►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・PC Garage・Flip・Secom・Altex. 📺YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Văd pe mulți spunând că ar trebui să protesteze lumea în România așa cum fac vestele galbene în Franța, unde amploarea manifestațiilor stradale i-a făcut pe cei de la conducerea țării să anuleze planurile de a scumpi carburantul, acum câteva luni, dar în continuare protestele sunt foarte violente, cu incendieri și distrugeri.
Eu n-aș vrea să văd asta și mi se pare o greșeală să-ți dorești același gen de proteste și lupte stradale.
În primul rând, 10 oameni au murit în Franța în decembrie la proteste sau din cauza lor (de exemplu, accident de circulație din cauza blocării drumului de către protestatari). Nu-mi doresc să văd asta aici.
Apoi, ce se întâmplă în Franța nu este un protest logic, ci un huliganism ieșit din comun. Nu vreau să văd așa ceva și în România. Nu poți protesta în favoarea justiției incendiind mașinile cetățenilor obișnuiți, distrugând vitrinele magazinelor și jefuind rafturile acestora, incendiind restaurante cu tradiție șamd.
Ce transmite un astfel de act? Cui face un rău această formă de protest? Celor de la putere cu siguranță nu, ba doar le dă apă la moară să pozeze în nevinovații care vor să guverneze țara spre noi culmi ale prosperității, iar din stradă se încearcă o lovitură de stat.
Protestul civilizat este singura metodă de a cere respectarea legilor. La fel cum protestatarii normali din România spun că nu vor să vadă în Piața Victoriei huligani veniți doar pentru bătaia cu jandarmii, la fel mă aștept să-i văd refuzând total ideea unui protest violent precum cel din Franța.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
32 comentarii
25/03/2019 la 3:05 PM
fara sacrificiu si fara violenta nu poti sa schimb nimic intr-o tara corupta pana la maduva !
DEXTER(Citează)
25/03/2019 la 3:06 PM
kumbaya, my lod, kumbaya…
vali(Citează)
25/03/2019 la 5:03 PM
Un comentariu de troll mic? Nu e locul tau aici sa incingi spiritele
Razvan(Citează)
25/03/2019 la 5:29 PM
E om de actiune zoso, mereu se ia in clantza pe net cu influencerele. :)
Nu e pe pacifism, nu-i plac astea cu “hai sa ne intelegem cu totii, sa facem sa fie bine”.
Kopa_Kopan(Citează)
25/03/2019 la 3:09 PM
Este putin gresit sa comparti protestele cu cele din Romania. In Romania protesteaza in mare parte ceea ce s-ar numi elitele, pe cand in Franta este un protest al maselor impotriva elitelor.
Plus cauzele sunt diametral opuse: in Romania se protesteaza pentru cauze nobile gen statul de drept, democratie, anticoruptie, pe cand in Franta scanteia a fost cauzata de o taxa in plus pe carburanti ce facea parte din agenda acordului de la Paris…
Practic, in Romania protestam pentru progres iar in Franta se protesteaza impotriva imperialistilor si burghezilor nesatui. Un fel de miting PSD dar cu huligani pe bune si cu dinti in gura.
Iulian(Citează)
25/03/2019 la 3:46 PM
M-ai spart.
Okochea(Citează)
25/03/2019 la 4:50 PM
Greșit.
În România se protestează pentru întărirea puterii procurorilor și bunăstarea băncilor și altor corporații.
În Franța se protestează pentru slăbirea presiunii corporațiilor asupra celor care muncesc.
Acolo mișcarea e de stînga, la noi e un protest neo liberal (sau chiar libertarian).
Emil C(Citează)
25/03/2019 la 6:02 PM
Iulian, total de acord!
Radu, si eu cred ca trebuiesc proteste violente, dar nu in strada ci impotriva puterii! Adica incendiat oleaca guvenul sau parlamentul, sa inteleaga ca pot sa sufere oleaca daca fura, mint si se pisa pe viitorul nostru.
Cum majoritatea e cu “hai sa respectam legea” si “sa protestam pasnic” etc. eu am renuntat. Ma car pana la sfarsitul lunii sau maxim in aprilie, va las pe voi sa protestati pasnic si sa schimbatii borfasii de la putere cu exemplul vostru de civilizatie. Eu nu cred ca ii poti schimba cu proteste pasnice. Doar cu amenzi sau forta. Cum justitia nu mai merge si va fi din ce in ce mai castrata, amenda pica.
bunica(Citează)
25/03/2019 la 3:13 PM
Radu, stai foarte linistit, nu ai nicio sansa sa le vezi.
Giovani(Citează)
25/03/2019 la 3:18 PM
Ai dreptate din toate punctele de vedere pe care le-ai exprimat. Doar ca alea functioneaza.
Giani Mucea(Citează)
25/03/2019 la 3:34 PM
Exact, singurele proteste care au functionat vreodata in lume au fost cele violente.
Daca cei de la putere nu se tem ca grupul de protestatari va veni peste ei, nu au nici un motiv sa schimbe ceva.
Andrei G(Citează)
25/03/2019 la 3:37 PM
Hmm, nu cred ca e chiar adevarata afirmatia asta.
Giani Mucea(Citează)
25/03/2019 la 3:57 PM
Ce obtii cu protestele astea made in Romania? Mai nimic, aceleasi gunoaie sunt la putere si isi vad de treaba.
Nu zic sa ajungem ca revolutia franceza, dar un pic de violenta este necesara pentru ca fara nu se intelege gravitatea situatiei.
Copacul democratiei trebuie udat din cand in cand cu sangele celor care vor sa fie liberi. Nu eu, ca eu sunt las si m-am sacrificat destul pentru tara cand mi-am dat gaura in dest pentru ora de chimie.
Gaelex(Citează)
25/03/2019 la 4:24 PM
In Romania te bat jandarmii când sunt proteste pasnice pe ideea pumnii mei minte nu are iar apoi sunt avansați în loc să fie închiși sau dați afară…
Singurii care au avut succes cu “protestele” in Romania au fost minerii și alea știm cum au decurs…
Radu M.(Citează)
25/03/2019 la 5:02 PM
Aici nu sunt de acord cu tine, desi eu nu as participa la un asemenea protest, sunt de parere ca needucatii ar trebui sa faca ce stiu ei cel mai bine. Prea mult dansul pinguinului la protestele de pana acum.
Razvan(Citează)
25/03/2019 la 5:05 PM
Când romanul va reuși să vadă adevărul din spatele promisiunilor Europei binefăcătoare și binevoitoare, atunci da, protestele vor avea sens și noimă. Dar până atunci, romanul protestează, afectat de sindromul Stockholm, împotriva logicii… Crezând că vine neamțul sa i construiască autostrăzi și fabrici. Ca români, ne-am învățat cu cerșeală și furtul propriei căciuli.
Emilia Ghinescu are un cântec, un vers, ce descrie teribil de bine situația asta și care suna cam așa: proasta-i fost in tara noastră.. Și-acolo ești la fel de proasta!!!
Marius Popescu(Citează)
25/03/2019 la 5:19 PM
Chiar nu am inteles-o p’asta.
Nu protesteaza nimeni ca sa vina “neamtul sa-i construiasca autostrazi si fabrici”. Poate or fi si 2-3 ametiti d’astia, dar as zice ca in general se protesteaza pentru doua puncte mari: 1. banii destinati constructiei de autostrazi, spitale, scoli, gradinite, cai ferate, medicamente, masini de politie suficiente, ambulante si multe altele sa nu mai curga in buzunarele politicienilor; 2. daca totusi curg si sunt prinsi, sa fie condamnati si sa plateasca.
Unde e “cerseala” aici?
Andrei(Citează)
26/03/2019 la 8:41 AM
Andrei, ce ai cu omul? asa a vazut el la RTV, ca aia care protesteaza vor sa vina UE (Soros) cu masinile cu bani si sa le descarce in piata.
Giovani(Citează)
25/03/2019 la 5:29 PM
un alt articol scris ca sa fie scris.
sa zici ca nu vrei sa vezi aici proteste ca in Franta este echivalent cu a spune ca nu vrei sa vezi pe aici cutremure ca-n japonia sau uragane ca-n america.
nu poti sa nu fii de acord cu afirmatia, dar asta nu inseamna ca nu e o prostie.
Marean(Citează)
25/03/2019 la 6:06 PM
La noi fraierii dau flori la jandarmi după ce au mâncat bătaie de la ei.
Atât ii duce capul
Mihai(Citează)
25/03/2019 la 6:08 PM
LOL. Nu protesteaza nimeni pentru bunastarea bancilor si corporatiilor.
Ce neoliberal sau libertarian visezi? Se protesteaza impotriva hotilor!
bunica(Citează)
25/03/2019 la 8:48 PM
Inseamna ca daca francezii ar ajunge sa fie condusi de unul ca Dragnea, Franta ar deveni ca Orientul Mijlociu, un imens camp de lupta.
Silvia(Citează)
25/03/2019 la 8:59 PM
Lol, esti real ?
Au murit 10 in Franta in urma protestelor violente. In romania cati mor din cauza florilor data la jandarmi de care ii doare in penis pe psd-isti ?
Aia de prin spitale in urma infectiilor, aia de pe drumuri neasfaltate ca nu aveam autostrazi, aia de prin cluburi fara autorizatii de functionare ?
Articolul asta e scos din putul gandirii ?
Baltha Zerus(Citează)
25/03/2019 la 9:15 PM
E adevărat că sâmbăta nu ai ce căuta în centrul marilor orașe pentru că e periculos cu manifestațiile astea care au luat o turnură foarte agresivă;
Kllaus(Citează)
25/03/2019 la 9:56 PM
Haide Radu, sincer, să nu ne amăgim. Toți am auzit de faimoasa Révolution française, Declarația Drepturilor Omului și ale Cetățeanului.. Robespierre.. „Liberté, égalité, fraternité”
Și totul a fost pașnic, foarte pașnic.. doar un pic de ghilotină..
gabi(Citează)
25/03/2019 la 11:02 PM
Nu Europa, nu rusii ori americanii , justitia si alte false probleme sunt la originea nemultimirii noastre. Daca am inceta sa dam vina pe altii si daca am recunoaste ca noi suntem cei care ne facem viata grea, chestiile s-ar rezolva de la sine. Suntem prea comozi. Avem ”servici” si stabilitate. Dam jumate din ce castigam statului. Nu degeaba greutatea creierului care o avea omul din era vanatorilor si culegatorilor a scazut cu 10% pana acum in era informatiei. De la ”prea mult bine” ni s-au tocit instinctele si nu am mai avut nevoie de atat de mult creier. Protestele astea nu au nici un sens. Ni se spune scuipati aici si toti se arunca ca niste berbeci fara sa gandeasca. Cu ajutorul naivior si ”prostilor” , smecherii isi fac treaba, dupa care in secunda doi uita de cei care i-au ajutat sa se urce pe valul nemultumirii populare.
Andreii(Citează)
25/03/2019 la 11:49 PM
Radule, protestele se fac in cabina de vot, cand pui stampila pe altii decat aia care au fost la putere 65% din ultimii 30 de ani.
Leo(Citează)
26/03/2019 la 1:50 AM
Pai daca era asa tot in comunism ramaneam ca evenimentele din ‘89 nu aveau cum sa se intample.
Eu(Citează)
26/03/2019 la 9:37 AM
De acord cu Gaelex, Mihai, Razvan…
Romanii sunt pasivi asa ca nu vei vedea oricum asa proteste ca in Franta. De aia oricine e la putere ne pune imediat capra si face ce vrea cu noi.
Violenta atrage atentia si lucrurile devin serioase, in fond, pentru orice schimbare a curs sange.
Protestul ala de acum 2 ani (parca) a fost penibil, cum sa te plangi de coruptie si saracie (sau pentru ce naiba au protestat aia) in timp ce canti in cor si luminezi cu smartphone`ul de mii de lei?
maddy(Citează)
26/03/2019 la 3:57 PM
sfidarea din partea celor de la putere e greu de starpit doar cu proteste pasnice. nu incit la violenta dar nesupunerea civica trebuie adoptata la scala larga in România. e greu să lupti fair-play cu mafia
k(Citează)
26/03/2019 la 11:37 PM
O parte din mine vrea să vadă proteste asemănătoare ca-n Franța.
De ce? Pentru că românii sunt xenomani, nu se simt bine în plapuma lor dacă nu mimează pe cineva.
Rilache(Citează)
27/03/2019 la 3:54 AM
” Protestul civilizat este singura metodă de a cere respectarea legilor. ” Hahaha … ce gluma buna si trista in acelas timp. De parca astia de la putere respecta legile, si isi vor tine cuminti si pasinici petii de la jandarmerie, lasa ca am vazut cata iubire a primit lumea partea jandarmilor, iubire cu pulanele … asa ca pentru pasnici. Acuma cat de naiv poti fi, ai o varsta nu mai ai 13 ani ? Te citesc des … dar articolul asta este scris asa sa fie data o parere fara logica, fara suparare dar esti fix ca gigei aia care se ard la mana cand baga mana in foc, se mira dar o mai fac o data, de doua ori … si tot nu intelegi ca trebuie aruncata apa peste foc, sa rezolvi problema, la noi protestele nu sunt proteste, mai degraba sunt gathering-uri de concerte pentru lozinci anti putere …
Trist(Citează)