►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
La final de ianuarie s-a lansat în România noua generație Range Rover Evoque și am fost și eu prezent acolo.
Evoque se pare că este un model de mare succes pentru companie, cu peste 772.000 de unități vândute în lume începând cu 2011, așa că este normal ca Range Rover să dea atenție mare acestei noi generații, mai ales cu creșterea constantă a vânzărilor de SUV-uri în lume.
Evoque este un SUV din clasa compactă; lungimea totală de 4.371 mm îl face asemănător cu Duster-ul sau Jeep Compass la gabarit, doar că Evoque se plasează în gama premium, cu materiale, finisaje și tehnologii mult mai bune decât pe alte mașini.
Abonează-te: http://bit.ly/2RBcHBg
Au păstrat aproape același aspect. Farurile sunt actualizate, la fel și stopurile, fiind foarte vizibile influențele modelului Velar. Mi se pare că inspiră o imagine mai sportivă decât vechiul Evoque, ceea ce-l ajută să scape de imaginea de SUV de oraș pe care o are. Forma generală este aceeași, mici amănunte, precum aripa față ce “saltă” îmbinarea capotei, au fost păstrate, dar acum mânerele ușilor ies din interiorul caroseriei la o apăsare de buton, iar partea din spate seamănă cu a celorlalte Range Rover-uri moderne.
Interiorul este asemănător cu cel de pe Velar. Un ecran integrat central în bord, altul sub acesta, cu comutatoare rotative integrate în sticla ecranului; mi se pare un design foarte reușit, chiar dacă au dispărut complet comenzile analogice (cu excepția celor două comutatoare rotative). Până și butoanele de pe volan sunt capacitive.
Pentru ocupanții locurilor din față, interiorul este reușit, cu tot cu lumini ambientale și scaune confortabile de piele. Cei din spate, însă, stau cam înghesuiți, având puțin loc la picioare dacă cei din față sunt înalți.
Au pus tehnologii foarte interesante pe noul Evoque. De exemplu, pentru manevre de finețe, camera frontală filmează drumul și apoi sincronizează astfel imaginile pentru a-ți arăta ce se află sub mașină, sub capotă, ca să vezi exact pe unde calcă roțile.
Un alt sistem de ajutor este că, dacă pierzi vizibilitatea în oglinda retrovizoare din cauza portbagajului prea plin sau a unui pasager ce stă pe centrul banchetei, există o cameră video ce filmează în spate, iar imaginile sunt afișate tot în oglinda retrovizoare, care este și un ecran LCD.
Autonomie de nivel doi, faruri adaptive, sistem multimedia de top, conectivitate la Internet, recunoașterea șoferului atunci când acesta se apropie și ajustarea automată a scaunului și volanului conform profilului salvat în memorie, reglarea individuală a caracteristicilor motorului, suspensiei și transmisiei, HUD color pe parbriz și altele întâlnite de obicei pe mașini mai scumpe sunt toate la bord.
Motoare: trei diesel, trei benzină, toate de 2 litri și cu transmisie automată în 9 trepte. Puteri de 200, 250 și 300 CP pe benzină, 150, 180 și 240 CP pe motorină. Filmele de prezentare îl arată pe Evoque ieșind din oraș pe drumuri neasfaltate, unde diverse sisteme îl ajută să treacă prin noroi sau vaduri de până la 60 cm adâncime. Garda la sol este caracteristică SUV-urilor compacte, 212 mm, iar unghiurile de atac/trecere/degajare sunt 22,2/20,7/30,6 grade. Adică merge și pe drum accidentat, dar nu vă așteptați la performante de off-roader adevărat.
Interesant este că toate modelele includ o tehnologie mild-hybrid. Mașina are baterii electrice ce se încarcă prin frânare, iar energia respectivă este utilizată apoi pentru a ajuta la deplasare. Împreună cu un alt sistem care oprește motorul atunci când frânezi și viteza scade sub 17 km/h (un fel de start-stop mai avansat), toate acestea reduc consumul de carburant. Consumul oficial începe de la 5,6 litri/100 km la diesel și 7,6 litri/100 km la benzină.
Prețurile încep de la 35.500 euro fără TVA pentru varianta diesel. Găsiți toate informațiile pe site-ul oficial.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
8 comentarii
08/02/2019 la 7:37 AM
Salut Radu,
Ai putea pune in articol si poze cu precedentul Evoque, ca sa vedem si noi diferentele? Sau cu Velar. Sau cu Discovery. Sau cu Range Rover simplu. Sau cu Range Rover Sport. Intelegi ce vreau sa zic?
Sunt absolut dezamagit de unele marci, pur si simplu produc aceeasi cutie de tabla de cativa ani de zile. Mai dezamagit insa sunt de cei care cumpara asa ceva. Dar ma rog, clienti fara pretentii, similar cu clientii de iPhone. Apple produce acelasi telefon din 2014 incoace si tot reuseste sa-l vanda din ce in ce mai scump.
BGDN(Citează)
08/02/2019 la 8:17 AM
A mai prezentat un blogger de curând o mașină, filmat fiind doar din exterior – zoom nici măcar pe mânerul portierei..
theSame(Citează)
08/02/2019 la 9:18 AM
Personal cred că diferențele sunt doar un punct de plecare al discuției și nu mai contează. Nu e ca și cum vei alege generația veche pentru că are faruri mai rotunde, de parcă toate celelalte elemente ar rămâne similare și doar asta schimbă.
Așa că foarte rar fac efortul de a pune fotografii comparative cu generația anterioară. Le poți găsi oricând pe site-ul oficial https://www.landrover.ro/range-rover-evoque
Asta este și ideea. Puțini fac schimbări majore, de obicei se merge pe modificări mici, nu radicale. Ai oameni cărora le place generația veche, o așteaptă pe cea nouă ca să o cumpere, nu le poți aduce o mașină total diferită.
Lăsând la o parte că însăși clasele de mașini te obligă la anumite dimensiuni și că forma unei mașini este, în mare, aceeași, fiecare producător are un design al său pentru care și-a atras fani și clientelă.
Cel mai bun exemplu este BMW, care mai mărește grila, mai îngustează farurile, le face de formă hexagonală, nu rotundă șamd. Dacă privești asta, vezi diferențele. Dacă privești la modul “o grilă între două faruri”, nu le vezi.
nwradu(Citează)
08/02/2019 la 7:46 AM
De parcă Samsung sau alte comanii produc nave spațiale. Tot acelaşi telefon îl produc şi tot aşa se vinde. 🙂
Claudiu(Citează)
08/02/2019 la 7:50 AM
Mașinile britanice…mereu super arătoase, binișor performante, pe val cu tehnologia, dar daca ies din garantie sunt păguboase.
Va veni un moment în următoarea decada când o să îmi permit leasingul la așa ceva dar cred as prefera de 1000 de ori o Toyota sau un Subaru.
Părerea mea.
Cristi(Citează)
08/02/2019 la 9:38 AM
Oh wow o grila normala??!! Și care arata și bine!
Sa le spună cineva și la aia de la BMW. (Posesor de BMW)
Mihai(Citează)
08/02/2019 la 10:20 AM
Mai pui 5.000 Euro și cumperi o garsonieră ca sa nu dormi in mașină.
alex.petre(Citează)
08/02/2019 la 12:56 PM
Tu crezi ca masinile astea sunt pentru oameni care stau in chirie? Sau cu parintii?
GabrielG(Citează)