►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
« Restaurante cu street food: la Carnivale Food Market de la Timpuri Noi
Sunt doar 30 de ani de la nașterea Internetului, deși pare că este dintotdeauna alături de noi »
Mi-a plăcut acest dispozitiv Telekom numit City Tree, gândit ca parte a proiectelor smart city. Include verdeață care filtrează praful și dioxidul de carbon (sau poate filtre mecanice normale, disimulate cu verdeață, ceea ce ar fi mai eficient), echipamente pentru a oferi wifi în zonă printr-o conexiune 4G sau 5G, plus băncuțe pentru a fi util și ca mobilier stradal.
Butoane stil Dash de la Amazon pentru a comanda produse. Nici nu se mai conectează la un wifi local, au direct un SIM în ele și le faci managementul dintr-o interfață web. Magazinele online se pot integra cu API-ul Telekom pentru a primi comenzile.
Cei de la Telekom au construit un AI care planifică reorganizarea clădirilor de birouri. Compania lor are un specific: în fiecare oraș, au multe sedii și ar merge o consolidare și mutare a oamenilor în mai puține clădiri.
Exemplul de la stand era cu Viena, unde au 13 sedii. Programul lor AI analizează piața de clădiri de birouri din oraș, când expiră contractul fiecărui sediu, cum ar putea fi mutați oamenii, dacă încap toți sau cum încap, ce echipe trebuie să fie alături de ce echipe, iar la final face niște rapoarte în care-ți sugerează, de exemplu, că în loc de 13 sedii poți ocupa doar 7, îți spune în ce an poate fi părăsit fiecare și unde se mută oamenii, câți bani economisești și începând cu ce lună șamd.
Pare ciudat să construiești ditamai programul pentru o astfel de problemă, dar în același timp, pare genul de muncă ce le-ar fi luat unor oameni vreo 3 luni de studiat suprafețe, oferte și planuri. Poate găsesc clienți pentru el și dincolo de propria companie.
« Restaurante cu street food: la Carnivale Food Market de la Timpuri Noi
Sunt doar 30 de ani de la nașterea Internetului, deși pare că este dintotdeauna alături de noi »
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
27 comentarii
12/03/2019 la 3:14 PM
Ce face Telekom cu spatiile de birouri in Viena nu e AI ci pur si simplu un program de calculator pe care ti-l face cineva de liceu.
E ca si problema aia care ni se dadea la scoala cu asezarea oamenilor la masa astfel incat sa nu stea nimeni langa soacra :)
Iulian(Citează)
12/03/2019 la 4:34 PM
Sigur, cineva de liceu face un program care analizează piața imobiliară, contractele curente, planurile clădirilor, aranjarea în spațiu și după colaborarea între echipe, face toate simulările necesare ca să vadă cea mai bună soluție și apoi o așază în formă de raport.
Trebuia să facem și noi din acestea în liceu, am fi fost milionari acum.
nwradu(Citează)
12/03/2019 la 5:53 PM
if canArrangeBetter(Buildings)
arrangeBetter();
saveMoney();
C(Citează)
12/03/2019 la 10:03 PM
Da, dar să programezi funcția aceea canArrangeBetter() este al naibii de complicat când ai atâtea variabile în ecuație.
nwradu(Citează)
12/03/2019 la 3:21 PM
https://en.wikipedia.org/wiki/Greenwashing
nea_caisă(Citează)
12/03/2019 la 3:42 PM
Exact. Chestia aia ocupa locul unui copac real.
alunelu(Citează)
12/03/2019 la 4:36 PM
Chiar și dacă-l pui într-un mall, ca să mai filtreze aerul de acolo? Sau într-un parc, în loc de o bancă simplă?
Nu de alta, dar pe principiul acesta, orice purificator de aer ocupă locul unui copac.
nwradu(Citează)
12/03/2019 la 8:53 PM
Uite, daca puneai in articol informatiile din filmuletul asta, nu mai zicea nimeni nimic de greenwashing:
https://twitter.com/CISGroupUK/status/1020917953120882690
Pe scurt, un dispozitiv din asta cica ar face treaba a 275 de copaci, elimina 240 de tone de CO2 din atmosfera pe an (nu pricep cum, adica copacul care retine carbon din aer isi mareste masa cu respectivul carbon combinat cu alte substante; muschiul ala ar trebui sa retina 65 de tone de carbon si sa elibereze 175 de tone de oxigen – adica cumva sa isi creasca masa cu cele 65 de tone si ceva pe langa, intr-un an?).
alunelu(Citează)
12/03/2019 la 11:30 PM
Ba dacă vedeam filmul ăla scriam cu litere mari GREENWASHING. E clar că e o idioțenie de marketing când ăia zic că o să salveze vieți prin reducerea de CO2. De când plm e CO2-ul din atmosferă otrăvitor!?
nea_caisă(Citează)
13/03/2019 la 12:41 AM
Nu doar CO2, reduce si microparticulele.
alunelu(Citează)
12/03/2019 la 4:17 PM
Mi se pare interesant ca eviti HoloLens pentru ca il consideri vaporware dar scrii articole despre cum isi mai pierd timpul departamentele de marketing ale Orange si Telekom.
Parca tot intr-un articol al tau am citit si ca Amazon renunta la butoanele Dash, nu?
Giani Mucea(Citează)
12/03/2019 la 4:35 PM
Mie mi se pare mai interesant ce fac Orange, Telekom și Vodafone pentru că activează și în România.
Hololens nu. Ce ți se pare așa interesant la produsul Microsoft și de ce ții morțiș să scriu eu despre el, deși pe mine nu mă interesează?
nwradu(Citează)
12/03/2019 la 5:14 PM
Nu tin mortis sa scrii despre el pentru ca nu am nici o legatura cu ecosistemul. Cel putin nu direct si nu in momentul asta.
Incerc doar sa inteleg ceva si poate ca abordarea mea e gresita. Tu esti blogger de tehnologie si sigur, scopul tau e sa vezi si sa prezinti chestiile care au legatura cu Romania – locul unde traieste audienta ta. Dar, si aici poate ca ma insel, un skill ar trebui sa fie si abilitatea de a intelege trend-urile in tehnologie, ce chestie noua va fi importanta in viitor si ce nu, etc. Indiferent daca tie iti place chestia aia sau nu.
Si de-aia exista un disconnect intre ce citesc la tine si ce cred eu ca ar trebui sa citesc. Pentru ca da, Orange si Vodafone activeaza in Romania si da, eforturile lor in domeniul care are legatura cu core business (5G spre exemplu) sunt importante. Dar restul sunt pur si simplu chestii de marketing sau tentative de a-si extinde business-ul facute pe genunchi si care vor esua 99,99% (pentru ca nu au legatura cu core business-ul si sunt facute pe genunchi).
In schimb, Hololens e un exponent al unui domeniu care va deveni clar extrem de important – AR. Este, in momentul de fata, probabil cel mai important mod de a livra AR in usecase-uri reale – poate chiar singurul. Il consider, impreuna cu celelalte device-uri de genul asta, urmatorul domeniu hardware in care se va dezvolta tehnologia si se vor castiga bani – dupa tablete/mobile si mult mai important decat smartwatches. Mi se pare ciudat sa il ignori daca vrei sa ai skill-ul pe care il mentionam mai sus.
Giani Mucea(Citează)
12/03/2019 la 10:09 PM
Eu tot aștept ca AR să dea semne că devine important. Momentan nu le dă, ci doar anumite companii încearcă să te convingă că așa va fi.
Soluții sunt momentan doar pentru industrie. Am văzut o aplicație mișto Hololens la Enel: electricienii lor vedeau în cască al cui este fiecare tablou electric, instrucțiuni de demontare șamd.
In practică, însă, la 99% din oameni nu le pasă cum își face electricianul treaba. Până ce astfel de tehnologii nu vor fi utile și ieftine pentru marele public, nu vor prinde. Eșecul Google Glass, pe care îl vedeam foarte de viitor, a cam dovedit asta. Am mai scris cândva despre niște jocuri AR pe aici, dar în practică nu prea le-a jucat nimeni încât să crească nișa aceasta.
nwradu(Citează)
12/03/2019 la 5:31 PM
Incredibil romanismul nostru :)), ăla face el in liceu un AI, de fapt dacii liberi au fost primii care au folosit un astfel de program, toți ne pricepem la orice, ne dăm cu părerea despre orice :)). Este clar de ce ne credem noi buricul pământului. Peste 80% din comentariile de pe blogul acesta, pe care îl urmăresc in fiecare zi, sunt hate :)).
Bogdan P(Citează)
12/03/2019 la 10:18 PM
Din păcate da, și eu am observat asta. Este un curent al acestor ani să te împotrivești oricăror tendințe din tehnologie, pornit probabil pe filiera scandalurilor de privacy. Nu mă deranjează, dar mi-ar plăcea să se manifeste prin comentarii mai puțin incisive, mai puțin disprețuitoare pentru orice idee și scrise după ceva întoarcere pe toate părțile a subiectului, nu după o lectură în diagonală a titlului.
Adaugă la cele de mai sus și faptul că tot mai mulți oameni cred că se pricep mai bine decât ăia din branșă la orice subiect ar fi în discuție.
nwradu(Citează)
12/03/2019 la 5:45 PM
oleo nene cat te inseli.
pe acelasi principiu era si 3D, daca nu faceai orice in 3D nu mai existai.
a trecut rapid moda asta.
Mihai(Citează)
12/03/2019 la 6:10 PM
1. E o parere, nu un calcul matematic. Nefiind complet retardat, admit ca s-ar putea sa ma insel.
2. Faptul ca o predictie legata de o situatie complet diferita nu s-a adeverit nu e argument suficient sa demonstrezi ca nici asta nu se poate adeveri. In general e bine sa judeci cazurile pe meritele lor. Just a tip.
3. Nu stiam ca moda 3D a trecut. Adica eu as zice ca, in ziua de azi, daca vrei sa creezi si sa vinzi produse nu-extrem-de-simple-adica-nu-o-creanga-rupta-sau-ceva-de-genul, intr-un mediu concurential, trebuie sa il proiectezi intai 3D. Adica aia 13 ani de activitate in domeniu si cei pana in 50 de firme (adica plm mai mult de 40 dar nu stiu cu cat mai mult) care faceau orice, de la bile pana la avioane, prin ale caror departamente de proiectare si productie am trecut, imi indica fix asta. Daca ai tu alte informatii as fi fericit sa le aud.
Giani Mucea(Citează)
12/03/2019 la 5:48 PM
Aici nu pot sa fiu de acord cu tine, se lipeste AI pe toate aplicatiile acum desi aplicatia lor nu face analiza de piata ci un operator ii face feed la date. AI ar fi daca si invata, faptul ca lucreaza dupa niste reguli definite il face software, nu AI.
Cat despre softurile de milioane tine de cum il vinzi, aceeasi idee e folosita de sute dar numai unul are succes.
Companiile de telecomunicatii sunt la 10 ani in urma celor de IT si acum nu mai stiu cum sa scape de imaginea de dinozaur si folosesc diversi termeni pe care nu-i inteleg ca s-o arda cool.
N-au facut nimic cu content (au venit Netflix si Spotify) pe Mobile Money n-au fost in stare sa-si faca o platforma comuna si au venit fintech-urile peste ei, etc. Au ramas ceea ce erau: un serviciu de acces.
Acum c-ai fost la MWC, compara-l cu The Next Web sau mai de unul de hipsteri, Slush, ca sa vezi diferenta. Companiile de telecomunicatii sau cele de HW mereu au “inovat” cumparandu-i pe altii mici ce aveau deja solutia.
Iulian(Citează)
12/03/2019 la 6:15 PM
deci, daca am inteles eu bine, City Tree este un dispozitiv care isi propune sa faca treaba unui copac, fara a fi insa un copac.
si eu care ma gandeam ca e cam absurd sa stau langa intrerupator si sa-i spun lui google home sa stinga lumina.
Marean(Citează)
12/03/2019 la 6:35 PM
Ceva de genu’ https://crippledscholar.files.wordpress.com/2016/03/orangegate-cropped.jpg?w=549
GabrielG(Citează)
12/03/2019 la 6:32 PM
Cred ca T-mobile intelege gresit conceput de AI. Ce treaba are analiza mai multor date cu AI ?
berbeque(Citează)
12/03/2019 la 6:40 PM
Nu e zona mea de activitate asa ca s-ar putea sa ma insel, dar AI-ul ala suna ca o aplicatie IBM Watson.
Giani Mucea(Citează)
12/03/2019 la 10:13 PM
Analiza mai multor date în stilul în care ar face-o un om tine mai degrabă de domeniul numit generic AI. Dacă prin AI tu aștepți să apară Kitt sau Data, mai ai de așteptat.
Am dat aici exemple bune despre ce înseamnă analize de date tip AI
https://www.nwradu.ro/2017/12/procesoarele-neuronale-si-inteligenta-artificiala-ce-inseamna-si-la-ce-sunt-bune/
nwradu(Citează)
12/03/2019 la 7:03 PM
toata lumea zice AI la orice altceva in afara de AI.
sa ingramadesti cati mai multi indieni in cat mai putine cladiri nu e AI.
Mihai(Citează)
13/03/2019 la 4:56 AM
Asa e trendu acu. Cea mai banala prezentare, pt cel mai mic proiect, daca nu contine cuvintele magice AI, robot, cloud nu are nici o sansa de a primi buget.
Exemplu: In firma, tam tam mare, se angajeaza echipa de cloud sa faca cloud.
Dupa vreo luna ma duc de curiozitate la un coleg din echipa asta sa vad si eu care e treaba cu cloudu.
So, imi deschide mindru consola de vcenter.
Fuck! Acu 13 ani tot consola asta o deschideam si eu, dar atunci se chema virtualizare!
Aurelian(Citează)
13/03/2019 la 7:36 AM
Telekom nu-s in stare sa asigure latime de banda sa vezi un Netflix full HD, unul singur pe un singur dispozitiv. In Bucuresti, nu prin vreun sat uitat de timp.
Si mai dau si cu bata in balta cu alea 6 luni gratuite.
Gaelex(Citează)