►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Am ridicat un nou card de credit de la Raiffeisen, că cel vechi expirase. Ajung acasă și, în pliantul ce-l însoțește, scrie că nu este activ și că se va activa la prima plată la POS sau prin apel telefonic la bancă.
Sun la bancă, pregătit să înșir persoanei de la celălalt capăt poezia necesară pentru identificare: numele, adresa, codul cardului, parfumul preferat al mamei, data de naștere a primei pisici, mărimea la ceva șamd.
Răspunde robotul, stilul asistent virtual, și mă întreabă de ce sun la bancă. Discuția s-a desfășurat cam așa:
Eu: –Activare card. (direct cuvinte cheie, nu are rost să spui “vreau să activez un card bancar”).
Robotul: – Spuneți-mi ultimele 4 cifre ale unui card personal.
Eu: –9 8 4 5.
Robotul: –Spuneți-mi data nașterii.
Eu: –27 februarie 1983.
Robotul: –Ați fost identificat cu succes. Acum spuneți-mi ultimele patru cifre al cardului pe care doriți să-l activați.
Eu: –9 8 4 5. (am un singur card)
Robotul: –Cardul dumneavoastră a fost activat cu succes! Vă mai pot ajuta cu altceva?
Eu: –Nu, mulțumesc.
Și în mintea mea “holy molly, am rezolvat totul cu un robot!”. I-am zis și mulțumesc la sfârșit pentru că așa sunt eu, politicos, inclusiv cu mașinăriile.
Recunoașterea vocală a ajuns departe, inclusiv în română. Sper să o văd cât de curând introdusă și de Google pe Assistant și în alte servicii asemănătoare, că e clar că există dicționare și algoritmi deja performanți pentru limba noastră.
Acum veți spune că niște oameni au fost dați afară și înlocuiți cu acest robot, dar nu cred că este cazul. Robotul rezolvă anumite situații astfel încât timpul de așteptare pentru a vorbi cu un operator uman să nu mai fie de 3 minute, ci de 1 minut, că oamenii în carne și oase au mai puține apeluri de preluat. În plus, tehnologia nouă înseamnă că banca se dezvoltă; se găsesc mereu joburi noi într-o bancă ce crește.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
40 comentarii
25/03/2019 la 7:34 AM
Credeam ca ai stat la taclale cu Dancila cand am vazut titlul
Gaelex(Citează)
25/03/2019 la 5:56 PM
E prea proasta. Ar fi bine ca Dancila sa aibă calitățile unui robot.
EGO(Citează)
25/03/2019 la 8:03 AM
Daca am card brd, pot plati cu telefonul (NFC)? Are careva idee?
BlackSkull(Citează)
25/03/2019 la 8:35 AM
Și eu aștept asta la Raiffeisen.
Și nu, nu o sa mă mut la ING pentru plati cu telefonul, pentru că nu am încredere în sistemele lor după șirul de probleme de anul trecut.
Apropo de ING, mai închid accesul la conturile de debit daca expiră cartea de identitate a titularului?
Catalin Tanase(Citează)
25/03/2019 la 10:11 AM
Daca ai card Revolut cu IBAN de UK poti folosi GooglePay luat de pe apkmirror.
george(Citează)
25/03/2019 la 10:23 AM
george, nu stiu altii cum sunt, dar eu n-as avea curaj sa-mi bag cardul intr-o aplicatie luata de pe un site oarecare, fie el si apkmirror.
Sorin(Citează)
25/03/2019 la 10:23 AM
In Romania exista doar 2 servicii de plata cu telefonul: BT Pay si ING HomeBank (de la BT si ING).
Florin(Citează)
25/03/2019 la 9:11 PM
poti folosi si Phyre pentru plati cu telefonul
Mihai Dobre(Citează)
26/03/2019 la 5:00 AM
Eu folosesc BT și ING, că sunt client al ambilor.
Am instalat Phyre, să văd cum merge plata cu telefonul, dar voi vedea asta când revin în țară.
Apkmirror îți pune la dispoziție md5-ul ca să verifici că nu au modificat apk-ul, dacă ai această teamă.
nwradu(Citează)
26/03/2019 la 12:14 PM
Phyre e un fel de Revolut cu comisioane?
Ca pe pagina lor vad ca vor sa faca mai multe. Iti tii si cardurile de fidelitate si cardurile fizice.
Catalin(Citează)
25/03/2019 la 8:46 AM
Cred că ar merge o comparație între diferite bănci/carduri, dar axată mai mult pe experiența utilizatorilor decât pe ce găsim în materialele de promovare. Pentru că citeam deunăzi despre dubla conversie la Unicredit și unii spuneau că la ING ba există, ba nu există. Din experiența mea există la plățile în EUR, dar e drept că se menționau plăți la firme din afară care activează la noi (Uber etc) unde nu ar face dubla conversie. Eu zic că ar fi utilă o analiză la nivel de 2019 între diferite bănci în ceea ce privește cardurile, internet/mobil banking, plăți interne și externe etc.
Cătălin Tănase spune că nu ar folosi ING; eu folosesc pentru că încă nu am găsit anumite facilități la celelalte 2 bănci la care am cont (BT și BCR). Dar uite că poate și Raiffeisen ar oferi câte ceva similar cu ING prin pachetul Zero Tot, dar suma minimă ce trebuie să intre în cont diferă mult față de ING (2000 vs 700 lei). Plus că nu știu cum funcționează aplicația de mobile banking etc.
GuestStar(Citează)
25/03/2019 la 9:33 AM
E greu de facut comparatie intre banci/carduri, pentru ca sunt multe banci si multe optiuni disponibile, diverse pachete de cont, diverse carduri, costuri diferite intre persoane fizice si persoane juridice etc.
Eu am Raiffeisen, ING si Revolut.
Salariul il primesc in cont Raiffeisen, costuri 0. Am pachetul zero tot, dar si fara el tot aveam costuri 0, datorita conventiei angajatorului cu banca. Nu folosesc, nu imi place internet banking-ul lor.
Din Raiffeisen banii ii mut in ING (sunt client din 2005), costuri 0 si aici, internet banking, card de credit, plati cu mobilul.
Revolut il folosesc pentru plati externe, unde ING are curs prost si pentru plati pe site-uri unde nu vreau sa imi dau datele cardului principal.
Tot Revolut folosesc si in vacante, dar am o rezerva de bani pe ING, plus card de credit. N-as pleca undeva doar cu cardul Revolut.
Sotia are BT si Revolut. Singurul cost la BT – 1 leu/luna Internet Banking-ul lor de acum 10 ani. Prost internet banking are BT, mai ales cand il compari cu ING.
Tot proasta este si aplicatia de mobile banking, care costa 4 lei/luna.
Surprinzator insa, exista BTpay – aplicatie gratuita, care pe langa plata cu mobilul poti vedea soldul si ultimele tranzactii cu cardul, ceea ce este ok.
Dpdv al securitatii:
– sunt atent cand scot bani la vreun ATM dintr-o zona mai dubioasa
– notificarile push activate la toate platile peste 1 leu
– telefon securizat cu amprenta
– plati pe site-uri mai dubioase cu cardul revolut virtual, care este activat doar pentru acea plata apoi dezactivat
– nu tin mai mult de 500-1000 de lei in contul curent, ii transfer intr-un cont de depozit “temporar”; pe masura ce cheltui banii din contul curent, mai transfer din depozit cat sa am de platile curente.
vio(Citează)
26/03/2019 la 5:02 AM
Nici eu nu pot face comparația. În străinătate plătesc cu BT pentru că am cardul cobranded flying Blue și câștig multe mile la tranzacții in străinătate. In 3 ani, am strâns de două bilete cam spre orice destinație din lume.
Așa că nu-mi pasă prea mult de conversia euro, am alte beneficii.
nwradu(Citează)
25/03/2019 la 9:07 AM
>se găsesc mereu joburi noi într-o bancă ce crește.
Probabil banca a dat afara 10 oameni si i-a inlocuit cu 2 care se ocupa de mentenanta robotului.
Dar nah…presupun ca asta e pretul progresului.
dorel(Citează)
25/03/2019 la 9:10 AM
acum 2 – 3 l au inchis tatalui meu dupa 6 luni de la expirarea CI . Cred ca e un termen decent totusi.
dny(Citează)
25/03/2019 la 10:37 AM
Daca tatal tau avea bani in cont sau a avut activitate pe cont in astea 6 luni, nu aveau voie sa inchida contul. Daca soldul e 0 sau negativ, ING inchide conturile automat la 6 luni(se redeschid imediat). Inainte era o masura buna pentru ca nu mai strangeai comision de administrare aiurea.
Alex(Citează)
25/03/2019 la 12:49 PM
Nu este normal sa-ti inchida contul daca actul de identitate folosit pentru deschiderea acestuia a expirat ?
Intreb doar, nu stiu exact ce obligatii legale au bancile din acest punct de vedere.
Andrei G(Citează)
25/03/2019 la 2:15 PM
@Andrei G
Pai ia imagineaza-ti ca din diferite motive nu ai avut timp sa te duci sa-ti depui actele pentru noua carte de identitate, iar banca iti blocheaza accesul la BANII TAI. Nu la vreun card de credit, chiar la banii tai, la TOT ce ai atunci in cont. Ce zici, meriti sa patesti asta?
Si da, exista un regulament din partea BNR care spune ca e obligatia clientului sa-si actualizeze datele, dar nu spune ce se intampla daca nu o face, lasa asta la latitudinea bancii
Catalin Tanase(Citează)
26/03/2019 la 5:02 AM
Astea nu cumva sunt impuse de BNR?
nwradu(Citează)
25/03/2019 la 9:36 AM
cei de la ING sunt destul de faini pe partea asta, dar uite ca n-am patit sa rezolv o problema de la un cap la altul cu robotul. Nice move!
rivi(Citează)
25/03/2019 la 9:40 AM
Da, ai de la RFS au avut o aplicatie destul de bogata dar au facut update si au scos ce era mai util: incarcarea de cartele din telefon, placa facturii cu scanarea codului – maruntisuri faine.
Sper sa le bage din nou, cat mai repede.
Nope(Citează)
25/03/2019 la 10:14 AM
Te duci sa ridici cardul si nu-l activezi la bancomat? E optiune speciala de activare.
Daca nu era disponibil robotul asta, mai faceai un drum.
Kopa_Kopan(Citează)
25/03/2019 la 10:16 AM
Sa vezi cand te suna robotul ca ai datorii, Fun times in America https://www.youtube.com/watch?v=FO0iG_P0P6M
Mihai N.(Citează)
26/03/2019 la 5:04 AM
America e horror cu robocalls, chiar am un articol în plan pe tema asta.
nwradu(Citează)
25/03/2019 la 10:18 AM
La BT exista taxa pe tranzactii, ex primesti bani – platesti comisionul.
Deci n-are cum sa plateasca doar IB, in afara cazului in care este cont/card de salariu si este scutit de taxe prin intelegere cu angajatorul.
Kopa_Kopan(Citează)
25/03/2019 la 10:39 AM
Eu am renuntat la BT pentru ca de fiecare data cand imi intrau bani(indiferent ca era salariu sau nu) imi luau si ei ceva bani (7 lei parca, nu-mi mai amintesc). Imi luau bani pentru onoarea de a tine banii la ei :))
Alex(Citează)
25/03/2019 la 11:09 AM
Saptamana trecuta am vazut ceva horror la BT !
O batranica dorea sa depuna 200 de lei si i-au cerut 10 comision de depunere.
BT va muri in chinuri daca merge pe drumul asta jegos.
JeanValjean(Citează)
26/03/2019 la 5:06 AM
Toate băncile îți iau bani sub o formă sau alta. BT îmi ia la încasare, ING îmi ia când fac plăti (parcă), ambele iau și ceva lunar.
Mi se pare că până la urmă nu contează exact cum fac, ci cât iau lunar. Important este să alegi banca potrivită nevoilor tale (mai multe încasări, mai multe plăți etc), dar nu mă pot aștepta ca un serviciu bancar să fie gratuit. Mai avem până la acel moment.
nwradu(Citează)
25/03/2019 la 11:38 AM
Si eu am patiti ceva asemanator in urma cu aproximativ 1-1.5 ani tot la raiffeisen cand am vrut sa imi activez serviciul 3D Secure, initial nici nu mi-am dat seama ca vorbesc cu un robot (chiar daca mi se parea putin ciudat accentul si cursivitatea vocii) abia de la a doua lui intrebare am fost convins ca este un robot :)
Am o nedumerire, nu ar fi mai ok sa se mentioneze de fiecare data ca vorbesc cu un asistent virtual? Altfel, nu peste mult timp o sa vorbim la telefon si nici nu vom stii daca la capatul celalalt al firului este un asistent virtual sau o persoana reala (vezi filmuletul de prezentare al asistentului google de anul trecut cu rezervarea la hotel si comanda la restaurant, avea tot felul de inflexiuni, pauze in vorbire etc)
Dacian(Citează)
26/03/2019 la 5:08 AM
Păi exact, robotul Google a demonstrat bine de tot că nu vom ști.
nwradu(Citează)
25/03/2019 la 12:43 PM
Apropo de video ala cu roboti care canta la pian: https://www.youtube.com/watch?v=bAdqazixuRY next level here :)
Alex(Citează)
25/03/2019 la 12:46 PM
Robotii nu mai sunt asa de draguti daca vor fi folositi ca atac sau “paza”.
Iata ce poate face un “robotel de paza” de marimea unui pekinez in Metalhead (Black Mirror). Si nu sunt exagerari deloc, la filmare s-au folosit chiar roboti de la Boston Dynamics
https://www.youtube.com/watch?v=7zf7Il6E2ns
JeanValjean(Citează)
25/03/2019 la 1:59 PM
Ma interesez si fac update. Ideea e ca atunci cand a fost deschis contul actul era valabil. Exista posibilitatea ca actul sa expire peste 1 luna iar tu sa ai 1 milion de $ in cont, asta nu inseamna ca iti inchid contul. La fel, daca fac un depozit si actul expira..imi inchid contul? In mod normal clientul are obligatia sa faca update la date, daca nu in momentul schimbarii datelor, atunci cam odata pe an insa nu cred ca exista conditionare/validare de genul act valid-cont deschis.
Ar trebui sa existe niste reguli/proceduri care sunt scrise prin termeni si conditii sau in contract ca sa fie asta o chestie legala
Alex(Citează)
25/03/2019 la 2:08 PM
Nu neaparat. Activarea se face fie telefonic , fie la prima tranzactie cu PIN. Practic, se auto-activeaza la momentul platii intr-un magazin.
Lucian(Citează)
26/03/2019 la 4:57 AM
Așa scria, da. Telefonic sau la prima tranzacție la POS. Am fost la un Mega întâi, am băgat de două ori greșit pin-ul, am zis că fac telefonic.
Nu folosesc acel card, îl țin doar de backup și pentru niște plăți online, așa că nu mă mir că am uitat pin-ul.
nwradu(Citează)
25/03/2019 la 5:16 PM
Cred ca asta e ceva cerinta de la BNR nu numai la ING (copia de buletin)
un om(Citează)
25/03/2019 la 8:08 PM
BlackSkull:
Daca am card brd, pot plati cu telefonul (NFC)? Are careva idee?
100% NU
DEXTER(Citează)
26/03/2019 la 5:10 AM
Cineva a comentat și a zis că e reclamă, trebuie să marchez articolul cu publicitate.
Mi se pare că e ceva greșit dacă oamenii se așteaptă ca pe internet să vadă doar negativism și plângeri, iar când se întâmplă ceva bun sau lauzi un servici, sigur e reclamă, nu are cum altfel!
nwradu(Citează)
26/03/2019 la 9:35 AM
Radu, pe modelul asta ar trebui ca astia sa mearga pe site-urile de review-uri si sa spun la orice articol ca e reclama:)). Eu ma straduiesc sa inteleg cu ce ii incomodeaza daca ar fi reclama sau nu. Eu vin, iau informatia, o trec prin filtru si merg mai departe. Chiar m-ar bucura ca mai multe din articole sa fie reclama->bani mai multi la tine, se vede ca munca iti e apreciata-> no stress-> scrii cu mai mare placere.
Banuiala mea e ca oamenii astia functioneaza astfel: Platesc abonament la net, inseamna ca tot ce e pe net e moka, doar d-aia platesc la operator, de ce sa mai platesc inca odata
Alex(Citează)
26/03/2019 la 2:54 PM
Da, meriti! Pe mine de cate ori merg la banca, 2-3 ori pe an, imi verifica datele de contact. Si m-au anuntat cu o luna inainte sa-mi expire CI, apoi m-au rugat sa trec pe la ei sa actualizeze datele.
lichu(Citează)