►► Black Friday: eMAG・Otter・MABO・Flip・Finestore・Best Value・Fashion Days・PC Garage・Dyson・AVstore・evoMAG・Libris・F64・Photosetup・Altex・Flanco・Vodafone・Orange・Digi・Sevensins ◄◄
Eu mâncam stridii pe malul râului Ping atunci când Tesla a anunțat viitorul Model Y, așa că scriu abia acum de asta.
Model Y este un SUV de dimensiuni medii și, în teorie, ar trebui să fie un alt model de volum mare pentru compania Tesla. Promite un preț bun (începe la 39.000 USD), intră în cel mai popular segment din prezent, cel al SUV-urilor, vine cu această formă ceva mai sport de SUV Coupe asemănătoare cu BMW X4 și Mercedes GLC Coupe și probabil că este construit pe platforma de la Model 3, care s-a bucurat de un succes foarte mare pe piață.
Spun în teorie pentru că livrările ar trebui să înceapă în toamna lui 2020, iar Tesla este cunoscută pentru întârzieri. Mai mult, compania pare a fi mereu pe muchie cu finanțele. Poți da faliment și dacă ai un produs bun și dorit, că nu-i așa ușor să-l și produci în ritmul dorit de clienți și cu un profit care să-ți permită să exiști.
Dacă va ajunge pe piață, însă, cred că Model Y va avea succes mare și în Europa, unde piața de crossover/SUV este în creștere. Ar putea fi unul dintre cele mai de succes modele la vânzări. Model 3 deja este cel mai bine vândut BEV în Europa.
Specificațiile sunt bune. Se estimează că va avea aproximativ 4,8 metri lungime, adică o mașină cu spațiu generos pentru pasageri și portbagaj încăpător. Vor fi patru variante, dintre care cel Performance promite suta în 3,5 secunde, iar autonomia maximă poate ajunge pe la 480 de kilometri, deși este prea devreme pentru astfel de cifre. Până în 2021, se pot schimba multe și de obicei în bine.
Dotările sunt deja cele uzuale pentru acest segment auto, Model Y incluzând camere 360 de grade, radare și tot ce-i nevoie pentru Autopilot (care de acum se numește Full Self-Driving), plafon panoramic, scaune ajustabile electric pe 12 direcții, 15 difuzoare șamd. Văd că pentru interior au mers pe ditamai tableta de 15 inchi ca bord. Mașina va suporta și încărcarea super-rapidă de pe Supercharger V3, care dacă nu mă înșel se face la 250 kW.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
18 comentarii
04/04/2019 la 1:36 PM
Bine ca.nu ai zis ca duce 7 oameni, pardon sarmale / biscuiți.
Mihai(Citează)
04/04/2019 la 1:39 PM
Duce 7 oameni, sarmale sau biscuiti.
Giani Mucea(Citează)
04/04/2019 la 2:22 PM
nu stiu daca a mai observat cineva, dar nu are grila in fata.
Marean(Citează)
04/04/2019 la 2:33 PM
Nici celelate modele nu au. Nu au nici jiclor, nici maneta de șoc.
Cristi(Citează)
04/04/2019 la 2:36 PM
Si nici nu poti s-o pui pe GPL
C(Citează)
04/04/2019 la 2:40 PM
Pana mia la asta nu poț săi dai shock an motor
SERJFKT(Citează)
04/04/2019 la 3:38 PM
Imi place, arata bine, ramane de vazut cat de practica e.
Dan(Citează)
04/04/2019 la 4:00 PM
dacă nu are manetă de șoc nu cumpăr.
alias(Citează)
04/04/2019 la 4:41 PM
Arată fix ca și cum m-aș uita la o poză format 16:9 cu Tesla Model 3 pe un monitor 4:3.
Emil C(Citează)
04/04/2019 la 5:19 PM
Poate la modelul asta nu mai curge apa de ploaie in interior cand deschizi portbagajul ca la model 3. Niciun patch software over the air de pina acum nu a reusit……….” Se pare” totusi ca e de la design.
Andrei(Citează)
04/04/2019 la 7:21 PM
Normal ca nu se putea rezolva cu un update de soft sa nu mai curgă apa in portbagaj.
S-a rezolvat cu un simplu cheder sau garnitura, nu știu exact cum se cheamă.
lp(Citează)
04/04/2019 la 11:04 PM
Eram ironic domnu’ istetz.
Andrei(Citează)
04/04/2019 la 5:58 PM
În 2018 cea mai vândută masina premium sedan în Europa a fost Tesla model S.Nu S klasse, nu BMW 7, nu Panamera.18.000 de bucati.BMW a vândut 9500.
Adi(Citează)
04/04/2019 la 7:12 PM
http://carsalesbase.com/european-sales-2018-premium-large-segment/
Dacă ai mers cu mașini premium și cu Tesla ți-ai fi dat seama ca model S cu greu o poți numi mașina premium. Nu neagă nimeni performanțele și technologia care Tesla o dezvolta dar hai sa nu ne hazardăm cu declarații cum ca ei au vândut cele mai multe mașini, mai ales când timp de așteptare pentru o mașina depășesc 2 ani.
Daniel(Citează)
04/04/2019 la 6:07 PM
nu fi hater, fanii tesla nu tin cont de probleme, ci doar de cat de cool e.
dar da, e misto sa mai afli de cate o buba de asta de care niciunul cu tesla sau in review sa zica ceva.
Mihai(Citează)
05/04/2019 la 9:42 AM
Iar de cealalta parte sunt haterii Tesla, care ignora faptul ca are cea mai avansata tehnologie a bateriilor, motoarelor electrice si componentelor electronice de pe piata (incluzand aici BMW si Audi) doar pentru ca Musk li se pare dubios.
Apropo, problema aia e veche si am vazut-o in cateva review-uri si pe cateva site-uri Tesla-friendly. Dar ce pot sa zic, nu e nici o problema sa ignori faptele daca asta iti face lumea mai roz.
Giani Mucea(Citează)
05/04/2019 la 7:50 AM
Eu inca nu îmi explic acest fenomen al SUV.urilor; de ce au așa mare succes? Pentru cei cu dureri de spate e adevărat că sunt mai ok deoarece pozitia in scaun e mai buna dar altă explicație refuz sa găsesc.
Kllaus(Citează)
06/04/2019 la 12:28 AM
Pai iti zic eu, dar din perspectiva personala (aka de muiere), nu stiu ce preferinte au altii.
Vad MULT mai bine drumul (asta e prioritatea 1 la mine), ma simt mai in siguranta in ea si nu mai stai cu frica, gen “haoleu lovesc bordura, stai sa imi intind capul sau sa deschid usa, sa vad ce fac” :))). De multe ori ai j de masini in spate si nu ai timp sa urci bordura cu spatele, ca iti iei toate injuraturile posibile, tre sa te bagi cu botul. Si… shit may happen, daca e masina joasa.
Noi avem o Mazda 6. Si eram destul de multumita de ea (din fericire, scaunul se ridica destul de mult), pana am testat CX5-ul unei cunostinte. Atunci mi-am dat seama ca nu imi mai place Mazda 6 si ca vreau CX-5. Am o vizibilitate muuult mai buna asupra drumului, ca e garda mai ridicata, am zis de borduri, ca e le urc mai usor? Am ziiis! :))) Cumva, o conduci mai cu incredere, ca vezi foarte bine!
Barbati-miu, evident, ca nu imi impartaseste parerea, lui ii place tot Mazda 6. Dar el e inalt, nu ca mine, un metru si o flegma. Cand stau in scaunul din dreapta, zici ca ma scufund intr-un cockpit din ala :)).
Si pentru cei cu copii, e si mai buna, ca e mare lucru sa nu te mai apleci non stop sa scoti carut din portbagaj, sa il pui la loc. Sa te apleci sa asezi copilul in scaun, sa il scoti din scaun. Daca faci asta zilnic, deja devine naspa, cu spatele. Asta am auzit-o de la prieteni, ca eu n-am copii.
Ah si mai e si chestia de spatiu in portbagaj. Un SUV poate avea aceeasi capacitate ca un sedan, doar ca este spatiul distribuit altfel. Si asta conteaza.
De-aia au aparut SUV-uletele astea de oras. Nici cal, nici magar, numai bune.
Nici mie nu imi plac SUV-urile alea de neam prost, alea chiar mi se par inutile.
Sper ca a fost o explicatie oarecum decenta :))).
Jupaneasa(Citează)