respectivele autobuze sunt nefuncționale.
Și mai sunt și alte probleme imediate. Apar 3,5 miliarde de oameni peste noapte. Cu ce-i hrănim?
În cei 5 ani, jumătate din câmpuri au rămas neînsemânțate, iar animalele din ferme au murit. Orice produs comestibil are origini vegetale sau animale, indiferent de cât de procesat ar fi acesta ulterior.
Omenirea trăiește cam de pe o zi pe alta. Dacă nu apare constant mâncare la Mega Image-ul din cartier, cartierul acesta va face foamete, că nu avem unde să mergem să vânăm. Dacă dintr-o dată ai nevoie de o cantitate dublă de mâncare, de unde o obții? Grâul nu crește peste noapte, nici orezul, nici mielul.
Sigur că unele țări au și acum supra-producție de mâncare, în timp ce altele trăiesc la limită, dar mâncarea nu poate fi prea ușor mutată și distribuită între continente. Adăugați în calcul și ce am spus mai sus referitor la paragină; transporturile, spațiile de desfacere și alte elemente de bază nu-și vor reveni foarte rapid.
Nu știu. Spunea cineva într-un comentariu că filmul a fost cam nerealist pentru că scutul Căpitanului America, făcut din vibranium mega-rezistent, se sparge totuși când îl lovește Thanos în mod repetat. Iată însă că am mai găsit cel puțin încă un lucru nerealist la acest film. Sau nu musai nerealist, dar cred că avengerșii ar fi trebuit să fie mai atenți și să se gândească la astfel de lucruri când au adus înapoi toți acei oameni. Nu ajută pe nimeni dacă apoi încep războaie și societatea ajunge într-un nou Ev Mediu.
Apropo, dacă vreți să citiți o carte mișto despre astfel de probleme sociale prin care trece o întreagă planetă, încercați Flashforward de Robert J. Sawyer. Întreaga omenire vede, deodată, ce va face peste exact 21 de ani în viitor. Unii văd cu cine vor fi căsătoriți, alții că vor divorța, alții ce companii vor sta bine la bursă, alții că vor fi deja morți. Dincolo de povestea personajelor principale, sunt mișto și aceste discuții și observații adiționale.
« Google Maps exagerează rău distanța parcursă pe jos
Google Assistant va rula local pe telefon (și alte noutăți de la Google) »
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
38 comentarii
07/05/2019 la 3:12 PM
Serios, chiar a fost gasit un lucru nerealist intr-un film facut dupa benzile desenate?!!?! Eu chiar credeam ca Groot si Rocket sunt reali. :(
alexEAT(Citează)
07/05/2019 la 3:26 PM
Pai par sa fie ca vad ca Radu nu a zis nimic de ei. Daca nu zice ca sunt nerealisti, inseamna ca sunt realisti, no?
GabrielG(Citează)
07/05/2019 la 11:17 PM
Mie mi se par ok. N-am vorbit cu ratoni până acum, dar sunt sigur că sunt asemănători cu Rocket.
nwradu(Citează)
07/05/2019 la 3:26 PM
A fost si un serial Flashforward. 1 singur sezon. poate il cauti.
Daniel G(Citează)
07/05/2019 la 11:18 PM
L-am văzut, dar nu are treabă cu acțiunea cărții.
nwradu(Citează)
07/05/2019 la 3:27 PM
problema reala e ce faci daca te trece o cufureala cand pilotezi Soimul mileniului in hiperspatiu?
Giovani(Citează)
07/05/2019 la 11:20 PM
Bănuiesc că te duci la toaletă. Ce se întâmplă însă dacă tragi apa în hiperspațiu? Unde ajunge?
nwradu(Citează)
07/05/2019 la 3:30 PM
Serialul Flashforward nu are nici o legătură cu cartea, au făcut atîtea schimbări (21 de ani au devenit 6 luni, ceea ce schimbă total ideea de bază) că practic e ca și cînd ar fi un film independent.
alias(Citează)
07/05/2019 la 3:30 PM
Eu am inteles din film ca acei oameni nu apar brusc inapoi, ci pur si simplu apar ca si cum nu ar fi disparut niciodata.
Emil Calinescu(Citează)
07/05/2019 la 11:22 PM
Nu, că de aia se pupau toți ca și cum nu s-au văzut de mult. Tocmai asta era ideea, să nu schimbe ce s-a intamplat în ultimii 5 ani pentru că se intamplaseră și lucruri bune.
nwradu(Citează)
08/05/2019 la 7:29 AM
Eroii or mers în timp… Adică în trecut și dacă o schimbat timpul a schimbat și viitorul… Nui nici o gândire nereușită în film doar trebuie sa îl intelegi😁
Puia(Citează)
07/05/2019 la 3:33 PM
Radu cauta lucruri nerealiste intr-un film destinat copiilor….
Lol…pe bune ??
azorel(Citează)
07/05/2019 la 11:23 PM
Păi ar fi cam singurul lucru nerealist din Avengers…
nwradu(Citează)
07/05/2019 la 3:36 PM
nu e o problema pentru ca seria cu Avengers s-a terminat, ceea ce inseamna ca realitatea in care traiesc eroii nu mai exista
:))
Marean(Citează)
07/05/2019 la 11:23 PM
Nu se termină niciodată, că are profit mare la box office.
nwradu(Citează)
07/05/2019 la 3:45 PM
Pai singura problema reala e cu mancarea. Si problema asta nu mai e o problema cand te gandesti ca pietrele alea faceau efectiv ce isi imagina nenea care dadea din degete si ca era suficient ca nenea care dadea din degete sa adauge un “si da doamne friptura cu cartofi prajiti pentru toti, pana la urmatoarea recolta”
Giani Mucea(Citează)
07/05/2019 la 11:24 PM
Atunci sper că Hulk s-a gândit la asta.
nwradu(Citează)
07/05/2019 la 3:56 PM
Flashforward are si un serial TV facut dupa el. Ca toate chestiile misto, a fost anulat cand devenea interesant.
Gaelex(Citează)
07/05/2019 la 5:03 PM
nerd mode on :
Ca sa il citez pe rocket :” Take it easy. You’re only a genius on earth, pal. ”
Vibranium este un metal recunoscut ca rezistent pe pamant (in mcu. ca daca ne bagam in comics pot sa iti fac un referat de cateva pagini despre tipurile de vibranium, adamantium, uru samd ). De unde vrei sa stie Howard Stark ca e cel mai bazat din univers ?
In rest, sunt curios daca trateaza asta in ffh.
nerd mode off :
Cauti ratiune unde nu trebuie, nu e film istoric sau documentar.
Baltha Zerus(Citează)
07/05/2019 la 5:07 PM
LOL, radu :)
Comunistii au mutat sate intregi de nemti in Baragan.
I-au luat noaptea cu toata familia, fara sa ii lase sa ia nimic cu ei, i-au urcat in tren si i-au lasat in Baragan, pe o campie pustie. “De acum aici locuiti, nu aveti voie sa plecati ca va impuscam”. In prima luna si-au facut gropi in pamant ca sa locuiasca. Intr-un an aveau un fel de case. Peste cativa ani si-au facut case faine, care bateau clar casele romanilor care erau pe acolo de mult.
Chestia asta a fost o pedeapsa colectiva des intalnita in secolul XX. Au facut asa:
– Stalin cu tatarii din Crimeea
– Stalin cu romanii din Basarabia
– Antonescu cu tiganii, trimisi in Basarabia
– etc
Au supravietuit? Pai in fct de cat de bine stiau sa lucreze.
Nemtii s-au descurcat excelent.
Exista si acum ceva sate romanesti prin Siberia.
50% din tigani au murit de foame fiindca etnia lor nu avea nici o chemare sau experienta in agricultura, ei fiind atrasi de ocupatii complimentare in societate, pana cand li s-a permis sa se intoarca, ca altfel mureau toti.
Asa ca, depinde.
mac gregor(Citează)
07/05/2019 la 5:25 PM
Prizonierii romanii din Siberia au fost folositi la repopulare. Acuma depinde cum aveai noroc, daca nimereai sau nu o rusoaica cu mustata ca a lui Freddy.
Giovani(Citează)
07/05/2019 la 11:26 PM
Da, dar nu sună ca o metodă foarte bună de repopulare. Au trecut și alții prin ea, dar cu pierderi mari.
nwradu(Citează)
07/05/2019 la 6:50 PM
Apropo de ideea discutata, nu ar strica sa mai dispara din magazinele respective si sa apara si un alt lant de magazine de cartier, prea au invadat tot Bucurestiul si sunt in situatie de monopol. Consiliul Concurentei evident doarme.
IonP(Citează)
07/05/2019 la 7:25 PM
Cred că nu te oprește nimeni să mergi încă 500 de metri la alt magazin. A, că ești leneș și mergi la ăla că îți e în drum nu e monopol. Mai ai Kaufland, Lidl, Carrefour, Cora, Auchan sau Profi. Trebuie doar să te miști mai departe de scara blocului.
Teniescu(Citează)
07/05/2019 la 11:27 PM
Sunt mai multe Profi decât Mega Image în țară, mai ai Lidl, La 2 Pași, Penny, Carrefour Market și multe altele.
Mega nu are deloc o poziție dominantă astfel încât să intre Consiliul Concurenței pe fir.
nwradu(Citează)
07/05/2019 la 11:21 PM
@Teniescu, zau ca nu ai inteles nimic si ai pierdut o buna ocazie sa taci inteligent.
IonP(Citează)
08/05/2019 la 1:27 AM
Mai am 100 de pagini și termin cartea. O banalitatea supraevaluată care o profitat de toată isteria generată de pornirea LHC-ului în 2009.
http://content.time.com/time/health/article/0,8599,1838947,00.html
Nimeni(Citează)
09/05/2019 la 9:21 PM
O idee originală, totuși.
nwradu(Citează)
08/05/2019 la 8:28 AM
Cand Stark/ IronMan a pocnit din degete sa readuca oamenii disparuti dupa cinci ani de la eradicarea lor, magia rezultata a facut ca acei oameni sa revina la starea lor initiala cu cinci ani in urma exact in momentul cand viata le-a fost furata.
Pusinboots(Citează)
08/05/2019 la 9:01 AM
Da, dar eu zic că n-au ce mânca și lucra acum.
nwradu(Citează)
09/05/2019 la 7:14 AM
Parcă Hulk a adus oamenii dispăruți înapoi, Stark a distrus adversarii, când a pocnit din degete…
Stivo(Citează)
08/05/2019 la 11:36 AM
In film ei spun clar ca nu pot schimba cei 5 ani doar ca vor reusi sa ii readuca pe cei disparuti. Asa ca articolul estr bine scris!
Andrei V(Citează)
08/05/2019 la 3:09 PM
Problema asta o au si Martorii lui Iehova care sustin că va exista o înviere a mortilor, asa cum spune Ioan 5:28,29 (NW) : “toți cei din mormintele de amintire vor auzi glasul și vor ieși afară: cei care au făcut lucruri bune, pentru o înviere a vieții, iar cei care au practicat lucruri rele pentru o înviere a judecății..”
La intrebarea unde încap atatia oameni pe pamant ei spun ca sunt suficiente resurse desi estimarile stiintifice îi contrazic. Pamantul poate gazdui maxim 11 miliarde iar toti oamenii care au trait pe pamant au fost in jur de 108 miliarde.
JeanValjean(Citează)
09/05/2019 la 9:23 PM
Apropo de asta, iată o altă carte interesantă: Riverworld. https://en.wikipedia.org/wiki/Riverworld
nwradu(Citează)
08/05/2019 la 5:47 PM
“Thanos wipes out 50% of the population in Infinity War – a society could survive this (and does). But when it is reversed, more than 5 years later, no civilization could survive the instant doubling of it’s population – what would they eat, where would they live? A sudden influx of a small percentage of refugees moving across borders is seen to catastrophic in the present day.
The population isn’t doubled, but simply restored to the levels it was five years ago. They’d live at the same places, that they had five years ago. When Scott Lang makes it out of the quantum realm, he walks past rows of empty houses.
As for food, when the snap is undone, Scott sees birds suddenly appearing. Suggesting that the snap extended to animals as well, which would now have doubled (supplying people with more to eat). Not to mention, fields on farms would’ve been as full as before. In Infinity War, Thanos notes that Gamora’s planet had a surplus of food and resources, after he wiped out half of the population. Applying it to Earth, the world would’ve had a surplus of food, for the last five years. At worst, society would have to institute ration cards (as many countries did during the world wars), until more food can be produced.” – IMDB
Joe(Citează)
09/05/2019 la 9:22 PM
Mă bucur că și altcineva s-a gândit serios la problema asta!
Da, probabil cu raționalizare și ajutor social s-ar putea reveni la societatea dinainte, dar e nevoie de câțiva ani pentru a restarta agricultura, fermele de animale, pentru a curăța străzile de rable etc.
nwradu(Citează)
10/05/2019 la 11:46 AM
Nu a observat nimeni, cand vine Tony in tromba si agitat la sediul avengers.. zgomot superb de motor, v8 probabil, supercharged.
Parcheaza un e-tron!!!!!!!!!!!
gabi(Citează)
14/05/2019 la 11:57 PM
Dacă ai răbdare vei găsi aici o posibilă explicație: https://youtu.be/aP7of0p-GGU
Bogdan(Citează)