►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Un lucru pe care nu-l înțeleg: de ce oamenii vorbesc la telefon și se chinuie să-l țină în mână în mașini moderne, dotate cu bluetooth.
Adică mașina vine cu tehnologie care-ți ușurează viața (poate chiar ți-o salvează), dar unii șoferi continuă să țină telefonul într-o mână și să manevreze volanul și schimbătorul cu cealaltă mână, deși este riscant și incomod.
La mașina mea, de exemplu, telefonul se conectează automat la sistemul multimedia atunci când intru în autovehicul. Cam toate mașinile mai noi de zece ani au așa ceva la bord, iar observația mea a plecat de la șoferi de Jaguar, BMW, Mercedes și alte mașini scumpe, care sigur au așa ceva, deși tehnologia handsfree este disponibilă acum pe practic orice autoturism.
Înțeleg că, în vremurile căștilor bluetooth, mai uitai să o încarci sau să ți-o pui la ureche și te surprindea un apel neașteptat, dar acum? Telefonul se conectează automat la mașină, fără ca măcar să-l scot din buzunar. Uneori mi se pare că tehnologia încearcă să ne ușureze viața, ba chiar să ne-o salveze, iar unii oameni nu acceptă asta și preferă să se complice, deși nu există nici un motiv logic pentru asta.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
47 comentarii
23/05/2019 la 11:25 AM
Nește Țărani domle
SERJFKT(Citează)
23/05/2019 la 11:28 AM
Pentru ca nu se mai vede pe geam ultimul model de iPHONE sau SAMSUNG.
TRANCE(Citează)
23/05/2019 la 11:30 AM
Ca sa nu “imparti” discutia cu toti membrii masinei. Te suna amanta, esti in masina cu nevasta.. ce faci? Asa mai zici “alo alo, nu va aud, va rog reveniti cu un telefon mai tarziu?”.
Alex(Citează)
23/05/2019 la 11:36 AM
nu e nevoie nici macar de conectare la boxele masinii. daca ai un amarat de suport si cand vorbest telefonul e pe speaker e de ajuns in cele mai multe cazuri. dar am observat un numar urias de oameni care vorbesc cu el in mana sau in genul ala absolut cretin cu telefonul la orizontala si cu microfonul spre gura.
banuiala mea e ca oamenii de tipul asta, cei cu telefoanele in mana la volan, sunt pur si simplu prosti.
Ender(Citează)
23/05/2019 la 11:39 AM
si eu am avut nelamurirea asta inca de acum niste ani iar raspunsul la care am ajuns este ca nu stiu sa-l foloseasca.
de fapt, raspunsul pe larg este asa: majoritatea sunt niste tampiti care nu vor sa inteleaga ca tinutul telefonului la ureche iti diminueaza considerabil atentia pe care o aloci sofatului, asta pentru ca se cred super smecheri si super soferi, si de aia nu fac efortul de 2 minute de a seta bluetooth-ul de la masina.
dar lucrurile sunt si mai complicate de atat – de fapt, exista studii care spun ca problema este chiar vorbitul la telefon, indiferent daca e sau nu cu hands free, adica nu e mare diferenta dpdv al deficitului de atentie, sa vorbesti la telefon in timp ce conduci este la fel de periculos ca si condusul sub influenta alcoolului
https://bicycleuniverse.com/cell-phones-dangerous-driving-drunk/
doar ca oamenii astia care nu folosesc bluetooth nu stiu asta, ei stiu ca ar fi mai bine cu hand free doar ca se cred prea destepti ca sa faca efortul de a-l seta
sigur, nu se poate exclude nici ipoteza ca sunt pur si simplu prea prosti ca sa seteze bluetooth-ul
Marean(Citează)
23/05/2019 la 11:48 AM
Proști, de aia.
Îi vezi pe mulți cu mașini de zeci de mii de euro cu telefonul la ureche, gata să moară în caz de ceva.
Cu cât ești mai bogat cu atât e mai păcat să mori din cauze stupide. Ai putea să faci lucruri cu banii ăia mulți, dar nu, mori pentru că ești cu mâna pe telefon în loc să plătești pe careva fie să conducă în locul tău, fie să butoneze în locul tău cât ești în mașină. 😄
Teniescu(Citează)
23/05/2019 la 11:56 AM
Din nefericire este mult mai probabil ca din cauza lor sa sufere alte persoane pentru ca aceea au luat suv-uri de zeci de mii euro, sa fie mai protejați în caz de accident.
EGO(Citează)
23/05/2019 la 11:49 AM
Poate ca exagereze, dar “de ce sa nu pui un titlu de tip click-bit cand oricum lumea iti citeste blogul?” WTF RADU?… Adica titlul tau ma facea sa cred ca a fost descoperita cine stie ce problema de securitate la dispozitilvele de pe masini sau alta chestie related… normal era “De ce nu folosești handsfree-ul integrat al mașinii?”
Si raspuns la intrebare: pentru ca nu se aplica legea, pentru ca amenzile sunt prea mici si pentru ca nu ne pasa.
Ciprian(Citează)
23/05/2019 la 11:50 AM
Acelasi lucru si cu plata taxei de autostrada la bariera in loc de sms …
Dddddd(Citează)
23/05/2019 la 11:55 AM
“dar unii șoferi continuă să țină telefonul într-o mână și să manevreze volanul și schimbătorul cu cealaltă mână, deși este riscant și incomod.”
…nu stiu cum se face, ca se gasesc si aia care oricum sunt pamant in ale volanului… si mai ales atunci cand parcheaza…de fumezi o tigara pana baga basina in parcare cu o mana. Fara sa fiu misogin, proportia vorbitoarelor la telefonul tinut in mana, este covarsitoare. (respect femeile care au permis).
-la fel cum nu inteleg de ce sa mergi cu 30 km/h cand ploua si ai masina de 20k-50k euro…puteti vedea bucurestiul cand ploua, le ia d-zeu mintile.
-la fel cum nu inteleg pe cei ce merg cu copii in spate, de obicei, fara scaun special, si basca, fara centura. Oricat m-as chinui, nu pot sa gasesc o explicatie.
ViVi(Citează)
23/05/2019 la 12:04 PM
Îți spun eu explicația la ultima: multi copii refuza sa stea în scaunul special, iar părinții nu sunt în stare să-i educe.
EGO(Citează)
23/05/2019 la 1:00 PM
@EGO: Am dus cu masina si adulti (treji sau beti manga), si copiii altora. Pe toti am putut sa-i educ sa poarte centura / stea in scaun.
alunelu(Citează)
23/05/2019 la 2:34 PM
@alunelu Corect. Șoferul face regula. Și eu fac la fel: pui centura sau marș la tren, autobuz etc.
EGO(Citează)
23/05/2019 la 11:59 AM
Cum de ce…de prosti.
Andrei(Citează)
23/05/2019 la 12:01 PM
radule, deja ai inceput sa pui titluri ca libertatea: orice ptr un clic.
speedy.gonzales(Citează)
23/05/2019 la 12:04 PM
Eu am o masina veche de 19 ani si mi-am instalat special pentru asta un Radio cu tehnologia Bluetooth si microfon inclusa. Mult mai usor si sigur asa.
Nu se compara cu deranjul de a tine alaratul la ureche sau casca cu fir. Cand am pornit motorul, sunt deja conectat la sistemul audio al masinii. Merita.Nimic nu e mai important decat siguranta ta atunci cand esti in trafic. Din pacate nu suntem singuri in trafic.
ioan(Citează)
23/05/2019 la 12:05 PM
Va spune eu de ce. Lucrez in domeniu. Din 2 motive mari si late.
1. Mai sunt cu sotia in masina si daca suna amanta sau vreo parasuta sa nu auda … De aia nu lasa telefonul sa se conecteze automat.
2. Mai sunt unii care cred ca daca lasa Bluetoothul pornit la telefon in permanenta le consuma f mult din acumulatorul telefonului neintelegand ca profilul respectiv de BT consuma f f putin cand este in asteptare .
Pari hilare raspunsurile dar astea sunt ….. din pacate..
giginson(Citează)
23/05/2019 la 12:06 PM
Radule, singura explicatie oarecum logica pe care o pot gasi este ca oamenii respectivi nu vor sa auda sotia/sotul ce discuta cu amanta/amantul. Alta explicatie rezonabila nu pot gasi pentru faptul ca vad oameni cu Q7/X5 si care se chinuie sa vorbeasca la telefon. Sau poate sunt prosti?
beb(Citează)
23/05/2019 la 12:41 PM
Lol, suv-urile stau cel mai prost la siguranta la toate testele.
Victime sale marketingului.
Topinel(Citează)
23/05/2019 la 4:04 PM
Da, stau prost la testele de impact cu un zid sau cu un alt SUV de acceasi dimensiune.
Dar la impactul dintre un SUV si un sedan, balanta se inclina destul de mult in favoarea soferului de SUV (indiferent daca impactul este frontal, lateral sau din spate).
Andrei G(Citează)
23/05/2019 la 12:47 PM
Eu de ex conduc un duster full si desi are handsfree, persoana de pe linie nu ma aude absolut deloc. O mizerie de sistem… am in schimb casca blth.
Rthu(Citează)
19/06/2019 la 1:18 PM
Eu am un Duster din 2018 și BT funcționează perfect. Îl folosesc și pentru convorbiri dar și pentru ascultat muzica din telefon (sau radioul preferat când sunt într-o zonă în care nu are stație de emisie).
Horațiu(Citează)
23/05/2019 la 12:56 PM
Fix asta ma intrebam si eu ieri, dupa ce, mai multe zile la rand, am observat fenomenul. Mie mi-ar placea sa-i vada politia mai des, dar pentru asta trebuie sa iasa mai mult pe strazi. Am avut si masina mai veche si atunci mi-am cumparat un dispozitiv care se conecta la telefon prin bt si la masina pe radio. E adevarat ca nu era asa sigur, dar confortul meu si siguranta erau pe primul loc. Si nu e ca si cum as comunica secrete de stat prin telefon :)
varucu(Citează)
23/05/2019 la 12:56 PM
Astia sunt oamenii care isi dezactiveaza bluetoothul cand nu au nevoie de el. Eventual si datele mobile.
Se urca in masina si bineinteles ca nu se conecteaza automat, ca-l au oprit. Daca era activ si conectat, cand raspunzi iti pleaca automat pe boxele masinii. Trebuie selectat din apel sa.ti mute pe casca telefonului, ceea ce inseamna efort.
Gabi(Citează)
23/05/2019 la 1:09 PM
Cred că voiai să zici – în titlu – „De ce n-ai folosi handsfree-ul integrat al mașinii?”.
Tomatos – Tomatoes…
vigilantes(Citează)
26/05/2019 la 11:30 AM
Da, ar fi sunat mai bine, dar nu mai modific acum. Mulțumesc oricum!
nwradu(Citează)
23/05/2019 la 2:16 PM
Sa nu ii prinda nevasta ce vorbesc cu amanta.
Alex(Citează)
23/05/2019 la 2:28 PM
Nu de proști. Se termină bateria dacă-l lași mereu pe bluetooth :)) eficientizare energetică :D
GuestStar(Citează)
19/06/2019 la 1:20 PM
Serios? Da’ nu ai charger de telefon în mașină?
Horațiu(Citează)
23/05/2019 la 2:37 PM
Oamenii nu le folosesc pentru ca se aude prost, nu se conecteaza, nu te intelege ce comenzi vocale ii dai…
Gaelex(Citează)
23/05/2019 la 2:41 PM
eu am o masina de <20K si functioneaza impecabil, ma indoiesc ca pe o masina dintr-o clasa superioara (bemveu, audi etc) sunt probleme de conectare sau de sunet pe bluetooth
Marean(Citează)
23/05/2019 la 3:06 PM
Funcționează impecabil la tine, celălalt te aude mai slab.
Raiiar(Citează)
24/05/2019 la 6:54 AM
Fals. Sotia are un Ford Fiesta 2018, model de sub 14000 euro si cand e la volan si vorbesc cu ea pe bluetooth o aud excelent. Nu stiu unde si cate microfoane sunt dar practic nu-mi dau seama ca e la volan asa de bine se aude si se anulează zgomotul din trafic.
Bogdan(Citează)
23/05/2019 la 4:04 PM
1. nu toate masinile au sistem BT, chiar pentru echipari mai premium. Poti sa ai sau nu, nu este un dat;
2. nu intotodeauna se conecteaza instant si merge flawless;
3. pairing-ul si setarea inititala sunt adesea non user friendly (trebuie sa fii mai techie asa);
Pentru baboon-ul de rand, apasarea pe “answer” din telefon si punerea telefonului la ureche este calea garantata ca merge in orice scenariu.
In plus, lipsa de educatie si lipsa amenzilor in domeniu nu favorizeza lupta cu disconfortul celor 3 puncte de mai sus.
vladutz(Citează)
23/05/2019 la 4:28 PM
Păi unde ti-e valoarea altfel?
Nico(Citează)
23/05/2019 la 4:47 PM
Pentru ca multi nu se rezuma doar la a vorbi, ci folosesc aplicatiile de mesagerie, stau pe Facebook, ba chiar am vazut si apeluri video. Si asta mi se pare mult mai periculos decat vorbitul. Inclusiv pe autostrada sau pe DN am vazut indivizi care sunt cu ochii in telefon, la 100+ km/h si penduleaza intre benzi…. Cat despre politie, este aproape inexistenta si oricum nu ia masuri, am fost martor la zeci de situatii in care politistii au demonstrat ca ii doare in cot.
Bogdan(Citează)
23/05/2019 la 5:30 PM
Da frate in ultimele luni parca am observat si eu tot mai multi retarzi care fac si altceva pe telefon in afara de vorbit.
De exemplu cand pleaca de la stop sau cand se misca coloana multi sunt cu ochii in ecran. Am vazut chiar o cocoana care parca cu spatele si eracu ochii in ecran.
Sunt absolut ingrozit.
Marean(Citează)
23/05/2019 la 6:12 PM
Eu la masina mea am ceva probleme cu reconectarea pe bluetooth, mai ales ca folosesc masina alternativ cu consoarta (da, stiu, #saraci). Daca ma prind inainte sa plec la drum reonectez manual, daca nu, mi se mai intampla sa imi sune telefonul si sa trebuiasca sa raspund. In general in situatia asta evit sa raspund daca nu e urgent. Presupun ca sunt si unii care au numai apeluri urgente.
Sorin(Citează)
23/05/2019 la 7:23 PM
Mie mi se intampla cand ma urc in masina sa activez bluetooth pe telefon , dar la primul semafor exact asta fac.
Adi43(Citează)
23/05/2019 la 8:39 PM
poate pentru motivul evident ca aude tot cartierul conversatia ta telefonica prin difuzoarele masinii (indiferent cat de scumpa e masina)?
john2381(Citează)
19/06/2019 la 1:23 PM
Ridici geamurile, dai sunetul mai încet.
Nu-mi spune că n-ai AC la mașină și nu poți închide geamurile…
Horațiu(Citează)
23/05/2019 la 8:59 PM
La BMW e optional si e scumput. Si am impresia ca majoritatea au doar sa redea muzica sI nu vorbit, sau invers. Stiu, ciudat, pana si la Renault echiparea de baza are. Si Logan are pe echuparea de baza.l
Cata(Citează)
23/05/2019 la 9:15 PM
Cand aveam trabant, trebuia sa trag pe dreapta ca sa raspund la telefon. Altfel nu aveam nicio sansa sa ma inteleg cu ala.
Cezar(Citează)
24/05/2019 la 12:43 AM
– conversatia se face prin boxele masinii si aud toti pietonii conversatia ta
– se conecteaza si vocea din waze automat si in unele cazuri nu se mai aude deloc si unii habar nu au sa conecteze telefonul la masina, setarea waze-ului sa se auda pe telefon este deja inginerie spatiala
– la unele masini cel cu care vorbesti te aude destul de prost
– unii au impresia ca bluetooth-ul consuma bateria si il tin by default inchis
– unii nu stiu ca poti sa raspunzi si pe telefon daca nu vrei sa te auda vreo persoana din masina (nu vrei sa auda copiii conversatiile cu vreun prieten mai slobod la gura)
– pentru multi vorbitul la tel este un must si trebuie sa te vada lumea ca o faci
Marius(Citează)
24/05/2019 la 6:44 AM
Eu din statia de tramvai urmaresc masinile de la semafor: daca au centura, daca fumeaza, daca vorbesc la telefon, daca copii mici sunt pe scaunul din fata sau cu capul intre scaune..
Multi au geamul deschis si ar prefera sa nu aud eu ce vorbesc ei la telefon.
Poate nu le place nici AC-ul.
Foarte rar “vorbesc singuri” si nu au un tel la ureche.
ABMircea(Citează)
24/05/2019 la 9:58 AM
oarecum offtopic: in UK, daca in timpul accidentului vorbeai la telefon (chiar daca esti pe handsfree), esti automat vinovat de accident. Cunosc si oameni care au fost in situatia asta si am confirmat si cu un politist de la rutiera treaba asta
Mishu(Citează)
24/05/2019 la 10:25 PM
nu dai 1500E pe iphone ca sa arati ca si cand ai vorbi singur atunci cand se uita lumea la tine
Dan(Citează)