►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
« Ferrari prezintă SF90 Stradale, primul său automobil hibrid de serie
Disney a deschis parcul de distracție Star Wars Galaxy’s Edge »
eMAG a avut zilele trecute conferință anuală de anunțat rezultate și planuri de viitor, iar cifrele au fost din nou impresionante. Toți indicatorii sunt la niște valori ce poziționează eMAG foarte, foarte departe de orice alt magazin online din România. Am avut, poate pentru prima oară, impresia că este un fel de Amazon românesc, mai ales după ce fuziunea din Ungaria cu Extreme Digital le crește prezență la 9 țări din regiune.
Am filmat întreaga prezentare, dacă vreți să auziți tot ce s-a zis.
Abonează-te: http://bit.ly/2RBcHBg
Dacă nu, iată un rezumat:
Pe 21 martie, eMAG a anunțat că eMAG Ungaria fuzionează cu Extreme Digital, un magazin maghiar ce livra în mai multe țări, într-o proporție 52-48%. Asta deschide noi piețe pentru eMAG, care acum acoperă România, Bulgaria, Ungaria, Polonia, Cehia, Slovacia, Austria, Slovenia și Croația.
Cifra de afaceri o vedeți mai jos, eMAG are în România venituri de 3,17 miliarde lei, iar împreună cu Fashion Days și cu țările din jur urcă la 4,24 miliarde de lei. Cifra pentru Grupul eMAG include și PC Garage și restul companiilor deținute. 23% creștere în România este foarte mult; alte magazine raportează cu bucurie un 10%.
PC Garage, de exemplu, care-i al doilea magazin online ca cifră de afaceri, a raportat o creștere de 6% și o cifră totală de 277 milioane lei pentru 2018.
Creșterea cea mai mare a fost în mediul rural. Bănuiesc că sunt mulți factori la mijloc, precum colaborarea cu Poșta Română, reclamele TV, popularitatea aplicației de telefon șamd. Cred că aici este un secret al succesului: să fii primul care aduce toate acestea la un loc pentru a accesa zona rurală, unde nu există magazine de amploare.
Aproape un milion de clienți noi adăugați în acest an.
5 milioane de români au conturi la eMAG.
Aplicația este instalată pe aproape 1,7 milioane de dispozitive.
Peste 600.000 de carduri au fost salvate de clienți în contul lor eMAG. M-a uimit cifra, eram convins că sunt sub 50.000, că știu că oamenii se tem de astfel de lucruri.
Traficul a ajuns la 44 de milioane de vizite în aprilie 2019.
Și 76% dintre ele sunt făcute de pe mobil.
5,7 milioane de produse sunt listate în magazin.
În Marketplace sunt peste 16.000 de vânzători, cu aproape 1.000 adăugați în fiecare lună.
Vânzările din Marketplace merg foarte bine, 52% din total vânzări ca volum și 32% ca valoare.
Pentru îmbunătățire, au dezvoltat tot felul de sisteme de rating a sellerilor, plus analiza curierilor la nivel de adresă. Pe unii curieri, dacă nu sunt performanți pentru anumite zone, îi vor elimina din livrare în acea zonă și marfa va fi adusă prin alții, dacă sunt alternative. Se analizează și ce produse sunt returnate foarte des și sunt eliminate de la vânzare.
În curând va începe programul FBE, adică Fulfilled by eMAG, adică alți vânzători vor depozita marfa în depozitul eMAG și eMAG se va ocupa de livrare după primirea unei comenzi. Momentan este în teste cu un număr restrâns de vânzători, dar se va extinde. Mai fac și cursuri de instruire a vânzătorilor, iar 875 dintre ei au fost eliminați din Marketplace în ultimele 12 luni pentru că nu aveau rating bun.
Durata medie de livrare a ajuns la 1,46 zile calendaristice, deși probabil că media aceasta este puternic trasă în jos de București și sudul României, unde comenzile primite până la ora 24 sunt livrate a doua zi, pe cât posibil.
Automatele de plată Priority Pay sunt un succes major, în showroom-ul din Crângași sunt utilizate pentru mai mult de 52% dintre ridicările de produse. Sunt mici infochioșcuri la care îți poți activa singur comanda atunci când vii să o ridici și includ POS pentru plata cu cardul, ca să eviți coada de la casierie.
Mulți clienți aleg livrarea la interval orar, chiar dacă uneori este contra-cost.
Urmează și niște dezvoltări viitoare ale rețelei. Am cerut un dulap EasyBox la Timpuri Noi și să vedem în cât timp apare unul. Dulapurile sunt o soluție de succes pentru eMAG, alimentarea cu produse se face pe la 7 dimineața și oamenii ridică de acolo comenzile atunci când au timp, inclusiv cu plata la POS.
În curând se vor putea face și retururi în EasyBox. Tot pentru retur rapid, eMAG a colaborat cu Visa și Mastercard pentru a da înapoi banii clienților mai rapid, câtă vreme au plătit cu cardul și au și cardul salvat în contul eMAG. Va fi o soluție lansată în premieră în Europa și va fi activată peste câteva luni.
Rețeaua de livrare va crește și ea cu 133 de oficii poștale, adăugate în două etape în următoarele luni.
Nici o veste despre când vor face căutarea în comenzile anterioare mai bună, dar mai este timp.
« Ferrari prezintă SF90 Stradale, primul său automobil hibrid de serie
Disney a deschis parcul de distracție Star Wars Galaxy’s Edge »
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
19 comentarii
31/05/2019 la 6:36 AM
https://www.youtube.com/watch?v=KzOSkO8BZFw
mihai(Citează)
31/05/2019 la 7:31 AM
Foarte buna analogia Mihai!
varucu(Citează)
31/05/2019 la 7:15 AM
Chiar nici un cuvant despre profit? Cat e profitul la imensa cifra de afaceri?
John(Citează)
31/05/2019 la 8:57 AM
Probabil că-s hater sau ceva, dar eu nu am răbdare să-l urmăresc pe omul ăsta la câte ăăăă-uri are și la cum explică. Pur și simplu nu am atâta răbdare.
Giumbix(Citează)
31/05/2019 la 9:36 AM
cresteti cresteti, pana vine rechinu de amazon si fie va cumpara, fie se duce YoY vostru pe apa sambetei.
Mihai(Citează)
31/05/2019 la 9:46 AM
Avand in vedere ca au copiat cam tot de la Amazon, in afara de design-ul site-ului, eu sunt absolut convins, de cativa ani, ca obiectivul e emag e de fapt sa creasca suficient incat sa poata sa vanda tot business-ul catre Bezos, la cheie.
Au deja sistemul de marketplace si o gramada de parteneri inrolati in el, au propria logistica, au obisnuit deja piata din zona cu politicile in stilul Amazon.
O sa fiu foarte surprins daca in urmatorii 5 ani emag nu o sa se transforme intr-un Amazon.ro sau poate chiar .eu.
Claudiu(Citează)
31/05/2019 la 10:57 AM
si Amazon are reduceri false, sau e o chestie mai autohtona, asa?
Giovani(Citează)
31/05/2019 la 9:43 AM
Experiența mea cu Priority Pay a fost să astept la tejghea să vină un om, care mi-a spus să merg la automat. Primul nu voia să meargă nici bătut, la al doilea am așteptat după o femeie atehnică 10 minute, timp în care salariatul de la tejghea nu făcea altceva decât să îndrume clienții spre automate. Asta în showroom Crângași.
ipo(Citează)
31/05/2019 la 10:01 AM
pana vine Gaelex cu comentariul regulamentar de hatereala, hai sa zic eu ca Emag sunt foarte tari, eu cel putin sunt in fiecare an din ce in ce mai multumit de ei (anul asta de ex. am inceput sa folosesc easy box, super tare)
singura mea problema cu emag e ca devin prea mari si o sa aiba prea multa influenta si asupra concurentei si asupra furnizorilor, la fel ca amazon
Marean(Citează)
31/05/2019 la 10:33 AM
Eu as vrea sa elimine reviewurile lasate de diversi oameni care NU au cumparat produsul d ela emag sau de la partenerul respectiv. Sunt foarte multe reviewuri platite, false, si acestea trebuie eliminate.
Cautarea este sub orice critica: vrei sa cauti tigaie, iti afiseaza de la scobitori pana la cauciucuri.
Kopa_Kopan(Citează)
31/05/2019 la 12:23 PM
Subscriu…
Marius Popescu(Citează)
01/06/2019 la 12:57 AM
Am cumparat o masina de spalat din alta parte mai ieftin cu 400 lei dar reviewul cu tot cu foto l-am pus si pe emag. Si altii au facut la fel, si imi pare o chestie buna. Nu cred sa fie recenzii platite pt astfel de produse (inca).
JJ(Citează)
31/05/2019 la 10:57 AM
Sectiunea de filtrare a inceput sa fie din ce in ce mai naspa, descrierile produselor sunt din ce in ce mai naspa(mai ales alea de la parteneri), preturile vesnic reduse sunt din ce in ce mai inselatoare(primesc zilnic notificari despre cum produsul e mai ieftin…desi imi aduc aminte ca ieri alaltaieri era mai ieftin..WTF emag, nu mai zice ca e mai ieftin raportat la pret de maza mai umflat).
Emag ar trebui sa standardizeze cat mai mult ce se intampla in market place, sa angajeze oameni care folosesc platforme de ecomerce si care ar avea tupeu sa zica “ba, mie mi-ar placea sa am 2 butoane aici, cateva filtre automate si alte cacaturi pe care voi managerii de mai sus nu sunteti in stare sa le vedeti utile).
Sau ar putea face un program de recompense(cu vouchere) pentru userul de rand care raporteaza chestii gresite (filtre prost gandite, descrieri proaste, gresite, inselatoare), idei de functionalitati, si alte chestii pe care sunt sigur ca userul de rand le-ar propune contra unui voucher (dar nu de 50 de lei :)))
Alex(Citează)
31/05/2019 la 12:06 PM
.. daca spuneau și câtă pierdere au, era jale !
Raducu(Citează)
31/05/2019 la 12:38 PM
Dar eMag nu mai este ce știam că este. Este doar o imensă taraba online unde găsești ace, brice și carice pe diverse culori. Este adevărat că au și propria cavalerie…
Dar sa nu scăpăm din vedere ceilalți terți parteneri care scuipa in gat clientul atunci când sunt probleme… Iar eMag se disculpa că nu are nici o legătură cu asta.
eMag nu mai are timp sa revizuiască comentariile clienților sau descrierea produselor care este de multe ori eronata. Ba mai mult au început să aibă probleme și suportul tehnic și comercial al clienților. Personal am avut probleme cu vouchere și puncte nealocate.. mi-au zis că la următoarele cumpărături se vor aloca…wtf.. pe banii mei ei luau decizii… Ba mai mult plănuiau sa fac și alte cumpărături. Mă mir că nu au venit și cu ceva propuneri de cumpărături..
In schimb, cei de la PC garage sau Cel.ro, pt returul unui produs defect au sărit la cap cu un mic cadou constând în produse la unii, respectiv voucher la ceilalți..
eMag nu urmărește decât creșterea clienților și nicidecum calitatea serviciilor..
Sunt conștienți că sunt mari și cumva ești constrâns să cumperi prin Plazza eMag.
Este ca la alegeri: din 10 lucruri proaste îl alegi pe cel mai mare ))))
Marius Popescu(Citează)
31/05/2019 la 1:49 PM
Amazon are niste reduceri de sta mâța-n coada! Eu nu prea mai cumpar de la eMag de cand am descoperit Amazon.de
varucu(Citează)
31/05/2019 la 9:47 PM
Sa compari Emag cu Amazon e ca si cum ai compara FCSB cu Manchester United sau orice alta echipa de prestigiu, atat la patroni cat si la jucatori.
Nicu(Citează)
31/05/2019 la 11:21 PM
Pana si automatele de la metrou sunt mai inteligente decat priority pay ala. Si oricum in loc sa stea un om sa incaseze sta un om langa robotel sa te forteze sa folosesti mizeria.
Boris(Citează)
01/06/2019 la 2:10 PM
EMAG nu-și asuma nici o răspundere fata de ce se întâmplă în marketplace. O mizerie. Când apar probleme îi delisteaza, după care reapar.
EGO(Citează)