►► Black Friday la: Fashion Days・Finestore・PC Garage・evoMAG・Altex・Flanco・Vodafone・Orange・ Sevensins ◄◄
Eu tot nu înțeleg pentru ce protestează taximetriștii în București. Vor să oprească avansul tehnologiei? Mică șansă că vor reuși acest lucru.
Deja nu mai contează discuțiile despre bani la negru și bacșiș, care au trecut într-un plan secundar. Uber, Taxify, DiDi, Lyft, Go-Jek, Grab, 99, Cabify și alte asemenea companii au demonstrat deja, fără drept de tăgadă, că oamenii vor să cheme o mașină din telefonul mobil, să vadă unde este pe hartă, să știe cam cât îi va costa drumul și să aibă un sistem rapid de feedback, de făcut plângeri, dacă ceva nu merge bine.
Aceiași oameni, aceiași clienți plătitori de servicii de transport, au arătat simultan că pentru ei nu contează autorizațiile emise de primării, culoarea galbenă a mașinii, taxarea cu aparat metrologizat și sigilat sau dacă tariful este lipit sau nu pe portieră. Astfel de elemente sunt deja învechite, tehnologia modernă a venit și a călcat peste ele.
Ca cifre, DiDi opera, pe la mijlocul anului trecut, 30 de milioane de curse în fiecare zi în Asia, cu peste 550 de milioane de utilizatori înscriși în aplicație. În 2017, contorul a arătat un total de 7,43 miliarde de curse pe an în China. Miliarde de curse!
Și nu mă sfiesc să dau exemplul Asiei, fără să-mi pese aici prea mult de situația precisă din România, pentru că astfel de tehnologii sunt globale. Nici nu mai contează care va fi, pe termen lung, soarta Uber, Taxify, Lyft și alții. Dacă dispar ei, apar alții pentru că s-a dovedit că există cerere mare pe piață.
Taximetriștii care mai protestează împotriva acestei tehnologii nu-și dau seama că înoată împotriva curentului. Este ca și cum telegrafiștii ar cere interzicerea telefoanelor, poștașii interzicerea emailului sau producătorii de telefoane clasice interzicerea smartphone-urilor, motivând că ale lor sunt mai bune pentru că bateria ține o săptămână.
Vaporul acela a plecat de mult din port! Oamenii deja vor altceva! Vremea protestelor a trecut. Taximetriștii din întreaga lume, dacă sunt deștepți, trebuie să se modernizeze rapid la același tip de servicii pentru a rezista în lumea modernă, că altfel peste 10-20 de ani, meseria lor va fi aproape dispărută.
Sigur, în particular pentru România, acțiunea de mai sus este mai dificilă. Ar trebui coordonare din partea unor organizații moderne ale taximetriștilor, dar piața noastră este mai degrabă o mafie ce-a profitat zeci de ani de bani la negru și de ochii închiși ai autorităților cu care sunt mână în mână. Acum protestează și cer un protecționism nejustificat din partea autorităților; chiar și dacă s-ar acorda, va fi ceva efemer — o arată istoria oricărui domeniu ce nu s-a adaptat rapid la tehnologiile disruptive.
În ultimul an, taxiurile din București au mărit tariful, iar primarul Firea se bătea cu pumnul în piept că a dat un regulament prin care șoferii vor fi frumos îmbrăcați, nu se vor tocmi și nu vor mai fuma în mașină. Și? Cum a mers regulamentul acesta?
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
75 comentarii
13/02/2019 la 3:14 PM
Culmea e ca majoritatea tehnologiilor pot fi aduse in taxiuri si aplicate astfel incat ca si client ai avea aceleasi avantaje dar pe ei i-ar oblica sa se schimbe, sa se adapteze.
Vrei sa ii dai feedback ca vorbeste urat ? sau pute ? Nuuuu, de ce asta ? :) Costul ? fara nici o problema, il poti avea si acela in aplicatia de taxi. Iar aparatul ala de taxat a fost atat de grefat de “soareci” chiar de catre unii soferi incat nu cred ca isi mai are rostul.
Nope(Citează)
13/02/2019 la 3:34 PM
Ar putea fi aduse, dar ar fi în dezavantajul șoferilor, deci nu vor asta. Ei gândesc pe termen scurt și fără dorința de a moderniza sistemul, dar nu înțeleg că cel actual este pe ducă în mod natural.
nwradu(Citează)
13/02/2019 la 4:34 PM
@nwradu
Ai dreptate, dar cred că gândesc pe termen lung de fapt.
Ar dori să păstreze condițiile de acum cât mai mult timp, condițiile în care șoferul are drepturi absolute și e complet intangibil față de client. Nimeni nu renunță niciodată la puterea absolută de bună voie, oricât de mic și amărât e nivelul ăla de putere.
Din păcate din cauză că au influență mare, cred că va mai ține un pic, dar încet încet îi va înghiți și pe ei, nu vor avea de ales.
Cel mai mult au de pierdut cred nu taximetriștii care fac taxi cu mașina lor, ci mafioții care au mașini băgate la taxi cu alți șoferi, și care n-ar investi în mașină nici să-i bați, ar stoarce maxim posibil.
Un șofer care e cu mașina proprie cred că totuși, are o mică mândrie față de cum se prezintă în fața clientului, fiind mașina lui.
S-ar putea să mă-nșel, dar până acum pe la Oradea cele mai jegoase taxiuri erau de obicei închiriate și șoferii angajați, iar cele mai ok erau cei care erau cu mașinile lor.
manu144x(Citează)
13/02/2019 la 4:53 PM
In Asia, cu Grab, poti comanda inclusiv taxi.
Iti arata un estimativ de cursa, soferul pune ceasul si la finalul cursei iti baga in aplicatia suma si iti taxeaza cardul.
Rob(Citează)
13/02/2019 la 5:13 PM
În foarte multe țări taxiurile au intrat în Uber și alte servicii pe categorii speciale lor, precum UberTaxi în SUA.
nwradu(Citează)
13/02/2019 la 8:29 PM
protestul de astazi impotriva Uber, Taxify etc. a fost ca nimeni nu ar trebui sa fie mai presus de lege si asa cum pentru taximetristi se cer avize, licente si asigurari sa fie aplicate la fel pentru toti competitorii ori sa fie scoase pentru toata lumea.
Am intalnit taximetristi cinstiti, onesti si civilizati la fe cum am intalnit jeguri de uberisti deci sa nu generalizam niste servicii dupa calitatea umana si bunul simt (lipsa lui) in cazul factorului uman. Eu personal astept cu interes ridesharingul in masini complet autonome in care sa nu fiu nevoit sa fac conversatie ori sa ascult monologul soferului, ci sa ma relaxez cu o muzica buna in drum spre job.
Acest viitor e mai aproape decat credeti!
Mihai Dobre(Citează)
14/02/2019 la 9:52 AM
https://twitter.com/KylePlantEmoji/status/1017893137975398401
Rilache(Citează)
13/02/2019 la 3:23 PM
la un moment dat anul trecut taximetristii protestau impotriva firmelor ce nu avea dispecerat clasic si foloseau comanda prin aplicatii (Clever Taxi si Star Taxi), asta pe langa aplicatiile Uber si Taxify.
si in cazul acelor aplicatii nu era vorba ca soferii nu sunt autorizati sau ca taxiurile nu sunt acreditate, ci erau unii mafioti din spate care aveau dispecerate clasice si care simteau ca pierd clientii.
oricum oamenii prefera sa dea comanda dintr-o aplicatie decat sa sune la un dispecerat, sa vina taxiul exact la pozitia lui si mai ales sa plateasca de pe card si in felul asta sa evite discutiile cu “n-am rest” si “da si tu de-o cafea”.
speedy.gonzales(Citează)
14/02/2019 la 10:07 AM
Plus că în acele aplicații se poate plăti cu cardul, adică fiscalizare, trebuie plătite taxele din acei bani.
nwradu(Citează)
13/02/2019 la 3:24 PM
In ultimul timp am circulat mai mult cu taxiul in Bucuresti pentru ca cei de la Clever au 50% reducere la plata cu cardul. Ce am observat:
1. 90% din masini sunt harburi. Aceleasi ca la 1.39 lei/km
2. La comanda cu plata cash vine mai usor taxi decat la plata cu cardul
Si acum partile mai nasoale
3. 90% din taximetristi au impresia ca daca ai 50% reducere atunci ei te pot plimba pe unde vor ca si asa platesti putin.
4. fata de soferii de Taxify/Uber, politetea astora de pe taximetre e la 50%… indiferent de ce scrie Eftimie despre taximetristii mutati pe Uber :)
5. Nici unul din taximetristi nu foloseste Waze sau ceva asemanator ce sa-i arate unde e traficul. El stie mai bine :)
Iulian(Citează)
13/02/2019 la 3:35 PM
Dar ceva în plus ai lăsat sau te-ai dat jos din mașină și aia a fost?
nwradu(Citează)
14/02/2019 la 9:50 AM
https://twitter.com/KylePlantEmoji/status/1017893137975398401
Rilache(Citează)
14/02/2019 la 10:09 AM
Am văzut și probabil că are dreptate.
Din experiență îți spun însă că dacă arunci un link într-un comentariu și nu zici nimic despre ce va găsi lumea la capătul celălalt, nu faci măcar o descriere sau teasing ca să mă facă să dau click, nu dă lumea click.
nwradu(Citează)
14/02/2019 la 1:19 PM
Inițial, greșisem unde l-am pus și era menit ca replică pentru @Nope și ceilalți din lanțul discuției.
Rilache(Citează)
13/02/2019 la 3:38 PM
Practic, Uber a devenit taxi pentru ca te duce unde vrei, iar Taxi a devenit car sharing pentru ca te ia numai daca mergi in directia lui.
Mihai(Citează)
13/02/2019 la 4:05 PM
:)))) exact!
Giani Mucea(Citează)
13/02/2019 la 5:10 PM
Nu mai fura glume de pe net, bai!
GabrielG(Citează)
14/02/2019 la 10:09 AM
nwradu(Citează)
13/02/2019 la 3:55 PM
Adică autorizațiile, licențele și restul sunt învechite? Șoferii Uber au RCA simplu sau pentru transport persoane?
Eu(Citează)
14/02/2019 la 9:17 AM
Partenerii oficiali uber au liciente de transport , au manageri coordonatori de transport pentru analiza , altfel nu obti autorizatia , au asigurari care daca expira esti scos din aplicatie , la fel itpul daca expira esti scos din aplicatie , au atestate transport regim inchiriere auto cu sofer si bomba uber a platit tuturor utilizatorilor asigurare extra pe tot viata masina bagaje la axa asigurari .
Ce e siferit de taxi ?
Andrei(Citează)
14/02/2019 la 10:11 AM
Probabil, din moment ce zeci de companii de peste tot din lume, nu doar prezente în România, demonstrează că astfel de lucruri nu contează pentru clienți.
Statul este liber să decidă că transportul de persoane trebuie făcut doar cu mașini cu nas roșu de ren în bot și să-i oblige pe toți să monteze așa ceva, dar asta nu înseamnă că clienților le pasă.
nwradu(Citează)
13/02/2019 la 4:01 PM
Probabil cineva intreg la minte va candida promitand ca aduce uber &co in legalitate prin includerea activitatii de tipul asta in legislatie. E anacronic sa ceri dispecerat fizic pentru a chema o masina sa te duca unde ai nevoie. Si la fel de anacronic este sa tii cu dintii de legislatia cu privire la tarifarea curselor exclusiv pe baza de contor. Poti sa faci comenzi online de cartofi si sa primesti factura online, dar nu poti sa te intelegi cu soferul dinainte cat te va costa cursa.
nashu_mare(Citează)
13/02/2019 la 4:12 PM
Nu ma asteptam la asemenea logica din partea lui Radu. Faptul că taximetriștii nu respectă niste legi elementare nu are de a face cu Uber și servicii de genul. Sunt autorități care ar trebui să își facă treaba. In cazul Uber nu prea respectă legile din România, îmi e indiferent cum e la alții dar e clar ca aici încalcă legea. Și iarăși sunt autorități care nu își fac treaba.
Doru Vlad(Citează)
13/02/2019 la 6:50 PM
Vezi ca ti-ai pierdut logica pe drum.
Adrian(Citează)
14/02/2019 la 10:13 AM
@Doru Vlad: mi se pare că, dacă faci un protest de amploare, ar fi bine să respecți întâi tu legile înainte de a cere și altora acest lucru.
Apoi, discuția asta cu legile era bună acum vreo 3-4 ani sau când a intrat Uber. Între timp, le respectă aproape pe toate. Problema lor este că, în lipsa unei recunoașteri oficiale a activității tip Uber, nu au acces la cadrul legal pentru a le respecta pe toate.
nwradu(Citează)
13/02/2019 la 4:20 PM
hai frate, ma lasi cu licente si transport persoane?
Taximetristii cu harburile lor n-ar trebui sa transporte nici cartite.
Marius(Citează)
13/02/2019 la 4:42 PM
Nu te-ai prins ca e si el unul din astia “afectati”?
S-au facut 7 ani de cand am folosit ultima oara taxiul in Bucuresti si nu regret niciun moment.
Mi-e scarba sa fiu privit cu scarba cand cer restul si sa mi se ceara mila in diverse feluri mai mult sau mai putin agresive.
Sper din tot sufletul sa crape de foame toti nesimtitii astia din masini galbene, daca nu vor sa se adapteze la cerintele pietei. Ei cauta reglementare in piata, vor sa isi bage statul nasul in orice, ca sa le apere lor mizeriile pe care le fac zilnic. Comunism, asta vor.
BGDN(Citează)
13/02/2019 la 4:21 PM
In Barcelona ‘au rezolvat-o’ sub presiunea sindicatelor de taxi (greve, blocari de drumuri) manipuland regulamentul pentru vehiculele autorizate sa faca transport public de persoane.
https://translate.google.com/translate?sl=auto&tl=en&u=https%3A%2F%2Fwww.eldiario.es%2Fcatalunya%2Fbarcelona%2FUber-Barcelona-restricciones-Govern-VTC_0_863013841.html
furtuna(Citează)
14/02/2019 la 10:15 AM
În Spania nici nu știam că a funcționat Uber vreodată. De câte ori am deschis acolo aplicația, afișa un mesaj de protest.
Am mers însă cu taxiul în Barcelona și au fost numai experiențe plăcute. Mașini bune, șoferi politicoși, tariful clar afișat, restul returnat până la eurocent, unul s-a și mirat că i-am lăsat bacșiș niște monede.
Când ai servicii de calitate, piața nu cere altele.
nwradu(Citează)
13/02/2019 la 5:08 PM
Daca te referi la bani, aplicatia de Clever te intreaba atunci cand inrolezi cardul, care vrei sa fie bacsisul default pe care vrei sa-l lasi: 10%, 15%, 30% (parca). Ai si optiunea unei valori custom (adica implicit 0). Eu am setat default 10%.
Partea mai putin buna si contrar logicii e ca bacsisul e stabilit inainte de a se termina cursa luandu-ti posibilitatea de a-l sanctiona pe individ macar in modul acesta.
Aplicatia MyTaxi din Germania (ca tot vorbim de Clever) te intreaba de bacsis chiar la terminarea cursei, descriu experienta userului:
1. cursa se termina si aplicatia ta iti arata suma (aceeasi suma cu cea de pe ceas)
2. aplicatia de pe telefonul tau te intreaba daca vrei cash sau card
3. daca alegi card, te intreaba cat vrei sa lasi bacsis (ai niste sume predefinite cu inclusiv 0 ca optiune)
4. Dai accept, se face plata si abia apoi te dai jos din masina.
Toti pasii de mai sus ii parcurgi in sub 5 secunde. Soferul stie direct atunci cat i-ai lasat. Nu e ca la Uber ca il lasi cand trebuie sa-i dai rating.
La Clever e cumva ciudat faptul ca te pune inainte sa spui cat vrei. Oricum, bacisul il las mereu de pe card, nu cash.
Iulian(Citează)
13/02/2019 la 6:28 PM
Cred ca si mytaxi facea la fel in trecut. Cei de la clever au schimbat relativ de curand aplicatia si am senzatia ca au preluat versiunea mai veche de mytaxi si au schimbat doar logo-ul. Posibil sa treaca si ei la ultima versiune in viitor.
Cred/sper ca oricum ideea lor pe termen mai lung e sa migreze la aplicatia globala mytaxi, mi s-ar parea normal ca neamtul care vine in Romania sa poata folosi aceeasi aplicatie, la fel cum face cu Uber.
Dar probabil pentru asta trebuie mai intai sa creasca nivelul serviciilor, n-are sens sa-si strice reputatia cu taximetristii bucuresteni.
Sorin(Citează)
14/02/2019 la 10:16 AM
Aha, mulțumesc.
nwradu(Citează)
13/02/2019 la 5:45 PM
Lasă că ne vedem noi la Neversea
#lol
Mihai(Citează)
13/02/2019 la 5:52 PM
Boss, vezi ca Uber și-o ia și în alte tari unde e interzis.
Oricum vorbim de 1-2 concurenți reali la clasicul taxi, mimify și titify sunt clone penale locale care o sa dispară în câțiva ani
Mihai(Citează)
14/02/2019 la 10:17 AM
Sigur, sunt pe cale de dispariție toți.
https://www.nwradu.ro/2017/08/poate-ca-didi-nu-uber-este-viitorul-taximetriei-amatoare/
nwradu(Citează)
13/02/2019 la 6:10 PM
In ce capitala europeana nu au facut protest taximetristii contra Uber de e asa tevarura ca se intampla acum si la noi? Pana si Uber a dat un comunicat ce aratat ca se simte cu musca pe caciula:
“Reprezentanţii platformei Uber au transmis, miercuri, că sunt de acord cu taximetriştii care protestează în Capitală şi au subliniat că este nevoie de reglementări clare pentru toate tipurile de transport din oraşe.” Digi24
“toate tipurile de transport” nu prea mai este subiectiv intrucat s-a statuat la nivel european ca UBER face taximetrie.
Marius M(Citează)
13/02/2019 la 6:50 PM
Iar cu fake news-ul? Curtea Europeană de justiție a decis ca Uber face transport de persoane, nu taximetrie. Nici nu ar avea cum, mai ales ca de multă vreme costul uber este fix, stabilit înainte de începerea cursei, în funcție de destinația finală și nu depinde de traseul ales.
nashu_mare(Citează)
13/02/2019 la 7:35 PM
@nashu_mare, zi sincer, tu chiar crezi că Uber nu face taximetrie? Serios? :))))
Ciuby(Citează)
13/02/2019 la 8:15 PM
Nu, nu cred ca face taximetrie. Organizează transport de persoane, da. Taximetrie face poate in sensul taximetriștilor din București care fac prețuri. Dar nici aia nu fac taximetrie. Doar unii dau factură după.
Clienții nu iau la întâmplare un uber de pe stradă sau sunând la un număr public, ca un taxi, au un contract (la distanță) cu compania respectivă pentru a li se asigura transportul. Preturile sunt stabilite în avans pe bază de ofertă și acceptare a ofertei.
nashu_mare(Citează)
13/02/2019 la 8:21 PM
Taximetrie = transport de persoane. Uber zicea ca nu face transport de persoane ci ride sharing. Acum a picat asta cu ride sharing si a ramas transport de persoane. Eu nu te-as incadra la fake news, e mai mult spre analfabetism.
Marius M(Citează)
13/02/2019 la 8:26 PM
Da, deci dacă comand o limuzină de la blackcab să mă ducă undeva anume sau pe toată ziua, comand un taxi? Ciudat, nu au aparat de taxat.
Nu îți mai chinui neuronul! Amicii tăi cu firme de taximetrie din partid apreciază deja faptul ca lupți.
nashu_mare(Citează)
13/02/2019 la 9:01 PM
TAXIMÉTRU, taximetre, s. n. Automobil care efectuează, contra plată, transporturi de persoane sau de mărfuri, în general în interiorul orașelor, de obicei prevăzut cu un aparat pentru înregistrarea distanței parcurse și a timpului, în vederea fixării sumei de plată; taxi. – Din fr. taximètre.
Pe logica ta putem afirma ca pasarile nu zboara ci dau din aripi.
Marius M(Citează)
13/02/2019 la 9:22 PM
Pe logica din dex și autocarele sunt taxiuri. Ți-am mai zis, nu ești cu Viorica la partid aici.
nashu_mare(Citează)
13/02/2019 la 10:28 PM
Esti penibil. Nu crezi ca e cam mult ca sa ceri ca tu ai adevarul absolut (DEX-ul absolut) si ca DEX-ul greseste? In plus, ce legatura are VIorica cu UBER??? Ce mare diferenta e intre UBER si orice taxi, faptul ca ce trebuie sa platesti e afisat pe afisajul din masina decat de pe afisajul telefonului tau? Ai aflat ca multi taximetristi sunt si UBER? Apropo, aplicatii de taxi au acum toate firmele de taxi.
Marius M(Citează)
13/02/2019 la 10:51 PM
Nu mai bea!
Dexul nu e lege.
Viorica e doar premierul partidului tău.
La taxi plătești după cursă și cât a contorizat un contor în timpul drumului. De aia e nevoie de verificare metrologica a contorului. Dacă e blocat drumul, o sa te ocolească și o sa plătești în plus.
La uber și alte servicii, plătești cât ai fost de acord sa plătești când ți s-a dat oferta, înainte de a veni mașina și deci înainte de drum. Nu contează dacă drumul e blocat și șoferul trebuie sa ocolească. Ți se iau doar banii pe care ai fost de acord sa ii dai.
Nu taximetriștii ca persoane sunt în discuție aici ci serviciile.
nashu_mare(Citează)
13/02/2019 la 11:06 PM
Dar de ce te-ai suparat? Probabil ai luat intelesul “penibil” din dex, dar in dex-ul meu il folosesc pentru complimente, asa ca nu fi suparat. Din cate imi amintesc eu, taxi-urile au pretul la vedere pe usa, atfel risca amenzi. Faptul ca UBER are surge e o chestie de bun simt ca sa-ti spuna in prealabil suprataxarea (ex: ca azi pe 3 km nu-ti ia 20lei ci 40lei… pentru ca profit). La taxi daca nu te duce capul poti face o estimare destul de buna cu Waze.
P.S. pana unde te duci cu penibilil?
Marius M(Citează)
13/02/2019 la 11:41 PM
A?
Nu ma supăr ca tu ești penibil. Chiar ma bucur, nu trebuie sa ma complic cu pesedistii.
Dacă taxiurile ar încasa banii de pe ușă, nu am fi în discuția asta. Dar amenințările există.
Diferența e ca Uber Îmi da factura fiscală pentru cei 40 de lei pe 3 km și plătește impozit
Nu doar tribut spre șeful pesedist.
nashu_mare(Citează)
14/02/2019 la 12:23 AM
Nu-l susțin pe pesedist, dar la Uber ai o estimare a prețului și poate varia fix pentru că te ocolește sau pentru că e aglomerat. Și taximetristul îți dă o estimare (când cere dublu că el se întoarce ‘gol’), dar măcar printr-o aplicație primești factura pe toată suma.
Mario(Citează)
14/02/2019 la 12:40 AM
Nasu mare record de penibilitate. Daca ne luam dupa tine nu trebuie sa cumparam nimic vrac pentru ca ne afiseaza pretul per kg, nu cat platesti la casa. Cat despre fiscabilitate ia mai intereseaza-te daca este ok ca primesti factura in loc de bon fiscal. In fine asta ar fi cea mai mica problema, cea mai mare ramane in continuare ca este un serviciu de transport persoane ilegal, dar tu si multi alti lupi moralisti nu aveti nicio problema cu asta si veniti cu scuze penibile.
@Mario confunzi lucrurile, nu am votat niciodata PSD im viata mea si am 16 de ani de drept de vot.
Marius M(Citează)
14/02/2019 la 10:21 AM
nashu_mare are dreptate, Curtea Europeană a decis că Uber face transport de persoane, nu taximetrie.
Diferențele legislative sunt mari. Transport de persoane face și un microbuz, are nevoie de niște licențe de transport și altele. Taximetria este reglementată altfel, de exemplu la noi este un număr limitat de astfel de licențe, mașinile trebuie să fie galbene, tariful afișat pe portieră, dispozitivul sigilat de BRML în bord și nemaimuțat.
Ce fac exact Uber și Taxify în practică nu contează într-o discuție despre ce-a decis Curtea Europeană. Dacă vreți să ne referim la acel caz, atunci să folosim terminologia corectă.
nwradu(Citează)
14/02/2019 la 10:24 AM
Nu mai e estimare de ceva vreme deja. Cât îti spune atât plătești. Cel putin la cursele Uber for business.
nashu_mare(Citează)
14/02/2019 la 10:35 AM
Nu are rost să-i mai răspund Nașului Mare, că pe penibil, dar tu, Radu, mă surprinzi negativ cu astfel de opinii.
Nu mă înțelege greșit, folosesc exclusiv Uber Select (dacă găsesc mașină sau binevoiesc domnii șoferi să vină la comandă și să nu stea pe un colț de stradă așteptând să anulez eu comanda), dar deja o dați în semnatică și vă axați mai mult pe cuvintele folosite decât pe ce se întâmplă efectiv. Plm, Uber face taximetrie, că serviciul pe care-l primesc atunci când comand o mașină de la Uber este fix același cu cel pe care-l primesc atunci când comand un taxi prin altă aplicație.
OK, sunt complet de acord că treaba asta trebuie reglementată și toată legislația din domeniu mi se pare complet depășită (LOL, e un număr limitat de licențe de taxi, de ce?!), dar să încerci să argumentezi încălcarea legii prin niște tehnicalități de genul ăstora enumerate de voi este fix ca și cum l-ai scăpa pe un politician de condamnare pentru că instanța n-are semnătură pe ceva act.
Și știi cum se numește în popor ce faceți voi? Ipocrizie. :) Țipăm când alții fac lucruri care nu ne convin, dar ne tragem pe cur și aducem sute de argumente penibile când trebuie să fie ca noi.
PS: Și, ca să nu vii să-mi explici iar cum mașini de pe Uber nu au bănuț d-ăla de la primărie, OK, atunci adaugă lângă cuvântul „taximetrie” și „ilegală”, ca să nu te mai legi de tehnicalități.
Ciuby(Citează)
14/02/2019 la 10:50 AM
@ciuby:
deci tu zici ca uber face taximetrie pentru ca masinile au tot roti si volan si merg pe strada ca si taxiurile. Mai zi, te rog!
Limuzina cu sofer tot taxi e?
Nici chematul de masina prin aplicatie nu e taximetrie. Chiar daca iti vine un taxi pe care il vei plati ulterior.
nashu_mare(Citează)
13/02/2019 la 6:32 PM
Nu-i bai, multi taximeTristi se adapteaza nu sunt chiar asa luditi. S-au mutat pe Uber Basic unde dai numai de loganuri 10+ ani, 300 k km si tot restul. La vara slapi si maieu.
Doar pe Uber Select mai nimeresti cate o masina care sa nu se destrame in mers si unde soferul stie sa zica macat buna ziua.
Si cand imi amintesc de acum vreo 4 ani, una din primele mele curse: o bruneta traznet cu pony tail, X1 , mi-a oferit niste bomboane mentolate japoneze gen.. am stat tot drumul ca pe ghimpi si incercand sa arat bine, eram convins ca sunt la Camera Ascunsa :)
Morrissey(Citează)
13/02/2019 la 8:40 PM
Prietene las o balta.
Uber=taxi
O dau ei pe scop nobil ca ride sharing care trebuie sa fi prost sa crezi asa ceva.
Sunt firme întregi care închiriază mașini cu ziua pt uber, DECI TAXI
Mihai(Citează)
13/02/2019 la 9:23 PM
Deci inchiriatul de mașini este taxi? Moamă!
nashu_mare(Citează)
14/02/2019 la 9:03 AM
@Radu, vezi că nașu-to s-a lovit la cap.
Emil C(Citează)
13/02/2019 la 8:56 PM
@nwradu:
Eu nu inteleg intrebarea de la inceputul articolului. Mi se pare evident ca nici un taximetrist nu si-a pus problema in termeni de “ba, ce fac eu aici, chiar imi propun sa opresc avansul tehnologiei”?
Sa zicem ca maine ar aparea un avans tehnologic care ar face blogging-ul irelevant. Chiar nu ai intelege de ce unii dintre bloggeri ar incerca sa pastreze status quo-ul?!
Marean(Citează)
14/02/2019 la 10:23 AM
Ba da, dar mi s-ar părea la fel de ilogică încercarea lor. Mai bine te adaptezi la ce-i nou, nu te agăți de un trecut care dispare.
nwradu(Citează)
14/02/2019 la 10:34 AM
o fi mai bine sa te adaptezi la ce-i nou, dar pentru unii e foarte greu, daca nu chiar imposibil – asta chiar si in cazul celor care inteleg mersul lucrurilor, oameni care in cazul asta nu cred ca sunt majoritari oricum
Marean(Citează)
13/02/2019 la 8:59 PM
În Danemarca Uber și orice altceva de ridesharing a fost închis, îngropat și amendat pentru că nu respecta regulile pentru serviciul de transport persoane.
Eu cred că depinde de reglementările fiecărei țări.
Acum, în România, desigur, nu se respectă nici măcar de către taximetriști regulile, se ascund în spatele unor hârtii care certifică lucruri, dar nu au niciun corespondent în realitate (stare tehnică a mașinilor șamd).
Claudiu(Citează)
13/02/2019 la 10:57 PM
Și în Marea Britanie e perfect legal și în competiție cu o groaza de alte servicii drive for hire. Si e doar cel mai ieftin. Depinde de la țară la țară. Din câte știu, în Danemarca, taximetriștii au mana mai liberă decât în alte părți, inclusiv sa negocieze preț total. Aici e posibil sa confund cu alta țară scandinava (deși Danemarca e mai mult germanica)
nashu_mare(Citează)
13/02/2019 la 11:19 PM
nashu_mare master of fake news uita ca sa specifice si de ce sunt perfect legal in UK. Iti spun eu, platesc licenta. Anul trecut in Londra s-a dorit ca sa nu li se mai prelungeasca licenta pentru ca UBER la nivel global era invaluita de o multime de scandaluri. Acum ca sa facem o diferenta, in Londra a vrut ca sa-i goneasca desi platesc, la noi nu-i goneste desi nu platesc. Nu e cam mare diferenta?
“TfL did not cite tax in its decision to revoke Uber’s license, instead pointing to its concerns in areas such as reporting criminal offences and obtaining medical certificates and background checks for drivers, as grounds for the denial.”
Marius M(Citează)
14/02/2019 la 10:19 AM
Da. bă, au licență pentru ca pot să o obțină. Pentru că legislația nu este făcută pentru a bloca accesul pe piață a unor noi tehnologii sau servicii. Si nu, nu au licență de taximetrie nici acolo cum ai sarit tu mai sus cu fake news-ul.
nashu_mare(Citează)
14/02/2019 la 10:25 AM
N-am înțeles cum nu plătește Uber, din moment ce se plătesc impozite pe toți acei bani. Dacă vrei să vezi cine nu plătește, uite aici https://www.nwradu.ro/2018/02/stirea-adevarata-este-despre-cum-companiile-de-taximetrie-nu-inregistreaza-profit/
Uber a plătit în România impozit pe profit de trei ori mai mult decât primele 9 companii de taxi la un loc.
nwradu(Citează)
14/02/2019 la 4:11 PM
Sa susti ca unii nu incalca legea iar apoi sa susti ca o incalca pentru ca nu se face legislatie pentru super tehnologia lor…asta inseamna ca sa fi penibil.
Marius M(Citează)
14/02/2019 la 4:19 PM
Radu de cate ori s-a transat subiectul asta? Cam de cate ori trebuie sa se mai zica ca impozitul pe profit e apa de ploaie pe langa cat ar trebui ca sa plateasca in mod normal, si nu e vorba doar de taxe ci si de obligatii ce trebuie sa fie respectate de orice transportator. Despre link, vezi ca e fake news, ti se si atrage atentia in comentarii. Daca ai fi corect ai edita stirea cu informatiile reale.
Marius M(Citează)
14/02/2019 la 8:38 AM
Marius M, lasă-l pe nasu ăsta, se vede ca o arde aiurea și tot nu o sa înțeleagă oricât ai încerca să îi explici.
Mihai(Citează)
14/02/2019 la 10:26 AM
Nashu_mare până acum a avut dreptate în tot ce-a zis. Problema este că unii oameni nu înțeleg diferența legislativă între transport de persoane și taximetrie sau sunt blocați în situația de acum 4 ani și tot insistă că Uber nu plătește impozite sau din astea.
nwradu(Citează)
14/02/2019 la 10:50 AM
@Radu, cu câți oameni de pe Uber ai discutat despre tipul de organizare juridică pe care-l au și ce taxe plătesc? Eu am discutat cu mulți și majoritatea îmi spun că „sunt băgați la o firmă și plătesc X lei pe săptămână, restul banilor ajung la ei”. Deci nu angajați, da? Și nu li se oprește un procent din venituri, OK? Știi ce înseamnă asta? Banii sunt luați la „gri” sau negru, contribuții la sănătate sau pensii nu cred că au sau au minimul necesar, toată retorica aia cu taxele plătit de cei care fac Uber pică dacă ai cât de cât idee despre subiect.
Ciuby(Citează)
14/02/2019 la 2:26 PM
A avut dreptate fix acum are si acum cand e total pe langa. Taximetria este transport de persoane. La stiri s-a anuntat ca “transportatorii protesteaza”. Tot ce reprezinta transportarea unor persoane contracost din punctul A in punctul B intra in incidenta legii transportlui de persoane. Uber nu respecta. Punct.
Marius M(Citează)
14/02/2019 la 2:30 PM
Gâgă,
Dar transportul de persoane e taximetrie?
Altfel spus, dacă femeile e și ele oameni, înseamnă că toți oamenii e femei?
nashu_mare(Citează)
14/02/2019 la 4:26 PM
Transportul de persoane inseamna orice transport de persoane, maxi-taxi, autocar, taxi, etc. UBER este ride sharing, aici ne-ai prins, nu se incadreaza nicaieri. Baieti buni, nici macar impozit pe profit nu trebuiau ca sa plateasca, dar totusi ei au decis ca sa ajute economia noastra si i-au facut PFA pe soferi.
PENIBIL!!! este destul de vizibil pentru tine??? Chiar asa mare maestru in manipulari te crezi incat si ce e evident crezi ca poti trunchia?
Marius M(Citează)
14/02/2019 la 9:27 PM
hai baa omule las-o balta!!
toate argumentele tale ti-a dat marius in cap cu ele cu argumente, date batut pe subiect ca nu ai ce.
tu refuzi sa intelegi ca uber a devenit o rechineala prin/cu firme, nu pe stilul bunului samaritean care duce oameni cu propria masina.
ce iti e asa greu de inteles??
Mihai(Citează)
15/02/2019 la 11:27 PM
Eu nu am folosit uber niciodata pentru ca nu exista in orasul meu. Dar mie mi se pare ca firma, cu toate bubele ei, vrea doar sa-si desfasoare activitatea, intampinand rezistenta de la taximetristi, pe care ii concureaza.
Legea s-ar putea schimba in felul urmator:
Exista 2 tipuri de taxi, taxi tip 1, taxi tip 2.
Taxi tip 1 e galben, are tariful pe portiera, aparat de taxat si este in mare cam cum sunt taxi-urile acum. Poate fi comandat prin aplicatii, dispecerate sau luat de pe strada din statii sau oprite pe strada la semn.
Taxi tip 2 are orice culoare, nu are tarif pe portiera, nu are aparat de taxare special. Poate fi comandat doar prin aplicatii.
Ambele tipuri de taxi sunt obligate sa aiba licenta de transport persoane, itp la 6 luni, vechime auto maxim 10 ani, vechime permis minim 2 ani, varsta sofer minim 21 ani, rca special transport persoane. casa de marcat in cazul in care plata se face cash. Daca se face prin aplicatie, elibereaza ea factura si trage banii de pe card.
Limitele pentru numarul de licente ar trebui eliminat. Aplicatiile ar trebui sa respecte si ele niste reguli pentru a fi autorizate. Pretul trebuie afisat inainte de cursa, dupa estimarea distantei, Aplicatia trebuie sa aiba un sistem de rating. Aplicatia trebuie sa accepte doar soferi si masini care respecta regulile de mai sus.
Cred ca e loc de imbunatatire in textul meu.
Empire(Citează)